abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143416327
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:11 schreef Blik het volgende:

[..]

In feite wordt je ingeënt tegen een ziekte die er niet meer is omdat de ziekte is gemuteerd, wat voor nut heeft inenten dan? Zelfde was een aantal jaar geleden met de griepprik, bleek niet te werken tegen de meest voorkomende variant van de dat jaar geldende griepvirus.
Dat is het 1 van de manco's van de griepprik. Maar bij rijksvaccinaties is dat volgens mij niet het geval.
pi_143416351
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar dat de griepprik zo algemeen aan iedereen aangeboden wordt is gewoon grote onzin en totaal onnodig. Geef het dan alleen aan de mensen die er baat bij hebben, maar niet aan 3 miljoen mensen.

Maar hier komt de pharmceutische industrie om de hoek kijken. Hoe meer er wordt ingeënt, des te meer geld er binnenkomt
Voor zover ik het me kan herinneren is die prik niet verplicht gesteld, noch zeer actief aangemoedigd door de overheid.
pi_143416371
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

O, dat mag zeker, begrijp me niet verkeerd.

[..]

Maar die extra doden zijn collateral damage?
Dat zeg ik toch nergens? Ik heb het helemaal niet over hoe diegene die kosten in zijn breedste zin maakt dat in zijn breedste zin tegemoet moet krijgen.

Alleen dat de veroorzaker een hogere premie mag betalen. Lijkt mij iets heel anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 16:16:21 ]
pi_143416433
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens? Ik heb het helemaal niet hoe diegene die kosten in zijn breedste zin dat in zijn breedste zin tegemoet moet krijgen.

Alleen dat de veroorzaker een hogere premie mag betalen. Lijkt mij iets heel anders.
Hoe kan je dat los van elkaar zien? Jij zegt "niet inenten is OK, als je maar betaalt". Geld is niet het probleem hier, dat is volksgezondheid!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:18:44 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_143416496
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is het 1 van de manco's van de griepprik. Maar bij rijksvaccinaties is dat volgens mij niet het geval.
Zou ik eens moeten opzoeken, was bij een aantal volgens mij wel het geval.

Wat mij het meest tegen de borst stuit van het RVP, is dat kleine kinderen met een zeer beperkt afweersysteem al zo enorm vaak en zo jong worden gevaccineerd. Als ik zie hoe ziek onze zoon werd van de BMR-prik en ook hoe die reageert op bijvoorbeeld dktp, dan begrijp ik heel goed dat mensen niet willen dat hun kind al zo vroeg moet worden ingeënt
pi_143416546
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:17 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoe kan je dat los van elkaar zien? Jij zegt "niet inenten is OK, als je maar betaalt". Geld is niet het probleem hier, dat is volksgezondheid!
Met dat geld kan je de gezondheidszorg verbeteren. Families een vergoeding geven. Nog tig andere mogelijkheden wat je met dat geld doet. Zie niet in waarom ik specifiek moet aangeven waar dat extra geld exact naar toe moet. Alleen dat diegene extra belast mogen worden.

Ik snap eigenlijk niet waarom dat dan in allerlei uitwerkingen geïnterpreteerd moet worden.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:22:02 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_143416592
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:15 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voor zover ik het me kan herinneren is die prik niet verplicht gesteld, noch zeer actief aangemoedigd door de overheid.
Wel zeker gestimuleerd door de overheid en andere partijen. Mijn oude werk kwam ieder jaar met een massa-mailing over de griepprik (gemiddelde leeftijd binnen bedrijf, 29 jaar). Mijn zorgverzekeraar, precies hetzelfde. Ook wordt er ieder jaar rukbaarheid aan gegeven door het RIVM. Daarnaast koopt de overheid de vaccinaties in.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:22:37 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143416606
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat mij het meest tegen de borst stuit van het RVP, is dat kleine kinderen met een zeer beperkt afweersysteem al zo enorm vaak en zo jong worden gevaccineerd. Als ik zie hoe ziek onze zoon werd van de BMR-prik en ook hoe die reageert op bijvoorbeeld dktp, dan begrijp ik heel goed dat mensen niet willen dat hun kind al zo vroeg moet worden ingeënt
Had je liever dat ze vroeg ziek worden?
Beetje kinkhoest bij een baby
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143416633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:22 schreef Blik het volgende:
Ook wordt er ieder jaar rukbaarheid aan gegeven door het RIVM.
Daar gaat het RIVM dan wel erg ver.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:23:35 #110
45206 Pietverdriet
pi_143416635
quote:

[..]

Wel zeker gestimuleerd door de overheid en andere partijen. Mijn oude werk kwam ieder jaar met een massa-mailing over de griepprik (gemiddelde leeftijd binnen bedrijf, 29 jaar). Mijn zorgverzekeraar, precies hetzelfde. Ook wordt er ieder jaar rukbaarheid aan gegeven door het RIVM. Daarnaast koopt de overheid de vaccinaties in.
Ik moest lachen
pi_143416643
quote:

[..]

Als ze zo jong zijn, zijn ze zeer vatbaar voor die ziektes. Wat is het alternatief, hopen dat ze de echte ziekte niet krijgen? Want dat betekent zo goed als zeker dat zo'n baby het niet overleefd..

quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Met dat geld kan je de gezondheidszorg verbeteren. Families een vergoeding geven. Nog tig andere mogelijkheden wat je met dat geld doet. Zie niet in waarom ik specifiek moet aangeven waar dat extra geld exact naar toe moet. Alleen dat diegene extra belast mogen worden.

Ik snap eigenlijk niet waarom dat dan in allerlei uitwerkingen geïnterpreteerd moet worden.
Nogmaals, het gaat niet om geld. Jij blijft het over de financiele afwikkeling hebben. Het punt is dat er mensen komen te overlijden (zelfs mensen die wel zijn ingeent) wanneer een grote groep besluit om zich niet meer in te enten. Dat kan je niet met geld oplossen..
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:24:43 #112
45206 Pietverdriet
pi_143416671
Afaik worden trouwens alleen risicogroepen tegen griep geprikt, ik moest het altijd zelf betalen
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:24:48 #113
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_143416674
Enigszins opgeschoond. Voor BNWgeneuzel graag dáár een topic openen.

Mocht je bovenstaande hier zien, TR alsjeblieft even
Laffe huichelaar
pi_143416698
quote:

[..]

De andere partijen had ik het niet over, ik vroeg naar overheid. En er is een verschil tussen informeren, faciliteren en stimuleren.
pi_143416772
quote:

[..]

Ben serieus benieuwd. Ik denk hoogstens dat de effectiviteit iets afneemt maar nog dermate hoog is dat het nog steeds aan te bevelen is de RVP te nemen als je het op de schaal van de hele populatie bekijkt.

Ik ben wel voor kritisch kijken naar het programma. Kan het beter? Zijn andere combinaties van prikken niet beter voor het kind op korte en lange termijn? Zijn alle vaccins nog nodig etc. Valt alleen vaak op dat men nooit dit soort vragen stelt maar resoluut vaccineren afwijst.

Net als bij baarmoederhalskankervaccin. Daar valt ongetwijfeld wat op aan te merken. Kan misschien ook beter. Maar als onderzoek uitwijst dat op de lange termijn de populatie met vaccin het minst aantal kankergevallen heeft, dan kan je moeilijk kwalijk nemen dat de overheid dit adviseert. Op korte termijn zijn er minder meisjes ziek, op lange termijn is men niet meer zo overtuigd van het niet vaccineren denk ik.
pi_143416791
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Afaik worden trouwens alleen risicogroepen tegen griep geprikt, ik moest het altijd zelf betalen
Exact. Ik kon hem overigens gratis halen op m'n werk (niet gedaan). Dat het een hype was zal ik ook niet ontkennen.
pi_143416961
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:23 schreef DonJames het volgende:

Nogmaals, het gaat niet om geld. Jij blijft het over de financiele afwikkeling hebben. Het punt is dat er mensen komen te overlijden (zelfs mensen die wel zijn ingeent) wanneer een grote groep besluit om zich niet meer in te enten. Dat kan je niet met geld oplossen..
Ja, ik blijf het over financiële afwikkeling hebben omdat dat ook het enige is wat ik voorstelde. Dat jij het breder wilt trekken, prima, maar dat bedoelde ik niet met de premie verhogen. Dat gaat namelijk over de manier om die groep mensen te belasten. Of wil jij ze belasten op een niet financiële manier?

Je reageert op mijn premie opmerking, dus gaat het over geld. Over hoe de slachtoffers tegemoet te komen heb ik geen idee en laat ik mij dus niet uit. Laat onverlet dat je de veroorzakers wel financieel kan belasten.

De veroorzakers financieel belasten staat los van de slachtoffers tegemoet komen in welke vorm dan ook en staat los van mijn premie opmerking dus.

Edit: als ik auto's wil belasten omdat ze vervuilend zijn, dan heb ik het toch ook niet over de slachtoffers van luchtvervuiling en hoe de tegemoet worden gekomen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 16:34:22 ]
pi_143417026
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
...
De veroorzakers financieel belasten staat los van de slachtoffers tegemoet komen in welke vorm dan ook en staat los van mijn premie opmerking dus.
Hoe kan dat daar los van staan? Het is een DIRECT gevolg van jouw mening dat het eigenlijk best OK is wanneer een grote groep af gaat zien van vaccinatie (zolang ze maar betalen).
pi_143417214
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:34 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoe kan dat daar los van staan? Het is een DIRECT gevolg van jouw mening dat het eigenlijk best OK is wanneer een grote groep af gaat zien van vaccinatie (zolang ze maar betalen).
Het is een gevolg van de keuzevrijheid, niet van de premiebetaling. Nu is er keuzevrijheid, vind je dan dat de huidige slachtoffers een tegemoetkoming moeten krijgen? Zo ja, wie moet die betalen?

En zou iedereen gedwongen een prik moeten krijgen en er dus per direct een einde aan de keuzevrijheid moeten komen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 16:41:13 ]
pi_143417271
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:39 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Het is een gevolg van de keuzevrijheid, niet van de premiebetaling. Nu is er keuzevrijheid, vind je dan dat de huidige slachtoffers een tegemoetkoming moeten krijgen? Zo ja, wie moet die betalen?
Er zijn eigenlijk geen huidige slachtoffers, omdat de groep ingeenten groot genoeg is.
quote:
En zou iedereen gedwongen een prik moeten krijgen?
Wanneer de groep anti-inenters groot genoeg wordt? Ja, wat mij betreft wel. Niet per direct natuurlijk, nergens voor nodig.
pi_143417476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk geen huidige slachtoffers, omdat de groep ingeenten groot genoeg is.

[..]

Wanneer de groep anti-inenters groot genoeg wordt? Ja, wat mij betreft wel.
Dus bij de mazelenuitbraak vorig jaar waren er geen slachtoffers? Zullen ze fijn vinden om te horen. En er zijn dus ook geen kosten gemaakt om die uitbraak in te dammen? Lijkt mij sterk. Maar fijn dat jij die kosten wel op je rekening neemt, ik leg die liever bij de weigeraars neer.

Dat laatste is duiken voor het dilemma. Ook nu worden er allerlei kosten gemaakt. Er zijn nu net zo goed slachtoffers als direct gevolg van de keuze om niet te verplichten. Maar als het minder erg is, is de niet financiële kwestie ineens een stuk minder prangend
pi_143417484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:41 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Wanneer de groep anti-inenters groot genoeg wordt? Ja, wat mij betreft wel. Niet per direct natuurlijk, nergens voor nodig.

Liever voorkomen dat de groep anti-inenters te groot wordt. Dus wat mij betreft keuzevrijheid houden en de premie verhogen.
pi_143417534
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

Dus bij de mazelenuitbraak vorig jaar waren er geen slachtoffers?
Alleen onder de groep niet-inenters, voor zover ik weet.
quote:
Zullen ze fijn vinden om te horen. En er zijn dus ook geen kosten gemaakt om die uitbraak in te dammen? Lijkt mij sterk. Maar fijn dat jij die kosten wel op je rekening neemt, ik leg die liever bij de weigeraars neer.

Dat laatste is duiken voor het dilemma. Ook nu worden er allerlei kosten gemaakt. Er zijn nu net zo goed slachtoffers als direct gevolg van de keuze om niet te verplichten. Maar als het minder erg is, is de niet financiële kwestie ineens een stuk minder prangend
Laat verder maar, je begrijpt me niet.
pi_143417542
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:47 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Liever voorkomen dat de groep anti-inenters te groot wordt. Dus wat mij betreft keuzevrijheid houden en de premie verhogen.
Oh, dat absoluut.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:50:17 #125
45206 Pietverdriet
pi_143417572
Het probleem is veel breder dan alleen vaccinatie, hele antiwetenschappelijke beweging is veel groter.
pi_143417622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Alleen onder de groep niet-inenters, voor zover ik weet.

[..]

Laat verder maar, je begrijpt me niet.
Ziekenhuizen hebben kosten gemaakt, wie betaald dat? Ik stel de weigeraars doormiddel van een premie te belasten.

Dan kom jij met dat de slachtoffer kant, maar daar had ik het niet over. En de keuzevrijheid heeft een gevolg ja. Maar zoals je zelf zegt zou je nu ook niet de keuzevrijheid inperken. En dus de kosten accepteren die er in de huidige situatie kunnen ontstaan.

Jij speelt met het moment van wel of geen keuzevrijheid, maar dat is geen keuzevrijheid. Dat is schipperen in je argumentatie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 16:53:33 ]
pi_143417636
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Het probleem is veel breder dan alleen vaccinatie, hele antiwetenschappelijke beweging is veel groter.
Dit vind ik dan wel weer frustrerend. Al worden sommige problemen ook wel veel groter gemaakt dan ze zijn, vooral door de media.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:54:08 #128
45206 Pietverdriet
pi_143417662
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:53 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Dit vind ik dan wel weer frustrerend. Al worden sommige problemen ook wel veel groter gemaakt dan ze zijn, vooral door de media.
De Media die wel homeopaten, helderzienden, dodenpraters en sterrenwichelaars groot maken
pi_143417671
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Oh, dat absoluut.
Wat is dan je probleem als ik zeg de premie te verhogen voor de niet inenters?
pi_143417691
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ziekenhuizen hebben kosten gemaakt, wie betaald dat? Ik stel de weigeraars doormiddel van een premie te belasten.
Het collectief. En ik ben niet zo'n enorme voorstander van alles maar doorbelasten. Dat is nou eenmaal niet het idee van een verzekering.
quote:
Dan kom jij met dat de slachtoffer kant, maar daar had ik het niet over. En de keuzevrijheid heeft een gevolg ja. Maar zoals je zelf zegt zou je nu ook niet de keuzevrijheid inperken. En dus de kosten accepteren die er in de huidige situatie kunnen ontstaan.

Jij speelt met het moment van wel of geen keuzevrijheid, maar dat is geen keuzevrijheid. Dat is schipperen in je argumentatie.
Nee, je begrijpt me echt niet. En ik ga het ook niet nog een keer uitleggen, ben wel door m'n woorden heen. Sorry, klaar.
pi_143417692
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Media die wel homeopaten, helderzienden, dodenpraters en sterrenwichelaars groot maken
Goede wetenschapsjournalisten zijn schaars. Zeker hen die stelling durven te nemen tijdens een dergelijk debat.
pi_143417704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De Media die wel homeopaten en sterrenwichelaars groot maken
Wat meer achtergrond informatie geven af en toe zou zeker geen kwaad kunnen..
pi_143417723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het collectief. En ik ben niet zo'n enorme voorstander van alles maar doorbelasten. Dat is nou eenmaal niet het idee van een verzekering.

[..]

Nee, je begrijpt me echt niet. En ik ga het ook niet nog een keer uitleggen, ben wel door m'n woorden heen. Sorry, klaar.
Ik begrijp je prima. Ben het alleen niet met je eens.

Hierboven stel je ineens voor keuzevrijheid te zijn, een uur terug voor verplicht inenten. Dus dat je schippert lijkt mij duidelijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 16:57:25 ]
pi_143417726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Met mijn post ben je het eens, terwijl ik in essentie, maar in minder woorden, precies hetzelfde zeg ;)
pi_143417872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Met mijn post ben je het eens, terwijl ik in essentie, maar in minder woorden, precies hetzelfde zeg ;)
Dat valt te bezien:

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Niet prima, wat mij betreft. Verplicht inenten.
Verplicht inenten en keuzevrijheid met premieverhoging. En dan snap ik het niet als ik op de inconsistentie wijs. Het zal wel.
pi_143417955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef Lhyanna het volgende:

[..]

Nou, niet helemaal. Ik zeg dat ik voor verplicht inenten ben, wanneer (bij bepaalde ziektes) de groep anti-inenters zo groot wordt dat de herd immunity in gevaar komt. Dat is nog niet lang niet zo, dus voorlopig mag die keuzevrijheid bestaan. Ik zie ook wel dat verplicht inenten een inbreuk is, alleen kan die inbreuk gerechtvaardigd zijn, onder omstandigheden.
pi_143417960
quote:

[..]

Een baby krijgt van de moeder over het algemeen een flinke afweer mee tegen ziektes, echter dat neemt na de geboorte snel af om na een half jaar bijna niet meer aanwezig te zijn. Dat half jaar is echter niet lang genoeg om het eigen afweersysteem voldoende op te starten, dus is de baby extra bevattelijk voor allerlei ziektes.
Daarom wordt er zo jong al begonnen met inenten en daarom reageert een baby ook zo relatief heftig op vaccins. Echter overschat niet de impact die dergelijke ziektes hebben, mocht de niet ingeënte baby ze oplopen, daar zijn die twee dagen "grieperig" niets bij...
Baby's niet inenten is als neuken zonder voorbehoedsmiddelen, vaak gaat het goed, maar regelmatig niet, met flinke (dodelijke) gevolgen (die ook nog eens besmettelijk zijn)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_143417979
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dat valt te bezien:

[..]

Verplicht inenten en keuzevrijheid met premieverhoging. En dan snap ik het niet als ik op de inconsistentie wijs. Het zal wel.
Nou ja, kennelijk heb je ook grote moeite met "Sorry, klaar", dus dat verbaast me dan weer niet.
pi_143418146
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou ja, kennelijk heb je ook grote moeite met "Sorry, klaar", dus dat verbaast me dan weer niet.
Jij gaat toch net zo goed door :D

Waarom wijs je op de gevolgen van mijn keuzevrijheid en duik je voor de gevolgen van jouw keuzevrijheid door te doen alsof er geen slachtoffers zijn als de populatie niet in gevaar komt? Want die zijn er wel, al dan niet dodelijk.
pi_143418317
Misschien vergeten jullie dat de slachtoffers niet alleen weigeraars zijn. De slachtoffers kunnen ook baby's zijn die te jong zijn, kinderen die te ziek zijn (chemo, transplantaties) om vaccinaties te ontvangen.
En dan heb je groep non-responders, die zijn ingeent maar die bouwen geen afweer op. Die groep is niet groot maar ze bestaan wel.
Allen worden ze ziek omdat een ander besluit dat zijn of haar kinderen niet ingeent dienen te worden om wat voor reden dan ook. Zij maken de keuze ook altijd voor een ander, zonder dat ze dat beseffen.
Daarom moet de groep van gevaccineerden groot genoeg zijn om de zwakkeren te beschermen.
pi_143418422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:15 schreef Oceanonix het volgende:
Misschien vergeten jullie dat de slachtoffers niet alleen weigeraars zijn. De slachtoffers kunnen ook baby's zijn die te jong zijn, kinderen die te ziek zijn (chemo, transplantaties) om vaccinaties te ontvangen.
En dan heb je groep non-responders, die zijn ingeent maar die bouwen geen afweer op. Die groep is niet groot maar ze bestaan wel.
Allen worden ze ziek omdat een ander besluit dat zijn of haar kinderen niet ingeent dienen te worden om wat voor reden dan ook. Zij maken de keuze ook altijd voor een ander, zonder dat ze dat beseffen.
Daarom moet de groep van gevaccineerden groot genoeg zijn om de zwakkeren te beschermen.
Dat is waar, maar ik ben in principe tegen verplichten. Daarom ook voorkomen dat de groep te groot wordt, mede door de premies te verhogen voor weigeraars. En een deel van het geld gebruiken voor educatie. Het basisniveau biologie, natuurkunde en scheikunde is echt te laag.
pi_143418425
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:15 schreef Oceanonix het volgende:
Klopt. Het liefst neemt iedereen die vaccinatie. En hogere premies lijkt mij een prima middel om dat te bevorderen.
pi_143419080
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Jij gaat toch net zo goed door :D

Waarom wijs je op de gevolgen van mijn keuzevrijheid en duik je voor de gevolgen van jouw keuzevrijheid door te doen alsof er geen slachtoffers zijn als de populatie niet in gevaar komt? Want die zijn er wel, al dan niet dodelijk.
Ja, en dat valt te betreuren. Maar mijn (toekomstige) kinderen hebben daar geen last van.
pi_143420419
quote:

[..]

Wat een onlogische redenering, als jouw kind een beperkt afweersysteem heeft, moet ie toch juist ingeënt worden, die kinderen leggen het loodje bij een milde infectie.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_143420534
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wat een onlogische redenering, als jouw kind een beperkt afweersysteem heeft, moet ie toch juist ingeënt worden, die kinderen leggen het loodje bij een milde infectie.
Acute bijwerkingen van zo'n prik kunnen alles behalve mild zijn, heb ik ook als ik vaccinaties haal voor als ik op vakantie ga; vrijwel meteen na de prik voel ik gewoon echt alle kracht uit mijn lijf wegvloeien, en pas na een week of 2 ben ik weer de oude.

Maar het is idd sowieso verstandig dat kinderen met een zwak immuunsysteem vaccinaties krijgen, ja! :Y
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:47:37 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_143422633
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:31 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik heb liever dat mijn kind ziek wordt door natuurlijke oorzaken dan niet-natuurlijke oorzaken. Ik ben geen voorstander van dode virussen in mijn kindje spuiten zodat het afweersysteem beter wordt. En kinderen leggen niet zomaar het loodje bij een milde infectie. Kinderen zijn belachelijk sterk qua afweersysteem, en zelfs alle ziektes waarvoor je nu ingeent wordt zijn goed te behandelen mits je de bijwerkingen goed weet en het snel signaleert. Dat was het hele probleem met de mazelenuitbraak vorig jaar, de ouders van de kinderen die ziek werden geloven in de wil van God en willen uit principe niet naar een dokter gaan voor behandeling

Over de vraag of je nog mazelen kunt krijgen als je bent ingeënt: http://www.rivm.nl/Docume(...)azelen_en_vaccinatie

Jazeker dus. Was vorig jaar overigens ook in het nieuws.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:50 #147
62913 Blik
The one and Only!
pi_143422762
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:25 schreef DonJames het volgende:

[..]

De andere partijen had ik het niet over, ik vroeg naar overheid. En er is een verschil tussen informeren, faciliteren en stimuleren.
RIVM is geen overheid wil je zeggen?
pi_143423355
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb liever dat mijn kind ziek wordt door natuurlijke oorzaken dan niet-natuurlijke oorzaken. Ik ben geen voorstander van dode virussen in mijn kindje spuiten zodat het afweersysteem beter wordt. En kinderen leggen niet zomaar het loodje bij een milde infectie. Kinderen zijn belachelijk sterk qua afweersysteem, en zelfs alle ziektes waarvoor je nu ingeent wordt zijn goed te behandelen mits je de bijwerkingen goed weet en het snel signaleert. Dat was het hele probleem met de mazelenuitbraak vorig jaar, de ouders van de kinderen die ziek werden geloven in de wil van God en willen uit principe niet naar een dokter gaan voor behandeling

Over de vraag of je nog mazelen kunt krijgen als je bent ingeënt: http://www.rivm.nl/Docume(...)azelen_en_vaccinatie

Jazeker dus. Was vorig jaar overigens ook in het nieuws.
Aha, nee, logisch. Jouw kindje met beperkt afweersysteem wordt wel heel ziek van een vaccin (wat ernstig verzwakt is t.o.v. de daadwerkelijke ziekte), maar als het kindje (onverhoopt) de daadwerkelijke ziekte zou krijgen is er eigenlijk niet zo veel aan de hand. Ja ja.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:50 schreef Blik het volgende:

[..]

RIVM is geen overheid wil je zeggen?
Dat staat er niet.
pi_143423472
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mensen die wat doen, zout mijden?
Ja, lijkt mij niet toch.

De consequenties van niet inenten zijn nog een stuk vervelender dan inenten
pi_143423520
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij niet toch.

De consequenties van niet inenten zijn nog een stuk vervelender dan inenten
Volgens mij snap je sarcasme niet zo goed. Het was niet echt een serieuze vraag aan betreffende persoon.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')