abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144483114
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit soort discussies trekken altijd Ultra politiek correcte kwasten aan die wel even voor een grote groep mensen gaat bepalen wat er racistisch is, en wat niet kan.
Yup, even aan de medemens laten zien dat zij zooooo ontzettend goed zijn. Lekker met de ene hand in elke post iedereen voor racist uitmaken, terwijl in de andere hand de heftig kloppende moraalpaal opzwelt tot enorme proporties :P
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 13:43:01 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_144483124
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:40 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Vrij logisch, de ZP-kwestie speelt in Nederland. Natuurlijk gaan we het hier over ZP hebben.
We hebben genoeg andere zaken die onze aandacht verdienen, zoals dat mailtje dat onterecht naar een sollicitant is verstuurd waarin stond dat hij niet aangenomen was omdat 'ie gekleurd was. Dát is racisme.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144483152
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:43 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

We hebben genoeg andere zaken die onze aandacht verdienen, zoals dat mailtje dat onterecht naar een sollicitant is verstuurd waarin stond dat hij niet aangenomen was omdat 'ie gekleurd was. Dát is racisme.
Symptoombestrijding is natuurlijk belangrijk, maar om racisme uit te bannen moeten we verder kijken dan het oppervlak.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 13:46:27 #54
pi_144483224
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:44 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Symptoombestrijding is natuurlijk belangrijk, maar om racisme uit te bannen moeten we verder kijken dan het oppervlak.
Dat begin met elkaar in waarde te laten, met een minderheid je zin doordrijven is dat dus niet. Het is het schoolvoorbeeld dat de multiculturele samenleving een farce is.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_144483228
Verf zwarte piet maar blauw, groen of geel. Wat maakt dat nou uit? Op de lange termijn helemaal niets.

En puur om terug te zieken zou je het Kwakoefestival tegen kunnen houden. Gewoon geen vergunning meer geven. Het is tenslotte een behoorlijk racistisch feestje.

Geen zwarte piet meer en geen Kwakoe. Kon iedere partij de andere partij even lekker treiteren. Iedereen blij. Opgelost.
pi_144483277
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat begin met elkaar in waarde te laten, met een minderheid je zin doordrijven is dat dus niet. Het is het schoolvoorbeeld dat de multiculturele samenleving een farce is.
Nederland is geen farce, hoor.
Goed land om te leven.. Natuurlijk is er een boel mis... Heel normaal .. das overal ter wereld en nog wel erger.
pi_144483372
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Net wilde je racisme nog oplossen en nu vind je de feitelijke multiculturele samenleving een farce. Ik vind het niet echt met elkaar samengaan die twee uitspraken.
pi_144483457
quote:

[..]

Hangt ervan af wat je onder 'multiculturele samenleving' verstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2014 13:57:21 ]
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:00:20 #59
pi_144483586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:52 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Net wilde je racisme nog oplossen en nu vind je de feitelijke multiculturele samenleving een farce. Ik vind het niet echt met elkaar samengaan die twee uitspraken.
Want? Je bent racistisch als je vindt dat de multiculturele samenleving gefaald heeft? Ik vind dat racisme nergens thuishoort, net zoals dat ik vind dat de multiculturele samenleving, in elk geval in zijn huidige vorm, geflopt is.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:03:46 #60
pi_144483679
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 13:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat je onder 'multiculturele samenleving' verstaat.
Belangrijk, inderdaad. Daar versta ik niet onder dat we een gemengde bevolkingssamenstelling hebben, daar versta ik onder dat we ons als land telkens dienen aan te passen aan mensen die hier in de eerste instantie hun roots niet hebben. Dat zouden die mensen in hun eigen land ook niet pikken.

Het is in Nederland haast taboe om trots te zijn op je afkomst en cultuur als Nederlander zijnde, maar zodra er een groepje racisme begint te blèren wordt het stante pede aangepast. Het erge is, is dat die mensen zich niet lijken te beseffen hoe bizar polariserend dat werkt. De frustraties worden nu, hetzij laat, wel duidelijk
pi_144483694
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Want? Je bent racistisch als je vindt dat de multiculturele samenleving gefaald heeft? Ik vind dat racisme nergens thuishoort, net zoals dat ik vind dat de multiculturele samenleving, in elk geval in zijn huidige vorm, geflopt is.
Hoe kan iets wat feit is geflopt zijn? Het is geen "plan" of "idee" geweest, het is er.

De multiculturele realiteit ontkennen vind ik dubieus.
pi_144483719
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Want? Je bent racistisch als je vindt dat de multiculturele samenleving gefaald heeft?
Wat is er gefaald in Nederland?
Je doet net alsof de hele samenleving ontwricht is.... iedereen arm en ziek.

quote:
Ik vind dat racisme nergens thuishoort, net zoals dat ik vind dat de multiculturele samenleving, in elk geval in zijn huidige vorm, geflopt is.
Nederland is niet geflopt.
Ook het samenleven van mensen die zich niet en wel als Nederlander zien, gaat zijn gangetje.
Zeker ... niks ideaal. Maar jij verbrand alles.
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:06:13 #63
pi_144483741
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Hoe kan iets wat feit is geflopt zijn? Het is geen "plan" of "idee" geweest, het is er.

Volgens mij is er met het volle verstand gekozen om mensen uit andere landen te halen om ze hier te laten werken, er is ook volledig bewust gekozen om daar slecht mee om te gaan en daar plukken we nu de vruchten van. Dat is dus gewoon een keuze geweest.
pi_144483757
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:04 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Letterlijk is het de Nederlandse samenleving affikken.
Maar men gebruikt het als synoniem voor: we kenne niet met die slechte buitenlanders samenleven
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:06:53 #65
pi_144483759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is er gefaald in Nederland?
Je doet net alsof de hele samenleving ontwricht is.... iedereen arm en ziek.

[..]

Nederland is niet geflopt.
Ook het samenleven van mensen die zich niet en wel als Nederlander zien, gaat zijn gangetje.
Zeker ... niks ideaal. Maar jij verbrand alles.
Ga jij ff terug naar groep 3 en vraag om een boekje begrijpend lezen, allemachtig hee :{
pi_144483819
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ga jij ff terug naar groep 3 en vraag om een boekje begrijpend lezen, allemachtig hee :{
jaja..... arrogant reageren om te verbergen dat je niet direct een antwoord hebt is makkelijk.
Geef eens inhoudelijk antwoord.
Wat is er geflopt ? En weet je wel dat zoals jij het formuleert je heel Nederland geflopt noemt.
pi_144483832
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:06 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Volgens mij is er met het volle verstand gekozen om mensen uit andere landen te halen om ze hier te laten werken, er is ook volledig bewust gekozen om daar slecht mee om te gaan en daar plukken we nu de vruchten van. Dat is dus gewoon een keuze geweest.
Die mensen zijn nooit naar Nederland gehaald om cultuur te importeren in Nederland. Het was nooit een idee om een multiculturele samenleving te creëren

De multiculturele samenleving was/is geen ideaal, het is de werkelijkheid waar we in leven..
pi_144483839
quote:

[..]

Nederland is te soft omgegaan met bepaalde elementen van buitenlandse culturen. Dat had nooit mogen gebeuren en het zou een hoop ellende gescheeld hebben als dat anders was aangepakt. Wat mij betreft gaat dat zo spoedig mogelijk alsnog gebeuren.
pi_144483876
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nederland is te soft omgegaan met bepaalde elementen van buitenlandse culturen. Dat had nooit mogen gebeuren en het zou een hoop ellende gescheeld hebben als dat anders was aangepakt. Wat mij betreft gaat dat zo spoedig mogelijk alsnog gebeuren.
welke elementen en wat had de staat moeten doen ?
mensen deporteren ? dat is klassejustitie..
pi_144483890
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welke elementen en wat had de staat moeten doen ?
mensen deporteren ? dat is klassejustitie..
Even tussendoor: waarom begin je over het deporteren van mensen?
  Forum Admin zaterdag 13 september 2014 @ 14:15:10 #71
pi_144483983
Ik reageer later, zit nu mobiel. Wil wel een normaal bericht typen.
pi_144483993
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Even tussendoor: waarom begin je over het deporteren van mensen?
Omdat ik verwacht dat dit een maatregel is die je opgeeft als 'dat had men eerder moeten doen' .
Dit als straf voor criminelen met een buitenlandse afkomst.
pi_144484038
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Omdat ik verwacht dat dit een maatregel is die je opgeeft als 'dat had men eerder moeten doen' .
Dit als straf voor criminelen met een buitenlandse afkomst.
Nee, echt totaal niet. Geen idee waarom je er zo'n idiote wending aan probeert te geven.
pi_144484233
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee, echt totaal niet. Geen idee waarom je er zo'n idiote wending aan probeert te geven.
Geen idee?
Dat is toch een standaardoplossing die men geeft voor criminelen met buitenlandse afkomst .
Maar over welke elementen heb je het dan wél ? En wat had de staat moeten doen.
Hoewel.... eigenlijk hoort dit niet in dit topic
pi_144484335
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Geen idee?
Dat is toch een standaardoplossing die men geeft voor criminelen met buitenlandse afkomst .
Wat een ongelofelijke onzin.

Maar goed, voorbeeld: homodiscriminatie moet keihard aangepakt worden.

Ben ik nu een nazi die mensen wil deporteren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')