Laat maar komen die horrorwinterquote:Op zondag 16 september 2012 14:03 schreef kwiwi het volgende:
Nu alweer zin in de winter Kan me niet snel genoeg weer lekker koud worden.
Jan Visserquote:In Noord-Europa veel regen in de Noorse kustgebieden. Fiskåbygd tapte vanochtend een etmaalsom van 41 mm af. In de noordelijke regio’s heeft het opnieuw enkele graden gevroren. Het Zweedse Pajala noteerde -4,3º.
In dat geval is de kans op sneeuw kleinerquote:Op maandag 17 september 2012 16:45 schreef fallen_angel123 het volgende:
Ik ben voor een koude winter... Waarom? Omdat we dan vaak te maken hebben met een hoog druk gebied en dus helder weer hebben. Betekend overdag lekker een zonnetje en dus minder last van die winterdepressie
Ik heb gemerkt dat ik de koude winters beter doorkomt dan de zachte winters terwijl ik echt een hekel heb aan kou. Zolang de zon maar lekker schijnt dus!!
Klopt, maar wel lekker schaatsen Sneeuw is ook niet mijn favo maar schaatsen weer welquote:Op maandag 17 september 2012 19:02 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
In dat geval is de kans op sneeuw kleiner
De maand december verwachten ze dat die te koud gaat verlopenquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:42 schreef Jorian29 het volgende:
Het wordt dus waarschijnlijk koud in Oostenrijk komende december.
[ afbeelding ]
Ik houd ook best van een stevige winter maar niet als daamee alle electra of logistiek op straat wordt ontregeld en we terug worden geworpen in het stenen tijdperk.quote:Op zondag 16 september 2012 14:03 schreef kwiwi het volgende:
Nu alweer zin in de winter Kan me niet snel genoeg weer lekker koud worden.
quote:[urlhttp://www.demorgen.be/dm(...)in-Alpen.dhtml]Hevig sneeuwval in de Alpen[/url]
De winter lijkt nu al zijn weg gevonden te hebben naar de Alpen. In sommige Zwitserse en Oostenrijkse bergregio's viel een halve meter sneeuw. Ook de skistations in Franse Haut-Savoie, Haute-Alpes en de Beierse Alpen kregen een wit poederlaagje.
Een omvangrijk neerslaggebied trekt momenteel over de Alpen. Vakantiegangers die naar daar reizen, houden dan ook best rekening met deze stevige winterprik.
Afgelopen nacht ging de voorspelde regen over in sneeuw op een hoogte van 1.000 à 1.500 meter. In Graubünden, Wallis, Tessin en Tirol viel plaatselijk 10 cm tot een halve meter. Avoriaz werd bedekt met een laagje van vijftien centimeter. De bergpas naar de top van de Galibier werd afgesloten voor het verkeer.
Voor velen kwam de sneeuw onverwacht met de nodige verkeersproblemen tot gevolg. Toch is sneeuwval in deze periode van het jaar niet uitzonderlijk in de Alpen. De winterpret is echter nog geen lang leven beschoren. Tijdens de tweede helft van de week wordt het opnieuw zachter en treedt de dooi in.
Live Webcam Stubaivalleiquote:Wintersportseizoen al van start op Stubaigletsjer Oostenrijk
Het wintersportseizoen in Tirol is alweer van start.Hoewel de winter in Nederland nog niet begonnen is, kunnen de ski’s en snowboards nu al tevoorschijn komen. Op de Stubaigletsjer in Tirol is er namelijk 10km piste beschikbaar gemaakt en rijden de eerste vijf skiliften al af en aan.
De gletsjer is vooral aantrekkelijk door het feit dat deze slechts twintig minuten rijden van Innsbruck ligt. Bovendien wordt voorspeld dat er vanaf deze maand tot juni voldoende sneeuw ligt.
Koninkrijk van de Sneeuw
De Stubaivallei, ook wel het Koninkrijk van de Sneeuw genoemd, biedt ruim 110 km aan pistes. Ondanks het feit dat de piste nu al open is voor het publiek, vindt er een officiële opening op 13 en 14 oktober plaats in echte Beierse Oktoberfeststijl.
De vallei is voor skiërs, maar ook voor snowboarders van alle niveaus geschikt en er is ruime mogelijkheid om te sleeën. Voor echte avonturiers is paragliden een aanrader, waarbij een aansluitende wandeling mogelijk is. Bovenop de gletsjer is een platform genaamd ‘Top of Tyrol’ waar een prachtig panorama uitzicht van het hele gebied te zien is. Kortom, genoeg te doen en te zien!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |