abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143552111
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pat-sounds
Pitchfork
Pretty Much Amazing
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!
MUZ / URL 'Indie (Indie Central CXCVIII)

En het pre-lijstjes topic voor 2014 *O*
MUZ / Beste albums van 2014 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central

Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums!
pi_143552178
Op last.fm, heb geen profielen bij de hand, want ik bookmark ze niet. :P
pi_143552180
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Allereerst: ik vind Kanye West verschrikkelijk.

Dat gezegd hebbende: je verwijt Pitchfork dat ze muziek pluggen die veel mensen goed vinden, ook mensen die niet per se van de specifieke genres houden. Dat lijkt me nou precies wat een muzieksite moet doen. Ze kunnen wel enkel de hardste hip-hop recenseren die er bestaat maar dan ben je in een maand je publiek kwijt.

Maar denk überhaupt eens na over wat je zegt. Je vindt het erg als "pretentieuze hipstermuziek" een breed publiek aanspreekt dat normaal niet van het genre houdt. Dat is PRECIES wat hipsters altijd wordt verweten _O- "Ohh, iedereen vindt dit leuk, ik vind het echt niet leuk".

Alleen doet dat er natuurlijk niet toe, want je gebruikt "pretentieus" en "hipster" helemaal niet inhoudelijk maar enkel als stemmingswoorden om jezelf boven de meute te plaatsen die namelijk tegenwoordig allemaal hipster worden geacht. Hey, raad eens: dat is de definitie van pretentieus. Alleen nu wél inhoudelijk gebruikt.
Ok ok. 1-0 voor Tchock. Maar pretentieuze hipstermuziek, is eigenlijk gewoon mainstream hipster muziek. Muziek die hipsters bij voorbaat leuk zouden moeten vinden. Dat is in ieder geval wat ik met mijn post wilde zeggen (elk gebruik van het woord pretentieus moet eigenlijk ontweken worden, of het nou goed of slecht gebruikt wordt, er valt altijd wel iemand over). Pitchfork schrijft hun artikelen om de muziek heen heb ik soms het gevoel. Zoals Kerft zegt, zelfs om Kerft zijn uitwerpselen zouden ze een 10-sterren-recensie heen kunnen schrijven.

En wat betreft je Kanye West liefde, my bad. :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_143552186
Mochten jullie de nieuwe parels van Darkside willen horen:

De eerste is mijn favoriet. Precies van die dromerige, spacende, pompende muziek die Darkside heeft geperfectioneerd. De tweede is meer een Nicolas Jaar-track (ft. Dave Harrington).
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:04:04 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143552211
Ik heb The National ook maar gedraaid om het uiteindelijk te gaan proberen te waarderen :') Dat komt door die users hier :+
pi_143552254
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb The National ook maar gedraaid om het uiteindelijk te gaan proberen te waarderen :') Dat komt door die users hier :+
Daar is toch ook niets mis mee? Mensen doen hier alsof je een pretentieuze hipstermeeloper bent als je je laat beïnvloeden. Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.
pi_143552268
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat is anders, hier is er veel verstand van muziek. :D
pi_143552275
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:03 schreef Kerftminister het volgende:
Op last.fm, heb geen profielen bij de hand, want ik bookmark ze niet. :P
Ik moet zeggen, volgens mij valt dat ook wel mee hoor. Vroeger was dat misschien wel zo met P4K...

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:59 schreef Felagund het volgende:
De hiphop/R&B die Pitchfork goed vindt is toch juist vrij mainstream?
Tot een bepaald niveau wel ja, maar ze doen wel altijd iets "hipster-igs" op die platen. Vaak in de vorm van "complexe" electronica :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_143552343
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar is toch ook niets mis mee? Mensen doen hier alsof je een pretentieuze hipstermeeloper bent als je je laat beïnvloeden. Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.
Klopt. Ik laat me ook vaak leiden door zoiets hoor. Genoeg muziek geluisterd die ik de eerste luisterbeurten echt kut vond, maar omdat de rest het goed vond ben ik het toch gaan doorluisteren. FKA Twigs vond ik bv echt kut de eerste keren, maar door DO2 gisteravond heb ik toch wel ontdekt dat het wel degelijk goed is. Soms moet je echt terecht-gewezen worden :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:07:05 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_143552361
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef Kerftminister het volgende:
Mooiste is dat Pitchfork altijd een hele grote groep hipstervolgers heeft die hun smaak puur baseren op ratings die ze geven. 'O Pitchfork geeft een 9, nu moet ik het luisteren!' En dan vinden ze niks en gaan ze het nog vaker luisteren, want als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn. :D
Dit voel ik ook wel zo ja :') maar gebeurt hier volgens mij ook wel.
Hoe vaak ik iets lees van 'nog een keer gedraaid maar vind het nog niks, morgen nog maar een keer proberen of het kwartje valt' o.i.d. Voor mij is daar gewoon teveel muziek en te weinig tijd voor.
Leuk als de hele wereld het geweldig vind maar als ik na 2 of 3 nummers het weinig vind zal ik het nooit meer aanpakken voor een tweede poging. De kans dat ik het dan beter vind is nihil.
pi_143552392
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:03 schreef Tchock het volgende:
Mochten jullie de nieuwe parels van Darkside willen horen:

De eerste is mijn favoriet. Precies van die dromerige, spacende, pompende muziek die Darkside heeft geperfectioneerd. De tweede is meer een Nicolas Jaar-track (ft. Dave Harrington).
Ik vind ze allebei erg goed, maar Gone Too Soon toch wat pakkender. En die eerste vind ik niet helemaal op Psychic passen, dus terecht dat die er niet op kwam. Maar sowieso 2 pareltjes O+
pi_143552397
En verder moet iedereen lekker luisteren wat die vet vindt hoor. Maar dan vervolgens niet '90S HIP HOP IS TERINGSAAI, TRAP RAP IS DE SHIT' gaan doen wat echt veel te veel gebeurt de laatste tijd.

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:

[..]

Hoe vaak ik iets lees van 'nog een keer gedraaid maar vind het nog niks, morgen nog maar een keer proberen of het kwartje valt' o.i.d. Voor mij is daar gewoon teveel muziek en te weinig tijd voor.
Leuk als de hele wereld het geweldig vind maar als ik na 2 of 3 nummers het weinig vind zal ik het nooit meer aanpakken voor een tweede poging. De kans dat ik het dan beter vind is nihil.
Ja daar is op zich niet heel veel mis mee, zolang je het maar niet gaat forcefeeden aan jezelf, zo van ik moet dit goed vinden dus nog 10x proberen! Dat lijkt me gewoon zonde. Maar ik heb wel vaak dat ik iets luister en denk van nee dit vind ik helemaal niks, maar dat er dan toch iets in me is dat later zegt van ik moet het nog eens proberen. Was bij Queens of the Stone Age ook en dat is mijn favoriete band nu.
pi_143552412
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:06 schreef Norrage het volgende:

[..]

Klopt. Ik laat me ook vaak leiden door zoiets hoor. Genoeg muziek geluisterd die ik de eerste luisterbeurten echt kut vond, maar omdat de rest het goed vond ben ik het toch gaan doorluisteren. FKA Twigs vond ik bv echt kut de eerste keren, maar door DO2 gisteravond heb ik toch wel ontdekt dat het wel degelijk goed is. Soms moet je echt terecht-gewezen worden :)
Allebei de albums een 8 of hoger op Pitchfork. Hipster!!
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:07:52 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_143552413
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Tchock het volgende:
Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.
Waarom :D Misschien is het gewoon niks voor jou, kan toch?
pi_143552421
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:07 schreef Kerftminister het volgende:
En verder moet iedereen lekker luisteren wat die vet vindt hoor. Maar dan vervolgens niet '90S HIP HOP IS TERINGSAAI, TRAP RAP IS DE SHIT' gaan doen wat echt veel te veel gebeurt de laatste tijd.
Dat doet niemand hier, meneer Quichot.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:08:36 #17
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143552442
Bij P4k kijk ik altijd alleen naar BNW en naar namen die ik ken. De rest skip ik.
pi_143552476
quote:

[..]

Waarom :D Misschien is het gewoon niks voor jou, kan toch?
Omdat sommige muziek tijd nodig heeft. Ik heb albums die ik nooit tof gevonden had als ik ze niet nog maar een keer had aangezet maar waar ik nu van geniet. Dan kun je inderdaad zeggen "daar is te veel muziek voor" maar volgens die logica hoef je een nummer nooit meer dan eens te luisteren. Mijn voorkeur is te beperkt om alle muziek er doorheen te rammen. :)
pi_143552484
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bij P4k kijk ik altijd alleen naar BNW en naar namen die ik ken. De rest skip ik.
Dit.
pi_143552502
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat doet niemand hier, meneer Quichot.
Hier niet gelukkig nee. :D
pi_143552509
quote:

[..]

Daar is toch op zich niets mis mee? Ik heb vaak gehad dat ik bij een tweede keer luisteren compleet anders tegen een ander album aan kijk dan bij een eerste keer. Niet per se omdat het album door ander goed wordt gevonden. Hoewel het er wel aan ligt wie het is, als Norrage bijv. een album aanraadt zal ik eerder geneigd zijn om het nog een keer te luisteren dan bij iemand anders.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_143552519
Ik vind trouwens wel één enkel hiphop-album leuk, Kerft. Beetje tricky om nu te zeggen, maar goed.
pi_143552532
Maar nu ga ik werken. Jeetje. DO2 heeft wel weer een (tamelijk) verhitte discussie opgeleverd door dat lijstje te posten :D

Ga dit maar eens even luisteren. Ik vind het goed, dus dan is het per definitie voor jullie ook goed. Als je het niet leuk vindt moet je het nog een keer luisteren. Totdat je het goed vindt :P
Voor liefhebbers van Steve Reich, post-rock en jazz :P

maandag 18 augustus 2014 @ 14:10:31 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_143552536
Een hoop mensen lijken toch vergeten waar indie voor staat, independent.
Dat mag je best zowel op de bands als op je eigen ontdekkingsreis betrekken :)

Aan de andere kant ga ik iemand niet vertellen dat ze zich niet mogen laten leiden/beïnvloeden door een website of andere mensen, zelf weten, ik snap het alleen niet zo goed.
pi_143552585
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef Tchock het volgende:
Ik vind trouwens wel één enkel hiphop-album leuk, Kerft. Beetje tricky om nu te zeggen, maar goed.
Vertel :D
pi_143552590
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef ranja het volgende:

Aan de andere kant ga ik iemand niet vertellen dat ze zich niet mogen laten leiden/beïnvloeden door een website of andere mensen, zelf weten, ik snap het alleen niet zo goed.
Kun je mij dan uitleggen hoe jij nieuwe bands ontdekt zonder beïnvloed te worden? Volgens mij is dat namelijk schier onmogelijk.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:11:42 #27
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143552607
Jullie doen nu net alsof P4K enorm afwijkt van de norm.
Er is een behoorlijike consensus te vinden tussen al die sites, hoor.

Alsof P4K de enige site is die wegloopt met - bijvoorbeeld - Kanye West, ofzo.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_143552612
Hoho nieuwe Uchu Conbini EP is trouwens al even uit, jammer dat ik zo moet werken, gaat vanavond op hoor. :D
pi_143552640
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Vertel :D
Madvillainy. :D Ik vind dat album op een paar tracks na echt fantastisch. Geen enkel ander hiphop-album heeft dat ook veroorzaakt en geen enkele zet ik ook regelmatig op, behalve die. :D
pi_143552642
En Tchock, vanwaar de TT? Ben je een Moss fan? :)
pi_143552652
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef ranja het volgende:

Het lijkt mij onmogelijk om niet beïnvloed te worden.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:12:45 #32
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143552668
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef DO2 het volgende:
Jullie doen nu net alsof P4K enorm afwijkt van de norm.
Er is een behoorlijike consensus te vinden tussen al die sites, hoor.

Alsof P4K de enige site is die wegloopt met - bijvoorbeeld - Kanye West, ofzo.
Kanye West is wel een van de meest gehate figuren hier :D :')
pi_143552685
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Madvillainy. :D Ik vind dat album op een paar tracks na echt fantastisch. Geen enkel ander hiphop-album heeft dat ook veroorzaakt en geen enkele zet ik ook regelmatig op, behalve die. :D
Vermoedde ik al, heb ik geen verkeerd woord over te zeggen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Overigens haat ik Kanye totaal niet. College Dropout is een van mijn favoriete platen ooit en ook Late Registration en MBDTF waren zeer fijn. Kanye staat niet voor niets nog op 6 in mijn Last.fm top 20. Al luister ik hem vrijwel niet meer.
pi_143552696
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik vind Kanye West fantastisch. Dat laatste album is echter poep.

Ohja, ik ging werken. Ik moet eens een Fok-Blok installeren op mijn computer :')
pi_143552699
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Norrage het volgende:
En Tchock, vanwaar de TT? Ben je een Moss fan? :)
Nee, maar ik wilde iets lekker pretentieus hebben en ik kon zo snel niets bedenken met recente albumtitels. Ik ben alleen erg groot fan van Never Be Scared / Don't Be a Hero, de muziek daarvoor en daarna vind ik een stuk minder.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:15:31 #36
13973 ranja
image means nothing
pi_143552802
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef Tchock het volgende:

Kun je mij dan uitleggen hoe jij nieuwe bands ontdekt zonder beïnvloed te worden? Volgens mij is dat namelijk schier onmogelijk.
Nou, natuurlijk kijk ik wel naar sites, dingen als lastfm, amazon, rym, luisterpaal zijn een goede manier om nieuwe dingen te ontdekken. Maar ik kan best een recensie lezen waarin een album wordt afgebrand waardoor ik denk dat ik het goed zou kunnen vinden, of omgekeerd :) Dat reviewer X het een 8.7 waard vind zegt mij niks, als die het vergelijkt met bands die ik goed vind - of dat nou poditief of negatief bedoeld is - zegt me meer.
pi_143552870
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:15 schreef ranja het volgende:

[..]

Nou, natuurlijk kijk ik wel naar sites, dingen als lastfm, amazon, rym, luisterpaal zijn een goede manier om nieuwe dingen te ontdekken. Maar ik kan best een recensie lezen waarin een album wordt afgebrand waardoor ik denk dat ik het goed zou kunnen vinden, of omgekeerd :) Dat reviewer X het een 8.7 waard vind zegt mij niks, als die het vergelijkt met bands die ik goed vind - of dat nou poditief of negatief bedoeld is - zegt me meer.
Dan snap ik je niet. Niemand zegt hier dat ze slaafs de beoordelingen van Pitchfork overnemen, en toch snap je dat niet. Terwijl je zelf net zo goed sites hebt om muziek vanaf te halen maar je eigen zoektocht wel "indie" vindt.

Waar ligt het verschil, behalve in de url? Is het ook slecht als ik hier albumtips opdoe?
pi_143552962
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind Kanye West fantastisch. Dat laatste album is echter poep.

Ohja, ik ging werken. Ik moet eens een Fok-Blok installeren op mijn computer :')
Heee, Tracklijst voor Work.

quote:
Work
01 Nicolas Jaar: "The President's Answering Machine"
02 Soul Keita: "Freedom"
03 Dave Harrington ft. Tamara: "Things Behind The Sun"
04 Visuals: "A Pixel"
05 Darkside: "What They Say"
06 Ancient Astronaut vs. Powell: "SSCS (Powell's 'Lift Off' Mix)"
07 Darkside: "Gone Too Soon"
08 Ancient Astronaut vs. Jelinek: "B2 (Jelinek Remix)"
09 Dave Harrington: "Form And Affect"
10 Ancient Astronaut vs. Francis Harris & Gabriel Hedrick: "B2 (Dub)"
11 Nicolas Jaar: "The Boy Who Asked Too Much"
Nieuwe Jaar (hopen dat die wel echt is), Dave Harrington, drie tracks van Ancient Astronaut. :D Die derde is trouwens ook heel erg vet. Zat eerder al in een mixtape maar ik hoopte al dat 'ie nog los uit zou komen. *O*
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:19:35 #39
13973 ranja
image means nothing
pi_143553004
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:17 schreef Tchock het volgende:

Dan snap ik je niet. Niemand zegt hier dat ze slaafs de beoordelingen van Pitchfork overnemen, en toch snap je dat niet. Terwijl je zelf net zo goed sites hebt om muziek vanaf te halen maar je eigen zoektocht wel "indie" vindt.

Waar ligt het verschil, behalve in de url? Is het ook slecht als ik hier albumtips opdoe?
Het verschil is met name dat ik automatisch een album wat norrage of moody of pitchfork goed vind ga luisteren, en als het tegenvalt ga denken 'dat ligt vast aan mij, ik ga het nog een keer proberen' :)
Tenminste, zo vatte ik het begin van de discussie op :)
pi_143553047
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:19 schreef ranja het volgende:

[..]

Het verschil is met name dat ik automatisch een album wat norrage of moody of pitchfork goed vind ga luisteren, en als het tegenvalt ga denken 'dat ligt vast aan mij, ik ga het nog een keer proberen' :)
Het mag voor zichzelf spreken dat ik dat ook niet met alle muziek doe. Ik gebruikte Velvet Underground als vrij extreem voorbeeld.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:20:39 #41
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143553053
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Quasimoto al eens geprobeerd?

pi_143553104
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:20 schreef DO2 het volgende:

[..]

Quasimoto al eens geprobeerd?

Ja, de beats zijn net zo fijn natuurlijk. Maar ik vind Madlib's rap niet chill. ;(
pi_143553185
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, de beats zijn net zo fijn natuurlijk. Maar ik vind Madlib's rap niet chill. ;(
Kan ik begrijpen. Dat voice effect is ook niet voor iedereen. :P

Misschien dat A Tribe Called Quest je wel ligt, is wel ander type Hip-Hop, maar straalt dezelfde rust uit, beetje Jazzy beats over het algemeen.
pi_143553210
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Kan ik begrijpen. Dat voice effect is ook niet voor iedereen. :P

Misschien dat A Tribe Called Quest je wel ligt, is wel ander type Hip-Hop, maar straalt dezelfde rust uit, beetje Jazzy beats over het algemeen.
Ga ik proberen. Wat is het beste album?
pi_143553226
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ga ik proberen. Wat is het beste album?
Verschillen de meningen over, ik zeg The Low End Theory, want die heeft Scenario. :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:27:38 #46
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143553357
Nee, man! Midnight Marauders! Want die heeft Sucka Nigga. ;).
Nee, gewoon beide luisteren. Beide albums zijn verplichte kost.
pi_143553866
Ik moet zeggen dat ik het soms lastig vind om platen wat meer tijd te gunnen omdat zoals ranja zegt er teveel goede muziek uitkomt/ al is.
En het is dan natuurlijk ook nog de vraag welke platen dat dan moeten zijn.
Neem bijvoorbeeld dat Darkside, ik denk dat ik het wel aardig zou kunnen vinden.
Maar na een keer of 4/5 luisteren doet het me nog steeds niet veel. Dus waarschijnlijk zet ik het vast ooit nog wel een keer aan en misschien vind ik het dan goed.
Of misschien kan ik beter nog een keer dat album van La Roux luisteren omdat Norrage wel enthousiast is ook al vond ik hem zelf op het eerste gehoor minder dan haar eerste.
Of misschien kan ik toch beter het album: Ntogn - Grimoire Demons Sorcery, luisteren dat me door het grote wijze internet is aangeraden
pi_143553982
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Neem bijvoorbeeld dat Darkside, ik denk dat ik het wel aardig zou kunnen vinden.
Maar na een keer of 4/5 luisteren doet het me nog steeds niet veel. Dus waarschijnlijk zet ik het vast ooit nog wel een keer aan en misschien vind ik het dan goed.
Niemand zegt dat je Darkside tof moet vinden. Of dat je wat dan ook moet doen, trouwens. Ik zei alleen dat ik het niet raar vind om een album een tweede kans te geven als het niet meteen als een bom in slaat en aangezien je Darkside minstens vier keer hebt geluisterd zit jij ook in dat kamp. :D
pi_143554193
Ik zal er ook niet rouwig om zijn als ik het nooit goed vind. Maar als ik iets niet heel kut vind is het eigenlijk vaak wel wat extra luisterbeurten waard.
Er is zat muziek die ik op het eerste gehoor niet hoog inschatte. Zelfs hele genres, Techno en bijvoorbeeld Metal/Stoner met hele harde drones vond ik echt niet zo super toen ik het de eerste keren hoorde en ondertussen ben ik hooked.
pi_143554712
Migos staat natuurlijk op #198 om eerst alle snobs weg te jagen.
Aldus.
pi_143554810
Hebben jullie Mistaken For Strangers gezien over The National? Twijfel of ik hem zal zien vd week in de bios.
pi_143555024
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik zal er ook niet rouwig om zijn als ik het nooit goed vind. Maar als ik iets niet heel kut vind is het eigenlijk vaak wel wat extra luisterbeurten waard.
Er is zat muziek die ik op het eerste gehoor niet hoog inschatte. Zelfs hele genres, Techno en bijvoorbeeld Metal/Stoner met hele harde drones vond ik echt niet zo super toen ik het de eerste keren hoorde en ondertussen ben ik hooked.
Ik ben het volledig met je eens maar Ranja vond dat juist raar. :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:13:22 #53
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143555064
Ik ken die Migos niet eens. Luister er nu naar. Versace. Versace, Versace. Niet verkeerd, 8-).
Die voortdurende herhaling doet me opeens aan deze helden denken:

Keys open doors! Keys open doors! Keys open doors! En zo is het maar net.
pi_143556496
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:27 schreef DO2 het volgende:
Nee, gewoon beide luisteren. Beide albums zijn verplichte kost.
Dit.
Robert Moog died for our synths
pi_143556523
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:53 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dit.
Toch is Midnight Marauders beter :D
pi_143556661
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

Toch is Midnight Marauders beter :D
Die luister ik wel ietsje vaker, maar uiteindelijk zou ik toch niet kunnen kiezen :P
Low end Theory is gewoon een revolutionaire plaat met ijzersterke nummer, Midnight Marauders is wellicht wat beter uitgewerkt, maar klink daarom ook iets minder rauw
pi_143557088
Toch ben ik niet perse fan van Tribe Called Quest. In hetzelfde straatje vind De La Soul toch wel een tikkeltje interessanter.
pi_143557301
Ik vind de albumart van Psychic zo tof hè. O+ Was er maar meer in die stijl. Waar zou dit überhaupt zijn? :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:20:23 #59
13973 ranja
image means nothing
pi_143557648
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:12 schreef Tchock het volgende:

Ik ben het volledig met je eens maar Ranja vond dat juist raar. :P
Nou ja, raar... waarom verwacht je dat je het goed gaat vinden.
Of waarom zet je iets op wat je bij vorige beluistering niks vond.
Ik zet dan liever iets op wat ik nog niet ken of wat ik bij vorige beluistering wel goed vond :D
pi_143557725
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik zet dan liever iets op wat ik nog niet ken of wat ik bij vorige beluistering wel goed vond :D
We kunnen deze discussie eeuwen in cirkeltjes lullen maar ik heb op beide vragen al geantwoord én een reactie gegeven op je laatste opmerking. :P Laten we het hier bij houden.
pi_143558061
Die T, da's wel een magiër, zeg. Beetje verschillende avatars hebben voor z'n posts, moet niet gekker worden.

pi_143558155
Ik heb het altijd al vermoed, maar Tchock is dus echt een magiër :o
pi_143558684
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Omdat dingen beter worden na een paar keer. En nieuwe dingen ontdekken is heel leuk.
Waarom meer dan 1 biertje drinken nadat je de eerste die je ooit dronk niet lekker vond?
pi_143558847
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Omdat dingen beter worden na een paar keer. En nieuwe dingen ontdekken is heel leuk.
Waarom meer dan 1 biertje drinken nadat je de eerste die je ooit dronk niet lekker vond?
Als het zo werkte rookte er wel niemand in het land. Best voordelig.
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:45:17 #65
13973 ranja
image means nothing
pi_143558857
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
:D
omdat je als je 15 bent nog geen eigen wil hebt?
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:47:55 #66
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143559000
Je hoort vaak wel of iets potentie heeft, natuurlijk. Het intrigeert dan toch op een of andere manier.
Albums waarvan je niet zo goed weet wat je ermee aan moet, nodigen uit tot vaker luisteren. Bij mij, althans.

En dat zijn nu juist die albums die vaak uitgroeien tot je persoonlijke favorieten.
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:56:06 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_143559364
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:47 schreef DO2 het volgende:
Je hoort vaak wel of iets potentie heeft, natuurlijk. Het intrigeert dan toch op een of andere manier.
Albums waarvan je niet zo goed weet wat je ermee aan moet, nodigen uit tot vaker luisteren. Bij mij, althans.

En dat zijn nu juist die albums die vaak uitgroeien tot je persoonlijke favorieten.
Nou ja, als iets intrigeert zit er toch al iets van goedheid in :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:58:20 #68
13973 ranja
image means nothing
pi_143559448
Maar misschien is het ook wel het verschil van iets als mp3's op je pc hebben staan, dat je dat sneller nog een keer aanklikt terwijl als je het streamt je eerder afhaakt omdat je al weet dat je het niet gaat kopen? Ik draai toch meer fysieke albums dan streams en downlads doe ik vrijwel helemaal niet aan.
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:59:53 #69
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143559508
Ja, uiteraard. Als het niet op een of andere manier intrigeert, houdt het snel op.
Frans Bauer zal me nooit weten te overtuigen. Ook na 10 luisterbeurten niet.
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:02:17 #70
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143559609
pi_143560190
Ik luister nu de tweede CD van The Tired Sounds Of Stars Of The Lid. Ik vind het heel mooi, maar vind het niet interessant genoeg om actief te luisteren. Dit is pas de eerste keer dat ik hem luister natuurlijk, is dit album een groeier?
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:18:36 #72
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143560220
♫ Doe nou niet, doe nou niet, ♫ ♫ doe nou niet alsof je mij niet ziet... ♫ ♫ Tralalalala lalalala ♫ ♫

-

Kut! :(!
pi_143560335
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:58 schreef ranja het volgende:
Maar misschien is het ook wel het verschil van iets als mp3's op je pc hebben staan, dat je dat sneller nog een keer aanklikt terwijl als je het streamt je eerder afhaakt omdat je al weet dat je het niet gaat kopen? Ik draai toch meer fysieke albums dan streams en downlads doe ik vrijwel helemaal niet aan.
Ik heb niet genoeg geld om alle muziek die ik wil horen daadwerkelijk te kopen, dus dat is geen realistische optie. (Vrijwel) alle muziek die ik op vinyl bezit vind ik ook echt heel tof.
pi_143560360
quote:
Die UI, laat dat. ;(
pi_143560417
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:05 schreef Zocalo het volgende:
Hebben jullie Mistaken For Strangers gezien over The National? Twijfel of ik hem zal zien vd week in de bios.
Ik heb het begin gezien, maar ik het concept van 'wat sneue broer van de zanger maakt een docu over de band en daar maken we een docu van' stond mij niet aan. Ik vond het eerder irritant.
pi_143560453
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:17 schreef Trollscience het volgende:
Ik luister nu de tweede CD van The Tired Sounds Of Stars Of The Lid. Ik vind het heel mooi, maar vind het niet interessant genoeg om actief te luisteren. Dit is pas de eerste keer dat ik hem luister natuurlijk, is dit album een groeier?
Gewoon 's nachts of ergens op de achtergrond afspelen en langzaam één worden met de atmosfeer. De nieuwe Kyle Bobby Dunn is ook een aanrader als je van Stars of the Lid houdt.
pi_143560539
Waarom kende ik het solo-album van Mark Hollis (Talk Talk) nog niet????????????
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:32:26 #78
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143560670
Geen idee. Is hier toch wel een paar keer besproken, Nor. ( !!!!!!!!!!!!! ).
pi_143560707
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:32 schreef DO2 het volgende:
Geen idee. Is hier toch wel een paar keer besproken, Nor. ( !!!!!!!!!!!!! ).
Is dat zo?????????
pi_143560783
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:32 schreef DO2 het volgende:
( !!! !!!!!!!!!! ).
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:36:44 #81
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143560813
quote:
_O____!!!
pi_143560885
pi_143560891
quote:
Eh... Oké.
pi_143560907
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eh... Oké.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143560918
Nor, wat ben je aan het doen? Gedronken?
pi_143561014
quote:
15s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:39 schreef Tchock het volgende:
Nor, wat ben je aan het doen? Gedronken?
Ik hoop dat je het zelf ontdekt :D
pi_143561065
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het zelf ontdekt :D
Nummers posten die bestaan uit stilte. Als antwoord op !!!. Waarom mag joost weten.
pi_143561089
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nummers posten die bestaan uit stilte. Als antwoord op !!!. Waarom mag joost weten.
Je youtube video doet het niet. Er zit geen geluid in :P
Slecht verhaal, ik weet het....

Maar !!! _O_
pi_143561112
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:44 schreef Norrage het volgende:

[..]

Je youtube video doet het niet. Er zit geen geluid in :P
Slecht verhaal, ik weet het....

Maar !!! _O_
Oh :') Ja, dat ga ik toch zelf niet luisteren. Ik post het alleen maar omdat ik mijn eigen bibliotheek niet kan linken.
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:45:41 #91
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143561134
Oh! Ik zie nu pas dat het een foto is van iemand die het water in duikt! Keer 3!
pi_143561138
Deze Colplay remix van Jon Hopkins _O_
http://www.mixcloud.com/S(...)s-remixffrr-records/
Een van mijn favoriete nummers van dit jaar, echt geniaal hoe hij het een eigen nummer gemaakt heeft.
pi_143561139
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh :') Ja, dat ga ik toch zelf niet luisteren. Ik post het alleen maar omdat ik mijn eigen bibliotheek niet kan linken.
:P
Dat begrijp ik, maar ik vond het een geniaal excuus om jouw "associatie" posts door te zetten :P
pi_143561169
quote:
11s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:45 schreef DO2 het volgende:
Oh! Ik zie nu pas dat het een foto is van iemand die het water in duikt! Keer 3!
Prachtige hoes vind ik.

pi_143561186
!!! is zo'n heerlijke band, echt waar. Echt zo lekker O+
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:56:01 #96
13973 ranja
image means nothing
pi_143561486
Er staan toch wel leuke nummers in die top 200 van pitchfork :) maar ik mis wel 200 bands ook volgens mij :P
pi_143561571
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:56 schreef ranja het volgende:
Er staan toch wel leuke nummers in die top 200 van pitchfork :) maar ik mis wel 200 bands ook volgens mij :P
Staan zeker toffe dingen in. Maar ook dingen die ik totaal niet begrijp. Vooral de fascinatie met Nicki Minaj - ik vind dat misschien wel de vervelendste van alle popmuziek die op dit moment gemaakt wordt.
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:04:37 #98
13973 ranja
image means nothing
pi_143561751
Het is wel een behoorlijk amerikaanse lijst trouwens, pitchfork houdt niet zo van britse bands?

191 Chvrches - “The Mother We Share”
189 Best Coast - “When I'm With You”
154 Savages - “Husbands”
143 Fiona Apple - “Every Single Night”
121 Courtney Barnett - “Avant Gardener”
095 Chairlift - “I Belong in Your Arms”
074 Grimes - “Genesis”
071 Fiona Apple - “Werewolf”
050 EMA - “California”
029 Robyn - “Call Your Girlfriend”
006 Robyn - “Dancing on My Own”
001 Grimes - “Oblivion”

_O_
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:10:21 #99
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143561923
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Staan zeker toffe dingen in. Maar ook dingen die ik totaal niet begrijp. Vooral de fascinatie met Nicki Minaj - ik vind dat misschien wel de vervelendste van alle popmuziek die op dit moment gemaakt wordt.
3 vermeldingen is sowieso veel te veel van het goede.
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:14:06 #100
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143562042
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:04 schreef ranja het volgende:
Het is wel een behoorlijk amerikaanse lijst trouwens, pitchfork houdt niet zo van britse bands?

Ik mis vooral PJ in die lijst!

maandag 18 augustus 2014 @ 18:19:53 #101
13973 ranja
image means nothing
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:22:41 #102
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143562292
Ook geen Radiohead, trouwens. Opvallend. Maar daar zal jij prima mee kunnen leven, ranja.
pi_143562314
Jezus hoe heb ik dit ooit gemist O+ :o dit is voorlopig nog bijna mooier dan Eden en Laughing Stock :o
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:24:47 #104
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143562359
...voorlopig nog bijna mooier dan...

Norrage in da house!
pi_143562397
Wat moet ik dan zeggen?

"Zo, dat klinkt wel heel erg mooi." Dan denken jullie van, ja, dat zal wel. :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:28:23 #106
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143562464
Ik vind dat je het prima verwoord, Nor. Op z'n Norriaans. Ik houd er wel van.
pi_143562520
quote:
12s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ook geen Radiohead, trouwens. Opvallend. Maar daar zal jij prima mee kunnen leven, ranja.
Lotus Flower of Separator had er prima in gekund. Maar ik vind het ook weer niet een enorme schande om eerlijk te zijn.
pi_143562534
Norriaans O+ dat klinkt geil.

Maar even serieus. Ik luister pas 3 nummers, dus ik mag absoluut niks zeggen over de vergelijking met Spirit of Eden, dat een van mijn favoriete albums allertijden is. Maar voorlopig klinkt het echt ongekend magisch, en ben ik bezig met het vullen van een gapend groot gat in mijn muziek-kennis. :o Wat mooi zeg O+
pi_143562537
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Prachtige hoes vind ik.

[ afbeelding ]
Die heb ik vanmiddag na lange tijd weer geluisterd. :o Terwijl ik helemaal niet in dit topic heb gekeken.

Tof album idd.
Album top 100 2024
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:30:42 #110
13973 ranja
image means nothing
pi_143562539
quote:
12s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:22 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar dan weer wel 5x Kanye ofzo... gewoon voor de vorm 1x radiohead op 197 zetten ofzo :P
pi_143562559
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:28 schreef DO2 het volgende:
Ik vind dat je het prima verwoord, Nor. Op z'n Norriaans. Ik houd er wel van.
Verwoordt, DO2.
pi_143562591
MM geeft het ook gewoon bijna een hoger cijfer dan SOE en LS :o http://www.musicmeter.nl/album/15541

Waarom brengt die vent het niet gewoon uit onder Talk Talk? Dan had ik het gekend :(
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:32:34 #113
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143562606
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lotus Flower of Separator had er prima in gekund. Maar ik vind het ook weer niet een enorme schande om eerlijk te zijn.
Neuh... PJ had er wel in gemoeten met tenminste 1 nummer. Maar daar sta ik misschien alleen in.
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:33:01 #114
13973 ranja
image means nothing
pi_143562619
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:23 schreef Norrage het volgende:
Jezus hoe heb ik dit ooit gemist O+ :o dit is voorlopig nog bijna mooier dan Eden en Laughing Stock :o
Eden _O_
meteen een mooi bruggetje naar MUZ / [TOERNOOI] Fok! Top 100 Belgische songs allertijden
mogen best nog wat lijsten bij
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:33:10 #115
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143562623
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Verwoordt, DO2.
Ik denk dat ik hebt ben vergeten, eigenlijk.
pi_143562641
PJ had er zeker in gemoeten gezien P4K het een 8.8 heeft gegeven, eigenlijk. Minaj staat er 3xin, maar die kreeg niet hoger dan een 6.5. Mind my word, maar dat is bijna pretentieus :D
Maar ok...een album is natuurlijk niet hetzelfde als een nummer....
pi_143562644
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:32 schreef DO2 het volgende:

[..]

Neuh... PJ had er wel in gemoeten met tenminste 1 nummer. Maar daar sta ik misschien alleen in.
Vind ik ook, Let England Shake was een fantastisch album. Dat vond P4K volgens mij ook.
Album top 100 2024
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:37:26 #118
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143562767
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Vind ik ook, Let England Shake was een fantastisch album. Dat vond P4K volgens mij ook.
Luister er nog altijd naar.
pi_143562777
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:33 schreef Norrage het volgende:
PJ had er zeker in gemoeten gezien P4K het een 8.8 heeft gegeven, eigenlijk. Minaj staat er 3xin, maar die kreeg niet hoger dan een 6.5. Mind my word, maar dat is bijna pretentieus :D
Maar ok...een album is natuurlijk niet hetzelfde als een nummer....
Waarom nou dat constante gebruik van het woord pretentieus :') Weet je überhaupt wel wat het betekent? :D
pi_143562844
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom nou dat constante gebruik van het woord pretentieus :') Weet je überhaupt wel wat het betekent? :D
Ik weet zeker wat het betekent, maar het is een vrije multi-interpretabel kutwoord om eerlijk te zijn, en nu gebruik ik het natuurlijk om te trollen.
pi_143562885
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:39 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik weet zeker wat het betekent, maar het is een vrije multi-interpretabel kutwoord om eerlijk te zijn, en nu gebruik ik het natuurlijk om te trollen.
Ik betwijfel het soms.
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:42:35 #122
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143562959
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:17 schreef Trollscience het volgende:
Ja!
pi_143562980
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik betwijfel het soms.
Eigenlijk heb ik ook geen idee. Maar volgens mij heeft niemand een perfecte definitie.
pi_143563005
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:43 schreef Norrage het volgende:

[..]

Eigenlijk heb ik ook geen idee. Maar volgens mij heeft niemand een perfecte definitie.
Ik heb ook geen "perfecte definitie" van een stoel maar ik weet wel wat een stoel is.
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:45:40 #125
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143563062
Alhoewel, ambient luister ik nietvaak actief. Maar op de achtergrond (duh) is het fantastisch :)
pi_143563116
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:45 schreef Gehenna het volgende:
Alhoewel, ambient luister ik nietvaak actief. Maar op de achtergrond (duh) is het fantastisch :)
Ik speelde laatst een game met echt een verbluffende ambient soundtrack. Heel erg tof. :D

O+ Door Carlo Castellano.
pi_143563119
Maar goed. Terug naar de muziek.
Nu mijn luisterbeurt af is: Mark Hollis is tenminste zo goed als het beste werk van Talk Talk O+ O+ ongelooflijk zeg. Maar of het beter is, ga ik denk ik vanavond, als ik het nog 20x geluisterd heb, uitmaken.

O+

Hoe blij kan je af en toe zijn met een ontdekking van een 'oud' album, van een artiest die je al lang kent :D _O-
pi_143563178
Wat vinden jullie van Stromae dan, dat door 3voor12 even als de Lowlands Highlight wordt neergezet? Over hem hebben we het hier eigenlijk nooit/zelden gehad :D

http://3voor12.vpro.nl/ni(...)nds-2014-top-50.html
pi_143563200
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef Norrage het volgende:
Wat vinden jullie van Stromae dan, dat door 3voor12 even als de Lowlands Highlight wordt neergezet? Over hem hebben we het hier eigenlijk nooit/zelden gehad :D

Ik vind hem een mongool met kutmuziek.
pi_143563205
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef Norrage het volgende:

Rasartiest en vast leuke shows als je van zijn muziek houdt maar ik zet het niet voor mijn plezier aan. Voorspelbare elektro met irritant Frans gerap er overheen.
pi_143563231
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Rasartiest en vast leuke shows als je van zijn muziek houdt maar ik zet het niet voor mijn plezier aan. Voorspelbare elektro met irritant Frans gerap er overheen.
Dit ja, hij is inderdaad echt een performer. De muziek ben ik niet over te spreken.
  maandag 18 augustus 2014 @ 18:51:41 #132
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143563271
Ja, vreemd dat je het nog niet kende, Nor. Maar beter laat dan nooit. Schitterend album.
Hoewel het bij mij ook even geduurd heeft voordat ik erachter kwam dat ie ook nog een soloalbum had.
- Dus ik lul weer eens uit m'n nek.
pi_143563308
Ik vind als hij rustig doet, het wel degelijk mooi. Heel mooi zelfs.

pi_143563339
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:52 schreef Norrage het volgende:
Ik vind als hij rustig doet, het wel degelijk mooi. Heel mooi zelfs.

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef Tchock het volgende:
Voorspelbare elektro met irritant Frans gerap er overheen.
Dit dus. Hij heeft best een mooie stem trouwens, dat terzijde.
pi_143563434
Maar kan een van jullie mij helpen? Wat is het nou dat Pitchfork hoort in bijvoorbeeld dit nummer:

En kom niet aan met voorspelbare onzin over pretentieuze hipsters. Er moet een reden zijn - buiten misschien een financiële - dat ze dit de hemel in prijzen. En ik hoor het écht niet.
pi_143563541
Sorry voor de triplepost maar

NIEUWE APHEX TWIN

maandag 18 augustus 2014 @ 19:04:50 #137
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143563773
Ja, moeilijk, T. Ik heb er ook niet zoveel mee. Ken haar vooral van het nummer Monster, van Kanye.
En daarin vind ik haar zeker van toegevoegde waarde. Werkt fantastisch. Dat nummer staat terecht in de lijst, trouwens.

Wat is volgens jullie eigenlijk het beste nummer van dit decennium, jongens? Nou? Nou? He?
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:16:14 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143564242
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef Norrage het volgende:
Maar goed. Terug naar de muziek.
Nu mijn luisterbeurt af is: Mark Hollis is tenminste zo goed als het beste werk van Talk Talk O+ O+ ongelooflijk zeg. Maar of het beter is, ga ik denk ik vanavond, als ik het nog 20x geluisterd heb, uitmaken.

O+

Hoe blij kan je af en toe zijn met een ontdekking van een 'oud' album, van een artiest die je al lang kent :D _O-
Raar is dat idd, ik kwam ook vrij laat achter dit album. Maar wel een pareltje idd :Y
pi_143564260
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:04 schreef DO2 het volgende:
Wat is volgens jullie eigenlijk het beste nummer van dit decennium, jongens? Nou? Nou? He?
In willekeurige volgorde wat van mijn favorieten:

Ready to Start - Arcade Fire
Limit To Your Love - James Blake
Perth - Bon Iver
Midnight City - M83
Fukushima - Phon.o
Paper Trails - Darkside
Amok - Atoms for Peace
Step - Vampire Weekend
California Daze - Peace
Terrible Love - National
Lotus Flower - Radiohead
What About Us - Handsome Furs
Evil Twin - Modeselektor

Edit: En er moet natuurlijk Burial in. Ego, Ashtray Wasp en/of Come Down to Us.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:16:53 #140
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143564263
quote:
17s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:59 schreef Tchock het volgende:
Sorry voor de triplepost maar

NIEUWE APHEX TWIN

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Toch wel één van mijn helden _O_ ben erg benieuwd :D *O* *O*
pi_143564422
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Toch wel één van mijn helden _O_ ben erg benieuwd :D *O* *O*
Ik ook. :D Wel een album dat voor mij persoonlijk ook tien keer niks kan zijn :')
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:22:46 #142
13973 ranja
image means nothing
pi_143564514
quote:

heb ik al gepost :)
pi_143564610
Godver, niet zulke moeilijke dingen vragen. Beste nummer??? Pff....naja...Toch Reflektor hoor...Maar daarna? Ik ga er eens over nadenken....
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:26:37 #144
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143564645
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ook. :D Wel een album dat voor mij persoonlijk ook tien keer niks kan zijn :')
Precies, het is toch alweer een tijdje dat hij wat nieuws uitgegeven heeft, de laatste was 'The Tuss' dacht (als hij dat überhaupt was :P).

Maar aan de andere kant heeft hij ook nooit echt bagger uitgebracht imho, dus ik heb toch wel hoge verwachtingen :D
pi_143564869
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:26 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Precies, het is toch alweer een tijdje dat hij wat nieuws uitgegeven heeft, de laatste was 'The Tuss' dacht (als hij dat überhaupt was :P).

Maar aan de andere kant heeft hij ook nooit echt bagger uitgebracht imho, dus ik heb toch wel hoge verwachtingen :D
Ik vind sommige van zijn dingen wel echte bagger hoor :')
pi_143564938
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:35:42 #147
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143565014
quote:
Pfff...

Boards of Canada - Reach for the Dead?
of toch Aheym van Kronos Quartet
of toch iets luchtigers zoals iets van Eefje de Visser
of toch iets episch als Mladic van GY!BE
of gewoon stiekum The High Road van Broken Bells
of toch.. <insert eindeloze lijst>
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:36:00 #148
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143565030
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

ja ok, ik ben nogal een fanboy :')
pi_143565058
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:36 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ja ok, ik ben nogal een fanboy :')
Ik vind veel van zijn muziek echt steengoed maar iets als dit kan ik niet comfortabel naar luisteren.

maandag 18 augustus 2014 @ 19:37:34 #150
13973 ranja
image means nothing
pi_143565082
even een lijstje dan vanaf 2010....

The Vaccines - Wreckin' Bar
2:54 - Creeping
Stefany June - Dibabi
Zaz - On ira
Hooverphonic - The Night Before
Eins Zwei Orchestra - 100 Colours
Alice Gold - Runaway Love
Best Coast - The Only Place
School of Seven Bells - Lafaye
Chvrches - Gun
Swearin' - Dust in the Gold Sack
Splashh - Vacation
Spotlight Kid - Can't Let Go

op chronologische volgorde
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:48:18 #151
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143565508
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind veel van zijn muziek echt steengoed maar iets als dit kan ik niet comfortabel naar luisteren.

Geweldig :D! Maar goed, ik ben ook nogal fan van Autechre en Squarepusher en dan valt dit behoorlijk mee :7

:D _O_

SPOILER
pi_143565612
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:48 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Geweldig :D! Maar goed, ik ben ook nogal fan van Autechre en Squarepusher en dan valt dit behoorlijk mee :7

:D _O_

SPOILER
Ventolin is het vervelendste muziekstuk dat ik ken.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:54:00 #153
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143565730
quote:
Fantastische clip.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:55:05 #154
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143565773
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:54 schreef DO2 het volgende:

[..]

Fantastische clip.
De officiële is ook wel indrukwekkend, qua ontiegelijk veel werk er in heeft gezeten :)
pi_143565824
Willekeurige volgorde (behlave #1):

Arcade Fire - Reflektor
Wilco - Art of Almost
The Antlers - Palace
Bill Callahan - One FIne Morning
Brasstronaut - Hymn For Huxley
Christian Scott - New New Orleans
Nick Cave - Higgs Boson Blues
Darkside - Golden Arrow
Gregory Porter - 1960 What
Roosbeef - Onder Invloed
Giles Corey - No One Is Ever Going To Want Me
Anaïs Mitchell - Young Man In America

Zoiets :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:58:51 #156
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143565933
Toch kan ik het ( latere ) werk van Autechre maar moeilijk waarderen. Krijg er vooral hoofdpijn van.
pi_143566025
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:56 schreef Tchock het volgende:
Maar kan een van jullie mij helpen? Wat is het nou dat Pitchfork hoort in bijvoorbeeld dit nummer:

En kom niet aan met voorspelbare onzin over pretentieuze hipsters. Er moet een reden zijn - buiten misschien een financiële - dat ze dit de hemel in prijzen. En ik hoor het écht niet.
Geen idee, klinkt kut maar volgens mij staan er nog minimaal 50 gelijkwaardige hiphop tracks in die lijst. Kan natuurlijk ook makkelijk dat ze wat $$ krijgen voor het aanprijzen van Nicki Minaj
pi_143566293
de NPR first listen is lekker bezig deze week: de nieuwe Ty Segall en J. Mascis zijn er te luisteren!
pi_143568189
Godverdomme wat is dit mooi O+
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:25:49 #160
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143569918
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:49 schreef Norrage het volgende:
Godverdomme wat is dit mooi O+
Idd O+

Ken weinig albums die zo intiemer klinken
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:38:02 #161
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143570532
Ik zit dankzij Nor nu ook aan Mark Hollis.
pi_143571045
Het is veel subtieler dan het talk talk werk, dit is meer post-folk ofzo, waar talk talk post-rock is. Of gewoon meer jazzy. Echt heel erg mooi O+
pi_143571242
Ik wil een lijstje maken met beste nummers van dit decennium maar alleen al op mijn Ipod heb ik 6000 nummers die daarin vallen :')
pi_143571267
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik wil een lijstje maken met beste nummers van dit decennium maar alleen al op mijn Ipod heb ik 6000 nummers die daarin vallen :')
Ik had er bijna 4000. Die heb ik gesorteerd op beoordeling en meest afgespeeld en toen ben ik eens gaan zoeken. :D
pi_143571395
Ja ik heb geen beoordelingen en volgens mij houd hij meest gespeeld ook niet bij, en dan heb ik nog dingen die niet getagged zijn. Maarja lijstjes muziek maken is leuk dus ik zal er morgen wel eens uitgebreid naar kijken.
pi_143571529
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja ik heb geen beoordelingen en volgens mij houd hij meest gespeeld ook niet bij, en dan heb ik nog dingen die niet getagged zijn. Maarja lijstjes muziek maken is leuk dus ik zal er morgen wel eens uitgebreid naar kijken.
Je hebt toch een iPod zeg je net? :) Dan wordt het bijgehouden in iTunes. Beoordelingen mis je dan inderdaad maar daar ben ik zelf nogal obsessief over dus dat is niet vreemd.
pi_143571581
Ik heb mijn beste albums op MM eruit gefilterd en naar mijn singles top 100 van vorig jaar gekeken. Wat er uit dit decennium is :P
pi_143571647
Ik gebruik Mediamonkey. Itunes vind ik echt zon kloterig Apple product, net als Ipods zelf trouwens maarja de classic heeft nou eenmaal geen concurrentie.
En ik geloof niet dat de telling klopt, bovenaan staat een nummer dat ik volgens mij nog nooit op mijn Ipod geluisterd hebt en sommige nummers waar ik zeker van weet dat ik ze geluisterd heb staan op 0.
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:01:55 #169
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143571670
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:48 schreef Norrage het volgende:
Het is veel subtieler dan het talk talk werk, dit is meer post-folk ofzo, waar talk talk post-rock is. Of gewoon meer jazzy. Echt heel erg mooi O+
Het is soberder en intiemer, ook. Alsof je 1 op 1 met Mark in de nachtelijke uurtjes nog even het leven bespreekt.
In een krakend huisje. Aan zee. Met op de achtergrond de wind die bijna geruisloos 'n spelletje speelt met de golven.
pi_143571690
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik gebruik Mediamonkey. Itunes vind ik echt zon kloterig Apple product, net als Ipods zelf trouwens maarja de classic heeft nou eenmaal geen concurrentie.
En ik geloof niet dat de telling klopt, bovenaan staat een nummer dat ik volgens mij nog nooit op mijn Ipod geluisterd hebt en sommige nummers waar ik zeker van weet dat ik ze geluisterd heb staan op 0.
Oh. ;( Ik zit een beetje vast aan iTunes, mede door de etterlijke uren die ik heb besteed aan alle albumart toevoegen en alle beoordelingen en playcounts :') Wel een fijn programma hoor, het is alleen zo gruwelijk log. Alles gaat traag.
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:03:17 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143571734
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Neil Young's Ponoplayer nog niet uit? :)
pi_143571735
Ik bedenk me net hoe godvergeten veel goede muziek er al is uitgekomen dit decennium terwijl we amper 3,5 jaar bezig zijn. _O_ Ik kijk nu al uit naar de komende 6,5 jaar.
pi_143571808
Nu Spirit of Eden op. Natuurlijk heiligschennis om iets beter te vinden dan die plaat _O_
pi_143572033
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:03 schreef Gehenna het volgende:
Neil Young's Ponoplayer
Had er nog nooit van gehoord, maar die heeft maar 60 GB dat schiet natuurlijk niet op dat is 100 GB inleveren. Sowieso heel raar dat er na 7 jaar nog steeds niks gelijkwaardigs is.
pi_143572417
quote:
17s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:03 schreef Tchock het volgende:
Ik bedenk me net hoe godvergeten veel goede muziek er al is uitgekomen dit decennium terwijl we amper 3,5 jaar bezig zijn. _O_ Ik kijk nu al uit naar de komende 6,5 jaar.
Ik denk dat je 4.5 en 5.5 bedoelt?
Het vorige Decennium was toch van 1 Januari 2000 tot 1 Januari 2010?
pi_143572577
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik denk dat je 4.5 en 5.5 bedoelt?
Het vorige Decennium was toch van 1 Januari 2000 tot 1 Januari 2010?
Je hebt gelijk ;) Bijna op de helft.
pi_143572622
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:13 schreef DO2 het volgende:
Ik ken die Migos niet eens. Luister er nu naar. Versace. Versace, Versace. Niet verkeerd, 8-).
Die voortdurende herhaling doet me opeens aan deze helden denken:

Keys open doors! Keys open doors! Keys open doors! En zo is het maar net.
Heb je nu echt Migos met Clips vergeleken? :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:27:22 #178
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143572860
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Had er nog nooit van gehoord, maar die heeft maar 60 GB dat schiet natuurlijk niet op dat is 100 GB inleveren. Sowieso heel raar dat er na 7 jaar nog steeds niks gelijkwaardigs is.
Aj idd, ik dacht dat hij meer had..

Het wordt tijd voor een nieuwe iPod (of concurrent) met een zo'n fijn groot SSD schijfje :Y

of mobiele Spotify natuurlijk
  maandag 18 augustus 2014 @ 22:42:07 #179
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143573566
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:22 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Heb je nu echt Migos met Clips vergeleken? :D
Neuh, niet echt.
pi_143573671
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:56 schreef Tchock het volgende:

Pokkeherrie hé. Verschrikkelijk, die Nicki Minaj is echt een muziektumor, als je mijn hond in een studio zou zetten zou die nog betere vocalen produceren.

quote:
Ja, moeilijk, T. Ik heb er ook niet zoveel mee. Ken haar vooral van het nummer Monster, van Kanye.
En daarin vind ik haar zeker van toegevoegde waarde. Werkt fantastisch. Dat nummer staat terecht in de lijst, trouwens.

Oeh leuke opdracht. Ff mijn lijstje erbijhalen, in willekeurige volgorde:

Jay Electronica - Exhibit C (Die stond zelfs in de Pitchfork lijst!!!!)
Curren$y - The Day
Queens of the Stone Age - Smooth Sailing
Boris - Heavy Rain
Typhoon - Surfen
Pharoahe Monch - Rapid Eye Movement
Death Grips - Hacker
Freeway & Jake One - The Product
Shad - Rose Garden
Tame Impala - Mind Mischief
Uncle Acid and the Deadbeats - I'm Here to Kill You
Kanye West - Lost in the World
Django Django - Hail Bop
Raheem DeVaughn - Mr. Right
Janelle Monáe - Tightrope
Giles Corey - No One is Ever Going to Want Me
Sakanaction - 表参道26時
John Legend & The Roots - I Can't Write Left Handed
Sia - Bring Night
Yuck - Cousin Corona

Best behoorlijk lastig nog, zijn maar weinig nummers die ik echt in mijn toplijst aller tijden zou zetten. :P
pi_143576890
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 22:44 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Pokkeherrie hé. Verschrikkelijk, die Nicki Minaj is echt een muziektumor, als je mijn hond in een studio zou zetten zou die nog betere vocalen produceren.

[..]

Oeh leuke opdracht. Ff mijn lijstje erbijhalen, in willekeurige volgorde:

Jay Electronica - Exhibit C (Die stond zelfs in de Pitchfork lijst!!!!)
Curren$y - The Day
Queens of the Stone Age - Smooth Sailing
Boris - Heavy Rain
Typhoon - Surfen
Pharoahe Monch - Rapid Eye Movement
Death Grips - Hacker
Freeway & Jake One - The Product
Shad - Rose Garden
Tame Impala - Mind Mischief
Uncle Acid and the Deadbeats - I'm Here to Kill You
Kanye West - Lost in the World
Django Django - Hail Bop
Raheem DeVaughn - Mr. Right
Janelle Monáe - Tightrope
Giles Corey - No One is Ever Going to Want Me
Sakanaction - 表参道26時
John Legend & The Roots - I Can't Write Left Handed
Sia - Bring Night
Yuck - Cousin Corona

Best behoorlijk lastig nog, zijn maar weinig nummers die ik echt in mijn toplijst aller tijden zou zetten. :P
death grips heeft veel betere en meer iconische nummers :+
pi_143579187
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 23:54 schreef Trollscience het volgende:

[..]

death grips heeft veel betere en meer iconische nummers :+
Hacker blijf mijn favoriet, lekker tijdens trainen ook _O_
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 01:23:41 #183
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143579388
Veel iconischer dan...

IAMINUYOURAREAERFSAIAMINYOURARTETAAAIAMIN!! DUPUOUPUPU... DPUPUPUPU ...
- AHHHHHHAHHhahahaaHAHAHAHAHAHHA.... GONE! WHENioyuoCOMEOUTYOURSHITISGOINE!

... wordt het niet.
pi_143579411
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:23 schreef DO2 het volgende:
Veel iconischer dan...

IAMINUYOURAREAERFSAIAMINYOURARTETAAAIAMIN!! DUPUOUPUPU... DPUPUPUPU ...
- AHHHHHHAHHhahahaaHAHAHAHAHAHHA.... GONE! WHENioyuoCOMEOUTYOURSHITISGOINE!

... wordt het niet.
:D
pi_143581413
Kanye West op 1 (en 8) in de top 100 albums van P4K. Je verwacht het niet.
pi_143581527
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Nee? Verwachtte je dat niet? :P
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 08:42:34 #187
13973 ranja
image means nothing
pi_143581555
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:30 schreef Maxerazzi het volgende:
had je 1 en 2 verwacht?
pi_143581631
Een travestie inderdaad, dat-ie niet op 1 en 2 staat. Verder wel prima lijst, al staat Darkside veel te laag.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:09:21 #189
13973 ranja
image means nothing
pi_143581828
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:49 schreef Maxerazzi het volgende:
Een travestie inderdaad, dat-ie niet op 1 en 2 staat. Verder wel prima lijst, al staat Darkside veel te laag.
maar welke lijst heb jij het nu over?
pi_143581843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:09 schreef ranja het volgende:

[..]

maar welke lijst heb jij het nu over?
Gister de nummers, nu de albums :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:11:16 #192
13973 ranja
image means nothing
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:20:59 #193
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143582930
quote:
FKA Twigs's LP1 boven Reflektor: Norrage dit is je cue :D
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:25:33 #194
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143583017
Er staat wel erg veel popie jopie hiphop/r&b in zeg, en Beyonce op #14 :')
pi_143583143
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:20 schreef Gehenna het volgende:

[..]

FKA Twigs's LP1 boven Reflektor: Norrage dit is je cue :D
Oh daar kan ik wel inkomen hoor. Reflektor is echt niet het beste album allertijden. Het past gewoon 100% perfect bij mijn eigen smaak :)
pi_143583153
Dat Ariel Pink ook altijd zo hoog staat bij ze...Ik heb dat nog nooit langer dan 1 nummer aan kunnen laten...maar dat zal aan mij liggen, want het moet volgens mij wel heel goed zijn.
pi_143583291
Voorspelbaar als de neten natuurlijk. Als je Pitchfork een lijst laat maken van de beste Franse jazz van vóór 1980 zetten ze Kanye West nog steeds op 1.
pi_143583431
pi_143583464
Ik vind het lastige lijstjes. Vooral ook omdat ze een keuze maken voor bepaalde genres: pop, hip-hop, elektronisch, R&B en indie-rock maar bijvoorbeeld geen Techno, metal etc. Maar met dat in gedachte en het feit dat het gaat om acts die vernieuwend zijn, is het wel een aardige lijst. Je kan natuurlijk bitchen op Kanye, Beyonce etc maar zijn definiëren de genres waar ze in actief zijn wel natuurlijk.
Aldus.
pi_143583506
En de albums van Kanye zijn gewoon erg goed. Ok, Yeezus niet, maar dat is een haat- of liefde-plaat :D
pi_143583887
Album top 100 2024
pi_143583920
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 10:33 schreef Norrage het volgende:
Dat Ariel Pink ook altijd zo hoog staat bij ze...Ik heb dat nog nooit langer dan 1 nummer aan kunnen laten...maar dat zal aan mij liggen, want het moet volgens mij wel heel goed zijn.
Deze track is echt de shit, dus ik begrijp volkomen de adoratie van P4K:

dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:12:41 #203
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143584052
quote:
:Y

Ik plaats hem altijd een beetje tussen Steve Reich en Terry Riley in (die ik allebei vaak leuker vind), maar heeft imho Glass ook paar hele mooie stukken gecomponeerd. Laatst hadden we hier de vraag wat nu fijne thesis-typ muziek is. Dit stuk heb ik tijdens het typen vaak gedraaid:

Maar ik moet er bij zeggen dat het stuk in totaal iets van 4 uur duurt, maar zo lang blijft het voor mij niet interessant. Vooral deel 1 vind ik fantastisch.

Glassworks is dan alweer een stuk behapbaarder :)

Maar bij Glass (en vele modern klassieke componisten) geldt altijd wel, dat je er van moet houden. Ik snap goed dat mensen helemaal priegel worden van een stuk als Rubycon (vanaf 20:00 in Glassworks)

'Einstein on the Beach' en 'Koyaanisqatsi' zijn ook wel meesterwerkjes, maar die zijn best lastig om in te komen.

Oh en om nog even een brugje te slaan met Aphex Twin, Glass heeft ooit een nummer van hem uitgeschreven voor orkest. En dat is ook wel een favoriet van mij:
O+ O+ O+
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:14:07 #204
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143584089
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:07 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Deze track is echt de shit, dus ik begrijp volkomen de adoratie van P4K:

ohja die intrigerende cover is me wel bijgebleven, de muziek niet :P
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:07:11 #205
13973 ranja
image means nothing
pi_143585748
quote:
Daar begon het fout te gaan met 4AD :{
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:19:21 #206
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143586106
Kan me op zich wel redelijk vinden in die lijst. Staat natuurlijk genoeg tussen waar ik persoonlijk niet zoveel mee kan.
Maar alle albums in de top 10 hebben ook op mij enorme indruk gemaakt, op Modern Vampires of The City na, dan.
- Zal dat album nog eens een kans geven.

Oh, en Have One on Me staat verkeerd, zie ik. Die hoort op 1. Foutje. Benieuwd of ze dat nog aanpassen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:39:42 #207
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143586854
Ze komen trouwens verdomd goed weg, hoor.
Had mezelf namelijk voorgenomen om die lijst pas serieus te nemen als PJ tenminste bij de beste 60 zou staan.

Staat ze op 60. Wisten die dekselse rakkers, natuurlijk. Kan zo'n grapje wel weer waarderen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:40:41 #208
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143586888
Hoe voelt dat eigenlijk... 3 posts op rij.... Eens zien.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:41:04 #209
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143586901
... Mwoa.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:46:11 #210
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143587041
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:19 schreef DO2 het volgende:
Oh, en Have One on Me staat verkeerd, zie ik. Die hoort op 1. Foutje. Benieuwd of ze dat nog aanpassen.
pi_143587496
Ik snap niet wat er zo geweldig moet zijn aan dat Haim
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:09:17 #212
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143587830
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:46 schreef Gehenna het volgende:

[..]

* DO2 noteert; fokusers; Gehenna + triljoenbiljoenontieglijkbelachelijkoverdrevenveel punten
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:11:37 #213
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_143587921
Als je pitchfork een beetje volgt, kon je hun lijst makkelijk zelf opgesteld hebben. :{w

Valt niet veel nieuws uit te halen, helaas;
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:26:46 #214
13973 ranja
image means nothing
pi_143588486
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap niet wat er zo geweldig moet zijn aan dat Haim
ach voor sommige mensen is het nog steeds heel bijzonder dat er een band uit alleen dames bestaat.
Helaas wordt dan wel net de verkeerde eruitgelicht om gehypet te worden.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:30:13 #215
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_143588607
Ik kan me meestal wel goed vinden in de mening van Pitchfork. Ook die laatste twee lijstjes weer.
pi_143588906
Oh ik vind Pitchforklijstjes meestal erg kut, ze slaan hele genres over en andere doen ze weer bizar veel van.
Dan kan je beter een lijstje van The Quietus, The Wire of Factmag kijken.
pi_143588947
pi_143589456
http://thequietus.com/art(...)the-year-so-far-2014

Zon lijstje vind ik gelijk al interessanter dan een pitchfork lijst. Er staan namelijk dingen op die ik niet ken maar nu wel wilt horen dat is op PF vrijwel nooit het geval.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:07:29 #219
13973 ranja
image means nothing
pi_143590357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Zon lijstje vind ik gelijk al interessanter dan een pitchfork lijst. Er staan namelijk dingen op die ik niet ken maar nu wel wilt horen dat is op PF vrijwel nooit het geval.
Hier staat weer te weinig in wat ik ken om de lijst interessant te laten zijn. Totaal geen referentiekader.
pi_143590906
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:

[..]

Hier staat weer te weinig in wat ik ken om de lijst interessant te laten zijn. Totaal geen referentiekader.
Dit. Pitchfork is toch een soort gulden middenweg....
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:40:25 #221
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143591656
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Dat lijstje komt al meer in de buurt van mijn eigen lijstje :)
pi_143592421
Mark Hollis luisterbeurt 10 coming up ^O^ *O*
pi_143592637
quote:

[..]

Ja, dit. De eerste die ik ken staat op plek 14. :')
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:29:05 #224
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143593147
Ik zag Angel Olsen voorbij komen. Ik keur de lijst goed.
pi_143593445
quote:

[..]

Het referentiekader van een lijst waar Kanye West op nummer 1 én 6 staat Beyonce op 14 én 39 en dan Four Tet op 67 met universeel afgekraakte albums als Random Acces Memorlys, Shaking the Habitual en troep als Disclosure
Maar zonder Alt-J, Endless Boogie, Black Keys, Mogwai, Kangdingray, Laura Marling, Brant Bjork, Donato Dozzy, Traversable Wormhole, True Widow, Monkey3, Boris, Savages, Dj Koze, Jon Hopkins, Fuck Buttons.
Daar snap ik dan weer helemaal niets van.
Minder dan van een lijst waar ik misschien 10% van ken maar al die platen hebben opzich wel iets.

Sowieso is het toch veel meer indie als je het niet eens kent? Ook fijn dat er dan nog wat te ontdekken is.
pi_143593566
"Universeel afgekraakte albums als Random Acces Memories en Shaking the Habitual"

_O-
pi_143593591
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:40 schreef Tchock het volgende:
"Universeel afgekraakte albums als Random Acces Memories en Shaking the Habitual"

_O-
_O- Maar troep als Disclosure is wel. :Y :Y
pi_143593653
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:41 schreef Norrage het volgende:

[..]

_O- Maar troep als Disclosure is wel. :Y :Y
Als we dat troep noemen hebben de Black Keys ook niets in die lijst te zoeken, vind ik.

Aahhh. Meningen. O+
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:44:43 #229
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_143593726
quote:
Only In My Dreams _O_
Ariel Pink _O_.

Ligt dus inderdaad aan jou.
pi_143594049
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als we dat troep noemen hebben de Black Keys ook niets in die lijst te zoeken, vind ik.

Aahhh. Meningen. O+
O+
pi_143594059
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:44 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Only In My Dreams _O_
Ariel Pink _O_.

Ligt dus inderdaad aan jou.
Welk Ariel Pink album is het best, en welke moet ik luisteren?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:56:57 #232
13973 ranja
image means nothing
pi_143594098
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het referentiekader van een lijst waar Kanye West op nummer 1 én 6 staat Beyonce op 14 én 39 en dan Four Tet op 67 met universeel afgekraakte albums als Random Acces Memorlys, Shaking the Habitual en troep als Disclosure
Maar zonder Alt-J, Endless Boogie, Black Keys, Mogwai, Kangdingray, Laura Marling, Brant Bjork, Donato Dozzy, Traversable Wormhole, True Widow, Monkey3, Boris, Savages, Dj Koze, Jon Hopkins, Fuck Buttons.
Daar snap ik dan weer helemaal niets van.
Minder dan van een lijst waar ik misschien 10% van ken maar al die platen hebben opzich wel iets.

Sowieso is het toch veel meer indie als je het niet eens kent? Ook fijn dat er dan nog wat te ontdekken is.
Stond Laura Marling in die lijst van the quites?
Maar goed, ik neem die lijst van pitchfork minder serieus omdát kanye op 1 staat.
Deze lijst heb ik geen idee van wat ik er van moet vinden omdat ik geen idee heb of het gros van de albums nou bv. hiphop, postrock, twee of punk is _O-
Dan heb ik dus ook geen idee of er iets tussen zou kunnen staan wat ik interessant zou kunnen vinden.
pi_143594134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:56 schreef ranja het volgende:

[..]

Stond Laura Marling in die lijst van the quites?
Maar goed, ik neem die lijst van pitchfork minder serieus omdát kanye op 1 staat.
Deze lijst heb ik geen idee van wat ik er van moet vinden omdat ik geen idee heb of het gros van de albums nou bv. hiphop, postrock, twee of punk is _O-
Dan heb ik dus ook geen idee of er iets tussen zou kunnen staan wat ik interessant zou kunnen vinden.
Ik heb hetzelfde. Als er nou genres naast stonden, kon ik er nog mooi dingen uitfilteren, maar nee :(
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:10:29 #234
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143594553
Let's talk about gender, baby. Let's talk about you and me...
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:18:38 #235
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_143594855
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:55 schreef Norrage het volgende:

[..]

Welk Ariel Pink album is het best, en welke moet ik luisteren?
Gewoon de laatste twee (vooral de laatste imo), maar het is een beetje love it or hate it denk ik :P.
pi_143594904
Geen beschrijving is irritant inderdaad, dat doen ze bij hun jaarlijstjes wel.
Maar ik postte het eigenlijk vooral omdat ik het een hele andere aanpak vind dan de Pitchfork lijstjes, waar je meestal bijna alles wel van gehoord hebt of het juist bewust hebt ontweken.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:26:17 #237
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143595173
Begrijp ik nu dat je vindt dat Alt-J wel in die lijst hoort en The Knife niet, Lord?
* DO2 pakt alvast z'n notitieboekje...
pi_143595300
Ik ben wel benieuwd wat er allemaal over ons al in je notitieboekje staat, DO2.
Album top 100 2024
pi_143595415
Nou ik noemde Alt-J en in mindere mate Black Keys omdat er dus ook dingen als Disclosure en Daft Punk instaan.
Als het dan niet om kwaliteit gaat maar om populariteit mag Alt-J er natuurlijk ook wel bij en waarschijnlijk The Black Keys ook wel.
Ik had The Knife sowieso in mijn lijst van vorig jaar staan maar of hij een top 100 van het Decenium haalt weet ik niet hoor, ik hoop gewoon dat ze nog een plaat uitbrengen die waarschijnlijk beter leuker is.

Was gisteren wel een mooie discussie over het feit dat er artiesten zijn die mensen die van een bepaald genre houden totaal niet kunnen hebben maar die willekeurige mensen die niks met een genre hebben wel tof vinden. Dat heb ik in ieder geval bij Disclosure en Daft Punk, ik geloof niet dat je enig verstand hebt van Electronische muziek als je dat tof vind. What's next dit nummer als best nummer ooit?
pi_143595596
Alt-J leek me wel onwaarschijnlijk aangezien dat album is afgefakkeld door P4K.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:39:09 #242
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143595619
Dus je twijfelt aan de oprechtheid van P4K, Lord?
Dat ze ook albums noemen die bij het grote publiek aanslaan om zo wat meer mensen aan zich te binden, ofzo?

Dat gevoel heb ik dan weer helemaal niet.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:41:01 #243
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143595693
achja in die quietus lijst zitten ook wel de obligate sunnO))), swans, bong (zeg maar het roadburn genre) en bijna alle andere bandjes zijn ook bandjes die in blaadjes als rock-a-rolla aan bod komen...

Gevoelsmatig is die quietus lijst gewoon een engelse lijst en die pitchfork lijst een amerikaanse...

Ik denk dat dat het grote verschil is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_143595805
Vindt het bij TheQuietus wel opvallend dat zij vorig jaar 'uit het niets' Grumbling Fur op 1 zetten in hun jaarlijst (wat best een kleine hype opleverde) en het nieuwe album van die band nu door hen is uitgegeven. Als je terugkijkt voelt het wel als slimme marketing, maar ik vraag me af hoe objectief je een medium dan kunt beschouwen. Verder vind ik hun lijstjes en artikelen wel veel interessanter dan die van P4K.
pi_143596091
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:39 schreef DO2 het volgende:
Dus je twijfelt aan de oprechtheid van P4K, Lord?
Dat ze ook albums noemen die bij het grote publiek aanslaan om zo wat meer mensen aan zich te binden, ofzo?

Dat gevoel heb ik dan weer helemaal niet.
Denk ik wel, hoe kan bijvoorbeeld in 2013 Arcade Fire beter zijn dan My Bloody Valentine die op hun beurt weer beter zijn dan Deafheaven. En nu in 2014 is Deafheaven opeens beter dan MBV en die staan nu 60!! plaatsen boven de plaat van Arcade Fire en dat in een paar maanden.
Ik heb sowieso het idee dat Pitchfork bepaalde genres bewust links laat liggen, dat moeten ze lekker zelf weten maar dat maakt het voor mij een nogal saaie bedoeling.

Verder is TheQuietus inderdaad ook lang niet perfect maar het ligt in ieder geval dichter bij mijn smaak.
Er zal sowieso nooit een site blad of lijst komen waar we het allemaal over eens zijn.
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 16:59:13 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143596257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:54 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Er zal sowieso nooit een site blad of lijst komen waar we het allemaal over eens zijn.
De FOKs
pi_143596395
Donald Duck.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:05:28 #248
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143596471
Dat soort vreemde verschuivingen zie je volgens mij bijna overal terug, Lord.
Dat komt gewoon omdat het een optelsom is van heel veel lijstjes.
En mensen zijn nu eenmaal wispelturige beesten die het ene moment dit en het andere moment dat vinden.
Of eigenlijk helemaal niet weten wat ze vinden. En dat vinden ze verder prima. Of niet. Weet ik veel. Help.

Ik zou het allemaal niet te serieus nemen, ;).
pi_143596817
Maar mensen. Welke geile muziek is er de laatste tijd uitgekomen?
pi_143596946
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:21:51 #251
13973 ranja
image means nothing
pi_143596972
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:17 schreef Norrage het volgende:
Alvvays, Sia, Angus & Julia vooral
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:26:36 #252
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_143597145
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:17 schreef Norrage het volgende:
Spoon wordt met de luisterbeurt geiler.
pi_143597165
Sleaford Mods.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_143597202
Mijn blog-maat Pat, vindt Ty Segall helemaal fantastisch. Die ga ik ook maar eens luisteren. En Spoon idd erg lekker.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:30:18 #255
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143597280
WA? KendegijTYdeZEEMEUEEWnognie? Jongsketoch!
pi_143597308
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:30 schreef DO2 het volgende:
WA? KendegijTYdeZEEMEUEEWnognie? Jongsketoch!
Het nieuwe album niet nee :P
pi_143597345
Hobosexual - Hobosexual 2
Gewoon een beetje stevige rock
Nope - Walker
Ook rock maar beetje psychedelisch/stoner/kraut achtig
Cloudface - Untitled
Heel relaxed electronisch plaatje
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:32:24 #258
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143597353
Oh... Die ken ik ook nog niet.
pi_143597534
Iemand die plaat van Micheal Cera al gehoord? Naast dat hij een van de slechtere covers van het jaar heeft vind ik hem niet eens echt slecht. Sprong ook niet gelijk iets uit wat ik heel prachtig vond ofzo maar toch al met al een mevaller.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:00:09 #260
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143598089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 17:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Iemand die plaat van Micheal Cera al gehoord? Naast dat hij een van de slechtere covers van het jaar heeft vind ik hem niet eens echt slecht. Sprong ook niet gelijk iets uit wat ik heel prachtig vond ofzo maar toch al met al een mevaller.
Ik vond de Sex Bob-Omb leuker
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:04:44 #261
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_143598219
Best een prima lijstje, die van pitchfork. Over de grote lijn genomen kan ik mij er wel in vinden :)
Van de allerlaatste zin krijg ik wel kriebels. Hoe heeft Kanye Bon Iver precies beinvloed? Ze werkten samen ja, maar ik denk niet dat Kanye zoveel invloed heeft gehad op dat tweede album van Bon Iver..
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:08:16 #262
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_143598316
Ik zie trouwens een nieuwe jj op de luisterpaal. Die gaat vanavond even aan. Dat heb ik echt lang niet meer gedraaid!

Ik heb nu Mirel Wagner aanstaan. Soort vrouwelijke Timber Timbre. De stem doet mij denken aan Nancy Sinatra, Lana del Rey en soms een rustig zingende Karen O.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:12:56 #263
13973 ranja
image means nothing
pi_143598426
Nou.... die pitchfork lijst.... precies 6 die ik op lp of cd heb

90 Waxahatchee - Cerulean Salt
38 EMA - Past Life Martyred Saints
36 Robyn - Body Talk
28 My Bloody Valentine - MBV
15 Grimes - Visions
10 Fiona Apple - The Idler Wheel...

dat is overigens wel 5 meer dan van die quites lijst :)
van die lijst ga ik er wel eentje proberen trouwens, dat dan wel.

[ Bericht 15% gewijzigd door ranja op 19-08-2014 18:17:59 ]
pi_143599788
Aphexje Twin is al gelekt :P (of ie al helemaal uit? geen idee)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:05:43 #265
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_143600173
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:08 schreef kciR het volgende:
Ik zie trouwens een nieuwe jj op de luisterpaal. Die gaat vanavond even aan. Dat heb ik echt lang niet meer gedraaid!

Ik heb nu Mirel Wagner aanstaan. Soort vrouwelijke Timber Timbre. De stem doet mij denken aan Nancy Sinatra, Lana del Rey en soms een rustig zingende Karen O.
vond ik ook fijn, maar een heel album uitluisteren van haar is wel wat lang
pi_143600241
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:05 schreef Beregd het volgende:

[..]

vond ik ook fijn, maar een heel album uitluisteren van haar is wel wat lang
Ik heb hetzelfde. Klinkt erg lekker de eerste nummers, maar toen was het wel langzaam een beetje teveel van hetzelfde.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:38:17 #267
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_143601586
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 18:57 schreef Norrage het volgende:
Aphexje Twin is al gelekt :P (of ie al helemaal uit? geen idee)
Oktober pas officiel waarschijnlijk. Maar nu al een lek? :? Of alleen een zipje met gelijknamige bestanden :P
pi_143601717
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oktober pas officiel waarschijnlijk. Maar nu al een lek? :? Of alleen een zipje met gelijknamige bestanden :P
Waarschijnlijk dan :D
pi_143602700
Ik heb wel een linkje als iemand het wilt. Geen idee of het legit is ik ben niet zo ingevoerd in Aphex Twins werk het is in ieder geval muziek :P.
2 Maanden van tevoren is natuurlijk niet uitzonderlijk voor een leak.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:27:03 #270
13973 ranja
image means nothing
pi_143603617
Vanavond trouwens om 22.30 op TV5 een herhaling van het tv optreden van Cats on Trees.
5 nummers + interview in het programma Acoustic.
pi_143603815
Jonge...wat een stem :D

Prima album ook ^O^
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_143604390
quote:
ik vond die plaat niet slecht eerlijk gezegd. voorbij de gimmick gekeken en er staan zeker een aantal leuke, catchy nummers op
pi_143605567
Ja ik stond wel te kijken dat hij niet onaardig is. Wel te veel nummers, wat mij betreft voelt op die manier een beetje alsof elke scheet goed genoeg was om er nog bij te stoppen.
pi_143609627
Dit blijft ook zo'n magistraal mooi nummer _O_

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
  woensdag 20 augustus 2014 @ 01:35:36 #275
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143616997
Cloud Nothings was lekker. De jongens gingen live helemaal los. En ik ook.
De drummer doet soms sterk aan Animal van The Muppets denken.
pi_143619182
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 01:35 schreef DO2 het volgende:
Cloud Nothings was lekker. De jongens gingen live helemaal los. En ik ook.
De drummer doet soms sterk aan Animal van The Muppets denken.
oooeh ik was bijna gegaan, had ik je kunnenn ontmoeten :P
  woensdag 20 augustus 2014 @ 08:59:45 #277
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143619527
Er was wel een jongen die zich zichtbaar stoorde aan een aantal mensen om 'm heen.
Toen heb ik serieus nog even aan je gedacht, Nor.
pi_143619537
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:59 schreef DO2 het volgende:
Er was wel een jongen die zich zichtbaar stoorde aan een aantal mensen om 'm heen.
Toen heb ik serieus nog even aan je gedacht, Nor.
Dat vind ik wel flauw van je, want ik heb daar heel erg weinig last van doorgaans en vind het allemaal meestal prima. Het is dat de keren dat ik er wel last van heb, ik het ook meteen uitgebreid zeg :P

(ik probeer nog steeds af en toe om vooroordelen over mij de wereld uit te helpen ;( ;( )
pi_143622296
Zo.Maar eens de nieuwe Ty Segall en New Pornographers luisteren :)
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:01:05 #280
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_143625255
Nou zeg, is Pitchfork met verlof deze week...
pi_143627321
Pornographers zijn leuk zeg. Wel een beetje van het ene naar het andere uiterste, vaak een beetje te veel van het goede. Maar daar heb ik bij hun altijd last van.

Ty Segall is heel lekker, maar echt een tikkeltje te onorigineel om 55!!! minuten te blijven boeien. Die fuzz-albums vind ik meestal vooral goed omdat ze kort maar krachtig zijn.
pi_143627837
Ik vond New Pornographers gewoon weer een lekker album waarschijnlijk niet hun beste maar wel echt prima.

Ty Segall vond ik het begin niet super van maar naar het einde toe vond ik hem steeds beter worden eigenlijk.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:42:35 #283
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143628773
Vraag me weleens af hoe ze bij Metacritic aan hun gemiddelde scores komen. De afwijkingen zijn soms enorm.
Brill Bruisers, bijvoorbeeld, staat daar nu op een 8.4 met respectievelijk een 9, 7.5, 7 en 7.

Ik kom dan op een gemiddelde van 7.6 uit. Maar goed.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:22:19 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_143630267
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:42 schreef DO2 het volgende:
Vraag me weleens af hoe ze bij Metacritic aan hun gemiddelde scores komen. De afwijkingen zijn soms enorm.
Brill Bruisers, bijvoorbeeld, staat daar nu op een 8.4 met respectievelijk een 9, 7.5, 7 en 7.

Ik kom dan op een gemiddelde van 7.6 uit. Maar goed.
http://www.metacritic.com/about-metascores
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_143630610
Hey Arn0, lang niet gezien
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:31:44 #286
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143630631
Ja, dat was ook de enige uitleg die ik eraan kon geven. Maar de verschillen zijn soms wel erg groot.
Blijkbaar worden die twee 7's nauwelijks meegenomen in de berekening. Anders kom je nooit op die 8.4 uit.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:32:35 #287
159761 Arn0
Abbey Road
pi_143630677
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:31 schreef Norrage het volgende:
Hey Arn0, lang niet gezien
Klopt, erg druk de afgelopen weken helaas. Ik heb zelfs nog niet eens de nieuwe Angus & Julia Stone kunnen beluisteren :{ Wat vind jij ervan? Hun beste of toch niet?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 15:33:22 #288
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_143630708
Ik ben nog niet echt onder de indruk van de nieuwe Angus & Julia Stone. :{

Het begin is goed, maar het tweede deel moet ik nog even een paar keer goed beluisteren, denk ik.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:33:45 #289
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143630730
Maakte trouwens maar 'n grapje, he, Nor. No hard feelings, :*.
pi_143630796
quote:
17s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef DO2 het volgende:
Maakte trouwens maar 'n grapje, he, Nor. No hard feelings, :*.
Ik heb nooit hard feelings hoor, schatje. :*
pi_143630866
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben nog niet echt onder de indruk van de nieuwe Angus & Julia Stone. :{

Het begin is goed, maar het tweede deel moet ik nog even een paar keer goed beluisteren, denk ik.
Ik vind hem ook erg middelmatig. Geen enkel scherp randje, vrij standaard (wel briljant geproduceerde) pop-folk-rock. Het zit enorm goed in elkaar, maar het is geen geheel. Down the Way had een bepaalde sfeer, door het hele album heen. De nieuwe lijkt meer op een soort best-of. 12 goede nummers, maar erg onsamenhangend, en het meeste gaat het ene oor in en het andere oor uit.
pi_143630911
Ik vind hem wel fijn, de nieuwe, zeker Death Defying Acts. Hij is voor mijn gevoel wel erg lang .
Album top 100 2024
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:38:56 #293
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143630930
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:35 schreef Norrage het volgende:

... schatje. :*
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 15:44:04 #294
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_143631130
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind hem ook erg middelmatig. Geen enkel scherp randje, vrij standaard (wel briljant geproduceerde) pop-folk-rock. Het zit enorm goed in elkaar, maar het is geen geheel. Down the Way had een bepaalde sfeer, door het hele album heen. De nieuwe lijkt meer op een soort best-of. 12 goede nummers, maar erg onsamenhangend, en het meeste gaat het ene oor in en het andere oor uit.
Down the Way is ook wel een pareltje natuurlijk, altijd lastig om hetzelfde niveau te halen, maar ik ben het wel met je eens. Down the Way moest het voor een deel ook van de emotie hebben. Bij dit album heb ik nog niet veel emotie kunnen ontdekken. Vrij standaard, inderdaad. Zelfs een beetje glad af en toe.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 15:45:32 #295
13973 ranja
image means nothing
pi_143631196
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

welke vind je niks dan? ik ken alleen de 13 en 16 track cd :)
ik heb die met 16 :7
pi_143632016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 15:45 schreef ranja het volgende:

[..]

welke vind je niks dan? ik ken alleen de 13 en 16 track cd :)
ik heb die met 16 :7
Ik gokte dat het een album was met 12 nummers, wist het niet uit mijn hoofd ;)
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 16:28:53 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143633074
Grappig pitchfork die le guess who? oppikt :D

http://pitchfork.com/news(...)-frost-xiu-xiu-more/

:9 william bassinski
pi_143634164
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Grappig pitchfork die le guess who? oppikt :D

http://pitchfork.com/news(...)-frost-xiu-xiu-more/

:9 william bassinski
Wow, ik had die alternatieve line-up nog niet gezien. wtf. Swans Curated? Drone-fest? :o
  Moderator woensdag 20 augustus 2014 @ 16:55:26 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143634213
quote:
7s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 16:54 schreef Norrage het volgende:

[..]

Wow, ik had die alternatieve line-up nog niet gezien. wtf. Swans Curated? Drone-fest? :o
24 uur lang drone :P door grote namen in het genre :D

(als ze bull of heaven uit zouden nodigen zouden ze met 1 artiest klaar zijn :D )
pi_143634760
Indrukwekkend hoor
pi_143634768
boe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')