abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:40:14 #251
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143956747
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef motorbloempje het volgende:
Maar bij mensen die géén kind wíllen is er geen andere partij die er lást van heeft, als het ware, terwijl de mensen die wél kinderen op deze aarde zetten niet alleen hun eigen leven 'belasten', maar ook de staat en uiteindelijk de resources op deze aarde.

Als je het niet wíllen van kinderen egoïstisch noemt en dat wegstreept tegen het wél willen van kinderen egoïstisch noemen op basis van het feit dat het in beide gevallen iets is wat betreffende persoon wíl/voor kiest, dan blijven er onder de streep vooral (alleen?) aan de kant van de ouders effecten over die de rest van de staat/de wereld aangaan.\

(FANN, Dude, is dit te begrijpen? :') )
Ja!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143956812
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
Najah, het is vrij lastig discussieren als er niet echt erkend wordt dat sommigen dat gewoon vanuit een 'oergevoel' (jaja, cliche :') ) doen. Dan is dat 'HAHA! DOM!!!' 'HAHA ZE VERGELIJKT MET DE KEUZE TUSSEN PATAT EN SLA', en het gelijk per definitie als iets ontzettends slechts en egoistisch neergezet wordt. Dan ben je toch gewoon klaar met de discussie.

Alle ouders zijn egoist en maken de wereld stuk. boo-fucking-hoo. Opgelost w/
HET IS FRIET!!!!!!!!!!
pi_143956813
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja!
Phew!
Ja doei.
pi_143956814
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Maar wie benadeel ik ermee? Want dát is de definitie van egoïsme.

Ik benadeel niemand volgens mij?
Heel kort door de bocht: minder kinderen = meer vergrijzing. Zet nou allemaal 2,1 kind op de wereld en onze economie draait over een generatie vrolijk door. Nu zitten we aan te kijken tegen een grijze golf, wiens lasten volgens sommigen behoorlijk zwaar op de samenleving gaan drukken.

Overigens doe ik niet mee met die 2,1 kind. Ik heb er 1, omdat mij dat 'leuk' leek. :+
Professioneel gifmenger.
pi_143956848
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:42 schreef FANN het volgende:

[..]

HET IS FRIET!!!!!!!!!!
GODNONDEJU NEE
pi_143956862
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Phew!
Ik snap hem ook *O* ik moest wel effe teruglezen :+
pi_143956896
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
Najah, het is vrij lastig discussieren als er niet echt erkend wordt dat sommigen dat gewoon vanuit een 'oergevoel' (jaja, cliche :') ) doen. Dan is dat 'HAHA! DOM!!!' 'HAHA ZE VERGELIJKT MET DE KEUZE TUSSEN PATAT EN SLA', en het gelijk per definitie als iets ontzettends slechts en egoistisch neergezet wordt. Dan ben je toch gewoon klaar met de discussie.

Alle ouders zijn egoist en maken de wereld stuk. boo-fucking-hoo. Opgelost w/
Ja, en alle kinderlozen zijn egoist en maken de economie stuk. Boo-fucking-hoo. Opgelost. :+
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:45:36 #258
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143956928
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:36 schreef miss_sly het volgende:
Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap.

Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Kom op Sly, je bent slimmer dan dit.
Welk egoïstisch motief dat anderen benadeelt, zit er in het níet willen van kinderen?

Welk plezier doe jij de wereld, ook in meta-perspectief, met het maken van een kind?

Niets negatiefs over jouw leuke dochter, maar dit gaat inmiddels over méér dan gezinsgeluk. Jouw dochter heeft straks ietsje minder concurrentie om banen, haar achterkleinkinderen hebben net ietsje meer te eten en welvaart omdat mensen soms géén kinderen nemen nu.
Ik snap je bezwaar totaal niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143956977
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Welk egoïstisch motief dat anderen benadeeld, zit er in het níet willen van kinderen?

Welk plezier doe jij de wereld, ook in meta-perspectief, met het maken van een kind?

Niets negatiefs over jouw leuke dochter, maar dit gaat inmiddels over méér dan gezinsgeluk. Jouw dochter heeft straks ietsje minder concurrentie om banen, haar achterkleinkinderen hebben net ietsje meer te eten en welvaard omdat mensen soms géén kinderen nemen nu.
En wie gaat jouw kont afvegen als je hoogbejaard bent?

En erger: wie gaat t salaris ophoesten van die verzorgende?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:48:38 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143957029
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

iemand die ik daar voor betaal, dit is wel het domste argument ooit.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:48:52 #261
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143957034
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:42 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Heel kort door de bocht: minder kinderen = meer vergrijzing. Zet nou allemaal 2,1 kind op de wereld en onze economie draait over een generatie vrolijk door. Nu zitten we aan te kijken tegen een grijze golf, wiens lasten volgens sommigen behoorlijk zwaar op de samenleving gaan drukken.

Overigens doe ik niet mee met die 2,1 kind. Ik heb er 1, omdat mij dat 'leuk' leek. :+
Och hou toch op. Serieus.

Een kind op de wereld zetten is geen kwestie van vergrijzing tegengaan.
Je zet iets in werking dat generaties doorgaat en de wereld gaat níet ten onder aan vergrijzing.

Wel aan armoe en opdroging van natuurlijke bronnen.

Echt, als je denkt dat de neerlandse vergrijzing het grootste probleem van jouw nakomelingen wordt, dan moet je je echt een beetje beter inlezen hoor. Daarmee doe je je off spring geen recht.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143957067
Er is dan ook niemand die zegt dat niemand OOIT nog weer kinderen zou moeten mogen nemen. De enige logische stap, echter, die we nu zouden moeten nemen is mensen tot nadenken brengen over niet alleen het waarom ze graag een kind willen, maar ook het hoe en waarmee en alle andere dingen die komen ná het beantwoorden van het waarom. Er zijn genoeg stellen die de hersenen, middelen en sociale omgeving hebben om een kind in op te voeden. Dat is mooi. Helemaal mooi. Er zijn er echter ook genoeg die dat niet hebben (kijk naar een DJMO). Als we eerlijk (en compleet) nadenken over voortplanting iets maken wat 'gewoon' wordt, dan hoeft dat niet te betekenen dat de mensheid uitsterft, en al helemaal niet 'dat er niemand is om je reet af te vegen' ( :'( ), maar wél dat er mínder kinderen worden geboren, waardoor:

quote:

[..]

Welk egoïstisch motief dat anderen benadeeld, zit er in het níet willen van kinderen?

Niets negatiefs over jouw leuke dochter, maar dit gaat inmiddels over méér dan gezinsgeluk. Jouw dochter heeft straks ietsje minder concurrentie om banen, haar achterkleinkinderen hebben net ietsje meer te eten en welvaard omdat mensen soms géén kinderen nemen nu.
Bijvoorbeeld.
Ja doei.
pi_143957079
quote:

[..]

Ow écht hoor, ik vind dat zo'n idioot argument dat ik bijna niet kan geloven dat iedereen daar steeds mee aan komt zetten.
pi_143957180
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
Er is dan ook niemand die zegt dat niemand OOIT nog weer kinderen zou moeten mogen nemen. De enige logische stap, echter, die we nu zouden moeten nemen is mensen tot nadenken brengen over niet alleen het waarom ze graag een kind willen, maar ook het hoe en waarmee en alle andere dingen die komen ná het beantwoorden van het waarom. Er zijn genoeg stellen die de hersenen, middelen en sociale omgeving hebben om een kind in op te voeden. Dat is mooi. Helemaal mooi. Er zijn er echter ook genoeg die dat niet hebben (kijk naar een DJMO). Als we eerlijk nadenken over voortplanting iets maken wat 'gewoon' wordt, dan hoeft dat niet te betekenen dat de mensheid uitsterft, en al helemaal niet 'dat er niemand is om je reet af te vegen' ( :'( ), maar wél dat er mínder kinderen worden geboren, waardoor:

[..]

Bijvoorbeeld.
Prima, helemaal mee eens dat er beter over nagedacht kan/moet worden, zeker bij sommige stellen/personen die maar blijven jongen, maar dat is al wat anders dan hier binnenkomen met een air van morele superioriteit, ouders even als domme wezens neerzetten, en jezelf als een onwijze gutmensch, want ja, dat kinderloze doe je natuurlijk vooraalllllllll om de wereld te redden, niet omdat het je gewoon niks lijkt, ouder zijn. :')
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:53:57 #265
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143957213
quote:

[..]

Huh?

Ik heb daarvoor toch altijd premie afgedragen? En heb een goede oudedagvoorziening.
Lijkt me niet dat ik daarvoor kinderen moet aanmaken die straks ook weer beroep doen op sociale voorzieningen als studiefinanciering en andere voorzieningen? En daarmee dingen wegsnoepen voor andere mensen in de samenleving?

Geen idee wie mijn kont af gaat vegen. Wellicht wel niemand. Geen reden om daar kinderen voor te nemen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143957228
Ja doei.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:55:12 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143957255
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:52 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Prima, helemaal mee eens dat er beter over nagedacht kan/moet worden, zeker bij sommige stellen/personen die maar blijven jongen, maar dat is al wat anders dan hier binnenkomen met een air van morele superioriteit, ouders even als domme wezens neerzetten, en jezelf als een onwijze gutmensch, want ja, dat kinderloze doe je natuurlijk vooraalllllllll om de wereld te redden, niet omdat het je gewoon niks lijkt, ouder zijn. :')
Welkom op FOK! :7.

Komop, je weet best dat discussies gewoon vaak zwart/witter zijn hier dan IRL. Je hebt gewoon te maken met tig verschillende argumenten en je kan niet alles nuanceren tot op het bot.
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:55:48 #268
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143957274
quote:
Dat compenseert dan alweer voor 19 mensen hier :P.
Get woke, go broke!
pi_143957287
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Welkom op FOK! :7.

Komop, je weet best dat discussies gewoon vaak zwart/witter zijn hier dan IRL. Je hebt gewoon te maken met tig verschillende argumenten en je kan niet alles nuanceren tot op het bot.
Maar dat is niet mijn stijl, ik ben immer genuanceerd en respectvol.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:56:28 #270
5428 crew  miss_sly
pi_143957298
quote:

[..]

Welk egoïstisch motief dat anderen benadeelt, zit er in het níet willen van kinderen?

Niets negatiefs over jouw leuke dochter, maar dit gaat inmiddels over méér dan gezinsgeluk. Jouw dochter heeft straks ietsje minder concurrentie om banen, haar achterkleinkinderen hebben net ietsje meer te eten en welvaart omdat mensen soms géén kinderen nemen nu.
Egoisme gaat niet in eerste instantie om iemand benadelen, het gaat in eerste instantie om dat doen wat JIJ wil: handelen uit eigenbelang, dus. Bij de keuze om wel of niet een kind te nemen, is dat in 99 van de 100 gevallen de drijfveer: je wil het wel of je wil het niet OMDAT JIJ HET WEL/NIET WIL.
Ik vind jouw idealistische instelling heel mooi, maar ik denk dat er weinig bewust kinderloze mensen dat als reden hebben.

Ik doe de wereld geen plezier met mijn kind, maar dat was ook geenszins mijn bedoeling. Mijn bedoeling was simpelweg mezelf een groot plezier te doen met een kind.
Ik heb geen enkel bezwaar, ik ben ervoor dat iedereen zijn eigen beslissingen neemt. Dat je me egoistisch zou noemen, vind ik prima, ik ben de eerste die zegt dat een kind nemen egoistisch is. Maar noem me niet dom omdat ik er anders naar kijk dan jij doet. Ik vind de toon nu ineens echt veranderd, omdat jij met een leuk idealistisch argument tegen kinderen komt waardoor ineens een paar anderen heel hard mee gaan roepen dat mensen met kinderen zo dom zijn. Fijn dat bewust kinderloze mensen zulke superieure mensen zijn. Jammer dat ze zich niet voortplanten en net zulke superieure kinderen op de wereld zetten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143957310
quote:
Dat is echt vreselijk, zulke reli-freakjes. Net zo erg als DJMO'tjes die ook maar blijven jongen en eigenlijk nul toekomstperspectief voor de kinderen hebben. Maar zwanger zijn is zo leuk :') ;(
pi_143957343
quote:
en jezelf als een onwijze gutmensch, want ja, dat kinderloze doe je natuurlijk vooraalllllllll om de wereld te redden
Maar die Buurpoes zegt juist net dat zij dat kind heeft om de wereld beter te maken, want dat kind kan
dan jou of mijn of misschien wel haar, kont afvegen.

Dus je keert het nu weer om :')
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:57:56 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143957353
quote:
Fijn dat bewust kinderloze mensen zulke superieure mensen zijn. Jammer dat ze zich niet voortplanten en net zulke superieure kinderen op de wereld zetten.
Uhuh, want slimme ouders=slimme kinderen, dat is algemeen bekend :Y.
Get woke, go broke!
pi_143957365
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:57 schreef FANN het volgende:

[..]

Maar die Buurpoes zegt juist net dat zij dat kind heeft om de wereld beter te maken, want dat kind kan
dan jou of mijn of misschien wel haar, kont afvegen.

Dus je keert het nu weer om :')
Das net zo goed onzin, alsof ieder kind de wereld beter maakt :') Of zelfs; alsof ieder kind een aanwinst is...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 16:58:31 ]
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:58:45 #275
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143957384
quote:

[..]

Misschien kun je simpelweg eens naar argumenten kijken.

Als je je daardoor aangevallen voelt, is dat jammer. Maar zo gaat een discussie, en als je in de rol vervalt dat de ander zich 'superieur' zou voelen, dan valt een mooie en interessante argumentatie al snel stil.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143957394
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Das net zo goed onzin, alsof ieder kind de wereld beter maakt :')
Nou, blij dat jij het ook zegt, want dat argument komt steeds weer terug ...
pi_143957424
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:58 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Misschien kun je simpelweg eens naar argumenten kijken.

Als je je daardoor aangevallen voelt, is dat jammer. Maar zo gaat een discussie, en als je in de rol vervalt dat de ander zich 'superieur' zou voelen, dan valt een mooie en interessante argumentatie al snel stil.
mwah, als je mensen aan gaat spreken met 'ik weet dat je slimmer bent dan dit' omdat ze het niet met je eens zijn heeft het weinig meer met argumentatie te maken. Ja, kinderen de wereld op schoppen is per definitie niet iets waar je de wereld beter mee maakt. En nu? Zwangerschapsvergunning aanvragen en quota op aantal kinderen?
pi_143957496
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

mwah, als je mensen aan gaat spreken met 'ik weet dat je slimmer bent dan dit' omdat ze het niet met je eens zijn heeft het weinig meer met argumentatie te maken. Ja, kinderen de wereld op schoppen is per definitie niet iets waar je de wereld beter mee maakt. En nu? Zwangerschapsvergunning aanvragen en quota op aantal kinderen?
In elk geval stoppen met mensen die geen kinderen hebben egoistisch te noemen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:02:42 #279
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143957497
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Egoisme gaat niet in eerste instantie om iemand benadelen, het gaat in eerste instantie om dat doen wat JIJ wil: handelen uit eigenbelang, dus. Bij de keuze om wel of niet een kind te nemen, is dat in 99 van de 100 gevallen de drijfveer: je wil het wel of je wil het niet OMDAT JIJ HET WEL/NIET WIL.
Ik vind jouw idealistische instelling heel mooi, maar ik denk dat er weinig bewust kinderloze mensen dat als reden hebben.

Ik doe de wereld geen plezier met mijn kind, maar dat was ook geenszins mijn bedoeling. Mijn bedoeling was simpelweg mezelf een groot plezier te doen met een kind.
Ik heb geen enkel bezwaar, ik ben ervoor dat iedereen zijn eigen beslissingen neemt. Dat je me egoistisch zou noemen, vind ik prima, ik ben de eerste die zegt dat een kind nemen egoistisch is. Maar noem me niet dom omdat ik er anders naar kijk dan jij doet. Ik vind de toon nu ineens echt veranderd, omdat jij met een leuk idealistisch argument tegen kinderen komt waardoor ineens een paar anderen heel hard mee gaan roepen dat mensen met kinderen zo dom zijn. Fijn dat bewust kinderloze mensen zulke superieure mensen zijn. Jammer dat ze zich niet voortplanten en net zulke superieure kinderen op de wereld zetten.
Jij begon over het egoïsme, meen ik. En egoïsme is nu eenmaal wel dat je keuzes maakt die anderen beïnvloeden. Een dergelijke keuze heb ik in elk geval niet gemaakt, hoe je het ook wendt of keert.

Wat betreft de 'domme' keuze: ik gaf al aan dat ik het een lastige en mogelijk beledigende aanduiding vond.
Maar ik snap de redenatie tov. de rest van de wereld en ons voortbestaan écht niet. Excuses.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143957543
Ik heb er een tijdje geleden bijna een topic in R&P over willen openen, soort verzameltopic voor kindvrije mensen (om gezellig samen te bingo-en natuurlijk), maar ik had geen zin in modereren :') :@
Ja doei.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:05:12 #281
5428 crew  miss_sly
pi_143957569
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:02 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jij begon over het egoïsme, meen ik. En egoïsme is nu eenmaal wel dat je keuzes maakt die anderen beïnvloeden. Een dergelijke keuze heb ik in elk geval niet gemaakt, hoe je het okm wendt of keert.

Wat betreft de 'domme' keuze: ik gaf al aan dat ik het een lastige en mogelijk beledigende aanduiding vond.
Maar ik snap de redenatie tov. de rest van de wereld en ons voortbestaan écht niet. Excuses.
Ik begon over egoïsme inderdaad: handelen uit eigenbelang. Wat is daar niet duidelijk aan? Jij zegt geen kind te willen vanuit die idealistische overweging tov de wereld. De meesten hebben redenen uit eigenbelang: vrijheid behouden, geld, geen verantwoordelijkheid willen, etc. Dat is het egoïstische eraan.

En als het over redenatie gaat: zoals ik al zei was er wat mij betreft geen redenatie, maar een gevoel: ik wilde graag een kind. Kun je lang of kort over discussiëren, dom noemen, niet snappen en willen rationaliseren, maar dat werkt niet.
pi_143957581
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:02 schreef FANN het volgende:

[..]

In elk geval stoppen met mensen die geen kinderen hebben egoistisch te noemen.
Heb ik dat ergens gedaan dan? Ik snap volkomen dat je bewust kinderloos kan zijn, en mij zal je nooit teksten horen bezigen als 'Jouw tijd komt nog wel', 'wacht maar', en weet ik wat voor dooddoeners nog meer. Vrijheid blijheid.

Maar om nou het neer te zetten alsof je het doet omdat je je zo om de wereld bekommert gaat me ook wat te ver. Is wellicht bij een enkeling zo, of is wellicht een bijkomend voordeel. Maar ik denk niet dat het in heel veel gevallen echt de hoofdreden is. Dat er mensen zijn met een enorme kinderwens, die dan zeggen 'Nah we doen het niet, want overbevolking, de planeet, ditdat alles'
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:06:19 #283
5428 crew  miss_sly
pi_143957600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden bijna een topic in R&P over willen openen, soort verzameltopic voor kindvrije mensen (om gezellig samen te bingo-en natuurlijk), maar ik had geen zin in modereren :') :@
Bang dat mensen met kinderen net zo komen trollen als mensen zonder kinderen ook wel eens graag doen in OUD?
pi_143957602
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:04 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden bijna een topic in R&P over willen openen, soort verzameltopic voor kindvrije mensen (om gezellig samen te bingo-en natuurlijk), maar ik had geen zin in moederen :') :@
Vuile egoist! :(
pi_143957632
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:06 schreef FANN het volgende:

[..]

Vuile egoist! :(
Is ze zwanger? :o

Feli MoBlo, ik wist wel dat je tijd nog zou komen!
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:07:27 #286
5428 crew  miss_sly
pi_143957635
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heb ik dat ergens gedaan dan? Ik snap volkomen dat je bewust kinderloos kan zijn, en mij zal je nooit teksten horen bezigen als 'Jouw tijd komt nog wel', 'wacht maar', en weet ik wat voor dooddoeners nog meer. Vrijheid blijheid.

Maar om nou het neer te zetten alsof je het doet omdat je je zo om de wereld bekommert gaat me ook wat te ver. Is wellicht bij een enkeling zo, of is wellicht een bijkomend voordeel. Maar ik denk niet dat het in heel veel gevallen echt de hoofdreden is. Dat er mensen zijn met een enorme kinderwens, die dan zeggen 'Nah we doen het niet, want overbevolking, de planeet, ditdat alles'
Dat inderdaad! Dat is dan toch uit egoistische overwegingen? Ik snap ook niet waarom het zo vreselijk is om dat te zeggen, terwijl het wel heel prima is om mensen die wel een kind willen/hebben dan maar dom te noemen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:07:50 #287
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143957643
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bang dat mensen met kinderen net zo komen trollen als mensen zonder kinderen ook wel eens graag doen in OUD?
Succes daarmee :').
Get woke, go broke!
pi_143957664
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alsof dat boeit :D
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:09:30 #289
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143957696
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik sprak sly aan op de haar gequote definitie van egoïsme, niet op haar perspectief op het krijgen van kinderen. Daarin acht ik naar namelijk behoorlijk slim.
Ik vond haar argumentatie/ bronvinding mbt. de definitie gewoon niet zo sterk, mag het?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143957707
quote:

[..]

Nee, maar ik vind het fijner om de serieuze discussie aan te gaan over een zaak die mij raakt (persoonlijk) op een plek waar ik niet twee petten op heb op dat moment en waar elke eventuele mod-actie gezien zal worden als een misdaad :). Hier in OUD ben ik geen moderator, maar gewoon user, en kan ik dus gewoon zonder enig probleem posten. ^O^ Vind het dan ook wel tof dat het topic ondanks de troll-insteek nog steeds loopt.
Ja doei.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:10:16 #291
5428 crew  miss_sly
pi_143957730
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, die groep is niet te evenaren, inderdaad. Iets om trots op te zijn wel.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:11:25 #292
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143957760
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik begon over egoïsme inderdaad: handelen uit eigenbelang. Wat is daar niet duidelijk aan? Jij zegt geen kind te willen vanuit die idealistische overweging tov de wereld. De meesten hebben redenen uit eigenbelang: vrijheid behouden, geld, geen verantwoordelijkheid willen, etc. Dat is het egoïstische eraan.

En als het over redenatie gaat: zoals ik al zei was er wat mij betreft geen redenatie, maar een gevoel: ik wilde graag een kind. Kun je lang of kort over discussiëren, dom noemen, niet snappen en willen rationaliseren, maar dat werkt niet.
Ik snap je definitie van egoïsme gewoon niet, denk ik.
Egoïsme is jezelf voorrang geven aan anderen, mijns inziens. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143957780
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik sprak sly aan op de haar gequote definitie van egoïsme, niet op haar perspectief op het krijgen van kinderen. Daarin acht ik naar namelijk behoorlijk slim.
Ik vond haar argumentatie/ bronvinding mbt. de definitie gewoon niet zo sterk, mag het?
Ja hoor, dikke prima.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:14:44 #294
5428 crew  miss_sly
pi_143957847
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik snap je definitie van egoïsme gewoon niet, denk ik.
Egoïsme is jezelf voorrang geven aan anderen, mijns inziens. :)
Niet per se jezelf voorrang geven boven anderen, gewoon aan jezelf denken, handelen uit eigenbelang dus. Zoals ik dus zeg: geen kind willen omdat dat je vrijheid zou beknotten, geld kost, verantwoordelijkheden vraagt die je niet wil hebben. Eigenbelang, dus egoïstisch.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:14:58 #295
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143957853
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat het 'voor de meesten geen hoofdreden is' ontslaat je toch niet van de private verantwoordelijkheid erbij stil te staan?

Jij verwart 'algemeen handelen' met vrijwaring van zelf nadenken bij wat je doet, lijkt het wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143957859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, die groep is niet te evenaren, inderdaad. Iets om trots op te zijn wel.
Het begon allemaal heel serieus, maar de argumenten van de wereld redden, kont afvegen en
AOW betalen zijn zó stom dat je het niet meer serieus kan nemen.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:15:49 #297
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143957869
quote:

[..]

waarom is dit 'trollen' in jouw ogen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143957874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Het begon allemaal heel serieus, maar de argumenten van de wereld redden, kont afvegen en
Hoe kun je het je toekomstige kinderen aandoen om hen de kans te ontnemen geen kinderen te kunnen krijgen????????
Ja doei.
pi_143957886
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hoe kun je het je toekomstige kinderen aandoen om hen de kans te ontnemen geen kinderen te kunnen krijgen????????
Ja,tis godverdomme misdadig :')
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:17:11 #300
5428 crew  miss_sly
pi_143957902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 17:15 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik vind kont afvegen en AOW betalen inderdaad idioot slechte argumenten die je mij niet zult zien gebruiken. De wereld redden is de vraag, maar ik vind het een mooie idealistische reden om het niet te doen. Ik betwijfel of Dudes beslissing om geen kind te nemen om de wereld te redden teniet wordt gedaan door mijn beslissing om wel een kind te nemen, bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')