Ach, er kan ook gewoon op een vrij nuchtere manier mee om worden gegaan. Dat zou die hele discussie ook een stuk minder debiel maken.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gario en consorten. De manier waarop dat clubje er met gestrekt been in ging kon alleen maar een felle tegenreactie opleveren.
Nja de meerderheid vindt de Zwarte Piet dus niet racistisch.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:22 schreef JanCees het volgende:
Er moeten per se tegenstanders zijn om iets racistisch aan te passen naar iets wat niet racistisch is?
En een minderheid blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja de meerderheid vindt de Zwarte Piet dus niet racistisch.
Precies, dat denk ik ook. Het is ook niet meer Quinsy Gario die de discussie in stand houdt, maar alle mensen die hier heel verontwaardigd over doen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Daarom denk ik dat door de reacties van de Pro Pieten de Zwarte Piet nu gaat veranderen. En is het toch echt hun eigen schuld.
Logisch dat ze er hard ingaan als er al tientallen jaren niks gebeurt.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gario en consorten. De manier waarop dat clubje er met gestrekt been in ging kon alleen maar een felle tegenreactie opleveren. Zonde.
Volgens mij heb je mijn eerdere postst niet gelezen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef JanCees het volgende:
[..]
En een minderheid blijkbaar wel.
Dus dan doen we maar niks
In directe zin? Dat denk ik niet. De propieters hebben er wel voor gezorgd dat de antipieters een podium kregen en het zou best eens kunnen dat ze door dat podium hun zin gaan krijgen.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dat je je dus kan afvragen of Zwarte Piet gaat veranderen vanwege de anti pieten.
Iemand uitsluiten vanwege zijn huidskleur is racistisch.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:22 schreef JanCees het volgende:
Er moeten per se tegenstanders zijn om iets racistisch aan te passen naar iets wat niet racistisch is?
Jaquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
In directe zin? Dat denk ik niet. De propieters hebben er wel voor gezorgd dat de antipieters een podium kregen en het zou best eens kunnen dat ze door dat podium hun zin gaan krijgen.
Of bedoel je dat juist?
Je verkleden als een racistische karikatuur is racistisch.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Iemand uitsluiten vanwege zijn huidskleur is racistisch.
Is het op dezelfde manier logisch dat de tegenreactie zo extreem massaal en fel is?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Logisch dat ze er hard ingaan als er al tientallen jaren niks gebeurt.
Waar gebeurt dat?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:18 schreef Tukker87 het volgende:
Mensen uitsluiten van een kinderfeest omdat ze zwart zijn. We zijn diep gezonken.
Bedankt Hansquote:Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Iemand uitsluiten vanwege zijn huidskleur is racistisch.
Er een racistische karikatuur in herkennen is racistisch.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je verkleden als een racistische karikatuur is racistisch.
Nee.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er een racistische karikatuur in herkennen is racistisch.
Eens.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:25 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je verkleden als een racistische karikatuur is racistisch.
Waarom ben je voor racisme?quote:
Waar haal je dat vandaan?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:28 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Waarom ben je voor racisme?
Met die logica kan niets meer als racistisch bestempeld worden.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er een racistische karikatuur in herkennen is racistisch.
Dus de Zwarte Piet zal gaan veranderen. Misschien wel drastisch. Want bij elke verandering zal de Pro Piet zich gaan verzetten. En daarna zullen ze de schuld gaan geven aan de Anti Pieten die je nauwelijks hoort.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, dat denk ik ook. Het is ook niet meer Quinsy Gario die de discussie in stand houdt, maar alle mensen die hier heel verontwaardigd over doen.
Buitenlander?quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus de Zwarte Piet zal gaan veranderen. Misschien wel drastisch. Want bij elke verandering zal de Pro Piet zich gaan verzetten. En daarna zullen ze de schuld gaan geven aan de Anti Pieten die je nauwelijks hoort.
Weer een aanval op hun cultuur door de buitenlander
Zo lang het draagvlak nog steeds rond de 90% ligt zal het inderdaad zo worden gezien.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weer een aanval op hun cultuur door de buitenlander
Dat zit er dik in ja. Sommige dingen veranderen nu eenmaal, leer er mee leven.quote:Op zaterdag 13 september 2014 15:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus de Zwarte Piet zal gaan veranderen. Misschien wel drastisch.
Nja de gemiddelde Pro Piet denkt dat elke Anti Piet een buitenlander is. Tenminste als ik zo naar de reacties kijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |