Wat is een pauperbbq? Geen bier en groenten ipv vlees?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanavond een pauperbbq, geen zin in
Wat is er pauper aan, ben nieuwsgierigquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Ohw echt heyquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wat is er pauper aan, ben nieuwsgierig. Van die al voorgegaarde hamburgers en frikandellen enzo?
Ik wacht totdat mijn eitje gekookt is.
Ik heb serieus een keer een bbq gehad waarbij dat het enige vlees wasquote:
Sja je kunt natuurlijk nooit in iemands porto kijken maar geef dan aan dat het gewenst is zelf wat mee te brengen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:56 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik heb serieus een keer een bbq gehad waarbij dat het enige vlees was
RRAAARRR, maarja als der drank is is het goed toch, worstje en een hamburger gaat er altijd wel in.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Nou, bier en berenburg is er genoeg.
Goedkope zure kant en kklare satesaus, vieze kleffe goedkope witte afbakstokbrood.
Alleen speklappen, worst en hamburgers.
HJoopelijk nog wel een sjaslick ofzo, die vind ik dan nog wel te doen.
Kipsate hoef ik denk ik niet op te rekenen
En je hebt niks te zeggen, het wordt op je bord gegooid en je moet het maar vreten
Maar het zijn aardige mensen dus qua gezelligheid is het wel leuk
Dus alles is kant en klaar en met budget ingekocht, bij Aldi of Lidl?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Nou, bier en berenburg is er genoeg.
Goedkope zure kant en kklare satesaus, vieze kleffe goedkope witte afbakstokbrood.
Alleen speklappen, worst en voorgegaarde hamburgers.
HJoopelijk nog wel een sjaslick ofzo, die vind ik dan nog wel te doen.
Kipsate hoef ik denk ik niet op te rekenen
En huzarensalade, ieder een eigen cupje![]()
En je hebt niks te zeggen, het wordt op je bord gegooid en je moet het maar vreten
Lidl heeft wel lekker bier. Oettinger is een prima pilsjequote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dus alles is kant en klaar en met budget ingekocht, bij Aldi of Lidl?
Nog nooit gedaan maar ik ga ook maar eens bij de Lidl shoppen. Ik hoor er goede verhalen over, van de kwaliteit van de produkten. De winkel zit alleen niet bepaald in de buurt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:22 schreef Geerd het volgende:
[..]
Lidl heeft wel lekker bier. Oettinger is een prima pilsje
Hier vind ik hem ook net te ver weg zitten, of dwars door de stad of er helemaal omheen,quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 15:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nog nooit gedaan maar ik ga ook maar eens bij de Lidl shoppen. Ik hoor er goede verhalen over, van de kwaliteit van de produkten. De winkel zit alleen niet bepaald in de buurt.
Ik ken hetquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:33 schreef uniekhoorn het volgende:
Geeftquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 13:53 schreef borisz het volgende:
Vanavond hamburgers op basis van Dit recept.Southwest Hamburgers
- Broodje sluiten
- Tomatensalsa
- Kaas
- Hamburger
- Guacemole
- Broodje openen
SPOILER: Burp :9Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
dit is een voorgerecht toch? hier kan een volwassen met niet op levenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:26 schreef minilot het volgende:
Nou, dit was 'm dan (foto te bagger voor Foodgawker-topic): mijn bord vol alles zelfgemaakt Grieks & vegetarisch:
[ afbeelding ]
- Piepkleine dolmas (dolmatini?)
- Gefrituurde spanakopita (drielaags filodeeg, vulling van feta en spinazie)
- Slaatje van snijbietblad
- Druiven
- Tzatziki (heeft de hele middag uitgehangen)
- Zelfgemaakt brood
*burp*
We hadden er ouzo uit de vriezer bij en de sirtaki op Spotify
Nu een pietsje aangeschoten. Teveel ouzo. En daarna witte wijn.![]()
Ja, zwoerdquote:Op zondag 10 augustus 2014 00:12 schreef FutureFairytale het volgende:
ik heb liever speklappen dan shaslicks
Voor mij als volwassen vrouw (die ook nog eens obees als de pest isquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:44 schreef Thezappa het volgende:
[..]
dit is een voorgerecht toch? hier kan een volwassen met niet op leven
zelfs geen minilot toch?
Ze smaken nog beter irl kan ik je vertellen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:29 schreef FutureFairytale het volgende:
Die soepen op jouw foto's zien er altijd verdomd goed uit!
Volvette yoghurt in de tzatziki, gefrituurde filodriehoekjes met feta erin, wijnbladrolletjes met rijst en ook nog eens brood - reken maar dat ik propvol zat toen het op was .quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 23:44 schreef Thezappa het volgende:
[..]
dit is een voorgerecht toch? hier kan een volwassen met niet op leven
zelfs geen minilot toch?
Omnomnomnomquote:Op zondag 10 augustus 2014 10:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Volvette yoghurt in de tzatziki, gefrituurde filodriehoekjes met feta erin, wijbladrolletjes met rijst en ook nog eens brood - reken maar dat ik propvol zat toen het op was .
Daar had ik ook een bord van na het trainen.quote:
Oeh die loeihete vulling als je erin bijtquote:
Die vind ik ook lekker!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:19 schreef uniekhoorn het volgende:
Toetje, lekker simpel, altijd lekkerHa, heb ik er eindelijk eens een beeld bij!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je nou nooit de neiging om het in laagjes uit een hoog glas te lepelen, als de vlaflips van toen we nog ukkies waren?
Let me see you stripped down to the bone
vlaflipquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:30 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, heb ik er eindelijk eens een beeld bij!
Heb je nou nooit de neiging om het in laagjes uit een hoog glas te lepelen, als de vlaflips van toen we nog ukkies waren?
quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:02 schreef Jiang153 het volgende:
Omdat ik niet kan koken: broodje pindakaas en water
Is dat nou serieus een donut op de foto?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 05:46 schreef OMG het volgende:
State fair food; donut burger, een elephant ear, een giant pork tenderloin, en cheese fries.
Zijn er zelfs 2. Boven- en onderkant.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 07:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Is dat nou serieus een donut op de foto?
Bahquote:Op woensdag 13 augustus 2014 07:42 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zijn er zelfs 2. Boven- en onderkant.
Ik moest het even Googlen..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 05:46 schreef OMG het volgende:
State fair food; donut burger, een elephant ear, een giant pork tenderloin, en cheese fries.
+ een breed platgeslagen gesuikerde oliebol (elephant ear), + een giga schnitzel met 1 of 2 bolletjes (giant pork tenderloin), + een bak patat met kaassaus.quote:
Als ik op zo'n state fair was zou ik me ook een slag in de rondte eten aan dat soort onzin hoor. Lijkt me best leuk voor een keertje.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
+ een breed platgeslagen gesuikerde oliebol (elephant ear), + een giga schnitzel met 1 of 2 bolletjes (giant pork tenderloin), + een bak patat met kaassaus.
Damn
Die ziet er lekker uit. Opgeslagen in m'n mapje recepten voor ergens volgende weekquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:23 schreef minilot het volgende:
Vanavond Great British Bakeoff-avond, aldus een recept uti de reeks. vanavond een gerecht uit het eerste seizoen: chicken tarragon pie, met kip, dragon, ham en prei.
De kipragout staat al in de koelkast en het deeg is ook al gemaakt. Ik doe alleen een deksel van deeg, geen onderkant.
Vanavond bakken.
En reuze makkelijk, ik had deeg + vulling samen echt in een kwartiertje klaarquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die ziet er lekker uit. Opgeslagen in m'n mapje recepten voor ergens volgende weekchicken pie sowieso
![]()
Dat krijg jij niet wegquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:22 schreef minilot het volgende:
[..]
Als ik op zo'n state fair was zou ik me ook een slag in de rondte eten aan dat soort onzin hoor. Lijkt me best leuk voor een keertje.
Echt wel. Ik kan echt een enorme vuilnisbak zijn. Bij tijd en wijle.quote:
Die tenderloin was dan ook wel de "maaltijd". Patat was in een bakje ter grootte van zo'n wit plastic bakje in Nederland (en met z'n tweeën gegeten). We waren er een uur of 3, dus dan is het niet zo heel lastig weg te krijgen (vooral niet als overal lange rijen staan en je eens in de verkeerde rij gaat staanquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
+ een breed platgeslagen gesuikerde oliebol (elephant ear), + een giga schnitzel met 1 of 2 bolletjes (giant pork tenderloin), + een bak patat met kaassaus.
Damn
Maar de grote vraag is natuurlijk: hoe smaakt dat nou, een hamburger tussen twee donuts?!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:33 schreef OMG het volgende:
[..]
Die tenderloin was dan ook wel de "maaltijd". Patat was in een bakje ter grootte van zo'n wit plastic bakje in Nederland (en met z'n tweeën gegeten). We waren er een uur of 3, dus dan is het niet zo heel lastig weg te krijgen (vooral niet als overal lange rijen staan en je eens in de verkeerde rij gaat staan). Tijdens het wachten op die tenderloin dacht ik "ik wil ook nog mais, en een turkey leg, en, en" maar daarna zat ik zo ellendig vol
.
Ik had 'em een paar jaar geleden al eens op en vind 't lekker. Sweet & savory. Dezelfde soort smaken die je hebt wanneer je een pizza Hawaii eet of iets dergelijks, of salted caramel, of watermeloen met een beetje zout.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:43 schreef minilot het volgende:
[..]
Maar de grote vraag is natuurlijk: hoe smaakt dat nou, een hamburger tussen twee donuts?!
Ik denk dat ik die wel heel lekker vind. Ik houd van dat soort combinaties. Ook ham met meloen, of op brood jam met kaas, of jam met salami.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:50 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik had 'em een paar jaar geleden al eens op en vind 't lekker. Sweet & savory. Dezelfde soort smaken die je hebt wanneer je een pizza Hawaii eet of iets dergelijks, of salted caramel, of watermeloen met een beetje zout.
Gaaf!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:40 schreef Sarasi het volgende:
Verse forel, gevangen door de buurman.
Done!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Die ziet er lekker uit. Opgeslagen in m'n mapje recepten voor ergens volgende weekchicken pie sowieso
![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik moest het even Googlen..
"contains no nutritional value and clocks in at an estimated 300 to 500 calories
Geen split gevonden, wel een mini soleroquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die wil ik nu ook!
*haalt vriezer overhoop*
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:06 schreef Selestha het volgende:
Vanavond verjaardagseten
Voor: Pita chips met tzatziki en chilli bean dip
Hoofd: Cajun kippenpoten met geroosterde aardappels & groenten en yorkshire puddings
Dessert: Eton mess met verse frambozensaus
En bij de koffie citroencake
Als het kon zou ik ook lekker vaak gaan wokken, veel plezierquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 12:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Tosti hawai met Hela curry en een perfect zachtgekookt eitje met zout![]()
Beker ijskoude melk
Ik durf het niet te zeggen maar vanavond gaan we wokken
Oh jummie, jaloersquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:03 schreef uniekhoorn het volgende:
Leffe tripel en bitterballen met grove mosterd
Dat klinkt goed!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:24 schreef minilot het volgende:
Ik wilde de saaiste dingen uit de Foodelicious-box zo snel mogelijk uit de weg ruimen, dus gebruikte ik net de Louisiana-rub en de BBQ-saus in een tube voor 'n soort cajun burgers, met getoaste witte bollen en versgemaakte koolsla. Plus biertjes. *burp*
Mwoaaah. Was wel aardig. Mijn eigen rubs en zelfgemaakte barbecuesaus zijn lekkerderquote:
Dat geloof ik. Wel mooi dat het eetbaar was..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Mwoaaah. Was wel aardig. Mijn eigen rubs en zelfgemaakte barbecuesaus zijn lekkerder
Vertel me. Wat zijn rubs.? Ik heb er vaak naar gevraagd in winkels en dan kijken ze me raar aan. Ja kruiden maar hoe en wat. Ik maak deze vaak en graagquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Mwoaaah. Was wel aardig. Mijn eigen rubs en zelfgemaakte barbecuesaus zijn lekkerder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BBQ rub in dit geval ? Ik gebruik gewoon Braad en Gril mix van verstegen.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Vertel me. Wat zijn rubs.? Ik heb er vaak naar gevraagd in winkels en dan kijken ze me raar aan. Ja kruiden maar hoe en wat. Ik maak deze vaak en graagIk heb er geen verstand van, maar volgens mij is een rub een droge marinade. En ja, dus zoiets als jouw mix.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BBQ rub in dit geval ? Ik gebruik gewoon Braad en Gril mix van verstegen.Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
Oh ok. Dan klopt het wel. Danl jequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:33 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb er geen verstand van, maar volgens mij is een rub een droge marinade. En ja, dus zoiets als jouw mix.
Het bier was lekker.quote:
Is die box het geld waard?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:24 schreef minilot het volgende:
Ik wilde de saaiste dingen uit de Foodelicious-box zo snel mogelijk uit de weg ruimen, dus gebruikte ik net de Louisiana-rub en de BBQ-saus in een tube voor 'n soort cajun burgers, met getoaste witte bollen en versgemaakte koolsla. Plus biertjes. *burp*
Zie SC voor korte recensie mijnerzijds:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 23:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Is die box het geld waard?
De winkel heeft leuke workshops en leuke producten, alleen zo duur vind ik...
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:20 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Vanavond Texas-smoked-bbq-kip (Label Rouge ingesmeerd met een marinade van yoghurt, tomatenpuree, tabasco, ancho's en chippottle, knoflook, sojasaus, zout, gerookte paprika, en dat ligt nu te roken met mesquite-snippers). Daarbij zelfgemaakte patat, zelfgemaakte majo. Achteraf zelfgemaakt mangoijs van pakistaanse mango's met kardamomslagroom. Dat laatste net gemaakt en geproefd; lekker!
Danku! Wel een kleine correctie; de mango bleek nog niet volledig rijp (en voor ijs wil je eigenlijk overrijp), dus nu is het yoghurt-kaneelijs.quote:
Ravioli in blikquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:29 schreef Geerd het volgende:
Lekker chillen met Desperados en pils, vanavond simpel blikvoer.
Lekker!quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:56 schreef emmyemmy het volgende:
Steak, ale & mushroom pie vulling staat op het vuur en het deeg ligt te rusten in de koelkast. Eerste poging tot beiden, ben benieuwd.![]()
Zit alleen nog te twijfelen of ik het deeg alleen bovenop doe of een heel omhulsel maak, wat denk jij?quote:
Eromheenquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:57 schreef emmyemmy het volgende:
[..]
Zit alleen nog te twijfelen of ik het deeg alleen bovenop doe of een heel omhulsel maak, wat denk jij?
Dus gewoon (zo'n klein 1 persoons) braadpannetje bekleden met deeg en vulling erin, deeg er bovenop en in de oven? Ben echt een noobie.quote:
Koreaans is zo lekker, wat ga je maken?quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:53 schreef minilot het volgende:
Ik had daarnet een salade:
http://forum.fok.nl/topic/2133975/4/25#143557330
Zo eens beginnen aan Koreaans avondeten.
http://www.beyondkimchee.com/ssambap/ enquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Koreaans is zo lekker, wat ga je maken?
Lekker !quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:54 schreef minilot het volgende:
[..]
http://www.beyondkimchee.com/ssambap/ en
http://messywitchen.com/r(...)weet-korean-pancake/
Oh my!quote:Op maandag 18 augustus 2014 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Gołąbki in variatie, met groene kool ipv witte en rundergehakt met (gort)grutten gevuld, gekookt in een tomatensaus.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gołąbki
Nermnenermquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:54 schreef minilot het volgende:
[..]
http://www.beyondkimchee.com/ssambap/ en
http://messywitchen.com/r(...)weet-korean-pancake/
Hee, Fft, nu ik toch op de Koreaanse toer ben (zie Foodgawkertopic), welk Koreaans gerecht zal ik later in de week eens maken, afgezien van ssambap en bibimbap?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Stuk focaccia met olijf en tomaat.
Vanavond tortiglioni met geroosterde groenten, kip, tomaat-chilisaus, rode pesto en parmezaan.
Jajangmyeonquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, Fft, nu ik toch op de Koreaanse toer ben (zie Foodgawkertopic), welk Koreaans gerecht zal ik later in de week eens maken, afgezien van ssambap en bibimbap?
Nashipeer wordt verkocht door een grote groentenwinkel een dorp verderopquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jajangmyeon![]()
Is budgeteten in Korea en zoooo lekker! Wel ietwat zoetig.
Anders bulgogi maar hoe kom je aan Koreaanse peer...
Is dit voer niet buitenlands dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:08 schreef Iwanius het volgende:
Bekend 12 uurtje dat weer prima smaakte na het buitenlandse vakantievoer van de afgelopen dagen.
Waar was je naartoe?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:08 schreef Iwanius het volgende:
Bekend 12 uurtje dat weer prima smaakte na het buitenlandse vakantievoer van de afgelopen dagen.
Gekookt eitje los of bij de banaan + zout op brood?!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:15 schreef uniekhoorn het volgende:
banaan met wat zout en een gekookt eitje
Los maar nu ben ik nieuwsgierig naar de combi, helaas al opquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Gekookt eitje los of bij de banaan + zout op brood?!
Wel het zout op de banaan, toch? Ook dat lijkt me vreemd, maar lekker. Gauw proberen als ik weer eens bananen in huis heb.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:36 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Los maar nu ben ik nieuwsgierig naar de combi, helaas al op
Yep, beetje zout, haalt de smaak enorm naar bovenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Wel het zout op de banaan, toch? Ook dat lijkt me vreemd, maar lekker. Gauw proberen als ik weer eens bananen in huis heb.
Dat kan ik me goed voorstellen. Zeker bij banaan, dat van zichzelf toch wat weeïg zoet en vlak smaakt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Yep, beetje zout, haalt de smaak enorm naar boven
om dezelfde reden doe ik soms een beetje peper op m'n aardbeienquote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Formeelquote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:21 schreef FutureFairytale het volgende:
Is dit voer niet buitenlands dan?![]()
quote:
Tadaaa, ontbijt:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:41 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Mooi geschoten foto. Is dat honing op je snee brood of olie?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:09 schreef minilot het volgende:
Tadaaa, ontbijt:
Was inderdaad erg lekker!
Nog zoeter!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 08:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mooi geschoten foto. Is dat honing op je snee brood?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |