Wij hebben ook niet allemaal losse vrienden, maar je raakt toch geen hele groepen kwijt als je het contact met een persoon/stel laat verwateren? Je kunt die persoon tijdens groepsontmoetingen ontlopen en er niet los mee afspreken, lijkt me?quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mensen zijn nogal hardleers, duidelijk maken dat kinderen niet jouw ding zijn, is voor iemand voor wie het wel helemaal haar/zijn ding is, is errugh lastig. Dan kun je ze wel uit je sociale kring proberen te bannen, maar vaak raak je dan ook al die andere mensen kwijt waar je het wel mee kunt vinden. Ik heb iig niet allemaal losse vrienden.
Oh, begrijp me niet verkeerd, IRL ben ik geen hork die alleen maar nee zegt. Sterker nog, ik reageer over het algemeen zeer positief op kindernieuws in de vriendengroep. Ik hou zelfs baby's vast en ik ben dol op mijn nichtje.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jij ziet het als een oordeel ("waarom voldoe je niet aan mijn norm?") maar je kunt het natuurlijk ook gewoon als oprechte interesse zien, of als aftasten hoe gevoelig het onderwerp ligt, zoals Leandra al aangeeft, en zo zijn er nog legio andere mogelijkheden. Je maakt het mensen natuurlijk ook niet heel eenvoudig als je alleen maar met 'nee' antwoord, want dat zijn er twee mogelijkheden: van onderwerp wisselen (en da's toch wat ongemakkelijk) of doorvragen aan iemand die weinig wil loslaten (en da's ook ongemakkelijk). Ik denk dat als je er een simpel "nee, ik heb geen kinderwens" of "nee, ik wil misschien ooit wel kinderen maar nu in ieder geval nog niet" achteraan gooit, je de hele waarom-vraag gewoon omzeild hebt.
Kijk, als jij me vraagt of ik een baan heb en ik antwoord simpel "nee", dan stokt het gesprek ook wel aardig. Terwijl als ik zeg: "op dit moment niet, mijn contract is net afgelopen en ik begin over een maand ergens anders", dan heb je meteen aanknopingspunten voor een verder gesprek. Bij"Ga je nog op vakantie?" "Nee" wordt het ook moeilijker dan bij "Voorlopig niet, ik spaar hard om volgend jaar een maand door Nieuw-Zeeland te reizen" of "Nee, ik blijf eigenlijk gewoon het liefste thuis". In het eerste geval zou je wel je geheimtips over de beste duiklocaties met me delen en in het tweede geval zou dat wat onzinnig zijn![]()
Begrijp me goed, ik vind de 'waarom'-vraag mbt kinderen altijd een rare vraag en heb 'm nog nooit gesteld, maar soms kun je natuurlijk ook een beetje je social skills inzetten in plaats van boehoe-en dat mensen je veroordelen
Wel geprobeerd hoor. En soms werkt dat wel. Maar meestal zijn de mensen die er door over blijven zeuren, nou niet gelijk de meest meelevende mensen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:13 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah dat is lastig, maar om dat dan gelijk als standaard te nemen voor álle mensen met kinderen is ook weer het andere uiterste. Ik zou inderdaad gewoon voet bij stuk houden, en misschien met bepaalde mensen eens 1-op-1 het gesprek aangaan en vragen hoe zij het zouden vinden als jij hun gemaakte keuzes in het leven keer op keer in twijfel bleef trekken, of snerend met kreten kwam als 'Ah joh, komt allemaal nog wel!', alsof je nog niet in staat bent voor jezelf te bepalen wat je wil.
En zo gebeurt dat ook. Iig niet los er mee afspreken. Maar tijdens groepsontmoetingen vind ik het asociaal om iemand (te proberen) te negerenquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben ook niet allemaal losse vrienden, maar je raakt toch geen hele groepen kwijt als je het contact met een persoon/stel laat verwateren? Je kunt die persoon tijdens groepsontmoetingen ontlopen en er niet los mee afspreken, lijkt me?
Nou ja, negeren niet, maar je hebt toch binnen groepen ook mensen waarmee je het beter of minder goed kunt vinden? Dat is toch niet vreemd?quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:22 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En zo gebeurt dat ook. Iig niet los er mee afspreken. Maar tijdens groepsontmoetingen vind ik het asociaal om iemand (te proberen) te negeren
Nee klopt. Dat is uiteraard zo. En nogmaals, binnen de vrienden/familie is het nu wel duidelijk hoe wij er in staan. Gelukkig.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, negeren niet, maar je hebt toch binnen groepen ook mensen waarmee je het beter of minder goed kunt vinden? Dat is toch niet vreemd?
Ik snap best dat dat niet altijd prettig is, dat je telkens je keus weer moet verdedigen. Ik denk dat er veel mensen zijn die een dergelijke ervaring hebben met betrekking tot keuzes die ze hebben gemaakt. Mensen zijn nogal gemakkelijk in oordelen over anderen, en minder goed in proberen te begrijpen of toch in ieder geval zonder meer accepteren wat een ander drijft.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee klopt. Dat is uiteraard zo. En nogmaals, binnen de vrienden/familie is het nu wel duidelijk hoe wij er in staan. Gelukkig.
Ok, ik dacht dat je specifiek om die vraag ging. Ik denk dat het ook een soort raar biologisch mechanisme is dat mensen met kinderen (zeker de eerste tijd) erg gefocust op hun kind zijn. Ik merk dat het me in ieder geval meer beïnvloed en veranderd heeft dan ik van te voren bedacht had. Misschien dat ik daarom ook niet altijd goed in de gaten heb dat ik wel erg met mijn eigen belevingswereld bezig ben. Maar ik hoop dat mijn vrienden de moeite nemen om me daarop aan te spreken. Ik heb een vriendin die soms heel opvallend een wisseling van gespreksonderwerp doet als het te lang over kinderen gaat. Prima, dat signaal is dan duidelijk en dan praten we weer ergens anders over. En zoals Loveless ook zei, als mensen echt de keuzes die je maakt veroordelen en je ideeën en gevoelens bagatelliserem, dan zou het voor mij ook tijd worden voor een goed gesprek. Dat heeft alles met respect voor elkaar te maken, of dat nou over kinderen gaat of andere keuzes die je maakt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:20 schreef stbabylon het volgende:
Oh, begrijp me niet verkeerd, IRL ben ik geen hork die alleen maar nee zegt. Sterker nog, ik reageer over het algemeen zeer positief op kindernieuws in de vriendengroep. Ik hou zelfs baby's vast en ik ben dol op mijn nichtje.
Maar dat is de ene kant, de leve-het-kind-kant. Soms is het vervelend dat je niet normaal jouw kant mag/kan laten horen.
O ja, dat heb ik ook heel erg gemerkt, hoe gefocust ik een hele tijd was op mijn kind. Het is in de loop van de tijd wel echt minder geworden, en dat voelt ook wel weer goed. Ik ben natuurlijk wel echt ook veranderd, maar ik heb ook een groot deel van mijn oude ik weer terug.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je specifiek om die vraag ging. Ik denk dat het ook een soort raar biologisch mechanisme is dat mensen met kinderen (zeker de eerste tijd) erg gefocust op hun kind zijn. Ik merk dat het me in ieder geval meer beïnvloed en veranderd heeft dan ik van te voren bedacht had. Misschien dat ik daarom ook niet altijd goed in de gaten heb dat ik wel erg met mijn eigen belevingswereld bezig ben. Maar ik hoop dat mijn vrienden de moeite nemen om me daarop aan te spreken. Ik heb een vriendin die soms heel opvallend een wisseling van gespreksonderwerp doet als het te lang over kinderen gaat. Prima, dat signaal is dan duidelijk en dan praten we weer ergens anders over. En zoals Loveless ook zei, als mensen echt de keuzes die je maakt veroordelen en je ideeën en gevoelens bagatelliserem, dan zou het voor mij ook tijd worden voor een goed gesprek. Dat heeft alles met respect voor elkaar te maken, of dat nou over kinderen gaat of andere keuzes die je maakt.
Daarom dat veel mensen ook niet "kinderen" leuk vinden, maar hun eigen kind(eren)quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:35 schreef HeatWave het volgende:
"raar" biologisch mechanisme?![]()
.
Ik denk dat als mensen dat "rare" mechanisme niet zouden hebben geen kind ouder dan 3 weken zou worden.
Nee, het is maar goed ook dat mensen totaal verblind worden mbt hun kind, want anders zou het onuitstaanbaar zijn voor je, het is gewoon hormonaal bepaald, gelukkig maar voor het kind.
Oh zeker, je eigen kinderen zijn gewoon hard wired in je systeem, dat kan niet anders. En daarom pik je niets van een ander kind, maar (te?) veel van je eigen kind.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daarom dat veel mensen ook niet "kinderen" leuk vinden, maar hun eigen kind(eren)
O, dat snap ik wel hoor, want ik vind andermans kinderen ook vaak rete-irritantquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh zeker, je eigen kinderen zijn gewoon hard wired in je systeem, dat kan niet anders. En daarom pik je niets van een ander kind, maar (te?) veel van je eigen kind.
En dat draagt bij aan het wederzijdse onbegrip. Maar ook al snappen kinderlozen waar het "gedrag" vandaan komt, het maakt het soms niet minder irritant.
Ik vind vooral de ouders/opvoeding irritantquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, dat snap ik wel hoor, want ik vind andermans kinderen ook vaak rete-irritant
O, een kind dat zich amuseert, zelfs al is het wat luidruchtig, vind ik niet vervelend en dus vind ik ook niet dat ouders in hoeven grijpen. En ouders die ook eens gewoon lekker rustig zitten en genieten va hun wijntje vind ik ook niet vervelend.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik vind vooral de ouders/opvoeding irritant
Een gillend kind op een verjaardag dat rond rent en erg veel plezier heeft, vind ik geen probleem. Dat de ouders lekker doorslurpen van hun Chardonaytje zonder iets te doen aan die brandweerwagen in menselijke vorm vind ik wel een probleem.
Wat luidruchtig? Wat dacht je van een uur lang om de haverklap minutenlang 100 dB+quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O, een kind dat zich amuseert, zelfs al is het wat luidruchtig, vind ik niet vervelend en dus vind ik ook niet dat ouders in hoeven grijpen. En ouders die ook eens gewoon lekker rustig zitten en genieten va hun wijntje vind ik ook niet vervelend.
Je houdt er echt wel van he, om je te ergeren?
Wordt aan ons ook wel gevraagd, zeker omdat de mensen dichtbij ons wisten dat we eigenlijk 2 kinderen wilde.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:29 schreef miss_sly het volgende:
Aan mij wordt ook wel eens gevraagd waarom we niet nog een kind hebben, Vind ik soms prima om uit te leggen, soms heb ik daar wat minder zin in.
En gewoon zelf zo'n kind aanspreken? Werkt meestal erg goed, vreemde ogen dwingen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Wat luidruchtig? Wat dacht je van een uur lang om de haverklap minutenlang 100 dB+
Ga me alsjeblieft niet vertellen dat het probleem bij mij ligt
Oh, dat moet je echt niet proberen hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:04 schreef erodome het volgende:
[..]
En gewoon zelf zo'n kind aanspreken? Werkt meestal erg goed, vreemde ogen dwingen.
Hier in de vriendenkring/familie heel normaal, dat we allemaal een beetje op dat kleine spul letten en zo nu en dan ze er even aan herinneren dat ze wat te luid worden.
Dat werkt beter dan een moeder die amper meer toe komt aan het volwassenen contact omdat ze steeds achter koters aan moet rennen. Het prut blijft zo veel rustiger.
Hier niet. Werkt echt als een tierelier, kinderen reageren er dan ook erg goed op, zijn veel makkelijker als ze weten dat mams niet de enige is die op ze let(en graag gewoon gezellig wil doen ipv achter het prut aanrennen). Als mams er alleen voor staat in een verder drukke omgeving wil het prut daar weleens misbruik van maken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dat moet je echt niet proberen hoor. Dat geeft echt enorme ruzies.
1) dat is niet mijn verantwoordelijkheidquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:04 schreef erodome het volgende:
[..]
En gewoon zelf zo'n kind aanspreken? Werkt meestal erg goed, vreemde ogen dwingen.
Hier in de vriendenkring/familie heel normaal, dat we allemaal een beetje op dat kleine spul letten en zo nu en dan ze er even aan herinneren dat ze wat te luid worden.
Dat werkt beter dan een moeder die amper meer toe komt aan het volwassenen contact omdat ze steeds achter koters aan moet rennen. Het prut blijft zo veel rustiger.
Tja, niet jouw verantwoordelijkheid, maar wel je irritatie blijkbaar. Ik heb het niet zo op ieder voor zich en god voor ons allen als je in je innercircle bent. Ik wil ook lekker met mams kunnen kletsen, dus ik heb er baat bij als zij niet alleen in het voorbijgaan een woordje naar me kan roepenquote:Op maandag 25 augustus 2014 12:08 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1) dat is niet mijn verantwoordelijkheid
2) dat word je meestal heel duidelijk gemaakt als je het toch probeert
Als het een kind is van een goede vriend(in) geen probleem overigens hoor. Maar het zijn niet altijd kinderen van goede bekenden he
Dit was een kind van de zus van de vriend van een vriendin van mijn vrouw. Niet echt innercircle he..quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, niet jouw verantwoordelijkheid, maar wel je irritatie blijkbaar. Ik heb het niet zo op ieder voor zich en god voor ons allen als je in je innercircle bent. Ik wil ook lekker met mams kunnen kletsen, dus ik heb er baat bij als zij niet alleen in het voorbijgaan een woordje naar me kan roepen
Ja, in een openbare gelegenheid doe ik het ook. Maar ik ga niet op een verjaardag proberen een moeder pissig te maken.quote:Bij mensen die je niet goed bekend zijn werkt het wat minder goed, je weet nooit hoe ze erop reageren, maar is een kind echt vervelend(echt krijsen enzo) dan zeg ik er gerust wat van tegen het kind.
Dat doe ik zelfs met compleet vreemden als ik het echt nodig vind. Tijd geleden gingen we met wat mensen naar de wok, lekker even gezellig snacken. Allemaal zelfbediening, je kent het wel. Zit er een kind zonder schoenen gewoon tussen het eten in, mams stond ernaast te lachen. Ik vond dat niet zo heel grappig, met zijn gore sokken tussen het eten. Dus ik spreek niet mams aan maar het kind, gewoon dat ik dat erg vies vind en dat hij eraf moest. Kind ging braaf, moeder gaf me wel de stinkeye, maar heb het kind niet meer tussen het eten zien klimmen die avond.
Misschien denk je wat te zwaar erover, want ik heb echt nog nooit een pissige moeder op een verjaardag meegemaakt omdat ik een kind wat stiller maande.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dit was een kind van de zus van de vriend van een vriendin van mijn vrouw. Niet echt innercircle he..
[..]
Ja, in een openbare gelegenheid doe ik het ook. Maar ik ga niet op een verjaardag proberen een moeder pissig te maken.
Of jij komt andere mensen tegen, of jij denkt er makkelijker over. Kan ook hequote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Misschien denk je wat te zwaar erover, want ik heb echt nog nooit een pissige moeder op een verjaardag meegemaakt omdat ik een kind wat stiller maande.
Dus of jouw idee van corrigeren gaat wat ver, of je denkt voor mensen op een manier die niet helemaal klopt.
Ik weet wel zeker dat ik er makkelijker over denk, dat is wel duidelijk. Dat ik mensen tegenkom die zo ontzettend anders zouden zijn lijkt me vrij sterk.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of jij komt andere mensen tegen, of jij denkt er makkelijker over. Kan ook he
Zou je aub op willen houden met het bij mij neer leggen. Ik was niet het krijsende kind of de ouder.
Apart idd. Mensen willen kinderen en vervolgens moeten anderen die kinderen aanspreken, omdat vreemde ogen dwingen. Laat je kind dan lekker thuis ipv anderen er mee lastig te vallen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Of jij komt andere mensen tegen, of jij denkt er makkelijker over. Kan ook he
Zou je aub op willen houden met het bij mij neer leggen. Ik was niet het krijsende kind of de ouder.
Je moet niks, maar als je er zo'n last van hebt is wat doen beter dan je maar lekker zitten irriteren en mensen beschuldigen van overgevoeligheid zonder dat je weet hoe het zit.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Apart idd. Mensen willen kinderen en vervolgens moeten anderen die kinderen aanspreken, omdat vreemde ogen dwingen. Laat je kind dan lekker thuis ipv anderen er mee lastig te vallen.
Voor jou is het mss doodnormaal. Ik vind het raar dat je kinderen meeneemt naar een verjaardag van volwassenen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:08 schreef erodome het volgende:
We hebben het hier over een verjaardag he, het is echt doodnormaal om kinderen mee te nemen.
Dat ligt er toch net aan wat voor verjaardag, wat je relatie is tot die mensen, op welk tijdstip de verjaardag is en wat de jarige(n) zelf willen?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor jou is het mss doodnormaal. Ik vind het raar dat je kinderen meeneemt naar een verjaardag van volwassenen.
Dat is voor iedereen doodnormaal, daarin ben jij eerder de uitzondering dan de regel.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voor jou is het mss doodnormaal. Ik vind het raar dat je kinderen meeneemt naar een verjaardag van volwassenen.
Dat is misschien normaal als je in een omgeving zit waar veel kinderen bij rondlopen. Maar het is echt niet doodnormaal voor iedereenquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:11 schreef erodome het volgende:
Dat is voor iedereen doodnormaal, daarin ben jij eerder de uitzondering dan de regel.
Ik heb het niet over een kinderfeestje, daar lijkt het me logisch dat er kinderen zijn. Als oma jarig is en je daar 's ochtends een gebakje gaat eten, dan snap ik ook dat kleinkind meegaat, maar een gewone verjaardag van volwassenen? Nah.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ligt er toch net aan wat voor verjaardag, wat je relatie is tot die mensen, op welk tijdstip de verjaardag is en wat de jarige(n) zelf willen?
Nogmaals, dat ligt er aan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:13 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een kinderfeestje, daar lijkt het me logisch dat er kinderen zijn. Als oma jarig is en je daar 's ochtends een gebakje gaat eten, dan snap ik ook dat kleinkind meegaat, maar een gewone verjaardag van volwassenen? Nah.
Tja, ik zit op een leeftijd dat elke omgeving een kindrijke omgeving isquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is misschien normaal als je in een omgeving zit waar veel kinderen bij rondlopen. Maar het is echt niet doodnormaal voor iedereen
inderdaad, maakt me niet uit wat de ouders met de situatie doen, als ze er maar iets mee doen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Apart idd. Mensen willen kinderen en vervolgens moeten anderen die kinderen aanspreken, omdat vreemde ogen dwingen. Laat je kind dan lekker thuis ipv anderen er mee lastig te vallen.
Ik ga er niet van uit, ik zie een risico.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, ik zit op een leeftijd dat elke omgeving een kindrijke omgeving is
Maar voor normale verjaardagen, niet alleen in de avond/nacht, je weet het wel, de familie-verjaardagen, is het echt vrij normaal.
En ik zeg echt niet dat anderen compleet op andermans kind moeten letten, maar als je er echt zo'n last van hebt is even wat zeggen tegen een kind echt geen probleem en lijkt het me bar sterk dat je dan ineens mamabeer op je nek hebt.
Het moet niet, als je het echt niet wil doe je het lekker niet, maar vind het wat vreemd om gelijk uit te gaan van conflict met ouders als je een keer wat zou zeggen van gekrijs.
Maar is dat niet meer een vooroordeel dan waarheid?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ga er niet van uit, ik zie een risico.
Je hebt gelijk, er zijn geen moeders die daar moeilijk over doen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar is dat niet meer een vooroordeel dan waarheid?
Op een verjaardag, bij familie/vrienden? Als je gewoon even normaal een kind aanspreekt op teveel herrie?quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er zijn geen moeders die daar moeilijk over doen.
Wat fijn dat jij ze niet tegenkomt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Op een verjaardag, bij familie/vrienden? Als je gewoon even normaal een kind aanspreekt op teveel herrie?
Er zullen vast moeders zijn die daar moeilijk over doen, maar dat zijn wel de grote uitzonderingen.
Ik heb het idee dat je nu alsnog probeert een trolltopic ervan te maken.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
sorry, ik raak een beetje geërgerd door juist het zwart/wit van ero. Daardoor kwam die sarcastische opmerking. Excuus.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je nu alsnog probeert een trolltopic ervan te maken.
Natuurlijk zijn ze er, maar het is ook niet zo dat ze allemaal zo zijn.
Een beetje meer grijs en wat minder zwart-wit maakt je leven vast een stuk gemakkelijk
nou moet ik zeggen dat het ook wel de toon is die de muziek maakt. Mijn ouders hadden er een handje van mijn jongens als een hond toe te spreken. je kan van alles vinden over mijn opvoeding of over het gedrag van mijn kinderen. Maar wel op een normale toon graag.quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je het dan nog wel ontwijken. Je kan toch best aan je broer vragen z'n kind thuis te laten als jij je verjaardag viert?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:13 schreef Leipo666 het volgende:
ik denk dat ik maar stop met verjaardagen vieren als mijn broer ooit een kind krijgt, vanaf dan kan ik het niet meer ontwijken![]()
kinderen van neven en nichten kan ik nog wel ontwijken als ik dat wil en die komen ook niet bij ons thuis
Overdrijf je niet een klein (...) beetje?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:13 schreef Leipo666 het volgende:
ik denk dat ik maar stop met verjaardagen vieren als mijn broer ooit een kind krijgt, vanaf dan kan ik het niet meer ontwijken![]()
kinderen van neven en nichten kan ik nog wel ontwijken als ik dat wil en die komen ook niet bij ons thuis
klopt en dat zal ik ook doen, verwacht dan alleen wel wat meer weerstand dan bij neven en nichtenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je het dan nog wel ontwijken. Je kan toch best aan je broer vragen z'n kind thuis te laten als jij je verjaardag viert?
dat zullen we dan wel zien, kan nooit lang meer duren met die 2quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Overdrijf je niet een klein (...) beetje?
Zou ik vaag vinden. Dat zehet niet leuk vinden, evt misschien niet snappen (als dat kind geboren is en ze dus tunnel visie hebben) ala.. of dat ze minder snel / minder vaak komen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:15 schreef Leipo666 het volgende:
klopt en dat zal ik ook doen, verwacht dan alleen wel wat meer weerstand dan bij neven en nichten
kans is groot dat er dan familieruzie ontstaat
nooit meer dusquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:16 schreef Cue_ het volgende:
of dat ze minder snel / minder vaak komen
Wat is er zo verschikkelijk aan 1 kind? Een hele groep is inderdaad storend (wel meer dan storend, vaak...) maar 1 kind... is dat echt zo onoverkomelijk?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:14 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je het dan nog wel ontwijken. Je kan toch best aan je broer vragen z'n kind thuis te laten als jij je verjaardag viert?
Dat ligt helemaal aan het kindquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:19 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wat is er zo verschikkelijk aan 1 kind? Een hele groep is inderdaad storend (wel meer dan storend, vaak...) maar 1 kind... is dat echt zo onoverkomelijk?
Ik word er niet vrolijker van, eerder het tegenovergestelde. Zie er op geen enkele manier de gezelligheid / toegevoegde waarde van in.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:19 schreef Buurpoes het volgende:
Wat is er zo verschikkelijk aan 1 kind? Een hele groep is inderdaad storend (wel meer dan storend, vaak...) maar 1 kind... is dat echt zo onoverkomelijk?
Dat is ook waar. Een huilbaby kan de boel goed op stelten zetten, terwijl een slapende baby niemand hindert (ok, misschien staat de kinderwagen in de weg in de gang).quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat ligt helemaal aan het kind.
Het voordeel is dat jij je ook niet met het kind hoeft te bemoeien, daar zijn de ouders voor.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik word er niet vrolijker van, eerder het tegenovergestelde. Zie er op geen enkele manier de gezelligheid / toegevoegde waarde van in.
Gewoon in een goed 1 op 1 gesprek vertellen dat ze van harte welkom zijn, maar dan wel zonder kinderen. Sowieso zullen de meeste mensen met een beetje empathie in hun donder hun kinderen niet meenemen naar een verjaardag van volwassenen, dus je broer zal jouw wens vast ook wel begrijpen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:13 schreef Leipo666 het volgende:
quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:19 schreef Buurpoes het volgende:
maar 1 kind... is dat echt zo onoverkomelijk?
Nou ja, tunnelvisie, het is wel een deel van de familie, plus zijn/haar oom is ook jarig. Dus als je broer dan eigenlijk praktisch nooit je kind wil zien dat zou ik ook op z'n zachtst gezegd wat opmerkelijk vinden. Helemaal eigen keuze om 'er niks mee te hebben', of 'zelf geen kinderen te willen'. Maar dat is nog heel wat anders dan het behandelen als besmettelijk nucleair afval, wat je niet in je huis wil hebben onder geen beding.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou ik vaag vinden. Dat zehet niet leuk vinden, evt misschien niet snappen (als dat kind geboren is en ze dus tunnel visie hebben) ala.. of dat ze minder snel / minder vaak komen.
Maar ruzie.. lijkt me wat vaag. Zeker als je ze nu al kan voorbereiden
Klopt. Maar het vraagt aandacht, krijgt aandacht, er gaan ineens gesprekken over. Van alles is schattig (of juist niet). Neh doe mij maar verjaardagen zonder kinderen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:21 schreef Buurpoes het volgende:
Het voordeel is dat jij je ook niet met het kind hoeft te bemoeien, daar zijn de ouders voor.
Ik heb ook geen idee hoe ik ermee zal omgaan als mensen om mij heen kinderen gaan krijgenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:22 schreef Loveless85 het volgende:
Nou ja, tunnelvisie, het is wel een deel van de familie, plus zijn/haar oom is ook jarig. Dus als je broer dan eigenlijk praktisch nooit je kind wil zien dat zou ik ook op z'n zachtst gezegd wat opmerkelijk vinden. Helemaal eigen keuze om 'er niks mee te hebben', of 'zelf geen kinderen te willen'. Maar dat is nog heel wat anders dan het behandelen als besmettelijk nucleair afval, wat je niet in je huis wil hebben onder geen beding.
Of gewoon een ettertje, die bestaan echt hoor, hele nare kinderenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat is ook waar. Een huilbaby kan de boel goed op stelten zetten, terwijl een slapende baby niemand hindert (ok, misschien staat de kinderwagen in de weg in de gang).
Het zal deels heus vanzelf gaan, en je HOEFT het niet leuk te vinden natuurlijk. Maar een neefje of nichtje heb je gewoon al meer mee dan random vervelend kind in de supermarkt, plus een middagje één keer in het jaar, is dat dan zo erg dat dat VERBOTEN moet worden. En het dan neerzetten alsof het raar is dat je familie er dan over valt, als ze wel mogen komen je op je verjaardag, onder de voorwaarde dat ze hun jong maar ff ergens anders ditchen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Klopt. Maar het vraagt aandacht, krijgt aandacht, er gaan ineens gesprekken over. Van alles is schattig (of juist niet). Neh doe mij maar verjaardagen zonder kinderen.
[..]
Ik heb ook geen idee hoe ik ermee zal omgaan als mensen om mij heen kinderen gaan krijgen
Voor sommige mensen is het kennelijk een probleem dat een kind de aandacht krijgt, mogelijk omdat ze zelf dat niet meer het middelpunt van alle aandacht zijn, en je bent toch jarig natuurlijk....quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het zal deels heus vanzelf gaan, en je HOEFT het niet leuk te vinden natuurlijk. Maar een neefje of nichtje heb je gewoon al meer mee dan random vervelend kind in de supermarkt, plus een middagje één keer in het jaar, is dat dan zo erg dat dat VERBOTEN moet worden. En het dan neerzetten alsof het raar is dat je familie er dan over valt, als ze wel mogen komen je op je verjaardag, onder de voorwaarde dat ze hun jong maar ff ergens anders ditchen.
Snap echt dat je 'niks' kan hebben met kinderen, ik heb ook bijzonder weinig met kinderen, maar al op voorhand een neefje/nichtje compleet de toegang tot je huis ontzeggen, want kind en bah, en eng, en mot er niks mee. Dan gaat er ook ergens iets niet helemaal goed bij je hoor.
De laatste keer dat ik dat bericht kreeg (bij een bruiloft) was mijn zoon 5-6 weken oud en kon hij helemaal geen uren zonder zijn moeder. Dus ben ik niet gegaan.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Gewoon in een goed 1 op 1 gesprek vertellen dat ze van harte welkom zijn, maar dan wel zonder kinderen. Sowieso zullen de meeste mensen met een beetje empathie in hun donder hun kinderen niet meenemen naar een verjaardag van volwassenen, dus je broer zal jouw wens vast ook wel begrijpen.
Dat ging bij mij wel over toen ik geen slapeloze nachten meer had van tevoren, de Bart Smit folders weken van te voren al verzamelde en uitknipte wat ik wilde, en 's ochtends om 09u voor het raam stond om te kijken waar de familie bleef. Jaartje of 12 dus.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het kennelijk een probleem dat een kind de aandacht krijgt, mogelijk omdat ze zelf dat niet meer het middelpunt van alle aandacht zijn, en je bent toch jarig natuurlijk....
Staat er ineens een 3-jarige op die versierde stoel veel grappiger te zijn dan jij.
En dan is het verdorie datzelfde kind waar je moeder ook alleen nog maar over kan praten, want het is haar enige kleinkind, dus bij je moeder moet je het tegenwoordig ook al afleggen tegen dat kind.
Het is niet eerlijk!!
Maar volwassenen kan je gewoon een beuk geven als ze niet nokkenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:31 schreef lily het volgende:
Ik ben echt niet zo'n grote kindervriend maar ik vind volwassenen vaak vervelender dan kinderen.
Ze hebben toch ouders? Je kan toch gewoon zeggen 'joh, wil je opletten dat ze niet daar en daar aan zitten'. Het is wel ook je familie hé, vind je het überhaupt wel leuk dat je dan neefje of nichtje hebt, of is het vooral een vervelende toevoeging die je leven moeilijker maakt?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:30 schreef Leipo666 het volgende:
nope, geen troll
ik wil geen kinderen in huis die ik dan de hele tijd in de gaten moet houden of ze niet iets slopen, op de aquariums tikken, etc.
dan vier ik liever geen verjaardag meer dan dat ik een avond laat verpesten in mijn eigen huis door een koter
Kinderen ook. Die slaan ook nog eens minder hard terug.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar volwassenen kan je gewoon een beuk geven als ze niet nokken.
Geen uitdaging manquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Kinderen ook. Die slaan ook nog eens minder hard terug.
ik zie al op andere verjaardagen hoe dat gaat: ouders letten niet iedere seconde op die kleine en vaak vinden zij iets 'schattig' wat ik dus totaal niet zo beleefquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:31 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ze hebben toch ouders? Je kan toch gewoon zeggen 'joh, wil je opletten dat ze niet daar en daar aan zitten'. Het is wel ook je familie hé, vind je het überhaupt wel leuk dat je dan neefje of nichtje hebt, of is het vooral een vervelende toevoeging die je leven moeilijker maakt?
Je bedenkt al allerlei dingen die dat (niet bestaande) kind zal gaan doen, terwijl kinderen over het algemeen heel goed weten wat waar thuis wel en niet mag.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:30 schreef Leipo666 het volgende:
nope, geen troll
ik wil geen kinderen in huis die ik dan de hele tijd in de gaten moet houden of ze niet iets slopen, op de aquariums tikken, etc.
dan vier ik liever geen verjaardag meer dan dat ik een avond laat verpesten in mijn eigen huis door een koter
Als je van te voren meldt dat *insert meubelstuk* heel moet blijven (wegens onvervangbaar) en dat *insert ander meubelstuk* wat fragiel is en dat *insert huisdier* zwaar gestresst raakt van aandacht, dan letten ouders echt wel op hoor.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:33 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik zie al op andere verjaardagen hoe dat gaat: ouders letten niet iedere seconde op die kleine en vaak vinden zij iets 'schattig' wat ik dus totaal niet zo beleef
als mijn broer kindervrij zou blijven zou ik dat prima vinden
denk niet dat ze erin mee zullen gaan als ik zeg: die vierkante cm heeft je kind, daar mag hij niet uitkomen en ik wil hem of haar ook niet horenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:35 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als je van te voren meldt dat *insert meubelstuk* heel moet blijven (wegens onvervangbaar) en dat *insert ander meubelstuk* wat fragiel is en dat *insert huisdier* zwaar gestresst raakt van aandacht, dan letten ouders echt wel op hoor.
Daar hoorde ik hier vanochtend heel andere dingen overquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:21 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Het voordeel is dat jij je ook niet met het kind hoeft te bemoeien, daar zijn de ouders voor.
always expect the worstquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedenkt al allerlei dingen die dat (niet bestaande) kind zal gaan doen, terwijl kinderen over het algemeen heel goed weten wat waar thuis wel en niet mag.
Plus dat je er kennelijk op voorhand al vanuit gaat dat je broer en zijn partner dat kind waardeloos zullen opvoeden.
Dan zet je een box neer. Tientje op marktplaats en je hebt ze ook opvouwbaar. "daar spelen of vertrekken".quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
denk niet dat ze erin mee zullen gaan als ik zeg: die vierkante cm heeft je kind, daar mag hij niet uitkomen en ik wil hem of haar ook niet horen
Ik vraag me af of alle ouders dat zullen accepterenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:37 schreef Buurpoes het volgende:
Dan zet je een box neer. Tientje op marktplaats en je hebt ze ook opvouwbaar. "daar spelen of vertrekken".
vooral als het kind al 5 isquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:38 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af of alle ouders dat zullen accepteren
Sorry, ik heb het vorige deel niet gelezen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Daar hoorde ik hier vanochtend heel andere dingen over
Denk dat het hem daar vooral inzit. Dat bewust kinderlozen dat wegslikken liever niet doen. En dat eerder voor sfeerverpesting zorgt dan ouders dat zullen hebben.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Dus ik slik een hoop in. is vast lastiger als je bewust niet voor kinderen hebt gekozen.
Die kun je corrigeren (5) of thuislaten (12).quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:39 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
vooral als het kind al 5 is(of 12 wat mij betreft
)
Oh, onder de vier niet leuk.... ik wou net vragen of je die van ons een keer wilde bezichtigen voor hij 4 wordtquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:40 schreef debuurvrouw het volgende:
ergens snap ik het wel. ik ben inmiddels tante van een hele zwik neefjes en nichtjes die allemaal onder de 4 zijn.
en ja, dat vind ik een hoop gedoe. en ik moet toch wel eens wat dingen inslikken. maar goed, ze gaan ook weer weg. Dat scheelt.
Ik heb zelf kinderen (tieners) en kan me de stress van op bezoek gaan nog wel herinneren. Dus ik slik een hoop in. is vast lastiger als je bewust niet voor kinderen hebt gekozen.
werd ik vroeger ook, maar daar moet ik echt niet aan denken in mijn eigen huisquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:42 schreef Buurpoes het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik nog wel eens in een slaapkamer 'geparkeerd' werd met een stapel boekjes (leesjunkie, hier). Niemand had last van mij en de volwassenen konden over van alles praten.
Je hebt geen kamer waar niks van waarde staat?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:44 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
werd ik vroeger ook, maar daar moet ik echt niet aan denken in mijn eigen huis
onder de vier prima leuk. mits met de handen van de ramen. En als je even wat speelgoed meeneemt.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, onder de vier niet leuk.... ik wou net vragen of je die van ons een keer wilde bezichtigen voor hij 4 wordt
quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:44 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Je hebt geen kamer waar niks van waarde staat?
quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:45 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ja de kruipruimte, maar dat zullen de ouders wel niet toestaan
[..]
hé hé eindelijk iemand die het snaptquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:40 schreef debuurvrouw het volgende:
ergens snap ik het wel. ik ben inmiddels tante van een hele zwik neefjes en nichtjes die allemaal onder de 4 zijn.
en ja, dat vind ik een hoop gedoe. en ik moet toch wel eens wat dingen inslikken. maar goed, ze gaan ook weer weg. Dat scheelt.
Ik heb zelf kinderen (tieners) en kan me de stress van op bezoek gaan nog wel herinneren. Dus ik slik een hoop in. is vast lastiger als je bewust niet voor kinderen hebt gekozen.
Ja, dat is inderdaad ook mijn ergernis.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
onder de vier prima leuk. mits met de handen van de ramen. En als je even wat speelgoed meeneemt.
(dat snap ik dus niet.ga je ergens op visite zonder speelgoed. Ik heb al dat peuterspul al láng weggegeven of verkocht joh. staan ze in de bak met transformers te graven en krijg ik kwaaie koppen van de moeders dat dát kleine spulletjes zijn. Ja, duh, daarom staat het ín de kast.)
Transformers?!quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
onder de vier prima leuk. mits met de handen van de ramen. En als je even wat speelgoed meeneemt.
(dat snap ik dus niet.ga je ergens op visite zonder speelgoed. Ik heb al dat peuterspul al láng weggegeven of verkocht joh. staan ze in de bak met transformers te graven en krijg ik kwaaie koppen van de moeders dat dát kleine spulletjes zijn. Ja, duh, daarom staat het ín de kast.)
[..]
Dan komen ze niet want dan mot iedereen een oppas regelen, is ook weer lastig.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]Dan gewoon 's avonds vieren toch? Dan liggen het jonge grut wat oncontroleerbaar naar alles grijpt toch al in bed, en hoef je de discussie niet te voeren dat ze niet mee mogen.
Ligt aan het tijdstip en de kroegquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb het een tijdje in de kroeg gevierd, helemaal makkelijk. niemand neemt zijn koters mee naar de kroeg.
Echt? Dat snap ik dan niet, je weet toch dat er in een puberhuis waarschijnlijk geen peuterspeelgoed meer is?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:45 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Wedje leggen?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:50 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb het een tijdje in de kroeg gevierd, helemaal makkelijk. niemand neemt zijn koters mee naar de kroeg.
oh gezellig! altijd welkom. Wel netjes voeten vegen en niet aan de ramen komen hè?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Transformers?!
Wanneer mag ik komen spelen?.
En als je 7 kleuters/peuters tegelijk krijgt op visite met ieder zijn eigen speelgoed, gaan diequote:Op maandag 25 augustus 2014 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Echt? Dat snap ik dan niet, je weet toch dat er in een puberhuis waarschijnlijk geen peuterspeelgoed meer is?
Die van mij speelt met auto's trouwens.... helemaal gelukkig mee, en makkelijk mee te nemen.
Handen op ramen is een ander verhaal, zeker met die pui van jou
Of er komt er maar 1 van het stel.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:49 schreef FANN het volgende:
[..]
Dan komen ze niet want dan mot iedereen een oppas regelen, is ook weer lastig.
Als iedereen genoeg speelgoed meeneemt en zijn kinderen opvoedt (delen = tof) dan hebben de kinderen de middag van hun leven, is mijn ervaring.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:52 schreef FANN het volgende:
[..]
En als je 7 kleuters/peuters tegelijk krijgt op visite met ieder zijn eigen speelgoed, gaan die
kinderen aan elkaars speelgoed zitten en is het janken, óók héél gezellig.
Uiteraardquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:51 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh gezellig! altijd welkom. Wel netjes voeten vegen en niet aan de ramen komen hè?
Ja, dat is anders, ''zijn'' oud klasgenoot, dus dan heb jij daar toch weinig te zoeken?quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:52 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Of er komt er maar 1 van het stel.
Binnenkort gaat mijn man naar een bruiloft. Alleen, want voor donderdagavond is een oppas lastig regelen. Ik vind het prima, het is zijn oud-klasgenoot. Have fun
quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Als iedereen genoeg speelgoed meeneemt en zijn kinderen opvoedt (delen = tof) dan hebben de kinderen de middag van hun leven, is mijn ervaring.
Nouja, zijn klasgenoot, maar ondertussen zijn we 15 jaar verder (ofzo) en is het ook een vriend van mij. Dus jammer is het wel.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, dat is anders, ''zijn'' oud klasgenoot, dus dan heb jij daar toch weinig te zoeken?
En van die oppas regelen snap ik juist wel hoor, maar ik vond het geen ramp om mijn
verjaardag niet meer te vieren, gedoe allemaal, hoefde van mij toch al niet zo nodig,
maar ja was ''normaal'' om je verjaardag te vieren, maar na verloop van tijd ging
dat ook over, dus ik denk dat zélfs de mensen mét kinderen zo'n hele grote groep
wel een beetje veel vonden in één keer.
Ik heb er ervaring mee. Mijn uk is net 4 geworden. En in mijn vriendenkring hebben ze allemaal kidnnren onder de vijf. Gaat eigenlijk altijd prima.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:59 schreef FANN het volgende:
[..]geloof je het zelf?
Dat gaat écht niet zo soepel allemaal hoor, ze krijgen ruzie, niet meteen, maar je kan er op
wachtenen dan moet er gesust worden en gedaan, ja gezellig, la maar zitten
Kan hoor dat jij dat ''gezellig'' vindt, misschien omdat je zelf kinderen hebt, maar ik vond 7 kleinequote:Op maandag 25 augustus 2014 15:00 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nouja, zijn klasgenoot, maar ondertussen zijn we 15 jaar verder (ofzo) en is het ook een vriend van mij. Dus jammer is het wel.
En ik heb van de zomer voor het eerst mijn verjaardag overgeslagen (ik was op vakantie), maar volgend jaar stort ik me wel weer in de drukte hoor. Gezellig. En elk jaar weer komen er meer kinderen bij.![]()
Al is er 1 vriendin van wie ik het niet erg vind als ze niet komt. Die heeft twee jochies die echt alles slopen en geen seconde gewoon leuk kunnen spelen. Gillen, slaan, vechten, slopen.![]()
Ja, ja vast wel, ik had ook geen ander antwoord verwacht hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb er ervaring mee. Mijn uk is net 4 geworden. En in mijn vriendenkring hebben ze allemaal kidnnren onder de vijf. Gaat eigenlijk altijd prima.
Wij waren zo'n beetje de eerste in de familie en in de vriendenkring. Dus ik heb daar inderdaad geen ervaring mee. En 7 tegelijk zou hier ook een record zijn...quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:03 schreef FANN het volgende:
[..]
Kan hoor dat jij dat ''gezellig'' vindt, misschien omdat je zelf kinderen hebt, maar ik vond 7 kleine
kinderen (of meer) wel een beetje teveel van het goede.
Jij verwacht rampen?quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:04 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, ja vast wel, ik had ook geen ander antwoord verwacht hoor![]()
álles gaat altijd allemaal prima....
Ik vond het teveel van het goede en niet meer gezellig, kan toch?quote:
Nope, dat hoef je niet te verdedigen. Maar dat het altijd ruzie en janken wordt... die ervaring deel ik (gelukkig) niet. Kan best zijn dat het bij jou wel uit de hand liep. Dat is dan inderdaad niet gezellig.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik vond het teveel van het goede en niet meer gezellig, kan toch?
Of moet ik dat ook verdedigen?
Jij hebt helemaal geen kinderloze mensen meer in je vriendenkring?quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:01 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En in mijn vriendenkring hebben ze allemaal kidnnren onder de vijf.
Die zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Deels omdat ze laat tegen een partner aanliepen, deels omdat ze geen zin hebben in zo'n wurm...quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij hebt helemaal geen kinderloze mensen meer in je vriendenkring?
En precies nu moet ik weg.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:08 schreef HeatWave het volgende:
Duurt even een topicje extra, maar de fittie is los.
Ik ken ze echt niet, zulke mensen. Wij doen veel met vrienden met kinderen, maar er zijn ook gematigde dingen waar kinderen echt niet bij aanwezig zijn, en niemand die het in zijn hoofd haalt een kind dan toch mee te nemen,quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar mensen die hun koter meenemen naar feestjes waar verder geen koters komen, er gezopen, gerookt en gefeest wordt, dan heb je wel een plaat voor je hoofd. En vaak nog klagen over dingen ook, want het kind...
Ze bestaan toch echtquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken ze echt niet, zulke mensen. Wij doen veel met vrienden met kinderen, maar er zijn ook gematigde dingen waar kinderen echt niet bij aanwezig zijn, en niemand die het in zijn hoofd haalt een kind dan toch mee te nemen,
De baas deed dat af en toe. En ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar altijd hoorde ik ze als eerste over de gang huppelen en giechelen en doen. Terwijl m'n collegas (ouders) daar toch een beter gehoor voor zou moeten hebbenquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Ze bestaan toch echt.
Mensen hier nemen zelfs hun kind mee naar het werk.
Neu, liep niet uit de hand, maar zet een zooi koters bij elkaar en dan kan je nu eenmaal niet verwachten dat ze rustig op hun plek blijven zitten, dat zou niet eens normaal zijn voor kleinequote:Op maandag 25 augustus 2014 15:07 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Nope, dat hoef je niet te verdedigen. Maar dat het altijd ruzie en janken wordt... die ervaring deel ik (gelukkig) niet. Kan best zijn dat het bij jou wel uit de hand liep. Dat is dan inderdaad niet gezellig.
In mijn sociale omgeving ligt de verhouding precies andersom. Slechts een enkeling heeft kinderen. (die overigens ondertussen bijna allemaal zo goed als volwassen zijn btw).quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:09 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Die zijn op de vingers van 1 hand te tellen. Deels omdat ze laat tegen een partner aanliepen, deels omdat ze geen zin hebben in zo'n wurm...
O, ze zullen best bestaan, maar dat moeten gewoon uitzonderingen zijn, dat moet!quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze bestaan toch echt.
Mensen hier nemen zelfs hun kind mee naar het werk.
Volgens mij is het nu wel over juistquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:08 schreef HeatWave het volgende:
Duurt even een topicje extra, maar de fittie is los.
Waarom mensen wel kinderen hebben is ook al beantwoord.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:23 schreef FANN het volgende:
[..]
Waarom heb je nog geen kinderen? die vraag is wel uitvoerig soms té uitvoerig naar mijn smaak
beantwoord, maar Waarom heb je wél kinderen? is dus geen normale vraag?
Van mij hoeven mensen met kinderen niet uitvoerig uit te leggen waarom ze kinderen hebben
trouwens. En de vraag Heb je Kinderen? stel ik zelf ook wel eens, maar ''waarom'' vraag
ik eigenlijk nooit, omgekeerd is dat juist weer váák het geval en dát is best een beetje raar...
Hmmm, ja raar antwoord hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:26 schreef Leandra het volgende:
Over het algemeen heb je wel kinderen omdat je er niet voor gezorgd hebt geen kinderen te krijgen...
Je moet er iets voor doen om ze niet te krijgen, je hoeft alleen maar de natuur haar gang te laten gaan om ze wel te krijgen.
Behalve.... en daar gaan we weer, de mensen die ondanks het niet voorkomen van een zwangerschap, toch niet zwanger worden.
Er werd eerder ook gezegd dat het voorkomt dat het naar is als ze wel een wens hebben, het lukt niet, en niemand vraagt er na.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:48 schreef HeatWave het volgende:
Dat is echt geen argument idd hoor, dat je misschien de kans loopt iemand met een kinderwens te beledigen, als je zo gaat denken kan je niets meer zeggen.
Ja,dat vond ik ook een beetje raar om te lezen, ik dacht toen hetzelfde en bovendien gaatquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:48 schreef HeatWave het volgende:
Dat is echt geen argument idd hoor, dat je misschien de kans loopt iemand met een kinderwens te beledigen, als je zo gaat denken kan je niets meer zeggen.
Er is altijd wel een extreem gevoelig iemand te vinden op welk gebied dan ook.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er werd eerder ook gezegd dat het voorkomt dat het naar is als ze wel een wens hebben, het lukt niet, en niemand vraagt er na.
Er bestaan ook onvruchtbare vrouwen die boos en verdrietig worden op en door vrouwelijke familieleden/vriendinnen als die wel zwanger kunnen worden en het vertellen (heb ik wel eens gelezen in de Vivaquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:48 schreef HeatWave het volgende:
Ja dat dus, dus het is gewoon nooit goedquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:50 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Er werd eerder ook gezegd dat het voorkomt dat het naar is als ze wel een wens hebben, het lukt niet, en niemand vraagt er na.
I rest my casequote:Op maandag 25 augustus 2014 15:51 schreef Mandarijntjes het volgende:
[..]
Er bestaan ook onvruchtbare vrouwen die boos en verdrietig worden op en door vrouwelijke familieleden/vriendinnen als die wel zwanger kunnen worden en het vertellen (heb ik wel eens gelezen in de Viva).
Dat is bij vrouwen altijd het geval.quote:Op maandag 25 augustus 2014 15:51 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja dat dus, dus het is gewoon nooit goed
dat sowieso natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat is bij vrouwen altijd het geval.
Nou nou, kut, kut, sommigen zijn gewoon normale hoerenquote:
Opzich wel jaquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef miss_sly het volgende:
En kinderen allemaal vervelende kutkoters.
Wat zou de wereld mooi en gemakkelijk zijn met alleen maar mannen
Tokkie style.quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:51 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Wedje leggen?
De mijne was nog geen half jaar oud toen hij meeging.
En dat zeg jij?quote:
Allemaal zwaar gefrustreerd wegens het ontbreken van vrouwen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:33 schreef miss_sly het volgende:
En kinderen allemaal vervelende kutkoters.
Wat zou de wereld mooi en gemakkelijk zijn met alleen maar mannen
Als er nooit vrouwen zijn geweest kan je het ook niet missenquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:40 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Allemaal zwaar gefrustreerd wegens het ontbreken van vrouwen.
Ja, de ideale wereld. Echt.
*proest*
Uiteraardquote:
Netjes overlegd met de knoegbaas. En bij wakker worden (en huilen) gelijk afrekenen en vertrekken (wat hij niet deed, bleef keurig tukken).quote:
En soms mee als trophy wife naar feestjes natuurlijkquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:41 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, ze hoeven natuurlijk niet compleet te ontbreken. Ze moeten gewoon 't huis niet uit. Koken, neuken en baren.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:41 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Netjes overlegd met de knoegbaas. En bij wakker worden (en huilen) gelijk afrekenen en vertrekken (wat hij niet deed, bleef keurig tukken).
Maar dan wel zonder het kroost. Die mogen in de trapkast.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En soms mee als trophy wife naar feestjes natuurlijk.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als er nooit vrouwen zijn geweest kan je het ook niet missen.
Wel apart, zo'n wereldwijde Reguliersdwars.
Als het krijgen van kinderen voor 100% bepaald werd door de man zouden er echt zo enorm veel minder kinderen geboren worden, ik denk dat we de 20% van nu niet zouden halen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Maar dan wel zonder het kroost. Die mogen in de trapkast.
Kreeg het kindje ook een biertje?quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:43 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Was mijn eerste biertje in een jaar tijd ofzo!
Die sliep!quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kreeg het kindje ook een biertje?
Dat betwijfel ik. Ik zie genoeg mannen die heel graag papa willen worden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het krijgen van kinderen voor 100% bepaald werd door de man zouden er echt zo enorm veel minder kinderen geboren worden, ik denk dat we de 20% van nu niet zouden halen.
Maak je hem wakker, kleine kindjes tussen de aangeschoten/dronken mannen.quote:
quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maak je hem wakker, kleine kindjes tussen de aangeschoten/dronken mannen.
Goed voor de ontwikkeling.
Nou ok, 30% danquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. Ik zie genoeg mannen die heel graag papa willen worden.
Want mannen zijn zo verschrikkelijk zorgvuldig in het niet-bezwangeren als dat niet absoluut en weloverwogen gepland is?quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het krijgen van kinderen voor 100% bepaald werd door de man zouden er echt zo enorm veel minder kinderen geboren worden, ik denk dat we de 20% van nu niet zouden halen.
Als het 100% aan de man was zou het wel geregeld zijn hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want mannen zijn zo verschrikkelijk zorgvuldig in het niet-bezwangeren als dat niet absoluut en weloverwogen gepland is?
Condooms zijn kut. gewoon anticonceptie in het drinkwater en een ontheffingspil als er iemand zwanger moet worden gemaaktquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want je mag geen condoom gebruiken van je vrouw?
Alle mannen krijgen dan borstenquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Condooms zijn kut. gewoon anticonceptie in het drinkwater en een ontheffingspil als er iemand zwanger moet worden gemaakt.
Nee, het is niet ontwikkeld door een vrouwquote:
Anticonceptie = vrouwelijke hormonen. En de pil is inderdaad ontwikkeld door een man.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het is niet ontwikkeld door een vrouw.
I know, maar als het systeem via het drinkwater gaat verzinnen we wel iets hoorquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:06 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Anticonceptie = vrouwelijke hormonen. En de pil is inderdaad ontwikkeld door een man.
Dan beter van alle mannen wat zaad opslaan en daarna castreren steriliseren.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
I know, maar als het systeem via het drinkwater gaat verzinnen we wel iets hoor.
Tieten zijn leuk, maar wel op iemand anders.
Dus zwangerschap volledig overlaten aan de medische wereld en de politiek.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:10 schreef Buurpoes het volgende:
Dan beter van alle mannen wat zaad opslaan en daarna castreren steriliseren.
Ook goed, opzich dan he?quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Zou wel lekker zijn, als je eerst moest kunnen bewijzen voor een kind te kunnen zorgen, geestelijk en financieelquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus zwangerschap volledig overlaten aan de medische wereld en de politiek.
Nee, dat gaat goed komen.
Waarom alle mannen? Alleen degene die geen kinderen (meer) willen is toch prima?quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:10 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zie het gezeur al voor me...dat mensen die nog nieteens voor zichzelf kunnen zorgen TOCH een kind willen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou wel lekker zijn, als je eerst moest kunnen bewijzen voor een kind te kunnen zorgen, geestelijk en financieel.
Vergunning afgewezenquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:17 schreef Buurpoes het volgende:
Dan zou je wel een passend antwoord op de TT hebben: ik kreeg geen toestemming.
Net als bij adoptie, bijvoorbeeld. Om maar 's wat te noemen. Al ben je nog net financieel in staat om een boterham te smeren met euroshoppemargarine voor zowel ontbijt, lunch en avondeten en zelfstandig te ademen maar je bent vruchtbaar, dan kun je gewoon een kind (of 4..) op deze aardkloot zetten, maar ben je niet vruchtbaar en heb je in principe 'alles mee' (voor zover iemand dat kan hebben, álles mee, maargoed, hè?) en wil je 'n kind adopteren dan moet je eerst 1024 hordes overwinnen. En o wee als je samenwoont met iemand van 't zelfde geslacht!quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou wel lekker zijn, als je eerst moest kunnen bewijzen voor een kind te kunnen zorgen, geestelijk en financieel.
Oh wacht, als "mannen het mochten regelen" betekent dat vooral dat vrouwen hun lijf maar moeten volgooien met hormonen...quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Condooms zijn kut. gewoon anticonceptie in het drinkwater en een ontheffingspil als er iemand zwanger moet worden gemaakt.
Ja, DAN zijn er opeens wel regels iddquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Net als bij adoptie, bijvoorbeeld. Om maar 's wat te noemen. Al ben je nog net financieel in staat om een boterham te smeren met euroshoppemargarine voor zowel ontbijt, lunch en avondeten en zelfstandig te ademen maar je bent vruchtbaar, dan kun je gewoon een kind (of 4..) op deze aardkloot zetten, maar ben je niet vruchtbaar en heb je in principe 'alles mee' (voor zover iemand dat kan hebben, álles mee, maargoed, hè?) en wil je 'n kind adopteren dan moet je eerst 1024 hordes overwinnen. En o wee als je samenwoont met iemand van 't zelfde geslacht!![]()
Jullie doen niets anders dan jullie lijf volproppen en smeren met van alles, dit doen jullie OOK allemaal al om van jeugdpuistjes af te komen, dus ga niet opeens moeilijk doenquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh wacht, als "mannen het mochten regelen" betekent dat vooral dat vrouwen hun lijf maar moeten volgooien met hormonen...
Als er straks een mannenpil is dan ben ik benieuwd hoe dom men vrouwen vindt die een man vertrouwd hebben toen hij zei dat hij aan de pil was...
Alleen een beetje jammer dat er zoveel zijn die te laf zijn om in hun ballen te laten snijden...quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:13 schreef lily het volgende:
[..]
Waarom alle mannen? Alleen degene die geen kinderen (meer) willen is toch prima?
Jullie?quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jullie doen niets anders dan jullie lijf volproppen en smeren met van alles, dit doen jullie OOK allemaal al om van jeugdpuistjes af te komen, dus ga niet opeens moeilijk doen.
Nu is het beter, nu mag dat gewoonquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:13 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zie het gezeur al voor me...dat mensen die nog nieteens voor zichzelf kunnen zorgen TOCH een kind willen.
Die zijn er nu helaas ook, en neuken kan (letterlijk) iedere debiel. Met alle gevolgen van dien. Maar dat is weer een andere discussie, en daar heb je nog meer schreeuwerds want dan kom je al snel aan mensen hun lichamelijke integriteit als je ze bv. 'gedwongen' gaat steriliseren omdat ze gewoon geestelijk danwel lichamelijk niet in staat zijn een kind op te voeden. En met geen uitzicht op verbetering. Dus niet dat je ff je baan kwijt bent en een jaartje bijstand pakt, of een depressie hebt waar je prima weer uit kan komen. Nee echt gewoon chronisch een aandoening die je incapabel maakt een kind normaal op te voeden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:13 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik zie het gezeur al voor me...dat mensen die nog nieteens voor zichzelf kunnen zorgen TOCH een kind willen.
Nou precies!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
Doet me hier aan denken, Dude:
Ja maar alles wat ik nu nog doe is mijn probleem en alleen mijn probleem, met een koter zadel je dus iemand op met jouw problemen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:09 schreef Loveless85 het volgende:
Maar kan je op die manier niet alles dood redeneren, en eigenlijk stoppen met je baan, je auto weg doen, je huis verkopen, en ergens klimaatneutraal op een eilandje alleen maar vreten wat de natuur echt niet meer nodig heeft? Want verder is eigenlijk alles op egoïstische basis, en voor je eigen gemak en comfort, en wordt de natuur er in het algemeen niet beter van bv.
Het is deels natuurlijk gewoon hardcoded in ons DNA, om je voort te willen planten.
Nee hoor. Kijk, je bestaan alhier kun je niet opheffen - dat hebben je ouders besloten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:09 schreef Loveless85 het volgende:
Maar kan je op die manier niet alles dood redeneren, en eigenlijk stoppen met je baan, je auto weg doen, je huis verkopen, en ergens klimaatneutraal op een eilandje alleen maar vreten wat de natuur echt niet meer nodig heeft? Want verder is eigenlijk alles op egoïstische basis, en voor je eigen gemak en comfort, en wordt de natuur er in het algemeen niet beter van bv.
Het is deels natuurlijk gewoon hardcoded in ons DNA, om je voort te willen planten.
Dat is ook redelijk kort door de bocht, want als jij een auto rijdt, dan ben je ook niet de enige die last heeft van die vervuiling.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar alles wat ik nu nog doe is mijn probleem en alleen mijn probleem, met een koter zadel je dus iemand op met jouw problemen.
Als we nu zouden stoppen met voortplanten, iedereen die er nu is blijft gewoon leven, maar hierna komen er geen nieuwe mensen meer, moet je kijken wat een mooie planeet dit wordt.
Dus eigenlijk is iedereen met kinderen dom, dat is wat je bedoelt? Die denken niet genoeg na voor ze kinderen krijgen, want eigenlijk is het onwijs egoistisch en zadel je de wereld op met (meer) problemen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee hoor. Kijk, je bestaan alhier kun je niet opheffen - dat hebben je ouders besloten.
En ik beschouw het ook niet als 'hardcoded' in ons DNA dat we ons voortplanten. Daarvoor ken ik ook te veel mensen die dat dus bewust níet doen. En denken voordat je doet is een prima evolutionaire oplossing.
Ja, eigenlijk welquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is iedereen met kinderen dom, dat is wat je bedoelt? Die denken niet genoeg na voor ze kinderen krijgen, want eigenlijk is het onwijs egoistisch en zadel je de wereld op met (meer) problemen?
Snap je het verschil niet tussen een auto rijden en een nieuwe levenslijn in het leven roepen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is ook redelijk kort door de bocht, want als jij een auto rijdt, dan ben je ook niet de enige die last heeft van die vervuiling.
En ik denk dat het er niet echt beter op wordt. Mensen gaan hele gekke dingen doen als ze ineens de eindigheid van het leven of de civilisatie in het verschiet hebben, en niet normaal hoeven te functioneren voor kinderen etc.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Snap je het verschil niet tussen een auto rijden en een nieuwe levenslijn in het leven roepen?
Ik kan dat bijna niet geloven.
QEDquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is iedereen met kinderen dom, dat is wat je bedoelt? [b]Die denken niet genoeg na voor ze kinderen krijgen,[/b] want eigenlijk is het onwijs egoistisch en zadel je de wereld op met (meer) problemen?
Neuh, maar het is natuurlijk wel het ultieme rolmodel. Plus het was ook meer vanuit HeatWave z'n brainfart dat we allemaal ineens geen kinderen meer kunnen krijgen, en dus ineens het menselijk ras heel hard op z'n einde af stormt. Ik denk niet dat het hier dan gezellig wordtquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Alsof je alleen normaal zou kunnen/moeten functioneren (hiertoe gedwongen wordt?) door het hebben van kinderen?
Ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is iedereen met kinderen dom, dat is wat je bedoelt? Die denken niet genoeg na voor ze kinderen krijgen, want eigenlijk is het onwijs egoistisch en zadel je de wereld op met (meer) problemen?
Het is een vergelijking. Aangezien er nu wordt gedaan alsof je met kinderen ineens onwijs bijdraagt aan het Einde Der Tijden, en je je eigenlijk dood moet schamen dat je er aan bent begonnen. En je verder op geen enkele andere wijze de wereld een klein beetje om zeep kan helpen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Snap je het verschil niet tussen een auto rijden en een nieuwe levenslijn in het leven roepen?
Ik kan dat bijna niet geloven.
pewpewquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja.![]()
Dat vind je vast heel leuk, want daar kun je lekker op schieten.
Ik denk zomaar niet dat de mensheid op zijn einde afstormt, want er zijn genoeg gekken die zich voortplanten. En een paar intellligenten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh, maar het is natuurlijk wel het ultieme rolmodel. Plus het was ook meer vanuit HeatWave z'n brainfart dat we allemaal ineens geen kinderen meer kunnen krijgen, en dus ineens het menselijk ras heel hard op z'n einde af stormt. Ik denk niet dat het hier dan gezellig wordtIk denk dat het een grote pleurisbende wordt, want er is geen toekomst meer, dus waarom zou je dan nog bepaalde dingen laten / netjes doen
Het is al een pleurisbendequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een grote pleurisbende wordt, want er is geen toekomst meer, dus waarom zou je dan nog bepaalde dingen laten / netjes doen
Vroeger was natuurlijk sowieso alles beter.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Het is al een pleurisbendeen mensen laten hélemaal niks voor de nieuwe generatie,
die nieuwe generatie die nu in de luier ligt woont straks op een totaal verziekte en vervuilde
wereld.
Toen ik kind was kon ik nog gewoon veilig in het meer bij ons springen om te zwemmen,
tenminste, misschien was het toen ook al niet veilig meer, kan best, maar bepaalde plekken
daar zijn nu gewoon ''verboden'' om te zwemmen, totaal vergiftigd, leuk vooruitzicht..
Oh, mijn ideale samenleving, waar is dit?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is een vergelijking. Aangezien er nu wordt gedaan alsof je met kinderen ineens onwijs bijdraagt aan het Einde Der Tijden, en je je eigenlijk dood moet schamen dat je er aan bent begonnen. En je verder op geen enkele andere wijze de wereld een klein beetje om zeep kan helpen.
Het is nu haast omgekeerd, nu is het volk mét kinderen niet superieur aan het doen richting de kinderlozen a la 'jullie tijd komt nog wel', maar nu ben je als kindloze ineens het superieure mens dat beseft dat jongen niet goed is voor de planeet, en zijn de mensen met kinderen domme zwakzinnigen die puur hun lusten bevredigen en daarom de wereld tot de afgrond brengen. Please
Je kan er wel de draak me steken, maar het is wel waar van die vervuiling, of je nou hoogquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vroeger was natuurlijk sowieso alles beter.
Dat weet je natuurlijk nooit, he?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar als je daar nou niks bijzonders aan hebt toe te voegen, láát het dan vooral.
Nou dat is tenminste eerlijk...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:23 schreef miss_sly het volgende:
En ja, ik wilde dat kind, heel graag. Gezond verstand en anticonceptie of niet, ik wilde dat kind heel erg intens graag. Dat verlangen is echt niet te vergelijken met eigenlijk zin hebben in patatjes, maar omdat de verstandigere keus een salade is, toch maar voor het laatste kiezen
China komt een beetje in de richting, daar zijn ze al begonnen met het aan banden leggen. Anders zou ik de buurt rond Tsjernobyl eens proberen, wellicht dat daar wat volk loopt wat niet kan jongen. Pripyat schijnt prachtig te zijn in de winter.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh, mijn ideale samenleving, waar is dit?
Klopt, zie mijn fotoboekquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
China komt een beetje in de richting, daar zijn ze al begonnen met het aan banden leggen. Anders zou ik de buurt rond Tsjernobyl eens proberen, wellicht dat daar wat volk loopt wat niet kan jongen. Pripyat schijnt prachtig te zijn in de winter.
Waarom is geen kind willen ooit egoïstisch? Kun je mij dat écht plausibel uitleggen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de stelling dat een kind willen egoistisch is. Net zoals in 99 van de 100 gevallen het niet willen ook een egoistische keus is en niets te maken heeft met het willen redden van de aarde. Klinkt heel leuk en idealistisch, dat wel, maar voor de meeste mensen is het puur ene kwestie dat ze geen kind willen. Dus het is beide even egoistisch, denk ik.
Wat betreft het idealistische plaatje: tja, misschien wel, misschien niet. Het is niet direct zo dat ik met mijn ene kind nu die aarde aan zijn einde help. En ja, ik wilde dat kind, heel graag. Gezond verstand en anticonceptie of niet, ik wilde dat kind heel erg intens graag. Dat verlangen is echt niet te vergelijken met eigenlijk zin hebben in patatjes, maar omdat de verstandigere keus een salade is, toch maar voor het laatste kiezen
nee, die woonde hier alquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb je dat vrouwtje meegenomen als souvenir?
Zwangerschapsexamen ben ik voor, gevalletjes DJMO hoeven van mij ook niet zonodig. Helaas moet je tig testen doen om een auto te mogen besturen, of in de fabriek een of andere productielijn. Maar iedere debiel kan kinderen op de wereld schoppen, geen probleem als je geen cent te makken hebt, of van de 3 voorgaande er 2 met een rugzakje rondlopenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
Mooie vergelijking wel. Afvallen --> aarde. Wil je een gezonder leven, dan eet je niet elke dag patatjes, maar kies je voor een verantwoorde salade. Gun je de aarde een gezonder 'leven, dan zet je (met z'n allen) minder kinderen op deze aardkloot.
Wat dat betreft zou een wereldwijde een-kinds-politiek gecombineerd met een zwangerschapsexamen wel echt het ideaalbeeld zijn
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom is geen kind willen ooit egoïstisch? Kun je mij dat écht plausibel uitleggen?
In China is het al weer afgeschaft, begreep ik. Jammer genoeg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
China komt een beetje in de richting, daar zijn ze al begonnen met het aan banden leggen. Anders zou ik de buurt rond Tsjernobyl eens proberen, wellicht dat daar wat volk loopt wat niet kan jongen. Pripyat schijnt prachtig te zijn in de winter.
Hoe kan je nou egoitisch zijn naar een kind dat niet bestaat omdat ik het niet heb gemaakt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.
Maar wie benadeel ik ermee? Want dát is de definitie van egoïsme.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hierquote:
Huh, wat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe kan je nou egoitisch zijn naar een kind dat niet bestaat omdat ik het niet heb gemaakt?.
Man oh man.
jaquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hier.
Hallo, als dit de manier wordt om een gesprek te voeren, dan ben ik er wel klaar mee.quote:
Onzin, egoistisch impliceert dat er een andere actie mogelijk was geweest die een ander (oid) niet zou benadelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, wat?
Egositisch is iets doen enkel en alleen omdat jij het wil. Dat geldt in mijn ogen voor zowel het wel als het niet nemen van een kind.
Ja, weet je, dan kap ik ermee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hier.
En jij beweert dat "jullie" het gebruiken als niet negatief bedoeld?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:36 schreef miss_sly het volgende:
Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap.
Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Wel een plofkip eten is net zo egoistisch als geen plofkip eten?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, wat?
Egositisch is iets doen enkel en alleen omdat jij het wil. Dat geldt in mijn ogen voor zowel het wel als het niet nemen van een kind.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, weet je, dan kap ik ermee.
Wat een instelling zo, dat is lekker discussieren.
Waarom ben je voor regeltjes? Als ieder intelligent mens nou zélf zou nadenken, waren we er wellicht ook al.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zwangerschapsexamen ben ik voor, gevalletjes DJMO hoeven van mij ook niet zonodig. Helaas moet je tig testen doen om een auto te mogen besturen, of in de fabriek een of andere productielijn. Maar iedere debiel kan kinderen op de wereld schoppen, geen probleem als je geen cent te makken hebt, of van de 3 voorgaande er 2 met een rugzakje rondlopen
Ze is vast wél een geduldige moederquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]![]()
stel je VOOR dat iemand een grap maakt tussendoor.
.
Wees er maar trots op.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
Alle ouders zijn egoist en maken de wereld stuk. boo-fucking-hoo. Opgelost
Ja!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
Maar bij mensen die géén kind wíllen is er geen andere partij die er lást van heeft, als het ware, terwijl de mensen die wél kinderen op deze aarde zetten niet alleen hun eigen leven 'belasten', maar ook de staat en uiteindelijk de resources op deze aarde.
Als je het niet wíllen van kinderen egoïstisch noemt en dat wegstreept tegen het wél willen van kinderen egoïstisch noemen op basis van het feit dat het in beide gevallen iets is wat betreffende persoon wíl/voor kiest, dan blijven er onder de streep vooral (alleen?) aan de kant van de ouders effecten over die de rest van de staat/de wereld aangaan.\
(FANN, Dude, is dit te begrijpen?)
HET IS FRIET!!!!!!!!!!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
Najah, het is vrij lastig discussieren als er niet echt erkend wordt dat sommigen dat gewoon vanuit een 'oergevoel' (jaja, cliche) doen. Dan is dat 'HAHA! DOM!!!' 'HAHA ZE VERGELIJKT MET DE KEUZE TUSSEN PATAT EN SLA', en het gelijk per definitie als iets ontzettends slechts en egoistisch neergezet wordt. Dan ben je toch gewoon klaar met de discussie.
Heel kort door de bocht: minder kinderen = meer vergrijzing. Zet nou allemaal 2,1 kind op de wereld en onze economie draait over een generatie vrolijk door. Nu zitten we aan te kijken tegen een grijze golf, wiens lasten volgens sommigen behoorlijk zwaar op de samenleving gaan drukken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar wie benadeel ik ermee? Want dát is de definitie van egoïsme.
Ik benadeel niemand volgens mij?
Ja, en alle kinderlozen zijn egoist en maken de economie stuk. Boo-fucking-hoo. Opgelost.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
Najah, het is vrij lastig discussieren als er niet echt erkend wordt dat sommigen dat gewoon vanuit een 'oergevoel' (jaja, cliche) doen. Dan is dat 'HAHA! DOM!!!' 'HAHA ZE VERGELIJKT MET DE KEUZE TUSSEN PATAT EN SLA', en het gelijk per definitie als iets ontzettends slechts en egoistisch neergezet wordt. Dan ben je toch gewoon klaar met de discussie.
Kom op Sly, je bent slimmer dan dit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:36 schreef miss_sly het volgende:
Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap.
Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
En wie gaat jouw kont afvegen als je hoogbejaard bent?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kom op Sly, je bent slimmer dan dit.
Welk egoïstisch motief dat anderen benadeeld, zit er in het níet willen van kinderen?
Welk plezier doe jij de wereld, ook in meta-perspectief, met het maken van een kind?
Niets negatiefs over jouw leuke dochter, maar dit gaat inmiddels over méér dan gezinsgeluk. Jouw dochter heeft straks ietsje minder concurrentie om banen, haar achterkleinkinderen hebben net ietsje meer te eten en welvaard omdat mensen soms géén kinderen nemen nu.
Ik snap je bezwaar totaal niet.
iemand die ik daar voor betaal, dit is wel het domste argument ooit.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
En wie gaat jouw kont afvegen als je hoogbejaard bent?
En erger: wie gaat t salaris ophoesten van die verzorgende?
Och hou toch op. Serieus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:42 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht: minder kinderen = meer vergrijzing. Zet nou allemaal 2,1 kind op de wereld en onze economie draait over een generatie vrolijk door. Nu zitten we aan te kijken tegen een grijze golf, wiens lasten volgens sommigen behoorlijk zwaar op de samenleving gaan drukken.
Overigens doe ik niet mee met die 2,1 kind. Ik heb er 1, omdat mij dat 'leuk' leek.
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welk egoïstisch motief dat anderen benadeeld, zit er in het níet willen van kinderen?
Welk plezier doe jij de wereld, ook in meta-perspectief, met het maken van een kind?
Niets negatiefs over jouw leuke dochter, maar dit gaat inmiddels over méér dan gezinsgeluk. Jouw dochter heeft straks ietsje minder concurrentie om banen, haar achterkleinkinderen hebben net ietsje meer te eten en welvaard omdat mensen soms géén kinderen nemen nu.
Ow écht hoor, ik vind dat zo'n idioot argument dat ik bijna niet kan geloven dat iedereen daar steeds mee aan komt zetten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Prima, helemaal mee eens dat er beter over nagedacht kan/moet worden, zeker bij sommige stellen/personen die maar blijven jongen, maar dat is al wat anders dan hier binnenkomen met een air van morele superioriteit, ouders even als domme wezens neerzetten, en jezelf als een onwijze gutmensch, want ja, dat kinderloze doe je natuurlijk vooraalllllllll om de wereld te redden, niet omdat het je gewoon niks lijkt, ouder zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Er is dan ook niemand die zegt dat niemand OOIT nog weer kinderen zou moeten mogen nemen. De enige logische stap, echter, die we nu zouden moeten nemen is mensen tot nadenken brengen over niet alleen het waarom ze graag een kind willen, maar ook het hoe en waarmee en alle andere dingen die komen ná het beantwoorden van het waarom. Er zijn genoeg stellen die de hersenen, middelen en sociale omgeving hebben om een kind in op te voeden. Dat is mooi. Helemaal mooi. Er zijn er echter ook genoeg die dat niet hebben (kijk naar een DJMO). Als we eerlijk nadenken over voortplanting iets maken wat 'gewoon' wordt, dan hoeft dat niet te betekenen dat de mensheid uitsterft, en al helemaal niet 'dat er niemand is om je reet af te vegen' (), maar wél dat er mínder kinderen worden geboren, waardoor:
[..]
Bijvoorbeeld.
Huh?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Welkom op FOK!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima, helemaal mee eens dat er beter over nagedacht kan/moet worden, zeker bij sommige stellen/personen die maar blijven jongen, maar dat is al wat anders dan hier binnenkomen met een air van morele superioriteit, ouders even als domme wezens neerzetten, en jezelf als een onwijze gutmensch, want ja, dat kinderloze doe je natuurlijk vooraalllllllll om de wereld te redden, niet omdat het je gewoon niks lijkt, ouder zijn.
Dat compenseert dan alweer voor 19 mensen hierquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
Trouwens: http://www.duggarfamily.com/
Maar dat is niet mijn stijl, ik ben immer genuanceerd en respectvol.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Welkom op FOK!.
Komop, je weet best dat discussies gewoon vaak zwart/witter zijn hier dan IRL. Je hebt gewoon te maken met tig verschillende argumenten en je kan niet alles nuanceren tot op het bot.
Egoisme gaat niet in eerste instantie om iemand benadelen, het gaat in eerste instantie om dat doen wat JIJ wil: handelen uit eigenbelang, dus. Bij de keuze om wel of niet een kind te nemen, is dat in 99 van de 100 gevallen de drijfveer: je wil het wel of je wil het niet OMDAT JIJ HET WEL/NIET WIL.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welk egoïstisch motief dat anderen benadeelt, zit er in het níet willen van kinderen?
Niets negatiefs over jouw leuke dochter, maar dit gaat inmiddels over méér dan gezinsgeluk. Jouw dochter heeft straks ietsje minder concurrentie om banen, haar achterkleinkinderen hebben net ietsje meer te eten en welvaart omdat mensen soms géén kinderen nemen nu.
Dat is echt vreselijk, zulke reli-freakjes. Net zo erg als DJMO'tjes die ook maar blijven jongen en eigenlijk nul toekomstperspectief voor de kinderen hebben. Maar zwanger zijn is zo leukquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:54 schreef motorbloempje het volgende:
Trouwens: http://www.duggarfamily.com/
Maar die Buurpoes zegt juist net dat zij dat kind heeft om de wereld beter te maken, want dat kind kanquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:52 schreef Loveless85 het volgende:
en jezelf als een onwijze gutmensch, want ja, dat kinderloze doe je natuurlijk vooraalllllllll om de wereld te redden
Uhuh, want slimme ouders=slimme kinderen, dat is algemeen bekendquote:Fijn dat bewust kinderloze mensen zulke superieure mensen zijn. Jammer dat ze zich niet voortplanten en net zulke superieure kinderen op de wereld zetten.
Das net zo goed onzin, alsof ieder kind de wereld beter maaktquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:57 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar die Buurpoes zegt juist net dat zij dat kind heeft om de wereld beter te maken, want dat kind kan
dan jou of mijn of misschien wel haar, kont afvegen.
Dus je keert het nu weer om
Misschien kun je simpelweg eens naar argumenten kijken.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Prima, helemaal mee eens dat er beter over nagedacht kan/moet worden, zeker bij sommige stellen/personen die maar blijven jongen, maar dat is al wat anders dan hier binnenkomen met een air van morele superioriteit, ouders even als domme wezens neerzetten, en jezelf als een onwijze gutmensch, want ja, dat kinderloze doe je natuurlijk vooraalllllllll om de wereld te redden, niet omdat het je gewoon niks lijkt, ouder zijn.
Nou, blij dat jij het ook zegt, want dat argument komt steeds weer terug ...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:58 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Das net zo goed onzin, alsof ieder kind de wereld beter maakt
mwah, als je mensen aan gaat spreken met 'ik weet dat je slimmer bent dan dit' omdat ze het niet met je eens zijn heeft het weinig meer met argumentatie te maken. Ja, kinderen de wereld op schoppen is per definitie niet iets waar je de wereld beter mee maakt. En nu? Zwangerschapsvergunning aanvragen en quota op aantal kinderen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Misschien kun je simpelweg eens naar argumenten kijken.
Als je je daardoor aangevallen voelt, is dat jammer. Maar zo gaat een discussie, en als je in de rol vervalt dat de ander zich 'superieur' zou voelen, dan valt een mooie en interessante argumentatie al snel stil.
In elk geval stoppen met mensen die geen kinderen hebben egoistisch te noemen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
mwah, als je mensen aan gaat spreken met 'ik weet dat je slimmer bent dan dit' omdat ze het niet met je eens zijn heeft het weinig meer met argumentatie te maken. Ja, kinderen de wereld op schoppen is per definitie niet iets waar je de wereld beter mee maakt. En nu? Zwangerschapsvergunning aanvragen en quota op aantal kinderen?
Jij begon over het egoïsme, meen ik. En egoïsme is nu eenmaal wel dat je keuzes maakt die anderen beïnvloeden. Een dergelijke keuze heb ik in elk geval niet gemaakt, hoe je het ook wendt of keert.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Egoisme gaat niet in eerste instantie om iemand benadelen, het gaat in eerste instantie om dat doen wat JIJ wil: handelen uit eigenbelang, dus. Bij de keuze om wel of niet een kind te nemen, is dat in 99 van de 100 gevallen de drijfveer: je wil het wel of je wil het niet OMDAT JIJ HET WEL/NIET WIL.
Ik vind jouw idealistische instelling heel mooi, maar ik denk dat er weinig bewust kinderloze mensen dat als reden hebben.
Ik doe de wereld geen plezier met mijn kind, maar dat was ook geenszins mijn bedoeling. Mijn bedoeling was simpelweg mezelf een groot plezier te doen met een kind.
Ik heb geen enkel bezwaar, ik ben ervoor dat iedereen zijn eigen beslissingen neemt. Dat je me egoistisch zou noemen, vind ik prima, ik ben de eerste die zegt dat een kind nemen egoistisch is. Maar noem me niet dom omdat ik er anders naar kijk dan jij doet. Ik vind de toon nu ineens echt veranderd, omdat jij met een leuk idealistisch argument tegen kinderen komt waardoor ineens een paar anderen heel hard mee gaan roepen dat mensen met kinderen zo dom zijn. Fijn dat bewust kinderloze mensen zulke superieure mensen zijn. Jammer dat ze zich niet voortplanten en net zulke superieure kinderen op de wereld zetten.
Ik begon over egoïsme inderdaad: handelen uit eigenbelang. Wat is daar niet duidelijk aan? Jij zegt geen kind te willen vanuit die idealistische overweging tov de wereld. De meesten hebben redenen uit eigenbelang: vrijheid behouden, geld, geen verantwoordelijkheid willen, etc. Dat is het egoïstische eraan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:02 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jij begon over het egoïsme, meen ik. En egoïsme is nu eenmaal wel dat je keuzes maakt die anderen beïnvloeden. Een dergelijke keuze heb ik in elk geval niet gemaakt, hoe je het okm wendt of keert.
Wat betreft de 'domme' keuze: ik gaf al aan dat ik het een lastige en mogelijk beledigende aanduiding vond.
Maar ik snap de redenatie tov. de rest van de wereld en ons voortbestaan écht niet. Excuses.
Heb ik dat ergens gedaan dan? Ik snap volkomen dat je bewust kinderloos kan zijn, en mij zal je nooit teksten horen bezigen als 'Jouw tijd komt nog wel', 'wacht maar', en weet ik wat voor dooddoeners nog meer. Vrijheid blijheid.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:02 schreef FANN het volgende:
[..]
In elk geval stoppen met mensen die geen kinderen hebben egoistisch te noemen.
Bang dat mensen met kinderen net zo komen trollen als mensen zonder kinderen ook wel eens graag doen in OUD?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden bijna een topic in R&P over willen openen, soort verzameltopic voor kindvrije mensen (om gezellig samen te bingo-en natuurlijk), maar ik had geen zin in modereren![]()
Vuile egoist!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden bijna een topic in R&P over willen openen, soort verzameltopic voor kindvrije mensen (om gezellig samen te bingo-en natuurlijk), maar ik had geen zin in moederen![]()
Dat inderdaad! Dat is dan toch uit egoistische overwegingen? Ik snap ook niet waarom het zo vreselijk is om dat te zeggen, terwijl het wel heel prima is om mensen die wel een kind willen/hebben dan maar dom te noemen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb ik dat ergens gedaan dan? Ik snap volkomen dat je bewust kinderloos kan zijn, en mij zal je nooit teksten horen bezigen als 'Jouw tijd komt nog wel', 'wacht maar', en weet ik wat voor dooddoeners nog meer. Vrijheid blijheid.
Maar om nou het neer te zetten alsof je het doet omdat je je zo om de wereld bekommert gaat me ook wat te ver. Is wellicht bij een enkeling zo, of is wellicht een bijkomend voordeel. Maar ik denk niet dat het in heel veel gevallen echt de hoofdreden is. Dat er mensen zijn met een enorme kinderwens, die dan zeggen 'Nah we doen het niet, want overbevolking, de planeet, ditdat alles'
Succes daarmeequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bang dat mensen met kinderen net zo komen trollen als mensen zonder kinderen ook wel eens graag doen in OUD?
Ik sprak sly aan op de haar gequote definitie van egoïsme, niet op haar perspectief op het krijgen van kinderen. Daarin acht ik naar namelijk behoorlijk slim.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
mwah, als je mensen aan gaat spreken met 'ik weet dat je slimmer bent dan dit' omdat ze het niet met je eens zijn heeft het weinig meer met argumentatie te maken. Ja, kinderen de wereld op schoppen is per definitie niet iets waar je de wereld beter mee maakt. En nu? Zwangerschapsvergunning aanvragen en quota op aantal kinderen?
Nee, maar ik vind het fijner om de serieuze discussie aan te gaan over een zaak die mij raakt (persoonlijk) op een plek waar ik niet twee petten op heb op dat moment en waar elke eventuele mod-actie gezien zal worden als een misdaadquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bang dat mensen met kinderen net zo komen trollen als mensen zonder kinderen ook wel eens graag doen in OUD?
Nee, die groep is niet te evenaren, inderdaad. Iets om trots op te zijn wel.quote:
Ik snap je definitie van egoïsme gewoon niet, denk ik.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begon over egoïsme inderdaad: handelen uit eigenbelang. Wat is daar niet duidelijk aan? Jij zegt geen kind te willen vanuit die idealistische overweging tov de wereld. De meesten hebben redenen uit eigenbelang: vrijheid behouden, geld, geen verantwoordelijkheid willen, etc. Dat is het egoïstische eraan.
En als het over redenatie gaat: zoals ik al zei was er wat mij betreft geen redenatie, maar een gevoel: ik wilde graag een kind. Kun je lang of kort over discussiëren, dom noemen, niet snappen en willen rationaliseren, maar dat werkt niet.
Ja hoor, dikke prima.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik sprak sly aan op de haar gequote definitie van egoïsme, niet op haar perspectief op het krijgen van kinderen. Daarin acht ik naar namelijk behoorlijk slim.
Ik vond haar argumentatie/ bronvinding mbt. de definitie gewoon niet zo sterk, mag het?
Niet per se jezelf voorrang geven boven anderen, gewoon aan jezelf denken, handelen uit eigenbelang dus. Zoals ik dus zeg: geen kind willen omdat dat je vrijheid zou beknotten, geld kost, verantwoordelijkheden vraagt die je niet wil hebben. Eigenbelang, dus egoïstisch.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik snap je definitie van egoïsme gewoon niet, denk ik.
Egoïsme is jezelf voorrang geven aan anderen, mijns inziens.
Dat het 'voor de meesten geen hoofdreden is' ontslaat je toch niet van de private verantwoordelijkheid erbij stil te staan?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb ik dat ergens gedaan dan? Ik snap volkomen dat je bewust kinderloos kan zijn, en mij zal je nooit teksten horen bezigen als 'Jouw tijd komt nog wel', 'wacht maar', en weet ik wat voor dooddoeners nog meer. Vrijheid blijheid.
Maar om nou het neer te zetten alsof je het doet omdat je je zo om de wereld bekommert gaat me ook wat te ver. Is wellicht bij een enkeling zo, of is wellicht een bijkomend voordeel. Maar ik denk niet dat het in heel veel gevallen echt de hoofdreden is. Dat er mensen zijn met een enorme kinderwens, die dan zeggen 'Nah we doen het niet, want overbevolking, de planeet, ditdat alles'
Het begon allemaal heel serieus, maar de argumenten van de wereld redden, kont afvegen enquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die groep is niet te evenaren, inderdaad. Iets om trots op te zijn wel.
waarom is dit 'trollen' in jouw ogen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe kun je het je toekomstige kinderen aandoen om hen de kans te ontnemen geen kinderen te kunnen krijgen????????quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Het begon allemaal heel serieus, maar de argumenten van de wereld redden, kont afvegen en
AOW betalen zijn zó stom dat je het niet meer serieus kan nemen.
Ja,tis godverdomme misdadigquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoe kun je het je toekomstige kinderen aandoen om hen de kans te ontnemen geen kinderen te kunnen krijgen????????
Ik vind kont afvegen en AOW betalen inderdaad idioot slechte argumenten die je mij niet zult zien gebruiken. De wereld redden is de vraag, maar ik vind het een mooie idealistische reden om het niet te doen. Ik betwijfel of Dudes beslissing om geen kind te nemen om de wereld te redden teniet wordt gedaan door mijn beslissing om wel een kind te nemen, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 17:15 schreef FANN het volgende:
[..]
Het begon allemaal heel serieus, maar de argumenten van de wereld redden, kont afvegen en
AOW betalen zijn zó stom dat je het niet meer serieus kan nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |