abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:28:56 #226
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143956404
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de stelling dat een kind willen egoistisch is. Net zoals in 99 van de 100 gevallen het niet willen ook een egoistische keus is en niets te maken heeft met het willen redden van de aarde. Klinkt heel leuk en idealistisch, dat wel, maar voor de meeste mensen is het puur ene kwestie dat ze geen kind willen. Dus het is beide even egoistisch, denk ik.

Wat betreft het idealistische plaatje: tja, misschien wel, misschien niet. Het is niet direct zo dat ik met mijn ene kind nu die aarde aan zijn einde help. En ja, ik wilde dat kind, heel graag. Gezond verstand en anticonceptie of niet, ik wilde dat kind heel erg intens graag. Dat verlangen is echt niet te vergelijken met eigenlijk zin hebben in patatjes, maar omdat de verstandigere keus een salade is, toch maar voor het laatste kiezen :)
Waarom is geen kind willen ooit egoïstisch? Kun je mij dat écht plausibel uitleggen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:29:03 #227
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143956408
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Heb je dat vrouwtje meegenomen als souvenir?
nee, die woonde hier al ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143956421
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
Mooie vergelijking wel. Afvallen --> aarde. Wil je een gezonder leven, dan eet je niet elke dag patatjes, maar kies je voor een verantwoorde salade. Gun je de aarde een gezonder 'leven, dan zet je (met z'n allen) minder kinderen op deze aardkloot.

Wat dat betreft zou een wereldwijde een-kinds-politiek gecombineerd met een zwangerschapsexamen wel echt het ideaalbeeld zijn _O_
Zwangerschapsexamen ben ik voor, gevalletjes DJMO hoeven van mij ook niet zonodig. Helaas moet je tig testen doen om een auto te mogen besturen, of in de fabriek een of andere productielijn. Maar iedere debiel kan kinderen op de wereld schoppen, geen probleem als je geen cent te makken hebt, of van de 3 voorgaande er 2 met een rugzakje rondlopen :')
pi_143956443
Vergeet de eindeloze troosteloze adoptieprocessen en -eisen niet.
Ja doei.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:30:59 #230
5428 crew  miss_sly
pi_143956477
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Waarom is geen kind willen ooit egoïstisch? Kun je mij dat écht plausibel uitleggen?
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:31:12 #231
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143956484
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

China komt een beetje in de richting, daar zijn ze al begonnen met het aan banden leggen. Anders zou ik de buurt rond Tsjernobyl eens proberen, wellicht dat daar wat volk loopt wat niet kan jongen. Pripyat schijnt prachtig te zijn in de winter.
In China is het al weer afgeschaft, begreep ik. Jammer genoeg.

Het zou voor alle huidige kindertjes prima zijn als de bevolkingsgroei beperkt werd.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:31:59 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143956503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.
Hoe kan je nou egoitisch zijn naar een kind dat niet bestaat omdat ik het niet heb gemaakt? :').

Man oh man :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:32:24 #233
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143956513
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar wie benadeel ik ermee? Want dát is de definitie van egoïsme.

Ik benadeel niemand volgens mij?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143956561
en toen was het stil :+
pi_143956575
Maar bij mensen die géén kind wíllen is er geen andere partij die er lást van heeft, als het ware, terwijl de mensen die wél kinderen op deze aarde zetten niet alleen hun eigen leven 'belasten', maar ook de staat en uiteindelijk de resources op deze aarde.

Als je het niet wíllen van kinderen egoïstisch noemt en dat wegstreept tegen het wél willen van kinderen egoïstisch noemen op basis van het feit dat het in beide gevallen iets is wat betreffende persoon wíl/voor kiest, dan blijven er onder de streep vooral (alleen?) aan de kant van de ouders effecten over die de rest van de staat/de wereld aangaan.\

(FANN, Dude, is dit te begrijpen? :') )
Ja doei.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:34:34 #236
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143956579
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef FANN het volgende:
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hier B-).
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:34:46 #237
5428 crew  miss_sly
pi_143956586
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hoe kan je nou egoitisch zijn naar een kind dat niet bestaat omdat ik het niet heb gemaakt? :').

Man oh man :').
Huh, wat?
Egositisch is iets doen enkel en alleen omdat jij het wil. Dat geldt in mijn ogen voor zowel het wel als het niet nemen van een kind.
pi_143956600
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja :') :P
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:35:35 #239
5428 crew  miss_sly
pi_143956615
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef FANN het volgende:
Hallo, als dit de manier wordt om een gesprek te voeren, dan ben ik er wel klaar mee.

het was stil omdat er ook andere dingen gedaan (moeten) worden en ik niet aan dit topic vastgeplakt zit...
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:35:45 #240
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143956621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Huh, wat?
Egositisch is iets doen enkel en alleen omdat jij het wil. Dat geldt in mijn ogen voor zowel het wel als het niet nemen van een kind.
Onzin, egoistisch impliceert dat er een andere actie mogelijk was geweest die een ander (oid) niet zou benadelen.

Als ik een tas zie en die niet jat is dat ook egoistisch?
Get woke, go broke!
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:36:13 #241
5428 crew  miss_sly
pi_143956637
Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap.

Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
pi_143956640
quote:
8s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:21 schreef Loveless85 het volgende:
Waar blijven de oud moekes
Sorry, ik was effe met mijn zoon aan het lezen. :+
Professioneel gifmenger.
  Moderator vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:37:06 #243
5428 crew  miss_sly
pi_143956668
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, weet je, dan kap ik ermee.
Wat een instelling zo, dat is lekker discussieren.
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:37:12 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143956670
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:36 schreef miss_sly het volgende:
Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap.

Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
En jij beweert dat "jullie" het gebruiken als niet negatief bedoeld?

srlsly? :').
Get woke, go broke!
pi_143956677
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Huh, wat?
Wel een plofkip eten is net zo egoistisch als geen plofkip eten?

Neh... dacht het niet hoor...

Ja heb je haar weer, maar het is maar een voorbeeld :P
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:37:52 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143956684
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, weet je, dan kap ik ermee.
Wat een instelling zo, dat is lekker discussieren.
:D _O- stel je VOOR dat iemand een grap maakt tussendoor.

:').
Get woke, go broke!
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:38:36 #247
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_143956699
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zwangerschapsexamen ben ik voor, gevalletjes DJMO hoeven van mij ook niet zonodig. Helaas moet je tig testen doen om een auto te mogen besturen, of in de fabriek een of andere productielijn. Maar iedere debiel kan kinderen op de wereld schoppen, geen probleem als je geen cent te makken hebt, of van de 3 voorgaande er 2 met een rugzakje rondlopen :')
Waarom ben je voor regeltjes? Als ieder intelligent mens nou zélf zou nadenken, waren we er wellicht ook al.
En de heersende moraal dat 'mensen nou eenmaal kinderen krijgen' maar eens afschaffen. Laten we al die bestaande kinderen eerst maar eens opvoeden 'met zijn allen', via opvang en dergelijke.
Met ons goede gedrag.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_143956705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

:D _O- stel je VOOR dat iemand een grap maakt tussendoor.

:').
Ze is vast wél een geduldige moeder :D
pi_143956710
Najah, het is vrij lastig discussieren als er niet echt erkend wordt dat sommigen dat gewoon vanuit een 'oergevoel' (jaja, cliche :') ) doen. Dan is dat 'HAHA! DOM!!!' 'HAHA ZE VERGELIJKT MET DE KEUZE TUSSEN PATAT EN SLA', en het gelijk per definitie als iets ontzettends slechts en egoistisch neergezet wordt. Dan ben je toch gewoon klaar met de discussie.

Alle ouders zijn egoist en maken de wereld stuk. boo-fucking-hoo. Opgelost w/
pi_143956729
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
Alle ouders zijn egoist en maken de wereld stuk. boo-fucking-hoo. Opgelost w/
Wees er maar trots op.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')