abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_144474840
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:12 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Juist, maarre... Wat doet dit hier?
Zomaar een gek idee, je kan even op het citaat klikken en zien waar dat citaat stond. :?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144475874
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zomaar een gek idee, je kan even op het citaat klikken en zien waar dat citaat stond. :?
Ja, het begon met een behoorlijk zwak "sinterklaasliedje", wat Bosnie, PVV,Wilders en marokanen ermee te maken hebben met zwarte piet, is mij een raadsel, maar goed leef je uit.
pi_144475971
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:42 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, het begon met een behoorlijk zwak "sinterklaasliedje", wat Bosnie, PVV,Wilders en marokanen ermee te maken hebben met zwarte piet, is mij een raadsel, maar goed leef je uit.
Lees wat beter het citaat wat ik keurig in mijn reactie plaatste en je begrijpt het hopelijk wel, of je begrijpt dan hopelijk dat je die vraag aan de verkeerde persoon stelt aangezien ik slechts reageerde op de persoon die het aansneed. Prima trouwens dat hij dat deed, ik heb daar i.t.t. jou geen probleem mee.
#NoDAPL
pi_144476147
Door die hele liedjes affaire wordt daarmee niet het vieren op traditionele wijze veel meer gestimuleerd dan ooit? btw valt me nog mee dat Anouk niet de songwriter is lol.
pi_144476296
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 20:21 schreef Ceberut het volgende:

[..]

En ondertussen hebben we in Nederland geen zwarte ministers en een zwarte minister-president zou onbespreekbaar zijn.
We hebben best veel "zwarte" (jouw woordkeuze, ik zou spreken over donkergekleurde mensen, zwart zijn ze niet en het slaat bovendien slechts op de kleur van hun huid, een mens kan geen kleur zijn) parlementariėrs gehad, geen een van hen was ministeriabel. Wel zaten er fraudeurs tussen en mensen die gewoon weg onvoldoende intelligent waren en onvoldoende ervaring hadden voor zo'n baan. Dat is zeker ook de schuld van de "blanke" Nederlanders? :')

quote:
De rollen tussen zwart en blank wordt door middel van dit "kinderfeestje" aan kinderen duidelijk gemaakt. Deze geļndoctrineerde kinderen vormen de maatschappij van de toekomst.
Ik garandeer je dat het op mijn perceptie geen enkele invloed heeft gehad. De Antilliaan op mijn school die mensen bedreigde en sloeg - de tweede allochtonen die ik tegenkwam in mijn leven - daarentegen wel. ;)
Serieus, jij schoffeert alle autochtone Nederlanders met deze domme insinuatie (dat ze donker gekleurde mensen als minderwaardig zouden gaan zien omdat ZP toevallig zwart geschminkt is) en jij disqualificeert jezelf met deze insinuatie voor deze discussie.
#NoDAPL
pi_144476312
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:52 schreef MakkieR het volgende:
Door die hele liedjes affaire wordt daarmee niet het vieren op traditionele wijze veel meer gestimuleerd dan ooit? btw valt me nog mee dat Anouk niet de songwriter is lol.
Misschien TVoH maar eens een sinterklaasmedley gaan doen? :)
#NoDAPL
pi_144476375
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees wat beter het citaat wat ik keurig in mijn reactie plaatste en je begrijpt het hopelijk wel, of je begrijpt dan hopelijk dat je die vraag aan de verkeerde persoon stelt aangezien ik slechts reageerde op de persoon die het aansneed. Prima trouwens dat hij dat deed, ik heb daar i.t.t. jou geen probleem mee.
Ik weet dat je slechts reageerde en waarop, waarom ik daar problemen mee zou hebben is mij een raadsel.

Komt uit het vorige deel, vandaar dat ik even confuus was, dacht je even te waarschuwen dat je, per ongeluk in het verkeerde topic zat, niet dus.

Excuus, was goed bedoeld.
pi_144477073
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:33 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Word je een karikatuur van een zwarte man als door de schoorsteen gaat?
Nee, ik bedoel dat je geen neger wordt als je door een schoorsteen (of een kolenmijn) zwart wordt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144477110
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 09:02 schreef cempexo het volgende:
Het is steeds logischer dat Hollanders uit Nederland vertrekken. Ik krijg vergeleken met 2013 wekelijks plm 250% per week meer verzoeken om informatie. Effectief vertrekken er daadwerkelijk 175-200%.

Vooral van de hoogopgeleiden die netto meer geld willen overhouden doen het goed. Noorwegen is zeer in trek. Werkloosheid is thans 3,1%. Inkomen is 20-40% hoger dan in Nederland, zelfde job en werkuren. Noorwegen is geen EU land.

http://www.telegraaf.nl/b(...)ken_miljonair__.html
Goed idee dat de Hollanders uit Nederland vertrekken. Hoe meer hoe liever.
Blijft er meer over voor de andere Nederlanders.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_144478063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed idee dat de Hollanders uit Nederland vertrekken. Hoe meer hoe liever.
Blijft er meer over voor de andere Nederlanders.
Zeker, een half procent. En sinds ruim 2 jaar de AA+ status. Proficiat.

http://www.telegraaf.nl/b(...)krachtcijfers__.html

En hier voor jou het goede nieuws voor nog meer nieuwe Nederlanders:

Immigratie naar Nederland:

2000 t/m 2009

aantal 1.186.197 - gemiddeld 118.629

2010 - 154.432
2011 - 162.962
2012 - 158.374
2013 - 164.772
2014 - 175.000 (verwachting)

Aantal 810.540 (opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar)

* Totaal generaal 2.001.737 immigranten *

Ruil eens 1 miljoen belastingbetalers in voor 1 miljoen uitkeringstrekkers, dat kost de economie structureel 35 miljard per jaar en de overheid ongeveer de helft van dat bedrag.

En het laatste nieuws: Nederland groeit ook dit jaar weer dankzij de 24.000 nieuwe Nederlanders

http://www.elsevier.nl/Ne(...)ten-de-weg-1574182W/

[ Bericht 20% gewijzigd door cempexo op 13-09-2014 06:18:08 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_144478262
Weet je wat het ergste is van de hele Pietendiscussies en het aanpassen van alle Sinterklaasliedjes die de kinderen verplicht opnieuw moeten leren?
Het feit dat kinderen straks gaan geloven dat je huidskleur bepaald of iemand belangrijker mag zijn of niet.

Toen ik als kind op de basisschool kwam, was alles me heel goed uitgelegd. Alle kinderen in je klas waren even belangrijk. Niemand mocht de baas spelen over een ander, want iedereen was gelijk.
Ik had de meeste jaren 2 donkere klasgenootjes, maar over huidskleur werd niet eens gesproken. Het kwam simpelweg niet eens in ons hoofd op dat je daarom belangrijker of minder belangrijker zou zijn.

Redenen waarom jij jezelf of anderen soms toch belangrijker vond dan de rest, was omdat je goed kon voetballen, stoerder was of meer meisjes durfde te versieren. Maar niet je huidskleur, daar werd niet eens over gesproken.

De belangrijkste persoon was de meester of juf. Ik heb zowel meesters als juffen gehad, maar die waren altijd even belangrijk. Daar luisterde je gewoon naar. Er werd ons, door ouders, leraren of andere mensen, nooit verteld dat het uitmaakte of de meester of juf een donkere huidskleur had, want ook dat was gewoon logisch.

Ook naar de conciėrge luisterde je, maar je wist al heel snel dat die minder belangrijk was dan de juf of meester. De conciėrge was de aardige man (altijd mannelijke conciėrges gehad) die aan het begin van de ochtend en middag altijd koffie en thee zette voor alle juffen en meesters. En als we op een dag een overhoring of dictee hadden, dan kopieerde hij altijd de opgaven voor de juf of meester.

En dat was goed. Het was maar goed dat die man altijd zo aardig was om alle juffen en meesters te helpen. Wij hadden toevallig altijd een blanke conciėrge, maar als hij donker was geweest dan was hij precies dezelfde aardige man die alle juffen en meesters hielp.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar volgende maand wanneer alle sinterklaasliedjes aangepast zijn en de kinderen op de basisschool de liedjes verplicht opnieuw moeten leren, dan wordt hun ineens het tegenovergestelde geleerd. Zwarte Piet is dan geen helper of knecht meer omdat hij zwart is. Hij is net zo belangrijk als Sinterklaas en vooral niet minder belangrijk omdat hij een donkere huidskleur heeft.

Kinderen leren op die manier dat je huidskleur bepaald of je belangrijker mag zijn dan een ander of niet.

Dit zal (laten we dat in elk geval hopen) niet door hun school zelf zo uitgelegd worden. Daar zijn ze nu al vast smoesjes aan het bedenken om de kinderen uit te kunnen leggen waarom ze ineens andere liedjes moeten leren. En waarom het slecht is als ze toch de liedjes zingen die ze al die jaren eerder wel mochten zingen.

Maar kinderen zijn al heel vroeg in staat om bij andere mensen op te pikken waarom iets goed of juist slecht zou zijn. Er hoeft in een klas maar 1 radicale anti of pro zwartepietouder te zitten en binnen de kortste keer praat de hele klas er met elkaar over.
En ineens leert een hele klas dat huidskleur belangrijk is en dat het eigenlijk gemeen is als een donkere conciėrge koffie moet zetten voor alle juffen en meesters. Waarom doen de blanke juffen of meesters dat niet zelf? En waarom zetten zij eigenlijk nooit koffie voor die arme donkere conciėrge?

En daarom zal dit pietendebat en alle maatregelen die door de maatschappelijke instanties genomen worden om racisme/discriminatie te voorkomen, er juist voor zorgen dat er veel meer onbegrip, woede, racisme en discriminatie gekweekt gaat worden.

En alle kinderen worden als eerste de dupe van deze discussie die door idioten in beide kampen gevoerd word. En van alle maatregelen die met de beste intenties doorgevoerd gaan worden of al doorgevoerd zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_144478284
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Onzin. Het is nu eenmaal een statistisch feit dat er veel meer criminelen zijn onder de importMarokkanen en dat minder Marokkanen dus ook tot minder problemen leidt. Je weet wel: selectie van laaggeschoolde arbeiders die het vuile werk doen, dus selectie van onderklasse. Dit in contrast met bijv. de Bosnische immigranten die vooral uit de bovenklasse komen en die het logischerwijze beter doen dan de modale Nederlander. Met de nationaliteit heeft het geen fuck te maken, dat heb ik jou eerder vandaag al uitgelegd maar jij leest nogal slecht als het jou uitkomt. Het was volstrekt duidelijk dat Wilders niet stelde dat alle Marokkanen rotte appels zijn en dat de brave Marokkanen dus geen reden hebben om zich beledigd te voelen, het was eveneens volstrekt duidelijk dat Wilders hen niet weg wil sturen.
Wat een bullshit. Ga even onversneden discriminatie goedpraten. Niet voor niets was heel Nederland in shock na zijn uitspraken. Niet voor niets houdt Wilders zich nu relatief rustig. Het liet het achterste van zijn tong zien en dat jij die uitspraken tracht te nuanceren of te verdedigen zegt heel veel over je. Mij hoor je ook niet de uitspraken van een Khoulani nuanceren. Het zijn smerige denkwijzen waarmee fatsoenlijke mensen niet geassocieerd willen worden. Nog los van het feit dat minder autochtonen ook minder criminaliteit betekent. Dus dat is geen valide argumentatie voor zijn oorlogsretoriek.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mutant01 op 13-09-2014 08:18:52 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_144478830
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Weet je wat het ergste is van de hele Pietendiscussies en het aanpassen van alle Sinterklaasliedjes die de kinderen verplicht opnieuw moeten leren?
Het feit dat kinderen straks gaan geloven dat je huidskleur bepaald of iemand belangrijker mag zijn of niet.

Toen ik als kind op de basisschool kwam, was alles me heel goed uitgelegd. Alle kinderen in je klas waren even belangrijk. Niemand mocht de baas spelen over een ander, want iedereen was gelijk.
Ik had de meeste jaren 2 donkere klasgenootjes, maar over huidskleur werd niet eens gesproken. Het kwam simpelweg niet eens in ons hoofd op dat je daarom belangrijker of minder belangrijker zou zijn.

Redenen waarom jij jezelf of anderen soms toch belangrijker vond dan de rest, was omdat je goed kon voetballen, stoerder was of meer meisjes durfde te versieren. Maar niet je huidskleur, daar werd niet eens over gesproken.

De belangrijkste persoon was de meester of juf. Ik heb zowel meesters als juffen gehad, maar die waren altijd even belangrijk. Daar luisterde je gewoon naar. Er werd ons, door ouders, leraren of andere mensen, nooit verteld dat het uitmaakte of de meester of juf een donkere huidskleur had, want ook dat was gewoon logisch.

Ook naar de conciėrge luisterde je, maar je wist al heel snel dat die minder belangrijk was dan de juf of meester. De conciėrge was de aardige man (altijd mannelijke conciėrges gehad) die aan het begin van de ochtend en middag altijd koffie en thee zette voor alle juffen en meesters. En als we op een dag een overhoring of dictee hadden, dan kopieerde hij altijd de opgaven voor de juf of meester.

En dat was goed. Het was maar goed dat die man altijd zo aardig was om alle juffen en meesters te helpen. Wij hadden toevallig altijd een blanke conciėrge, maar als hij donker was geweest dan was hij precies dezelfde aardige man die alle juffen en meesters hielp.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar volgende maand wanneer alle sinterklaasliedjes aangepast zijn en de kinderen op de basisschool de liedjes verplicht opnieuw moeten leren, dan wordt hun ineens het tegenovergestelde geleerd. Zwarte Piet is dan geen helper of knecht meer omdat hij zwart is. Hij is net zo belangrijk als Sinterklaas en vooral niet minder belangrijk omdat hij een donkere huidskleur heeft.

Kinderen leren op die manier dat je huidskleur bepaald of je belangrijker mag zijn dan een ander of niet.

Dit zal (laten we dat in elk geval hopen) niet door hun school zelf zo uitgelegd worden. Daar zijn ze nu al vast smoesjes aan het bedenken om de kinderen uit te kunnen leggen waarom ze ineens andere liedjes moeten leren. En waarom het slecht is als ze toch de liedjes zingen die ze al die jaren eerder wel mochten zingen.

Maar kinderen zijn al heel vroeg in staat om bij andere mensen op te pikken waarom iets goed of juist slecht zou zijn. Er hoeft in een klas maar 1 radicale anti of pro zwartepietouder te zitten en binnen de kortste keer praat de hele klas er met elkaar over.
En ineens leert een hele klas dat huidskleur belangrijk is en dat het eigenlijk gemeen is als een donkere conciėrge koffie moet zetten voor alle juffen en meesters. Waarom doen de blanke juffen of meesters dat niet zelf? En waarom zetten zij eigenlijk nooit koffie voor die arme donkere conciėrge?

En daarom zal dit pietendebat en alle maatregelen die door de maatschappelijke instanties genomen worden om racisme/discriminatie te voorkomen, er juist voor zorgen dat er veel meer onbegrip, woede, racisme en discriminatie gekweekt gaat worden.

En alle kinderen worden als eerste de dupe van deze discussie die door idioten in beide kampen gevoerd word. En van alle maatregelen die met de beste intenties doorgevoerd gaan worden of al doorgevoerd zijn.
Plus tien voor u, heer.
pi_144478981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We hebben best veel "zwarte" (jouw woordkeuze, ik zou spreken over donkergekleurde mensen, zwart zijn ze niet en het slaat bovendien slechts op de kleur van hun huid, een mens kan geen kleur zijn) parlementariėrs gehad, geen een van hen was ministeriabel. Wel zaten er fraudeurs tussen en mensen die gewoon weg onvoldoende intelligent waren en onvoldoende ervaring hadden voor zo'n baan. Dat is zeker ook de schuld van de "blanke" Nederlanders? :')
Grappig dat je begint over parlementariėrs, die heb ik duidelijk niet genoemd. Hoe je de discussie ook meteen naar fraudeurs trekt, laat ook zien dat ZP op jouw perceptie wel degelijk invloed heeft gehad.

quote:
Ik garandeer je dat het op mijn perceptie geen enkele invloed heeft gehad. De Antilliaan op mijn school die mensen bedreigde en sloeg - de tweede allochtonen die ik tegenkwam in mijn leven - daarentegen wel. ;)
Serieus, jij schoffeert alle autochtone Nederlanders met deze domme insinuatie (dat ze donker gekleurde mensen als minderwaardig zouden gaan zien omdat ZP toevallig zwart geschminkt is) en jij disqualificeert jezelf met deze insinuatie voor deze discussie.
Ik zie dat je zwart vooral met negatieve zaken associeert. Hoe zou dat toch komen.
pi_144479074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Verkeerde insteek.

Het gaat er juist om om kinderen niet foute dingen aan te leren in de eerste plaats. Door kinderen te indoctrineren met het idee dat blank hoger staat dan zwart, geef je hen al een verkeerd wereldbeeld. Alsof zwarte kinderen per definitie minder waard zouden zijn dan blanke kinderen.

Door de verhoudingen tussen Sint en Piet recht te trekken, geef je kinderen een wat evenrediger wereldbeeld.

Een donkere huidskleur staat niet gelijk aan ondergeschikt. Dat is de vernieuwde boodschap.
pi_144479811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:49 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Verkeerde insteek.

Het gaat er juist om om kinderen niet foute dingen aan te leren in de eerste plaats. Door kinderen te indoctrineren met het idee dat blank hoger staat dan zwart, geef je hen al een verkeerd wereldbeeld. Alsof zwarte kinderen per definitie minder waard zouden zijn dan blanke kinderen.

Door de verhoudingen tussen Sint en Piet recht te trekken, geef je kinderen een wat evenrediger wereldbeeld.

Een donkere huidskleur staat niet gelijk aan ondergeschikt. Dat is de vernieuwde boodschap.
quote:
Een donkere huidskleur staat niet gelijk aan ondergeschikt.
Precies.

Daarom is een zwarte Zwarte Piet helemaal geen probleem.

Behalve voor (vooral zwarte) mensen die die boodschap nog (steeds) niet kunnen bevatten.
  zaterdag 13 september 2014 @ 10:50:52 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_144479851
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Precies.

Behalve voor (vooral zwarte) mensen die die boodschap nog (steeds) niet kunnen bevatten.
Stroman. Dat zwarte Piet zwart is, is inderdaad geen probleem. Dat hij een gekke negerkarikatuur is en een knecht wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_144479853
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 10:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

[..]

Precies.

Een, met de nadruk op 'een' zwarte piet is geen probleem. Jaar in, jaar uit door middel van een toneelstuk de rollen bevestigd krijgen is wel een probleem als de Sint altijd blank is en de knecht altijd zwart.

De oplossing is ofwel variatie (ook blanke pieten, zwarte hulpsinterklazen), ofwel het afschaffen van ZP en overgaan naar regenboog- en.of roetpieten.
pi_144480159
Wat ik elk jaar in Den Haag zie bij de intocht van Sint zijn voor het merendeel witte mannen en vrouwen die zich verkleden en schminken als Zwarte Piet.

Ook lopen er tussendoor altijd zwarte / bruine Zwarte Pieten mee.

Samen zijn het Zwarte Pieten die overduidelijk geen enkel spoor van onderdrukking / onderdanigheid / discriminatie / racisme / angst met zich meedragen en / of uitstralen.

Van het publiek is zeker 50% donker (allochtoon) en die staan samen met de witte / licht getinte mensen met veel plezier , lol en blijdschap Sint en de Zwarte Pieten toe te juichen.

Plezier en lol en een kinderfeest : dat is , en was al sinds mijn jeugd (ik ben veertiger) het Sinterklaasfeest in Den Haag.

En ik denk dat het niet(s) veel verschilt van hoe het elders wordt gevierd.

Er zijn in dit land wel belangrijker zaken te vinden waar veel , veel grotere vraagtekens bij gezet kunnen worden en verandering in zou kunnen / moeten komen.

Maar dat is mijn mening.
pi_144480397
kunnen we geen crossdressend homostelletje maken van piet en sint? dan is piet gewoon zwart van de darkroom. en weten we ook waarom sint een jurk aanheeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')