Hij wil het beestje een andere naam geven, maar in feite zal het inderdaad neerkomen op deporteren.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geen idee?
Dat is toch een standaardoplossing die men geeft voor criminelen met buitenlandse afkomst .
Maar over welke elementen heb je het dan wél ? En wat had de staat moeten doen.
Hoewel.... eigenlijk hoort dit niet in dit topic
Basisscholen krijgen de nieuwe teksten dit jaar al. FANTASTISCH!quote:De oeroude teksten worden aangepast vanwege de ophef rond Zwarte Piet. De bundel komt eind oktober al uit, waarna alle leerlingen in de basisschoolleeftijd de nieuwe teksten al kunnen zingen. Initiatiefnemers Paul Passchier en Thedo Keizer praten daarover met het ministerie van Sociale Zaken, zo meldt het AD.
Had dit niet verwacht. maar het ziet er toch naar uit dat de Zwarte Piet zoals wij hem nu kennen gaat veranderen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:37 schreef Ceberut het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)iet_geschrapt__.html
[..]
Basisscholen krijgen de nieuwe teksten dit jaar al. FANTASTISCH!
Elkaar in waarde laten. Zoals dat met moslims gebeurt hier op Fok!.quote:Op zaterdag 13 september 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat begin met elkaar in waarde te laten, met een minderheid je zin doordrijven is dat dus niet. Het is het schoolvoorbeeld dat de multiculturele samenleving een farce is.
Dat is nu niet het geval? En bestond homodiscriminatie niet al voordat er überhaupt enige buitenlander Nederland werd binnengeloodst?quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke onzin.
Maar goed, voorbeeld: homodiscriminatie moet keihard aangepakt worden.
Ben ik nu een nazi die mensen wil deporteren?
Wat mij betreft wordt dat nog veel te veel gedoogd, met name als er een religieuze onderbouwing bij bestaat.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is nu niet het geval? En bestond homodiscriminatie niet al voordat er überhaupt enige buitenlander Nederland werd binnengeloodst?
Dat is uiteindelijk gewoon nonsens. Maar je gaat voorbij aan mijn constatering, althans daar reageer je maar niet op. Het is dus niet eens zozeer een buitenlands cultureel element, maar des te meer een Nederlands maatschappelijk element.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:45 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt dat nog veel te veel gedoogd, met name als er een religieuze onderbouwing bij bestaat.
De Zwarte Piet zoals wij hem kenden was ook weer anders dan de Zwarte Piet van een generatie voor ons. Geleidelijk aan vindt er een transitie plaats.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Had dit niet verwacht. maar het ziet er toch naar uit dat de Zwarte Piet zoals wij hem nu kennen gaat veranderen.
Ik heb niet zo heel veel zin om elke keer weer allerlei stropoppen voor mijn rekening te gaan nemen. Als je vindt dat ik onduidelijk ben, probeer het dan niet zelf in te vullen, maar vraag het gewoon even.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is uiteindelijk gewoon nonsens. Maar je gaat voorbij aan mijn constatering, althans daar reageer je maar niet op.
Er zijn meerdere vragen aan je gesteld, onder andere door Bleusdude en mij. Reageer daar dan gewoon op.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb niet zo heel veel zin om elke keer weer allerlei stropoppen voor mijn rekening te gaan nemen. Als je vindt dat ik onduidelijk ben, probeer het dan niet zelf in te vullen, maar vraag het gewoon even.
Kom maar op.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn meerdere vragen aan je gesteld, onder andere door Bleusdude en mij. Reageer daar dan gewoon op.
Het verbaasd mij serieus. Ik hoor namelijk veel meer geluid van de pro pieten. Kost mij nauwelijks moeite omdat te horen of te lezen op internet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De Zwarte Piet zoals wij hem kenden was ook weer anders dan de Zwarte Piet van een generatie voor ons. Geleidelijk aan vindt er een transitie plaats.
Dankzij Quincy is er wel een stroomversnelling gekomen.
Klopt, dat was ook al wat ik eerder in dit topic heb aangegeven. Pro-Pieten slaan dusdanig wild om zich heen dat zij allerlei dingen erbij halen die geen zak met de discussie te maken hebben. Het effect is uiteindelijk alleen maar dat steeds meer negatieve zaken met Piet worden geassocieerd juist vanwege de veranderde inhoud van de discussie.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het verbaasd mij serieus. Ik hoor namelijk veel meer geluid van de pro pieten. Kost mij nauwelijks moeite omdat te horen of te lezen op internet.
Heb eigenlijk het idee dat de Piet langzaam wordt veranderd vanwege het felle geluid van de pro pieten.
Het is misschien maar goed ook. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de pro pieten zeggen; waar gaat het nou in hemelsnaam om. Maar soms is het goed om ook het geluid te horen van mensen die hier niet zo mee opgevoed zijn.
Gheeheh gewoon hun eigen schuldquote:Op zaterdag 13 september 2014 14:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, dat was ook al wat ik eerder in dit topic heb aangegeven. Pro-Pieten slaan dusdanig wild om zich heen dat zij allerlei dingen erbij halen die geen zak met de discussie te maken hebben. Het effect is uiteindelijk alleen maar dat steeds meer negatieve zaken met Piet worden geassocieerd juist vanwege de veranderde inhoud van de discussie.
Nou, nogmaals dan: nee, ik wil geen mensen deporteren, ik wil allochtone criminelen niet hun Nederlandse nationaliteit ontnemen. Waar het om verschillen gaat tussen de Nederlandse gewoonten en de wet en buitenlandse culturele elementen, dan heeft wat mij betreft de Nederlandse kant altijd voorrang, met name op het gebied van mensenrechten.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze staan hierboven, op deze pagina.
Dat was slechts één vraag. Welke buitenlandse culturele elementen? Jij noemde homodiscriminatie. Echter daarop reageerde ik dat dit geen specifiek buitenlands cultureel element is, laat staan dat het geïmporteerd zou zijn. Bovendien wordt dat niet getolereerd, dus het is een immens slecht voorbeeld.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, nogmaals dan: nee, ik wil geen mensen deporteren, ik wil allochtone criminelen niet hun Nederlandse nationaliteit ontnemen. Waar het om verschillen gaat tussen de Nederlandse gewoonten en de wet en buitenlandse culturele elementen, dan heeft wat mij betreft de Nederlandse kant altijd voorrang, met name op het gebied van mensenrechten.
Exact, maar ook - integratie en ZP. Men wil alles in ZP proppen, waardoor het een politiek instrument is geworden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk ook dat veel mensen zo fel in deze discussie zijn omdat er nog heel veel andere gevoelens mee spelen. Dit zie je bijvoorbeeld aan de vergelijking tussen de Islam en de Zwarte Piet.
Zo jammer vind ik dat.
Oké, dan niet.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was slechts één vraag. Welke buitenlandse culturele elementen? Jij noemde homodiscriminatie. Echter daarop reageerde ik dat dit geen specifiek buitenlands cultureel element is, laat staan dat het geïmporteerd zou zijn. Bovendien wordt dat niet getolereerd, dus het is een immens slecht voorbeeld.
Ja en van wat ik heb gezien zijn het toch meestal de pro pieten die zich hier schuldig aan maken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 14:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, maar ook - integratie en ZP. Men wil alles in ZP proppen, waardoor het een politiek instrument is geworden.
Het zou Nederland goed doen als meer mensen niet overal meteen een mening over zouden hebben.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Aan de andere kant. Misschien hebben de anti pieten wel degelijk een argument en is het een rare traditie.
Ik weet niet precies wat ik vind van de Zwarte Piet eigenlijk
Je bedoeld de anti pieten kant ?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het zou Nederland goed doen als meer mensen niet overal meteen een mening over zouden hebben.
Beide kanten en niet eens alleen in dit geval.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je bedoeld de anti pieten kant ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |