Chuck-N0rr1s | woensdag 6 augustus 2014 @ 08:18 |
![]() Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto. Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen. ![]() "Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien." "Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken." ![]() Autobandenmarkt.nl Auto-onderdelen.com H-base Mijngarage.nl Onderdelenzoeker.nl ![]() PTA / Autoradio installeren. PTA / Hoe werkt een differentieel PTA / Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer [remmen] Rood waarschuwingslampje brandt Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap? Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen PTA / Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder PTA / Het grote autopoets- en -wastopic #1 PTA / Uitleg en informatie over OBD-Codes Deeltje 10 alweer. | |
NieuweNier | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:51 |
Mijn auto is naar de garage voor die lekkage, en nu leen ik die Fiesta weer. Het ding heeft 3 maanden stil gestaan. Toen ik hem startte klonk het echt niet goed. Heel ratelig en een soort metaal geklink. Ik ben toen heel langzaam met 20km/u door de straat gereden om hem een beetje in te laten lopen voordat ik de weg op ging. Pas na 40 ofzo kilometer liep de auto echt weer goed. Ik heb gewoon rustig op de snelweg gereden zodat alled weer lekker kon gaan lopen. Daarvoor was her heel ratelig en trillerig. Ik heb met zo weinig mogelijk toeren gereden. Echt onder de 2000. (Hier kon niet warm rijden overduidelijk wel kwaad). Ook heb ik de banden opgepompt en de ruiten sproeiers aangezet. Moet ik nog meer doen of is het zo goed? Ik heb ook geprobeerd de airco even door te luchten, maar de schimmel lucht die eruit kwam was echt gruwelijk. Dat moet maar een andere keer... ![]() | |
JohnB52 | woensdag 6 augustus 2014 @ 15:39 |
Ja, leuk. Maar je stelt geen vraag. | |
pijltjegooien | woensdag 6 augustus 2014 @ 17:46 |
Misschien moet je de bestuurder vervangen. | |
NieuweNier | woensdag 6 augustus 2014 @ 19:50 |
Dat was de vraag. Maar hij draait inmiddels eigenlijk weer als een zonnetje. Het is dus goedgekomen ![]() | |
Leandra | woensdag 6 augustus 2014 @ 20:36 |
Heeft die Fiesta een tijdje geleden misschien een off-road incidentje gehad? Zou zomaar met elkaar te maken kunnen hebben. | |
2cv | woensdag 6 augustus 2014 @ 22:35 |
Past niet bij de genoemde symptomen. Ik denk dat er wat hydraulische klepstoters vast zaten ofzo, mits dat ding die heeft. | |
NieuweNier | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:27 |
Ik denk dat het ook gewoon geflame is. Overigens is het wel echt weird dat een auto zo achteruit gaat wanneer hij stil staat. En dit is maar een paar maanden. Kan je nagaan een paar jaar... ![]() | |
Catch22- | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:28 |
Goh | |
2cv | woensdag 6 augustus 2014 @ 23:29 |
Als een auto al erg matig is, wordt 'ie echt niet beter als 'ie een poos stil staat. | |
NieuweNier | maandag 11 augustus 2014 @ 12:17 |
En ik ben er weer met een probleem ![]() Ik ben een soort van op een betonnen paal gereden. Zag hem niet tijdens het keren. Met een grote knal erop geland met mijn chassis balken. Vervolgens een stuk of 8 keer heen en weer moeten rijden om parallel aan de paal naar rechts te bewegen. Het was te hoog er weer vanaf te rijden. Allemaal geschaaf enzo. En geknal. De aandrijving en het differentieel enzo is gespaard gebleven. Maar in de chassis balk zitten nu veel diepe krassen. Moet ik hiermee naar de garage? Die zwarte anti roest laag is ook op Veel plekken weggeschaafd... Dikke paniek trouwens. Ik had ook geen tijd de anwb te bellen anders zou ik te laat komen. En dan sta je daar bodem op een paal. En dat metalige geluid en geknars. ![]() ![]() | |
JohnB52 | maandag 11 augustus 2014 @ 12:21 |
Gewoon doorrijden. Neem aan dat je toch niet tot je pensioen doet met die auto? | |
Leandra | maandag 11 augustus 2014 @ 12:42 |
Was het met je eigen Mondeo, of staat die nog bij de garage en heb je de Fietstas van een ander gemold? | |
Kentekenplaat | maandag 11 augustus 2014 @ 13:01 |
De TT kan beter veranderd worden in "NieuweNiers chronische auto-problemen topic" ![]() | |
pvdplanet | maandag 11 augustus 2014 @ 13:19 |
Effe nieuwe Valvoline Undercoating halen en 3 lagen aanbrengen | |
vannelle | maandag 11 augustus 2014 @ 13:59 |
Maar wat heeft dit eigenlijk met onderhoud te maken? | |
NieuweNier | maandag 11 augustus 2014 @ 14:03 |
Oh goede tip! Ga ik zeker doen. Dan heeft hij toch die anti roest coating, zonder dat ik naar de garage moet. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 11 augustus 2014 @ 17:26 |
Weet je zeker dat er verder niets aan de hand is? Kennis van mij had ooit hetzelfde. Die was niet zo dom om vervolgens zelf van het paaltje af te gaan rijden, maar de schade was niet mis. Ik zou de auto even op de brug zetten. Wellicht moet je auto ook nog worden uitgelijnd, maar dat merk je wel tijdens het rijden. | |
NieuweNier | maandag 11 augustus 2014 @ 17:32 |
Dank je voor het meedenken! Ik zag alleen oppervlakkige krassen op de chassis balken en het krikpunt. Het differentieel en de aandrijf lijn enzo zaten eronder. Echt gewoon een paar centimeter hoger. Dus die waren niet aangetast. Ik wil hem inderdaad morgen even snel naar de garage brengen om te checken. Maar als er iets mis is, zou je dat niet merken? Hij gaat nog recht vooruit zonder afwijking en er is geen gerammel ofzo. Ik heb er al iets van 5km mee gereden... Wat was er eigenlijk mis gegaan met de auto van de kennis? | |
#ANONIEM | maandag 11 augustus 2014 @ 17:52 |
Weet ik niet meer. | |
BlauweCoupe | zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:24 |
Ik heb nu ruim een jaar een 15 jaar oude Hyundai Coupé op LPG. Zijn er op LPG-gebied specifieke onderhoudstaken die periodiek moeten gebeuren? Plus: De brandstofmeter van de LPG tank gaat _nooit_ naar de reserve, maar lijkt wel constistent te werken. Iemand een idee wat dit kan zijn? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:18 |
Kleppenstellen Gasfilters vervangen Gasdruk afstellen | |
JohnB52 | zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:57 |
Kan dit plaatje even in de OP? - nope - [ Bericht 65% gewijzigd door blup op 08-10-2014 11:15:04 ] | |
Leandra | zondag 17 augustus 2014 @ 09:07 |
![]() Dat zal mijn zoon geweldig vinden, die rijdt nu al weken geducttaped rond, terwijl ik iedere keer zeg "bel nou even om het te laten fixen!" ![]() | |
KeesBromfiets | vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:50 |
Het viel mij gisteravond opeens op dat mijn verlichting knippert als ik het volume van de radio hoog zet. Nu verdenk ik de accu, waar helaas geen leeftijd op te vinden is, spanning bij het starten zakt naar 10,1/10,2v. Zonder belasting 12,3v en op contact 11,9v ongeveer. Accu einde levensduur? | |
Sounddragon | vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:58 |
Jep, die is deaud waarschijnlijk. Moet 12.6 zijn (motor uit) na een tijdje stilstaan, en 13.8 minimaal als de motor loopt. Liever nog iets boven de 14volt, maar 13.8 is in principe goed. Wel effe goed checken of de dynamo wel goed bijlaadt. Beter nu als straks bij de eerste vorst ![]() | |
Catch22- | vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:59 |
Jep .hoeveel volt als de motor loopt? [ Bericht 72% gewijzigd door Catch22- op 22-08-2014 22:09:31 ] | |
KeesBromfiets | vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:56 |
14,2-14,4 volt, dynamo is 2 maand geleden gereviseerd, laadde niet meer bij. Kon nog net thuis komen toen, door de remlichten begon de auto al te sputteren. Met radio op hoog volume meet ik 13,9 volt met lopende motor, maar mijn goedkope multimeter zal die pieken wel niet kunnen meten. Oke dan ga ik langzaam opzoek naar een andere accu, zijn er nog aanraders? Als ik zo kijk voor mijn auto skoda octavia 1.8t 2003 kom ik bijvoorbeeld op http://www.arie.nl/auto-o(...)0vrs/434/accus/s4008 Is dat wat? | |
klawie | zaterdag 23 augustus 2014 @ 01:37 |
Bosch accu's zijn wel goede accu's kijk ook effe of je massa punten goed zijn | |
KeesBromfiets | zaterdag 23 augustus 2014 @ 02:47 |
Naar de subwoofer ligt een aparte massakabel. Dus niet aan de carrosserie. Van accu's weet ik vrij weinig, dus geen idee of deze Bosch een lage midden of hoge kwaliteit en capaciteit is. | |
deadly_kiss | zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:54 |
Seat cordoba automaat uit 2000, Die soms met remmen een blokkerend drillend geluid en gevoel aan het pedaal geeft... remt ook niet lekker alsof hij terug komt zetten? Kan het niet goed uitleggen maar mischien dat iemand me begrijpt? Edit, het klinkt trouwens niet alsof de remblokken versleten zijn maar eerder iets als een abs ofzo? Heb er de ballen verstand van...altijd in ern simpele astra gereden uit '94 ![]() | |
blup | zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:41 |
Mijn wagentje Renault 5 1.4 (C2J) loopt op 3 poten, reed bougies rotor en verdelerkap vervangen en de kabels van plek gewisseld maar cilinder 1 blijft maar niet meewerken. Als ik de kabel los trek tijdens het lopen verandert er niets aan zijn loopje en de kabel vonkt wel... Rara politiepet? Onder het rijden en warm lijkt hij wel mee te werken. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:52 |
Kleppenstellen? Timing v/d motor in orde? Valse lucht? | |
KeesBromfiets | zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:57 |
Je verliest geen koelvloeistof? Doordat er KVS in je cilinder kan lopen kan deze even niet meedoen bij starten. Verder zal je even compressie kunnen meten. Of misschien een klevende klep? Hier ook nuttige info te vinden: http://www.amtgarageforum(...)ers-lopen-33729.html | |
blup | zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:05 |
Het is gebeurd nadat ik bijna een keer te laat kwam op mijn werk en flink gegast heb. Kan dat iets verklaren? ![]() Ding lekt aan alle kanten dusja.. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:12 |
Ik heb wel eens gehad dat er een klepveer was gebroken. Die liep ook op 3 cilinders. Was een 5 turbo ![]() | |
KeesBromfiets | zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:15 |
Maar dan zal die met warme motor niet opeens doen ofwel? | |
blup | zondag 24 augustus 2014 @ 15:20 |
Daarmee zal ik vrees ik mee naar de garage moeten. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 24 augustus 2014 @ 15:23 |
Kleppendeksel er af kan je toch wel ![]() | |
blup | zondag 24 augustus 2014 @ 15:28 |
Joah geen probleem maar het heeft geen meerwaarde. Luchtfilterhuis eraf en ik ben er. Heb trouwens ook geen pakking hier. | |
Five_Horizons | zondag 31 augustus 2014 @ 21:46 |
Mondeo 1.8 uit 2003 piept bij het schakelen van 1 naar 2. Overige versnellingen gebeurt dat niet. Het schakelen gaat overigens zelf prima. Nu lees ik her en der (ik heb nog niet zelf gekeken) dat dat een kwestie zou moeten zijn van bij de versnellingspook eea loshalen en met lagervet smeren. Nog andere mogelijke oorzaken? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 31 augustus 2014 @ 22:55 |
Pook of mechanische op de bak idd. Of de kabels. Of ik het meer kraken want dan kan het in de bak zitten [ Bericht 27% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 01-09-2014 10:09:11 ] | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 2 september 2014 @ 22:50 |
Nou? | |
blup | zaterdag 6 september 2014 @ 21:41 |
Zeer waarschijnlijk toch de bougiekabel | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 6 september 2014 @ 21:48 |
Kan ![]() | |
NieuweNier | zaterdag 6 september 2014 @ 22:39 |
Ik heb (het zal ook niet anders) weer een autoprobleem. Een typisch ford probleem trouwens, de mechaniek loopt, maar de afwerking valt uit elkaar. Het rubber aan de buitenkand van de onderkant van het raam aan de bestuurderszijde zit los. Dus als het ware waar het metaal aan de buitenkant tegen het raam aan zit. Als ik het raam naar beneden doe maakt het echt een onverdovend lawaai. Als in iedereen staart je aan, terwijl je spontaan tinnitus en een migraine ontwikkeld. Het is echt heel dramatisch. En gebeurde ook echt midden in Utrecht met allemaal mensen om me heen ![]() Dat rubber ging als het ware het raam mechanisme in. Toen ik hek omhoog deed, ging het rubber weer mee omhoog. Maar bij het opnieuw omlaag doen blijft hij meegaan. Hoe fix ik dit? Ik kan het niet smeren, dan zit mijn hele raam onder de olie. En het zit op zich redelijk stevig vast. | |
NieuweNier | zaterdag 6 september 2014 @ 22:47 |
Is her de 6 bak? Daarmee zijn veel problemen met de kabels ofzo. Eigenlijk niet iets waar ik verstand van heb, maar de ford fora staan vol met problemen erover. | |
JohnB52 | zondag 7 september 2014 @ 09:16 |
Nieuwe kopen. Dat kan je toch ook zelf bedenken? | |
NieuweNier | zondag 7 september 2014 @ 09:58 |
Ja nuttige opmerkingen. Ik ga een nieuwe auto kopen vanwege een rubbertje ![]() Mag het geflame even ophouden ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 7 september 2014 @ 10:06 |
![]() ![]() | |
JohnB52 | zondag 7 september 2014 @ 10:47 |
Haha, dat jij dan al denkt dat ik aan het flamen ben zegt toch ook iets over hoe je over je eigen reputatie hier denkt. Ik bedoelde inderdaad: nieuw rubbertje kopen. Als je dat niet vervangt, krijg je kans op krassen op je ruit. | |
Dingest | zaterdag 13 september 2014 @ 18:37 |
Ik begrijp het goed dat na het vervangen van de Com2000-unit van PSA bij voertuigen met ESP de stuurhoeksensor opnieuw ingeleerd moet worden? ![]() En wat zijn exact de eisen rondom claxons voor de APK? In m'n 126 heb ik zo'n Dixie-horn gehangen; werkt op een eigen schakelaartje dus de gewone claxon doet het op de gewone manier. Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou exact is toegestaan voor de APK, en wat ik aan die Dixie-horn verder onklaar moet maken. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 13 september 2014 @ 19:01 |
Ja | |
Dingest | zaterdag 13 september 2014 @ 19:13 |
![]() Op basis van het onderdeelnummer (96542 558 XT) kom ik ook units tegen zonder de stengels voor cruise control en radio. Wil dat zeggen dat dat units met de juiste voorbereiding zijn en dat de stengels dan eenvoudigweg om te wisselen zijn? | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 13 september 2014 @ 20:20 |
De COM 2000 kun je in principe zonder tester vervangen. Een keer links naar rechts werkt meestal ![]() De CC en Audio bediening worden los geleverd. Als je mij via een DM even het chassisnummer stuurt ![]() | |
Dingest | zaterdag 13 september 2014 @ 22:06 |
Maar als het niet werkt krijg ik de toorn van m'n ouders over mij heen ![]() Die wil ik best morgen even opzoeken, maar ik ben alleen op zoek naar een gebruikte unit en geen nieuwe want dat vindt mijn vader te duur ![]() ![]() | |
klawie | zaterdag 13 september 2014 @ 22:06 |
Schakelaar er effe uit of afplakken | |
GekkePoes | zaterdag 20 september 2014 @ 20:22 |
Welke ruitensproei vloeistof is aan te raden, of wat lost die insecten lijkjes het beste op? Ik heb na een ritje van 2 uur redelijk vaak de hele ruit volzitten met resten van beestjes en de ruit lijkt wel vettig. Dat waasje merk je pas als je met de zon in je gezicht rijd. Dat kan soms erg lastig zijn/ | |
Catch22- | zaterdag 20 september 2014 @ 20:33 |
Gewone zomervloeistof. De kunst is om regelmatig te wissen. Als ze er lang opzitten krijg je ze niet meer wegb | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 20 september 2014 @ 20:37 |
Nu geen zomervloeistof gebruiken. Het is al bijna oktober ![]() | |
klawie | zaterdag 20 september 2014 @ 20:38 |
Gewoon een spray vliegenspray kopen en 1x in de week je ramen schoonmaken | |
Catch22- | zaterdag 20 september 2014 @ 20:38 |
Zolang t niet vriest... | |
JohnB52 | zaterdag 20 september 2014 @ 20:43 |
Ik had bij de action die insectenspray gekocht, werkte prima hoor, even in laten weken en dan met ruitenwissers er overheen en schoon. | |
densmee | dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:48 |
Hoe zit dit nou APK keurmeesters, hoe moet ik dit berekenen. Het is een O'gara coach works Lincoln towncar van 1986 met een losse body Onderin de B stijl is deze roest schade aanwezig, ![]() Bij de achterdeuren is deze schade aanwezig. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:58 |
Roestschade delen door totale oppervlakte, en dat keer de E-waarde conform annex 4 in het apk boek, tab 4 Tot 1.5E geen AC, 1.5 tot E advies en daar boven afkeur. | |
densmee | dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:01 |
goed de totale oppervlakte van de limo is nogal groot, maar zo zal het wel niet werken. Is dus niet zo makkelijk te berekenen zonder boekwerk erbij | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:05 |
Van de b stijl ![]() | |
densmee | dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:51 |
maar als je dit zo ziet wat zeg je er dan van, is dit op het randje/goed zat/ of dikke afkeur | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 8 oktober 2014 @ 10:05 |
Werkelijk geen idee ![]() | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:37 |
Er is slecht nieuws geweest bij de apk van mijn auto. Er moeten nieuwe remblokjes op achter, en de banden achter zijn gecupt. De prijs is 50 euro voor de APK keuring, 70 voor de nieuwe remblokken en 100 euro voor tweedehands banden of 200 voor nieuwe. Is dat redelijk? Kan ik dit op de een of andere manier goedkoper krijgen door de banden te laten trimmen? Of zijn dit gewoon de kosten? Of zou ik kunnen overwegen nu al op winterbanden over te gaan? Dan hoef ik nu nog geen zomerbanden te kopen. Maar het slijt misschien wel te snel. | |
2cv | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:43 |
Dat is redelijk. Doen. | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 15:59 |
Thx voor de tip. Ik heb doorgegeven dat ik akkoord ga. Ook heb ik gevraagd voor de rest van de grote beurt, ik bedoel als ze toch bezig zijn... Wel debiel dat die banden gecupt waren. Volgens de garage man was er echt iets met de banden zelf aan de hand, het lag niet aan de ophanging. Misschien omdat ze dus van slechte kwaliteit waren. Het verklaard wel waarom de auto weinig grip had ![]() | |
2cv | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:02 |
Zak zand achterin leggen. | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 16:50 |
Oh wauw. Ze kunnen de grote beurt van een diesel er voor 80 euro bij doen. Dat is dus echt geen reet... | |
fathank | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:09 |
80 euro voor een grote beurt? Alleen de olie kost doorgaans al zoiets moeten er nog filters bij en uurloon. En wat er nog meer staat voorgeschreven... | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:37 |
Ik begrijp inderdaad ook niet hoe het zo goedkoop kon. Hij liet ook alle onderdelen zien van kijk dit heb ik vervangen. Ik ben niet opgelicht ofzo. | |
Leandra | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:39 |
En je weet ook zeker dat die onderdelen uit jouw auto kwamen? | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:42 |
Filters geen idee. Maar ik weet hoe mijn remmen en banden eruit zien... | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:43 |
Iets met inkoop ![]() | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:53 |
De wegligging is trouwens absurd veel beter met die dunlops. En het is stiller. Alleen hij overstuurt niet meer als een gek. Aan de ene kant is dat goed en veilig enzo. Aan de andere kant is lift of overstuur best leuk ![]() | |
Catch22- | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:54 |
Pfff | |
KeesBromfiets | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:55 |
Welke tank rij jij dan dat er 10 liter olie op gaat? | |
fathank | donderdag 9 oktober 2014 @ 18:58 |
Dat snap ik maar een grote beurt voor 80 piek? De gemiddelde garage kijkt er nog nieteens naar voor 80 piek ![]() | |
fathank | donderdag 9 oktober 2014 @ 19:00 |
Mitsubishi L200, gaat bijna 8 liter in. A 12 euro de liter ofzo dat maakt al bijna 100 piek aan olie. Dan moet er nog een filter bij en een mannetje die de oude olie er af laat lopen nieuwe olie er in gooit en een nieuw filter plaatst. Dan ga je toch ruim over de 80 euro heen, als gaat er de helft aan olie in. Dan is er de rest nog niet eens bijgeteld voor een grote beurt. Brandstoffilter, luchtfilter schoonmaken, remvloeistof checken evt bijvullen/verversen. Nu is de gemiddelde witwas-turken garage wel goedkoper dan een merkdealer maar je maakt mij niet wijs dat ze een grote beurt kunnen doen voor 80 piek en er nog geld aan verdienen. Of ze moeten een illegaal in dienst hebben voor 2 euro per uur zwart en tweedehands filters en olie erin gooien ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door fathank op 09-10-2014 19:05:33 ] | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 19:04 |
Als je het goedkoop wilt hebben moet je ook niet naar de dealer gaan. Daar vroegen ze inderdaad 130 euro om "ernaar te kijken". ![]() | |
Catch22- | donderdag 9 oktober 2014 @ 19:10 |
Voor 80 euro kan je geen echte grote beurt doen met factuur. | |
KeesBromfiets | donderdag 9 oktober 2014 @ 19:11 |
Factuur ![]() | |
NieuweNier | donderdag 9 oktober 2014 @ 19:13 |
Die heb ik ook niet gekregen ![]() | |
Leandra | donderdag 9 oktober 2014 @ 19:19 |
Dan moet je je toch eens afvragen wat die "grote beurt" helemaal inhoudt, want dat is kennelijk nogal een rekbaar begrip. | |
Fuszy | maandag 13 oktober 2014 @ 20:30 |
Omdat ik zo 1,2,3 niet een ander specifiek topic zag over problemen met je auto ga ik het hier proberen. Mocht ik verkeerd zitten, dan hoor ik het graag en dan verplaats ik mijn vraag uiteraard. Als eerste betreft het de volgende auto Merk: Seat Type: Ibiza BJ: 2000 Vermogen: 1.6 KM stand: ongeveer 142.000km Mocht je meer nodig hebben, dan hoor ik het. Het probleem Niet lang geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met het probleem en dat was het volgende. Ik ging een weekend weg met mijn familie en ik was verantwoordelijk om te rijden. De auto gestart en voor mijn huis gereden voor de koffers, enfin alles goed. Toen ik hem weer wilde starten deed hij extreem moeilijk. Eenmaal gestart viel hij continu direct toen ik gas gaf. Op een geven moment kon ik weer rijden en heb ik hem na nog geen 100 meter weer vlak bij mijn huis gezet, want het voelde niet goed. Eenmaal stil gezet kreeg ik mijn auto bijna niet meer gestart en toen hij eenmaal gestart was kreeg je een soort scheetgeluiden bij het gas geven. Dat was op een gegeven moment wel weg en toen hij even stationair gedraaid had kon ik hem naar een garage rijden. Daar aangekomen zag hij er niet echt iets aan en ben ik naar huis gereden om toch met een andere auto naar mijn bestemming te rijden. Hij dacht wel dat hij een klein beetje verzopen was, maar daar was niks van te merken op dat moment. Hij liep gewoon goed. Eenmaal weer thuis heb ik weer gereden in mijn seat en dat ging prima. Enkele grotere afstanden gereden en geen problemen meer gehad. Dat heeft ongeveer 3 weken geduurd denk ik, want vanavond kreeg ik dit probleem weer. Klein stukje gereden omdat ik iets weg moest brengen en toen ik hem weer wilde starten lukte dat amper. Weer die "scheet" geluiden en toen een kennis hem gestart kreeg heeft hij even stationair gedraaid. Daarna kon ik mijn weg vervolgen. Er zat overigens niet heel veel benzine in, maar ik denk toch nog zeker genoeg om 75km te rijden. Daarna ben ik gaan tanken en daar startte hij direct goed. Thuis nog een paar keer geprobeerd en dat ging ook gewoon goed. Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik er vanaf kom? Aanvullende informatie Recente reparaties: Olielek in mijn versnellingsbak Multiriem geklapt en de spanner daarvan defect. Is vervangen uiteraard. Het starten gaat wel wat vaker moeizaam als hij koud is, maar hij startte tot die twee gevallen wel altijd. Nog meer informatie nodig, vraag het me. Alvast bedankt! ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 oktober 2014 @ 20:35 |
Lijkt mij in eerste instantie een probleem in het start- en laadsysteem. Hoe is de accu, zijn de zekeringen boven op de accu? Deze willen nog wel een roesten, met rare klachten tot gevolg. Tevens ![]() ![]() | |
Fuszy | maandag 13 oktober 2014 @ 20:45 |
Hoe de accu is weet ik niet direct. Als het goed is komt er morgen of ergens deze week iemand mijn accu doormeten. Die dacht dat er ook iets was met de accu, maar het is niet heel fijn om dat te onderzoeken in het donker. Wat bedoel je precies met de zekeringen boven op de accu? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 oktober 2014 @ 20:56 |
De VW-groep heeft al jaren een aantal zekeringen boven op de accu. Deze zijn oa voor de startmotor, dynamo en een aantal computers. Deze branden eigenlijk nooit doo, maar gaan roesten waardoor er te weinig stroom bij de diverse systemen kan komen. Houd er rekening mee dat een aantal systemen ingeleerd moeten worden, na het loshalen van de accu. | |
Fuszy | maandag 13 oktober 2014 @ 21:22 |
Dus het is van belang dat ik/iemand de accu goed doormeet en dan pak je direct de zekeringen mee? Dat betekent wel dat een garage/seat dealer die systemen moet inleren. Gaat nog wel wat geld kosten dan ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 13 oktober 2014 @ 21:35 |
Nee, ik maak de zekeringen schoon, ze zijn nogal duur ![]() | |
NieuweNier | donderdag 16 oktober 2014 @ 17:53 |
Wanneer moeten we in nederland eigenlijk op winterbanden overgaan? Welke maand? | |
Catch22- | donderdag 16 oktober 2014 @ 18:01 |
Als het onder 5 graden is | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 16 oktober 2014 @ 18:09 |
FTFY | |
NieuweNier | donderdag 16 oktober 2014 @ 18:52 |
Dat begrijp ik. Maar vanaf welke maand? De achterbak is op dit moment de beste plaats ze te bewaren. Maar ik ga geen twee maanden met banden achterin rondrijden. | |
Piet__Piraat | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:02 |
Vanaf februari natuurlijk. Want de vijf graden in oktober zijn veel warmer dan vijf graden in februari. | |
NieuweNier | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:04 |
Je weet dat ik dat niet bedoel. Ik wil gewoon weten welke maand dat ongeveer is. | |
Piet__Piraat | donderdag 16 oktober 2014 @ 19:07 |
En ik wil wel weten wat de winnende Lottogetallen van volgende week zijn. http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ November dus ongeveer. Maar het is koffiedik kijken. Misschien heb je ze volgende week al nodig als het weer plots omslaat. En misschien ook eigenlijk niet, zoals vorig jaar. | |
Aiko_ | zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:02 |
Help ![]() Ik wil in mijn Suzuki Swift een wasmachine vervoeren van Amsterdam naar Utrecht. Nou zegt een kennis van me: niet doen, is veeeeeel te zwaar ![]() Is dat zo? | |
Catch22- | zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:02 |
Neejoh. Zon ding weegt toch niet meer dan een persoon ? Wel rekening houden met een iets langere remweg mogelijk | |
Aiko_ | zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:06 |
Weegt wel aardig wat maar inderdaad niet meer dan 2 mensen / 150 kilo. Loigsch nadenken ... dankjewel Catch22- Ik zal 'm ook zo veel mogelijk naar het midden van de auto schuiven en rijden als een omaatje ;-) | |
fathank | zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:28 |
Gewoon achterin schuiven. Als je t met 2 man kan tillen kan het ook in je auto | |
JohnB52 | zaterdag 18 oktober 2014 @ 18:27 |
Je kennis is te dik? | |
Hugo__Boss | zondag 19 oktober 2014 @ 13:47 |
Ik heb een Peugeot 206 HDI uit 2003. Aan de richtingaanwijzer bedien je tevens het stadslicht en dimlicht. Probleem is dat als het dimlicht en stadslicht uitgeschakeld zijn, toch regelmatig het dimlicht gaat branden. Tikje tegen de schakelaar en hij gaat weer uit. Kan een tijdje goed gaan, maar soms springt dimlicht weer vanzelf aan. Wanneer de richtingaanwijzer is ingeschakeld stopt deze soms met knipperen en als dat gebeurt gaat het dimlicht branden. Klein tikje en het herstelt zich beide weer. Wanneer ik het dimlicht ingeschakeld heb, is er minder aan de hand. Heel soms stopt de richtingaanwijzer met knipperen, maar het dimlicht blijft wel netjes branden. Ik rijd nu dus ook meestal met het dimlicht ingeschakeld, maar een beetje irritant is het wel. Is hier iets aan te doen, of is hij economisch TL omdat de hele unit in de stuurkolom vervangen moet worden? Mijn vorige 206 had ook soms dat de richtingaanwijzer stopte, maar niet dat het dimlicht spontaan ging branden. | |
Erasmo | zondag 19 oktober 2014 @ 13:54 |
Klinkt als een contactprobleem in het pookje. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 oktober 2014 @ 14:01 |
Ff uitlezen, en dan de parameters controleren. Maar het lijkt er op dat de stuurkolombediening defect is. | |
Dingest | zondag 19 oktober 2014 @ 14:03 |
Zie elders in dit topic over een Citroën Xsara Picasso ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 oktober 2014 @ 14:11 |
Nou? | |
Fuszy | zondag 19 oktober 2014 @ 21:15 |
Nog geen update, omdat er nog niks gebeurd is ![]() Bedankt voor de interesse in ieder geval ![]() | |
Fuszy | dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:18 |
Een kleine update. De accu is doorgemeten en de waardes die eruit komen zijn normaal, dus een bijna dode accu is het gelukkig niet. Naar die zekeringen moet ik nog even kijken. Vervelend als het donker is ![]() Mijn vader denkt dat het iets met vocht te maken heeft. Daar kan hij wel eens een punt hebben. Elke keer als het wat slechter weer is geweest c.q. veel geregend heeft heb ik problemen de laatste tijd. | |
Hugo__Boss | dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:01 |
Nou auto laten uitlezen, ze hebben niks kunnen vinden wat daar betrekking op heeft, wel een aantal motorstoringen was er blijkbaar te zien. Nooit iets van gemerkt sinds ik hem heb, neem aan dat bij een motorstoring toch minstens het bekende oranje lampje aan moet gaan? Richtingaanwijzer is een mechanisch probleem in het contact dus, moet dus een nieuwe stuurkolombediening in. Waren nog wel wat dingetjes mis mee, kleinere en grotere dus ik ga er maar niet meer investeren. Auto had ook wel behoorlijk veel gereden volgens de dealer, 248K, valt mee toch zou je zeggen. | |
Fuszy | dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:06 |
Update 2: Mijn Ibiza stopte er zaterdag bijna helemaal mee met functioneren. Ik kreeg hem zelf niet meer zo gestart dat hij ook bleef draaien. Mijn zwager kreeg hem gelukkig wel gestart en heeft hem bij een garage gezet. Al heeft hij er wel een half uur over gedaan om hem een beetje draaiende te houden. Langs de garage geweest afgelopen maandag om mijn sleutel af te geven en gezegd wat er aan de hand was. Hij ging hem dus goed uitlezen en kijken wat er aan de hand was. Vandaag nogmaals langs de garage geweest want ik had nog niks gehoord. Hij had er een paar keer in gereden, vaak gestart en tot op heden 0 problemen!. Nou ja, 0 problemen. De accu spanning was wat laag dus hij heeft hem een keer opgeladen en mijn uitlaat is wat bagger, maar niet iets om direct te vervangen. Samen met hem een stuk gereden en hij startte echt super, reed echt prima en ook geen problemen. Wel had hij gevraagd of ik er wat in had zitten wat stroom trok. Dat had ik niet maar ik merkte wel op dat er nog een kabel in lag die in mijn radio zat naar een cd wisselaar ![]() Mijn radio gaat blijkbaar niet helemaal uit. Wellicht een verkeerde Seat soundsystem aangesloten of gewoon verkeerd aangesloten. Kan dus zijn dat als hij nu een paar dagen stil staat hij mijn accu langzaam leeg trekt en hij daardoor niet goed start. Ik ben benieuwd hoe het verder afloopt ![]() | |
2cv | dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:30 |
Dat accu/laadprobleem kan het euvel wel eens zijn. Beetje gas geven en de boordspanning is weer in orde. Maar hoe je het spul dan überhaupt aan de praat krijgt ... ? | |
monsterd. | woensdag 29 oktober 2014 @ 21:51 |
Weet iemand of reparaties in Duitsland wat goedkoper zijn of is dat verschil miniem? ![]() | |
Piet__Piraat | woensdag 29 oktober 2014 @ 21:52 |
Dat ligt eraan waarvoor je gaat. Ik heb regelmatig gehoord dat het voor kleine reparaties niet echt loont, maar dat je op grotere reparaties wel e.e.a. kan besparen. | |
derLudolf | woensdag 29 oktober 2014 @ 21:52 |
Voor Duitse auto's sowieso meende ik gehoord te hebben | |
monsterd. | woensdag 29 oktober 2014 @ 22:32 |
Lekke koppakking inclusief vlakken. Mocht er iemand daarvoor een goed adresje in het oosten van het land weten dan is ook goed natuurljk ![]() Ik heb een jap met een Franse motor ![]() | |
Catch22- | woensdag 29 oktober 2014 @ 22:39 |
Uurprijs is sowieso lager | |
klawie | woensdag 29 oktober 2014 @ 22:40 |
Gewoon een motorrevisie bedrijf zoeken en anders vua internet offertes aanvragen | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 29 oktober 2014 @ 22:40 |
1.5 DCi? Die mag je niet vlakken. Kunnen de kleppen niet tegen, tevens moet de kop er door een dealer afgehaald worden. De HP-pomp moet er af, en als je deze niet met een speciaal kaliber monteerde dan heb 16 kromme kleppen over een paar duizend km | |
2cv | donderdag 30 oktober 2014 @ 01:43 |
Zowieso zou ik een kop niet vlakken. Er worden allerlei ingewikkelde technieken gebruikt om de gaten van de nokkenas tot op de miljoenste millimeter nauwkeurig exact in lijn te boren, en als de kop krom is, zitten die gaten in de verste verte niet meer in lijn. Vervolgens komt er een revisieboer met z'n koppenvlakapparatuur aan zetten en negert dat die gaten niet in lijn zitten en rost gewoon die hele kop vlak zodat het spul mooi afdicht. De nokkenas moet je met een moker in de kop slaan en je motorvermogen halveert omdat het zoveel moeite kost om die nokkenas rond te draaien en je distibutieriem houdt het ook niet zo lang meer vol omdat die veel zwaarder belast wordt. Daarbij buigt bij draaiende motor de nokkenas continu alle kanten op, dus na een paar honderd/duizend kilometer ligt je nokkenas in tweeën en proberen de zuigers de kleppen dicht te drukken. Koppen vlakken ![]() | |
monsterd. | donderdag 30 oktober 2014 @ 09:21 |
Hmm wist ik niet.. Zal de dealer eens bellen dan. Zou Renault of nissan er meer verstand van hebben? ![]() | |
JohnB52 | donderdag 30 oktober 2014 @ 09:34 |
Is dat alleen zo bij nieuwere typen blokken? Weet wel zeker dat het bij Saab motoren regelmatig gedaan word, en daar zijn geen problemen bij. | |
2cv | donderdag 30 oktober 2014 @ 15:22 |
Bij alle blokken waarbij de nokkenas door de kop loopt, ongeacht bouwjaar. De kop gaat krom, en de gaten staan daarom niet meer in lijn. Je moet de kop daarom niet vlakken maar richten. | |
house_is_a_feeling | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:18 |
Zijn dat alle (D)OHC blokken? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:18 |
Waar denk je dat OHC voor staat? | |
2cv | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:21 |
Ik ben niet goed in afkortingen. Dat betekent geloof ik (Dual) Overhead Camshaft/(Dubbele) Bovenliggende Nokkenas ? Zo ja: ja. | |
house_is_a_feeling | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:22 |
Daar waar de afkorting voor staat inderdaad, en of dat valt onder de beschrijving 'nokkenas door de kop' ![]() Thanks 2cv! | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 30 oktober 2014 @ 20:27 |
Overhead Camshaft, maw, bovenliggende nokkenas. Hij zit dus in de cilinderkop. | |
2cv | donderdag 30 oktober 2014 @ 21:12 |
Ik ken (en heb ! ) trouwens een motorblok waarbij de nokkenas in een apart rekje zit. Dat rekje zit weer op de kop geschroefd. Maar wat denk je wat er met dat rekje gebeurt als je de bouten vast schroeft en de kop is krom ? Juist ![]() | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 30 oktober 2014 @ 21:13 |
Dan heb je een nokkenashuis ![]() | |
2cv | donderdag 30 oktober 2014 @ 21:14 |
Dat zeg ik, een rekje ![]() ![]() | |
sittingtuck | donderdag 30 oktober 2014 @ 22:03 |
Wat is tegenwoordig de norm qua max leeftijd van te monteren winterbanden? | |
2cv | vrijdag 31 oktober 2014 @ 00:08 |
Ik vond de mijne na 2-3 jaar al zo weinig grip hebben dat ik ze vervangen heb. | |
Piet__Piraat | vrijdag 31 oktober 2014 @ 08:37 |
Vijf jaar of 4mm zijn de normen die meestal door 'het wereldje' gebruikt worden. | |
sittingtuck | vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:03 |
Iemand probeert me banden uit feb 2010 voor een prijs nauwelijks minder dan nieuw (ivm weinig slijtage) te verkopen, vandaar.. | |
NieuweNier | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:12 |
Bij 4mm moet je ze weggooien. Niet meer monteren. | |
bokkepoot | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:15 |
![]() Goeie banden weggooien, het enige wat er dan mis mee is dat als het echt sneeuwt ze waardeloos zijn. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:22 |
Winterbanden met een profiel =/< 4MM mag niet meer worden beoordeeld als een winterband. Nu maakt het in Nederland geen zak uit, maar in bijvoorbeeld Duitsland, waar een winterbanden plicht is, ben je wel de sjaak als er wat gebeurd en jij heb 4mm of minder profiel op je winterbanden. | |
bokkepoot | vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:34 |
Weet ik, maar je kan prima de banden oprijden in de zomer. | |
Piet__Piraat | vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:31 |
Dat zou ik niet meteen doen ivm de samenstelling van het compound (is vrij zacht), maar er na maart nog een maandje of twee mee doorrijden moet geen kwaad kunnen. Dan in oktober weer monteren (als het niet zo idioot warm is als dit jaar ![]() | |
sittingtuck | zondag 2 november 2014 @ 21:38 |
Is het überhaupt aan te raden gebruikte winterbanden (dus door iemand anders met een andere auto bereden) te monteren? | |
NieuweNier | maandag 3 november 2014 @ 17:31 |
Dat kan prima. Weten jullie trouwens wanneer de nieuwe deadline voor de betaling van de mrb is? Ik zit vakanties re boeken en wil geen problemen krijgen... | |
Piet__Piraat | maandag 3 november 2014 @ 17:40 |
Maak je dat nog zelf over? De tering, dat die mensen nog bestaan zeg. | |
bokkepoot | maandag 3 november 2014 @ 17:41 |
Ligt heel erg aan hoe je rijd, ik merk het verschil wel tussen zomerbanden en winterbanden. Maar ik durf gerust in de zomer op winterbanden te rijden, het limiet van de banden zoek ik zelden op. Ja, ik word kriegel van grote incasso's en student | |
Sounddragon | maandag 3 november 2014 @ 21:26 |
ik rijd al op een setje nieuwe sinds Maart, heb nog een mm of 6 over na bijna 50k kilometer. Zó hard slijten ze dus ook weer niet ![]() | |
Sounddragon | maandag 3 november 2014 @ 21:29 |
Ikke wel, en ik heb hem nog niet gevonden, en ze remmen als een idioot ![]() | |
NieuweNier | dinsdag 4 november 2014 @ 20:54 |
FML er is, alweer, iets kapot aan mijn auto. De voorruit verwarming heeft het random begeven. Precies nu het winter wordt ![]() De linker kant verwarmt nog prima. De rechter kant echt buitengewoon matig. Kan dit een zekering zijn of is de ruit nu gewoon kapot? | |
Hyperdude | dinsdag 4 november 2014 @ 20:59 |
Zekering kan je toch zo nakijken? Relais/schakelaar kan ook nog kaduuk zijn? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 4 november 2014 @ 21:01 |
de ruit zelf | |
NieuweNier | dinsdag 4 november 2014 @ 21:28 |
Echt? Fucking ellende. Ik heb geen zin hinderden euro te betalen km de ruit te vervangen, maar krabben is nier chill... | |
Catch22- | dinsdag 4 november 2014 @ 21:33 |
leg dan zon ding op je voorruit. Of koop spray. | |
NieuweNier | dinsdag 4 november 2014 @ 21:35 |
Zo'n ding? Dat daar spray voor is is wel nice ![]() Wel hopen dat het lang blijft zitten. RainX werkt bijvoorbeeld maar een dagje ofzo ![]() | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 4 november 2014 @ 21:39 |
![]() | |
Catch22- | dinsdag 4 november 2014 @ 21:42 |
die spray ontdooit het. Met zon ding bedoel ik zon plaat die je op je ruit doet voor de nacht | |
bokkepoot | dinsdag 4 november 2014 @ 21:53 |
Zo'n woeste ruit met voorruitverwarming kost wel wat knaken, 800 incluis plaatsen ![]() Das wel wat andere koek dan je standaard ruitje | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 4 november 2014 @ 21:53 |
Een ijskrabber kost 2 euro of zo? | |
house_is_a_feeling | dinsdag 4 november 2014 @ 21:55 |
Laat hem barsten en claim je ruit op je wa+. Laat ze daarna dit topic zien zodat ze weten dat je het met voorbedachte rade doet. | |
bokkepoot | dinsdag 4 november 2014 @ 21:57 |
Zo'n ruit werkt beter en sneller ![]() ![]() | |
ikweethetookniet | dinsdag 4 november 2014 @ 22:00 |
Je stuur zit toch ook links ![]() De rest ontdooien mbv kachel als je onderweg bent ![]() Hier standkachel ftw ![]() | |
Dingest | dinsdag 4 november 2014 @ 22:07 |
Ik heb niet eens een verwarmde blower. Stel je eens niet zo aan over een defecte voorruitverwarming ![]() | |
NieuweNier | dinsdag 4 november 2014 @ 22:18 |
Inderdaad. Bovendien is op een knopje drukken veel relaxeder dan in de kou in nette kleding over je vieze auto hangen. | |
NieuweNier | dinsdag 4 november 2014 @ 22:18 |
Wait whut hoe kan je blower kapot zijn. En ik dacht dat ik in een barrel reed ![]() | |
house_is_a_feeling | dinsdag 4 november 2014 @ 22:21 |
Google eens naar Fiat 126p ![]() | |
Catch22- | dinsdag 4 november 2014 @ 22:31 |
NN lijkt me zo iemand die 30cm2 ijsvrij maakt en dan gaat rijden | |
JohnB52 | dinsdag 4 november 2014 @ 22:38 |
Gast, heb je polio dat je vingers afbreken tijdens het aanbrengen van de Rain X? Als je het goed aanbrengt, blijft dat een half jaar of 15.000 km goed. Gebruik YouTube maar voor filmpjes hoe t wel moet. En als t niet lukt kan je nog altijd over je voorruit heen pissen, dan smelt t ook. Daarna wel je blower op full zetten en na 3 minuten op recirculeren | |
JohnB52 | dinsdag 4 november 2014 @ 22:40 |
Huh jij gaat toch altijd eerst 4 uur sporten voordat je 18 uur moet werken? Of was dat Roadtrip? | |
NieuweNier | dinsdag 4 november 2014 @ 22:50 |
Dat spul komt bij mij gewoon uit de wasstraat. Blijkbaar dus een veel minder goede manier van aanbrengen. | |
Dingest | dinsdag 4 november 2014 @ 22:54 |
De blower doet het prima, maar zit voorin en zuigt alleen directe buitenlucht aan. Het ontwerp om via de middentunnel wat warme lucht van de motor achterin aan te voeren naar de voorruit is bagger, zodat alle warmte al is weggesijpeld tegen de tijd dat het de ruit zou moeten bereiken. En toch kan ik nog in de winter rijden ![]() | |
Catch22- | dinsdag 4 november 2014 @ 22:57 |
dat is dezelfde persoon | |
Catch22- | dinsdag 4 november 2014 @ 22:57 |
goh | |
NieuweNier | dinsdag 4 november 2014 @ 23:24 |
Wist ik veel dat het 15.000km mee zou horen te gaan. Ik koop gewoon RainX en baseer daar mijn ervaringen op. Lekker aardig zijn we weer ook voor elkaar ![]() | |
Catch22- | dinsdag 4 november 2014 @ 23:27 |
je wasstraat brengt het aan of doe je het zelf? | |
NieuweNier | dinsdag 4 november 2014 @ 23:28 |
De wasstraat brengt het aan. Met zoals wax enzo | |
JohnB52 | woensdag 5 november 2014 @ 09:10 |
Ja en dan klagen dat t niet werkt? Koop maar gewoon n flesje en dan horen we je wel weer. | |
GeenHelpdesk | woensdag 5 november 2014 @ 20:54 |
Simpele vraag: moet je altijd de koplampen opnieuw afstellen wanneer je die hebt vervangen? Heb er weinig zin in om dat zelf te doen, maar om nu voor een lampje naar de garage te rijden ... | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 5 november 2014 @ 20:58 |
Officieel ja. Maar als je de unit laat zitten dan niet ![]() ![]() | |
JohnB52 | woensdag 5 november 2014 @ 22:38 |
Als mensen seinen dat je groot licht nog aan staat, dan zit je H4 lampje op zn kop ![]() | |
Five_Horizons | vrijdag 7 november 2014 @ 15:35 |
Heb hier een nieuw slot van een achterportier van een Renault Modus. Nu krijg ik de deurhendel niet los (of beter: ik krijg het slot niet los van de deurhendel aan de buitenkant). De deurpaneel heb ik verwijderd, maar ik vermoed dat ik de deurhendel los moet maken, maar ik zou niet weten hoe.... ![]() Iemand een idee? | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 7 november 2014 @ 16:02 |
In de zijkant va de deur zit een rubber, die lis. Dan zie je een schroef die los. En dan ben je er | |
Five_Horizons | vrijdag 7 november 2014 @ 16:45 |
Bedankt! Ik had inmiddels de Bowdenkabel losgekregen van de hendel (door in de deur, met heeeeeeel weinig ruimte, te pielen). Daar hoefde de hendel niet voor los. Nu moet de nieuwe kabel erin en dat is een stuk moeilijker in die kleine ruimte. Ik zal kijken of het loshalen van de buitenhendel me wat meer ruimte geeft. Ik ben nu vooral m'n handen aan het openhalen... ![]() | |
Piet__Piraat | vrijdag 7 november 2014 @ 17:43 |
Als je geen gekke dingen doet en alleen het pitje vervangt niet. Als je de hele unit moet demonteren (bij sommige auto's werkt het helaas zo) dan is het wel slim ja. Of je moet in het donker even je auto voor een muurtje zetten en het zo afstellen, maar dan moet je wel een goed gevoel ervoor hebben. | |
Kadooosh | zondag 9 november 2014 @ 10:32 |
Na 3 jaar is mijn accu al op. Bij het starten schiet ie naar 5v toe. Nu ga ik maar een nieuwe kopen maar welke merken hebben jullie goeie ervaring mee? Deze was van coldax. Drie jaar is wel erg weinig toch. Is voor een polo 2 '90. | |
Erasmo | zondag 9 november 2014 @ 10:49 |
![]() Hoe is de staat van de rest van de auto? Erg, wil je er nog lang mee doorrijden? | |
klawie | zondag 9 november 2014 @ 11:04 |
[quote]![]() Na 3 jaar is mijn accu al op. Bij het starten schiet ie naar 5v toe. Nu ga ik maar een nieuwe kopen maar welke merken hebben jullie goeie ervaring mee? Deze was van coldax. Drie jaar is wel erg weinig toch. Is voor een polo 2 '90. [/quote Varta of een bosch | |
Kadooosh | zondag 9 november 2014 @ 11:10 |
Mwa niet heel goed... in principe wil ik hem op rijden. Vorige apk(augustus) was zo'n ¤300 en bij de volgende doe ik hem dan weg als het zoveel weer is. Ik rij er sowieso erg weinig mee. Zeggen jullie dit niet doen? http://www.accushop.nl/co(...)escription=1&model=1 Erg goedkoop. Hoorde dat Yusha wel goed is... http://www.accuwarenhuis.(...)olt-44ah-20h-mf.html Geen geld toch... [ Bericht 11% gewijzigd door Kadooosh op 09-11-2014 11:52:57 ] | |
Erasmo | zondag 9 november 2014 @ 12:13 |
In dat geval zou ik lekker naar de sloop gaan, daar kun je vaak een amper gebruikte accu krijgen voor ¤25 van een merk als Varta of Bosch. | |
NieuweNier | woensdag 12 november 2014 @ 22:08 |
Het is heel gek. Sinds een paar dagen beslaat mijn auto ineens extreem sterk aan de binnenkant. Is er misschien een lekkage? Of is er iets geks met het weer? Ook echt alleen bij de voorruit. De airco haalt het wel binnen een paar seconden weg. Aan de buitenkant beslaat hij ook. Ik doe dan de elektrische ramen naar beneden om het weg te halen. Kan dat kwaad? Komt er zo water waar het niet hoort waardoor het gaat roesten enzo? Of kan ik dit gewoon blijven doen? Thx voor de hulp alvast ![]() | |
Sounddragon | woensdag 12 november 2014 @ 22:28 |
Het is bij vlagen erg vochtig 's nachts. Je kunt kijken waar het interieurfilter zit en of dat niet nat is omdat bijvoorbeeld blaadjes de afwatering van de paravan verstoppen waardoor je filter verzuipt. Ik neem aan dat je je deur(panel)en niet open hebt gehad en dat daar gewoon netjes de folie nog in zit? | |
Sounddragon | woensdag 12 november 2014 @ 22:29 |
Iets met peanuts en monkey's ![]() | |
Oceanview | zaterdag 15 november 2014 @ 10:43 |
Komt het niet omdat als je eenmaal airco gebruikt om te ontwasemen dat je dan altijd airco moet gebruiken tenzij je je vooruit schoonmaakt van binnen, dat ervaar ik tenminste. | |
Sounddragon | zaterdag 15 november 2014 @ 10:46 |
Nee. Ik heb niet eens airco, en ik heb nergens problemen mee. Vocht zit in de buitenlucht, die verwarm je in je auto, en als je hem wegzet koelt die lucht af, en condenseert een deel van dat vocht op de binnenkant van je ruiten. En schone ramen wil je eigenlijk altijd.. toch? | |
house_is_a_feeling | zaterdag 15 november 2014 @ 13:26 |
Aan de andere kant Is het ook wel de periode waarin de meeste auto's wel beslaan, maar een minuutje de blower aan moet het verhelpen. Tenzij hele vieze ramen en idd binnensluipend vocht. | |
Fuszy | zaterdag 15 november 2014 @ 15:06 |
Update 600: ![]() Mijn Seat Ibiza (bj. 2000, 1.6) is sinds afgelopen maandag weer in mijn bezit, nadat ik hem bij de garage had gestald met startproblemen. Hij had wat onderdelen vervangen. De verdeelkap is vervangen, hij had er nieuwe bougies ingezet en een of andere sensor vervangen. Die waren allen wel aan vervanging toe zei hij. Volgens mij had ik al een keer gezegd dat de radio de boosdoener kan zijn. Het is volgens mij een seat soundsystem 2. Die gaat automatisch aan, zelfs als de auto uit staat. Nu had ik gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is. Wat de garagehouder nu in eerste instantie had gedaan was. De radio loskoppelen, zodat ik hem in ieder geval kon testen. Dat heb ik dan ook gedaan deze week en starten doet hij prima tot op heden, alleen door de loskoppeling van mijn radio is de warmteregelaar en de blower ook afgesloten. Zeer vervelend nu het zo vochtig is. Daar ben ik vandaag voor terug gegaan want hij had nog een idee om de radio af te sluiten en de blower standaard aan te zetten. Geen idee of dat goed werkt, maar zo doet hij het in ieder geval. Er zit waarschijnlijk een verkeerde radio in en een goede (WERKENDE) is moeilijk aan te komen blijkbaar. Als je die wel hebt, dan kan je hem laten reviseren. Kost me wel 150/200 euro blijkbaar ![]() Tot op heden is deze auto nog niet veel soeps geweest voor me en misschien ga ik hem dan ook wel verkopen. Al weet ik niet hoe ik een auto met wat mankementen kan verkopen (geen radio, geen instelbare blower en een uitlaat die wel vervangen kan worden). | |
Piet__Piraat | zaterdag 15 november 2014 @ 15:26 |
Die uitlaat laat je dicht smeren en die auto verkoop je toch aan aan handelaar, met of zonder radio? Gaat toch wel op export en daar knutselen ze er voor 50 tientjes arbeidsloon 10 uur aan en dan is het probleem opgelost. | |
Erasmo | zaterdag 15 november 2014 @ 16:07 |
Geen auto maar een brommer ![]() Vandaag even uit de schuur getrokken en warempel starten lopen. Alleen draaien de trappers mee als je gas geeft. Als het lager bij het achterste tandwiel zie is dat denk ik de schuldige want draaien doet die niet meer ![]() | |
Fuszy | zaterdag 15 november 2014 @ 16:25 |
Hoe kom ik erachter wat mijn auto ongeveer nog waard is. Zal niet heel veel zijn. Allicht een stuk minder dan waar ik hem nog niet heel lang geleden voor gekocht heb ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 17 november 2014 @ 01:21 |
Opzoeken op Marktplaats of op die website, ikwilvanmijnautoafpuntnl ofzo... Word je mee doodgegooid aan reclames op de radio... | |
#ANONIEM | maandag 17 november 2014 @ 07:48 |
Zomoto.nl | |
NieuweNier | woensdag 3 december 2014 @ 16:32 |
Het wordt nu echt tijd winterbanden te monteren. Waar kan ik dat het beste doen? Ze moeten ook gebalanceerd worden. En de auto uitgelijnd. De kwikfit vraagt 66 euro. Dat vind ik erg veel... | |
fathank | woensdag 3 december 2014 @ 16:43 |
Ga naar Ali waar je ook je grote beurt had voor 100 piek. | |
Catch22- | woensdag 3 december 2014 @ 16:45 |
Zoek een Bosch garage. | |
densmee | zondag 21 december 2014 @ 18:07 |
In onze lincoln hebben wij twee 80 ampère accu's, onze limo is een 12 volt systeem maar met veel luxe aanboord dus grote dynamo en 2 accu's. Is het nou verstandig en mogelijk om doormiddel van de accu's in serie te gebruiken 24 volt te ontrekken voor een zware omvormer en compressor? | |
Erasmo | zondag 21 december 2014 @ 18:16 |
Dus eraf halen, afhalen, omleggen, balanceren, monteren en uitlijnen x4 voor ¤66? | |
Erasmo | zondag 21 december 2014 @ 18:17 |
Mogelijk ja, verstandig nee. Hoeveel W zijn de omvormer en compressor? | |
densmee | zondag 21 december 2014 @ 18:24 |
Omvormer zal een 60 Ampere trekken op 24 volt En compressor zijn we nog niet helemaal uit hoe dat te regelen, of bij de multiriem, 12 volt of 24 volt. Maar de compressor zal hooguit 20 ampere trekken | |
Sounddragon | maandag 22 december 2014 @ 02:39 |
Wat ben je van plan met die pooierboot? ![]() | |
densmee | maandag 22 december 2014 @ 08:28 |
Carbagerun dus daar hebben we flink lucht nodig voor onze tgv hoorns, en 220 voor beeldschermen xboxen en dat soort ongein ![]() | |
FransDeens | maandag 22 december 2014 @ 10:00 |
Ik vermoed dat die 66 euro alleen voor de banden monteren en balanceren is, uitlijnen kost ook ongeveer zoveel. | |
Erasmo | maandag 22 december 2014 @ 11:04 |
220 kun je ook gewoon van 12V maken. | |
densmee | maandag 22 december 2014 @ 11:48 |
jep maar de victron 24 volt zijn een stuk goedkoper aan te komen vandaar | |
Erasmo | maandag 22 december 2014 @ 12:13 |
Ik zou een gescheiden 24V huishoudaccusysteem(3x woordwaarde!) aanleggen. Een oude vrachtwagenaccu is niet bijzonder duur en je hebt toch zat ruimte in de limo. | |
Glasvezelbehang | maandag 22 december 2014 @ 14:13 |
Hoi, Ik nam vandaag een kijkje onder mijn moterkap en kwam tot de ontdekking dat die brede slang, onder in de afbeelding los zit. Nu merk ik met het autorijden niets maar vraag mij toch af wat is dit voor slang en gezien ik geen idee heb hoe lang hij los zit kan dit schadelijke gevolgen hebben voor op de lange termijn van mijn auto? ![]() | |
klawie | maandag 22 december 2014 @ 16:21 |
Kan geen kwaad ik reed zonder | |
BlackLining | maandag 22 december 2014 @ 16:30 |
Carterventilatie.. De olie zal wel sneller verslechteren en je loopt kans dat er zo nu en dan wat olie uit komt zetten. De slang zuigt overdruk uit het Carter weg. Vroeger ging dat nog gewoon de buitenlucht in, maar het is wel zo schoon om het gewoon te verbranden. | |
Glasvezelbehang | maandag 22 december 2014 @ 17:24 |
Dank jullie wel, ik denk dat ik dan toch morgen maar ff een slangklemmetje haal, kleine moeite. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 22 december 2014 @ 20:14 |
Ik vind het eerder knap dat je niet ziet dat je de accu mist ![]() | |
Kentekenplaat | donderdag 25 december 2014 @ 12:19 |
Is dat wel carterventilatie? Volgens mij gaat die slang van het spruitstuk naar het luchtfilter en dient het ter opwarming van de buitenlucht. | |
Barcaconia | zondag 28 december 2014 @ 12:30 |
Ik moet bij een vw polo uit 2001 benzine 1.2 het carter er onderuit halen. Hier zit de aandrijfas in de weg voor een paar boutjes. Welk gereedschap heb ik nodig om de aandrijfas er af te halen? Lijkt een 12-kant inbus oid te zijn... | |
daNpy | zondag 28 december 2014 @ 12:40 |
Is dat niet zo'n veeltand-torx (E10) | |
Barcaconia | zondag 28 december 2014 @ 12:51 |
Zou zomaar kunnen. Ik ken ze niet maar moet het ff gaan kopen dus ik zou graag in 1x de juiste meenemen. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 28 december 2014 @ 13:00 |
Als het E10 is weet ik ook niet exact, maar gewoon zo'n setje halen. Het carter zit dacht ik ook vast met die dingen alleen met een andere maat ![]() | |
densmee | zondag 28 december 2014 @ 13:04 |
VAG van die tijd zit vol met die veeltandtorx inderdaad | |
daNpy | zondag 28 december 2014 @ 17:21 |
E8 ![]() | |
house_is_a_feeling | zaterdag 3 januari 2015 @ 18:55 |
Koplamphoogteverstelling doet het niet en APK komt er aan. Kom ik weg met de knop er uit halen en de kabel die er naartoe loopt niet weg te werken of moet het gat echt afgedicht zijn? Valt niet mee om een dode schakelaar te vinden op korte termijn via onderdelenlijn maar maandag bel ik nog wel even wat sloperijen op. Gaat om Mazda 6 MY2003 | |
Barcaconia | zaterdag 3 januari 2015 @ 18:57 |
heb zo'n setje gekocht en het is gelukt. Carter zit trouwens met gewone inbusjes. | |
NieuweNier | woensdag 7 januari 2015 @ 21:05 |
Ik ben vandaag 2 uur bezig geweest met het uit de sneeuw krijgen van mijn auto. Graven, hakken, strooien, en veel proberen. Hier terug in utrecht merkte ik dat mijn auto veel makkelijker en soepeler toeren maakt. Alsof er minder weerstand is. Zeker tussen de 2000 en 3000. Mijn eerste gedachte is dus "oh god de koppeling". Maar wanneer je terug schakelt met 2000 toeren bonkt de auto terug en stijgen de toeren onmiddellijk. Ook als ik weg probeer te rijden met de handrem erop stijgen de toeren niet... De motor doet moeilijk maar de koppeling lijkt niet te slippen. Zie ik iets over het het hoofd met het diagnostiseren van een lamme koppeling? Of is er blijkbaar constant volgas op de autobahn weerstand ergens weggebrand? Het is een diesel en ik heb hem een lange tijd alleen in de stad gebruikt... Nu dus veel toeren in de bergen en volgas autobahn. Als het de koppeling is zou het zwaar klote zijn... Als hij schoongebrand is zou dat mooi zijn. Maar het is nu echt veel smoother. Lijkt een beetje op revven in neutraal. Maar dan ga je vooruit. En hard... | |
bokkepoot | woensdag 7 januari 2015 @ 21:08 |
Iets met koud, intercoolers en turbo..... Een turbo motor doet het beter op koude lucht, maar zou je als normale bestuurder niets van merken... | |
NieuweNier | woensdag 7 januari 2015 @ 21:14 |
Ik merkte het in utrecht. Toen I'm hier vertrok was het kouder dan nu... | |
bokkepoot | woensdag 7 januari 2015 @ 21:16 |
Dan heb je waarschijnlijk je uitlaat en je injectoren goed schoon geblazen... Beetje vaart gehouden op de autobaan? Rijd je normaal veel korte stukjes? | |
NieuweNier | woensdag 7 januari 2015 @ 21:18 |
Waar het mogelijk was volgas ![]() Best wel veel verkeer though... ![]() Maar we hebben inclusief 5 pauzes (mijn maat heeft een kleine blaas), en allemaal files en baustelle, ongeveer 7 uur en 45 minuten gedaan over 900km. Niet heel snel maar wel vaak rond de 200 gereden. Ik heb idd de laatste maanden veel korte stukjes gereden. Als in minder dan 5km. | |
derLudolf | woensdag 7 januari 2015 @ 23:56 |
Dat is XZN oftewel Spline volgens mij. Is het zoiets? ![]() @NieuweNier: Je hebt n Mondeo diesel toch? Toevallig geen probleem met dubbrlmassabliegwiel ipv koppeling. Staat die generatie die vanaf 2001? is gemaakt om bekend ![]() | |
bokkepoot | donderdag 8 januari 2015 @ 19:47 |
Een DMV voel je, dan gaat dat hok trillen als een gek. Ook krijst je DMV als je hem start... | |
monsterd. | woensdag 14 januari 2015 @ 17:29 |
Chuck, weet je toevallig waar de gps antenne van een Mercedes sprinter uit 2007 zich bevindt? Zit deze in de radio ingebouwd of is deze ergens extern aangesloten? | |
klawie | woensdag 14 januari 2015 @ 17:46 |
Als het goed is zit er een blauw stekkertje aan de achterkant op volg die en je komt er is het een comand systeen ? | |
Barcaconia | woensdag 14 januari 2015 @ 17:48 |
Als ik het goed heb zit die onderaan de kap geplakt die midden bovenop het dashboard zit (boven de radio). | |
monsterd. | woensdag 14 januari 2015 @ 17:49 |
Ik heb het al gevonden idd. Het is een command systeem. Het blauwe stekkertje ook gevonden. De volgende vraag is; hoe krijgen we hem er makkelijk uit, zonder veel los te halen? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 14 januari 2015 @ 18:33 |
Antennevoet normaal gesproken. | |
monsterd. | woensdag 14 januari 2015 @ 20:16 |
Thanks, we gaan even zoeken ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 14 januari 2015 @ 20:24 |
Zul je weinig aan zien, zit er een blauwe stekker aan, dat zit er een GPS ontvanger in. Repareren kan ook niet, vervangen is de methode. | |
monsterd. | woensdag 14 januari 2015 @ 20:29 |
Ik heb al gezien dat de ontvanger goedkoop te vervangen is idd. ![]() | |
tobitronics | zondag 1 februari 2015 @ 22:08 |
Mijn auto heeft de laatste tijd af en toe een raar euvel bij het starten. Ik heb een push-to-start knop welke de motor start als de koppeling is ingetrapt. Ik doe dit en druk op de knop en de motor start, echter slaat deze per direct weer af (vrijwel zonder dat je t door hebt), als ik dan weer op start druk doet ie t gewoon. Probleem is niet bij elke start, slechts af en toe. Nou las ik dat dit de BDP sensor kan zijn, kan dit kloppen? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 februari 2015 @ 22:27 |
Je bedoelt een Start- en Stop-systeem? Over wat voor een auto ed praat je precies? | |
tobitronics | zondag 1 februari 2015 @ 22:30 |
Betreft een renault scenic uit 2004, en nee ik bedoel geen start-stop systeem maar gewoon dat een drukknop de taak van sleutel in het contact omdraaien overneemt (a.k.a. ik beinvloed de duur van de startermotor/het starten niet) | |
Chuck-N0rr1s | zondag 1 februari 2015 @ 22:33 |
Dat kan bij die modellen de BDP-sensor zijn, controleer als de stekker blauw is. De kaartlezer gaat ook regelmatig kapot. Daar kan ook het euvel in zitten. Uitlezen tijdens het starten is aan te rijden om nodeloos onderdelen te vervangen te voorkomen. | |
tobitronics | zondag 1 februari 2015 @ 23:45 |
Kan het uitlezen geschieden met een simpel DealExtreme chinees OBD2 geval? Of moet het echt een clip zijn? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 2 februari 2015 @ 12:47 |
Dat moet echt met een clip. Die lost ook maar 300 ![]() | |
tobitronics | maandag 2 februari 2015 @ 18:08 |
Uitlezen met dealextreme geval leverde idd niks op, heb geprobeerd de sensor te vinden om de kleur te bepalen, zag wel 2 dingen die er op leken maar dat zouden ook de nokkenassensoren kunnen zijn. Heb in ieder geval niks blauws kunnen vinden ![]() Tot ik ergens mijn handen op een clip kan krijgen (kan ik gelijk 20 andere irritante meldingen wissen) laat ik het maar voor wat het is, op de een of andere manier speelt het probleem alleen op het parkeerterrein achter mijn werk :p | |
NieuweNier | woensdag 4 februari 2015 @ 17:05 |
En ik heb weer een probleem met mijn auto ![]() Dit is wel het eerste defect na beurten, remmen en 3 setjes banden. Soms, wanneer het vriest, en alles (voor- en achteruitverwarming, lichten, etc) aan gaat, start hij moeilijk. Met het aanslaan van de motor zijn er geen problemen. Dat gebeurd gewoon meteen. Maar zodra hij gestart is brand er een rood accu lampje. Tegelijk is de motor heel hard aan het werken. 2500rpm zonder het gas aan te raken. Dat is idioot. Na 15 seconden gaat het lampje plots uit en doet de auto weer normaal. Dit is nu twee keer gebeurd. Weten jullie waar dit door kan komen? Iemand zei dat ik mijn accu moest bijvullen ofzo. Dat is in 43.000km nog nooit gedaan. Geen idee wat de vorige eigenaren deden. Zijn er nog andere mogelijke oorzaken of dingen die ik kan controleren? | |
Scarlet_Dragonfly | woensdag 4 februari 2015 @ 17:42 |
Accu's doen het niet zo goed als het koud is. Een accu die aan het eind van z'n levensduur begint te raken zal dat dus vooral als het koud is laten merken. Volgens mij heb je dus gewoon een keer een nieuwe nodig. Kun je trouwens bij vrijwel elke garage even snel laten doormeten! Als het echt heel koud is lijkt het me trouwens sowieso een goed idee om eerst je motor te starten en daarna pas de overige stroomverbruikers. | |
daNpy | woensdag 4 februari 2015 @ 18:35 |
In (flinke) kou is het juist beter om de accu even 'op te warmen' door bijvoorbeeld je licht aan te zetten. Hierdoor vind er alvast een chemische reactie plaats waardoor de accu bij het starten niet in 1x een gigantische opdonder krijgt. Uiteraard is het wel het verstandigst deze uit te zetten bij het starten, al zal dit door de spanningsval en de hoge stroom die de startmotor eist ook een beetje vanzelf gebeuren. Een moderne auto regelt dit natuurlijk zelf ![]() | |
NieuweNier | woensdag 4 februari 2015 @ 20:00 |
Het Door laten meten is een heel goed idee ![]() De lichten kan ik idd nog handmatig uitzetten. Maar de ruitverwarming gaat automatisch aan wanneer je de motor start bij 4 graden of kouder. Kan ik niets aan doen. Geen stand "uit" ofzo ![]() Zowiezo kansloos dat de zijruiten niet verwarmd zijn. Nu moet je nog krabben ![]() | |
NieuweNier | zaterdag 7 februari 2015 @ 03:38 |
Ook echt, net weer dat lichtje ![]() Maar ik herken een patroon. Rij ik veel korte stukjes (minder dan 3km)met alle dingen aan is er gezeik. Helemaal als ik hem tussendoor een paar dagen laat staan met de telefoonlader erin. Ik heb dus nu een flink stuk gereden en hoop dat hij het vanmiddag wel doet. Dan is verkeerd gebruik gewoon het probleem. Tenminste, de druppel die de emmer doet overlopen. Garage heb ik nog geen tijd voor gevonden ![]() Wacht ik kan gewoon via het dashboard her batterij voltage checken. Dat doe ik morgen wel ff. [ Bericht 7% gewijzigd door NieuweNier op 07-02-2015 03:46:40 ] | |
johnson555 | zaterdag 7 februari 2015 @ 04:04 |
Mss een paar weters hier, Heb een Polo 2007 1.4 Ik merk laatste tijd dat bij het afremmen en daadwerkelijk tot stilstand komen dat hij soort van schokkend stopt, maar niet echt zwaar als in dat ik heen en weer vlieg maar wel soort van geleidelijk schokkend remactie. Geen idee hoe ik 't beter kan uitleggen maar mss meer mensen dit gehad? | |
vannelle | zaterdag 7 februari 2015 @ 10:02 |
Kromme remschijven wellicht. | |
daNpy | zaterdag 7 februari 2015 @ 10:11 |
Af je bent in de ABS aan het remmen. Best gladjes buiten ![]() | |
NieuweNier | zaterdag 7 februari 2015 @ 13:43 |
Inderdaad. Trilt het rempedaal? | |
junkiexp | zaterdag 7 februari 2015 @ 15:21 |
Meten als je motor loopt op de accu, heb je 14.4 volt dan is je dynamo goed. Als je accu lampje even brandt betekent dat er geen laadspanning is van de dynamo. Dus je accu kan opzicht goed zijn maar je dynamo kan kapot zijn. Een kapotte dynamo KAN de accu ook om zeep helpen als je er niks aan doet. ![]() Hiermee krijg je ook een goed idee in wat voor ladingstoestand je accu is. Meten doe je direct op de polen met een multimeter. Belangrijk is wel dat je auto in ruststand is, dat betekent bij mij na het afsluiten van de auto ik nog 20 minuten moet wachten. Wat voor auto gaat het om? [ Bericht 7% gewijzigd door junkiexp op 07-02-2015 15:27:55 ] | |
johnson555 | zaterdag 7 februari 2015 @ 15:50 |
En waardoor kan dit ontstaan zijn? Nee is gewoon een droge weg en gebeurde ook voor t vriezen en dergelijke Nee. T is moeilijk uit te leggen, hij stop soort van schokkend en in stoten je voelt t steeds meer hoe langzamer je rijdt en remt dus. | |
junkiexp | zaterdag 7 februari 2015 @ 16:23 |
Bij kromme remschijven gaat over het algemeen je stuur trillen, dat is dus het gevolg van een oorzaak. Als je flink op snelheid bent moet je maar eens stevig remmen, dan merk je dan snel genoeg als het zo is. | |
NieuweNier | zondag 8 februari 2015 @ 02:45 |
IK heb het inmiddels getest. Niet met een multimeter (die heb ik niet en wil mijn handen niet vies maken) maar met de on board diagnostics. Alles uit (lichten, ruitverwarming, motor, etc) had de accu 11.8 volt. Ik heb hem toen gestart, nog steeds met de lichten uit. Het aanslaan van de motor ging weer goed, maar hij liep heel ruw met veel toeren en het accu lichtje brandde. Het gaspedaal deed letterlijk niets. Het voltage was toen 14.8 a 15 volt. Na een minuutje ofzo stabiliseerde alles zich, zette ik de lichten aan, en ging het voltage naar 1.4 volt. Ik heb toen 20km ofzo gereden. Wisselend door de bebouwde kom, snelweg, en toen ie warm was ordinair gescheurd over de dijken. Het voltage kwam eigenlijk niet onder de 13.9 met alles wat ik kon bedenken aan. Ook grote lichten en voorruit verwarming ondanks dat het niet vroor. Maar, 11.8 volt op je accu is toch eigenlijk echt niet goed? Het is best wel een wonder dat hij elke keer nog start toch? Het voltage is nu, nadat ik de motor net uit zet, ook nog steeds maar 12.2. En ik heb echt hard gereden. Zeker op die dijken. Telkens volgas optrekken, zo hard door de bochten dat de wielen grip verliezen, etc. Ook echt een hartaanval gehad van een fietser die nu zonder licht fietste op zo'n dijk. Compleet bezopen midden op de weg. Gewoon wat ![]() ![]() Maar volgens mij is de accu dus echt naar de klote hè? Hoe duur wordt een nieuwe ongeveer inclusief montage? Het gaat om een tdci mondeo. Ik wil trouwens wel een a merk. Varta of Bosch ofzo. Dit is net zoiets als remmen, banden, lichten en olie. Het moet goed zijn. Een accu kan je laten staan als hij bagger is. De omhoog - hou dingetjes van mijn motorkap moeten bijvoorbeeld ook vervangen worden. Dat mag bagger. Dit niet. | |
klawie | zondag 8 februari 2015 @ 03:34 |
15 volt is teveel dynamo is naar de klote | |
junkiexp | zondag 8 februari 2015 @ 11:46 |
@NN, 11.8 volt is inderdaad niet goed, dat kan je zien in mijn tabel. Maar ik heb 11.4 volt en mijn auto start ook nog als het niet te koud is, die ga ik vanmiddag dan ook vervangen. Kosten ligt een beetje aan de soort accu, reken maar rond de 100 euro dan kom je goed weg. Montage kan echt iedereen, montagebeugek losmaken, dat is vaak 1 boutje. Dan de 2 polen los maken en de accu eruithalen. Montage in omgekeerd volgorde. Haal je accu gewoon bij een brezan of op internet en monteer die zelf, scheelt weer in de kosten. @klawie, hij meet via zijn instrumentencluster en daar kan best wat verschil in zitten met hoe het werkelijk is. Tevens kan bij 15 volt dus ook de spanningsregelaar van de dynamo kapot zijn, die is meestal los te vervangen. | |
Oceanview | zaterdag 21 februari 2015 @ 19:16 |
Ik merk bij mn auto dat zodra ik van rijrichting verander(vooruit en achteruit) dat er een soort klonk in de remmen te horen als ik voor de eerste keer rem in die richting en daarna niet meer. Is dit erg? | |
daNpy | zaterdag 21 februari 2015 @ 19:17 |
Voor de zekerheid even na laten kijken, maar kan gewoon zijn dat je remmen zich ff zetten? | |
Oceanview | zaterdag 21 februari 2015 @ 23:39 |
Dat lijkt mij ook, remmen zijn redelijk nieuw denk dat ze 2k erop hebben zitten. | |
JohnB52 | zondag 22 februari 2015 @ 00:07 |
Diesel accu voor 100 euro? Dat zou netjes zijn! | |
KeesBromfiets | zondag 22 februari 2015 @ 00:56 |
Mijn ebay kabel doet het prima, niet de aller goedkoopste, maar 35 euro. Kunt ook niet telkens naar de dealer heen rijden. | |
Piet__Piraat | zondag 22 februari 2015 @ 12:30 |
Dat kan prima. Was ik vorig jaar ook kwijt voor een dieselaccu met stevig amperage. | |
NieuweNier | maandag 23 februari 2015 @ 13:53 |
De accu hoefde trouwens niet absoluut vervangen te worden. Ik het nog steeds uit steeds tellen ok hem naar de garage te brengen. Er komt binnenkort weer een oliewissel aan, ik doe het dan wel. | |
Oceanview | maandag 16 maart 2015 @ 11:59 |
Heeft een multiriem ook een onderhoudsinterval? Aangezien ik een distributieketting heb gaat deze niet samen met distributie vervangen. ![]() | |
derLudolf | maandag 16 maart 2015 @ 12:11 |
Bij een Yaris na 5 jaar dacht ik en daarna om de 30.000 ofzo dacht ik. | |
Elisabeth92 | maandag 16 maart 2015 @ 14:46 |
Ik heb een vw polo uit "97. Beetje pech mee gehad en inmiddels boel vervang nu echter geratel tijdens zowel rijden als stationair lopen uit de motor. Dit is allemaal al gebeurt: - nieuwe versnellingsbak (gereviseerd) - nieuwe koppelingsset ( drukgroep, platen en lager ) - nieuwe waterpomp - nieuwe distributieriem - nieuwe startmotor - nieuwe accu - nieuwe remblokken en schijven 4x De koppeling maakt dit geratel niet bij zowel intrappen als loslaten maakt hij dit geratel. En dus zowel stationair als rijdend en welke versnelling dan ook. Met warme of koude motor maakt niet uit. Wat kan dit zijn? | |
Elisabeth92 | maandag 16 maart 2015 @ 14:50 |
En nog een dingetje wat vast gemakkelijk is op te lossen, als de lampen aan zijn en ik open de bestuurders deur of de passagiers deur gaat er een irriante zoemer af. Ook als de lampen aan zijn en de deuren zijn dicht gaat die zoemer af als ik de interieurverlichting aandoe. Ik wil dat die zoemer alleen nog maar afgaat bij het openen van de bestuurdersportier wanneer de lampen aan zijn. Ik dacht dat dit op te lossen was middels een zekering eruit halen maar dan doet de claxon ook niet meer... | |
Chuck-N0rr1s | maandag 16 maart 2015 @ 15:24 |
1.4 8v of 16v? | |
Elisabeth92 | maandag 16 maart 2015 @ 15:41 |
1.4 milestone 44 kw | |
Chuck-N0rr1s | maandag 16 maart 2015 @ 18:36 |
Geluiden zijn achter een beeldscherm nagenoeg niet te beoordelen, het enige wat ik kan bedenken bij een 1.4 is een kantelende zuiger. Voor de rest, naar de garage. Het kan net zo goed een krukas- of axiaal-lager zijn. | |
Think_Pad | woensdag 18 maart 2015 @ 22:09 |
Sturen gaat sinds een paar dagen zwaarder in onze Toyota Yaris 1.3 (2001) hebben m'n vriendin en ik het idee. Bandenspanning vanmiddag nog gecheckt, netjes 2,3 bar (175/65 R14). Verder gekeken of de stuurbekrachtigingspomp nog draaide (misschien riem erafgelopen o.i.d.) en die draait nog netjes mee. Kon verder ook geen lekkage rondom de stuurbekr. pomp ontdekken. Onder de auto hingen ook geen druppels ofzo. Wil binnenkort nog even het niveau van de vloeistof checken en evt. bijvullen, vandaag niet aan toe gekomen. Dacht misschien ook nog aan rem die blijft hangen, maar dan zou hij naar één kant trekken toch? En ik rook de remmerij ook niet ofzo (die geur ken ik wel van vroeger op vakantie in de bergen rijden). Iemand nog punten die ik kan checken? Het voelt nu alsof je met hele zachte banden rijdt. Het sturen gaat ook weer niet enorm zwaar ofzo, maar wel zwaarder dan een tijdje terug hebben we het idee. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 18 maart 2015 @ 23:10 |
Niveau te laag, druk te laag. Pomp defect. Overdruk klep in stuurhuis defect. Multi-v-snaar die te slap staat. | |
Think_Pad | donderdag 19 maart 2015 @ 15:55 |
Helaas, er zat nog genoeg vloeistof in (netjes op de markering van 'hot' stond ie). Ook was de vloeistof nog glashelder. Verder nog onder de auto gekeken, de stofhoezen e.d waren ook allemaal nog heel. Alle wielen nog opgekrikt en lopen ook allemaal soepel... Tsja ![]() Misschien uitlijning? Al zitten deze banden/wielen er al een jaar onder zonder eraf te zijn geweest en hebben we geen stoeprandjes gepakt met 30km/h ofzo. Profiel is ook nog voldoende aanwezig. [ Bericht 2% gewijzigd door Think_Pad op 19-03-2015 16:04:05 ] | |
the85mc | zaterdag 21 maart 2015 @ 08:20 |
Ik heb een vraag over mijn auto, Renault megane. Als ik achteruit rij en dan rem, hoor ik rechts voor een 'knoekend' geluid. Bij vooruit rijden niet, alleen bij achteruit rijden. Wat kan dat zijn? Speling ergens in ofzo? Wel raar want hij is net 2 maanden geleden door de apk gegaan. | |
Spanky78 | zaterdag 21 maart 2015 @ 08:42 |
Ik had ooit een dynamo die kapot was een week iets aan stroom gaf, maar te weinig. Lampjes gingen niet aan, maar wel steeds halflege accu enz. | |
Kentekenplaat | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:44 |
Mijn auto heeft bezoek gehad. ![]() Van een steenmarter. ![]() Nu vraag ik me af: helpen die hoogfrequente apparaatjes een beetje tegen die beesten? | |
derLudolf | dinsdag 24 maart 2015 @ 09:51 |
Nee. Kippengaas op de oprit helpt wel | |
NieuweNier | woensdag 25 maart 2015 @ 17:35 |
Ik heb misschien een heel gekke vraag, maar hoeveel stroom kan je uit je accu trekken voordat hij niet meer start, wanneer de accu in een redelijke staat verkeerd. Ik weet bijvoorbeeld dat het geen probleem is om de parkeerlichten een paar uur aan te laten. Knipperen kan ook eindeloos. Evenals het opladen van je telefoon / tablet / tomtom ofzo. Maar hoe lang kan je bijvoorbeeld een koelbox aan de stroom laten staan terwijl de motor uit staat? En hoe lang kan je de radio op hoog volume continu aan laten staan? Zou het bijvoorbeeld hypothetisch mogelijk zijn je auto te gebruiken als hele grote draagbare luidspreker / koelkast bij een feestje op zo'n recreatie terrein? Trouwens ook, hoe groot is de kans dat je niet meer weg komt? Over zand gaan rijden is natuurlijk vragen om problemen. Droog gras is prima te doen. Licht vochtig gras toch ook wel? | |
Catch22- | woensdag 25 maart 2015 @ 18:37 |
Man man man... Wat verwacht je nou? | |
NieuweNier | woensdag 25 maart 2015 @ 18:38 |
Informatie hoeveel stroom je kan gebruiken voordat je auto niet meer start. Dat staat er vrij duidelijk toch ![]() | |
Catch22- | woensdag 25 maart 2015 @ 18:39 |
Dat ligt volkomen aan je accu en wat je er aan hangt. Dat snap je zelf toch ook wel? | |
NieuweNier | woensdag 25 maart 2015 @ 18:41 |
Dat begrijp ik. Daarom zeg ik dat de accu in een redelijke staat verkeert. En geef ik voorbeelden van wat ik eraan wil hangen als zo'n koelbox, of de ingebouwde radio. Het hoeft ook niet op de minuut precies. Maar een schatting. 1 uur, 8 uur, etc. | |
derLudolf | woensdag 25 maart 2015 @ 19:49 |
Doe maar niet, anderen zijn misschien niet gediend van je muziek. | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2015 @ 20:40 |
Ik moest op een provinciale weg uitwijken voor een tegenligger. Hierdoor reed ik met twee wielen door de berm. De berm was echter in een slechte staat. Ik reed door een kuil en op dat moment hoorde ik de bodem van mijn auto even over het wegdek schrapen. Ik heb onder de auto gekeken, maar kon niets bijzonders ontdekken. Ik heb echter amper technische autokennis. Qua sturen en rijden merkte ik geen verschil. Mijn vraag is: is het aan te raden om de auto bij de garage op de brug te zetten of zal het allemaal wel meevallen? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2015 21:26:43 ] | |
Erasmo | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:28 |
Heel misschien moet ie opnieuw uitgelijnd worden. | |
house_is_a_feeling | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:54 |
Zal wel niets aan de hand zijn maar als je het niet vertrouwt doe je het wel, ben je twee tientjes kwijt en heb je zekerheid. | |
Catch22- | zaterdag 28 maart 2015 @ 09:56 |
En anders rij je je banden aan stront in een paar dkm, ook zonde | |
#ANONIEM | zaterdag 28 maart 2015 @ 11:14 |
Bedankt, ik laat volgende week wel even de uitlijning controleren. Kan sowieso geen kwaad om dit af en toe te laten doen. | |
BrandX | dinsdag 31 maart 2015 @ 13:32 |
even een denk ik simpele vraag, maar hey blond en vrouw enzo ![]() 10-6 moet mijn auto APK gekeurd zijn. Komende maand moet ik mijn banden wisselen (jaja, ik moet niets, ik mag). Als ik hem na 10-4 gelijk een APK met grote beurt laat geven, dat kan dan toch? De APK datum blijft dan toch gewoon 10-6? Ik heb in mijn hoofd zitten dat je je auto 2mnd voor verloopdatum kan laten keuren, maar weet het niet zeker meer ![]() | |
klawie | dinsdag 31 maart 2015 @ 14:04 |
klopt je mag hem dan keuren |