Nee hoor. Kijk, je bestaan alhier kun je niet opheffen - dat hebben je ouders besloten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:09 schreef Loveless85 het volgende:
Maar kan je op die manier niet alles dood redeneren, en eigenlijk stoppen met je baan, je auto weg doen, je huis verkopen, en ergens klimaatneutraal op een eilandje alleen maar vreten wat de natuur echt niet meer nodig heeft? Want verder is eigenlijk alles op egoïstische basis, en voor je eigen gemak en comfort, en wordt de natuur er in het algemeen niet beter van bv.
Het is deels natuurlijk gewoon hardcoded in ons DNA, om je voort te willen planten.
Dat is ook redelijk kort door de bocht, want als jij een auto rijdt, dan ben je ook niet de enige die last heeft van die vervuiling.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar alles wat ik nu nog doe is mijn probleem en alleen mijn probleem, met een koter zadel je dus iemand op met jouw problemen.
Als we nu zouden stoppen met voortplanten, iedereen die er nu is blijft gewoon leven, maar hierna komen er geen nieuwe mensen meer, moet je kijken wat een mooie planeet dit wordt.
Dus eigenlijk is iedereen met kinderen dom, dat is wat je bedoelt? Die denken niet genoeg na voor ze kinderen krijgen, want eigenlijk is het onwijs egoistisch en zadel je de wereld op met (meer) problemen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:15 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee hoor. Kijk, je bestaan alhier kun je niet opheffen - dat hebben je ouders besloten.
En ik beschouw het ook niet als 'hardcoded' in ons DNA dat we ons voortplanten. Daarvoor ken ik ook te veel mensen die dat dus bewust níet doen. En denken voordat je doet is een prima evolutionaire oplossing.
Ja, eigenlijk welquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is iedereen met kinderen dom, dat is wat je bedoelt? Die denken niet genoeg na voor ze kinderen krijgen, want eigenlijk is het onwijs egoistisch en zadel je de wereld op met (meer) problemen?
Snap je het verschil niet tussen een auto rijden en een nieuwe levenslijn in het leven roepen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is ook redelijk kort door de bocht, want als jij een auto rijdt, dan ben je ook niet de enige die last heeft van die vervuiling.
En ik denk dat het er niet echt beter op wordt. Mensen gaan hele gekke dingen doen als ze ineens de eindigheid van het leven of de civilisatie in het verschiet hebben, en niet normaal hoeven te functioneren voor kinderen etc.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Snap je het verschil niet tussen een auto rijden en een nieuwe levenslijn in het leven roepen?
Ik kan dat bijna niet geloven.
QEDquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is iedereen met kinderen dom, dat is wat je bedoelt? [b]Die denken niet genoeg na voor ze kinderen krijgen,[/b] want eigenlijk is het onwijs egoistisch en zadel je de wereld op met (meer) problemen?
Neuh, maar het is natuurlijk wel het ultieme rolmodel. Plus het was ook meer vanuit HeatWave z'n brainfart dat we allemaal ineens geen kinderen meer kunnen krijgen, en dus ineens het menselijk ras heel hard op z'n einde af stormt. Ik denk niet dat het hier dan gezellig wordtquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Alsof je alleen normaal zou kunnen/moeten functioneren (hiertoe gedwongen wordt?) door het hebben van kinderen?
Ja.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is iedereen met kinderen dom, dat is wat je bedoelt? Die denken niet genoeg na voor ze kinderen krijgen, want eigenlijk is het onwijs egoistisch en zadel je de wereld op met (meer) problemen?
Het is een vergelijking. Aangezien er nu wordt gedaan alsof je met kinderen ineens onwijs bijdraagt aan het Einde Der Tijden, en je je eigenlijk dood moet schamen dat je er aan bent begonnen. En je verder op geen enkele andere wijze de wereld een klein beetje om zeep kan helpen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Snap je het verschil niet tussen een auto rijden en een nieuwe levenslijn in het leven roepen?
Ik kan dat bijna niet geloven.
pewpewquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:19 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja.![]()
Dat vind je vast heel leuk, want daar kun je lekker op schieten.
Ik denk zomaar niet dat de mensheid op zijn einde afstormt, want er zijn genoeg gekken die zich voortplanten. En een paar intellligenten.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Neuh, maar het is natuurlijk wel het ultieme rolmodel. Plus het was ook meer vanuit HeatWave z'n brainfart dat we allemaal ineens geen kinderen meer kunnen krijgen, en dus ineens het menselijk ras heel hard op z'n einde af stormt. Ik denk niet dat het hier dan gezellig wordtIk denk dat het een grote pleurisbende wordt, want er is geen toekomst meer, dus waarom zou je dan nog bepaalde dingen laten / netjes doen
Het is al een pleurisbendequote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:18 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een grote pleurisbende wordt, want er is geen toekomst meer, dus waarom zou je dan nog bepaalde dingen laten / netjes doen
Vroeger was natuurlijk sowieso alles beter.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:22 schreef FANN het volgende:
[..]
Het is al een pleurisbendeen mensen laten hélemaal niks voor de nieuwe generatie,
die nieuwe generatie die nu in de luier ligt woont straks op een totaal verziekte en vervuilde
wereld.
Toen ik kind was kon ik nog gewoon veilig in het meer bij ons springen om te zwemmen,
tenminste, misschien was het toen ook al niet veilig meer, kan best, maar bepaalde plekken
daar zijn nu gewoon ''verboden'' om te zwemmen, totaal vergiftigd, leuk vooruitzicht..
Oh, mijn ideale samenleving, waar is dit?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is een vergelijking. Aangezien er nu wordt gedaan alsof je met kinderen ineens onwijs bijdraagt aan het Einde Der Tijden, en je je eigenlijk dood moet schamen dat je er aan bent begonnen. En je verder op geen enkele andere wijze de wereld een klein beetje om zeep kan helpen.
Het is nu haast omgekeerd, nu is het volk mét kinderen niet superieur aan het doen richting de kinderlozen a la 'jullie tijd komt nog wel', maar nu ben je als kindloze ineens het superieure mens dat beseft dat jongen niet goed is voor de planeet, en zijn de mensen met kinderen domme zwakzinnigen die puur hun lusten bevredigen en daarom de wereld tot de afgrond brengen. Please
Je kan er wel de draak me steken, maar het is wel waar van die vervuiling, of je nou hoogquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vroeger was natuurlijk sowieso alles beter.
Dat weet je natuurlijk nooit, he?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar als je daar nou niks bijzonders aan hebt toe te voegen, láát het dan vooral.
Nou dat is tenminste eerlijk...quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:23 schreef miss_sly het volgende:
En ja, ik wilde dat kind, heel graag. Gezond verstand en anticonceptie of niet, ik wilde dat kind heel erg intens graag. Dat verlangen is echt niet te vergelijken met eigenlijk zin hebben in patatjes, maar omdat de verstandigere keus een salade is, toch maar voor het laatste kiezen
China komt een beetje in de richting, daar zijn ze al begonnen met het aan banden leggen. Anders zou ik de buurt rond Tsjernobyl eens proberen, wellicht dat daar wat volk loopt wat niet kan jongen. Pripyat schijnt prachtig te zijn in de winter.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Oh, mijn ideale samenleving, waar is dit?
Klopt, zie mijn fotoboekquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
China komt een beetje in de richting, daar zijn ze al begonnen met het aan banden leggen. Anders zou ik de buurt rond Tsjernobyl eens proberen, wellicht dat daar wat volk loopt wat niet kan jongen. Pripyat schijnt prachtig te zijn in de winter.
Waarom is geen kind willen ooit egoïstisch? Kun je mij dat écht plausibel uitleggen?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de stelling dat een kind willen egoistisch is. Net zoals in 99 van de 100 gevallen het niet willen ook een egoistische keus is en niets te maken heeft met het willen redden van de aarde. Klinkt heel leuk en idealistisch, dat wel, maar voor de meeste mensen is het puur ene kwestie dat ze geen kind willen. Dus het is beide even egoistisch, denk ik.
Wat betreft het idealistische plaatje: tja, misschien wel, misschien niet. Het is niet direct zo dat ik met mijn ene kind nu die aarde aan zijn einde help. En ja, ik wilde dat kind, heel graag. Gezond verstand en anticonceptie of niet, ik wilde dat kind heel erg intens graag. Dat verlangen is echt niet te vergelijken met eigenlijk zin hebben in patatjes, maar omdat de verstandigere keus een salade is, toch maar voor het laatste kiezen
nee, die woonde hier alquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Heb je dat vrouwtje meegenomen als souvenir?
Zwangerschapsexamen ben ik voor, gevalletjes DJMO hoeven van mij ook niet zonodig. Helaas moet je tig testen doen om een auto te mogen besturen, of in de fabriek een of andere productielijn. Maar iedere debiel kan kinderen op de wereld schoppen, geen probleem als je geen cent te makken hebt, of van de 3 voorgaande er 2 met een rugzakje rondlopenquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:27 schreef motorbloempje het volgende:
Mooie vergelijking wel. Afvallen --> aarde. Wil je een gezonder leven, dan eet je niet elke dag patatjes, maar kies je voor een verantwoorde salade. Gun je de aarde een gezonder 'leven, dan zet je (met z'n allen) minder kinderen op deze aardkloot.
Wat dat betreft zou een wereldwijde een-kinds-politiek gecombineerd met een zwangerschapsexamen wel echt het ideaalbeeld zijn
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom is geen kind willen ooit egoïstisch? Kun je mij dat écht plausibel uitleggen?
In China is het al weer afgeschaft, begreep ik. Jammer genoeg.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:26 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
China komt een beetje in de richting, daar zijn ze al begonnen met het aan banden leggen. Anders zou ik de buurt rond Tsjernobyl eens proberen, wellicht dat daar wat volk loopt wat niet kan jongen. Pripyat schijnt prachtig te zijn in de winter.
Hoe kan je nou egoitisch zijn naar een kind dat niet bestaat omdat ik het niet heb gemaakt?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.
Maar wie benadeel ik ermee? Want dát is de definitie van egoïsme.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De meeste mensen willen geen kind uit egoistische overwegingen: vrijheid, geld, geen verantwoordelijkheid. Ik denk dat jij de uitzondering bent die het op het welzijn van de aarde gooit. Er zal best een enkeling bij zitten die het als een fijn excuus meeneemt (de aarde is al zo overvol!), maar veruit de meeste willen het simpelweg niet.
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hierquote:
Huh, wat?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe kan je nou egoitisch zijn naar een kind dat niet bestaat omdat ik het niet heb gemaakt?.
Man oh man.
jaquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hier.
Hallo, als dit de manier wordt om een gesprek te voeren, dan ben ik er wel klaar mee.quote:
Onzin, egoistisch impliceert dat er een andere actie mogelijk was geweest die een ander (oid) niet zou benadelen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, wat?
Egositisch is iets doen enkel en alleen omdat jij het wil. Dat geldt in mijn ogen voor zowel het wel als het niet nemen van een kind.
Ja, weet je, dan kap ik ermee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das wel vaker als je met logica en argumenten aankomt hier.
En jij beweert dat "jullie" het gebruiken als niet negatief bedoeld?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:36 schreef miss_sly het volgende:
Egoïsme (uit het Latijn: 'ego' betekent 'ik'), ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd, is een menselijke eigenschap.
Er zijn twee soorten egoïsme.
Egoïsme in morele zin Dit is egoïsme waarbij een persoon meer aan zijn eigen bevrediging denkt dan aan de bevrediging van anderen. Dit wordt algemeen als een negatieve eigenschap beschouwd.
Egoïsme in andere zin Dit is het zorgen voor het eigen welzijn. Dit soort egoïsme heeft over het algemeen geen negatieve connotatie, omdat het een vanzelfsprekende zaak is dat organismen op hun eigen welzijn letten.
Wel een plofkip eten is net zo egoistisch als geen plofkip eten?quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Huh, wat?
Egositisch is iets doen enkel en alleen omdat jij het wil. Dat geldt in mijn ogen voor zowel het wel als het niet nemen van een kind.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, weet je, dan kap ik ermee.
Wat een instelling zo, dat is lekker discussieren.
Waarom ben je voor regeltjes? Als ieder intelligent mens nou zélf zou nadenken, waren we er wellicht ook al.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zwangerschapsexamen ben ik voor, gevalletjes DJMO hoeven van mij ook niet zonodig. Helaas moet je tig testen doen om een auto te mogen besturen, of in de fabriek een of andere productielijn. Maar iedere debiel kan kinderen op de wereld schoppen, geen probleem als je geen cent te makken hebt, of van de 3 voorgaande er 2 met een rugzakje rondlopen
Ze is vast wél een geduldige moederquote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]![]()
stel je VOOR dat iemand een grap maakt tussendoor.
.
Wees er maar trots op.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 16:39 schreef Loveless85 het volgende:
Alle ouders zijn egoist en maken de wereld stuk. boo-fucking-hoo. Opgelost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |