abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143408398
deel 2 van de discussie

quote:
MoreMainefamiliesareskippingor delayingchildhoodvaccines

Public health advocates worry the trend could lead to outbreaks of long-controlled diseases.

Mainers increasingly question the safety of vaccines, and the state now has one of the highest rates of unvaccinated children in the United States.

The number of children entering Maine’s kindergarten classrooms without all of the required shots has jumped by about half in the past decade, to about 600 statewide, because parents philosophically object to vaccines.

Parents and health officials speculate that the trend is driven by a large body of anti-vaccine literature claiming the shots are unsafe, Mainers’ sense of independence, and parents’ desire to do what’s best for their children. But public health advocates worry that diseases common decades ago that were nearly eradicated could return.

Yarmouth Dr. Laura Blaisdell, a pediatrician who is teaming with MaineHealth to research why some Mainers are choosing to forgo vaccines, predicts an outbreak of measles or pertussis will erupt in Maine. The state experienced its highest number of pertussis, or whooping cough, cases in decades in 2012, and pertussis numbers in 2013 remained high compared to recent decades.

“It’s not a matter of ‘if.’ It’s really just a matter of time, of when it will happen. These are diseases that will come back,” Blaisdell said. “It will take the death of children for people to understand and realize the merits of vaccines.”

Blaisdell said doubt about the safety of vaccines has spread from the fringes to typical parents who have read sophisticated anti-vaccination messages on the Internet. The anti-vaccination movement started in the late 1990s, stemming from a study linking autism to vaccines that has since been debunked. National surveys report that people choosing to opt out of vaccines tend to be upper middle class and educated, and autism is only part of the reason for the skepticism.

Anti-vaccine advocate Ginger Taylor, 45, of Brunswick said the free market should dictate what vaccines, if any, people choose for their children.

“The jig is up. The system is broken,” Taylor said. “If they want to live in happy-land, in a world where vaccines are completely safe, that’s up to them.”

But Blaisdell said patients who doubt vaccines are most often not anti-vaccine crusaders, but people who are misinformed.

“We shouldn’t vilify them. These are reasonable people looking to make decisions with the best information that they have,” Blaisdell said.

The opt-out increase in Maine is entirely accounted for by the number of people signing philosophic exemptions to vaccinating their children, as opposed to religious reasons, according to the Maine Center for Disease Control and Prevention.

Blaisdell is part of a group of Maine medical professionals trying to stem the anti-vaccination tide by educating the public and warning parents of the dangers of leaving their children unvaccinated. One of the leading efforts is vaxmainekids.org, a public health education partnership between MaineHealth and the Maine Immunization Coalition, an advocacy group made up of doctors, nurses and other medical professionals.

The message, if it succeeds, will take time to resonate, public health officials say.

Maine’s opt-out rate for children entering kindergarten – 3.9 percent – is the ninth highest in the country, according to a 2013 report by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention. While less than 4 percent may not sound high, vaccines are most effective when nearly everyone is immunized. When even 5 percent to 10 percent of the population opts out, what is known as “herd immunity” can be compromised, according to the CDC.

In 2012, Maine experienced its highest rate of pertussis since at least the 1960s, with 737 cases. The numbers declined to 330 in 2013 but were still high compared to historical standards, more than twice as much as a few years ago. This year, with 181 cases through June 30, pertussis cases are tracking similar to 2013.

The numbers are worrisome, health experts say, and represent a danger even to those who have had their shots.

When herd immunity breaks down, even those who are immunized can be at risk, according to scientists. That’s because not everyone’s body responds to and is inoculated by the vaccinations, but widespread vaccination prevents the spread of disease to those who aren’t protected. Herd immunity also protects babies who are not yet old enough to get their vaccines. When the percentage of those opting out of vaccines climbs, the effectiveness of herd immunity declines.

MEASLES COMING BACK

Measles, while not a problem in Maine, with only one confirmed case in 2013, is starting to make a comeback nationally. The CDC has reported nearly 600 cases so far this year in the United States, more than 10 times higher than a typical year.

One in 1,000 children who fall sick with measles dies, according to the CDC.

Children can’t start receiving their measles vaccine until age 1. As an airborne infectious disease, along with pertussis, it’s extremely contagious, Blaisdell said.

“If you’re in the same room as someone who has contracted measles and you’re not vaccinated, you’re pretty much going to get measles,” Blaisdell said. “I wouldn’t want to see a baby with measles.”

Dr. Larry Losey, a Brunswick pediatrician, said “vaccines are a victim of their own success.” Because vaccines have done such a good job eradicating or greatly minimizing diseases, people forget about those past scourges and focus instead on imagined threats, he said.

Over time, the heroic image of vaccines – Dr. Jonas Salk developing the polio vaccine in the 1950s and earning the Presidential Medal of Freedom –has faded, Losey said. The polio virus infected 50,000 people or more per year in the 1940s and 1950s, before the Salk vaccine. Those who didn’t die were often paralyzed or had to receive treatment in “iron lungs.”

Ann Lee Hussey, 60, a South Berwick polio survivor who contracted the disease as a baby, a few years before the vaccine became widely available, remembers schoolchildren standing in line to get their vaccines, and how grateful parents were to have their children vaccinated.

“I remember adults talking about how much of a sense of relief it was to have the vaccine,” said Hussey, who can walk, but with difficulty.

Similarly, hundreds of thousands of cases of measles were reported annually in the 1950s, causing hundreds of deaths per year. But, after the measles vaccine was introduced in 1963, cases dropped to near zero.

And millions were infected with German measles – rubella – in the mid-1960s, with more than 11,000 babies dying between 1963 and 1965. After a vaccine was introduced in 1969, rubella also was nearly eradicated, according to the CDC.

Hussey said it galls her to see people voluntarily forgo vaccines. In countries that don’t have easy access to the vaccine, polio is still killing and maiming people.

“Quite frankly, I think they’re being very selfish at the expense of children. I can’t imagine us going backwards,” said Hussey, who has volunteered in Africa to help administer the polio vaccine.

http://www.pressherald.co(...)-childhood-vaccines/

Walgelijk. :') Kinderinentingen overslaan omdat het de gezondheid zou schaden. :') Hoe precies dan?

Daar hoor je ze niet over, behalve dat het van een vage internetbron komt.
pi_143408430
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er wordt nog steeds niet tegen de waterpokken ingeënt, er wordt tegen pokken ingeënt.
pokken ook niet meer sinds 1976
pi_143408449
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Als je geld kon zetten op het feit dat er over een paar decennia van deze groep tieners meer aan baarmoederhalskanker zijn overleden dan aan bijwerkingen van het vaccin had ik dat meteen gedaan. Gratis geld verdienen.
Het is maar net hoe sterk de risico's dalen/stijgen en hoe ernstig de bijwerkingen zijn. Liever een licht verhoogd risico op iets ernstigs dan een groot risico op iets minder ernstigs maar waar de grens precies ligt hangt af van de exacte getallen, waar je risico op loopt en de individuele afweging.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143408497
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:14 schreef Oceanonix het volgende:
Kinderinentingen overslaan omdat het de gezondheid zou schaden. :') Hoe precies dan?
quote:
Ze laat weten dat jaarlijks vijf tot tien jonge kinderen sterven na een inenting. Een verband is echter niet aangetoond. Meestal gaat het volgens het RIVM om toeval: baby's krijgen in hun eerste levensjaar meermalen vaccinaties, en kunnen door allerlei redenen overlijden.
bron
censuur :O
pi_143408609
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

bron
Tsja. Zelfs al zou dat verband aangetoond worden, dan nog is het dus een slechte partij. Gelijk ook maar alle kipproducten uit de winkels halen, want er gaat ook wel eens iemand dood door een salmonellakippetje..
pi_143408637
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Dude, zoals ik al zei heb ik zelf Asperger en ADHD dus ik weet wel het één en ander af van autistische problemen; het leven kan inderdaad een hel zijn ja, maar nogmaals: klein kansje op (niet eens bestaand gevaar op) autisme, versus reële kansen op zware lichamelijke en/of geestelijke handicaps of zelfs de dood. Ikzelf zou wel weten wat ik zou kiezen, ook al onderschat ik de problematiek van autisme heus ECHT niet, zoals jij blijkt te beweren.
Alleen is de vorm van autisme die ze bij jou vermoeden een andere dan die ze bij anderen vermoeden en ervaren anderen het anders dan jij. Zoveel mensen met autisme, zoveel ervaringen. Waarschijnlijk vallen er veel pathologieën onder hetzelfde etiket aangezien het een syndroom en geen ziekte is (er dus een etiket wordt geplakt op basis van symptomen zonder te weten wat de onderliggende oorzaak is in het specifieke geval). De kans is groot dat iemand anders die autisme heeft een andere aandoening heeft ook al heeft het dezelfde naam. Maar goed, het gaat er inderdaad om dat verschillende mensen hier een verschillende mening over hebben en dat ze zelf die afweging moeten mogen maken voor henzelf en hun kinderen. Persoonlijk krijg ik liever een ernstige ziekte waaraan ik snel overlijd dan autisme en zal ik ook zo redeneren voor mijn kind. Aangezien dit een subjectief gegeven is moeten burgers vooral voor zichzelf of voor hun kinderen deze afweging maken, dat is mijn punt. Maar laten we maar stoppen met deze discussie aangezien het gelukkig om een vals dilemma gaat en we ons hier dus niet druk om hoeven te maken. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_143408675
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is maar net hoe sterk de risico's dalen/stijgen en hoe ernstig de bijwerkingen zijn. Liever een licht verhoogd risico op iets ernstigs dan een groot risico op iets minder ernstigs maar waar de grens precies ligt hangt af van de exacte getallen, waar je risico op loopt en de individuele afweging.
Prima als je die afweging maakt. Ik heb mij familie het liefst levend over een paar decennia. Daarnaast maakt men die keuze helemaal niet op basis van kans en risico omdat de meesten niet weten hoe een vaccin werkt, blijkt ook in dit topic, en niet weet hoe de kansen liggen.

Toch vreemd dat mensen totaal niet om kunnen gaan met het begrip kans. Terwijl één of twee bijwerkingen in de praktijk voor massale paniek zorgen. Dat de pokken er nauwelijks meer zijn komt natuurlijk niet omdat mensen gestopt zijn met vaccineren.
10 tegen 1 dat bijna iedereen die nu tegen een vaccin is in de rij stond tijdens grote epidemieën van 1 van de ziektes. Als het maar zichtbaar en dichtbij is. Dat zijn de bijwerkingen wel, de echte ziekte dankzij vaccins niet meer.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_143408725
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Prima als je die afweging maakt. Ik heb mij familie het liefst levend over een paar decennia.

Toch vreemd dat mensen totaal niet om kunnen gaan met het begrip kans. Terwijl één of twee bijwerkingen in de praktijk voor massale paniek zorgen. Dat de pokken er nauwelijks meer zijn komt natuurlijk niet omdat mensen gestopt zijn met vaccineren.
10 tegen 1 dat bijna iedereen die nu tegen een vaccin is in de rij stond tijdens grote epidemieën van 1 van de ziektes. Als het maar zichtbaar en dichtbij is. Dat zijn de bijwerkingen wel, de echte ziekte dankzij vaccins niet meer.
"De kans is 50%. Je krijgt het, of je krijgt het niet." :')
pi_143408753
Hoe schaad het de gezondheid?

Je spuit zware metalen in je kind :')

Misschien iets meer verdiepen in de zaak voor je wat gaat roepen :)
pi_143408772
Domme ouders, kinderen zijn het slachtoffer.

Maja, we hebben overbevolking
pi_143408879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:25 schreef zwaardegekste het volgende:

Misschien iets minder BNW frequenteren. Het gaat overduidelijk weer om kwik in de vorm van thiomersal. Dat komt in geen enkel vaccin uit het RVP voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143408895
quote:

:|W
pi_143408941
quote:

Daarom overleefden miljoenen mensen ook de pokken ineens, na miljoenen doden te hebben veroorzaakt. Omdat ze het vaccin niet meer namen.

:')
pi_143408949
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien iets minder BNW frequenteren. Het gaat overduidelijk weer om kwik in de vorm van thiomersal. Dat komt in geen enkel vaccin uit het RVP voor.
Als ik in mijn familie gezien heb wat het met de koters deed..

Denk ik er ook serieus over om dat later (mocht t ooit voorkomen) te gaan weigeren..

Ga eens kritisch naar AL die serums kijken, het is niet alleen kwik, het is een cocktail van gif...
pi_143408999
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:30 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Denk ik er ook serieus over om dat later (mocht t ooit voorkomen) te gaan weigeren..

Ga eens kritisch naar AL die serums kijken, het is niet alleen kwik, het is een cocktail van gif...
Je loopt wat in het wilde weg te zwetsen zonder concreet te worden of enige kennis van zaken te bezitten.
Mijd je ook keukenzout omdat het vol zit met alkalimetalen en halogenen?
pi_143409003
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:30 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Blijf je dan ook weg uit het ziekenhuis als je kinderen ziek worden?

Antibiotica dood dan veel meer cellen in je lichaam. Pure gif.
pi_143409023
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alleen is de vorm van autisme die ze bij jou vermoeden een andere dan die ze bij anderen vermoeden en ervaren anderen het anders dan jij. Zoveel mensen met autisme, zoveel ervaringen. Waarschijnlijk vallen er veel pathologieën onder hetzelfde etiket aangezien het een syndroom en geen ziekte is (er dus een etiket wordt geplakt op basis van symptomen zonder te weten wat de onderliggende oorzaak is in het specifieke geval). De kans is groot dat iemand anders die autisme heeft een andere aandoening heeft ook al heeft het dezelfde naam. Maar goed, het gaat er inderdaad om dat verschillende mensen hier een verschillende mening over hebben en dat ze zelf die afweging moeten mogen maken voor henzelf en hun kinderen. Persoonlijk krijg ik liever een ernstige ziekte waaraan ik snel overlijd dan autisme en zal ik ook zo redeneren voor mijn kind. Aangezien dit een subjectief gegeven is moeten burgers vooral voor zichzelf of voor hun kinderen deze afweging maken, dat is mijn punt. Maar laten we maar stoppen met deze discussie aangezien het gelukkig om een vals dilemma gaat en we ons hier dus niet druk om hoeven te maken. :)
Top! :)

Wel even een zijsprongetje en daarna kunnen we over het onderwerp zelf doorgaan. :)
De ziektes waartegen je ingeënt wordt zijn besmettelijk, autisme niet. Als niemand hun kind liet inenten, is de kans zeer reëel dat ziektes die longontsteking, hersenvliesontsteking, aantasting van de lever, levenslange verlamming en meer van dat soort dingen kunnen veroorzaken, weer zeer veel slachtoffers kunnen maken. Mocht jouw kind dan ook niet ingeënt zijn, loopt het dus een behoorlijk risico.
Heb je in je directe omgeving mensen met zulke zware vormen van autisme dat je dat punt zwaarder vindt wegen dan dit? :) (Ik kan me wel voorstellen dat dat een behoorlijke impact kan hebben, maar het zien van een tante met verlammingen en kromtrekkingen in de ledematen van polio is ook geen pretje.)

Niet om het welles/nietes spelletje alsnog voort te laten slepen, maar even puur interesse.
pi_143409041
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je loopt wat in het wilde weg te zwetsen zonder concreet te worden of enige kennis van zaken te bezitten.
Er zit chloor in zout!
pi_143409055
quote:

Wat voor zware metalen?

In ieder geval geen kwik: de onschuldige verbinding van kwik wordt niet in Europa gebruikt in vaccins. Welke zware metalen spuit je nog meer in je kind? :)
pi_143409186
quote:

[..]

Hebben mensen die dat wel doen, recht van spreken?
pi_143409286
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hebben mensen die dat wel doen, recht van spreken?
Mensen die wat doen, zout mijden?
pi_143409294
quote:

[..]

Zoveel mogelijk inderdaad.. Is ook puur gif ;)
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Blijf je dan ook weg uit het ziekenhuis als je kinderen ziek worden?

Antibiotica dood dan veel meer cellen in je lichaam. Pure gif.
Er zijn betere antibiotica beschikbaar, neem puur zilver of CBD..
pi_143409465
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:42 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Je weet dat je lichaam veel van die alkalimetalen nodig heeft om te blijven werken?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_143409469
quote:

[..]

[..]

*O* Smurfenblauw!
pi_143409500
quote:

[..]

Je hebt in ieder geval vrij consequent geen flauw benul waar je over praat.
pi_143409533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:48 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je weet dat je lichaam veel van die alkalimetalen nodig heeft om te blijven werken?
In beperkte mate ja..

Je weet dat het inademen van scheetjes in beperkte mate ook gezond voor je is?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:11:49 #27
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_143410075
quote:
neem puur zilver
Als Z(ilver)-pil :D

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_143410100
quote:
6s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:11 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als Z(ilver)-pil :D

[ afbeelding ]
bijna goed!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Collo%C3%AFdaal_zilver
pi_143410325

"maar ik heb tenminste geen Big Pharmagif ingenomen!"

donderdag 14 augustus 2014 @ 13:22:27 #30
116015 SicSicSics
pi_143410372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef DonJames het volgende:
[ afbeelding ]

"maar ik heb tenminste geen Big Pharmagif ingenomen!"

Die kans is natuurlijk extreem klein en net zo overtrokken als 'van inenten ga je dood' 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_143410391
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Die kans is natuurlijk extreem klein en net zo overtrokken als 'van inenten ga je dood' 8-)
Ja. Maar wel veel grappiger _O-
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:25:18 #32
116015 SicSicSics
pi_143410458
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:22 schreef DonJames het volgende:
Ja. Maar wel veel grappiger _O-
Dat is waar! ^O^ :D

Ik vind deze website altijd nog wel grappig/ schrijnend:
http://www.jennymccarthyb(...)Body_Count/Home.html
Fine, fuck you then!
pi_143411307
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:50 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

In beperkte mate ja..

Je weet dat het inademen van scheetjes in beperkte mate ook gezond voor je is?
Dan is het dus geen puur gif ;)

Iets is pas giftig in de juiste dosis, zoals zilver...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_143411397
Tegen pokken wordt niet meer ingeent omdat de vaccinatie zo succesvol was. Pokken althans de besmettelijke variant voor de mens heeft geen andere bron als de mens.
Door vaccinatie is pokken uitgestorven. Een uitbraak kan nu alleen nog plaatsvinden door klootviolen die pokken bewust verspreiden als ze het in handen kunnen krijgen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:15:46 #35
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143412248
quote:

quote:

Wat denk je dat zilver is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143412919
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Dan is het dus geen puur gif ;)

Iets is pas giftig in de juiste dosis, zoals zilver...
Eenieder is natuurlijk vrij om te doen wat ie wil he :)

Maar een antibioticum als zilver naast kwik houden en zeggen dat t beide net zo slecht is is wel een beetje een jammere vergelijking..

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Wat denk je dat zilver is?
Een zwaar metaal wat ook wel de natuurs sterkste antibioticum is?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 14:38:13 #37
45206 Pietverdriet
pi_143413018
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:35 schreef zwaardegekste het volgende:

Toon maar aan dat het beter is dan andere antibiotica
pi_143413151
quote:

[..]

Maar zware metalen zijn toch slecht?
pi_143413348
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:42 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Maar zware metalen zijn toch slecht?
niet als je meet met 2 maten. In normale toestand zijn alle metalen zwaar en slecht behalve zilver want die zou mogelijk iets goed kunnen doen en is daarom niet zwaar.... Toch?
pi_143413453
quote:
...
Zo in de natuur te vinden ja :') En hoezo het sterkste?
pi_143413556
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zo in de natuur te vinden ja :') En hoezo het sterkste?
wel met een wichelroede.... ;)
pi_143413704
quote:

[..]

Eenieder is natuurlijk vrij om te doen wat ie wil he :)

Maar een antibioticum als zilver naast kwik houden en zeggen dat t beide net zo slecht is is wel een beetje een jammere vergelijking..

[..]

Er zit echter geen (puur, moleculair) kwik in vaccins, zelfs niet in de vaccins waarin thiomersal zit/zat. Het is een kwikverbinding en dat laatste stukje maakt werkelijk een wereld van verschil uit.
Daar waar er ook geen moleculair natrium in zout zit, is het wel een natrium verbinding (in dit geval een zout). In het geval van moleculair natrium, zou het, zodra het in contact komt met water, extreem reactief zijn. Iets wat duidelijk niet het geval is met het natrium in zout.
En zo ook in thiomersal. Niet dat het geheel onschadelijk is (het is immers, ondanks de bijzonder goede anti bacteriële en schimmel werking, ook uit, voor zover mogelijk, de meeste westerse vaccins gehaald), maar zeggen dat er kwik in het vaccin zit, is laten zien dat je niet weet waar je over praat...
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:54 schreef zwaardegekste het volgende:
Weet je iets beters dan? Ja potentieel CBD, maar de harde statistieken daarvoor zijn lastig te vinden, de pharma's zijn niet zo happig op concurrentie ;)
klinkt altijd mooi, bigpharma is tegen dit en dat, maar er is wel degelijk onderzoek gedaan en gaande, een korte zoektocht levert in ieder geval al dit op:
http://www.cpmc.org/profe(...)abidiolarticles.html
quote:
Soroceanu L, Murase R, Limbad C...Desprez PY, McAllister SD. Id-1 is a key transcriptional regulator of glioblastoma aggressiveness and a novel therapeutic target. Cancer Res 2013;73(5):1559-69. doi: 10.1158/0008-5472.CAN-12-1943. Epub 2012 Dec 13.

Velasco G, Sanchez C, Guzman M. Towards the use of cannabinoids as antitumour agents. Nature Reviews Cancer 12, 436-444 (June 2012) | doi:10.1038/nrc3247Opens new window.

Carter GT, Flanagan AM, Earleywine M, Abrams DI, Aggarwal SK, Grinspoon L. Cannabis in palliative medicine: improving care and reducing opioid-related morbidity. Am J Hosp Palliat Care 2011;28:297-303Opens new window.

Torres S, Lorente M, Rodriguez-Fornes F, et al. A combined preclinical therapy of cannabinoids and temozolomide against glioma. Mol Cancer Ther 2011;10:90-103Opens new window.

McAllister SD, Christian RT, Horowitz MP, Garcia A, Desprez PY. Cannabidiol as a novel inhibitor of Id-1 gene expression in aggressive breast cancer cells. Mol Cancer Ther 2007;6:2921-7Opens new window.

McAllister SD, Murase R, Christian RT, et al. Pathways mediating the effects of cannabidiol on the reduction of breast cancer cell proliferation, invasion, and metastasis. Breast Cancer Res Treat 2011;129:37-47Opens new window.

Hu H, Han HY, Wang YL, et al. The role of Id-1 in chemosensitivity and epirubicin-induced apoptosis in bladder cancer cells. Oncol Rep 2009;21:1053-9Opens new window.

Ponz-Sarvise M, Nguewa PA, Pajares MJ, et al. Inhibitor of differentiation-1 as a novel prognostic factor in NSCLC patients with adenocarcinoma histology and its potential contribution to therapy resistance. Clin Cancer Res 2011;17:4155-66Opens new window.
In het geval van antibacteriële functie:
http://scholar.google.nl/(...)LQAw&ved=0CB4QgQMwAA
Talloze pagina's om je hartje op te halen...
C. Sagan
pi_143413748
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:53 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

wel met een wichelroede.... ;)
..en een paar batterijen, zilverelektroden en een bak gedistilleerd water. Heel natuurlijk allemaal! Dit in tegenstelling tot (bijvoorbeeld) penicilline. Ja, dat is een schimmel, maar die wordt in een lab gekweekt, dat kan natuurlijk niet goed zijn!
pi_143414020
Zilver zou volgens sommigen als antibioticum werken aangezien NASA zilver gebruikt op oppervlakken die steriel zouden moeten zijn. (Tegenwoordig wordt het om diezelfde reden ook in sommige pleisters verwerkt.)
Dat is net zoiets als teflon gaan eten voor een soepele stoelgang.

Daarnaast wordt beweerd dat dat colloïdaal zilver ALLEEN de SLECHTE bacteriën zou doden en de bacteriën die goed voor je lichaam zijn (zoals in je darmen) volkomen met rust laat.
pi_143414046
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:07 schreef ToT het volgende:
Zilver zou volgens sommigen als antibioticum werken aangezien NASA zilver gebruikt op oppervlakken die steriel zouden moeten zijn.

Daarnaast wordt beweerd dat dat colloïdaal zilver ALLEEN de SLECHTE bacteriën zou doden en de bacteriën die goed voor je lichaam zijn (zoals in je darmen) volkomen met rust laat.
Je krijgt er in ieder geval vampieren mee dood.
pi_143414053
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je krijgt er in ieder geval vampieren mee dood.
_O- :D ^O^
pi_143414073
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:07 schreef ToT het volgende:
Zilver zou volgens sommigen als antibioticum werken aangezien NASA zilver gebruikt op oppervlakken die steriel zouden moeten zijn. (Tegenwoordig wordt het om diezelfde reden ook in sommige pleisters verwerkt.)

Ja, zilver is heel slim! En water heeft een geheugen!
pi_143414078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:07 schreef Momo... het volgende:

[..]

Er is zwaar geschut nodig he om die kankercellen weg te krijgen. Wat zou jij doen als je kanker krijgt?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:07 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Als je de keuze hebt tussen sterven aan kanker of genezen door chemo dan is voor mij de keuze relatief makkelijk ja.
De medische wetenschap is al bijna 40 jaar op de hoogte van de kanker-genezende-werking van cannabis, alleen kun je het plantje niet patenteren, en er dus niet op binnenlopen..

Dus alleen onder economische voorwendselen worden mensen gesloopt met (goedkope) chemo, het is de rest van de medicatie in dat traject waar ze op verdiend worden..
pi_143414132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:09 schreef zwaardegekste het volgende:

De medische wetenschap is al bijna 40 jaar op de hoogte van de kanker-genezende-werking van cannabis, alleen kun je het plantje niet patenteren, en er dus niet op binnenlopen..

Dus alleen onder economische voorwendselen worden mensen gesloopt met (goedkope) chemo, het is de rest van de medicatie in dat traject waar ze op verdiend worden..
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:08 schreef DonJames het volgende:
.. onderbouw je gezwets "stellingen" of donderstraal een eind op.
pi_143414168
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:10 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

www.phoenixtears.ca

lees zelf maar, je weet t toch allemaal zo goed? :W
pi_143414178
quote:

[..]

[..]

Allemaal leuk en aardig, sterker, ik geloof wel in de medische werking van marihuana maar nogmaals, als jij de keuze hebt tussen sterven aan kanker of genezen door chemo, wat kies je dan?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:12:39 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143414228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:11 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

www.phoenixtears.ca

Ziet er uit als een Tell Sell product
pi_143414231
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, sterker, ik geloof wel in de medische werking van marihuana maar nogmaals, als jij de keuze hebt tussen sterven aan kanker of genezen door chemo, wat kies je dan?
En hoezo heb je alleen die twee opties?

Dat je dat zomaar aanneemt zeg...
pi_143414277
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:11 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

www.phoenixtears.ca

Echt? Dit is je onderbouwing?
pi_143414281
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:12 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

En hoezo heb je alleen die twee opties?

Dat je dat zomaar aanneemt zeg...
Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik stel jou de vraag, sterven aan kanker of genezen door chemo? Wat doe je?
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_143414305
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:14 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik stel jou de vraag, sterven aan kanker of genezen door chemo? Wat doe je?
cannabisolie

jouw keuzes zijn niet volledig...
pi_143414334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:14 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

cannabisolie

Maakt niet uit, er zijn toch mensen die genezen van kanker door chemo of ontken je dat?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:15:52 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143414344
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:14 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

cannabisolie

Dus jij denkt als je dat in zou nemen, vrijwel iedereen kunnen genezen van kanker, zelfs mensen met tumoren over het hele lichaam?
pi_143414358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:15 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Maakt niet uit, er zijn toch mensen die genezen door chemo van kanker of ontken je dat?
Hoor je mij toch niet zeggen?

Maar vraag eens of ze het nog eens zouden doen, de chemo mensen die ik ken gaan de volgende gelegenheid "liever gewoon dood"
pi_143414445
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:16 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Hoor je mij toch niet zeggen?

Maar vraag eens of ze het nog eens zouden doen, de chemo mensen die ik ken gaan de volgende gelegenheid "liever gewoon dood"
Nou de chemo mensen die ik ken niet. Dat zijn mensen die elke dag leven als nooit te voren. Ik begrijp niet waarom jij in zulke extremen denkt.

Chemo is de meest klote oplossing voor de meest klote ziekte. Het zorgt ervoor dat je verrot wordt maar het wel overleeft. Denk je echt dat cannabisolie dé oplossing is? Waarom zijn er dan zo weinig testimonials? Of artsen die het voorschrijven ipv chemo? Zijn artsen dan zo sadistisch of beinvloed door BigPharma?
pi_143414524
quote:

[..]

[..]

En daarom staat de BNW gemeenschap op de achterste poten omdat het blijkbaar wel kan bij broccoli. En gedaan is bij de bast van een wilg. En bij talloze andere medicijnen die oorspronkelijk van planten afkwamen.....
quote:
Ik heb je meerdere links gegeven waarin je kan zien dat er wel degelijk (grondig) wetenschappelijk onderzoek plaats vindt en gevonden heeft, maar dat negeren en blijven roeptoeteren dat "de wetenschap/bigpharma" het niet wil is natuurlijk veel beter :')
C. Sagan
pi_143414563
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Nou de chemo mensen die ik ken niet. Dat zijn mensen die elke dag leven als nooit te voren. Ik begrijp niet waarom jij in zulke extremen denkt.

Chemo is de meest klote oplossing voor de meest klote ziekte. Het zorgt ervoor dat je verrot wordt maar het wel overleeft. Denk je echt dat cannabisolie dé oplossing is? Waarom zijn er dan zo weinig testimonials? Of artsen die het voorschrijven ipv chemo? Zijn artsen dan zo sadistisch of beinvloed door BigPharma?
Genoeg van te vinden hoor..

de reden heb ik net al geschetst..

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:18 schreef Momo... het volgende:

[..]

Vertel eens over je eigen onderzoek.

Ik ben hier weg denk ik :') |:(
Jaren lang, mijn vader op de been gehouden die nu al zeker 15 jaar opgegeven is, en inderdaad, leeft als nooit te voren..

[ Bericht 26% gewijzigd door timmmmm op 14-08-2014 16:20:53 ]
pi_143414576
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:18 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Ach, hij is gewoon lekker aan het trollen.
Chemo is nou eenmaal een paardenmiddel, maar zo ongeveer het enige dat er in veel gevallen nog rest. Er zijn ontwikkelingen gaande om allerlei op maat gemaakte en gerichtere behandelingen voor kanker te creëeren, maar het duurt nog wel even voordat dat echt van de grond gekomen is.
Chemo wordt ook vaak afgeraden door artsen als er niet echt een significant effect wordt verwacht.
pi_143414656
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Chemo is nou eenmaal een paardenmiddel, maar zo ongeveer het enige dat er in veel gevallen nog rest. Er zijn ontwikkelingen gaande om allerlei op maat gemaakte en gerichtere behandelingen voor kanker te creëeren, maar het duurt nog wel even voordat dat echt van de grond gekomen is.
Chemo wordt ook vaak afgeraden door artsen als er niet echt een significant effect wordt verwacht.
Ja klopt, maar het doet mij pijn om te lezen dat er werkelijk mensen zijn die in zulke extremen denken. Ik moet er niet aan denken dat zo'n figuur zijn gedachtes verspreidt onder de mensen die hij lief heeft. Kleine kinderen die wietolie gaan drinken ipv chemo en overlijden.

Mocht je dit lezen zwaardegekste, bloed kleeft aan jouw handen in bovenstaand scenario.
pi_143414689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

En wat als paardenmiddelen niet werken?

Dan geven ze je op, stampen ze je vol met prednison / dexamethason en wensen je succes...

En dat terwijl je zonder bijwekingen kunt leven op dit olie i.p.v. die paardenmiddelen..

Maar ik roeptoeter maar wat, succes met de chemo, menschjes...
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:25:50 #66
62913 Blik
The one and Only!
pi_143414722
Er zit genoeg troep in vaccins om wel af en toe een kritische kanttekening te plaatsen bij het nut van een vaccin. Kijk met name eens naar de inhoud van de alom bekende griepprik. En dat allemaal om een onschuldige griep te ontlopen...

http://www.wat-is-waarheid.info/vaccin.htm
pi_143414741
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:25 schreef Blik het volgende:
Er zit genoeg troep in vaccins om wel af en toe een kritische kanttekening te plaatsen bij het nut van een vaccin. Kijk met name eens naar de inhoud van de alom bekende griepprik. En dat allemaal om een onschuldige griep te ontlopen...

http://www.wat-is-waarheid.info/vaccin.htm
Je moet overal kritisch op zijn. Niet alleen op wietolie maar ook op chemo. Kanker bestrijden is maatwerk.
pi_143414996
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:27 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

Ben je gelukkig geen verantwoordig verschuldigd :W

Maar iedereen bahalve jij: mijn excuses voor mijn goedbedoelde suggestie :)
Ik vraag mij vooral af wat je wil bereiken door iets te roepen en dan geen bewijzen te leveren.

Als ik op straat roep dat de aarde plat is gelooft ook niemand mij. Als ik kan bewijzen dat het zo is wel. En als ik het kan bewijzen, waarom zou je dat dan niet doen?

Of geniet je zo van al die reacties op je?
pi_143415006
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:32 schreef zwaardegekste het volgende:

[..]

hahahahaha, het is iemands eigen besluit...

[..]

Maar alle onderzoeken naar de werking van cannabis worden genegeerd..
er wordt alles aan gedaan om een fatsoenlijk medicijn op die basis tegen te houden, en dat is al vele jaren algemeen bekend..

Alleen jullie praten het weer goed om de een of andere zinloze reden..
Niemand praat iets goed, iedereen is hier een voorstander van een beter alternatief dan chemotherapie. Jij trekt het alleen naar het extreme. Wiet is geen bewezen geneesmiddel, chemo wel. Ongeacht wat wij allemaal willen is de situatie feitelijk zo.

En vind jij het echt iemands eigen besluit? Hoe kijk jij dan uberhaubt aan tegen indoctrinatie of sektarisch brainwashen?
pi_143415118
Niet meedoen aan rijksvaccinatie is meer premie betalen. Beetje parasiteren op de gezondheidszorg van anderen en ze ondertussen nog beschuldigen van alles en nog wat.

Prima, maar dan betaal je er ook maar voor.
pi_143415146
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Niet meedoen aan rijksvaccinatie is meer premie betalen. Beetje parasiteren op de gezondheidszorg van anderen en ze ondertussen nog beschuldigen van alles en nog wat.

Prima, maar dan betaal je er ook maar voor.
Niet prima, wat mij betreft. Verplicht inenten.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:40:53 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_143415218
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zo diep is onze regering nog niet gezonken gelukkig, moet niet gekker worden.
pi_143415282
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Zo diep is onze regering nog niet gezonken gelukkig, moet niet gekker worden.
Het gaat wat ver, en voorlopig is het ook nog helemaal niet nodig, maar toch.. Volksgezondheid is wel degelijk een argument voor zoiets.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:44:08 #74
62913 Blik
The one and Only!
pi_143415346
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het gaat wat ver, en voorlopig is het ook nog helemaal niet nodig, maar toch.. Volksgezondheid is wel degelijk een argument voor zoiets.
Tegen ebola ofzo, ja (mocht dat ooit een issue worden). Tegen ziektes die er niet tot nauwelijks toe doen zoals een focking griepprik met allemaal meuk erin, nee.
pi_143415365
quote:

[..]

Ik vind niet dat het lichaam van een burger ter beschikking staat van de overheid. Iemand beslist over zijn eigen lichaam. Dus kan ook kiezen om niet in te enten.

Maar bij een mazelen uitbraak betekent dat kosten, die moeten door iemand betaald worden en dan mag dat best op hen verrekent worden. Alles keuzes kosten geld, dus laat men daar dan ook voor betalen. :)
pi_143415378
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Tegen ebola ofzo, ja (mocht dat ooit een issue worden). Tegen ziektes die er niet tot nauwelijks toe doen zoals een focking griepprik met allemaal meuk erin, nee.
Oh, dat zeker. Overal moet men een risicoafweging voor maken.
pi_143415401
quote:

[..]

Griepprik is heel wat anders dan rijksvaccins he.

De pokken was nog veel dodelijker dan ebola nu, uitgebannen dankzij vaccins.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:46:54 #78
62913 Blik
The one and Only!
pi_143415421
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik vind niet dat het lichaam van een burger ter beschikking staat van de overheid. Iemand beslist over zijn eigen lichaam. Dus kan ook kiezen om niet in te enten.

Maar bij een mazelen uitbraak betekent dat kosten, die moeten door iemand betaald worden en dan mag dat best op hen verrekent worden. Alles keuzes kosten geld, dus laat men daar dan ook voor betalen. :)
Kun je nooit hard maken. Kijk eens naar een ziekte als TBC, er zijn letterlijk honderden verschillende varianten. De inenting is slechts goed tegen een tiental varianten. De kans is gewoon significant dat je ook TBC had gekregen zonder die inenting.
pi_143415437
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Maar we zijn wel een samenleving. En er zijn zo veel wetten die het welzijn van de samenleving bevoordelen, terwijl dat een nadeel betekent voor een individu.
quote:
Dat is fijn dat ik dan geld krijg voor de begravenis van mijn dochter..
pi_143415565
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Kun je nooit hard maken. Kijk eens naar een ziekte als TBC, er zijn letterlijk honderden verschillende varianten. De inenting is slechts goed tegen een tiental varianten. De kans is gewoon significant dat je ook TBC had gekregen zonder die inenting.
Wat moet je hard maken? Geen rijksvaccinatie is hogere premie.

Voor activiteiten van een gezondere levenswijze krijg je met verschillende polissen ook allerlei kortingen. Betekent niet dat je niet meer ziek kan worden, maar de inspanning wordt beloond. Zo kan je ook voor het niet inspannen gekort worden imo.

Waarom moet een ander de kosten dragen voor eigen keuzes?
pi_143415632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:47 schreef DonJames het volgende:

[..]

Maar we zijn wel een samenleving. En er zijn zo veel wetten die het welzijn van de samenleving bevoordelen, terwijl dat een nadeel betekent voor een individu.
Ik zeg dan ook niet dat een collectieve regeling niet het individu mag schaden.

Ik zeg alleen dat ik vind dat het een basisrecht is om te beslissing wat je in je lichaam spuit.

Wat ik met die andere opmerking moet, geen idee.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:54:08 #82
116015 SicSicSics
pi_143415670
quote:
Vertel dat maar aan Monsanto :D

Even een potje antikankercannabis GMO'en en je loopt binnen! *O*
Fine, fuck you then!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:55:38 #83
45206 Pietverdriet
pi_143415722
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Iets wat de antivaccinatiegekkies niet willen weten
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:55:57 #84
62913 Blik
The one and Only!
pi_143415733
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Wat moet je hard maken? Geen rijksvaccinatie is hogere premie.

Voor activiteiten van een gezondere levenswijze krijg je met verschillende polissen ook allerlei kortingen. Betekent niet dat je niet meer ziek kan worden, maar de inspanning wordt beloond. Zo kan je ook voor het niet inspannen gekort worden imo.

Waarom moet een ander de kosten dragen voor eigen keuzes?
Ben ik absoluut geen voorstander van, en gaat ook nooit gebeuren aangezien je ook kan weigeren vanwege geloofsovertuiging, en laat in dat soort regio's nou altijd een evt. uitbraak zijn van een kinderziekte. Aangezien een groot gedeelte van onze regering een gelovige achtergrond heeft zal zoiets never nooit gebeuren.
pi_143415785
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat een collectieve regeling niet het individu mag schaden.

Ik zeg alleen dat ik vind dat het een basisrecht is om te beslissing wat je in je lichaam spuit.
En slikken, door bijvoorbeeld iets toe te voegen aan drinkwater of melk, heb je daar wel problemen mee?
quote:
Wat ik met die andere opmerking moet, geen idee.
Jij zegt dat de niet-inenters geld moeten betalen. Maar wanneer iemand komt te overlijden als gevolg van hun niet-inenten, zal dat als nabestaande niet zo veel troost bieden, lijkt me.
pi_143415858
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:55 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben ik absoluut geen voorstander van, en gaat ook nooit gebeuren aangezien je ook kan weigeren vanwege geloofsovertuiging, en laat in dat soort regio's nou altijd een evt. uitbraak zijn van een kinderziekte. Aangezien een groot gedeelte van onze regering een gelovige achtergrond heeft zal zoiets never nooit gebeuren.
Wees maar niet bang, ik ben ook geen voorstander. Het is nogal een inbreuk. Ik zeg alleen dat ik me situaties kan voorstellen waarin die inbreuk gerechtvaardigd is.
pi_143415926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

En slikken, door bijvoorbeeld iets toe te voegen aan drinkwater of melk, heb je daar wel problemen mee?

[..]

Jij zegt dat de niet-inenters geld moeten betalen. Maar wanneer iemand komt te overlijden als gevolg van hun niet-inenten, zal dat als nabestaande niet zo veel troost bieden, lijkt me.
Niemand verplicht je om melk te drinken. Zelfs in water heb je meerdere keuzes. Iemand verplicht melk laten drinken, daar heb ik problemen mee ja.

Ik zeg ook niet dat het troost biedt. Ook niet dat een individu als slachtoffer daar geld voor moet ontvangen, dus waarom je dit er bij haalt is mij een raadsel.
pi_143415936
quote:

[..]

Je weet dat er elke winter meer mensen (in)direct overlijden aan de griep dan dat er nu zijn overleden aan de ebola epidemie?
C. Sagan
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:03:27 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_143415957
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

En dat is dan ook de enige menselijke ziekte die uitgebannen is door vaccins.

Al de andere ziektes waar nu tegen ingeënt wordt muteren gewoon en komen altijd in nieuwe varianten terug. Vervolgens duurt het weer een tijd voordat er ook een vaccin is wat tegen de nieuwe variant werkt
pi_143415980
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Je weet dat er elke winter meer mensen (in)direct overlijden aan de griep dan dat er nu zijn overleden aan de ebola epidemie?
en anders is het wachten op een griep zoals die van 1918. Dodelijker dan dat worden ze niet (hoop ik).
pi_143416038
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Al de andere ziektes waar nu tegen ingeënt wordt muteren gewoon en komen altijd in nieuwe varianten terug. Vervolgens duurt het weer een tijd voordat er ook een vaccin is wat tegen de nieuwe variant werkt
Dat is prima toch. Geen 100% score lijkt mij geen reden dan maar niet te vaccineren. Zeker niet als je weet wat voor leed alle ziektes die het rijksvaccinatieprogramma aanpakt ziet.
pi_143416049
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:03 schreef Blik het volgende:

[..]

hetzelfde wordt nu gedaan met polio. Maar daar zijn een aantal religekkies die de strijd wat moeilijk maken.
Nee het vaccin maakt moslimkinderen niet onvruchtbaar.
En nee de verpleegsters werken niet bij de CIA en planten geen afluisterappratuur in je.....

Andere vaccin blabla, zelfde gevolgen als de onzin hierboven.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:06:17 #93
62913 Blik
The one and Only!
pi_143416064
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:02 schreef The_stranger het volgende:

[..]

survival of the fittest, als je overlijdt aan de griep in Nederland dan was je blijkbaar al niet fit genoeg meer. Er zijn ook mensen die aan een longontsteking overlijden in Nederland, maar dat komt voornamelijk doordat die mensen al verzwakt zijn geraakt door een andere ziekte, bijvoorbeeld kanker of HIV.

Prima dat je een griepprik kunt halen, maar ik denk wel 3 keer na voordat ik me vol laat spuiten met dat gif wat er in een griepprik zit. Mijn schoonmoeder nam altijd de griepprik, die werd altijd standaard 2 dagen ziek na die prik. Sinds vorig jaar haalt ze hem niet meer.
pi_143416081
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:02 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Niemand verplicht je om melk te drinken. Zelfs in water heb je meerdere keuzes. Iemand verplicht melk laten drinken, daar heb ik problemen mee ja.
Leuk, in theorie. Maar aangezien zo ongeveer 100% van de bevolking drinkwater binnenkrijgt is die keuze in de praktijk wat lastig.

Ik zeg dit omdat er genoeg landen zijn die hun drinkwater fluorideren, is goed voor de tandjes. Niet in Nederland, overigens.
quote:
Ik zeg ook niet dat het troost biedt. Ook niet dat een individu als slachtoffer daar geld voor moet ontvangen, dus waarom je dit er bij haalt is mij een raadsel.
Omdat jij erover begint, de schade die niet-inenters veroorzaken op die niet-inenters.. Maargoed, laat maar zitten.
pi_143416126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:06 schreef Blik het volgende:

[..]

survival of the fittest, als je overlijdt aan de griep in Nederland dan was je blijkbaar al niet fit genoeg meer. Er zijn ook mensen die aan een longontsteking overlijden in Nederland, maar dat komt voornamelijk doordat die mensen al verzwakt zijn geraakt door een andere ziekte, bijvoorbeeld kanker of HIV.
...
Oh, hij had toch al AIDS, dan is het niet erg :') En nee, dat is geen survival of the fittest.
pi_143416129
Dat de griepprik niet in het rijksprogramma zit zegt al genoeg over de mate van het probleem en het oplossend vermogen van die prik voor het probleem. Laag dus. Alleen interessant voor bepaalde doelgroepen en werkenden.

Maar de griepprik staat nu niet echt symbool voor de kracht en uitwerking van vaccins.
pi_143416219
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Leuk, in theorie. Maar aangezien zo ongeveer 100% van de bevolking drinkwater binnenkrijgt is die keuze in de praktijk wat lastig.

en daarom zou ik niet principieel tegen het dwingen van het nemen van vaccins mogen zijn?

Ik heb het over een hogere premie voor hen omdat anderen kosten maken. Heb het nergens gehad over individuele vergoedingen ofzo.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:11:18 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_143416221
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is prima toch. Geen 100% score lijkt mij geen reden dan maar niet te vaccineren. Zeker niet als je weet wat voor leed alle ziektes die het rijksvaccinatieprogramma aanpakt ziet.
In feite wordt je ingeënt tegen een ziekte die er niet meer is omdat de ziekte is gemuteerd, wat voor nut heeft inenten dan? Zelfde was een aantal jaar geleden met de griepprik, bleek niet te werken tegen de meest voorkomende variant van de dat jaar geldende griepvirus.
pi_143416279
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:11 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

en daarom zou ik niet principieel tegen het dwingen van het nemen van vaccins mogen zijn?
O, dat mag zeker, begrijp me niet verkeerd.
quote:
Ik heb het over een hogere premie voor hen omdat anderen kosten maken. Heb het nergens gehad over individuele vergoedingen ofzo.
Maar die extra doden zijn collateral damage?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:13:29 #100
62913 Blik
The one and Only!
pi_143416298
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Oh, hij had toch al AIDS, dan is het niet erg :') En nee, dat is geen survival of the fittest.
Dat zeg ik niet, maar dat de griepprik zo algemeen aan iedereen aangeboden wordt is gewoon grote onzin en totaal onnodig. Geef het dan alleen aan de mensen die er baat bij hebben, maar niet aan 3 miljoen mensen.

Maar hier komt de pharmceutische industrie om de hoek kijken. Hoe meer er wordt ingeënt, des te meer geld er binnenkomt
pi_143416327
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:11 schreef Blik het volgende:

[..]

In feite wordt je ingeënt tegen een ziekte die er niet meer is omdat de ziekte is gemuteerd, wat voor nut heeft inenten dan? Zelfde was een aantal jaar geleden met de griepprik, bleek niet te werken tegen de meest voorkomende variant van de dat jaar geldende griepvirus.
Dat is het 1 van de manco's van de griepprik. Maar bij rijksvaccinaties is dat volgens mij niet het geval.
pi_143416351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar dat de griepprik zo algemeen aan iedereen aangeboden wordt is gewoon grote onzin en totaal onnodig. Geef het dan alleen aan de mensen die er baat bij hebben, maar niet aan 3 miljoen mensen.

Maar hier komt de pharmceutische industrie om de hoek kijken. Hoe meer er wordt ingeënt, des te meer geld er binnenkomt
Voor zover ik het me kan herinneren is die prik niet verplicht gesteld, noch zeer actief aangemoedigd door de overheid.
pi_143416371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

O, dat mag zeker, begrijp me niet verkeerd.

[..]

Maar die extra doden zijn collateral damage?
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb het helemaal niet over hoe diegene die kosten in zijn breedste zin maakt dat in zijn breedste zin tegemoet moet krijgen.

Alleen dat de veroorzaker een hogere premie mag betalen. Lijkt mij iets heel anders.
pi_143416433
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens? Ik heb het helemaal niet hoe diegene die kosten in zijn breedste zin dat in zijn breedste zin tegemoet moet krijgen.

Alleen dat de veroorzaker een hogere premie mag betalen. Lijkt mij iets heel anders.
Hoe kan je dat los van elkaar zien? Jij zegt "niet inenten is OK, als je maar betaalt". Geld is niet het probleem hier, dat is volksgezondheid!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:18:44 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_143416496
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is het 1 van de manco's van de griepprik. Maar bij rijksvaccinaties is dat volgens mij niet het geval.
Zou ik eens moeten opzoeken, was bij een aantal volgens mij wel het geval.

Wat mij het meest tegen de borst stuit van het RVP, is dat kleine kinderen met een zeer beperkt afweersysteem al zo enorm vaak en zo jong worden gevaccineerd. Als ik zie hoe ziek onze zoon werd van de BMR-prik en ook hoe die reageert op bijvoorbeeld dktp, dan begrijp ik heel goed dat mensen niet willen dat hun kind al zo vroeg moet worden ingeënt
pi_143416546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoe kan je dat los van elkaar zien? Jij zegt "niet inenten is OK, als je maar betaalt". Geld is niet het probleem hier, dat is volksgezondheid!
Met dat geld kan je de gezondheidszorg verbeteren. Families een vergoeding geven. Nog tig andere mogelijkheden wat je met dat geld doet. Zie niet in waarom ik specifiek moet aangeven waar dat extra geld exact naar toe moet. Alleen dat diegene extra belast mogen worden.

Ik snap eigenlijk niet waarom dat dan in allerlei uitwerkingen geïnterpreteerd moet worden.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:22:02 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_143416592
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voor zover ik het me kan herinneren is die prik niet verplicht gesteld, noch zeer actief aangemoedigd door de overheid.
Wel zeker gestimuleerd door de overheid en andere partijen. Mijn oude werk kwam ieder jaar met een massa-mailing over de griepprik (gemiddelde leeftijd binnen bedrijf, 29 jaar). Mijn zorgverzekeraar, precies hetzelfde. Ook wordt er ieder jaar rukbaarheid aan gegeven door het RIVM. Daarnaast koopt de overheid de vaccinaties in.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:22:37 #108
45206 Pietverdriet
pi_143416606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat mij het meest tegen de borst stuit van het RVP, is dat kleine kinderen met een zeer beperkt afweersysteem al zo enorm vaak en zo jong worden gevaccineerd. Als ik zie hoe ziek onze zoon werd van de BMR-prik en ook hoe die reageert op bijvoorbeeld dktp, dan begrijp ik heel goed dat mensen niet willen dat hun kind al zo vroeg moet worden ingeënt
Had je liever dat ze vroeg ziek worden?
Beetje kinkhoest bij een baby
pi_143416633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:22 schreef Blik het volgende:
Ook wordt er ieder jaar rukbaarheid aan gegeven door het RIVM.
Daar gaat het RIVM dan wel erg ver.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:23:35 #110
45206 Pietverdriet
pi_143416635
quote:

[..]

Wel zeker gestimuleerd door de overheid en andere partijen. Mijn oude werk kwam ieder jaar met een massa-mailing over de griepprik (gemiddelde leeftijd binnen bedrijf, 29 jaar). Mijn zorgverzekeraar, precies hetzelfde. Ook wordt er ieder jaar rukbaarheid aan gegeven door het RIVM. Daarnaast koopt de overheid de vaccinaties in.
Ik moest lachen
pi_143416643
quote:

[..]

Als ze zo jong zijn, zijn ze zeer vatbaar voor die ziektes. Wat is het alternatief, hopen dat ze de echte ziekte niet krijgen? Want dat betekent zo goed als zeker dat zo'n baby het niet overleefd..

quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Met dat geld kan je de gezondheidszorg verbeteren. Families een vergoeding geven. Nog tig andere mogelijkheden wat je met dat geld doet. Zie niet in waarom ik specifiek moet aangeven waar dat extra geld exact naar toe moet. Alleen dat diegene extra belast mogen worden.

Ik snap eigenlijk niet waarom dat dan in allerlei uitwerkingen geïnterpreteerd moet worden.
Nogmaals, het gaat niet om geld. Jij blijft het over de financiele afwikkeling hebben. Het punt is dat er mensen komen te overlijden (zelfs mensen die wel zijn ingeent) wanneer een grote groep besluit om zich niet meer in te enten. Dat kan je niet met geld oplossen..
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:24:43 #112
45206 Pietverdriet
pi_143416671
Afaik worden trouwens alleen risicogroepen tegen griep geprikt, ik moest het altijd zelf betalen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:24:48 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143416674
Enigszins opgeschoond. Voor BNWgeneuzel graag dáár een topic openen.

Mocht je bovenstaande hier zien, TR alsjeblieft even
Laffe huichelaar
pi_143416698
quote:

[..]

De andere partijen had ik het niet over, ik vroeg naar overheid. En er is een verschil tussen informeren, faciliteren en stimuleren.
pi_143416772
quote:

[..]

Ben serieus benieuwd. Ik denk hoogstens dat de effectiviteit iets afneemt maar nog dermate hoog is dat het nog steeds aan te bevelen is de RVP te nemen als je het op de schaal van de hele populatie bekijkt.

Ik ben wel voor kritisch kijken naar het programma. Kan het beter? Zijn andere combinaties van prikken niet beter voor het kind op korte en lange termijn? Zijn alle vaccins nog nodig etc. Valt alleen vaak op dat men nooit dit soort vragen stelt maar resoluut vaccineren afwijst.

Net als bij baarmoederhalskankervaccin. Daar valt ongetwijfeld wat op aan te merken. Kan misschien ook beter. Maar als onderzoek uitwijst dat op de lange termijn de populatie met vaccin het minst aantal kankergevallen heeft, dan kan je moeilijk kwalijk nemen dat de overheid dit adviseert. Op korte termijn zijn er minder meisjes ziek, op lange termijn is men niet meer zo overtuigd van het niet vaccineren denk ik.
pi_143416791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Afaik worden trouwens alleen risicogroepen tegen griep geprikt, ik moest het altijd zelf betalen
Exact. Ik kon hem overigens gratis halen op m'n werk (niet gedaan). Dat het een hype was zal ik ook niet ontkennen.
pi_143416961
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:23 schreef DonJames het volgende:

Nogmaals, het gaat niet om geld. Jij blijft het over de financiele afwikkeling hebben. Het punt is dat er mensen komen te overlijden (zelfs mensen die wel zijn ingeent) wanneer een grote groep besluit om zich niet meer in te enten. Dat kan je niet met geld oplossen..
Ja, ik blijf het over financiële afwikkeling hebben omdat dat ook het enige is wat ik voorstelde. Dat jij het breder wilt trekken, prima, maar dat bedoelde ik niet met de premie verhogen. Dat gaat namelijk over de manier om die groep mensen te belasten. Of wil jij ze belasten op een niet financiële manier?

Je reageert op mijn premie opmerking, dus gaat het over geld. Over hoe de slachtoffers tegemoet te komen heb ik geen idee en laat ik mij dus niet uit. Laat onverlet dat je de veroorzakers wel financieel kan belasten.

De veroorzakers financieel belasten staat los van de slachtoffers tegemoet komen in welke vorm dan ook en staat los van mijn premie opmerking dus.

Edit: als ik auto's wil belasten omdat ze vervuilend zijn, dan heb ik het toch ook niet over de slachtoffers van luchtvervuiling en hoe de tegemoet worden gekomen?
pi_143417026
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
...
De veroorzakers financieel belasten staat los van de slachtoffers tegemoet komen in welke vorm dan ook en staat los van mijn premie opmerking dus.
Hoe kan dat daar los van staan? Het is een DIRECT gevolg van jouw mening dat het eigenlijk best OK is wanneer een grote groep af gaat zien van vaccinatie (zolang ze maar betalen).
pi_143417214
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoe kan dat daar los van staan? Het is een DIRECT gevolg van jouw mening dat het eigenlijk best OK is wanneer een grote groep af gaat zien van vaccinatie (zolang ze maar betalen).
Het is een gevolg van de keuzevrijheid, niet van de premiebetaling. Nu is er keuzevrijheid, vind je dan dat de huidige slachtoffers een tegemoetkoming moeten krijgen? Zo ja, wie moet die betalen?

En zou iedereen gedwongen een prik moeten krijgen en er dus per direct een einde aan de keuzevrijheid moeten komen?
pi_143417271
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Het is een gevolg van de keuzevrijheid, niet van de premiebetaling. Nu is er keuzevrijheid, vind je dan dat de huidige slachtoffers een tegemoetkoming moeten krijgen? Zo ja, wie moet die betalen?
Er zijn eigenlijk geen huidige slachtoffers, omdat de groep ingeenten groot genoeg is.
quote:
En zou iedereen gedwongen een prik moeten krijgen?
Wanneer de groep anti-inenters groot genoeg wordt? Ja, wat mij betreft wel. Niet per direct natuurlijk, nergens voor nodig.
pi_143417476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk geen huidige slachtoffers, omdat de groep ingeenten groot genoeg is.

[..]

Wanneer de groep anti-inenters groot genoeg wordt? Ja, wat mij betreft wel.
Dus bij de mazelenuitbraak vorig jaar waren er geen slachtoffers? Zullen ze fijn vinden om te horen. En er zijn dus ook geen kosten gemaakt om die uitbraak in te dammen? Lijkt mij sterk. Maar fijn dat jij die kosten wel op je rekening neemt, ik leg die liever bij de weigeraars neer.

Dat laatste is duiken voor het dilemma. Ook nu worden er allerlei kosten gemaakt. Er zijn nu net zo goed slachtoffers als direct gevolg van de keuze om niet te verplichten. Maar als het minder erg is, is de niet financiële kwestie ineens een stuk minder prangend
pi_143417484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Wanneer de groep anti-inenters groot genoeg wordt? Ja, wat mij betreft wel. Niet per direct natuurlijk, nergens voor nodig.

Liever voorkomen dat de groep anti-inenters te groot wordt. Dus wat mij betreft keuzevrijheid houden en de premie verhogen.
pi_143417534
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Dus bij de mazelenuitbraak vorig jaar waren er geen slachtoffers?
Alleen onder de groep niet-inenters, voor zover ik weet.
quote:
Zullen ze fijn vinden om te horen. En er zijn dus ook geen kosten gemaakt om die uitbraak in te dammen? Lijkt mij sterk. Maar fijn dat jij die kosten wel op je rekening neemt, ik leg die liever bij de weigeraars neer.

Dat laatste is duiken voor het dilemma. Ook nu worden er allerlei kosten gemaakt. Er zijn nu net zo goed slachtoffers als direct gevolg van de keuze om niet te verplichten. Maar als het minder erg is, is de niet financiële kwestie ineens een stuk minder prangend
Laat verder maar, je begrijpt me niet.
pi_143417542
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Liever voorkomen dat de groep anti-inenters te groot wordt. Dus wat mij betreft keuzevrijheid houden en de premie verhogen.
Oh, dat absoluut.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:50:17 #125
45206 Pietverdriet
pi_143417572
Het probleem is veel breder dan alleen vaccinatie, hele antiwetenschappelijke beweging is veel groter.
pi_143417622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Alleen onder de groep niet-inenters, voor zover ik weet.

[..]

Laat verder maar, je begrijpt me niet.
Ziekenhuizen hebben kosten gemaakt, wie betaald dat? Ik stel de weigeraars doormiddel van een premie te belasten.

Dan kom jij met dat de slachtoffer kant, maar daar had ik het niet over. En de keuzevrijheid heeft een gevolg ja. Maar zoals je zelf zegt zou je nu ook niet de keuzevrijheid inperken. En dus de kosten accepteren die er in de huidige situatie kunnen ontstaan.

Jij speelt met het moment van wel of geen keuzevrijheid, maar dat is geen keuzevrijheid. Dat is schipperen in je argumentatie.
pi_143417636
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Het probleem is veel breder dan alleen vaccinatie, hele antiwetenschappelijke beweging is veel groter.
Dit vind ik dan wel weer frustrerend. Al worden sommige problemen ook wel veel groter gemaakt dan ze zijn, vooral door de media.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:54:08 #128
45206 Pietverdriet
pi_143417662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:53 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Dit vind ik dan wel weer frustrerend. Al worden sommige problemen ook wel veel groter gemaakt dan ze zijn, vooral door de media.
De Media die wel homeopaten, helderzienden, dodenpraters en sterrenwichelaars groot maken
pi_143417671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Oh, dat absoluut.
Wat is dan je probleem als ik zeg de premie te verhogen voor de niet inenters?
pi_143417691
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ziekenhuizen hebben kosten gemaakt, wie betaald dat? Ik stel de weigeraars doormiddel van een premie te belasten.
Het collectief. En ik ben niet zo'n enorme voorstander van alles maar doorbelasten. Dat is nou eenmaal niet het idee van een verzekering.
quote:
Dan kom jij met dat de slachtoffer kant, maar daar had ik het niet over. En de keuzevrijheid heeft een gevolg ja. Maar zoals je zelf zegt zou je nu ook niet de keuzevrijheid inperken. En dus de kosten accepteren die er in de huidige situatie kunnen ontstaan.

Jij speelt met het moment van wel of geen keuzevrijheid, maar dat is geen keuzevrijheid. Dat is schipperen in je argumentatie.
Nee, je begrijpt me echt niet. En ik ga het ook niet nog een keer uitleggen, ben wel door m'n woorden heen. Sorry, klaar.
pi_143417692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Media die wel homeopaten, helderzienden, dodenpraters en sterrenwichelaars groot maken
Goede wetenschapsjournalisten zijn schaars. Zeker hen die stelling durven te nemen tijdens een dergelijk debat.
pi_143417704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Media die wel homeopaten en sterrenwichelaars groot maken
Wat meer achtergrond informatie geven af en toe zou zeker geen kwaad kunnen..
pi_143417723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het collectief. En ik ben niet zo'n enorme voorstander van alles maar doorbelasten. Dat is nou eenmaal niet het idee van een verzekering.

[..]

Nee, je begrijpt me echt niet. En ik ga het ook niet nog een keer uitleggen, ben wel door m'n woorden heen. Sorry, klaar.
Ik begrijp je prima. Ben het alleen niet met je eens.

Hierboven stel je ineens voor keuzevrijheid te zijn, een uur terug voor verplicht inenten. Dus dat je schippert lijkt mij duidelijk.
pi_143417726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Met mijn post ben je het eens, terwijl ik in essentie, maar in minder woorden, precies hetzelfde zeg ;)
pi_143417872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Met mijn post ben je het eens, terwijl ik in essentie, maar in minder woorden, precies hetzelfde zeg ;)
Dat valt te bezien:

quote:

[..]

Verplicht inenten en keuzevrijheid met premieverhoging. En dan snap ik het niet als ik op de inconsistentie wijs. Het zal wel.
pi_143417955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal. Ik zeg dat ik voor verplicht inenten ben, wanneer (bij bepaalde ziektes) de groep anti-inenters zo groot wordt dat de herd immunity in gevaar komt. Dat is nog niet lang niet zo, dus voorlopig mag die keuzevrijheid bestaan. Ik zie ook wel dat verplicht inenten een inbreuk is, alleen kan die inbreuk gerechtvaardigd zijn, onder omstandigheden.
pi_143417960
quote:

[..]

Een baby krijgt van de moeder over het algemeen een flinke afweer mee tegen ziektes, echter dat neemt na de geboorte snel af om na een half jaar bijna niet meer aanwezig te zijn. Dat half jaar is echter niet lang genoeg om het eigen afweersysteem voldoende op te starten, dus is de baby extra bevattelijk voor allerlei ziektes.
Daarom wordt er zo jong al begonnen met inenten en daarom reageert een baby ook zo relatief heftig op vaccins. Echter overschat niet de impact die dergelijke ziektes hebben, mocht de niet ingeënte baby ze oplopen, daar zijn die twee dagen "grieperig" niets bij...
Baby's niet inenten is als neuken zonder voorbehoedsmiddelen, vaak gaat het goed, maar regelmatig niet, met flinke (dodelijke) gevolgen (die ook nog eens besmettelijk zijn)
C. Sagan
pi_143417979
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat valt te bezien:

[..]

Verplicht inenten en keuzevrijheid met premieverhoging. En dan snap ik het niet als ik op de inconsistentie wijs. Het zal wel.
Nou ja, kennelijk heb je ook grote moeite met "Sorry, klaar", dus dat verbaast me dan weer niet.
pi_143418146
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou ja, kennelijk heb je ook grote moeite met "Sorry, klaar", dus dat verbaast me dan weer niet.
Jij gaat toch net zo goed door :D

Waarom wijs je op de gevolgen van mijn keuzevrijheid en duik je voor de gevolgen van jouw keuzevrijheid door te doen alsof er geen slachtoffers zijn als de populatie niet in gevaar komt? Want die zijn er wel, al dan niet dodelijk.
pi_143418317
Misschien vergeten jullie dat de slachtoffers niet alleen weigeraars zijn. De slachtoffers kunnen ook baby's zijn die te jong zijn, kinderen die te ziek zijn (chemo, transplantaties) om vaccinaties te ontvangen.
En dan heb je groep non-responders, die zijn ingeent maar die bouwen geen afweer op. Die groep is niet groot maar ze bestaan wel.
Allen worden ze ziek omdat een ander besluit dat zijn of haar kinderen niet ingeent dienen te worden om wat voor reden dan ook. Zij maken de keuze ook altijd voor een ander, zonder dat ze dat beseffen.
Daarom moet de groep van gevaccineerden groot genoeg zijn om de zwakkeren te beschermen.
pi_143418422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:15 schreef Oceanonix het volgende:
Misschien vergeten jullie dat de slachtoffers niet alleen weigeraars zijn. De slachtoffers kunnen ook baby's zijn die te jong zijn, kinderen die te ziek zijn (chemo, transplantaties) om vaccinaties te ontvangen.
En dan heb je groep non-responders, die zijn ingeent maar die bouwen geen afweer op. Die groep is niet groot maar ze bestaan wel.
Allen worden ze ziek omdat een ander besluit dat zijn of haar kinderen niet ingeent dienen te worden om wat voor reden dan ook. Zij maken de keuze ook altijd voor een ander, zonder dat ze dat beseffen.
Daarom moet de groep van gevaccineerden groot genoeg zijn om de zwakkeren te beschermen.
Dat is waar, maar ik ben in principe tegen verplichten. Daarom ook voorkomen dat de groep te groot wordt, mede door de premies te verhogen voor weigeraars. En een deel van het geld gebruiken voor educatie. Het basisniveau biologie, natuurkunde en scheikunde is echt te laag.
pi_143418425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:15 schreef Oceanonix het volgende:
Klopt. Het liefst neemt iedereen die vaccinatie. En hogere premies lijkt mij een prima middel om dat te bevorderen.
pi_143419080
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Jij gaat toch net zo goed door :D

Waarom wijs je op de gevolgen van mijn keuzevrijheid en duik je voor de gevolgen van jouw keuzevrijheid door te doen alsof er geen slachtoffers zijn als de populatie niet in gevaar komt? Want die zijn er wel, al dan niet dodelijk.
Ja, en dat valt te betreuren. Maar mijn (toekomstige) kinderen hebben daar geen last van.
pi_143420419
quote:

[..]

Wat een onlogische redenering, als jouw kind een beperkt afweersysteem heeft, moet ie toch juist ingeënt worden, die kinderen leggen het loodje bij een milde infectie.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_143420534
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wat een onlogische redenering, als jouw kind een beperkt afweersysteem heeft, moet ie toch juist ingeënt worden, die kinderen leggen het loodje bij een milde infectie.
Acute bijwerkingen van zo'n prik kunnen alles behalve mild zijn, heb ik ook als ik vaccinaties haal voor als ik op vakantie ga; vrijwel meteen na de prik voel ik gewoon echt alle kracht uit mijn lijf wegvloeien, en pas na een week of 2 ben ik weer de oude.

Maar het is idd sowieso verstandig dat kinderen met een zwak immuunsysteem vaccinaties krijgen, ja! :Y
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:47:37 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_143422633
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik heb liever dat mijn kind ziek wordt door natuurlijke oorzaken dan niet-natuurlijke oorzaken. Ik ben geen voorstander van dode virussen in mijn kindje spuiten zodat het afweersysteem beter wordt. En kinderen leggen niet zomaar het loodje bij een milde infectie. Kinderen zijn belachelijk sterk qua afweersysteem, en zelfs alle ziektes waarvoor je nu ingeent wordt zijn goed te behandelen mits je de bijwerkingen goed weet en het snel signaleert. Dat was het hele probleem met de mazelenuitbraak vorig jaar, de ouders van de kinderen die ziek werden geloven in de wil van God en willen uit principe niet naar een dokter gaan voor behandeling

Over de vraag of je nog mazelen kunt krijgen als je bent ingeënt: http://www.rivm.nl/Docume(...)azelen_en_vaccinatie

Jazeker dus. Was vorig jaar overigens ook in het nieuws.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:50 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_143422762
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

De andere partijen had ik het niet over, ik vroeg naar overheid. En er is een verschil tussen informeren, faciliteren en stimuleren.
RIVM is geen overheid wil je zeggen?
pi_143423355
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb liever dat mijn kind ziek wordt door natuurlijke oorzaken dan niet-natuurlijke oorzaken. Ik ben geen voorstander van dode virussen in mijn kindje spuiten zodat het afweersysteem beter wordt. En kinderen leggen niet zomaar het loodje bij een milde infectie. Kinderen zijn belachelijk sterk qua afweersysteem, en zelfs alle ziektes waarvoor je nu ingeent wordt zijn goed te behandelen mits je de bijwerkingen goed weet en het snel signaleert. Dat was het hele probleem met de mazelenuitbraak vorig jaar, de ouders van de kinderen die ziek werden geloven in de wil van God en willen uit principe niet naar een dokter gaan voor behandeling

Over de vraag of je nog mazelen kunt krijgen als je bent ingeënt: http://www.rivm.nl/Docume(...)azelen_en_vaccinatie

Jazeker dus. Was vorig jaar overigens ook in het nieuws.
Aha, nee, logisch. Jouw kindje met beperkt afweersysteem wordt wel heel ziek van een vaccin (wat ernstig verzwakt is t.o.v. de daadwerkelijke ziekte), maar als het kindje (onverhoopt) de daadwerkelijke ziekte zou krijgen is er eigenlijk niet zo veel aan de hand. Ja ja.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:50 schreef Blik het volgende:

[..]

RIVM is geen overheid wil je zeggen?
Dat staat er niet.
pi_143423472
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen die wat doen, zout mijden?
Ja, lijkt mij niet toch.

De consequenties van niet inenten zijn nog een stuk vervelender dan inenten
pi_143423520
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij niet toch.

De consequenties van niet inenten zijn nog een stuk vervelender dan inenten
Volgens mij snap je sarcasme niet zo goed. Het was niet echt een serieuze vraag aan betreffende persoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')