Ok ok. 1-0 voor Tchock. Maar pretentieuze hipstermuziek, is eigenlijk gewoon mainstream hipster muziek. Muziek die hipsters bij voorbaat leuk zouden moeten vinden. Dat is in ieder geval wat ik met mijn post wilde zeggen (elk gebruik van het woord pretentieus moet eigenlijk ontweken worden, of het nou goed of slecht gebruikt wordt, er valt altijd wel iemand over). Pitchfork schrijft hun artikelen om de muziek heen heb ik soms het gevoel. Zoals Kerft zegt, zelfs om Kerft zijn uitwerpselen zouden ze een 10-sterren-recensie heen kunnen schrijven.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Allereerst: ik vind Kanye West verschrikkelijk.
Dat gezegd hebbende: je verwijt Pitchfork dat ze muziek pluggen die veel mensen goed vinden, ook mensen die niet per se van de specifieke genres houden. Dat lijkt me nou precies wat een muzieksite moet doen. Ze kunnen wel enkel de hardste hip-hop recenseren die er bestaat maar dan ben je in een maand je publiek kwijt.
Maar denk überhaupt eens na over wat je zegt. Je vindt het erg als "pretentieuze hipstermuziek" een breed publiek aanspreekt dat normaal niet van het genre houdt. Dat is PRECIES wat hipsters altijd wordt verweten"Ohh, iedereen vindt dit leuk, ik vind het echt niet leuk".
Alleen doet dat er natuurlijk niet toe, want je gebruikt "pretentieus" en "hipster" helemaal niet inhoudelijk maar enkel als stemmingswoorden om jezelf boven de meute te plaatsen die namelijk tegenwoordig allemaal hipster worden geacht. Hey, raad eens: dat is de definitie van pretentieus. Alleen nu wél inhoudelijk gebruikt.
Daar is toch ook niets mis mee? Mensen doen hier alsof je een pretentieuze hipstermeeloper bent als je je laat beïnvloeden. Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb The National ook maar gedraaid om het uiteindelijk te gaan proberen te waarderenDat komt door die users hier
Dat is anders, hier is er veel verstand van muziek.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb The National ook maar gedraaid om het uiteindelijk te gaan proberen te waarderenDat komt door die users hier
Ik moet zeggen, volgens mij valt dat ook wel mee hoor. Vroeger was dat misschien wel zo met P4K...quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:03 schreef Kerftminister het volgende:
Op last.fm, heb geen profielen bij de hand, want ik bookmark ze niet.
Tot een bepaald niveau wel ja, maar ze doen wel altijd iets "hipster-igs" op die platen. Vaak in de vorm van "complexe" electronicaquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:59 schreef Felagund het volgende:
De hiphop/R&B die Pitchfork goed vindt is toch juist vrij mainstream?
Klopt. Ik laat me ook vaak leiden door zoiets hoor. Genoeg muziek geluisterd die ik de eerste luisterbeurten echt kut vond, maar omdat de rest het goed vond ben ik het toch gaan doorluisteren. FKA Twigs vond ik bv echt kut de eerste keren, maar door DO2 gisteravond heb ik toch wel ontdekt dat het wel degelijk goed is. Soms moet je echt terecht-gewezen wordenquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar is toch ook niets mis mee? Mensen doen hier alsof je een pretentieuze hipstermeeloper bent als je je laat beïnvloeden. Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.
Dit voel ik ook wel zo jaquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef Kerftminister het volgende:
Mooiste is dat Pitchfork altijd een hele grote groep hipstervolgers heeft die hun smaak puur baseren op ratings die ze geven. 'O Pitchfork geeft een 9, nu moet ik het luisteren!' En dan vinden ze niks en gaan ze het nog vaker luisteren, want als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn.
Ik vind ze allebei erg goed, maar Gone Too Soon toch wat pakkender. En die eerste vind ik niet helemaal op Psychic passen, dus terecht dat die er niet op kwam. Maar sowieso 2 pareltjesquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:03 schreef Tchock het volgende:
Mochten jullie de nieuwe parels van Darkside willen horen:
De eerste is mijn favoriet. Precies van die dromerige, spacende, pompende muziek die Darkside heeft geperfectioneerd. De tweede is meer een Nicolas Jaar-track (ft. Dave Harrington).
Ja daar is op zich niet heel veel mis mee, zolang je het maar niet gaat forcefeeden aan jezelf, zo van ik moet dit goed vinden dus nog 10x proberen! Dat lijkt me gewoon zonde. Maar ik heb wel vaak dat ik iets luister en denk van nee dit vind ik helemaal niks, maar dat er dan toch iets in me is dat later zegt van ik moet het nog eens proberen. Was bij Queens of the Stone Age ook en dat is mijn favoriete band nu.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit voel ik ook wel zo jamaar gebeurt hier volgens mij ook wel.
Hoe vaak ik iets lees van 'nog een keer gedraaid maar vind het nog niks, morgen nog maar een keer proberen of het kwartje valt' o.i.d. Voor mij is daar gewoon teveel muziek en te weinig tijd voor.
Leuk als de hele wereld het geweldig vind maar als ik na 2 of 3 nummers het weinig vind zal ik het nooit meer aanpakken voor een tweede poging. De kans dat ik het dan beter vind is nihil.
Allebei de albums een 8 of hoger op Pitchfork. Hipster!!quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Klopt. Ik laat me ook vaak leiden door zoiets hoor. Genoeg muziek geluisterd die ik de eerste luisterbeurten echt kut vond, maar omdat de rest het goed vond ben ik het toch gaan doorluisteren. FKA Twigs vond ik bv echt kut de eerste keren, maar door DO2 gisteravond heb ik toch wel ontdekt dat het wel degelijk goed is. Soms moet je echt terecht-gewezen worden
Waaromquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Tchock het volgende:
Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.
Dat doet niemand hier, meneer Quichot.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:07 schreef Kerftminister het volgende:
En verder moet iedereen lekker luisteren wat die vet vindt hoor. Maar dan vervolgens niet '90S HIP HOP IS TERINGSAAI, TRAP RAP IS DE SHIT' gaan doen wat echt veel te veel gebeurt de laatste tijd.
Omdat sommige muziek tijd nodig heeft. Ik heb albums die ik nooit tof gevonden had als ik ze niet nog maar een keer had aangezet maar waar ik nu van geniet. Dan kun je inderdaad zeggen "daar is te veel muziek voor" maar volgens die logica hoef je een nummer nooit meer dan eens te luisteren. Mijn voorkeur is te beperkt om alle muziek er doorheen te rammen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:
[..]
WaaromMisschien is het gewoon niks voor jou, kan toch?
Dit.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bij P4k kijk ik altijd alleen naar BNW en naar namen die ik ken. De rest skip ik.
Hier niet gelukkig nee.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat doet niemand hier, meneer Quichot.
Daar is toch op zich niets mis mee? Ik heb vaak gehad dat ik bij een tweede keer luisteren compleet anders tegen een ander album aan kijk dan bij een eerste keer. Niet per se omdat het album door ander goed wordt gevonden. Hoewel het er wel aan ligt wie het is, als Norrage bijv. een album aanraadt zal ik eerder geneigd zijn om het nog een keer te luisteren dan bij iemand anders.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Dit voel ik ook wel zo jamaar gebeurt hier volgens mij ook wel.
Hoe vaak ik iets lees van 'nog een keer gedraaid maar vind het nog niks, morgen nog maar een keer proberen of het kwartje valt' o.i.d. Voor mij is daar gewoon teveel muziek en te weinig tijd voor.
Leuk als de hele wereld het geweldig vind maar als ik na 2 of 3 nummers het weinig vind zal ik het nooit meer aanpakken voor een tweede poging. De kans dat ik het dan beter vind is nihil.
Vertelquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef Tchock het volgende:
Ik vind trouwens wel één enkel hiphop-album leuk, Kerft. Beetje tricky om nu te zeggen, maar goed.
Kun je mij dan uitleggen hoe jij nieuwe bands ontdekt zonder beïnvloed te worden? Volgens mij is dat namelijk schier onmogelijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef ranja het volgende:
Een hoop mensen lijken toch vergeten waar indie voor staat, independent.
Dat mag je best zowel op de bands als op je eigen ontdekkingsreis betrekken
Aan de andere kant ga ik iemand niet vertellen dat ze zich niet mogen laten leiden/beïnvloeden door een website of andere mensen, zelf weten, ik snap het alleen niet zo goed.
Madvillainy.quote:
Het lijkt mij onmogelijk om niet beïnvloed te worden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef ranja het volgende:
Een hoop mensen lijken toch vergeten waar indie voor staat, independent.
Dat mag je best zowel op de bands als op je eigen ontdekkingsreis betrekken
Aan de andere kant ga ik iemand niet vertellen dat ze zich niet mogen laten leiden/beïnvloeden door een website of andere mensen, zelf weten, ik snap het alleen niet zo goed.
Kanye West is wel een van de meest gehate figuren hierquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef DO2 het volgende:
Jullie doen nu net alsof P4K enorm afwijkt van de norm.
Er is een behoorlijike consensus te vinden tussen al die sites, hoor.
Alsof P4K de enige site is die wegloopt met - bijvoorbeeld - Kanye West, ofzo.
Vermoedde ik al, heb ik geen verkeerd woord over te zeggen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Madvillainy.Ik vind dat album op een paar tracks na echt fantastisch. Geen enkel ander hiphop-album heeft dat ook veroorzaakt en geen enkele zet ik ook regelmatig op, behalve die.
Overigens haat ik Kanye totaal niet. College Dropout is een van mijn favoriete platen ooit en ook Late Registration en MBDTF waren zeer fijn. Kanye staat niet voor niets nog op 6 in mijn Last.fm top 20. Al luister ik hem vrijwel niet meer.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kanye West is wel een van de meest gehate figuren hier![]()
Ik vind Kanye West fantastisch. Dat laatste album is echter poep.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kanye West is wel een van de meest gehate figuren hier![]()
Nee, maar ik wilde iets lekker pretentieus hebben en ik kon zo snel niets bedenken met recente albumtitels. Ik ben alleen erg groot fan van Never Be Scared / Don't Be a Hero, de muziek daarvoor en daarna vind ik een stuk minder.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Norrage het volgende:
En Tchock, vanwaar de TT? Ben je een Moss fan?
Nou, natuurlijk kijk ik wel naar sites, dingen als lastfm, amazon, rym, luisterpaal zijn een goede manier om nieuwe dingen te ontdekken. Maar ik kan best een recensie lezen waarin een album wordt afgebrand waardoor ik denk dat ik het goed zou kunnen vinden, of omgekeerdquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef Tchock het volgende:
Kun je mij dan uitleggen hoe jij nieuwe bands ontdekt zonder beïnvloed te worden? Volgens mij is dat namelijk schier onmogelijk.
Dan snap ik je niet. Niemand zegt hier dat ze slaafs de beoordelingen van Pitchfork overnemen, en toch snap je dat niet. Terwijl je zelf net zo goed sites hebt om muziek vanaf te halen maar je eigen zoektocht wel "indie" vindt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:15 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou, natuurlijk kijk ik wel naar sites, dingen als lastfm, amazon, rym, luisterpaal zijn een goede manier om nieuwe dingen te ontdekken. Maar ik kan best een recensie lezen waarin een album wordt afgebrand waardoor ik denk dat ik het goed zou kunnen vinden, of omgekeerdDat reviewer X het een 8.7 waard vind zegt mij niks, als die het vergelijkt met bands die ik goed vind - of dat nou poditief of negatief bedoeld is - zegt me meer.
Heee, Tracklijst voor Work.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind Kanye West fantastisch. Dat laatste album is echter poep.
Ohja, ik ging werken. Ik moet eens een Fok-Blok installeren op mijn computer
Nieuwe Jaar (hopen dat die wel echt is), Dave Harrington, drie tracks van Ancient Astronaut.quote:Work
01 Nicolas Jaar: "The President's Answering Machine"
02 Soul Keita: "Freedom"
03 Dave Harrington ft. Tamara: "Things Behind The Sun"
04 Visuals: "A Pixel"
05 Darkside: "What They Say"
06 Ancient Astronaut vs. Powell: "SSCS (Powell's 'Lift Off' Mix)"
07 Darkside: "Gone Too Soon"
08 Ancient Astronaut vs. Jelinek: "B2 (Jelinek Remix)"
09 Dave Harrington: "Form And Affect"
10 Ancient Astronaut vs. Francis Harris & Gabriel Hedrick: "B2 (Dub)"
11 Nicolas Jaar: "The Boy Who Asked Too Much"
Het verschil is met name dat ik automatisch een album wat norrage of moody of pitchfork goed vind ga luisteren, en als het tegenvalt ga denken 'dat ligt vast aan mij, ik ga het nog een keer proberen'quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:17 schreef Tchock het volgende:
Dan snap ik je niet. Niemand zegt hier dat ze slaafs de beoordelingen van Pitchfork overnemen, en toch snap je dat niet. Terwijl je zelf net zo goed sites hebt om muziek vanaf te halen maar je eigen zoektocht wel "indie" vindt.
Waar ligt het verschil, behalve in de url? Is het ook slecht als ik hier albumtips opdoe?
Het mag voor zichzelf spreken dat ik dat ook niet met alle muziek doe. Ik gebruikte Velvet Underground als vrij extreem voorbeeld.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Het verschil is met name dat ik automatisch een album wat norrage of moody of pitchfork goed vind ga luisteren, en als het tegenvalt ga denken 'dat ligt vast aan mij, ik ga het nog een keer proberen'
Quasimoto al eens geprobeerd?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Madvillainy.Ik vind dat album op een paar tracks na echt fantastisch. Geen enkel ander hiphop-album heeft dat ook veroorzaakt en geen enkele zet ik ook regelmatig op, behalve die.
Ja, de beats zijn net zo fijn natuurlijk. Maar ik vind Madlib's rap niet chill.quote:
Kan ik begrijpen. Dat voice effect is ook niet voor iedereen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, de beats zijn net zo fijn natuurlijk. Maar ik vind Madlib's rap niet chill.
Ga ik proberen. Wat is het beste album?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen. Dat voice effect is ook niet voor iedereen.
Misschien dat A Tribe Called Quest je wel ligt, is wel ander type Hip-Hop, maar straalt dezelfde rust uit, beetje Jazzy beats over het algemeen.
Verschillen de meningen over, ik zeg The Low End Theory, want die heeft Scenario.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ga ik proberen. Wat is het beste album?
Niemand zegt dat je Darkside tof moet vinden. Of dat je wat dan ook moet doen, trouwens. Ik zei alleen dat ik het niet raar vind om een album een tweede kans te geven als het niet meteen als een bom in slaat en aangezien je Darkside minstens vier keer hebt geluisterd zit jij ook in dat kamp.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Neem bijvoorbeeld dat Darkside, ik denk dat ik het wel aardig zou kunnen vinden.
Maar na een keer of 4/5 luisteren doet het me nog steeds niet veel. Dus waarschijnlijk zet ik het vast ooit nog wel een keer aan en misschien vind ik het dan goed.
Ik ben het volledig met je eens maar Ranja vond dat juist raar.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik zal er ook niet rouwig om zijn als ik het nooit goed vind. Maar als ik iets niet heel kut vind is het eigenlijk vaak wel wat extra luisterbeurten waard.
Er is zat muziek die ik op het eerste gehoor niet hoog inschatte. Zelfs hele genres, Techno en bijvoorbeeld Metal/Stoner met hele harde drones vond ik echt niet zo super toen ik het de eerste keren hoorde en ondertussen ben ik hooked.
Dit.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:27 schreef DO2 het volgende:
Nee, gewoon beide luisteren. Beide albums zijn verplichte kost.
Toch is Midnight Marauders beterquote:
Die luister ik wel ietsje vaker, maar uiteindelijk zou ik toch niet kunnen kiezenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja, raar... waarom verwacht je dat je het goed gaat vinden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:12 schreef Tchock het volgende:
Ik ben het volledig met je eens maar Ranja vond dat juist raar.
We kunnen deze discussie eeuwen in cirkeltjes lullen maar ik heb op beide vragen al geantwoord én een reactie gegeven op je laatste opmerking.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, raar... waarom verwacht je dat je het goed gaat vinden.
Of waarom zet je iets op wat je bij vorige beluistering niks vond.
Ik zet dan liever iets op wat ik nog niet ken of wat ik bij vorige beluistering wel goed vond
Omdat dingen beter worden na een paar keer. En nieuwe dingen ontdekken is heel leuk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Nou ja, raar... waarom verwacht je dat je het goed gaat vinden.
Of waarom zet je iets op wat je bij vorige beluistering niks vond.
Ik zet dan liever iets op wat ik nog niet ken of wat ik bij vorige beluistering wel goed vond
Als het zo werkte rookte er wel niemand in het land. Best voordelig.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat dingen beter worden na een paar keer. En nieuwe dingen ontdekken is heel leuk.
Waarom meer dan 1 biertje drinken nadat je de eerste die je ooit dronk niet lekker vond?
quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom meer dan 1 biertje drinken nadat je de eerste die je ooit dronk niet lekker vond?
Nou ja, als iets intrigeert zit er toch al iets van goedheid inquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:47 schreef DO2 het volgende:
Je hoort vaak wel of iets potentie heeft, natuurlijk. Het intrigeert dan toch op een of andere manier.
Albums waarvan je niet zo goed weet wat je ermee aan moet, nodigen uit tot vaker luisteren. Bij mij, althans.
En dat zijn nu juist die albums die vaak uitgroeien tot je persoonlijke favorieten.
Ik heb niet genoeg geld om alle muziek die ik wil horen daadwerkelijk te kopen, dus dat is geen realistische optie. (Vrijwel) alle muziek die ik op vinyl bezit vind ik ook echt heel tof.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:58 schreef ranja het volgende:
Maar misschien is het ook wel het verschil van iets als mp3's op je pc hebben staan, dat je dat sneller nog een keer aanklikt terwijl als je het streamt je eerder afhaakt omdat je al weet dat je het niet gaat kopen? Ik draai toch meer fysieke albums dan streams en downlads doe ik vrijwel helemaal niet aan.
Ik heb het begin gezien, maar ik het concept van 'wat sneue broer van de zanger maakt een docu over de band en daar maken we een docu van' stond mij niet aan. Ik vond het eerder irritant.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:05 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie Mistaken For Strangers gezien over The National? Twijfel of ik hem zal zien vd week in de bios.
Gewoon 's nachts of ergens op de achtergrond afspelen en langzaam één worden met de atmosfeer. De nieuwe Kyle Bobby Dunn is ook een aanrader als je van Stars of the Lid houdt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:17 schreef Trollscience het volgende:
Ik luister nu de tweede CD van The Tired Sounds Of Stars Of The Lid. Ik vind het heel mooi, maar vind het niet interessant genoeg om actief te luisteren. Dit is pas de eerste keer dat ik hem luister natuurlijk, is dit album een groeier?
Is dat zo?????????quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:32 schreef DO2 het volgende:
Geen idee. Is hier toch wel een paar keer besproken, Nor. ( !!!!!!!!!!!!! ).
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik hoop dat je het zelf ontdektquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:39 schreef Tchock het volgende:
Nor, wat ben je aan het doen? Gedronken?
Je youtube video doet het niet. Er zit geen geluid inquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nummers posten die bestaan uit stilte. Als antwoord op !!!. Waarom mag joost weten.
Ohquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
Je youtube video doet het niet. Er zit geen geluid in
Slecht verhaal, ik weet het....
Maar !!!
quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
OhJa, dat ga ik toch zelf niet luisteren. Ik post het alleen maar omdat ik mijn eigen bibliotheek niet kan linken.
Prachtige hoes vind ik.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:45 schreef DO2 het volgende:
Oh! Ik zie nu pas dat het een foto is van iemand die het water in duikt! Keer 3!
Staan zeker toffe dingen in. Maar ook dingen die ik totaal niet begrijp. Vooral de fascinatie met Nicki Minaj - ik vind dat misschien wel de vervelendste van alle popmuziek die op dit moment gemaakt wordt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:56 schreef ranja het volgende:
Er staan toch wel leuke nummers in die top 200 van pitchforkmaar ik mis wel 200 bands ook volgens mij
3 vermeldingen is sowieso veel te veel van het goede.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Staan zeker toffe dingen in. Maar ook dingen die ik totaal niet begrijp. Vooral de fascinatie met Nicki Minaj - ik vind dat misschien wel de vervelendste van alle popmuziek die op dit moment gemaakt wordt.
Ik mis vooral PJ in die lijst!quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:04 schreef ranja het volgende:
Het is wel een behoorlijk amerikaanse lijst trouwens, pitchfork houdt niet zo van britse bands?
Lotus Flower of Separator had er prima in gekund. Maar ik vind het ook weer niet een enorme schande om eerlijk te zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ook geen Radiohead, trouwens. Opvallend. Maar daar zal jij prima mee kunnen leven, ranja.
Die heb ik vanmiddag na lange tijd weer geluisterd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prachtige hoes vind ik.
[ afbeelding ]
Ja, maar dan weer wel 5x Kanye ofzo... gewoon voor de vorm 1x radiohead op 197 zetten ofzoquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ook geen Radiohead, trouwens. Opvallend. Maar daar zal jij prima mee kunnen leven, ranja.
Verwoordt, DO2.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:28 schreef DO2 het volgende:
Ik vind dat je het prima verwoord, Nor. Op z'n Norriaans. Ik houd er wel van.
Neuh... PJ had er wel in gemoeten met tenminste 1 nummer. Maar daar sta ik misschien alleen in.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lotus Flower of Separator had er prima in gekund. Maar ik vind het ook weer niet een enorme schande om eerlijk te zijn.
Edenquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:23 schreef Norrage het volgende:
Jezus hoe heb ik dit ooit gemist![]()
dit is voorlopig nog bijna mooier dan Eden en Laughing Stock
![]()
Vind ik ook, Let England Shake was een fantastisch album. Dat vond P4K volgens mij ook.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:32 schreef DO2 het volgende:
[..]
Neuh... PJ had er wel in gemoeten met tenminste 1 nummer. Maar daar sta ik misschien alleen in.
Luister er nog altijd naar.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Vind ik ook, Let England Shake was een fantastisch album. Dat vond P4K volgens mij ook.
Waarom nou dat constante gebruik van het woord pretentieusquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:33 schreef Norrage het volgende:
PJ had er zeker in gemoeten gezien P4K het een 8.8 heeft gegeven, eigenlijk. Minaj staat er 3xin, maar die kreeg niet hoger dan een 6.5. Mind my word, maar dat is bijna pretentieus![]()
Maar ok...een album is natuurlijk niet hetzelfde als een nummer....
Ik weet zeker wat het betekent, maar het is een vrije multi-interpretabel kutwoord om eerlijk te zijn, en nu gebruik ik het natuurlijk om te trollen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom nou dat constante gebruik van het woord pretentieusWeet je überhaupt wel wat het betekent?
Ik betwijfel het soms.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik weet zeker wat het betekent, maar het is een vrije multi-interpretabel kutwoord om eerlijk te zijn, en nu gebruik ik het natuurlijk om te trollen.
Ja!quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:17 schreef Trollscience het volgende:
Ik luister nu de tweede CD van The Tired Sounds Of Stars Of The Lid. Ik vind het heel mooi, maar vind het niet interessant genoeg om actief te luisteren. Dit is pas de eerste keer dat ik hem luister natuurlijk, is dit album een groeier?
Eigenlijk heb ik ook geen idee. Maar volgens mij heeft niemand een perfecte definitie.quote:
Ik heb ook geen "perfecte definitie" van een stoel maar ik weet wel wat een stoel is.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
Eigenlijk heb ik ook geen idee. Maar volgens mij heeft niemand een perfecte definitie.
Ik speelde laatst een game met echt een verbluffende ambient soundtrack. Heel erg tof.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:45 schreef Gehenna het volgende:
Alhoewel, ambient luister ik nietvaak actief. Maar op de achtergrond (duh) is het fantastisch
Ik vind hem een mongool met kutmuziek.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden jullie van Stromae dan, dat door 3voor12 even als de Lowlands Highlight wordt neergezet? Over hem hebben we het hier eigenlijk nooit/zelden gehad
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)nds-2014-top-50.html
Rasartiest en vast leuke shows als je van zijn muziek houdt maar ik zet het niet voor mijn plezier aan. Voorspelbare elektro met irritant Frans gerap er overheen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden jullie van Stromae dan, dat door 3voor12 even als de Lowlands Highlight wordt neergezet? Over hem hebben we het hier eigenlijk nooit/zelden gehad
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)nds-2014-top-50.html
Dit ja, hij is inderdaad echt een performer. De muziek ben ik niet over te spreken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rasartiest en vast leuke shows als je van zijn muziek houdt maar ik zet het niet voor mijn plezier aan. Voorspelbare elektro met irritant Frans gerap er overheen.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:52 schreef Norrage het volgende:
Ik vind als hij rustig doet, het wel degelijk mooi. Heel mooi zelfs.
Dit dus. Hij heeft best een mooie stem trouwens, dat terzijde.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef Tchock het volgende:
Voorspelbare elektro met irritant Frans gerap er overheen.
Raar is dat idd, ik kwam ook vrij laat achter dit album. Maar wel een pareltje iddquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef Norrage het volgende:
Maar goed. Terug naar de muziek.
Nu mijn luisterbeurt af is: Mark Hollis is tenminste zo goed als het beste werk van Talk Talk![]()
ongelooflijk zeg. Maar of het beter is, ga ik denk ik vanavond, als ik het nog 20x geluisterd heb, uitmaken.
Hoe blij kan je af en toe zijn met een ontdekking van een 'oud' album, van een artiest die je al lang kent![]()
In willekeurige volgorde wat van mijn favorieten:quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:04 schreef DO2 het volgende:
Wat is volgens jullie eigenlijk het beste nummer van dit decennium, jongens? Nou? Nou? He?
Toch wel één van mijn heldenquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:59 schreef Tchock het volgende:
Sorry voor de triplepost maar
NIEUWE APHEX TWIN
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ook.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:16 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Toch wel één van mijn heldenben erg benieuwd
![]()
![]()
heb ik al gepostquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:04 schreef DO2 het volgende:
Wat is volgens jullie eigenlijk het beste nummer van dit decennium, jongens? Nou? Nou? He?
Precies, het is toch alweer een tijdje dat hij wat nieuws uitgegeven heeft, de laatste was 'The Tuss' dacht (als hij dat überhaupt wasquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook.Wel een album dat voor mij persoonlijk ook tien keer niks kan zijn
Ik vind sommige van zijn dingen wel echte bagger hoorquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Precies, het is toch alweer een tijdje dat hij wat nieuws uitgegeven heeft, de laatste was 'The Tuss' dacht (als hij dat überhaupt was).
Maar aan de andere kant heeft hij ook nooit echt bagger uitgebracht imho, dus ik heb toch wel hoge verwachtingen
Ik wilde net zeggenquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind sommige van zijn dingen wel echte bagger hoor
Pfff...quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:04 schreef DO2 het volgende:
ja ok, ik ben nogal een fanboyquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind sommige van zijn dingen wel echte bagger hoor
Ik vind veel van zijn muziek echt steengoed maar iets als dit kan ik niet comfortabel naar luisteren.quote:
Geweldigquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind veel van zijn muziek echt steengoed maar iets als dit kan ik niet comfortabel naar luisteren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:48 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Geweldig! Maar goed, ik ben ook nogal fan van Autechre en Squarepusher en dan valt dit behoorlijk mee
![]()
Ventolin is het vervelendste muziekstuk dat ik ken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De officiële is ook wel indrukwekkend, qua ontiegelijk veel werk er in heeft gezetenquote:
Geen idee, klinkt kut maar volgens mij staan er nog minimaal 50 gelijkwaardige hiphop tracks in die lijst. Kan natuurlijk ook makkelijk dat ze wat $$ krijgen voor het aanprijzen van Nicki Minajquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:56 schreef Tchock het volgende:
Maar kan een van jullie mij helpen? Wat is het nou dat Pitchfork hoort in bijvoorbeeld dit nummer:
En kom niet aan met voorspelbare onzin over pretentieuze hipsters. Er moet een reden zijn - buiten misschien een financiële - dat ze dit de hemel in prijzen. En ik hoor het écht niet.
Iddquote:
Ik had er bijna 4000. Die heb ik gesorteerd op beoordeling en meest afgespeeld en toen ben ik eens gaan zoeken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik wil een lijstje maken met beste nummers van dit decennium maar alleen al op mijn Ipod heb ik 6000 nummers die daarin vallen
Je hebt toch een iPod zeg je net?quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja ik heb geen beoordelingen en volgens mij houd hij meest gespeeld ook niet bij, en dan heb ik nog dingen die niet getagged zijn. Maarja lijstjes muziek maken is leuk dus ik zal er morgen wel eens uitgebreid naar kijken.
Het is soberder en intiemer, ook. Alsof je 1 op 1 met Mark in de nachtelijke uurtjes nog even het leven bespreekt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:48 schreef Norrage het volgende:
Het is veel subtieler dan het talk talk werk, dit is meer post-folk ofzo, waar talk talk post-rock is. Of gewoon meer jazzy. Echt heel erg mooi
Oh.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik gebruik Mediamonkey. Itunes vind ik echt zon kloterig Apple product, net als Ipods zelf trouwens maarja de classic heeft nou eenmaal geen concurrentie.
En ik geloof niet dat de telling klopt, bovenaan staat een nummer dat ik volgens mij nog nooit op mijn Ipod geluisterd hebt en sommige nummers waar ik zeker van weet dat ik ze geluisterd heb staan op 0.
Neil Young's Ponoplayer nog niet uit?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik gebruik Mediamonkey. Itunes vind ik echt zon kloterig Apple product, net als Ipods zelf trouwens maarja de classic heeft nou eenmaal geen concurrentie.
En ik geloof niet dat de telling klopt, bovenaan staat een nummer dat ik volgens mij nog nooit op mijn Ipod geluisterd hebt en sommige nummers waar ik zeker van weet dat ik ze geluisterd heb staan op 0.
Had er nog nooit van gehoord, maar die heeft maar 60 GB dat schiet natuurlijk niet op dat is 100 GB inleveren. Sowieso heel raar dat er na 7 jaar nog steeds niks gelijkwaardigs is.quote:
Ik denk dat je 4.5 en 5.5 bedoelt?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:03 schreef Tchock het volgende:
Ik bedenk me net hoe godvergeten veel goede muziek er al is uitgekomen dit decennium terwijl we amper 3,5 jaar bezig zijn.Ik kijk nu al uit naar de komende 6,5 jaar.
Je hebt gelijkquote:Op maandag 18 augustus 2014 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk dat je 4.5 en 5.5 bedoelt?
Het vorige Decennium was toch van 1 Januari 2000 tot 1 Januari 2010?
Heb je nu echt Migos met Clips vergeleken?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:13 schreef DO2 het volgende:
Ik ken die Migos niet eens. Luister er nu naar. Versace. Versace, Versace. Niet verkeerd,.
Die voortdurende herhaling doet me opeens aan deze helden denken:
Keys open doors! Keys open doors! Keys open doors! En zo is het maar net.
Aj idd, ik dacht dat hij meer had..quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Had er nog nooit van gehoord, maar die heeft maar 60 GB dat schiet natuurlijk niet op dat is 100 GB inleveren. Sowieso heel raar dat er na 7 jaar nog steeds niks gelijkwaardigs is.
Neuh, niet echt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb je nu echt Migos met Clips vergeleken?
Pokkeherrie hé. Verschrikkelijk, die Nicki Minaj is echt een muziektumor, als je mijn hond in een studio zou zetten zou die nog betere vocalen produceren.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:56 schreef Tchock het volgende:
Maar kan een van jullie mij helpen? Wat is het nou dat Pitchfork hoort in bijvoorbeeld dit nummer:
En kom niet aan met voorspelbare onzin over pretentieuze hipsters. Er moet een reden zijn - buiten misschien een financiële - dat ze dit de hemel in prijzen. En ik hoor het écht niet.
Oeh leuke opdracht. Ff mijn lijstje erbijhalen, in willekeurige volgorde:quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:04 schreef DO2 het volgende:
Ja, moeilijk, T. Ik heb er ook niet zoveel mee. Ken haar vooral van het nummer Monster, van Kanye.
En daarin vind ik haar zeker van toegevoegde waarde. Werkt fantastisch. Dat nummer staat terecht in de lijst, trouwens.
death grips heeft veel betere en meer iconische nummersquote:Op maandag 18 augustus 2014 22:44 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Pokkeherrie hé. Verschrikkelijk, die Nicki Minaj is echt een muziektumor, als je mijn hond in een studio zou zetten zou die nog betere vocalen produceren.
[..]
Oeh leuke opdracht. Ff mijn lijstje erbijhalen, in willekeurige volgorde:
Jay Electronica - Exhibit C (Die stond zelfs in de Pitchfork lijst!!!!)
Curren$y - The Day
Queens of the Stone Age - Smooth Sailing
Boris - Heavy Rain
Typhoon - Surfen
Pharoahe Monch - Rapid Eye Movement
Death Grips - Hacker
Freeway & Jake One - The Product
Shad - Rose Garden
Tame Impala - Mind Mischief
Uncle Acid and the Deadbeats - I'm Here to Kill You
Kanye West - Lost in the World
Django Django - Hail Bop
Raheem DeVaughn - Mr. Right
Janelle Monáe - Tightrope
Giles Corey - No One is Ever Going to Want Me
Sakanaction - 表参道26時
John Legend & The Roots - I Can't Write Left Handed
Sia - Bring Night
Yuck - Cousin Corona
Best behoorlijk lastig nog, zijn maar weinig nummers die ik echt in mijn toplijst aller tijden zou zetten.
Hacker blijf mijn favoriet, lekker tijdens trainen ookquote:Op maandag 18 augustus 2014 23:54 schreef Trollscience het volgende:
[..]
death grips heeft veel betere en meer iconische nummers
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 01:23 schreef DO2 het volgende:
Veel iconischer dan...
IAMINUYOURAREAERFSAIAMINYOURARTETAAAIAMIN!! DUPUOUPUPU... DPUPUPUPU ...
- AHHHHHHAHHhahahaaHAHAHAHAHAHHA.... GONE! WHENioyuoCOMEOUTYOURSHITISGOINE!
... wordt het niet.
Nee? Verwachtte je dat niet?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Kanye West op 1 (en 8) in de top 100 albums van P4K. Je verwacht het niet.
had je 1 en 2 verwacht?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Kanye West op 1 (en 8) in de top 100 albums van P4K. Je verwacht het niet.
maar welke lijst heb jij het nu over?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Een travestie inderdaad, dat-ie niet op 1 en 2 staat. Verder wel prima lijst, al staat Darkside veel te laag.
Gister de nummers, nu de albumsquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:09 schreef ranja het volgende:
[..]
maar welke lijst heb jij het nu over?
ok vanavond even kijkenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:09 schreef Maxerazzi het volgende:
http://pitchfork.com/feat(...)albums-of-2010-2014/
FKA Twigs's LP1 boven Reflektor: Norrage dit is je cuequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:09 schreef Maxerazzi het volgende:
http://pitchfork.com/feat(...)albums-of-2010-2014/
Oh daar kan ik wel inkomen hoor. Reflektor is echt niet het beste album allertijden. Het past gewoon 100% perfect bij mijn eigen smaakquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:20 schreef Gehenna het volgende:
[..]
FKA Twigs's LP1 boven Reflektor: Norrage dit is je cue
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:48 schreef Norrage het volgende:
Zijn jullie beetje bekend met Philip Glass?
Deze track is echt de shit, dus ik begrijp volkomen de adoratie van P4K:quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:33 schreef Norrage het volgende:
Dat Ariel Pink ook altijd zo hoog staat bij ze...Ik heb dat nog nooit langer dan 1 nummer aan kunnen laten...maar dat zal aan mij liggen, want het moet volgens mij wel heel goed zijn.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:48 schreef Norrage het volgende:
Zijn jullie beetje bekend met Philip Glass?
ohja die intrigerende cover is me wel bijgebleven, de muziek nietquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:07 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Deze track is echt de shit, dus ik begrijp volkomen de adoratie van P4K:
Daar begon het fout te gaan met 4ADquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:33 schreef Norrage het volgende:
Dat Ariel Pink ook altijd zo hoog staat bij ze...Ik heb dat nog nooit langer dan 1 nummer aan kunnen laten...maar dat zal aan mij liggen, want het moet volgens mij wel heel goed zijn.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:19 schreef DO2 het volgende:
Oh, en Have One on Me staat verkeerd, zie ik. Die hoort op 1. Foutje. Benieuwd of ze dat nog aanpassen.
* DO2 noteert; fokusers; Gehenna + triljoenbiljoenontieglijkbelachelijkoverdrevenveel puntenquote:
ach voor sommige mensen is het nog steeds heel bijzonder dat er een band uit alleen dames bestaat.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap niet wat er zo geweldig moet zijn aan dat Haim
Hier staat weer te weinig in wat ik ken om de lijst interessant te laten zijn. Totaal geen referentiekader.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
http://thequietus.com/art(...)the-year-so-far-2014
Zon lijstje vind ik gelijk al interessanter dan een pitchfork lijst. Er staan namelijk dingen op die ik niet ken maar nu wel wilt horen dat is op PF vrijwel nooit het geval.
Dit. Pitchfork is toch een soort gulden middenweg....quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Hier staat weer te weinig in wat ik ken om de lijst interessant te laten zijn. Totaal geen referentiekader.
Dat lijstje komt al meer in de buurt van mijn eigen lijstjequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
http://thequietus.com/art(...)the-year-so-far-2014
Zon lijstje vind ik gelijk al interessanter dan een pitchfork lijst. Er staan namelijk dingen op die ik niet ken maar nu wel wilt horen dat is op PF vrijwel nooit het geval.
Ja, dit. De eerste die ik ken staat op plek 14.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:
[..]
Hier staat weer te weinig in wat ik ken om de lijst interessant te laten zijn. Totaal geen referentiekader.
Het referentiekader van een lijst waar Kanye West op nummer 1 én 6 staat Beyonce op 14 én 39 en dan Four Tet op 67 met universeel afgekraakte albums als Random Acces Memorlys, Shaking the Habitual en troep als Disclosurequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:40 schreef Tchock het volgende:
"Universeel afgekraakte albums als Random Acces Memories en Shaking the Habitual"
Als we dat troep noemen hebben de Black Keys ook niets in die lijst te zoeken, vind ik.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:41 schreef Norrage het volgende:
[..]Maar troep als Disclosure is wel.
![]()
Only In My Dreamsquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:33 schreef Norrage het volgende:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als we dat troep noemen hebben de Black Keys ook niets in die lijst te zoeken, vind ik.
Aahhh. Meningen.
Welk Ariel Pink album is het best, en welke moet ik luisteren?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:44 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Only In My Dreams
Ariel Pink.
Ligt dus inderdaad aan jou.
Stond Laura Marling in die lijst van the quites?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het referentiekader van een lijst waar Kanye West op nummer 1 én 6 staat Beyonce op 14 én 39 en dan Four Tet op 67 met universeel afgekraakte albums als Random Acces Memorlys, Shaking the Habitual en troep als Disclosure
Maar zonder Alt-J, Endless Boogie, Black Keys, Mogwai, Kangdingray, Laura Marling, Brant Bjork, Donato Dozzy, Traversable Wormhole, True Widow, Monkey3, Boris, Savages, Dj Koze, Jon Hopkins, Fuck Buttons.
Daar snap ik dan weer helemaal niets van.
Minder dan van een lijst waar ik misschien 10% van ken maar al die platen hebben opzich wel iets.
Sowieso is het toch veel meer indie als je het niet eens kent? Ook fijn dat er dan nog wat te ontdekken is.
Ik heb hetzelfde. Als er nou genres naast stonden, kon ik er nog mooi dingen uitfilteren, maar neequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Stond Laura Marling in die lijst van the quites?
Maar goed, ik neem die lijst van pitchfork minder serieus omdát kanye op 1 staat.
Deze lijst heb ik geen idee van wat ik er van moet vinden omdat ik geen idee heb of het gros van de albums nou bv. hiphop, postrock, twee of punk is
Dan heb ik dus ook geen idee of er iets tussen zou kunnen staan wat ik interessant zou kunnen vinden.
Gewoon de laatste twee (vooral de laatste imo), maar het is een beetje love it or hate it denk ikquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Welk Ariel Pink album is het best, en welke moet ik luisteren?
Denk ik wel, hoe kan bijvoorbeeld in 2013 Arcade Fire beter zijn dan My Bloody Valentine die op hun beurt weer beter zijn dan Deafheaven. En nu in 2014 is Deafheaven opeens beter dan MBV en die staan nu 60!! plaatsen boven de plaat van Arcade Fire en dat in een paar maanden.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:39 schreef DO2 het volgende:
Dus je twijfelt aan de oprechtheid van P4K, Lord?
Dat ze ook albums noemen die bij het grote publiek aanslaan om zo wat meer mensen aan zich te binden, ofzo?
Dat gevoel heb ik dan weer helemaal niet.
De FOKsquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er zal sowieso nooit een site blad of lijst komen waar we het allemaal over eens zijn.
Alvvays, Sia, Angus & Julia vooralquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:17 schreef Norrage het volgende:
Maar mensen. Welke geile muziek is er de laatste tijd uitgekomen?
Spoon wordt met de luisterbeurt geiler.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:17 schreef Norrage het volgende:
Maar mensen. Welke geile muziek is er de laatste tijd uitgekomen?
Het nieuwe album niet neequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:30 schreef DO2 het volgende:
WA? KendegijTYdeZEEMEUEEWnognie? Jongsketoch!
Ik vond de Sex Bob-Omb leukerquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Iemand die plaat van Micheal Cera al gehoord? Naast dat hij een van de slechtere covers van het jaar heeft vind ik hem niet eens echt slecht. Sprong ook niet gelijk iets uit wat ik heel prachtig vond ofzo maar toch al met al een mevaller.
vond ik ook fijn, maar een heel album uitluisteren van haar is wel wat langquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:08 schreef kciR het volgende:
Ik zie trouwens een nieuwe jj op de luisterpaal. Die gaat vanavond even aan. Dat heb ik echt lang niet meer gedraaid!
Ik heb nu Mirel Wagner aanstaan. Soort vrouwelijke Timber Timbre. De stem doet mij denken aan Nancy Sinatra, Lana del Rey en soms een rustig zingende Karen O.
Ik heb hetzelfde. Klinkt erg lekker de eerste nummers, maar toen was het wel langzaam een beetje teveel van hetzelfde.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:05 schreef Beregd het volgende:
[..]
vond ik ook fijn, maar een heel album uitluisteren van haar is wel wat lang
Oktober pas officiel waarschijnlijk. Maar nu al een lek?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:57 schreef Norrage het volgende:
Aphexje Twin is al gelekt(of ie al helemaal uit? geen idee)
Waarschijnlijk danquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:38 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oktober pas officiel waarschijnlijk. Maar nu al een lek?Of alleen een zipje met gelijknamige bestanden
ik vond die plaat niet slecht eerlijk gezegd. voorbij de gimmick gekeken en er staan zeker een aantal leuke, catchy nummers opquote:
oooeh ik was bijna gegaan, had ik je kunnenn ontmoetenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 01:35 schreef DO2 het volgende:
Cloud Nothings was lekker. De jongens gingen live helemaal los. En ik ook.
De drummer doet soms sterk aan Animal van The Muppets denken.
Dat vind ik wel flauw van je, want ik heb daar heel erg weinig last van doorgaans en vind het allemaal meestal prima. Het is dat de keren dat ik er wel last van heb, ik het ook meteen uitgebreid zegquote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:59 schreef DO2 het volgende:
Er was wel een jongen die zich zichtbaar stoorde aan een aantal mensen om 'm heen.
Toen heb ik serieus nog even aan je gedacht, Nor.
http://www.metacritic.com/about-metascoresquote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:42 schreef DO2 het volgende:
Vraag me weleens af hoe ze bij Metacritic aan hun gemiddelde scores komen. De afwijkingen zijn soms enorm.
Brill Bruisers, bijvoorbeeld, staat daar nu op een 8.4 met respectievelijk een 9, 7.5, 7 en 7.
Ik kom dan op een gemiddelde van 7.6 uit. Maar goed.
Klopt, erg druk de afgelopen weken helaas. Ik heb zelfs nog niet eens de nieuwe Angus & Julia Stone kunnen beluisterenquote:
Ik heb nooit hard feelings hoor, schatje.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef DO2 het volgende:
Maakte trouwens maar 'n grapje, he, Nor. No hard feelings,.
Ik vind hem ook erg middelmatig. Geen enkel scherp randje, vrij standaard (wel briljant geproduceerde) pop-folk-rock. Het zit enorm goed in elkaar, maar het is geen geheel. Down the Way had een bepaalde sfeer, door het hele album heen. De nieuwe lijkt meer op een soort best-of. 12 goede nummers, maar erg onsamenhangend, en het meeste gaat het ene oor in en het andere oor uit.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben nog niet echt onder de indruk van de nieuwe Angus & Julia Stone.![]()
Het begin is goed, maar het tweede deel moet ik nog even een paar keer goed beluisteren, denk ik.
Down the Way is ook wel een pareltje natuurlijk, altijd lastig om hetzelfde niveau te halen, maar ik ben het wel met je eens. Down the Way moest het voor een deel ook van de emotie hebben. Bij dit album heb ik nog niet veel emotie kunnen ontdekken. Vrij standaard, inderdaad. Zelfs een beetje glad af en toe.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind hem ook erg middelmatig. Geen enkel scherp randje, vrij standaard (wel briljant geproduceerde) pop-folk-rock. Het zit enorm goed in elkaar, maar het is geen geheel. Down the Way had een bepaalde sfeer, door het hele album heen. De nieuwe lijkt meer op een soort best-of. 12 goede nummers, maar erg onsamenhangend, en het meeste gaat het ene oor in en het andere oor uit.
welke vind je niks dan? ik ken alleen de 13 en 16 track cdquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind hem ook erg middelmatig. Geen enkel scherp randje, vrij standaard (wel briljant geproduceerde) pop-folk-rock. Het zit enorm goed in elkaar, maar het is geen geheel. Down the Way had een bepaalde sfeer, door het hele album heen. De nieuwe lijkt meer op een soort best-of. 12 goede nummers, maar erg onsamenhangend, en het meeste gaat het ene oor in en het andere oor uit.
Ik gokte dat het een album was met 12 nummers, wist het niet uit mijn hoofdquote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:45 schreef ranja het volgende:
[..]
welke vind je niks dan? ik ken alleen de 13 en 16 track cd![]()
ik heb die met 16
Wow, ik had die alternatieve line-up nog niet gezien. wtf. Swans Curated? Drone-fest?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Grappig pitchfork die le guess who? oppikt
http://pitchfork.com/news(...)-frost-xiu-xiu-more/william bassinski
24 uur lang dronequote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wow, ik had die alternatieve line-up nog niet gezien. wtf. Swans Curated? Drone-fest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |