Dit soort berichten doen me verlangen weer terug naar lap land te gaanquote:Op dinsdag 23 september 2014 07:50 schreef aloa het volgende:
Plaatselijk strenge vorst in Zweden vanmorgen.
quote:Warnings for land areas
Advisory of strong north winds inland lakes over the whole country.
Road weather on main roads
Bad or very bad road conditions are expected in the night or later tomorrow in the northern part of Finland because of snow or sleet. Road conditions are bad in provinces Central Finland, Etelä-Savo, Pohjois-Savo and North Karelia because of snow or sleet.
http://en.ilmatieteenlaitos.fi/warnings
Men verwacht geen winter die veel kouder zal zijn. Voor zover seizoensvoorspellingen mogelijk zijn in het land is de verwachting dat de temperaturen iets boven gemiddeld zullen liggen.quote:Op woensdag 24 september 2014 10:03 schreef Dven het volgende:
Bulgarije getroffen door de eerste sneeuw
[ afbeelding ]
Petrohan Passage
Het koudefront dat gisteren over Bulgarije trok heeft de eerste sneeuw gebracht in de hoger gelegen regio's op het Balkangebergte.
De eerste sneeuw heeft niet niet tot verkeersproblemen geleid, met uitzondering van wat vertraging op de Petrohan Pass, op de westelijke Stara Planina (Balkangebergte)
Andere gebieden in westelijk Bulgarije hadden te lijden onder hevige regenval. Vanaf vandaag komt daar verandering in met stijgende temperaturen en veelal zonnig weer. In het weekend wordt er een nieuw koudefront verwacht.
Volgens meteoroloog Ivaylo Slavov wordt er niet verwacht dat de komende winter veel kouder zal zijn dan gebruikelijk, zoals door sommige media is gemeld. Voor zover seizoensvoorspellingen mogelijk zijn in het land is de verwachting dat de temperaturen iets boven gemiddeld zullen liggen.
[ afbeelding ]
Een lodge op het Balkangebergte nabij Berkovitsa
Daarom voor zover mogelijk zijnquote:Op woensdag 24 september 2014 10:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Men verwacht geen winter die veel kouder zal zijn. Voor zover seizoensvoorspellingen mogelijk zijn in het land is de verwachting dat de temperaturen iets boven gemiddeld zullen liggen.
Is toch een soort voorspelling
Niet te voorspellen lijkt me duidelijker. Ik hoop voor ze op een steenkoude winter met alles erop en eraanquote:
Seizoensvoorspellingen zijn voor sommige gebieden gemakkelijker dan voor anderen. Nederland praktisch onmogelijk, Bulgarije al minder.quote:Op woensdag 24 september 2014 11:37 schreef aloa het volgende:
[..]
Niet te voorspellen lijkt me duidelijker. Ik hoop voor ze op een steenkoude winter met alles erop en eraan
slechter dan vorig jaar kan niet volgens mij...quote:Op maandag 29 september 2014 17:27 schreef sonnyspek het volgende:
Ik leef altijd sinds oktober/november naar het moment toe dat je s'avonds gaat slapen met de wetenschap dat het morgenochtend wel eens gesneeuwd kan hebben en als je dan de volgende ochtend wakker wordt...Prachtig! Mooie omgeving, lekker knus, koud en iedereen chagrijnig als je op school aankomt.Vorige winter viel erg tegen helaas...
Zin in.
No kiddingquote:Op maandag 29 september 2014 18:00 schreef aloa het volgende:
[..]
slechter dan vorig jaar kan niet volgens mij...
Ik haat je.quote:Op maandag 29 september 2014 17:27 schreef sonnyspek het volgende:
Ik leef altijd sinds oktober/november naar het moment toe dat je s'avonds gaat slapen met de wetenschap dat het morgenochtend wel eens gesneeuwd kan hebben en als je dan de volgende ochtend wakker wordt...Prachtig! Mooie omgeving, lekker knus, koud en iedereen chagrijnig als je op school aankomt.Vorige winter viel erg tegen helaas...
Zin in.
Dat is uiteraard wel op de bergen. Boven de 3000 meter.quote:Op zondag 19 oktober 2014 16:01 schreef Erasmo het volgende:
Sneeuw op Tenerife en hier kun je gewoon in je T-shirt rondlopen.
Het gaat hier over Europaquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef dick_laurent het volgende:
Even een puur nieuwsgierige oprechte vraag aan alle sneeuw/winterliefhebbers hier:
(en ja ik geef toe, ik ben er geen, maar laat dat effe buiten beschouwing)
Waarom hopen jullie, in een plat, zwaar overbevolkt land als Nederland, op ladingen sneeuw?
A - er zijn hier geen bergen, skien of snowboarden kan je toch niet (tenzij je net bij die ene heuvel in zuid limburg woont)
B - De meeste van jullie moeten naar je werk, dus om daar te komen zal alleen maar moeilijker/meer gedoe worden met besneeuwde wegen.
Ik snap die hoop op heel veel sneeuw gewoon niet hier. No pun intended.
Ja goh... maar de sneeuwliefhebberts zitten net zo goed vurig te hopen op sneeuw in NL dusssssquote:
Dusssss laat zequote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:22 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja goh... maar de sneeuwliefhebberts zitten net zo goed vurig te hopen op sneeuw in NL dusssss
Van mij wel, maar zo'n zinloze discussie over het wel of niet winter leuk vinden hoeft van mij niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 17:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik stelde alleen uit interesse een vraag, mag dat soms niet?
A - Ik woon binnenkort in Zuid Limburgquote:Op woensdag 22 oktober 2014 16:34 schreef dick_laurent het volgende:
Even een puur nieuwsgierige oprechte vraag aan alle sneeuw/winterliefhebbers hier:
(en ja ik geef toe, ik ben er geen, maar laat dat effe buiten beschouwing)
Waarom hopen jullie, in een plat, zwaar overbevolkt land als Nederland, op ladingen sneeuw?
A - er zijn hier geen bergen, skien of snowboarden kan je toch niet (tenzij je net bij die ene heuvel in zuid limburg woont)
B - De meeste van jullie moeten naar je werk, dus om daar te komen zal alleen maar moeilijker/meer gedoe worden met besneeuwde wegen.
Ik snap die hoop op heel veel sneeuw gewoon niet hier. No pun intended.
Ah ok, in dit antwoord kan ik me wel vindenquote:Op woensdag 22 oktober 2014 19:25 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
A - Ik woon binnenkort in Zuid Limburg
B - Een winterlandschap kan je niet alleen leuk vinden om te skien of snowboarden, je kan het ook gewoon beleven. Winterlandschappen zijn prachtig. En sneewwandelingen maken is gewoon heerlijk. Het buiten zijn én het terug binnenkomen en jezelf opwarmen. Je geniet echt meer van je knusse thuis als het buiten guur weer is.
C - Ik heb een 4x4 met winderbanden.
Minder leuk, maar het hoort erbij (net zoals mensen die graag 30 graden hebben ook zweten):
- Sneeuw ruimen op de inrit.
- Sneeuw op de rijweg die tot moes vermalen bruin en vies is, opzij spat en daar weer aanvriest. Niet leuk voor voetgangers/fietsers.
- Wegen die zo gepekeld zijn dat je je hele ruitensproeierreservoir leegspuit en dan achter een vrachtwagen moet gaan hangen om zijn nog natte spray te gebruiken als ruitensproeisel
- Mensen die hun gedrag niet aanpassen.
Goed voor de gletsjers!quote:Op donderdag 23 oktober 2014 13:32 schreef aloa het volgende:
Tot 1.30 meter aan sneeuw in Oostenrijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe koud is het waar de sneeuw ligt?quote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:09 schreef Dven het volgende:
Ook in Bulgarije valt de eerste sneeuw. Ter vergelijking : Op dezelfde breedtegraad in het westen, wordt het vandaag 25 graden
[ afbeelding ]
De thermometer leert mij dat het exact 1 graad isquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 11:23 schreef aloa het volgende:
[..]
Hoe koud is het waar de sneeuw ligt?
Mooie plaatjes
Topquote:Op zaterdag 25 oktober 2014 15:46 schreef Dven het volgende:
CrosspostjeLigt nu 30 CM
Goed voorbereid op pad
[ afbeelding ]
Want het sneeuwt in Bulgarije
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:A woman was found dead after going missing on Saturday as torrential rains flooded the Primorsko Municipality near the Bulgarian Black Sea city of Burgas.
Valentina Stoycheva, 38, and her husband were driving their car home on Saturday afternoon near the village of Rosen where they lived.
Flooded roads forced them to leave the vehicle and continue on foot as they could not make it in their car.
A tidal wave however made the couple slip and fall and separate, and rescuers found the woman drowned on Sunday, the head of Burgas' fire safety department Vasil Vasilev told private national channel Nova TV.
Mooie plaatjes...quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:21 schreef Adrie072 het volgende:
In Finland ook bakken met witsel!
[ afbeelding ]
http://77.222.181.11:8080(...)pg/video.mjpg&size=1
Lapland ga ik nog een keer heen. En dan tijdens het hoogtepunt van de winter.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:04 schreef Spanky78 het volgende:
Heerlijk een beetje winter. Ik houd wel van de seizoenen. Sneeuw vind ik heerlijk, maar een goede zomer ook. Helaas even geen Lapland voor mij. Maar ik ga zeker komende jaren rond kerst weer eens het hoge noorden in.
Is heel mooi, kamperen daar is helemaal gaaf in de winter. Met een sleetje the middle of nowhere in. Geweldig. En koud... toen ik er was was het in de nachten -25... dus wel goed voorbereiden en zorgen dat je schoenen hebt die je de volgende dag weer aan kan trekken (dus geen slappe zooi die kan bevriezen).quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:12 schreef aloa het volgende:
[..]
Lapland ga ik nog een keer heen. En dan tijdens het hoogtepunt van de winter.
Nou de berichten zijn weer eens dat het de zoveelste horror winter des doods wordt...quote:Op woensdag 26 november 2014 10:50 schreef SuperFood het volgende:
moet ik nou wel of geen winterbanden kopen dit jaar
ik haal wel een paar kilo rijst en waxinelichtjes. lijkt me beterquote:Op woensdag 26 november 2014 11:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou de berichten zijn weer eens dat het de zoveelste horror winter des doods wordt...
Ik zou dus maar sneeuwkettingen en alles gaan halen als ik jou was
sowieso onnodig! Vind ik dan. Ik heb ze nog nooit gehad. Massahysteriequote:Op woensdag 26 november 2014 10:50 schreef SuperFood het volgende:
moet ik nou wel of geen winterbanden kopen dit jaar
hoeveel km rij je per maand?quote:Op woensdag 26 november 2014 23:37 schreef aloa het volgende:
[..]
sowieso onnodig! Vind ik dan. Ik heb ze nog nooit gehad. Massahysterie
uiteraard. als je 5 km per week rijdt is het toch anders dan als je 1000 km per week rijdt nietwaar.quote:Op donderdag 27 november 2014 00:12 schreef aloa het volgende:
[..]
maakt dat wat uit voor winter banden!?
Ja dat is waar! Waarom zou je een auto nemen als je weinig rijdt.quote:Op donderdag 27 november 2014 00:12 schreef SuperFood het volgende:
[..]
uiteraard. als je 5 km per week rijdt is het toch anders dan als je 1000 km per week rijdt nietwaar.
Huh??? Algerije? Dat is toch woestijnklimaat? Hoe kan het daar nou sneeuwen... Of is t ergens in een hooggelegen gebied zeker?quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:04 schreef Houtenbeen het volgende:
Niet echt Europa meer, maar toch: Sneeuw in Algerije vandaag
[ afbeelding ]
Een beetje vocht aangevoerd vanaf de middellandse zee en een temperatuur rond het vriespunt zijn beide geen uitzonderingen in Algerije en die combinatie geeft nou eenmaal kans op sneeuw.quote:Op dinsdag 9 december 2014 23:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Huh??? Algerije? Dat is toch woestijnklimaat? Hoe kan het daar nou sneeuwen... Of is t ergens in een hooggelegen gebied zeker?
En anders ga je in het appartement in alle comfort gewoon lekker deze ski- en snowboardfilm kijken:quote:Op woensdag 17 december 2014 09:55 schreef RiKe het volgende:
Ik mag toch wel hopen dat er half januari sneeuw ligt in heel Tirol (Oostenrijk).
Zou wel stom zijn als ik voor de eerste keer op wintersport ga, en er geen winter is...
Ik zal er aan denken als ik m'n Impreza zonder filters startquote:Op woensdag 17 december 2014 11:32 schreef cynicus het volgende:
[..]
En anders ga je in het appartement in alle comfort gewoon lekker deze ski- en snowboardfilm kijken:
Met of zonder filter maakt niet uit hoorquote:Op woensdag 17 december 2014 14:51 schreef RiKe het volgende:
[..]
Ik zal er aan denken als ik m'n Impreza zonder filters start
Waarom tonen ze niets in de andre zeeen?quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:39 schreef aloa het volgende:
Volgende week weer hoge golven verwacht voor de kust van Ierland en Schotland. En ook voor Frankrijk en het noorden van Spanje.
[ afbeelding ]
Goeie vraag! Geen idee.quote:Op zaterdag 3 januari 2015 20:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom tonen ze niets in de andre zeeen?
Zeikerdquote:Op zondag 4 januari 2015 10:18 schreef Geralt het volgende:
Dat de winter maar fijn weg blijft. 5 graden is koud zat. Oprotten met die vries en sneeuw en glad en nat en weet ik wat al dies meer zij.![]()
![]()
Dat is nuquote:Op woensdag 20 mei 2015 17:40 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]Is dat nu? Daar ga ik volgende week overheen. Met mijn zomerspulletjes...
Nou, ik rijd er wel snel over heen met de vlam in de pijp. Zonder uit te stappen.quote:Op woensdag 20 mei 2015 18:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is nu
Voor de zekerheid maar een winterjas mee.
beter winterbandenquote:Op woensdag 20 mei 2015 18:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is nu
Voor de zekerheid maar een winterjas mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |