Ik wist het, die dingen zouden eens op het westen af komen...quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:13 schreef Drugshond het volgende:
Goed, dit gaat hem dus worden
[ afbeelding ]
Nog niet te zien op lightningmaps.org maar het vlekje is er.
En nee dit is geen M$paint.
denk eerder die streep linksquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:13 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
Zoals ik al eerder zei vandaag: Altijd weer het oostenquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:17 schreef marcel-o het volgende:
maar als k die vlek met n noodvaart zie bewegen, gaat die dus weer mooi het oosten bezoeken
(Zuid)Oostenquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei vandaag: Altijd weer het oosten
zuidquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei vandaag: Altijd weer het oosten
quote:
quote:
Ik met mijn voorspellende gavenquote:Op zondag 10 augustus 2014 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Altijd weer Limburg
Dit mag later gequote worden
quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:13 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 augustus 2014 14:54 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat gebeurt er binnen deze twee delen nou in Zeeland?
quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:01 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat ik hier in Eindhoven wel goed zit.
Veghel ook een kwartier geleden;quote:
oh wow.. iddquote:Op zondag 10 augustus 2014 14:49 schreef Resistor het volgende:
Het echte werk moet nog komen als ik de EU radar mag geloven. En dan heb ik het niet over het lijntje wat nu van de Noordzee tot in Frankrijk loopt, maar over dat lijntje wat daar nog achter zit, nu nog boven Engeland.
De randstad en noodweer, geloof je het zelf?quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:17 schreef marcel-o het volgende:
[..]
oh wow.. iddwordt dat niet door de zee verziekt? of juist niet? dat koerst wel keihard naar de randstad hier
quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De randstad en noodweer, geloof je het zelf?
Dat is Den Haag, Rutte is daar langs geweest met zijn eindeloze gezeik.quote:
A'Dam Zuid-WTC.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:29 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dat is Den Haag, Rutte is daar langs geweest met zijn eindeloze gezeik.
Geen noodweer.
Amsterdam heeft de meest verschrikkelijke afwatering op aarde, Amsterdam staat minstens 2 keer per jaar onder waterquote:
Ik denk dat de relatief warme Noordzee er zelfs nog wat energie aan gaat geven. Waarom ik dat denk weet ik niet, is zomaar een gedachte. Maar binnen nu en een aantal uur zullen we het weten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:17 schreef marcel-o het volgende:
[..]
oh wow.. iddwordt dat niet door de zee verziekt? of juist niet? dat koerst wel keihard naar de randstad hier
Dat Is Dan Nog twintig Keer Te Weinigquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Amsterdam heeft de meest verschrikkelijke afwatering op aarde, Amsterdam staat minstens 2 keer per jaar onder water
Welk ding en welke app?quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:38 schreef marcel-o het volgende:
dat ding wordt echt huge
mobiel geeft ondertussen 1001.6hPa aan![]()
ben benieuwd of ie onder de 1000 gaat komen
Amsterdam...Den Haag...ik wil in allebei die steden niet komenquote:
quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat Is Dan Nog twintig Keer Te Weinig
Galaxy S4, heeft barometer/humid chip er inquote:
Echt waar?quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Galaxy S4, heeft barometer/humid chip er in
oh. en btw
[ afbeelding ]
whehequote:Op zondag 10 augustus 2014 15:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Echt waar?
Ik kom ook van alles te weten over mijn mobiel
997,5quote:Op zondag 10 augustus 2014 15:44 schreef marcel-o het volgende:
[..]
whehe
https://play.google.com/s(...)roid.galaxys4sensors
ondertussen 1001.8
Weet niet wat je zuidwest vindt, maar hier regent het al een uur of 4 bijna onafgebroken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:03 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Woehoe, ik heb wel 3 regendruppels gezien vandaag.........
Dit was weer alles voor zuidwest Nederland?
Ik heb alleen in het forepark tijdens de wedstrijd wat regen gezien, misschien een half uurtje bij elkaar. Toen ik terug naar huis reed was het constant droog op wat gemiezer na...quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:10 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Weet niet wat je zuidwest vindt, maar hier regent het al een uur of 4 bijna onafgebroken.
Kijk eens wat er boven engeland hangt en hierheen draaitquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:12 schreef quirina het volgende:
Volgens weatherpro grote kans op level 2 onweer.
Ziet er niet naar uit.
DKV hetzelfde verhaal; tot nu toe valt het met het voorspelde noodweer wel mee.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:45 schreef twisted het volgende:
hier ook ff veel regen, maar geen omweer (heerenveen)
Die hebben moeten zwemmen dus nat waren ze toch al.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:57 schreef Nattekat het volgende:
Het regent enorm en voor mijn huis komen triatlon lopers langs
Goed punt, maar grappig is het welquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:58 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die hebben moeten zwemmen dus nat waren ze toch al.
In Twente een zonnig/bewolkte dag die aan de zomer doet denken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Een druilerige dag die aan de herfst doet denken. Meer is het niet.
Omweer...quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:45 schreef twisted het volgende:
hier ook ff veel regen, maar geen omweer (heerenveen)
Het werd net wel even iets donkerder en de wind is wat aangetrokken. Maar verder nog steeds een lekker zonnetje en een prima temperatuurquote:Op zondag 10 augustus 2014 16:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
In Twente een zonnig/bewolkte dag die aan de zomer doet denken.Geen Bertha dus, maar ook niets te klagen.
Zijn meegevoerd met de wind.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:01 schreef Nattekat het volgende:
Hmm... de route loopt hier helemaal niet... stomme triathlonlopers
Ze zijn waarschijnlijk naar rechts gegaan op een plek waar ze naar links moesten, die route is ook korterquote:
Dat soberso.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Omweer...Wordt dat de nieuwe chanant en hont???
Limburg ook, zonnetje, wolkje, niet te warm niet te koud maar code geel voor onze buurt tot nu toe niet neequote:Op zondag 10 augustus 2014 16:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
In Twente een zonnig/bewolkte dag die aan de zomer doet denken.Geen Bertha dus, maar ook niets te klagen.
De halve buurt is het met je eens, ruik hier minstens 4 verschilende bbq'squote:Op zondag 10 augustus 2014 17:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in Noord-Limburg is het eigenlijk nog steeds mooi weer. Beetje wind, maar niet noemenswaardig.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn waarschijnlijk naar rechts gegaan op een plek waar ze naar links moesten, die route is ook korter
Hier ook(maar dan aan de goeie kant vd Maas)quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:04 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier in Noord-Limburg is het eigenlijk nog steeds mooi weer. Beetje wind, maar niet noemenswaardig.
Ik zit aan dezelfde kant hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:08 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Hier ook(maar dan aan de goeie kant vd Maas)![]()
quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:09 schreef Drassss het volgende:
Mooie pit boven Antwerpen die nu richting Breda/Tilburg/Eindhoven trekt.
Ik hoor het in Antwerpen onweren inderdaad vanuit Zeeland.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:09 schreef Drassss het volgende:
Zegguh heppie gezien vanaf wanneer die 'waarschuwing' geldig is?quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:05 schreef Klonk het volgende:
[..]
Limburg ook, zonnetje, wolkje, niet te warm niet te koud maar code geel voor onze buurt tot nu toe niet nee
KNMI moet opletten dat ze niet de beroemde ''boy who cried wolf'' gaan worden met al die code geel enzo...
Ze zouden eigenlijk een code Z moeten invoeren en Z staat dan voor Zoekhetzelfmaaruitengebruikjenuchtereverstand
Hmm ik woon in Gilze. Liever niet :pquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:11 schreef Coelho het volgende:
Zal wel weer de lijn Tilburg/Kaatsheuvel worden, as usual...
Jepsquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:11 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Zegguh heppie gezien vanaf wanneer die 'waarschuwing' geldig is?
In Antwerpen is het wel lekker aan het regenen nu ja, en wat gerommel en gedonder, maar geen zwaar onweer.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:09 schreef Drassss het volgende:
Jan en Truus verdienen het met tent en al weg te drijven.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
Jeps![]()
Maar het is op de site al de hele dag code geel, jan en truus op de camping zien alleen maar geel en breken in blinde paniek uit voordat ze de tijd kunnen zien
Gelukkigquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zit aan dezelfde kant hoor.Buurt van Weert.
Thx. Had ik dus ook lol. 991.7 staat hij nu opquote:Op zondag 10 augustus 2014 15:42 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Galaxy S4, heeft barometer/humid chip er in
oh. en btw
[ afbeelding ]
Word een tikkie donker inderdaad en regent / stormt lekker.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:23 schreef beware_reageerd het volgende:
Wie doet er nu het licht uit in 'T Gooi ?? Wordt een beetje donker.. (zal het dan toch ?)
Dat complexje is wel leuk aan het aangroeien.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:15 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
In Antwerpen is het wel lekker aan het regenen nu ja, en wat gerommel en gedonder, maar geen zwaar onweer.
Net van Diever naar Assen gereden, met vrouw achter het stuur want had bier op. Man man man, levensgevaarlijk langs de Vaart met die dikke regen!quote:
al lijkt dat front bij de UK kust wel in te zakkenquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:07 schreef DemonRage het volgende:
Opklaringen voor het koufront uit is altijd.
Kan ik me voorstellen. Het komt ook echt met vlagen die regen en is erg onvoorspelbaar.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Net van Diever naar Assen gereden, met vrouw achter het stuur want had bier op. Man man man, levensgevaarlijk langs de Vaart met die dikke regen!
Het is ondertussen ook een soort zondvloedje aan het worden in de straat, regen wordt steeds heftiger.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat complexje is wel leuk aan het aangroeien.
komt dat door de regen of rijdt je vrouw ook met droog weer slecht?quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:25 schreef Djeez het volgende:
[..]
Net van Diever naar Assen gereden, met vrouw achter het stuur want had bier op. Man man man, levensgevaarlijk langs de Vaart met die dikke regen!
Nou het is hier toch echt droog hoor meissiequote:Op zondag 10 augustus 2014 17:29 schreef winterstorm666 het volgende:
cuijk met bakken regen. haps pist er weer naast. wat is dat toch met dit dorp!
Ze rijdt pas weer sinds ze met mij heeft. Is nog wel onzeker, maar kan goed rijden als ik gedronken heb. Scheelt weer, mijn ex had geen rijbewijs. Maar vrouwlief heeft rijbewijs gehaald in België, zat bij een kratje Jupilerquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:27 schreef Klonk het volgende:
[..]
komt dat door de regen of rijdt je vrouw ook met droog weer slecht?
Ja je hebt inderdaad gedronken. Wat een wazige zinquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ze rijdt pas weer sinds ze met mij heeft. Is nog wel onzeker, maar kan goed rijden als ik gedronken heb. Scheelt weer, mijn ex had geen rijbewijs. Maar vrouwlief heeft rijbewijs gehaald in België, zat bij een kratje Jupiler
Ter verduidelijking: in België krijgen we dat kratje Jupiler nà het halen van ons rijbewijs. Om bier uit te delen aan al onze vrienden. Die zelf geen rijbewijs hebben en vervolgens schaamteloos misbruik van je maken als ze te veel gedronken hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ze rijdt pas weer sinds ze met mij heeft. Is nog wel onzeker, maar kan goed rijden als ik gedronken heb. Scheelt weer, mijn ex had geen rijbewijs. Maar vrouwlief heeft rijbewijs gehaald in België, zat bij een kratje Jupiler
Dit klopt dus niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Onze kat heeft haar onweerplekje op de trap opgezocht. Dus als ik die moet geloven staat ons nog wat te wachten vanavond.
niks bijzonders, was alleen wat regen meer nietquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:34 schreef Drugshond het volgende:
Ben aan het zoeken naar een Live webcam in Tilburg. Maar waarschijnlijk hebben ze dat ding al gejat.
Ga dat beest maar inruilen voor een blindegeleidenhond.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:35 schreef laiveneertiekje het volgende:
Onze kat heeft haar onweerplekje op de trap opgezocht. Dus als ik die moet geloven staat ons nog wat te wachten vanavond.
Nu wel.... Boven Wavre.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:03 schreef Coelho het volgende:
[..]
Waarvoor? Er ligt nog niks op ramkoers
hebben we al van gehadquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:09 schreef Drassss het volgende:
Je zult hier net met je Matiz rijden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:56 schreef Daywalk3r het volgende:
Vanmiddag waaide het even hard. Dit lag er op de weg tussen Hellendoorn en Luttenberg.
[ afbeelding ]
Tijdens mijn lange duurlopen ren ik daar wel eens in de buurt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:57 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Je zult hier net met je Matiz rijden.
Wel. Kat is algemene benaming voor het dier. Daarbinnen heb je onderscheid tussen kater en poes.quote:
Ok...dat wist ik niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:01 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wel. Kat is algemene benaming voor het dier. Daarbinnen heb je onderscheid tussen kater en poes.
Mooi zo, hoeft de auto volgende week niet door de wasstraat.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Volgens buienalarm om half 7 12.4mm regen
Ik wil wel 124 mm regen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Volgens buienalarm om half 7 12.4mm regen
Dan maar mooi bij jou in het dorp dan, niet in Assenquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik wil wel 124 mm regen.![]()
Het noorden heeft die moesson van 28 juli gemist, dat wil ik ook wel eens mee maken.
Niet?->quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:15 schreef MaLo het volgende:
Hier ook nog steeds de zon.
Wel is onze gieter omgewaaid
Vervang de omgevallen stoel door een gele plastic gieterquote:
Ja, nu kennen we jouw epische fotoshop skills welquote:
ja was ook een opmerking voor een paar uur terug. ben net wakker whoeps.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:31 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nou het is hier toch echt droog hoor meissie
Das de mijne niequote:Op zondag 10 augustus 2014 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, nu kennen we jouw epische fotoshop skills wel
Vooral dat het om een lijsterbes gaat, dat raakt me toch welquote:Hengelo
In Hengelo aan de Nico Maasstraat is een boom omgewaaid. Een buurtbewoonster beschrijft dat de weg is versperd en de boom op een auto is beland. Ze heeft de indruk dat de schade nogal meevalt. Volgens haar is de boom verrot. Het gaat om een lijsterbes.
Oldenzaal
In Oldenzaal zijn takken uit een boom op een auto gevallen aan de Beatrixstraat. De auto’s zijn naar de indruk van een medewerkster van zorgcentrum Mariahof licht beschadigd. Er is niemand gewond geraakt. De boom staat op het terrein van Mariahof.
Het gaat helemaal los hierquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:19 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
ja was ook een opmerking voor een paar uur terug. ben net wakker whoeps.
begint hier wel donker te worden nu. ben benieuwd
Wij hebben in de tuin roze pot-gate. Tragisch omgewaaid en van de tafel gevallen.. Fotos zouden te schokkend zijn..quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:15 schreef MaLo het volgende:
Hier ook nog steeds de zon.
Wel is onze gieter omgewaaid
Doe toch maar, als bewijsquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wij hebben in de tuin roze pot-gate. Tragisch omgewaaid en van de tafel gevallen.. Fotos zouden te schokkend zijn..
Ik zal boer Harms even bellenquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:50 schreef Greys het volgende:
1 Flinke plensbui, nu een beetje wind en stralende zon.
Nou nou, poeh poeh, die Bertha!
Lijsterbes.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:21 schreef MaLo het volgende:
O kijk wat de Storm des Doods al heeft aangericht hier in mijn regio:
http://www.tubantia.nl/re(...)n-de-regio-1.4483739
[..]
Vooral dat het om een lijsterbes gaat, dat raakt me toch wel
http://www.tubantia.nl/re(...)holterberg-1.4481889quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:21 schreef MaLo het volgende:
O kijk wat de Storm des Doods al heeft aangericht hier in mijn regio:
http://www.tubantia.nl/re(...)n-de-regio-1.4483739
[..]
Vooral dat het om een lijsterbes gaat, dat raakt me toch wel
Hey! heeft mijn moeder jarenlang voor gewerktquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:03 schreef quirina het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/re(...)holterberg-1.4481889
WTF is dit voor krant?![]()
Ik denk dat ze op zondag een stagiair aan het werk hebben, normaliter zijn de artikelen iets minder bedroevend van kwaliteitquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:03 schreef quirina het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/re(...)holterberg-1.4481889
WTF is dit voor krant?![]()
Heerlijk ditquote:
In losser ookquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Logician2.0 het volgende:
Daaag dakgoot, wtf
oja @enschede ...
Neen, dit is slechts een kort intermezzoquote:
We hebben echt een schild hier.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef RiKe het volgende:
Leiden meldt zon met af en toe een zuchtje wind.
Wat nou noodweer en code geel?
Voor begin augustus is dit iets te vroeg.quote:
weer zo'n telegraaf lezerquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef RiKe het volgende:
Leiden meldt zon met af en toe een zuchtje wind.
Wat nou noodweer en code geel?
Ik wou dat ik de camera mee op pad had, die stomme telefoon van mij kon er niet mee omgaanquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:03 schreef ACT-F het volgende:
Foto's van enkele minuten geleden, geheel onbewerkt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In potentie een mooie foto! Ik zou het bovenste deel wegsnijden zodat het meer panorama wordt. Ik heb mijn foto's nabewerkt:quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:32 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Ik wou dat ik de camera mee op pad had, die stomme telefoon van mij kon er niet mee omgaan!
[ afbeelding ]
Het was best aardig vond ik. Niet level 2-waardig, maar het had een stuk slechter gekundquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:35 schreef Gwywen het volgende:
Nou, dat was het dus?!? Twee keer een buitje met weliswaar flinke regen en een verdwaalde onweersklap?
Die gaat gewoon mijn kaartje volgenquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:46 schreef Againzender het volgende:
er ontstaat weer wat in her zuidwesten! leuk dit
Precies. In Vlaanderen was er ook code geel. De weerman van de VRT, Frank Deboosere, legde het heel droogkomisch uit.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
weer zo'n telegraaf lezercode geel is het laagste niveau. handig als je aan het werk bent op een steiger bv. Dat Leiden niets heeft zegt niets over de rest van Nederland, ik heb al de nodige omgewaaide bomen gezien.
Haha, ja de Bels is altijd droog. Bij dingen zoals het weer is dat wel prettig, die nuchterheid.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:04 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Precies. In Vlaanderen was er ook code geel. De weerman van de VRT, Frank Deboosere, legde het heel droogkomisch uit.
Iets in de trant van: "Code geel, dat betekent dus eigenlijk gewoon dat we regen verwachten. Beter binnen blijven dus."![]()
Terwijl iedereen bij "code geel" al lijkt te denken aan een nieuwe apocalyps.
quote:Haarle
also affected: Hellendoorn Overijssel
Netherlands (52.35 N, 6.38 E)
10-08-2014 (Sunday) 16:15 UTC (+/- 30 min.)
based on: information from : a television or radio broadcast, photograph(s) and/or video footage of the inflicted damage, a report on a website
intensity and characteristics: F1
It is possible that this was a gustnado, It is possible that this was a tornado.
Roof blown off pig stable. Several trees uprooted. Tornado-like wind damage (trees snapped). This may have been a tornado.
https://www.flickr.com/photos/rtvoost/sets/72157645919886557/
report status: report confirmed (QC1)
http://www.essl.org/cgi-bin/eswd/eswd.cgi
Alphen straks ook, alweer...quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:34 schreef kepler het volgende:
Voltreffer in Delft, volgens buienalarm rainrate van 40mm/hr
Gewoon stormjager johquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:23 schreef marcel-o het volgende:
Bovenstaande dingen zit je nooit op te wachten.
Maar ff wat actie in het weer wel..
buiten n beetje regen vanochtend.. niks nada nakkes hier(rotterdam zuid)
echt.. dit topic zit je de hele dag(en de dagen ervoor) op te jutten.. en puntje bij paaltje zijn t 3 druppels![]()
elke keer weer![]()
miss maar s naar t oosten verhuizen.. Tukker worden ofzo
kan me amper herinneren dat k goed onweer of een goeie moesson heb gezien
dat is ook een goede duiding, Maar de media hier in NL gaan meestal van 'OMG.code geel, we gaan allemaal doodt!?!?'quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:04 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Precies. In Vlaanderen was er ook code geel. De weerman van de VRT, Frank Deboosere, legde het heel droogkomisch uit.
Iets in de trant van: "Code geel, dat betekent dus eigenlijk gewoon dat we regen verwachten. Beter binnen blijven dus."![]()
Terwijl iedereen bij "code geel" al lijkt te denken aan een nieuwe apocalyps.
miss. zal dat mn motivatie moeten worden om mn rijbewijs eens te gaan halenquote:
Oja, moet ik ook weer een beetje gemotiveerd voor worden. Heb onderhand al een jaar niks met wat ik al heb gedaanquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:26 schreef marcel-o het volgende:
[..]
miss. zal dat mn motivatie moeten worden om mn rijbewijs eens te gaan halen![]()
tiv'je bouwen enzo (voor 1 dag in t jaarmaargoed)
Het was echt superlokaal gisteravond, ik woon in Belfeld en daar heeft het even goed geregend maar meer niet. Maar ik zag ook foto's uit Swalmen (12 km hier vandaan) waar het echt compleet blank stond...quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:44 schreef -CRASH- het volgende:
Wateroverlast... Heulemaal niet![]()
[ afbeelding ]
Maar goed dat de honden met dit hondeweer binnen zitten
Ah wacht icoontjes bij Weerplaza gaven een vertekenend beeld tot en met woensdag.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, vandaag lijkt mee te vallen, tot nu toe is er nog een zonnetje. Maar ik vind nauwelijks zon, elke dag regen en middagtemperaturen van zo'n 17/18 graden bestwel herfst, en dat is wel wat de voorspellingen zijn...
Nou maar vast gaan duimen voor een Elfstedentochtquote:Op maandag 11 augustus 2014 12:01 schreef Djeez het volgende:
Wat een hoosbuien hier in Assen, geweldig! En de komende twee weken blijft het nat en koud, dus we kunnen wel zeggen dat de zomer voorbij is
En terecht!quote:Op maandag 11 augustus 2014 01:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Waar blijft de windinmiddels alweer rustig geworden.
Tijd voor Koek&Zopie en de schaatsen is weer aangebroken inderdaad.quote:
Erg plaatselijk denk ik? Bij Sloterdijk volle bak zon en een enkele wolk.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:44 schreef Againzender het volgende:
Stortbui nu in Amsterdam. Net op tijd terug van de bakker
nogal dan ja, zit in Slotervaartquote:Op maandag 11 augustus 2014 13:54 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Erg plaatselijk denk ik? Bij Sloterdijk volle bak zon en een enkele wolk.
Kanaalbuien inderdaad, nog geen onweer gespot in Zeeland trouwens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:08 schreef marcel-o het volgende:
Vandaag in zh meer kans op onweer dan gister
Wat is dat voor groen driehoekje?quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:56 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Kanaalbuien inderdaad, nog geen onweer gespot in Zeeland trouwens.
[ afbeelding ]
Groen driehoekje? Waar?quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat is dat voor groen driehoekje?
Staat er vaker bij Estofex maar geen flauw idee wat die mini kerstboom betekend eigenlijk.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:36 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat is dat voor groen driehoekje?
Legenda staat er gewoon onder hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:50 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Staat er vaker bij Estofex maar geen flauw idee wat die mini kerstboom betekend eigenlijk.
Ik zie al de hele dag bloemkolen....quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie een gigantische bloemkool in het zuiden. Vast mooi onweer in omgeving delft
Je bent dan ook groenteboerquote:Op maandag 11 augustus 2014 16:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zie al de hele dag bloemkolen....
Ik sta nu in een bushokje. Ben in 1 minuut totaal doorweekt geraaktquote:Op maandag 11 augustus 2014 16:47 schreef d.k. het volgende:
Omgeving Helmond heeft nu een malse bui met flink wat gerommel. Het werd ook even goed donker.
Nog even volhouden, tegen Mierlo aan schijnt de zon al weer en drupt het nog wat na.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik sta nu in een bushokje. Ben in 1 minuut totaal doorweekt geraakt
Hier past alleen maar stilte.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:25 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Legenda staat er gewoon onder hoor.
Large hail.
Ja lekker is dat he? Wasje buiten drogen in de wind.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:37 schreef Gwywen het volgende:
Hele dag al droog, zonnig en heel winderig, dus lekker de was buiten gehangen, anderhalf uur later was 't kurkdroog dus ik haalde het weer binnen, wijst mijn dochter me op de donkere lucht in de verte, nou ik had echt geen vijf minuten later de was af moeten halen, een hoosbui ineens, met donder en bliksem en weet ik het allemaal.
En nu schijnt gewoon de zon weer heel vriendelijk, de wind lijkt zelfs wat minder
quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:46 schreef Greys het volgende:
Echt mooie luchten vandaag
De zon en de buien knokken om aandacht.
[ afbeelding ]
Gaaf, mooie buienluchten vandaag.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:45 schreef -CRASH- het volgende:
Na dit plensbuitje...
[ afbeelding ]
..Komt (15:50)
[ afbeelding ]
En een extratje![]()
[ afbeelding ]
Mooie foto'squote:Op maandag 11 augustus 2014 17:54 schreef Fred0w het volgende:
[..]
[..]
Gaaf, mooie buienluchten vandaag.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:33 schreef mithrandirrr het volgende:
Deze bui zag ik vanmiddag in Eindhoven voorbij komen
[ afbeelding ]
En hier nog wat fotootjes van de buien gisteren
http://imgur.com/a/TELdm
SPOILER: Nog meer wolkenfoto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:31 schreef Landyacht het volgende:
Eindelijk echt hollands zomerweer. Prachtig. Zo mag het blijven tot kerst. En daarna weer.
Ach Bertha is sneller geslacht dan gepland lijkt het.quote:Op maandag 11 augustus 2014 21:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Het moet per direct 25 graden en zonnig worden tot en met 24 augustus, daarna mag dit weer wel.
Onweerquote:Op maandag 11 augustus 2014 22:40 schreef Ajaxfan het volgende:
Lekker fel buitje met gerommel en bliksem nu.
Daar verbaasde ik me ook al over. Het waait behoorlijk trouwens!quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:42 schreef Guanabana het volgende:
Vanuit het niets ineens harde regen en onweer, omgeving Den Haag. Buienradar zegt ook niks, apart dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |