abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:49:49 #1
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143328375
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):


• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone


• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:


Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


• Links: Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Rechts: Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143328421
-weg-

[ Bericht 89% gewijzigd door Lavenderr op 12-08-2014 09:38:44 ]
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:53:33 #3
430880 mig72
De Professional
pi_143328438
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:46 schreef blondetrien het volgende: [..] Maar zelfs in een wat meer open jungle kun je nog verdwalen. Een van de jungles waarin ik heb gewerkt was ook superopen... maar ik ben blij dat ik daar rondliep met een gids, een bewerkte kaart, een kompas én een GPS want anders werd het wel lastig voor me. Mijn persoonlijke idee erbij is dan ook dat er in het uur ná de Mirassol iets zou kunnen zijn gebeurt waardoor ze zijn verdwaalt. Want inderdaad, op deze locatie verwacht je dat alleen als ze van het pad af gaan en waarom zouden ze dat doen? Dus dan zou ik denken; óf ze hebben per ongeluk een wildspoor genomen (want dat kan natuurlijk ook op een pad lijken!) en zijn daar pas laat achter gekomen.... of ze moeten ergens naar beneden kunnen zijn gegleden oid en daar uit coördinatie zijn geraakt... of er is iets gebeurt dat hen dusdanig heeft opgeschrikt dat ze inderdaad het pad hebben verlaten.
Dan nog ga je niet zo onvoorbereid op pad... Niet deze rwee meisjes die verantwoordelijk en.volwassen waren... zonder gids niet
pi_143328476
Nee. Dat zou je toch moeten weten als je mijn aanmerkingen nog in je hoofd hebt zitten?

Grootste tegenpunten:
- Waarom zoveel moeite terwijl het zo simpel kan?
- Hoe vervoer je twee lichamen over zo'n afstand onder die condities?
- Hoe combineert hij dat met werken en zoektochten en slaap?

En dat allemaal alleen voor seks? Is dat niet veel gemakkelijker te verkrijgen voor zo'n gids?

1 ze moesten wel want 911 was gebeld
2 per paard of nog grover, vul dat zelf maar in
3 slechts 1 rit per paard 6 uur heen en 6 uur terug.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:56:00 #5
430880 mig72
De Professional
pi_143328478
Ga maar eens weg.
pi_143328493
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:53 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dan nog ga je niet zo onvoorbereid op pad... Niet deze rwee meisjes die verantwoordelijk en.volwassen waren... zonder gids niet
Ik vind ze niet zo onvoorbereid als iedereen ze doet voorkomen. Ze hadden water bij zich en goed schoeisel voor een wandeling van een paar uur, ze hadden de kaart bekeken (en besloten dat het één rechte weg was?). En ik geloof dat ze zelfs wat te eten mee hadden toch? Wat is daar onvoorbereid aan vind jij (geen sarcasme, echt een vraag, ik loop namelijk dus ook regelmatig zo rond... en als het warm is en ik hoef niet door een dichtbegroeid gebied (want er is bijvoorbeeld een pad), zou ik dus ook niet per se lange mouwen/broekspijpen dragen)?
pi_143328507
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:55 schreef jackie12 het volgende:
Nee. Dat zou je toch moeten weten als je mijn aanmerkingen nog in je hoofd hebt zitten?

Grootste tegenpunten:
- Waarom zoveel moeite terwijl het zo simpel kan?
- Hoe vervoer je twee lichamen over zo'n afstand onder die condities?
- Hoe combineert hij dat met werken en zoektochten en slaap?

En dat allemaal alleen voor seks? Is dat niet veel gemakkelijker te verkrijgen voor zo'n gids?

1 ze moesten wel want 911 was gebeld
2 per paard of nog grover, vul dat zelf maar in
3 slechts 1 rit per paard 6 uur heen en 6 uur terug.
Oh en op je laatste stelling dat dat veel makkelijker kan voor sex..
Ted Bundy was bij de meisjes de populairste jongen van zijn high school. Aan iedere vinger 3
Na zijn executie wordt er gezegd dat hij verantwoordelijk wordt gehouden dan meer dan 100 lustmoorden
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:00:14 #8
430880 mig72
De Professional
pi_143328535
Misschien waren de lijken niet de jungle ingesleept maar de auto alvorens op de boerderij tot botresten verwerkt te worden (zagen, zoutzuur, noem maar op) vordat ze weer in de jungle (als botten) gedumpt werden?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:03:53 #9
430880 mig72
De Professional
pi_143328590
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 01:57 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ik vind ze niet zo onvoorbereid als iedereen ze doet voorkomen. Ze hadden water bij zich en goed schoeisel voor een wandeling van een paar uur, ze hadden de kaart bekeken (en besloten dat het één rechte weg was?). En ik geloof dat ze zelfs wat te eten mee hadden toch? Wat is daar onvoorbereid aan vind jij (geen sarcasme, echt een vraag, ik loop namelijk dus ook regelmatig zo rond... en als het warm is en ik hoef niet door een dichtbegroeid gebied (want er is bijvoorbeeld een pad), zou ik dus ook niet per se lange mouwen/broekspijpen dragen)?
Het is dan ook prima... als je een gids bij je hebt...
deze meisjes vertrouwden zich alleen al niet op een aardbeifarm.zonder gids... dat moet bij jouw vraagtekens doen oprijzen.
pi_143328604
I know, zit hier een beetje te verkondigen dat Feliciano en/of zijn broer wel eens verantwoordelijk kunnen zijn voor hun verdwijning.
Nogmaals ben niet uit op sensatie. Zou veel liever hebben dat morgen uit de informatie die uit de telefoons komt dat ze 10 afscheidsberichten hebben achter gelaten voor papa en mama op hun mobieltje.
Maar geloof me, die komt er niet
Aan mijn scenario kleven in mijn ogen de minste vragen achteraf en verklaard juist heel veel vragen
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:07:35 #11
430880 mig72
De Professional
pi_143328648
Als iemand hier komt met een parallele theorie die ook al de vragen beantwoordt als die van Jacky ben ik de eerste om over te stappen. :)
pi_143328659
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:03 schreef mig72 het volgende:

[..]

Het is dan ook prima... als je een gids bij je hebt...
deze meisjes vertrouwden zich alleen al niet op een aardbeifarm.zonder gids... dat moet bij jouw vraagtekens doen oprijzen.
Ik geef eerlijk toe dat ik vraagtekens heb. Echter niet per se bij het feit dat ze zonder gids een pad gaan lopen, of naar een aardbeienfarm gaan met gids. Ik neem aan dat de gids een soort excursie-package aanbood dan of dat het dan wat verder weg was (dan biedt de gids je al een mogelijkheid er wat makkelijker te komen, da's al een plus - zeker als je de taal niet goed spreekt)? Weet jij daar iets over?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:09:55 #13
430880 mig72
De Professional
pi_143328686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:08 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ik geef eerlijk toe dat ik vraagtekens heb. Echter niet per se bij het feit dat ze zonder gids een pad gaan lopen, of naar een aardbeienfarm gaan met gids. Ik neem aan dat de gids een soort excursie-package aanbood dan of dat het dan wat verder weg was (dan biedt de gids je al een mogelijkheid er wat makkelijker te komen, da's al een plus)? Weet jij daar iets over?
Nee, dat moet dus onderzocht worden door onze stamgasten als volgende punt op de agenda.

Zit zelf altijd mobiel; dan gaat het niet.
pi_143328746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:08 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ik geef eerlijk toe dat ik vraagtekens heb. Echter niet per se bij het feit dat ze zonder gids een pad gaan lopen, of naar een aardbeienfarm gaan met gids. Ik neem aan dat de gids een soort excursie-package aanbood dan of dat het dan wat verder weg was (dan biedt de gids je al een mogelijkheid er wat makkelijker te komen, da's al een plus - zeker als je de taal niet goed spreekt)? Weet jij daar iets over?
aardbeienfarm was in Boquete zelf
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:16:46 #15
430880 mig72
De Professional
pi_143328792
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:08 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ik geef eerlijk toe dat ik vraagtekens heb. Echter niet per se bij het feit dat ze zonder gids een pad gaan lopen, of naar een aardbeienfarm gaan met gids. Ik neem aan dat de gids een soort excursie-package aanbood dan of dat het dan wat verder weg was (dan biedt de gids je al een mogelijkheid er wat makkelijker te komen, da's al een plus - zeker als je de taal niet goed spreekt)? Weet jij daar iets over?
Wat ik wel weet en gelukkig mij net herrinerd heb is dat de Pianista een behoorlijk stuk lopen is van het hostel. Dan neem je waarschijnlijker een gids mee. Wel zegt een taxichauffeur hen naar de Pianista vervoerd te hebben maar was dit een eerdere bezoek? Of gingen ze met die gids afspreken aan het begin van de trail?
pi_143328816
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:16 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wat ik wel weet en gelukkig mij net herrinerd heb is dat de Pianista een behoorlijk stuk lopen is van het hostel. Dan neem je waarschijnlijker een gids mee. Wel zegt een taxichauffeur hen naar de Pianista vervoerd te hebben maar was dit een eerdere bezoek? Of gingen ze met die gids afspreken aan het begin van de trail?
Dit was een getuigenis van 31 maart van de taxichauffeur. Niet van 1 april
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:20:15 #17
430880 mig72
De Professional
pi_143328838
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:18 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dit was een getuigenis van 31 maart van de taxichauffeur. Niet van 1 april
Ah een eerderebezoek dus. Niks ingeboet aan theoriekracht.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:23:43 #18
430880 mig72
De Professional
pi_143328873
Maar hoe ver is het precies van het hostel tot aan de Pianista? Stacy?
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:26:52 #19
430880 mig72
De Professional
pi_143328902
Dus als ze de Pianista op 31 maart hadden bezocht en heelhuids teruggekomen dan is het des te onwaarschijnlijker dat dit hen bij het tweede bezoek niet zouden lukken.

Want dan waren ze al een beetje meer gewend aan de omgeving/georiënteerder en zouden zich volgende keer iets meer voorbereid hebben.
pi_143328923
Oke en hierna ga ik ook echt slapen.

30 of 31 maart, Lisanne en kris boeken voor 5 april vulkaan Baru bij Feliciano,voor 2 april de aardbeienfarm en ook de pianistentrail op 1 april.
Feliciano haalt de meiden op , op 1 april en rijdt met zn 4x4 naar zijn broer in de laatste finca vlak voor de Mirador.
Ze maken leuke fotos op de Mirador, lopen met ervaren gidsen naar de 1e quebreda en daarna terug naar Lorenzo zijn finca.
Meiden hebben argwaan, bellen (onderweg stiekum?) 911
Verkracht,vermoord en in zijn geheel of in .... gebracht naar de rivier (2 weken of nog later)
Maar omdat de meiden 911 hebben gebeld moet t maar op verdwalen lijken.

broekje neergelegd (met knopen dicht omdat t op een ongeluk in de rivier moest lijken)
Lorenzo belt iedere dag gewoon vanaf zijn huis een keer naar 911 (toch geen bereik of wel vanaf de Mirador) en na 2 maanden rugzak GEPLAATST tussen 2 rotsen (alles nog in tact)
En 95% van de mensen denkt....die zijn verdwaald!
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:31:13 #21
430880 mig72
De Professional
pi_143328937
De stukken vallen een voor een in hun plaats. Dit was opzet dames en heren. Deze dames zijn door een misdrijf om het leven gekomen.


Ik durf daar mijn huis op te verwedden.

Vroeger geloofde ik ook in de moordtheorie maar nooit was ik zo zeker als ik dat nu ben.
pi_143328972
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:31 schreef mig72 het volgende:
De stukken vallen een voor een in hun plaats. Dit was opzet dames en heren. Deze dames zijn door een misdrijf om het leven gekomen.

Ik durf daar mijn huis op te verwedden.

Vroeger geloofde ik ook in de moordtheorie maar nooit was ik zo zeker als ik dat nu ben.
hahaha
van de week vond ik je nog een ontzettende onruststoker, en eerlijk is eerlijk ook vandaag ben je ontzettend aanwezig.
Wat ik wel waardeer is (en niet omdat je het met me eens bent) is dat je iig open staat voor andere scenario's
En dat mis ik bij vele medefokkers. Velen lijden aan tunnelvisie.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:38:38 #23
430880 mig72
De Professional
pi_143328982
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:29 schreef jackie12 het volgende:
Oke en hierna ga ik ook echt slapen.

30 of 31 maart, Lisanne en kris boeken voor 5 april vulkaan Baru bij Feliciano,voor 2 april de aardbeienfarm en ook de pianistentrail op 1 april.
Feliciano haalt de meiden op , op 1 april en rijdt met zn 4x4 naar zijn broer in de laatste finca vlak voor de Mirador.
Ze maken leuke fotos op de Mirador, lopen met ervaren gidsen naar de 1e quebreda en daarna terug naar Lorenzo zijn finca.
Meiden hebben argwaan, bellen (onderweg stiekum?) 911
Verkracht,vermoord en in zijn geheel of in .... gebracht naar de rivier (2 weken of nog later)
Maar omdat de meiden 911 hebben gebeld moet t maar op verdwalen lijken.

broekje neergelegd (met knopen dicht omdat t op een ongeluk in de rivier moest lijken)
Lorenzo belt iedere dag gewoon vanaf zijn huis een keer naar 911 (toch geen bereik of wel vanaf de Mirador) en na 2 maanden rugzak GEPLAATST tussen 2 rotsen (alles nog in tact)
En 95% van de mensen denkt....die zijn verdwaald!
Er zullen vast wat verfijningen aan te pas moeten komen voor de juistheid, maar ik zou dit graag door iemand onderuit gehaald zien worden!

*en uit nieuwsgierigheid Jacky heb je mee gevolgd vanaf het begin of ben je een soort van nieuwkomer?
pi_143328986
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:13 schreef jackie12 het volgende:

[..]

aardbeienfarm was in Boquete zelf
En de mensen op die aardbeienfarm spreken engels? Of ging Feliciano mee voor de vertaling? Dat zou ik me dan namelijk heel goed kunnen voorstellen.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:41:00 #25
430880 mig72
De Professional
pi_143328994
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

hahaha
van de week vond ik je nog een ontzettende onruststoker, en eerlijk is eerlijk ook vandaag ben je ontzettend aanwezig.
Wat ik wel waardeer is (en niet omdat je het met me eens bent) is dat je iig open staat voor andere scenario's
En dat mis ik bij vele medefokkers. Velen lijden aan tunnelvisie.
ontzettend aanwezig? :? Ik ben pas 4 uur online en heb alleen in dit topic gereageerd.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:42:19 #26
430880 mig72
De Professional
pi_143329002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:39 schreef blondetrien het volgende:

[..]

En de mensen op die aardbeienfarm spreken engels? Of ging Feliciano mee voor de vertaling? Dat zou ik me dan namelijk heel goed kunnen voorstellen.
Voegt niets toe/neemt niets af
pi_143329003
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien wel lief om dit soort dingen even in een spoiler te zetten tot bewezen kan worden dat de man ook maar ergens aan schuldig is... anders wordt dit volgens mij prima googlebaar en dat kan zijn dagelijkse werkzaamheden nogal schaden....
pi_143329024
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:42 schreef mig72 het volgende:

[..]

Voegt niets toe/neemt niets af
Voor jou niet misschien, voor mij wel. Lijkt me heel fijn als je een rondleiding krijgt dat je iets van de taal begrijpt. Ik ben zelf ook in dat soort gevallen eerder geneigd een gids/vertaler in te zetten dan in het geval van een pad dat redelijk te doen schijnt en waar ik met een vriend/vriendin heen ga om de mooie natuur te bekijken. Jullie verbazen ( of jij verbaasd) je over het feit dat ze daarvoor een gids inhuren. Als er een taalbarriere is, ik dus eigenlijk niet.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:45:36 #29
430880 mig72
De Professional
pi_143329025
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:42 schreef blondetrien het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien wel lief om dit soort dingen even in een spoiler te zetten tot bewezen kan worden dat de man ook maar ergens aan schuldig is... anders wordt dit volgens mij prima googlebaar en dat kan zijn dagelijkse werkzaamheden nogal schaden....
Wist niet dat hij Nederlands kon. Maar goed, dan neemt ie dat maar toe op de koop. Als ik hem was zou ik mij veel grotere zorgen maken...
pi_143329046
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:45 schreef mig72 het volgende:

[..]

Wist niet dat hij Nederlands kon. Maar goed, dan neemt ie dat maar toe op de koop. Als ik hem was zou ik mij veel grotere zorgen maken...
Google translate, en ik doel meer op mensen die eventueel zijn naam of bedrijf googlen en dus de taal niet volledig machtig zijn (als gevolg van halfslachtige vertaling) en straks daadwerkelijk denken dat ie een moord heeft gepleegd ofzo terwijl daar tot op heden niks van bewezen kan worden. Is gewoon niet helemaal netjes.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:48:13 #31
430880 mig72
De Professional
pi_143329047
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:45 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Voor jou niet misschien, voor mij wel. Lijkt me heel fijn als je een rondleiding krijgt dat je iets van de taal begrijpt. Ik ben zelf ook in dat soort gevallen eerder geneigd een gids/vertaler in te zetten dan in het geval van een pad dat redelijk te doen schijnt en waar ik met een vriend/vriendin heen ga om de mooie natuur te bekijken. Jullie verbazen ( of jij verbaasd) je over het feit dat ze daarvoor een gids inhuren. Als er een taalbarriere is, ik dus eigenlijk niet.
Volgens zijn eigen website (wat iemand zei offline is gehaald) en tripadvisorrecensies kan hij fatsoenlijk Engels en Spaans. Die meiden kenden toch wel Engels?
pi_143329061
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:38 schreef mig72 het volgende:

[..]

Er zullen vast wat verfijningen aan te pas moeten komen voor de juistheid, maar ik zou dit graag door iemand onderuit gehaald zien worden!

*en uit nieuwsgierigheid Jacky heb je mee gevolgd vanaf het begin of ben je een soort van nieuwkomer?
begin april hoorde ik t net als ieder ander. Heb 3 bedrijven waarvan 1 cafe en Koningsdag is onze topdag van het jaar. Veel voorbereiding enz. Dus geen tijd voor Panama.
Eind mei op vakantie geweest met mn kinderen. Zij zwemmen, ik lezen
Eind juni (pas ) aangemeld bij FOK. Alles iedere dag gevolgd en met name van Mata was ik een fan en een hoop van "geleerd"over deze zaak. Niet altijd op de manier dat hij altijd dingen zei. maar wel zijn bevlogenheid en informatie.
Ben op mijn amateuristische manier gaan puzzelen, anderhalf maand lang en ben pas op Feliciano gekomen afgelopen vrijdag.
Maar vrijdag was ik er gezien de nieuwste informatie (hij heeft ze volgens eigen zeggen als laatste gezien sochtends op 1 april) en dat Lorenzo zijn broer is, er toen minder zeker van dan dat ik nu ben.
Iig dat hij MEER weet
pi_143329063
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:48 schreef mig72 het volgende:

[..]

Volgens zijn eigen website (wat iemand zei offline is gehaald) en tripadvisorrecensies kan hij fatsoenlijk Engels en Spaans. Die meiden kenden toch wel Engels?
Ja, maar op die aardbeienfarm sprak men misschien geen engels. Wat ik me dus kan voorstellen is dat ze hem voornamelijk voor de vertaling meenamen. Niet omdat ze zich er onveilig bij voelden zonder gids te gaan, zoals eerder door iemand gesuggereerd werd.
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:50:27 #34
430880 mig72
De Professional
pi_143329066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:48 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Google translate, en ik doel meer op mensen die eventueel zijn naam of bedrijf googlen en dus de taal niet volledig machtig zijn (als gevolg van halfslachtige vertaling) en straks daadwerkelijk denken dat ie een moord heeft gepleegd ofzo terwijl daar tot op heden niks van bewezen kan worden. Is gewoon niet helemaal netjes.
Dat het is het gevaar van het internet. We leven in een internettijdperk. Je kan de klok niet terug draaien of zo.
pi_143329070
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:48 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Google translate, en ik doel meer op mensen die eventueel zijn naam of bedrijf googlen en dus de taal niet volledig machtig zijn (als gevolg van halfslachtige vertaling) en straks daadwerkelijk denken dat ie een moord heeft gepleegd ofzo terwijl daar tot op heden niks van bewezen kan worden. Is gewoon niet helemaal netjes.
klopt wist ik niet heb je helemaal gelijk in
pi_143329076
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:50 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat het is het gevaar van het internet. We leven in een internettijdperk. Je kan de klok niet terug draaien of zo.
Nee, maar je kan er wel zelf, uit respect, voor kiezen iets in een spoiler te zetten zodat het niet direct googlebaar is terwijl er geen concrete bewijzen kunnen worden geleverd, alleen speculaties/theorieën. Maar goed, dat is offtopic en laat ik aan eenieders eigen inzicht en de modjes over, het was slechts een suggestie natuurlijk. :P
pi_143329078
maar nu ga ik echt slapen.
pi_143329086
Ik heb een vraag, in een van de voorgaande topics was er een kaartje met gele flaggetjes, hierop was precies te zien waar er bereik zou zijn met een gsm in het gebied na de berg.

Ik meen dat die plek tot ver voorbij de berg was, het was aangegeven met flaggetje 1 meen ik, en op basis van de kennis van iemand ter plekke.

Nu we weten dat er gebeld is door Kris en Lisanne is dat kaartje erg interessant, want ookal hadden ze geen bereik aan de achterkant van de berg, volgens dat kaartje zouden ze daarna weer gewoon bereik moeten hebben, misschien niet met hun eigen provider, maar wel met een locale om noodoproepen te doen.

Matador, Stacey hebben jullie dit kaartje nog ergens? bvd.
pi_143329092
Trusten jackie12, 't zal inderdaad al wel laat zijn daar in NL :W
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:56:41 #40
430880 mig72
De Professional
pi_143329110
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:49 schreef blondetrien het volgende:

[..]

Ja, maar op die aardbeienfarm sprak men misschien geen engels. Wat ik me dus kan voorstellen is dat ze hem voornamelijk voor de vertaling meenamen. Niet omdat ze zich er onveilig bij voelden zonder gids te gaan, zoals eerder door iemand gesuggereerd werd.
Lijkt me nogmaals geen groot probleem want bij.zo'n groot toeristische trekpleister is er vast iemand die minstens Engels kan asngezien er grote hordes Europese toeristen op af komen en de lui moetrn van hun rondkomen. Daarnasst konden de meisjes een klein woord Spasns Of ze gebruiken allebei gebarentaal.

Zelfs als weinig communicatie mogelijk is dan nog is het geen problerm want ze doen geen belangrijke zaken waar hun leven van af hangt. Geen verdwaling, ongeluk.... of moord...
pi_143329125
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:53 schreef blondetrien het volgende:
Trusten jackie12, 't zal inderdaad al wel laat zijn daar in NL :W
waar ben jij dan?!
pi_143329132
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:56 schreef mig72 het volgende:

[..]

Lijkt me nogmaals geen groot probleem want bij.zo'n groot toeristische trekpleister is er vast iemand die minstens Engels kan asngezien er grote hordes Europese toeristen op af komen en de lui moetrn van hun rondkomen. Daarnasst konden de meisjes een klein woord Spasns Of ze gebruiken allebei gebarentaal.

Zelfs als weinig communicatie mogelijk is dan nog is het geen problerm want ze doen geen belangrijke zaken waar hun leven van af hangt. Geen verdwaling, ongeluk.... of moord...
Jouw conclusie dat je met engels echt wel naar die aardbeienfarm kunt....EENS!
pi_143329135
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:50 schreef mig72 het volgende:

[..]

Dat het is het gevaar van het internet. We leven in een internettijdperk. Je kan de klok niet terug draaien of zo.
Smaad en laster is strafbaar. Ook via internet. Als ik gids was en ik werd beschuldigd van een lustmoord. Reken maar dat je mijn advocaat treft.
pi_143329139
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:56 schreef mig72 het volgende:

[..]

Lijkt me nogmaals geen groot probleem want bij.zo'n groot toeristische trekpleister is er vast iemand die minstens Engels kan asngezien er grote hordes Europese toeristen op af komen en de lui moetrn van hun rondkomen. Daarnasst konden de meisjes een klein woord Spasns Of ze gebruiken allebei gebarentaal.

Zelfs als weinig communicatie mogelijk is dan nog is het geen problerm want ze doen geen belangrijke zaken waar hun leven van af hangt. Geen verdwaling, ongeluk.... of moord...
Nou geloof me, er zijn genoeg "toeristische trekpleisters" waar dat dus niet kan.

Is inderdaad geen probleem, hoeft geen probleem te zijn, maar ze kunnen het makkelijker hebben geacht een vertaler mee te nemen om het verhaal te kunnen volgen... ik neem aan dat er wordt verteld over de geschiedenis van de farm, de productie, weet ik wat allemaal... en het is dan toch zonde als je de helft niet mee krijgt vanwege een taalbarriere.

Er werd geopperd dat het niet logisch was dat je daar een gids mee naar toe zou nemen, ik wil alleen even duidelijk maken dat ik hier wel degelijk een logica in zie vanwege de taal, meer niet. :) En ik vind het niet geheel ondenkbaar (integendeel) als men op de aardbeienfarm geen engels spreekt. Ze leven daar waarschijnlijk van aardbeienproductie, niet van toerisme. ;)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:02:09 #45
430880 mig72
De Professional
pi_143329142
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:00 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Smaad en laster is strafbaar. Ook via internet. Als ik gids was en ik werd beschuldigd van een lustmoord. Reken maar dat je mijn advocaat treft.
Ik ga je negeren, vriend. Je hebt je al vannacht een paar keer misgedragen.
pi_143329144
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

waar ben jij dan?!
In Zuid-Amerika :)
  dinsdag 12 augustus 2014 @ 03:06:08 #47
430880 mig72
De Professional
pi_143329158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 02:49 schreef jackie12 het volgende:

[..]

begin april hoorde ik t net als ieder ander. Heb 3 bedrijven waarvan 1 cafe en Koningsdag is onze topdag van het jaar. Veel voorbereiding enz. Dus geen tijd voor Panama.
Eind mei op vakantie geweest met mn kinderen. Zij zwemmen, ik lezen
Eind juni (pas ) aangemeld bij FOK. Alles iedere dag gevolgd en met name van Mata was ik een fan en een hoop van "geleerd"over deze zaak. Niet altijd op de manier dat hij altijd dingen zei. maar wel zijn bevlogenheid en informatie.
Ben op mijn amateuristische manier gaan puzzelen, anderhalf maand lang en ben pas op Feliciano gekomen afgelopen vrijdag.
Maar vrijdag was ik er gezien de nieuwste informatie (hij heeft ze volgens eigen zeggen als laatste gezien sochtends op 1 april) en dat Lorenzo zijn broer is, er toen minder zeker van dan dat ik nu ben.
Iig dat hij MEER weet
Misschien loop ik ergens achter; maar waar maakte je alweer uit op dat Lorenzo zijn broer is? Wel hebben ze dezelfde achternaam.
pi_143329175
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:00 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Smaad en laster is stradbaar. Ook via internet. Als ik gids was en ik werd beschuldigd van een lustmoord. Reken maar dat je mijn advocaat treft.
Zou ik ook doen.
Maar wel zou ik hem wel vragen

-heb je ze nou alleen gesproken via de telefoon of heb je ze echt gezien liggend in hun hangmatje en de ander zoekend op de kaart naar een leuke trip voor die dag?

- en wat heb je na de ochtend van 1 april voor de rest van de dag gedaan?

-En he Feliciano, weet je wel dat je de laatste bent die ze in leven heeft gezien die dag?

-waarom heb je als je zo zeker wist dat ze achter de Mirador verdwaald waren daar zelf niet gezocht?

-En waarom heb je het onderzoeksteam daar niet op gewezen?

-en hoe komt t dat jij een glazen bol hebt dat jij denkt dat ze een ongeluk hebben gehad bij de kabelbrug (terwijl de rivier droog stond) en ze wel in de rivier zijn gevallen en hun resten daar wel ergens zullen liggen.
pi_143329183
welterusten x
pi_143329190
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 03:02 schreef mig72 het volgende:

[..]

Ik ga je negeren, vriend. Je hebt je al vannacht een paar keer misgedragen.
Dat roep je steeds maar je doet het niet. De enige die zich misdraagt ben jij met je ongefundeerde beschuldigingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')