abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143552111
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel CCII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat.

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:
Pat-sounds
Pitchfork
Pretty Much Amazing
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum
Gorilla vs Bear
Shoot The Player
Blogotheque

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden, of voor slowchat over populaire Britse indiebands kun je terecht in ons zustertopic:
MUZ / I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #49

Jaarlijstjes:
MUZ / Beste cd 2001
MUZ / Beste Fok-CD 2002 Verkiezing!
MUZ / 2003 - eindlijstjes
MUZ / Jaarlijstjes 2004
MUZ / Jaarlijstjes 2005!
MUZ / Jaarlijstjes 2006!
MUZ / Jaarlijstjes 2007!
MUZ / Jaarlijstjes 2008!
MUZ / Jaarlijstjes 2009!
MUZ / Jaarlijstjes 2010!
MUZ / Jaarlijstjes 2011!
MUZ / Jaarlijstjes 2012!
MUZ / Jaarlijstjes 2013!
MUZ / URL 'Indie (Indie Central CXCVIII)

En het pre-lijstjes topic voor 2014 *O*
MUZ / Beste albums van 2014 (pré-jaarlijstjes topic)

Andere interessante topics:
MUZ / De Hypes van 2006
MUZ / CD Releases 2009

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:
Topicreeks: Indie Central

Verder hebben leden van dit topic samen een lijst gemaakt met echte essentiële Indie Central albums, dus ben je nieuw in dit topic en wil je gespreksstof hebben, probeer dan enkele van deze albums!
pi_143552178
Op last.fm, heb geen profielen bij de hand, want ik bookmark ze niet. :P
pi_143552180
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Allereerst: ik vind Kanye West verschrikkelijk.

Dat gezegd hebbende: je verwijt Pitchfork dat ze muziek pluggen die veel mensen goed vinden, ook mensen die niet per se van de specifieke genres houden. Dat lijkt me nou precies wat een muzieksite moet doen. Ze kunnen wel enkel de hardste hip-hop recenseren die er bestaat maar dan ben je in een maand je publiek kwijt.

Maar denk überhaupt eens na over wat je zegt. Je vindt het erg als "pretentieuze hipstermuziek" een breed publiek aanspreekt dat normaal niet van het genre houdt. Dat is PRECIES wat hipsters altijd wordt verweten _O- "Ohh, iedereen vindt dit leuk, ik vind het echt niet leuk".

Alleen doet dat er natuurlijk niet toe, want je gebruikt "pretentieus" en "hipster" helemaal niet inhoudelijk maar enkel als stemmingswoorden om jezelf boven de meute te plaatsen die namelijk tegenwoordig allemaal hipster worden geacht. Hey, raad eens: dat is de definitie van pretentieus. Alleen nu wél inhoudelijk gebruikt.
Ok ok. 1-0 voor Tchock. Maar pretentieuze hipstermuziek, is eigenlijk gewoon mainstream hipster muziek. Muziek die hipsters bij voorbaat leuk zouden moeten vinden. Dat is in ieder geval wat ik met mijn post wilde zeggen (elk gebruik van het woord pretentieus moet eigenlijk ontweken worden, of het nou goed of slecht gebruikt wordt, er valt altijd wel iemand over). Pitchfork schrijft hun artikelen om de muziek heen heb ik soms het gevoel. Zoals Kerft zegt, zelfs om Kerft zijn uitwerpselen zouden ze een 10-sterren-recensie heen kunnen schrijven.

En wat betreft je Kanye West liefde, my bad. :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_143552186
Mochten jullie de nieuwe parels van Darkside willen horen:

De eerste is mijn favoriet. Precies van die dromerige, spacende, pompende muziek die Darkside heeft geperfectioneerd. De tweede is meer een Nicolas Jaar-track (ft. Dave Harrington).
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:04:04 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143552211
Ik heb The National ook maar gedraaid om het uiteindelijk te gaan proberen te waarderen :') Dat komt door die users hier :+
pi_143552254
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik heb The National ook maar gedraaid om het uiteindelijk te gaan proberen te waarderen :') Dat komt door die users hier :+
Daar is toch ook niets mis mee? Mensen doen hier alsof je een pretentieuze hipstermeeloper bent als je je laat beïnvloeden. Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.
pi_143552268
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Immerdebestebob het volgende:
Dat is anders, hier is er veel verstand van muziek. :D
pi_143552275
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:03 schreef Kerftminister het volgende:
Op last.fm, heb geen profielen bij de hand, want ik bookmark ze niet. :P
Ik moet zeggen, volgens mij valt dat ook wel mee hoor. Vroeger was dat misschien wel zo met P4K...

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:59 schreef Felagund het volgende:
De hiphop/R&B die Pitchfork goed vindt is toch juist vrij mainstream?
Tot een bepaald niveau wel ja, maar ze doen wel altijd iets "hipster-igs" op die platen. Vaak in de vorm van "complexe" electronica :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_143552343
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar is toch ook niets mis mee? Mensen doen hier alsof je een pretentieuze hipstermeeloper bent als je je laat beïnvloeden. Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.
Klopt. Ik laat me ook vaak leiden door zoiets hoor. Genoeg muziek geluisterd die ik de eerste luisterbeurten echt kut vond, maar omdat de rest het goed vond ben ik het toch gaan doorluisteren. FKA Twigs vond ik bv echt kut de eerste keren, maar door DO2 gisteravond heb ik toch wel ontdekt dat het wel degelijk goed is. Soms moet je echt terecht-gewezen worden :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:07:05 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_143552361
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef Kerftminister het volgende:
Mooiste is dat Pitchfork altijd een hele grote groep hipstervolgers heeft die hun smaak puur baseren op ratings die ze geven. 'O Pitchfork geeft een 9, nu moet ik het luisteren!' En dan vinden ze niks en gaan ze het nog vaker luisteren, want als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn. :D
Dit voel ik ook wel zo ja :') maar gebeurt hier volgens mij ook wel.
Hoe vaak ik iets lees van 'nog een keer gedraaid maar vind het nog niks, morgen nog maar een keer proberen of het kwartje valt' o.i.d. Voor mij is daar gewoon teveel muziek en te weinig tijd voor.
Leuk als de hele wereld het geweldig vind maar als ik na 2 of 3 nummers het weinig vind zal ik het nooit meer aanpakken voor een tweede poging. De kans dat ik het dan beter vind is nihil.
pi_143552392
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:03 schreef Tchock het volgende:
Mochten jullie de nieuwe parels van Darkside willen horen:

De eerste is mijn favoriet. Precies van die dromerige, spacende, pompende muziek die Darkside heeft geperfectioneerd. De tweede is meer een Nicolas Jaar-track (ft. Dave Harrington).
Ik vind ze allebei erg goed, maar Gone Too Soon toch wat pakkender. En die eerste vind ik niet helemaal op Psychic passen, dus terecht dat die er niet op kwam. Maar sowieso 2 pareltjes O+
pi_143552397
En verder moet iedereen lekker luisteren wat die vet vindt hoor. Maar dan vervolgens niet '90S HIP HOP IS TERINGSAAI, TRAP RAP IS DE SHIT' gaan doen wat echt veel te veel gebeurt de laatste tijd.

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:07 schreef ranja het volgende:

[..]

Hoe vaak ik iets lees van 'nog een keer gedraaid maar vind het nog niks, morgen nog maar een keer proberen of het kwartje valt' o.i.d. Voor mij is daar gewoon teveel muziek en te weinig tijd voor.
Leuk als de hele wereld het geweldig vind maar als ik na 2 of 3 nummers het weinig vind zal ik het nooit meer aanpakken voor een tweede poging. De kans dat ik het dan beter vind is nihil.
Ja daar is op zich niet heel veel mis mee, zolang je het maar niet gaat forcefeeden aan jezelf, zo van ik moet dit goed vinden dus nog 10x proberen! Dat lijkt me gewoon zonde. Maar ik heb wel vaak dat ik iets luister en denk van nee dit vind ik helemaal niks, maar dat er dan toch iets in me is dat later zegt van ik moet het nog eens proberen. Was bij Queens of the Stone Age ook en dat is mijn favoriete band nu.
pi_143552412
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:06 schreef Norrage het volgende:

[..]

Klopt. Ik laat me ook vaak leiden door zoiets hoor. Genoeg muziek geluisterd die ik de eerste luisterbeurten echt kut vond, maar omdat de rest het goed vond ben ik het toch gaan doorluisteren. FKA Twigs vond ik bv echt kut de eerste keren, maar door DO2 gisteravond heb ik toch wel ontdekt dat het wel degelijk goed is. Soms moet je echt terecht-gewezen worden :)
Allebei de albums een 8 of hoger op Pitchfork. Hipster!!
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:07:52 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_143552413
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef Tchock het volgende:
Ik vond The Velvet Underground eerst ook geen fuck aan maar ja, als iedereen er mee wegloopt moet er toch iets in zitten. Dus dan zeg je het maar weer aan.
Waarom :D Misschien is het gewoon niks voor jou, kan toch?
pi_143552421
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:07 schreef Kerftminister het volgende:
En verder moet iedereen lekker luisteren wat die vet vindt hoor. Maar dan vervolgens niet '90S HIP HOP IS TERINGSAAI, TRAP RAP IS DE SHIT' gaan doen wat echt veel te veel gebeurt de laatste tijd.
Dat doet niemand hier, meneer Quichot.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:08:36 #17
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143552442
Bij P4k kijk ik altijd alleen naar BNW en naar namen die ik ken. De rest skip ik.
pi_143552476
quote:

[..]

Waarom :D Misschien is het gewoon niks voor jou, kan toch?
Omdat sommige muziek tijd nodig heeft. Ik heb albums die ik nooit tof gevonden had als ik ze niet nog maar een keer had aangezet maar waar ik nu van geniet. Dan kun je inderdaad zeggen "daar is te veel muziek voor" maar volgens die logica hoef je een nummer nooit meer dan eens te luisteren. Mijn voorkeur is te beperkt om alle muziek er doorheen te rammen. :)
pi_143552484
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
Bij P4k kijk ik altijd alleen naar BNW en naar namen die ik ken. De rest skip ik.
Dit.
pi_143552502
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat doet niemand hier, meneer Quichot.
Hier niet gelukkig nee. :D
pi_143552509
quote:

[..]

Daar is toch op zich niets mis mee? Ik heb vaak gehad dat ik bij een tweede keer luisteren compleet anders tegen een ander album aan kijk dan bij een eerste keer. Niet per se omdat het album door ander goed wordt gevonden. Hoewel het er wel aan ligt wie het is, als Norrage bijv. een album aanraadt zal ik eerder geneigd zijn om het nog een keer te luisteren dan bij iemand anders.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_143552519
Ik vind trouwens wel één enkel hiphop-album leuk, Kerft. Beetje tricky om nu te zeggen, maar goed.
pi_143552532
Maar nu ga ik werken. Jeetje. DO2 heeft wel weer een (tamelijk) verhitte discussie opgeleverd door dat lijstje te posten :D

Ga dit maar eens even luisteren. Ik vind het goed, dus dan is het per definitie voor jullie ook goed. Als je het niet leuk vindt moet je het nog een keer luisteren. Totdat je het goed vindt :P
Voor liefhebbers van Steve Reich, post-rock en jazz :P

maandag 18 augustus 2014 @ 14:10:31 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_143552536
Een hoop mensen lijken toch vergeten waar indie voor staat, independent.
Dat mag je best zowel op de bands als op je eigen ontdekkingsreis betrekken :)

Aan de andere kant ga ik iemand niet vertellen dat ze zich niet mogen laten leiden/beïnvloeden door een website of andere mensen, zelf weten, ik snap het alleen niet zo goed.
pi_143552585
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef Tchock het volgende:
Ik vind trouwens wel één enkel hiphop-album leuk, Kerft. Beetje tricky om nu te zeggen, maar goed.
Vertel :D
pi_143552590
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef ranja het volgende:

Aan de andere kant ga ik iemand niet vertellen dat ze zich niet mogen laten leiden/beïnvloeden door een website of andere mensen, zelf weten, ik snap het alleen niet zo goed.
Kun je mij dan uitleggen hoe jij nieuwe bands ontdekt zonder beïnvloed te worden? Volgens mij is dat namelijk schier onmogelijk.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:11:42 #27
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143552607
Jullie doen nu net alsof P4K enorm afwijkt van de norm.
Er is een behoorlijike consensus te vinden tussen al die sites, hoor.

Alsof P4K de enige site is die wegloopt met - bijvoorbeeld - Kanye West, ofzo.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_143552612
Hoho nieuwe Uchu Conbini EP is trouwens al even uit, jammer dat ik zo moet werken, gaat vanavond op hoor. :D
pi_143552640
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Vertel :D
Madvillainy. :D Ik vind dat album op een paar tracks na echt fantastisch. Geen enkel ander hiphop-album heeft dat ook veroorzaakt en geen enkele zet ik ook regelmatig op, behalve die. :D
pi_143552642
En Tchock, vanwaar de TT? Ben je een Moss fan? :)
pi_143552652
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:10 schreef ranja het volgende:

Het lijkt mij onmogelijk om niet beïnvloed te worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:12:45 #32
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_143552668
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef DO2 het volgende:
Jullie doen nu net alsof P4K enorm afwijkt van de norm.
Er is een behoorlijike consensus te vinden tussen al die sites, hoor.

Alsof P4K de enige site is die wegloopt met - bijvoorbeeld - Kanye West, ofzo.
Kanye West is wel een van de meest gehate figuren hier :D :')
pi_143552685
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Madvillainy. :D Ik vind dat album op een paar tracks na echt fantastisch. Geen enkel ander hiphop-album heeft dat ook veroorzaakt en geen enkele zet ik ook regelmatig op, behalve die. :D
Vermoedde ik al, heb ik geen verkeerd woord over te zeggen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Overigens haat ik Kanye totaal niet. College Dropout is een van mijn favoriete platen ooit en ook Late Registration en MBDTF waren zeer fijn. Kanye staat niet voor niets nog op 6 in mijn Last.fm top 20. Al luister ik hem vrijwel niet meer.
pi_143552696
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik vind Kanye West fantastisch. Dat laatste album is echter poep.

Ohja, ik ging werken. Ik moet eens een Fok-Blok installeren op mijn computer :')
pi_143552699
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Norrage het volgende:
En Tchock, vanwaar de TT? Ben je een Moss fan? :)
Nee, maar ik wilde iets lekker pretentieus hebben en ik kon zo snel niets bedenken met recente albumtitels. Ik ben alleen erg groot fan van Never Be Scared / Don't Be a Hero, de muziek daarvoor en daarna vind ik een stuk minder.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:15:31 #36
13973 ranja
image means nothing
pi_143552802
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef Tchock het volgende:

Kun je mij dan uitleggen hoe jij nieuwe bands ontdekt zonder beïnvloed te worden? Volgens mij is dat namelijk schier onmogelijk.
Nou, natuurlijk kijk ik wel naar sites, dingen als lastfm, amazon, rym, luisterpaal zijn een goede manier om nieuwe dingen te ontdekken. Maar ik kan best een recensie lezen waarin een album wordt afgebrand waardoor ik denk dat ik het goed zou kunnen vinden, of omgekeerd :) Dat reviewer X het een 8.7 waard vind zegt mij niks, als die het vergelijkt met bands die ik goed vind - of dat nou poditief of negatief bedoeld is - zegt me meer.
pi_143552870
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:15 schreef ranja het volgende:

[..]

Nou, natuurlijk kijk ik wel naar sites, dingen als lastfm, amazon, rym, luisterpaal zijn een goede manier om nieuwe dingen te ontdekken. Maar ik kan best een recensie lezen waarin een album wordt afgebrand waardoor ik denk dat ik het goed zou kunnen vinden, of omgekeerd :) Dat reviewer X het een 8.7 waard vind zegt mij niks, als die het vergelijkt met bands die ik goed vind - of dat nou poditief of negatief bedoeld is - zegt me meer.
Dan snap ik je niet. Niemand zegt hier dat ze slaafs de beoordelingen van Pitchfork overnemen, en toch snap je dat niet. Terwijl je zelf net zo goed sites hebt om muziek vanaf te halen maar je eigen zoektocht wel "indie" vindt.

Waar ligt het verschil, behalve in de url? Is het ook slecht als ik hier albumtips opdoe?
pi_143552962
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:13 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik vind Kanye West fantastisch. Dat laatste album is echter poep.

Ohja, ik ging werken. Ik moet eens een Fok-Blok installeren op mijn computer :')
Heee, Tracklijst voor Work.

quote:
Work
01 Nicolas Jaar: "The President's Answering Machine"
02 Soul Keita: "Freedom"
03 Dave Harrington ft. Tamara: "Things Behind The Sun"
04 Visuals: "A Pixel"
05 Darkside: "What They Say"
06 Ancient Astronaut vs. Powell: "SSCS (Powell's 'Lift Off' Mix)"
07 Darkside: "Gone Too Soon"
08 Ancient Astronaut vs. Jelinek: "B2 (Jelinek Remix)"
09 Dave Harrington: "Form And Affect"
10 Ancient Astronaut vs. Francis Harris & Gabriel Hedrick: "B2 (Dub)"
11 Nicolas Jaar: "The Boy Who Asked Too Much"
Nieuwe Jaar (hopen dat die wel echt is), Dave Harrington, drie tracks van Ancient Astronaut. :D Die derde is trouwens ook heel erg vet. Zat eerder al in een mixtape maar ik hoopte al dat 'ie nog los uit zou komen. *O*
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:19:35 #39
13973 ranja
image means nothing
pi_143553004
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:17 schreef Tchock het volgende:

Dan snap ik je niet. Niemand zegt hier dat ze slaafs de beoordelingen van Pitchfork overnemen, en toch snap je dat niet. Terwijl je zelf net zo goed sites hebt om muziek vanaf te halen maar je eigen zoektocht wel "indie" vindt.

Waar ligt het verschil, behalve in de url? Is het ook slecht als ik hier albumtips opdoe?
Het verschil is met name dat ik automatisch een album wat norrage of moody of pitchfork goed vind ga luisteren, en als het tegenvalt ga denken 'dat ligt vast aan mij, ik ga het nog een keer proberen' :)
Tenminste, zo vatte ik het begin van de discussie op :)
pi_143553047
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:19 schreef ranja het volgende:

[..]

Het verschil is met name dat ik automatisch een album wat norrage of moody of pitchfork goed vind ga luisteren, en als het tegenvalt ga denken 'dat ligt vast aan mij, ik ga het nog een keer proberen' :)
Het mag voor zichzelf spreken dat ik dat ook niet met alle muziek doe. Ik gebruikte Velvet Underground als vrij extreem voorbeeld.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:20:39 #41
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143553053
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Quasimoto al eens geprobeerd?

pi_143553104
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:20 schreef DO2 het volgende:

[..]

Quasimoto al eens geprobeerd?

Ja, de beats zijn net zo fijn natuurlijk. Maar ik vind Madlib's rap niet chill. ;(
pi_143553185
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, de beats zijn net zo fijn natuurlijk. Maar ik vind Madlib's rap niet chill. ;(
Kan ik begrijpen. Dat voice effect is ook niet voor iedereen. :P

Misschien dat A Tribe Called Quest je wel ligt, is wel ander type Hip-Hop, maar straalt dezelfde rust uit, beetje Jazzy beats over het algemeen.
pi_143553210
quote:
99s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Kan ik begrijpen. Dat voice effect is ook niet voor iedereen. :P

Misschien dat A Tribe Called Quest je wel ligt, is wel ander type Hip-Hop, maar straalt dezelfde rust uit, beetje Jazzy beats over het algemeen.
Ga ik proberen. Wat is het beste album?
pi_143553226
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ga ik proberen. Wat is het beste album?
Verschillen de meningen over, ik zeg The Low End Theory, want die heeft Scenario. :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:27:38 #46
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_143553357
Nee, man! Midnight Marauders! Want die heeft Sucka Nigga. ;).
Nee, gewoon beide luisteren. Beide albums zijn verplichte kost.
pi_143553866
Ik moet zeggen dat ik het soms lastig vind om platen wat meer tijd te gunnen omdat zoals ranja zegt er teveel goede muziek uitkomt/ al is.
En het is dan natuurlijk ook nog de vraag welke platen dat dan moeten zijn.
Neem bijvoorbeeld dat Darkside, ik denk dat ik het wel aardig zou kunnen vinden.
Maar na een keer of 4/5 luisteren doet het me nog steeds niet veel. Dus waarschijnlijk zet ik het vast ooit nog wel een keer aan en misschien vind ik het dan goed.
Of misschien kan ik beter nog een keer dat album van La Roux luisteren omdat Norrage wel enthousiast is ook al vond ik hem zelf op het eerste gehoor minder dan haar eerste.
Of misschien kan ik toch beter het album: Ntogn - Grimoire Demons Sorcery, luisteren dat me door het grote wijze internet is aangeraden
pi_143553982
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Neem bijvoorbeeld dat Darkside, ik denk dat ik het wel aardig zou kunnen vinden.
Maar na een keer of 4/5 luisteren doet het me nog steeds niet veel. Dus waarschijnlijk zet ik het vast ooit nog wel een keer aan en misschien vind ik het dan goed.
Niemand zegt dat je Darkside tof moet vinden. Of dat je wat dan ook moet doen, trouwens. Ik zei alleen dat ik het niet raar vind om een album een tweede kans te geven als het niet meteen als een bom in slaat en aangezien je Darkside minstens vier keer hebt geluisterd zit jij ook in dat kamp. :D
pi_143554193
Ik zal er ook niet rouwig om zijn als ik het nooit goed vind. Maar als ik iets niet heel kut vind is het eigenlijk vaak wel wat extra luisterbeurten waard.
Er is zat muziek die ik op het eerste gehoor niet hoog inschatte. Zelfs hele genres, Techno en bijvoorbeeld Metal/Stoner met hele harde drones vond ik echt niet zo super toen ik het de eerste keren hoorde en ondertussen ben ik hooked.
pi_143554712
Migos staat natuurlijk op #198 om eerst alle snobs weg te jagen.
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')