Waarom is geen kind willen ooit egoïstisch? Kun je mij dat écht plausibel uitleggen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de stelling dat een kind willen egoistisch is. Net zoals in 99 van de 100 gevallen het niet willen ook een egoistische keus is en niets te maken heeft met het willen redden van de aarde. Klinkt heel leuk en idealistisch, dat wel, maar voor de meeste mensen is het puur ene kwestie dat ze geen kind willen. Dus het is beide even egoistisch, denk ik.
Wat betreft het idealistische plaatje: tja, misschien wel, misschien niet. Het is niet direct zo dat ik met mijn ene kind nu die aarde aan zijn einde help. En ja, ik wilde dat kind, heel graag. Gezond verstand en anticonceptie of niet, ik wilde dat kind heel erg intens graag. Dat verlangen is echt niet te vergelijken met eigenlijk zin hebben in patatjes, maar omdat de verstandigere keus een salade is, toch maar voor het laatste kiezen
nee, die woonde hier alquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb je dat vrouwtje meegenomen als souvenir?
Zwangerschapsexamen ben ik voor, gevalletjes DJMO hoeven van mij ook niet zonodig. Helaas moet je tig testen doen om een auto te mogen besturen, of in de fabriek een of andere productielijn. Maar iedere debiel kan kinderen op de wereld schoppen, geen probleem als je geen cent te makken hebt, of van de 3 voorgaande er 2 met een rugzakje rondlopenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
Mooie vergelijking wel. Afvallen --> aarde. Wil je een gezonder leven, dan eet je niet elke dag patatjes, maar kies je voor een verantwoorde salade. Gun je de aarde een gezonder 'leven, dan zet je (met z'n allen) minder kinderen op deze aardkloot.
Wat dat betreft zou een wereldwijde een-kinds-politiek gecombineerd met een zwangerschapsexamen wel echt het ideaalbeeld zijn
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom is geen kind willen ooit egoïstisch? Kun je mij dat écht plausibel uitleggen?
In China is het al weer afgeschaft, begreep ik. Jammer genoeg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
China komt een beetje in de richting, daar zijn ze al begonnen met het aan banden leggen. Anders zou ik de buurt rond Tsjernobyl eens proberen, wellicht dat daar wat volk loopt wat niet kan jongen. Pripyat schijnt prachtig te zijn in de winter.
Hoe kan je nou egoitisch zijn naar een kind dat niet bestaat omdat ik het niet heb gemaakt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.
Maar wie benadeel ik ermee? Want dát is de definitie van egoïsme.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hierquote:
Huh, wat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe kan je nou egoitisch zijn naar een kind dat niet bestaat omdat ik het niet heb gemaakt?.
Man oh man.
jaquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hier.
Hallo, als dit de manier wordt om een gesprek te voeren, dan ben ik er wel klaar mee.quote:
Onzin, egoistisch impliceert dat er een andere actie mogelijk was geweest die een ander (oid) niet zou benadelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, wat?
Egositisch is iets doen enkel en alleen omdat jij het wil. Dat geldt in mijn ogen voor zowel het wel als het niet nemen van een kind.
Ja, weet je, dan kap ik ermee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hier.
En jij beweert dat "jullie" het gebruiken als niet negatief bedoeld?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:36 schreef miss_sly het volgende:
Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap.
Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Wel een plofkip eten is net zo egoistisch als geen plofkip eten?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, wat?
Egositisch is iets doen enkel en alleen omdat jij het wil. Dat geldt in mijn ogen voor zowel het wel als het niet nemen van een kind.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, weet je, dan kap ik ermee.
Wat een instelling zo, dat is lekker discussieren.
Waarom ben je voor regeltjes? Als ieder intelligent mens nou zélf zou nadenken, waren we er wellicht ook al.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zwangerschapsexamen ben ik voor, gevalletjes DJMO hoeven van mij ook niet zonodig. Helaas moet je tig testen doen om een auto te mogen besturen, of in de fabriek een of andere productielijn. Maar iedere debiel kan kinderen op de wereld schoppen, geen probleem als je geen cent te makken hebt, of van de 3 voorgaande er 2 met een rugzakje rondlopen
Ze is vast wél een geduldige moederquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]![]()
stel je VOOR dat iemand een grap maakt tussendoor.
.
Wees er maar trots op.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
Alle ouders zijn egoist en maken de wereld stuk. boo-fucking-hoo. Opgelost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |