Verkeerde topic?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:34 schreef sirdanilot het volgende:
Meelwormen zijn niet duur, volgens mij verkopen ze die als aas om te vissen of om aan bepaalde huisdieren te voeren enzo. Levend.
Zie vorige topic, daar ging het over meelwormenquichequote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Verkeerde topic?Of ga je meelwormen frituren?
Maar die zijn niet geschikt voor menselijke consumptie. Verschillende hygiene regels.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:34 schreef sirdanilot het volgende:
Meelwormen zijn niet duur, volgens mij verkopen ze die als aas om te vissen of om aan bepaalde huisdieren te voeren enzo. Levend.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:43 schreef drakin het volgende:
[..]
Maar die zijn niet geschikt voor menselijke consumptie. Verschillende hygiene regels.
Het is gewoon handiger dat je het vorige topic leest want dit is overbodige informatie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:51 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Meelwormen zijn meelwormen. Je zit gewoon wormen te vreten, of daar nu een duur prijskaartje aan hangt of niet.
Mij niet gezien, maar amocht je het zelf willen klaarmaken, kun je ze dus goedkoop bij de dierenwinkel halen, goed wassen en in de pan bakken. Ik heb ooit gelezen dat het naar nootjes smaakt.
Pissebedden schijn je ook te kunnen eten, ik zag een keer op tv dat ze ze 'landgarnaaltjes' noemden zodat mensen het niet vies vonden
Wat ik weleens heb gegeten is van die droge sprinkhanen met een smaakje eraan. Niet zo boeiend Ik vind het allemaal wel prima om te eten hoor, maar zolang het nog een hype is en geen goedkoop basisvoedsel blijf ik er maar nog vanaf.
Jummie!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:07 schreef Spanky78 het volgende:
Vandaag zelfgemaakte spaghetti met bolognese saus. Flink wat werk, maar nu staan er wel 5 porties te wachten op de vriezer. Gisteren de bouillon, vandaag heeft de saus de hele dag staan pruttelen.
Trouwens echt wel superlekker!
Dat eten we morgen, dochterlief een ik maken samen een paar pizze.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 19:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Jummie!
Ik eet straks een pizza salami.
Haha ik krijg de kans nu even dus genietenquote:Op woensdag 30 juli 2014 20:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hadden er ook nog 6 miniloempiaatjes bij.. we hadden honger zo met zijn tweetjes
Uiteraard met chilisaus, sambal en wat sate
Selestha, wat eet jij heerlijk! Dat gooi ik ook op de planning
Hou op met scheldenquote:
Ja hoi! Heb net gereserveerd voor de wok dus heb al honger... jij slushpuppiequote:Op woensdag 30 juli 2014 22:19 schreef FutureFairytale het volgende:
Pannenkoek!
Bal gehakt!
Frikandel speciaal!
Je gaat daarna nooit meer eten???quote:Op donderdag 31 juli 2014 13:31 schreef Yesse het volgende:
Vanavond eet ik weer alleen, meestal betekent dat voor mij dat ik allerlei random dingen uit de koel- en voorraadkast trek en een ondenkbare combinatie eet "want dat was nog over".![]()
Iemand nog een goed idee voor een eenmalig maaltje voor 1?
Je hebt mijn adres niet eens !! Altijd wel welkom!!!quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:23 schreef Yesse het volgende:
[..]
De komende tijd niet meer alleen is de bedoeling
CUL / Fok-Foodgawkers #19 - post hier foto's van je kookkunsten!quote:Op donderdag 31 juli 2014 16:57 schreef Geerd het volgende:
Pff ik verbaas me altijd over die lekkergeit, jullie hebben allemaal zoon slimme telefoon ik wil die gerechten wel eens zien van deze thuis koks!!!!!
Ja dat is echt koken, niet gewoon wat om 6 uur op tafel staat.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:13 schreef golfer het volgende:
[..]
CUL / Fok-Foodgawkers #19 - post hier foto's van je kookkunsten!
en 18 voorgaande delen.
Niet eens uit vaders tuin?quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:26 schreef Muck het volgende:
Snijbonen uit mijn vaders tuin, aardappelen uit mijn vaders tuin en een schnitzel![]()
Hij mag geen varkentjes van mijn moederquote:Op donderdag 31 juli 2014 18:31 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Niet eens uit vaders tuin?![]()
Broodje gezond en een smoothie hier
Wat is het verschil?quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:14 schreef Geerd het volgende:
Ja dat is echt koken, niet gewoon wat om 6 uur op tafel staat.
Nee dan ben ik nog aan het werk, dus als ik vrij ben maak ik een keer gehaktballen of wat stoven.quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:57 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat is het verschil?
Kook jij niet echt om om 6 uur iets op tafel te krijgen?
Dat zijn wel de soort dingen die ik door de weeks na werk kook hoor. Ik hou nu eenmaal van koken en zie het meteen als ontspanning na werk. Ik eet daardoor wel gemiddeld rond 8 uur ofzo, maar heb dat er voor over.quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:14 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja dat is echt koken, niet gewoon wat om 6 uur op tafel staat.
Friet bij de Indonesische winkelquote:Op donderdag 31 juli 2014 19:17 schreef FutureFairytale het volgende:
Een heerlijke zak friet met Vlaamse mayo van de nr 1 toko
Waarbij je als je een medium bestelt een zak krijgt met 2 porties erin... lekker gul!
Nee patattent. Fers Friethuys is de nr 1 van de AD patattestquote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Er staat hier op mn bureau een doos met 25 twixen. Heb tot nu toe 1 verpakking gehad (gelukkig).
Vanavond spaghetti bolognese
Owwwwwwwwwwwwwww even kijken, heel verschillend maar meestalquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en gekookte aardappelen met vette jus. Hoe retro
Geen zin, het wordt gestoofde prei, bloemkool, verse rode bieten erbij en een stuk lever met ui
[ Bericht 9% gewijzigd door uniekhoorn op 02-08-2014 17:12:05 ]Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
Ziet er goed uit! Nu krijg ik ook zin in Grieks etenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:59 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Gisteren at ik bij de Griek.
Vlees, veel vlees![]()
En nu drie meter uit je mond stinken naar de knoflook![]()
[ afbeelding ]
Boosdoener![]()
[ afbeelding ]
Goede scorequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Ook alweer een vreetbui gehad
![]()
Stukje appelcake, magnumijsje en een halve zak bugles met spuitkaas
Gefrituurde kip smaakt altijd naar meer toch?quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:56 schreef sirdanilot het volgende:
Misschien vanavond nog wat meer gefrituurde kip maken want het smaakte naar meer.
Maar dan misschien kipstukjes ipv schnitzels, want minder werk. Weet het nog niet.
http://www.azzippizza.me/#!menu/cjg9 ?quote:
NOM!!quote:
quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:26 schreef minilot het volgende:
Deze rolletjes van buikspek en shisoblad:
http://www.ladyandpups.com/2013/07/04/pork-belly-shiso-yaki-eng/
Yum! Dat wil ik binnenkort ook weer eten.quote:
Haha, ik hoop het! Ik haal de rol buikspek + shiso over een half uurtje uit de vriezerquote:
En?quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:51 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha, ik hoop het! Ik haal de rol buikspek + shiso over een half uurtje uit de vriezer
quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Heerlijk gewokt...
En nu afleren om weer alle toetjes enzo te nemen. Met alle koekjes, soezen, tompoucen, softijs, spekkoek, panna cotta, enzovoorts
*ploft*
Ja, ze zijn inderdaad wat klein die blocs.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:13 schreef Lonaa het volgende:
Bon bon bloc truffel puur met nootjes.
Een klein stukje,
Ik heb m niet helemaal opgegeten manneke.quote:Op maandag 4 augustus 2014 23:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, ze zijn inderdaad wat klein die blocs.
Ga jij nou zo vaak naar wok restaurants of lijkt dat maar zo?quote:Op maandag 4 augustus 2014 21:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Heerlijk gewokt...
En nu afleren om weer alle toetjes enzo te nemen. Met alle koekjes, soezen, tompoucen, softijs, spekkoek, panna cotta, enzovoorts
*ploft*
Nou, dit waren de mijne, vlak voordat ze de oven in gingen:quote:
Guilty plessure, vind het gewoon erg lekker en je kan zo gezond eten (of ongezomd) wat je wil.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 06:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Ga jij nou zo vaak naar wok restaurants of lijkt dat maar zo?
If so, wat beweegt je daar nou toe?
Ben gewoon benieuwd want lijkt me een duur (en ook ongezond, omdat je sowieso teveel eet altijd in zulke toko's) grapje op termijn.
Zo simpel en zooooo lekkerquote:Op maandag 4 augustus 2014 18:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Yum! Dat wil ik binnenkort ook weer eten.
Hier vanavond pommes duchesse, erwtjes/worteltjes en vissticks.
Wil die parmigiano niet verpesten, maar pecorino is ook een optie voor de afwisseling. Erg lekker.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:02 schreef Selestha het volgende:
Vanavond lasagne, ik heb net echte parmezaan gekocht
Dat weet ik, maar dat kan ik hier in dit verlaten gat in de UK wel vergetenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wil die parmigiano niet verpesten, maar pecorino is ook een optie voor de afwisseling. Erg lekker.
hahahahaquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat kan ik hier in dit verlaten gat in de UK wel vergeten
Ik ben al blij dat het mogelijk bleek echte parmezaan te krijgen in een achteraf kaashoekje bij de lokale slagerquote:
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:12 schreef minilot het volgende:
Vanavond salade met forel, bietjes en waterkers. Erna pasta met prosciutto en sinaasappel en als toetje met chocolade/cointreau-ganache gevulde sinaasappelpartjes.
Had zojuist een flink bord, met toevoeging van paddenstoelenmix en knoflookquote:
Haha. Maakt mij niet uit hoor, maar leek mij dat de verleiding erg groot is je elke keer vol te stouwen omdat all you can eatquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Guilty plessure, vind het gewoon erg lekker en je kan zo gezond eten (of ongezomd) wat je wil.
Goed voor de economie ook en de aziatische smaken vindt ik gewoon het allerlekkerst
Kan mij niet zoveel schelen of het culinair is of niet.
hoe is 'tapas' een ingrediënt? Of lees ik het verkeerd?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:07 schreef drakin het volgende:
En Spaghetti met gehakt en spinazie, maar zonder tomatensaus, dan maar iets geïmproviseerd met o.a. tapas, pesto, ajvar, bruschetta en een klein scheutje ketchup (was de tomatensaus vergeten)
O sorry, tapas moet tapenade zijn. kaastapenade om helemaal precies te zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:37 schreef Prego het volgende:
[..]
hoe is 'tapas' een ingrediënt? Of lees ik het verkeerd?
OT: restjes: rucola met olijfolie en basilicum, brood met eendenpaté en gegrilde salakis.
Nu een Kwak
hmm lekka, moet ik ook weer es doen...quote:
Ja hoor, kokosrasp verkopen ze gewoon bij de supermarkt. Het ligt meestal bij de bakproducten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:33 schreef VeerEli het volgende:
Gebakken courgette, aardappelgratin en een Beemster kaasschnitzel, vanavond
Ik wil binnenkort kokospannenkoekjes maken voor lunch, maar in het recept staat kokosrasp. Weten jullie of je zo'n zak met kokosrasp gewoon bij de normale supermarkten kunt halen?
En havermeel? Moet je perse zelf havermout fijnmalen of kan je ook dat gewoon al fijngemalen kopen?
Top, ga ik even scoren dan deze week. Dank je!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:42 schreef Muck het volgende:
[..]
Ja hoor, kokosrasp verkopen ze gewoon bij de supermarkt. Het ligt meestal bij de bakproducten.
In NL verkrijgbaar?quote:
Ik heb deze uit Kleve meegenomen, is erg lekker.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
In NL verkrijgbaar?
Ik wil graag meer pom bar smaken hier. Cheese bestaat ook in t buitenland.
Nu toevallig ook aan de pom bar.
Jammer dat ik hier alleen naturel zie. Vind ze te lekker! Heb 2 kleine zakjes op. Als ik grote zakken haal gaat dat nml ook op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:06 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Ik heb deze uit Kleve meegenomen, is erg lekker.
Lekker met een uitje er door heenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:07 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Koude rode bieten uit pot![]()
Snel makkelijk en gezond kost ook erg weinig
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Lekker met een uitje er door heen
Hoop bullshit voor een soort kapsalon met rijst ipv frietquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:38 schreef minilot het volgende:
Ik maak dit vanavond:
http://www.ladyandpups.com/2014/04/19/the-new-york-halal-drunk-food-eng/
Nah, is helemaal niet veel werk. Meeste ingredienten in de lijst zijn gewoon de specerijen die in de marinade gaan. Verder is het in een mum van tijd klaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoop bullshit voor een soort kapsalon met rijst ipv friet
Maar als t maar lekker is!
recept graagquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Een grote courgette kruiden plaat taart vanavond, uit de delicious. Wegens succes herhaald!
seht gut aus!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:38 schreef minilot het volgende:
Ik maak dit vanavond:
http://www.ladyandpups.com/2014/04/19/the-new-york-halal-drunk-food-eng/
Thanks!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Hier staat ie: http://carolinebrouwer.bl(...)e-en-serranoham.html
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:35 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond zuurkoolstamppot met rookworst.
Opgeslagen! Mijn dochter is dol op courgette maar ik kom normaliter niet verder dan courgette grillenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Hier staat ie: http://carolinebrouwer.bl(...)e-en-serranoham.html
Die soepen op jouw foto's zien er altijd verdomd goed uit!quote:
waarom? Niks in huis? Kun je niet meer naar de super of wat bestellen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:14 schreef Skat_ het volgende:
Heel ongezond, maar mijn avondeten vandaag is chips...
Nee, ik heb geen zin om te koken. Ik ga morgen wel uitgebreid eten, om het goed te maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:30 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
waarom? Niks in huis? Kun je niet meer naar de super of wat bestellen?
Ja specs.quote:
In zwarte bonensaus, echt je weet niet wat je meemaakt en dan lekker dopen met goed broodquote:Op donderdag 7 augustus 2014 19:25 schreef borisz het volgende:
Mossels! In de witte wijn dit keer. Volgende keer weer eens in het bier.
Ik hoor wel wanneer ik aan kan schuivenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
In zwarte bonensaus, echt je weet niet wat je meemaakt en dan lekker dopen met goed brood
omg lot.... we hebben al jaren een e-nor-me druivenstruik achter het huis, die ik ook vaak zat gesnoeid heb, maar het is nooit bij me opgekomen dat ik de bladeren kan gebruikenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:35 schreef minilot het volgende:
Ik heb vanmorgen wijnbladeren geplukt uit de tuin van het broertje van mijn lief, dar daar heb ik inmiddels dolmades van gemaakt.Was naar dit recept:
http://www.mydarlinglemonthyme.com/2011/11/vegetarian-dolmades-recipe.html
(alleen heb ik heel jonge, malse balderen geplukt, dum mijn dolmades zijn maar de helft zo groot.)
Eet ik vanavond op, met erbij gefrituurde feta en een spinaziesalade met druiven.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:40 schreef Muck het volgende:
[..]
omg lot.... we hebben al jaren een e-nor-me druivenstruik achter het huis, die ik ook vaak zat gesnoeid heb, maar het is nooit bij me opgekomen dat ik de bladeren kan gebruiken![]()
Ik ga zo eens jonge blaadjes plukken
Leuk, waar ga je heen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:55 schreef FutureFairytale het volgende:
Kwark.
Verder vandaag festivalvoedsel, geen idee wat ze hebben
Erbij:quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:35 schreef minilot het volgende:
Ik heb vanmorgen wijnbladeren geplukt uit de tuin van het broertje van mijn lief, daar heb ik inmiddels dolmades van gemaakt.Was naar dit recept:
(alleen heb ik heel jonge, malse balderen geplukt, dum mijn dolmades zijn maar de helft zo groot.)
Eet ik vanavond op, met erbij gefrituurde feta en een spinaziesalade met druiven.
OK THAT'S IT!!! IK TREK BIJ JOU IN EN JIJ GAAT ELKE DAG VOOR MIJ KOKEN, OF JE WIL OF NIET!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 11:35 schreef minilot het volgende:
Ik heb vanmorgen wijnbladeren geplukt uit de tuin van het broertje van mijn lief, daar heb ik inmiddels dolmades van gemaakt.Was naar dit recept:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 14:02 schreef Molo het volgende:
[..]
OK THAT'S IT!!! IK TREK BIJ JOU IN EN JIJ GAAT ELKE DAG VOOR MIJ KOKEN, OF JE WIL OF NIET!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |