abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:26:13 #101
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143333394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik wil alleen maar zeggen dat het mij verbaast hoe gemakkelijk beweringen van personen op het internet hier als 'waar' worden aangenomen.
Uit respect voor de familie (en om het onderzoek niet te dwarsbomen) doe ik het niet, maar het is wel in me opgekomen om eens te laten zien hoe gemakkelijk het is om iedereen hier iets op de mouw te spelden. Dan maak ik een nieuw account aan, ga in het Engels hier posten en gebruik de foto's van mijn vriendin uit Boquete (zij is net als ik geen type om mensen op de foto te zetten) als beeldmateriaal. Dan claim ik dat ik een Amerikaanse pensionada ben en in Boquete woon. Ik kan zefs claimen dat ik de persoon ben achter de Alto al Crimen site. En dan vertel ik allemaal onzin en jullie nemen mij geheid als bijzondere locale bron uit Boquete.

Ik wil niet zeggen dat Baru zo iemand is, maar ik vind wel dat hij te gemakkelijk wordt geloofd. Er zijn zat gestoorde personen op de wereld die op zo'n manier aandacht en erkenning zoeken.
oh ik neem het niet voor waar aan, maar zou kunnen. Zoveel zou kunnen. We zitten hier niet in de rechtbank maar in bnw. Iedereen is anders, discussieert anders etc.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:27:11 #102
430880 mig72
De Professional
pi_143333417
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je Nederlands is af en toe heel slecht. Wat is jouw moedertaal?
Blijf maar ontopic. Ik vind het raar dat iemand die opgeleid in Nederland is niet weet wat een aaseter is.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:27:44 #103
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143333425
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:23 schreef mig72 het volgende:

[..]

Niet in de eerste twee weken toch? De Nederlandse ploegen kwamen pas vamaf week 3 toch? Het is mogelijk dat mijn datumwijzingen niet helemaal kloppen; ik heb mij hierin verder niet ingelezen.
oh die tijdlijn zit niet in mn hoofd, sorry, maar vast na die 2 weken
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:28:48 #104
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143333452
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je een link? Want ook dit heb ik gemist.
ik zit mobiel, volgens mij had het ad een artikel over die zoektocht
pi_143333480
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:22 schreef kuil het volgende:
Dus ook al waren ze nog niet aan het eind van hun krachten, dan kunnen ze alsnog later door de langdurige verdwaling zijn omgekomen.
Ik zou het op prijs stellen als 'verdwaling' niet meer als doodsoorzaak wordt aangedragen. Dat is zo verschrikkelijk incorrect dat het pijn doet aan mijn ogen.
Zeg dan bijvoorbeeld; "Aan één van de mogelijke gevolgen van verdwalen"

Wie overlijdt aan een auto ongeluk is ook niet overleden aan autorijden.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:30:38 #106
430880 mig72
De Professional
pi_143333491
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:27 schreef Marrije het volgende:

[..]

oh die tijdlijn zit niet in mn hoofd, sorry, maar vast na die 2 weken
Klopt, en daarbij komt dat ze gestopt waren bij de rivieren te zoeken of in ieder geval dát gebied waar ze later werden teruggevonden, na twee weken. Ik mern mij ergens gelezen te hebben in een topic een nieuwsbron waarin stondcdat de zoekteams een bepaald gebied niet meer zouden zoeken.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:32:16 #107
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143333526
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:27 schreef mig72 het volgende:

[..]

Blijf maar ontopic. Ik vind het raar dat iemand die opgeleid in Nederland is niet weet wat een aaseter is.
haha, ik moest hier gisteren nog aan denken toen ik mijn zoon hielp met zijn huiswerk, hoofdstuk animals en ook de scavengers voorbij kwamen (groep 4) :)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:33:13 #108
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143333554
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:30 schreef mig72 het volgende:

[..]

Klopt, en daarbij komt dat ze gestopt waren bij de rivieren te zoeken of in ieder geval dát gebied waar ze later werden teruggevonden, na twee weken. Ik mern mij ergens gelezen te hebben in een topic een nieuwsbron waarin stondcdat de zoekteams een bepaald gebied niet meer zouden zoeken.
maar dat kwam toch door het weer of zit ik ernaast?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:33:19 #109
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143333557
Jammer toch ook dat ze niet overwogen hebben om Nederlandse mariniers daar naartoe te vliegen.
Binnen een paar uur hadden die daar vanuit Curacao kunnen zijn.

Ja,...als als...
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:35:44 #110
430880 mig72
De Professional
pi_143333617
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

haha, ik moest hier gisteren nog aan denken toen ik mijn zoon hielp met zijn huiswerk, hoofdstuk animals en ook de scavengers voorbij kwamen (groep 4) :)
Inderdaad scavenger is dan ook een stuk duidelijker aangezien sommige lieden dan gelijk denken dat aas eten aaseter maakt. Mensen eten weleens ook aas. :9

Maar goed, misschien moeten wij in sommige vakken en studiën gewoon de Engelse terminologie hanteren aangezien het duidelijker kan zijn. Ik zelf pleit voor het Latijn dan.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:37:40 #111
430880 mig72
De Professional
pi_143333665
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar dat kwam toch door het weer of zit ik ernaast?
Dat weer in de jungle is zo vlug en transient/wisselvallig dat als het regent niet meer dan een dag hoogstens duurt. Insgelijks met de kou of zon etc. Lijkt met sterk.
pi_143333674
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:04 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dus Feliciano is zelf de moordenaar of heeft samengewerkt met enkele handlangers om de dames vh leven te beroven lijkt mij de waarschijnlijkste theorie. In dat weede geval maar wie
Feliciano zij hele family doet mee. Zijn broer en echtgenote assisteren:

Feliciano picked me up at 6am from my hotel (Refugio del Rio) in Boquete. Then we drove to the beginning of the trail (his wife was with him, because she had to drive the car back to Boquete). The hike up took 4 hours, including lunch break, a few small trail detours trying to spot quetzales. Once off the trail, it took another hour or hour and a half to walk to the bus stop near Cerro Punta. There we caught a bus to David, and then his wife picked us from David and we drove back to Boquete. We were back in Boquete around 4pm.

Krijg een Dutroux gevoel!!!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:39:30 #113
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_143333714
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik zou het op prijs stellen als 'verdwaling' niet meer als doodsoorzaak wordt aangedragen. Dat is zo verschrikkelijk incorrect dat het pijn doet aan mijn ogen.

Beetje veel zout op die slak. Verdwaling waar geen eind aan komt (of langdurige verdwaling, zoals kuil schrijft) is wel degelijk een indirecte doodsoorzaak. We hebben een korte term nodig om naar dat scenario te kunnen verwijzen, "verdwaling", en iedereen begrijpt dat die term staat voor de formulering die jij voorstelt.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_143333725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:37 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Feliciano zij hele family doet mee. Zijn broer en echtgenote assisteren:

Feliciano picked me up at 6am from my hotel (Refugio del Rio) in Boquete. Then we drove to the beginning of the trail (his wife was with him, because she had to drive the car back to Boquete). The hike up took 4 hours, including lunch break, a few small trail detours trying to spot quetzales. Once off the trail, it took another hour or hour and a half to walk to the bus stop near Cerro Punta. There we caught a bus to David, and then his wife picked us from David and we drove back to Boquete. We were back in Boquete around 4pm.

Krijg een Dutroux gevoel!!!
Kom op zeg, doe normaal :D
pi_143333748
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 09:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Lijkt me onwaarschijnlijk. Je verdwaalt niet binnen een paar meter. Zelfs niet in de jungle.
Of de ander wacht inderdaad effe.
In bergachtig/heuvelachtig gebied heb je makkelijk geluidscontact met anderen, al is dat kilometers ver.
Tenzij de jungle begroeiing en de nevel erg dempen.
pi_143333872
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:33 schreef ZaZoe het volgende:
Jammer toch ook dat ze niet overwogen hebben om Nederlandse mariniers daar naartoe te vliegen.
Binnen een paar uur hadden die daar vanuit Curacao kunnen zijn.

Ja,...als als...
Tja. Hoe zouden wij het vinden als een Chinees op de Veluwe verdween en het Chinese leger kwam hier zoeken? Of een Rus verdrinkt hier ergens en het Russische leger komt hier duiken en de oevers uitkammen? Op zijn minst een grove belediging, of niet?
pi_143333881
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Kom op zeg, doe normaal :D
Ik zie toch analogie met Dutroux, ook toen hebben beide set van ouders de hele natie moeten bewegen voor het doen van onderzoek, de huiszoekingen, det cetera. Ook toen haakten ouders af
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:48:54 #118
430880 mig72
De Professional
pi_143334027
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:40 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

In bergachtig/heuvelachtig gebied heb je makkelijk geluidscontact met anderen, al is dat kilometers ver.
Nee want dan loop je tegen een muur aan.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:50:16 #119
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143334079
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:40 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Wat jij zegt heeft niets met mijn post te maken. Mijn post ging over verdwalen door een paar meter van het pad vandaan te gaan plassen.

In de bergen draagt geluid inderdaad ver. In de jungle niet zo. Maar misschien soms wel omdat de bomen heel hoog zijn en er laag bij de grond minder blad is soms (dat was in de jungle waar ik was volgens mij zo, maar ik heb daar niet getest hoe ver geluid kwam. En dat was in Indonesië, beetje ver weg van panama ;) dus wellicht niet vergelijkbaar)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:50:27 #120
430880 mig72
De Professional
pi_143334084
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:39 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Beetje veel zout op die slak. Verdwaling waar geen eind aan komt (of langdurige verdwaling, zoals kuil schrijft) is wel degelijk een indirecte doodsoorzaak. We hebben een korte term nodig om naar dat scenario te kunnen verwijzen, "verdwaling", en iedereen begrijpt dat die term staat voor de formulering die jij voorstelt.
Ik ben het met haar eens dat verdwaling op zich niet tot de dood kan leiden.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:53:28 #121
430880 mig72
De Professional
pi_143334190
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat jij zegt heeft niets met mijn post te maken. Mijn post ging over verdwalen door een paar meter van het pad vandaan te gaan plassen.

In de bergen draagt geluid inderdaad ver. In de jungle niet zo. Maar misschien soms wel omdat de bomen heel hoog zijn en er laag bij de grond minder blad is soms (dat was in de jungle waar ik was volgens mij zo, maar ik heb daar niet getest hoe ver geluid kwam. En dat was in Indonesië, beetje ver weg van panama ;) dus wellicht niet vergelijkbaar)
Als je alleen maar geluidspropagatie bespreekt dan kun jr best de twee vergelijken. Ook aangezien beide tropische klimaten hebben.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:59:33 #122
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143334370
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als je alleen maar geluidspropagatie bespreekt dan kun jr best de twee vergelijken. Ook aangezien beide tropische klimaten hebben.
Hangt af van de begroeiing.
Als het ene land hoger ligt dan het ander kan de begroeiing heel anders zijn, omdat de temperatuur anders is. Niet ieder tropisch land/deel ve land heeft hetzelfde klimaat.
Ik ben in Maleisië ergens geweest waar het ijskoud was (relatief dan, het was 20 graden) en van dat grauwe hollandse weer en een paar honderd km verder was het dan warm en benauwd en een paar 100 km de andere kant op was het zonnig.
En op al die plekken was bos/jungle en volgens mij was het allemaal verschillend (maar ben er daar dus niet diep in geweest)
pi_143334394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je overlijdt ook niet door een auto-ongeluk. Je komt dan te overlijden doordat je lichaam met flink wat kinetische energie tegen stilstaande materie botst. En ook daardoor kom je niet te overlijden. Je komt te overlijden doordat vitale delen schade oplopen, of door bloedverlies waardoor de hersenen onvoldoende zuurstof krijgen.

Maar we zeggen ook gewoon dat iemand bij een auto-ongeluk is overleden. Dan snappen we dat het om de verwondingen gaat die je hebt opgelopen bij het ongeluk. Precies hetzelfde bij verdwaling.

------------
Over een andere kwestie:

Het zijn niet de Nederlanders die dingen niet genoteerd hebben uit respect voor familie, maar Panamese onderzoekers.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:07:29 #124
430880 mig72
De Professional
pi_143334642
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:00 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Je overlijdt ook niet door een auto-ongeluk. Je komt dan te overlijden doordat je lichaam met flink wat kinetische energie tegen stilstaande materie botst. En ook daardoor kom je niet te overlijden. Je komt te overlijden doordat vitale delen schade oplopen, of door bloedverlies waardoor de hersenen onvoldoende zuurstof krijgen.

Maar we zeggen ook gewoon dat iemand bij een auto-ongeluk is overleden. Dan snappen we dat het om de verwondingen gaat die je hebt opgelopen bij het ongeluk. Precies hetzelfde bij verdwaling.

------------
Over een andere kwestie:

Het zijn niet de Nederlanders die dingen niet genoteerd hebben uit respect voor familie, maar Panamese onderzoekers.
Waarom kun je dan verhongeringstheorie of zoiets niet zeggen? Is toch duidelijker?
pi_143334791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:44 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Ik zie toch analogie met Dutroux, ook toen hebben beide set van ouders de hele natie moeten bewegen voor het doen van onderzoek, de huiszoekingen, det cetera. Ook toen haakten ouders af
Ik zie een parallel met 9/11
pi_143334826
Mja, maar ook onvolledig. Het is niet alleen verhongeren als je verdwaald bent. Je hebt slaapgebrek, wonden die gaan infecteren, dorst... kortom, allerlei ontberingen die ervoor zorgen dat je door te verdwalen in de jungle uiteindelijk om het leven komt.

Ik zie het zo:
Omkomen door menselijk handelen (moord of gewond achterlaten in de jungle)
Omkomen door een dierlijke aanval (jaguar, giftige slangenbeet)
Omkomen door verdwaling (langdurige verzwakking door allerlei factoren met de dood als gevolg)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:14:38 #127
430880 mig72
De Professional
pi_143334894
Verdwalingstheorie lijkt me te vaag. Je sterft niet aan verdwaling. Je kan prima jarenlang in de jungle overleven al ben je verdwaald.

Zelfs als je vanuit een dierenaanval gaat met de dood tot gevolg kun je beter dierenaanvaltheorie zeggen. Of verhongeringstheorie als je zegt dat ze niet aan eten konden komen waar het overigens wel volop is, als je maar weet hoe. ;)
pi_143335058
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:07 schreef mig72 het volgende:

[..]

Waarom kun je dan verhongeringstheorie of zoiets niet zeggen? Is toch duidelijker?
Een mens kan 8 weken zonder voedsel. Net als de dehydratie theorie; ze zijn gevonden langs een rivier. De laatste foto was bij een bergbeekje. Er zat water in het flesje in de rugzak..
De man in Laos en het meisje in Rusland dronken ook natuurwater. Van de man in Laos weten we dat hij geen buikloop had en bijna is overleden aan bloedvergiftiging door infecties van kleine wondjes.
pi_143335180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef Poolbal het volgende:
Ik zie het zo:
Omkomen door verdwaling (langdurige verzwakking door allerlei factoren met de dood als gevolg)
En omgekomen door een ongeval (val, val in de rivier, val van de kabelbrug, gegrepen door een plotselinge vloedgolf)

Ipv 'verdwaling' kan je dan beter zeggen; 'ontbering' of natuurlijke dood.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:24:13 #130
430880 mig72
De Professional
pi_143335210
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:12 schreef Poolbal het volgende:
Mja, maar ook onvolledig. Het is niet alleen verhongeren als je verdwaald bent. Je hebt slaapgebrek, wonden die gaan infecteren, dorst... kortom, allerlei ontberingen die ervoor zorgen dat je door te verdwalen in de jungle uiteindelijk om het leven komt.

Ik zie het zo:
Nee aan een infectie sterven is ook niet verdwaling.

En die verzwakking valt best wel mee. Het menselijk lichaam is enorm flexibel en schijnt over wonderlijke oerkrachten te beschikken als we in nood komen. Men kan het prima jarenlang of zelfs langer volhouden, we wennen er zelfs aan het nieuwe dieet aan.

Onze evolutionaire voorouders kenden ook periodes van honger en slecht weer, daarom zijn we tot zoiets in staat.

Onze lichamen gasn zelfs andere chemicaliën en hormonen produceren om ons langer in leven te houden. Adrenaline bijv zorgt dat we fysiek tot meer in staat zijn.

En een infectie loop je niet zomaar op. Zelfs als je eentje oploopt vernietigt ons immunsysteem dat in de meeste gevallen. Hoogstuins krijgen we permanente schade aan een lichaamsdeel of lidmaat.

Kortom er zijn veel te verschillende factoren om het eenvoudig onder de noemer verdwaling te gooien.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:34:38 #131
430880 mig72
De Professional
pi_143335571
Je sterft ook niet door slaapgebrek. Als de nood aan de man komt... val je gewoon in slaap.En dan een keiharde, langdurige wel te verstaan - denk aan 12 uur weg slapen of zoiets
pi_143335815
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En omgekomen door een ongeval (val, val in de rivier, val van de kabelbrug, gegrepen door een plotselinge vloedgolf)

Ipv 'verdwaling' kan je dan beter zeggen; 'ontbering' of natuurlijke dood.
Die ook inderdaad, vergeten bij te zetten.
pi_143335835
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:24 schreef mig72 het volgende:

[..]

Nee aan een infectie sterven is ook niet verdwaling.

En die verzwakking valt best wel mee. Het menselijk lichaam is enorm flexibel en schijnt over wonderlijke oerkrachten te beschikken als we in nood komen. Men kan het prima jarenlang of zelfs langer volhouden, we wennen er zelfs aan het nieuwe dieet aan.

Onze evolutionaire voorouders kenden ook periodes van honger en slecht weer, daarom zijn we tot zoiets in staat.

Onze lichamen gasn zelfs andere chemicaliën en hormonen produceren om ons langer in leven te houden. Adrenaline bijv zorgt dat we fysiek tot meer in staat zijn.

En een infectie loop je niet zomaar op. Zelfs als je eentje oploopt vernietigt ons immunsysteem dat in de meeste gevallen. Hoogstuins krijgen we permanente schade aan een lichaamsdeel of lidmaat.

Kortom er zijn veel te verschillende factoren om het eenvoudig onder de noemer verdwaling te gooien.
Ik zou zeggen: kijk "miracle in de jungle" eens uit de OP. Dan zie je toch wat anders..
pi_143335922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:42 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: kijk "miracle in de jungle" eens uit de OP. Dan zie je toch wat anders..
Alleen wat betreft die infecties.
Hij heeft geen dorst gehad, wel honger maar aan honger ga je pas na globaal 8 weken dood.
pi_143335940
7 gewijzigde posts? WTF?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:45:29 #136
430880 mig72
De Professional
pi_143335950
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:42 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik bekijk.niks. Ik zit altijd mobiel en heb een datalimiet en een middelmatige verbinding.

Gebruik maar eens je eloquente communicatievaardigheden om de boel samen te vatten zou ik zeggen.
pi_143336040
T is een combinatie: uitputting, warmte, infecties, honger, wonden...

Ga maar eens 5km hardlopen:
1) normaal
2) met maar 2 uur slaap
3) met maar 2 uur slaap en niets gegeten

Situatie 3 is echt veel zwaarder dan sitiuatie 2.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:49:43 #138
430880 mig72
De Professional
pi_143336082
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen wat betreft die infecties.
Hij heeft geen dorst gehad, wel honger maar aan honger ga je pas na globaal 8 weken dood.
Als je honger hebt ga je niet zomaar stil staan en toekijken. De pijn is onuithoudbaar en niet te verdragen, een mens met voldoende honger zal zich geneigd voelen om zelfs boomschors of insecten op te eten.

Ik weet dit uit ervaring en velen met mij. Zelfs een dag honger, waarbij onze koelkast thuis leeg is, en mensen doen creatieve dingen.
pi_143336183
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:49 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als je honger hebt ga je niet zomaar stil staan en toekijken. De pijn is onuithoudbaar en niet te verdragen, een mens met voldoende honger zal zich geneigd voelen om zelfs boomschors of insecten op te eten.

Ik weet dit uit ervaring en velen met mij. Zelfs een dag honger, waarbij onze koelkast thuis leeg is, en mensen doen creatieve dingen.
Vreemd. Mijn ervaring is juist dat als je niet eet het gevoel van honger op een gegeven moment volledig verdwijnt. Na een dag of 3 niet eten heb je geen honger gevoel meer. Sterker nog.. als je dan gaat eten is de kans groot dat je gaat overgeven omdat je spijsvertering stilligt.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:53:07 #140
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143336218
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:49 schreef mig72 het volgende:

[..]

Geloof niet dat wij weten wat echte honger is. Dat komt pas na een aantal dagen, niet als de koelkast net leeg is
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:54:21 #141
430880 mig72
De Professional
pi_143336264
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:48 schreef Poolbal het volgende:

1) normaal
2) met maar 2 uur slaap

Niet om je aan te vallen, maar over vele medische kennis schijn je niet te beschikken en baseer je je eveneens op enkele populaire tv programma's die doorgaans bekend zijn een loopje te nemen met de waarheid. Niet lullig bedoeld.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:56:39 #142
430880 mig72
De Professional
pi_143336347
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:53 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Geloof niet dat wij weten wat echte honger is. Dat komt pas na een aantal dagen, niet als de koelkast net leeg is
Raar dat je dit zegt; heb jij nooit hongerpijnen of drang gevoeld? Dat komt bij mij al als ik een 7-8 uur niet gegeten heb en een maaltijd overgeslagen heb.

Of ga je dat trek noemen? :')
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:57:48 #143
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143336385
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:56 schreef mig72 het volgende:

[..]

Raar dat je dit zegt; heb jij nooit hongerpijnen of drang gevoeld? Dat komt bij mij al als ik een 7-8 uur niet gegeten heb en een maaltijd overgeslagen heb.

Ja dat noem idd ik trek. Sla wel vaker een maaltijd over na een dag lang werken
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:59:02 #144
163650 Greys
pi_143336428
Ik loop weer bergen achter sinds ik naar bed ging, dus nog even uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 00:44 schreef jackie12 het volgende:
nee ouder1 daar liepen er geen honderden van rond. Op 31 maart zijn ze WEL gezien door sowieso 5 verschillende getuigen. (er was zelfs iemand die zei dat ze zo opvielen omdat ze zo knap waren)
En waarom gaat iedereen zo makkelijk aan het feit voorbij dat hij in het ene interview zegt dat ze geboekt hebben via de telefoon, en in het andere interview zegt dat hij ze als laatste heeft gezien?
Dat stond niet in officiële getuigenverklaringen, maar in interviews met o.a. een Nederlandse krant, volgens mij. Die schrijven soms ook gewoon maar op wat ze dénken te hebben verstaan en vullen de rest zelf wel in. Sylvie en Sabia (om eens iets sufs te noemen) zeiden ook steeds volgens elke krant en elk blad iets anders, ik hoef jou toch niet te vertellen dat je niet klakkeloos moet aannemen wat er in een blad of krant staat? :)
Of staan allebei deze verklaringen op video en heb ik dat gemist?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143336456
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:56 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ja, dat noem ik stevige trek.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:00:17 #146
430880 mig72
De Professional
pi_143336464
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:57 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Ja dat noem idd ik trek. Sla wel vaker een maaltijd over na een dag lang werken
Ah misschien was ik niet helemaal duidelijk. De trek zorgt ervoor dat je alles uit de kast haalt om aan eten te komen, waaronder insecten eten.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:01:15 #147
163650 Greys
pi_143336505
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

Niet om je aan te vallen, maar over vele medische kennis schijn je niet te beschikken en baseer je je eveneens op enkele populaire tv programma's die doorgaans bekend zijn een loopje te nemen met de waarheid. Niet lullig bedoeld.
Je zegt 'niet om je aan te vallen' én 'niet lullig bedoeld', maar veegt wel zijn mening even van tafel omdat hij te weinig medische kennis heeft?
Als ik puur zijn post lees, ben ik het er mee eens dat situatie 3 zwaarder is dan situatie 1 en ook als situatie 2. Heb ik geen enkele medische kennis voor nodig. Of mijn eigen lichaam trekt zich niets áán van de medische wetenschap, want bij mij IS het gewoon zo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143336581
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:00 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ah misschien was ik niet helemaal duidelijk. De trek zorgt ervoor dat je alles uit de kast haalt om aan eten te komen, waaronder insecten eten.
Stevige trek is iets wat mensen die lijnen kennen; dat is te beheersen en geen aanleiding om dingen te eten die in onze cultuur als oneetbaar bekend staan. Daarna komt de honger; een weeïg gevoel, het gevoel van een gat in je buik, misselijkheid, zwak, duizelig. Maar dat gaat ook over na 3 dagen niet eten. Dan stopt je spijsvertering namelijk met werken.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:03:53 #149
430880 mig72
De Professional
pi_143336586
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:59 schreef Greys het volgende:
Ik loop weer bergen achter sinds ik naar bed ging, dus nog even uit het vorige topic:

[..]

Dat stond niet in officiële getuigenverklaringen, maar in interviews met o.a. een Nederlandse krant, volgens mij. Die schrijven soms ook gewoon maar op wat ze dénken te hebben verstaan en vullen de rest zelf wel in. Sylvie en Sabia (om eens iets sufs te noemen) zeiden ook steeds volgens elke krant en elk blad iets anders, ik hoef jou toch niet te vertellen dat je niet klakkeloos moet aannemen wat er in een blad of krant staat? :)
Of staan allebei deze verklaringen op video en heb ik dat gemist?
Dan hebben we dus een moedertaal Spaanspreker nodig. Jammer dat El_Matador weigert om te vertalen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:05:27 #150
163650 Greys
pi_143336625
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:03 schreef mig72 het volgende:
Jammer dat El_Matador weigert om te vertalen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:45 schreef mig72 het volgende:
Gebruik maar eens je eloquente communicatievaardigheden om de boel samen te vatten zou ik zeggen.
Mag ik je vriendelijk verzoeken, tegen beter weten in, op te houden met die persoonlijke steken onder water? Doe toch eens gewoon normáál, is dat nou echt zoveel gevraagd? Zo naar om met jou te discussiëren met dat hooghartige aanvallende toontje. Probeer het eens, toe...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:17:00 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143337000
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:00 schreef mig72 het volgende:

[..]

Zoveel trek heb ik nog nooit gehad hoor. Ook niet na 8 uur niet eten.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:18:45 #152
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143337071
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
7 gewijzigde posts? WTF?
De ergste bagger van vannacht is verwijderd.

Mods bedankt ^O^
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143337171
Bij niet eten krijg ik eerst heel erg honger en daarna gaat het inderdaad weg, dan ben je over je honger heen. Maar na een tijdje komt dat toch terug, of je voelt het niet heel erg in je buik maar toch ben je fysiek en mentaal zwakker. Eigenlijk net als met slaap. Na de nacht voel je je tussen 9:00 en 13-14u opeens weer wakkerder, maar dan tegen het einde van de avond ben je doodmoe.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:21:38 #154
163650 Greys
pi_143337179
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:10 schreef mig72 het volgende:

[..]

ik zie niet eens hoe dat als aanvallend kan worden gezien. Tis maar feit.

of je leert je overgevoeligheid eens aan de kant zetten
Poolbal heeft een normale discussie met je en om zijn punt kracht bij te zetten, zegt hij dat je anders toch eens die zeer informatieve video in de OP zou kunnen kijken.
Daarop reageer jij dat hij dat maar met zijn 'eloquente communicatievaardigheden' voor je moet gaan samenvatten. Ik vind dat hooghartig en idioot, niet te zeggen zwak omdat het je eigen punten onderuit zou kunnen halen. Waar jij persoonlijke meningen over anderen hier mag hebben, heb ik dat ook eens een keertje over jou. Heeft niets met overgevoelig te maken :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:21:44 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143337181
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Stevige trek is iets wat mensen die lijnen kennen; dat is te beheersen en geen aanleiding om dingen te eten die in onze cultuur als oneetbaar bekend staan. Daarna komt de honger; een weeïg gevoel, het gevoel van een gat in je buik, misselijkheid, zwak, duizelig. Maar dat gaat ook over na 3 dagen niet eten. Dan stopt je spijsvertering namelijk met werken.
Zelfs dat misselijke weeïge gevoel noem ik trek. Dwz: ik zeg dan dat ik honger heb (want ik ben nu eenmaal een dramaqueen) maar in feite is het trek.
Honger hadden ze in de oorlog en hebben ze nu nog in andere landen dan NL (en misschien een enkeling hier).
Maar, mochten de meiden inderdaad nog een tijd in leven zijn geweest, dan zullen ze vast wel honger hebben gehad en misschien best rare dingen hebben gegeten.
pi_143337238
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:54 schreef mig72 het volgende:

[..]

Geen idee waar hier medische kennis bij komt kijken. Dat TV-programma laat gewoon zien welke problemen je allemaal krijgt tijdens het verdwalen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:26:05 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143337328
Zo. Nu weer kusjekroel.
Klaar.

* Murmeli rent weg
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:30:33 #158
163650 Greys
pi_143337477
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:29 schreef jackie12 het volgende:
Oke en hierna ga ik ook echt slapen.

30 of 31 maart, Lisanne en kris boeken voor 5 april vulkaan Baru bij Feliciano,voor 2 april de aardbeienfarm en ook de pianistentrail op 1 april.
Feliciano haalt de meiden op , op 1 april en rijdt met zn 4x4 naar zijn broer in de laatste finca vlak voor de Mirador.
Ze maken leuke fotos op de Mirador, lopen met ervaren gidsen naar de 1e quebreda en daarna terug naar Lorenzo zijn finca.
Meiden hebben argwaan, bellen (onderweg stiekum?) 911
Verkracht,vermoord en in zijn geheel of in .... gebracht naar de rivier (2 weken of nog later)
Maar omdat de meiden 911 hebben gebeld moet t maar op verdwalen lijken.

broekje neergelegd (met knopen dicht omdat t op een ongeluk in de rivier moest lijken)
Lorenzo belt iedere dag gewoon vanaf zijn huis een keer naar 911 (toch geen bereik of wel vanaf de Mirador) en na 2 maanden rugzak GEPLAATST tussen 2 rotsen (alles nog in tact)
En 95% van de mensen denkt....die zijn verdwaald!
Je zegt steeds dat dit de meeste vragen beantwoordt, maar waar komt in godsnaam die verkrachting vandaan? Dat verzin je er toch puur zelf bij voor extra drama, of is dat ook maar érgens op gebaseerd? :) Even heel kort door de bocht: waarom noteerde je deze post niet zonder het woord 'verkracht'? Ben ik oprecht benieuwd naar.

Of komt het gewoon goed uit in je verhaal als reden? Het is een man dus had hij vast zin in seks en verkrachtte en vermoordde hij de meisjes?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:31:05 #159
430880 mig72
De Professional
pi_143337491
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Poolbal heeft een normale discussie met je en om zijn punt kracht bij te zetten, zegt hij dat je anders toch eens die zeer informatieve video in de OP zou kunnen kijken.
Daarop reageer jij dat hij dat maar met zijn 'eloquente communicatievaardigheden' voor je moet gaan samenvatten. Ik vind dat hooghartig en idioot, niet te zeggen zwak omdat het je eigen punten onderuit zou kunnen halen. Waar jij persoonlijke meningen over anderen hier mag hebben, heb ik dat ook eens een keertje over jou. Heeft niets met overgevoelig te maken :)
Ik zei simpelweg dat ik geen mogelijkheid heb om die video te bekijken. Het is niet onwil. En daarbij verzocht ik hem beleefd om dat voor mij uit te leggen.

Je rukt dingen uit zn verband en je interpretatie is fout. Waardoor je mist ingaat.
pi_143337504
Dit is ook interessant, in dit travelblog vertellen enkele toeristen dat ze tijdens een hike het Panamese
reddingsteam tegen kwamen en een gesprek met ze hadden en met ze op de foto staan.. Dit was 10 dagen na de verdwijning.
Een stukje google vertaling;
The Linen House is een enorme berg waarop commando's een adembenemend uitzicht over de vallei, maar niemand had ons verteld hoe zwaar de wandeling. De pistes zijn enorm, waaronder modder, koffie, gladde rotsen en jungle. We hebben twee uur klimmen hadden, zweten als kippen, moe en enthousiast om te gaan. Sommige soldaten komen het pad af. Transcript van het gesprek:

MILITAIRE: Goedemiddag
Ruvik: Goedemiddag
M: Heb je deze wegen onderhouden, weten niet dat ze hebben sommige meisjes verloren?
A: Ja meneer, we weten, zijn voorzichtig en verlaten het pad bewegwijzerde route om niet te verdwalen op het rendement. Bent u op zoek naar de inspanningen?
M: Ja, maar na meer dan 10 dagen niet geloven dat we vinden. Ze mogen hier niet zijn en ze hebben elders gegaan. Hopelijk nog in leven.
DCIM111GOPRO(We denken dat over zichzelf om onze toeristen nooit verlaten zonder uw paspoort en uw geld overal, het verlaten van al hun bezittingen in het hostel, ziet er erg slechte zaak, maar we denken dat het is meer waarschijnlijk te zijn verloren of gewond)

A: Hopelijk.
M: We kunnen foto's maken?
A: Ja natuurlijk, ik denk dat het is om bij te houden wie tot de berg en hetzelfde gebeurt niet?
M: Nee, nee, ik wil een foto met een aantal toeristen.
(Ja, ongelooflijk maar waar, het leger wilde alleen maar om wat foto's te maken met een paar gringo's die de enorme berg kwam ...)
Vertaling is vreselijk maar ja http://lasaventurasderuvi(...)ca-panama-y-boquete/ ongeveer de helft naar beneden scrollen staan ze samen op de foto
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:33:52 #161
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143337575
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:21 schreef Greys het volgende:

[..]

ik heb daar mn laptop voor aangezet, maar de video viel mij helaas wat tegen. Nou zat ik ook niet heel geconcentreerd te kijken (door omstandigheden) maar ik had wel graag gezien adhv zijn beschrijving wat zn route nou globaal was geweest. Hij ging kijken naar een waterval en nog wat beter en nog wat beter. Pad kwijt. Toen hij gevonden was werd aade zoekers via de grond aang
pi_143337579
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:31 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik zei simpelweg dat ik geen mogelijkheid heb om die video te bekijken. Het is niet onwil. En daarbij verzocht ik hem beleefd om dat voor mij uit te leggen.

Je rukt dingen uit zn verband en je interpretatie is fout. Waardoor je mist ingaat.
Het is een interessante verbeelding van ook een 11 dagen durende tocht in de jungle, inclusief filmmateriaal van toen hij gevonden werd. Eventueel in de stadbibliotheek kijken of bij het UWV stiekem kijken?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:34:36 #163
430880 mig72
De Professional
pi_143337595
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:23 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Geen idee waar hier medische kennis bij komt kijken. Dat TV-programma laat gewoon zien welke problemen je allemaal krijgt tijdens het verdwalen.
Je was nou niet echt duidelijk of overtuigend in je betoog vrees ik.

Wilde je nou beweren dat iemand met maar 2 uur slaap en geen eten over een etmaal er dood bij neer zou vqllen tijdens het rennen van 5 km? :? Dat kloot nou gewoon niet.

En dat is inderdaad van medische aard.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:34:51 #164
163650 Greys
pi_143337613
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:31 schreef mig72 het volgende:
En daarbij verzocht ik hem beleefd om dat voor mij uit te leggen.

'Je vat het maar voor me samen zou ik zeggen' is niet 'iets beleefd verzoeken'. Punt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:36:50 #165
163650 Greys
pi_143337688
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:34 schreef mig72 het volgende:

Wilde je nou beweren dat iemand met maar 2 uur slaap en geen eten over een etmaal er dood bij neer zou vqllen tijdens het rennen van 5 km? :? Dat kloot nou gewoon niet.
Wijs even aan waar hij dat zegt.
Over de mist in gaan en dingen verkeerd interpreteren gesproken :')
Jij beschuldigt steeds anderen van dingen waar je jezelf het meest schuldig aan maakt.

Ik ga je maar weer negeren. Jammer dat het weer nodig is.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:37:12 #166
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143337700
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:33 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik heb daar mn laptop voor aangezet, maar de video viel mij helaas wat tegen. Nou zat ik ook niet heel geconcentreerd te kijken (door omstandigheden) maar ik had wel graag gezien adhv zijn beschrijving wat zn route nou globaal was geweest. Hij ging kijken naar een waterval en nog wat beter en nog wat beter. Pad kwijt. Toen hij gevonden was werd aade zoekers via de grond aang
aangegeven waarze naartoe moesten. Bij de grote waterval, naast de kleine waterval...etc. Toen had ik wel ff een kaartje verwacht. Beetje inzichtelijkheid op dat gebied had ik fijn gevonden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Marrije op 12-08-2014 13:39:05 (aanvulling) ]
pi_143337883
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 12:48 schreef Poolbal het volgende:

1) normaal
2) met maar 2 uur slaap

..... -->

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:34 schreef mig72 het volgende:

Wilde je nou beweren dat iemand met maar 2 uur slaap en geen eten over een etmaal er dood bij neer zou vqllen tijdens het rennen van 5 km?
Dat zegt ie dus niet. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:43:42 #168
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143337933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:37 schreef mig72 het volgende:
Ik ben het zat dat ik mij steeds nmoet verdedigen hier tegen aantijgingen. Als je niet weet wat mijn bedoeling is vraag je het maar ipv gelijk te accuseren. Sommigen hier hebben er ook een handje van in onduidelijke taal praten.
Kan het niet een taalbarrière dingetje zijn? Jouw Nederlands is best ok, maar niet perfect. Het kan zijn dat je dan soms iets schrijft dat je heel vriendelijk bedoelt, maar wat heel bot overkomt. Eveneens kan het zijn dat een ander iets schrijft dat aardig bedoeld is en op jou heel rot overkomt.

Is dit niet iets dat een deel van de conflicten hier verklaart? (Wellicht niet alles hoor, ik zie ook onaardige berichten die niets met jou van doen hebben)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:44:27 #169
430880 mig72
De Professional
pi_143337963
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

..... -->

[..]

Dat zegt ie dus niet. :P
Wat zegt ie dan precies? Uitleggen als je het kunt. En ja, ik heb er twee keer over gedaan.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:45:20 #170
163650 Greys
pi_143337995
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Dit is ook interessant, in dit travelblog vertellen enkele toeristen dat ze tijdens een hike het Panamese
reddingsteam tegen kwamen en een gesprek met ze hadden en met ze op de foto staan.. Dit was 10 dagen na de verdwijning.
Een stukje google vertaling;
The Linen House is een enorme berg waarop commando's een adembenemend uitzicht over de vallei, maar niemand had ons verteld hoe zwaar de wandeling. De pistes zijn enorm, waaronder modder, koffie, gladde rotsen en jungle. We hebben twee uur klimmen hadden, zweten als kippen, moe en enthousiast om te gaan. Sommige soldaten komen het pad af. Transcript van het gesprek:

MILITAIRE: Goedemiddag
Ruvik: Goedemiddag
M: Heb je deze wegen onderhouden, weten niet dat ze hebben sommige meisjes verloren?
A: Ja meneer, we weten, zijn voorzichtig en verlaten het pad bewegwijzerde route om niet te verdwalen op het rendement. Bent u op zoek naar de inspanningen?
M: Ja, maar na meer dan 10 dagen niet geloven dat we vinden. Ze mogen hier niet zijn en ze hebben elders gegaan. Hopelijk nog in leven.
DCIM111GOPRO(We denken dat over zichzelf om onze toeristen nooit verlaten zonder uw paspoort en uw geld overal, het verlaten van al hun bezittingen in het hostel, ziet er erg slechte zaak, maar we denken dat het is meer waarschijnlijk te zijn verloren of gewond)

A: Hopelijk.
M: We kunnen foto's maken?
A: Ja natuurlijk, ik denk dat het is om bij te houden wie tot de berg en hetzelfde gebeurt niet?
M: Nee, nee, ik wil een foto met een aantal toeristen.
(Ja, ongelooflijk maar waar, het leger wilde alleen maar om wat foto's te maken met een paar gringo's die de enorme berg kwam ...)
Vertaling is vreselijk maar ja http://lasaventurasderuvi(...)ca-panama-y-boquete/ ongeveer de helft naar beneden scrollen staan ze samen op de foto
Ik zie het interessante niet zo?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143338002
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:44 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat zegt ie dan precies? Uitleggen als je het kunt. En ja, ik heb er twee keer over gedaan.
Hij zegt dit:

"Situatie 3 is echt veel zwaarder dan sitiuatie 2."

Ik zie niet wat daar nu aan uitgelegd moet worden. Veel duidelijker kan niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143338050
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:45 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zie het interessante niet zo?
Ik bedoel er niet iets speciaals mee. Is wel interessant om te weten waar het Panamese leger op die datum aan het zoeken was, 10 dagen na de verdwijning en dus rond de datum vd laatste noodoproepen
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:49:32 #173
163650 Greys
pi_143338163
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:46 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik bedoel er niet iets speciaals mee. Is wel interessant om te weten waar het Panamese leger op die datum aan het zoeken was, 10 dagen na de verdwijning en dus rond de datum vd laatste noodoproepen
Ah zó. Ja, dat is het inderdaad.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143338307
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:30 schreef Greys het volgende:
Je zegt steeds dat dit de meeste vragen beantwoordt, maar waar komt in godsnaam die verkrachting vandaan? Dat verzin je er toch puur zelf bij voor extra drama, of is dat ook maar érgens op gebaseerd?
Ik vind dat niet vreemd. Er moet een aanleiding zijn geweest voor die eerste noodoproep, dat lijkt mij zonder meer duidelijk en niet voor discussie vatbaar.
Dan zijn daar groepen van redenen voor:
- Verdwaald, de weg niet kunnen vinden
- Ongeval
- Wilde dieren
- Plotselinge ernstige ziekte
- Misdrijf

Voor elke groep zijn weer onderverdelingen te bedenken. En voor elke onderverdeling zijn voors en tegens als je tracht te bedenken wat er gebeurd zou kunnen zijn (een menselijke reactie).
Aan de hand van beschikbare gegevens streep je dan de 'onmogelijke' zaken weg en houdt je 'waarschijnlijk' en 'onwaarschijnlijk' over.

In de groep 'misdrijf' is een geslaagde beroving bijna onmogelijk; ze hadden hun spullen nog. Een oplichting of fraude oid kan je ook wel wegstrepen. Wat houd je dan over?
- Poging tot beroving die afgeslagen is
- Moord
- Poging tot verkrachting
- Verkrachting

De één ziet daar wel een 'kloppend' scenario in, de ander niet.
Het gewoon afdoen met 'er liggen geen seriemoordenaars of verkrachters op de loer te wachten in de jungle' vind ik te kortzichtig. Zeker gezien er twee echtparen onder bedreiging van een vuurwapen zijn beroofd op de Pianista trail (en die daders nog steeds vrij rondlopen met dank aan de Panamese autoriteiten) en een jonge vrouw een beroving van haar rugzak heeft weten af te slaan in de buurt van die Trail. Gemiddeld lopen er 90 mensen per dag de Pianista trail. Het valt dus echt niet uit te sluiten dat ze de verkeerden zijn tegen gekomen.

Jij zegt: Misdrijf lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ik zeg: Verdwalen als oorzaak van eerste noodoproep lijkt mij onwaarschijnlijk.

Ik denk ook dat die eerste oproep de sleutel tot het mysterie is en de rest eigenlijk bijzaak die alleen te rijmen moet zijn met de aanleiding tot die eerste oproep.
pi_143338337
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:34 schreef Greys het volgende:

[..]

'Je vat het maar voor me samen zou ik zeggen' is niet 'iets beleefd verzoeken'. Punt.
Dit.
pi_143338402
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

aangegeven waarze naartoe moesten. Bij de grote waterval, naast de kleine waterval...etc. Toen had ik wel ff een kaartje verwacht. Beetje inzichtelijkheid op dat gebied had ik fijn gevonden.
Bij het beeld van die klif waar die watervallen afvielen, kon je het goed zien.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:00:46 #177
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143338587
Wat is er trws aan de hand met mata dat hij niet (meer?) Wil vertalen?
(Verwijzing naar topicnr en waar ongeveer in dat topic vind ik ook prima hoor... als iemand zin heeft daarin)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:02:48 #178
163650 Greys
pi_143338670
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind dat niet vreemd. Er moet een aanleiding zijn geweest voor die eerste noodoproep, dat lijkt mij zonder meer duidelijk en niet voor discussie vatbaar.
Dan zijn daar groepen van redenen voor:
- Verdwaald, de weg niet kunnen vinden
- Ongeval
- Wilde dieren
- Plotselinge ernstige ziekte
- Misdrijf
I beg to differ dat dat niet voor discussie vatbaar is, want gisteravond vond je het bijvoorbeeld ergens ook nog een mogelijkheid dat dat nummer per ongeluk (alleen die eerste keer wellicht) gecontact zou zijn door 'geen bereik, alleen noodoproep'. Toch? ;)

Let wel, ik zeg niet dat het heel logisch is, maar het kán en is dus zeker geen optie die je zomaar zonder meer mag uitsluiten, wat mij betreft.

quote:
Het gewoon afdoen met 'er liggen geen seriemoordenaars of verkrachters op de loer te wachten in de jungle' vind ik te kortzichtig.
Ik heb dit volgens mij echt niemand horen zeggen ook?

quote:
Jij zegt: Misdrijf lijkt mij onwaarschijnlijk.
Nee. Ik zeg 'verdwalen met daarna honger, dorst, verkeerde (giftige?) dingen eten, wondjes door die zwarte palm wellicht e.d. lijkt mij nog steeds méér waarschijnlijk dan een misdrijf'. Dat maakt een misdrijf niet meteen totaal onwaarschijnlijk :)

quote:
Ik zeg: Verdwalen als oorzaak van eerste noodoproep lijkt mij onwaarschijnlijk.
Dat kan en vind ik ook best logisch klinken.

Maar: Wat als ze van een 'eng iemand' zijn geschrokken die verder niets deed, maar wel ook op dat pad liep. En die wellicht iets tegen ze geroepen heeft wat ze als bedreigend hebben opgevat en ze daardoor niet meer hetzelfde pad terug durfden te lopen 'want wat als we hem weer tegenkomen'. (Bel 911 en vraag wat we moeten doen!). Meiden kunnen elkaar écht gek maken en opfokken met eng-scenario's. Daarna durfden ze wellicht niet meer terug en zijn ze verder gelopen, verdwaald en toen aan bijkomende oorzaken overleden.

Dan komt er geen verkrachting of moord aan te pas.
Waarom is dát bv geen scenario dat er bij je langs komt? Want dat klinkt mij namelijk ook gewoon best logisch in de oren. Zou voor mij net zoveel vragen beantwoorden als het scenario van jackie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:04:03 #179
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143338725
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:00 schreef mig72 het volgende:

[..]

uitleggerigen is eigenlijk geen woord. Ik begrijp je niet omdat je je eigen taal praat. Dat kan ik ook niet leren.
Dat klopt. Dat is geen woord. Maar de meeste mensen die Nederlands als moedertaaal hebben of het al heel lang dagelijks spreken snappen wel wat ik bedoel.

Voor de duidelijkheid dan: ik leg normaalgesproken nog een keer duidelijk uit wat ik met een bericht bedoel als iemand er kritiek op heeft en ik het gevoel heb dat die kritiek is ontstaan omdat diegene mijn bericht niet heeft opgevat zoals ik het heb bedoeld.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:06:42 #180
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143338834
Ik vind het enge man scenario van greys best aannemelijk klinken. Zou mij ook kunnen overkomen. Ben echt een bange schijterd
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:09:37 #181
163650 Greys
pi_143338961
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:06 schreef Murmeli het volgende:
Ik vind het enge man scenario van greys best aannemelijk klinken. Zou mij ook kunnen overkomen. Ben echt een bange schijterd
Daarom snap ik niet dat zo'n scenario minder logisch is dan het moord- en verkrachtingsscenario dat om de één of andere reden allerhande vragen schijnt te beantwoorden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:11:52 #182
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143339047
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Daarom snap ik niet dat zo'n scenario minder logisch is dan het moord- en verkrachtingsscenario dat om de één of andere reden allerhande vragen schijnt te beantwoorden.
Ik denk dat men redelijk geneigd is om te denken: oh, zuid amerika. Gevaaaaaarrrrrlijk! Zal wel weer een mafkees die meiden wat hebben aangedaan. En dan krijg je tunnelvisie. Ook ongemerkt, denk ik.
In paniek geraakt en daardoor verdwaald komt bij veel mensen niet als eerste op.
pi_143339074
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 11:15 schreef mig72 het volgende:

[..]

Als ze verdwaald waren houden ze het een.stuk.langer vol dan enkel 10 dagen. Dat Russisch kind van 4 leefde 12 dagen. Je gaat mij niet vertellen dat ze over voedselwinningsmethodes wist. Dat was ook een vergelijking die ik trok maar meteen neergeschoten omdat de twee klimaten anders zijn, wat mij betreft irrelevant is aangezien het daar ook zomer is. En je hebt daar beren ook nog eens.
Voedseltekort is niet het grootste gevaar als je in de jungle verdwaalt. Een mens kan namelijk zo'n 3 weken zonder voedsel. Het gevaar schuilt vooral in een combinatie van paniek / ongelukjes / infecties / verzwakking. En dan kan het heel snel gaan.
pi_143339153
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:02 schreef Greys het volgende:
Ik heb dit volgens mij echt niemand horen zeggen ook?
Dat is een hele tijd terug op zeer felle manier door een aantal users gezegd.
pi_143339207
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:02 schreef Greys het volgende:
Nee. Ik zeg 'verdwalen met daarna honger, dorst, verkeerde (giftige?) dingen eten, wondjes door die zwarte palm wellicht e.d. lijkt mij nog steeds méér waarschijnlijk dan een misdrijf'. Dat maakt een misdrijf niet meteen totaal onwaarschijnlijk
Euh.. ik heb het even alleen over de aanleiding voor de eerste noodoproep. Dat lijkt mij namelijk de sleutel.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:18:47 #186
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143339272
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 03:24 schreef Perico het volgende:
Een ander interessant punt werd overigens nog door Baru aangestipt op Websleuths, de gids ter plekke.

Hij vermoedt dat de laatste foto van Kris is genomen bij de tweede quebrada (post #580 van de meest recente thread).

Interessanter is het, dat daar direct een groot omheind weiland is, waar koeien grazen en waar ook een boerderij in de buurt is [...] Hij noemt het een "paddock".

De foto's op deze pagina geven een voorbeeld van een paddock rond Boquete.

Hij zegt dat dat de enige plek is, tot daaraan toe, waar het pad onduidelijk is, doordat de koeien alles omploegen en er verscheidene variabele paden ontstaan.

Baru denkt, dat Kris en Lisanne daar rond hebben gelopen en dezelfde rivier van de quebrada in een andere sector van het weiland verder naar beneden zijn gevolgd. Maar dat zou dan in de richting van die boerderij zijn.

Hij heeft ook geen verklaring voor de allesbeslissende vraag, waarom ze toch zijn doorgelopen.

Maar dat moet ook ongeveer het tijdstip zijn dan van de eerste noodoproep.

En mij lijkt een weiland ook nog wel een geschikte locatie om een eerste nacht wakend door te brengen, beter dan de jungle in ieder geval, qua gevaar.
Hier kwamen Kris en Lisanne uit na de laatste foto bij de quebrada: een groot weiland met koeien dus.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:19:59 #187
163650 Greys
pi_143339300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Euh.. ik heb het even alleen over de aanleiding voor de eerste noodoproep. Dat lijkt mij namelijk de sleutel.
Daarvoor gaf ik een ander, ook logisch, scenario in mijn post.
Waar verder geen verkrachting of moord aan te pas komt. Jammer dat je de post zo uit elkaar trekt. Ook om weer op te reageren. Absoluut geen aanval, maar normaal zie ik jou altijd zo netjes op langere posts reageren ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:23:14 #188
430880 mig72
De Professional
pi_143339409
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:12 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Voedseltekort is niet het grootste gevaar als je in de jungle verdwaalt. Een mens kan namelijk zo'n 3 weken zonder voedsel. Het gevaar schuilt vooral in een combinatie van paniek / ongelukjes / infecties / verzwakking. En dan kan het heel snel gaan.
Je gast niet dood aan paniek. Dat beide mobiele en gezonde vrouwen getroffen worden door eenzelfde ongeluk is klein. Infecties maakt je lichaam meestal onschadelijk of wordt het gelokaliseerd. Aan verzwakking ga je niet dood en ook dat duurt maar even.

Je gooit maar raak om je theorie kracht te geven waar hij het niet heeft.
pi_143339521
Weet iemand de exacte plek van het rijstveld van de indianenvrouw die zich wilde wasssen in de rivier en toen de tas vond?

Indien in die omgeving mensen rijst verbouwen, zich wassen in rivieren, er dagelijks 70 mensen de trails lopen, moet dan niet iemand Kris en Lisanne puur toevallig wel zijn tegengekomen gedurende die 10 dagen?
pi_143339550
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:06 schreef Murmeli het volgende:
Even een persoonlijke anekdote er tussendoor:
Met een groep vrouwen hadden we een borrel in het bos in een natuurgebied. Na afloop bleven alleen ik en mijn werkgever over om de boel op te ruimen. Het was al pikkedonker en we werkten bij het licht van zaklantaarns. Opeens hoorden we een angstaanjagend vrouwelijk gekrijs uit het bos komen. Beiden niet bang aangelegd verstijfden we een moment, keken elkaar aan en zeiden "Wat raar en eng." Een beetje van slag en met omgeslagen sfeer werkten we verder. Opeens weer zo'n gekrijs, maar nu wat dichterbij. Nu echt gealarmeerd overlegden we wat we zouden doen. Op dat moment kwam het gekrijs nóg een stukje dichterbij. We keken elkaar aan.. liepen snel naar haar auto en hebben de boel de boel gelaten tot het weer licht was. Die volgende dag spraken wij de boswachter en vertelden hem ons verhaal. Hij moest lachen en zei dat er een bepaalde roofvogel weer in het gebied voorkwam die idd van dat soort ijzingwekkende kreten kon slaken.

Ik kan me dus goed voorstellen dat je ergens echt bang van kunt worden.. maar dan 112/911 bellen? Aan de andere kant waren wij volwassenen, door de wol geverfd en dagelijks in dat gebied te vinden. Terwijl die meiden jong en onervaren waren en voor het eerst in dat gebied.
pi_143339575
Er zouden 90 mensen per dag de Pianista lopen, maar na de Mirador komen weinig mensen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:32:42 #192
163650 Greys
pi_143339738
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Met een groep vrouwen hadden we een borrel in het bos in een natuurgebied. Na afloop bleven alleen ik en mijn werkgever over om de boel op te ruimen. Het was al pikkedonker en we werkten bij het licht van zaklantaarns. Opeens hoorden we een angstaanjagend vrouwelijk gekrijs uit het bos komen. Beiden niet bang aangelegd verstijfden we een moment, keken elkaar aan en zeiden "Wat raar en eng." Een beetje van slag en met omgeslagen sfeer werkten we verder. Opeens weer zo'n gekrijs, maar nu wat dichterbij. Nu echt gealarmeerd overlegden we wat we zouden doen. Op dat moment kwam het gekrijs nóg een stukje dichterbij. We keken elkaar aan.. liepen snel naar haar auto en hebben de boel de boel gelaten tot het weer licht was. Die volgende dag spraken wij de boswachter en vertelden hem ons verhaal. Hij moest lachen en zei dat er een bepaalde roofvogel weer in het gebied voorkwam die idd van dat soort ijzingwekkende kreten kon slaken.

Ik kan me dus goed voorstellen dat je ergens echt bang van kunt worden.. maar dan 112/911 bellen? Aan de andere kant waren wij volwassenen, door de wol geverfd en dagelijks in dat gebied te vinden. Terwijl die meiden jong en onervaren waren en voor het eerst in dat gebied.
Hahaha ja daar zou ik dus ook bang van worden, van dat gegil :D

En wat als de meisjes wel op een andere site hadden gelezen over die berovingen bv? ;)
En als je dan 'een enge man' ziet, die bv een tijdje achter je blijft lopen, zou ik misschien ook in het geval van die meiden proberen 112 te bellen, al is het alleen maar om te vragen wat je het beste kunt doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143339745
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:23 schreef mig72 het volgende:

[..]

Je gast niet dood aan paniek. Dat beide mobiele en gezonde vrouwen getroffen worden door eenzelfde ongeluk is klein. Infecties maakt je lichaam meestal onschadelijk of wordt het gelokaliseerd. Aan verzwakking ga je niet dood en ook dat duurt maar even.

Je gooit maar raak om je theorie kracht te geven waar hij het niet heeft.
:') Neem het even niet zo letterlijk ja. Ben je wel eens in de bush geweest? Door je verhalen krijg ik het idee dat je je er weinig bij kan indenken namelijk. "Je gaat niet dood aan verdwalen of paniek" - nee, zeker niet, maar wel aan de gevolgen van de acties die je daardoor onderneemt. Had tijdens een van m'n onderzoeken al na mijn derde uitje een voetinfectie die weken bleef terug komen - en daar heb ik nog weken een litteken van gehad. Paar weken later lag ik in het ziekenhuis ondanks goede voorbereidingen en een huisje waar ik de nachten door kon brengen. De bush is geen overlevingsparadijs, dat vereist inzicht, hard werken en als je pech hebt... kan er altijd iets mis gaan.

Deze dames zaten dagen in de bush, niet in de grote stad waar je medische zorg krijgt! Verzwakking duurt niet maar even, verzwakking zorgt er juist voor dat je eerder fouten gaat maken. Dan raak je dus al gauw meer verzwakt.

Ik heb helemaal nooit een theorie gepost dus houd toch op. Wat is mijn theorie dan volgens jou? :7 Ben ik nu wel benieuwd naar.
pi_143339752
Zo. Even geveegd.

On topic maar weer.

Persoonlijke aanvallen worden verwijderd.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:34:34 #195
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_143339792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies!
Zo ben ik eens door een aap de jungle uitgejaagd. Ik zag hem niet maar hij mij wel en hij zat geluiden te maken. Ik wist ineens zeker dat ie het op mij gemunt had dus ben maar weer naar mijn huisje terug gelopen.
Maar ja, ik ben nog bang voor een lieveheersbeestje.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:34:41 #196
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143339798
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 13:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bij het beeld van die klif waar die watervallen afvielen, kon je het goed zien.
jammer dat ik dat niet heb meegekregen
pi_143339800
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Een goed bedoelende 'enge' man die hen de stuipen op het lijf heeft gejaagd door hen te begroeten en eventueel aan te spreken zal zich denk ik wel gemeld hebben en de vermissing wel meegekregen hebben.
Ja, vrouwen kunnen elkaar gek praten.. maar gek genoeg om onvoorbereid een hike van 3-5 dagen aan te gaan?
En waarom liepen bangige meisjes door na de Mirador wat ze wisten gezien de info die ze hadden opgezocht.

Wat ik me ook afvraag.. Als ze zo grondig info zochten als uit de gegevens blijkt... Zouden ze dan echt niet ook aan mensen van die taalschool om info hebben gevraagd? Aan die Eileen bijvoorbeeld? Of die vrouw?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:34:44 #198
430880 mig72
De Professional
pi_143339801
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef Poolbal het volgende:
Er zouden 90 mensen per dag de Pianista lopen, maar na de Mirador komen weinig mensen.
Dan komen er een stuk of 10, waarvan de helft gidsen gok ik.
pi_143339881
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:28 schreef Poolbal het volgende:
OK thanks, al zouden er dus velen kunnen zijn geweest die dag die net als Kris en Lisanne iets verder zijn doorgelopen.

Btw, ik postte dit al eerder: According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed up. Is this common knowledge?

Van en lokale site, gepost 4 dagen na de verdwijning.

De foto's hebben duidelijk gemaakt dat Kris en Lisanne zich rond dat tijdstip aan de top bevonden, niemand wist dat nog op 5 april, dus er is die mogelijkheid dat ze een afspraak hadden zoals een vriendin van hen verteld zou hebben, indien de familie van Kris met die vriendin gesproken heeft plus daarbij de 911 oproep korte tijd erna, dan begrijp ik waarom de heer Kremers zijn vraagtekens heeft bij een verdwalings scenario.
pi_143339903
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 14:12 schreef blondetrien het volgende:

[..]

8 weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')