Ik neem het je ook niet kwalijk dat je het artikel eerder gelooft dan mij, zou ik andersom ook doen, maar ik geloof wel eerder mijn eigen ervaring dan het artikel.quote:
Of je hoort van mensen dat Nederland ineens toch niet zo kut is als ze dachten. De waarheid zal wel ergens in het midden liggenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor jou wellicht niet.
Je merkt pas echt wat een onvrij betuttelland Nederland is ("joah, je ken je toch geweaun an de reugels houwe?") als je er niet meer in zit.
Maar jij woont niet in de gemeente Huizen, neem ik aan. Gemeentes kunnen erg verschillen in wat ze wel of niet handhavenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik neem het je ook niet kwalijk dat je het artikel eerder gelooft dan mij, zou ik andersom ook doen, maar ik geloof wel eerder mijn eigen ervaring dan het artikel.
Discussiëren over een artikel wordt ook erg lastig als je er doodleuk je eigen feiten op nahoudt door afwijken van hetgeen gemeld wordt in het betreffende artikel en dit bovendien niet duidelijk aangeeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik neem het je ook niet kwalijk dat je het artikel eerder gelooft dan mij, zou ik andersom ook doen, maar ik geloof wel eerder mijn eigen ervaring dan het artikel.
Don't feed the stierenvechtertquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:55 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Prima maar noem maar eens een land waar het beter voor elkaar is dan hier? Buiten Scandinavië weet ik er geen.
maar even topic doorlezen ho maar...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:56 schreef superniger het volgende:
christenen
Religie
Wat een trieste gemeente.
sorryquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:56 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Don't feed the stierenvechtert
Dat hangt er helemaal vanaf wat je voorkeuren zijn, elk land is anders.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:55 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Prima maar noem maar eens een land waar het beter voor elkaar is dan hier? Buiten Scandinavië weet ik er geen.
Neuh.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als hij z'n broodje nog niet opheeft tegen de tijd dat ik weg wil zie ik een tweede potentieel probleem ontstaan.
Discutabel. Ik vind een croisantje zonder iets ook lekker, en neem dat wel eens mee. Net zoals mensen friet zonder iets als eindproduct afnemen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:50 schreef timmmmm het volgende:
Het gaat erom dat de gebakken friet het eindproduct is. van de snackbar. En het belegde broodje van de lunchroom. Onafgebakken friet, of een droog broodje niet. Van de bakker is het eindproduct dan weer wel brood.
Beleg de broodjes met tevredenheid, opgelostquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ze moeten ergens de grens trekken, en ze trekken de grens bij onbelegde broodjes. Belegde broodjes mag je gewoon meenemen. That's it.
Het mag natuurlijk wel. Maar je bent gewaarschuwdquote:
Croissantje tevredenheid vind ik wel lekker.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beleg de broodjes met tevredenheid, opgelost
nee gezien zn laatste reactie neem ik je waarschuwing aan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:57 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het mag natuurlijk wel. Maar je bent gewaarschuwd
De interpretatie van de lokale journalist hoeft niet helemaal overeen te komen met de werkelijkheidquote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
In welk artikel staat dat? Ik lees namelijk dat gekochte waren per se ter plekke moeten worden genuttigd.
Dikke kans dat een concurrent van Bakker Bart een verzoek om handhaving heeft ingediend, dan moet de gemeente iets doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:54 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar jij woont niet in de gemeente Huizen, neem ik aan. Gemeentes kunnen erg verschillen in wat ze wel of niet handhaven
Klinkt aannemelijkquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dikke kans dat een concurrent van Bakker Bart een verzoek om handhaving heeft ingediend, dan moet de gemeente iets doen.
Prostitutie mag wel op zondag?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Verkoop geen brood, maar het lichaam van christus.
Opgelost
Wat een kutstreek zou dat zijn...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dikke kans dat een concurrent van Bakker Bart een verzoek om handhaving heeft ingediend, dan moet de gemeente iets doen.
Die beperking zal zo niet in de regelgeving staan, dus daar kan een handhaver niet zo gek veel meequote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:57 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Discutabel. Ik vind een croisantje zonder iets ook lekker, en neem dat wel eens mee. Net zoals mensen friet zonder iets als eindproduct afnemen.
Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar ik vind het echt een vreemde zaak. Alleen de beperking van "verkopen om mee te nemen" en " mag alleen hier opeten" die snap ik wel, maar dat moet dan volledig zijn. Dus of helemaal niets meenemen en alles daar op laten eten, of alles toestaan.
Het gaat hier om een letterlijk citaat van de gemeente in het artikel. De gemeente is dus van mening dat bakker Bart enkel broodjes mag verkopen die ter plekke genuttigd worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De interpretatie van de lokale journalist hoeft niet helemaal overeen te komen met de werkelijkheid. Als je het met goed fatsoen onder 'horeca' kan scharen, dus een broodjeszaak die bv belegde broodjes verkoopt, dan maakt het niet zoveel uit wat de klant er mee doet. Het zal er voornamelijk om zijn gegaan dat hij ook gesneden bruin verkocht en dat is duidelijk meer detailhandel. Waar exact die grens ligt is afhankelijk van de situatie.
Tja, daar ben ik het mee eens. Maar het gebeurt gewoon. Hoog tijd dat de gemeente haar winkeltijdenverordening aanpast om dit vrij te kunnen geven wat mij betreftquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat een kutstreek zou dat zijn...
Uit hun eigen verordeningquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat hier om een letterlijk citaat van de gemeente in het artikel. De gemeente is dus van mening dat bakker Bart enkel broodjes mag verkopen die ter plekke genuttigd worden.
Of de bewering van de gemeente strookt met de daadwerkelijke wet-en regelgeving is een tweede, maar het beleid van de gemeente is hetgeen hier nu juist verdedigd wordt.
Ik zeg toch dat het hier gaat om de interpretatie van de gemeente en niet om de daadwerkelijke regelgeving?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uit hun eigen verordening
Het verbod op zondagsopenstelling geldt niet voor:
"winkels, waar uitsluitend maaltijden, voor directe consumptie geschikte eetwaren,
alcoholvrije dranken en, door middel van een automaat, tabak en tabaksprodukten,
middelen ter voorkoming van zwangerschap en damesverband plegen te worden verkocht;"
Het gaat dus om het direct voor consumptie geschikt zijn, zoals timmmmm ook al aangaf.
Juist. Dus zou een bakker ook open mogen, maar alleen losse broodjes en croissants mogen verkopen, maar geen ongesneden broden. Het is dus, zoals zo vaak, een slecht doordachte en slecht geschreven verordening.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het hier gaat om de interpretatie van de gemeente en niet om de daadwerkelijke regelgeving?
Bovendien zijn croissants toch ook gewoon geschikt voor directe consumptie?
Dit is de daadwerkelijke regelgeving van die specifieke gemeente.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat het hier gaat om de interpretatie van de gemeente en niet om de daadwerkelijke regelgeving?
Bovendien zijn croissants toch ook gewoon geschikt voor directe consumptie?
Tja, gemeenten mogen tegenwoordig geheel zelf weten hoe ze hun winkeltijdenverordening inrichten. Dat kan zijn van alles geheel vrijgeven 24/7 tot op perceelsniveau aparte regels opstellen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Juist. Dus zou een bakker ook open mogen, maar alleen losse broodjes en croissants mogen verkopen, maar geen ongesneden broden. Het is dus, zoals zo vaak, een slecht doordachte en slecht geschreven verordening.
Correct.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is de daadwerkelijke regelgeving van die specifieke gemeente.
Waar dit niets mee te maken heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:31 schreef raptorix het volgende:
Iets met scheiding van kerk en staat....
Gebeurde in Amsterdam ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat een kutstreek zou dat zijn...
Dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is de daadwerkelijke regelgeving van die specifieke gemeente.
Logisch, je wil je grootouders toch een bloemetje kunnen geven als je op zondag op bezoek gaat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:28 schreef 99.999 het volgende:
Met voor deze gemeente dit type gedrochten in de verordening onder het kopje Bejaardenoorden
"De in artikel 2, tweede lid, van de wet vervatte verboden, voor zover deze betrekking hebben op de zondag en de feestdagen, gelden in of op het terrein van bejaardenoorden niet ten aanzien van het te koop aanbieden en verkopen van eet- en drinkwaren, prentbriefkaarten, nieuwsbladen en tijdschriften alsmede bloemen en planten."
Nou ja, de lokale regelgeving is de interpretatie van de gemeente in deze. Het is een beroerde verordening zo te lezen maar recent door de raad vastgesteld. En de raad bepaalt uiteindelijk wat 'de gemeente' vindt.quote:
De lokale regelgeving is de lokale regelgeving zoals die op papier staat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nou ja, de lokale regelgeving is de interpretatie van de gemeente in deze. Het is een beroerde verordening zo te lezen maar recent door de raad vastgesteld. En de raad bepaalt uiteindelijk wat 'de gemeente' vindt.
Dat zeker maar het op deze manier in de verordening verwerken en dichttimmeren is vragen om problemen. Je zou ook gewoon het college van B&W een vrijstelling kunnen laten verlenen op basis van wat richtlijnen. Is veel flexibeler.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Logisch, je wil je grootouders toch een bloemetje kunnen geven als je op zondag op bezoek gaat.
Zoek eens naar de oorsprong van "zondagsrust".quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:12 schreef KaBuf het volgende:
Toch wel mooi dat veel users er maar gewoon gelijk van uitgaan dat het te maken heeft met geloof
Waarop de Albert Heijn die vrijstelling ook gaat aanvragen, wordt afgewezen, en daarna mag de rechter gaan uitzoeken waarom de vrijstelling voor de bejaardenwinkel wel terecht is en die voor AH niet. Dat gaat dus niet werken. Nu ligt het vast.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zeker maar het op deze manier in de verordening verwerken en dichttimmeren is vragen om problemen. Je zou ook gewoon het college van B&W een vrijstelling kunnen laten verlenen op basis van wat richtlijnen. Is veel flexibeler.
Ja, oorsprong ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zoek eens naar de oorsprong van "zondagsrust".
Het is echt een gedrocht deze verordening. Je kan prima voorwaarden verbinden aan zo'n vrijstelling door B&W, bv over oppervlakte, sociale en ruimtelijke impact etc. Dat is handiger dan het zo dicht proberen te timmeren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarop de Albert Heijn die vrijstelling ook gaat aanvragen, wordt afgewezen, en daarna mag de rechter gaan uitzoeken waarom de vrijstelling voor de bejaardenwinkel wel terecht is en die voor AH niet. Dat gaat dus niet werken. Nu ligt het vast.
Het college bevat er CDA, CU en SGPquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:46 schreef KaBuf het volgende:
[..]
Ja, oorsprong ja.
Maar dat betekent nog niet dat er gelijk gebasht moet worden op een "gristen-gemeente" en nog meer religie-gebash.
Ambtenaren volgen gewoon de regels. Wil je nieuwe regels, laat dat dat via het college lopen.
Het mag dan wel van oorsprong een regel in de religie zijn, nu is zondag als vrije dag (niet per se rustdag) geaccepteerd in de maatschappij.
Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. De zondagsrust is voor de bewoners van deze gemeente kennelijk belangrijk. De raad heeft een zorgvuldige afweging gemaakt tussen het belang van de bewoners, én het belang van de ondernemers en enkele specifieke groepen. Daar heb je dan wat meer tekst voor nodig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is echt een gedrocht deze verordening. Je kan prima voorwaarden verbinden aan zo'n vrijstelling door B&W, bv over oppervlakte, sociale en ruimtelijke impact etc. Dat is handiger dan het zo dicht proberen te timmeren.
Dan moeten ze die rust vooral zelf nemen. Ik vraag me alleen af waarom ze die zondagsrust dan zo nodig ook aan anderen willen opleggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
De zondagsrust is voor de bewoners van deze gemeente kennelijk belangrijk.
Dit is gewoon een gedrocht van een verordening en daarmee vragen om problemen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. De zondagsrust is voor de bewoners van deze gemeente kennelijk belangrijk. De raad heeft een zorgvuldige afweging gemaakt tussen het belang van de bewoners, én het belang van de ondernemers en enkele specifieke groepen. Daar heb je dan wat meer tekst voor nodig.
Je weet helemaal niet hoe belangrijk de zondagsrust is voor de inwoners. Uit de zetelverdeling is iig niet af te leiden dat men de zondagsrust erg belangrijk vindt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. De zondagsrust is voor de bewoners van deze gemeente kennelijk belangrijk. De raad heeft een zorgvuldige afweging gemaakt tussen het belang van de bewoners, én het belang van de ondernemers en enkele specifieke groepen. Daar heb je dan wat meer tekst voor nodig.
Oh, dat mag nu op het laagste democratische niveau besloten worden. Het rijk heeft haar handen er eigenlijk van af getrokken en gemeenten mogen het bepalen. Dat vind ik op zich wel prima.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dan moeten ze die rust vooral zelf nemen. Ik vraag me alleen af waarom ze die zondagsrust dan zo nodig ook aan anderen willen opleggen.
Kennelijk wel, want er is een meerderheid voor. Op het oog is het, op D66 na, natuurlijk een behoorlijk conservatief zooitje.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:53 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Je weet helemaal niet hoe belangrijk de zondagsrust is voor de inwoners. Uit de zetelverdeling is iig niet af te leiden dat men de zondagsrust erg belangrijk vindt.
Welke problemen zoal?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is gewoon een gedrocht van een verordening en daarmee vragen om problemen.
Kut daar gaan mijn argumentenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het college bevat er CDA, CU en SGP
Dat verklaart wel een en ander. Minstens twee van die partijen wil de zondagsrust nog wel eens als breekpunt hebben. In dat geval is het voor de andere partijen dus een kwestie van accepteren of op zoek gaan naar een andere coalitie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het college bevat er CDA, CU en SGP
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Verkoop geen brood, maar het lichaam van christus.
Opgelost
Ik weet niet of de combinatie van die oplossingen, "Het met 'tevredenheid' belegde lichaam van Christus verkopen", goed zal vallen bij de christelijke partijen in de gemeente.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beleg de broodjes met tevredenheid, opgelost
Gedoe over handhaving. Ze verplichten zich met deze verordening eigenlijk om te controleren of de Turkse winkel na zonsondergang met ramadan niet stiekem het verkeerde brood verkoopt en of ze wel het hele jaar brood verkopen. Ook verplichten ze zichzelf om te controleren of bij een eerste commune de fotograaf niet gelijk een lijstje verkoopt bij de gemaakte portretfoto.quote:
Als ik net zo lees is het nieuwe college ook strikter in de leer dan het vorige. Dat verklaart de wil om te handhaven ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat verklaart wel een en ander. Minstens twee van die partijen wil de zondagsrust nog wel eens als breekpunt hebben. In dat geval is het voor de andere partijen dus een kwestie van accepteren of op zoek gaan naar een andere coalitie.
[..]
[..]
Ik weet niet of de combinatie van die oplossingen, "Het met 'tevredenheid' belegde lichaam van Christus verkopen", goed zal vallen bij de christelijke partijen in de gemeente.
Ik denk ook dat de gedachtes die dit bij ze op zou roepen genoeg zijn om een heel andere vergunning aan te kunnen vragen.
Dat is echt kinderachtig, op het debiele af zeg.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:33 schreef 99.999 het volgende:
Het is er zelfs nog droever gesteld
"Artikel 9h. E.H. Communie
1. De in artikel 2, eerste lid, van de wet vervatte verboden, voor zover deze betrekking hebben op de
zondag en de feestdagen, gelden niet ten aanzien van winkels, waar uitsluitend of hoofdzakelijk foto-artikelen plegen te worden verkocht, voor zover het betreden van die winkel noodzakelijk is voor het vervaardigen van portretfoto's ter gelegenheid van de Eerste Heilige Communie.
2. De in het eerste lid vervatte vrijstelling geldt niet ten aanzien van het verkopen van goederen."
Met vergelijkbare artikelen voor Allerheiligen en Ramadan, waarbij ze voor die laatste zelfs de klanten proberen te definiëren
"Ramadan
1. De in artikel 2, eerste lid, van de wet vervatte verboden, voor zover deze betrekking hebben op de
zondag en de feestdagen, gelden gedurende de Ramadan vanaf twee uur voor zonsondergang tot zonsondergang niet ten aanzien van winkels, waar brood en gebak wordt verkocht dat in het bijzonder is bestemd voor hen die zich aan de Ramadan houden, mits in die winkel dat brood en gebak ook pleegt te worden verkocht buiten de periode van de Ramadan.
2. De in artikel 2, tweede lid, van de wet vervatte verboden, voor zover deze betrekking hebben op de zondag en de feestdagen, gelden gedurende de Ramadan vanaf twee uur voor zonsonder- gang tot zonsondergang niet ten aanzien van het te koop aanbieden en verkopen van brood en gebak dat in het bijzonder is bestemd voor hen die zich aan de Ramadan houden."
Dan mag de bakker dus geen croissantjes verkopen maar enkel Turks brood en baklava
Zo werkt het niet. Je kan in een representatieve democratie niet één op één afleiden wat het volk wil door te kijken naar wat de gekozen vertegenwoordigers doen. De vertegenwoordigers krijgen een mandaat om baar eigen eer en geweten te regeren. Na afloop kan er door het electoraat afgerekend worden, maar dan nog weet je de afwegingen van het electoraat niet en kan je dus geen uitspraken doen over specifieke regelgeving.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Kennelijk wel, want er is een meerderheid voor. Op het oog is het, op D66 na, natuurlijk een behoorlijk conservatief zooitje.
Zou het de zaak escaleren als je het volkoren lichaam van christus naar een waddenlichaam van christus en een Pandalichaam van christus verkoopt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik weet niet of de combinatie van die oplossingen, "Het met 'tevredenheid' belegde lichaam van Christus verkopen", goed zal vallen bij de christelijke partijen in de gemeente.
Ik denk ook dat de gedachtes die dit bij ze op zou roepen genoeg zijn om een heel andere vergunning aan te kunnen vragen.
Maar dat is niet anders dan de situatie waarin de verordening veel korter is opgesteld en voor de voorbeelden die jij noemt ontheffingen of vrijstellingen worden verleend. Ook dan moet er gehandhaafd worden, anders is het alsnog oneerlijke concurrentie. Of gewoon overtreding van een verordening.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:00 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gedoe over handhaving. Ze verplichten zich met deze verordening eigenlijk om te controleren of de Turkse winkel na zonsondergang met ramadan niet stiekem het verkeerde brood verkoopt en of ze wel het hele jaar brood verkopen. Ook verplichten ze zichzelf om te controleren of bij een eerste commune de fotograaf niet gelijk een lijstje verkoopt bij de gemaakte portretfoto.
Als je het zodanig specificeert moet je gaan controleren en handhaven.
CDA is een religieuze partij. Enig idee waar de C voor staat?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:07 schreef Neuroscience het volgende:
CDA gaat dus mee in de hersenspinselen van de reli-fundi's. Wat een kutpartij is het ook![]()
Zou me niks verbazen, voor de zekerheid maar beginnen met het Tijgerlichaam van christus.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou het de zaak escaleren als je het volkoren lichaam van christus naar een waddenlichaam van christus en een Pandalichaam van christus verkoopt?
Het maakt het voor iedereen eenvoudiger en duidelijker.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Maar dat is niet anders dan de situatie waarin de verordening veel korter is opgesteld en voor de voorbeelden die jij noemt ontheffingen of vrijstellingen worden verleend. Ook dan moet er gehandhaafd worden, anders is het alsnog oneerlijke concurrentie. Of gewoon overtreding van een verordening.
Uiteraard weet ik dat. Maar de christelijkheid van het CDA staat nog wel eens ter discussiequote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
CDA is een religieuze partij. Enig idee waar de C voor staat?
Ze herinneren zich die wortels net zo makkelijk als het ze uitkomt. En ze steunen nog steeds het verbod op godslastering en andere religieuze gekkigheid.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:17 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Uiteraard weet ik dat. Maar de christelijkheid van het CDA staat nog wel eens ter discussie
CDA is net zo goed een catch-all partij die haar christelijke wortels met gemak vergeet als dit zo uitkomt.
Maar dat is een anderw discussie
Als wij met z'n vijven zin hebben in een Mueslibol met niks, dan moeten we dus een zak met 5 Mueslibollen kunnen kopen en buiten kunnen opeten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uit hun eigen verordening
Het verbod op zondagsopenstelling geldt niet voor:
"winkels, waar uitsluitend maaltijden, voor directe consumptie geschikte eetwaren,
alcoholvrije dranken en, door middel van een automaat, tabak en tabaksprodukten,
middelen ter voorkoming van zwangerschap en damesverband plegen te worden verkocht;"
Het gaat dus om het direct voor consumptie geschikt zijn, zoals timmmmm ook al aangaf.
Dat kan ik niet ontkennen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze herinneren zich die wortels net zo makkelijk als het ze uitkomt. En ze steunen nog steeds het verbod op godslastering en andere religieuze gekkigheid.
GODVERDOMME NIET AAN DE MUESLIBOLLEN VAN LEANDRA KOMEN GODVERDOMME!!!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als wij met z'n vijven zin hebben in een Mueslibol met niks, dan moeten we dus een zak met 5 Mueslibollen kunnen kopen en buiten kunnen opeten.
Maar ik denk niet dat je die zak Mueslibollen nog mee gaat krijgen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
GODVERDOMME NIET AAN DE MUESLIBOLLEN VAN LEANDRA KOMEN GODVERDOMME!!!
Is that some weird sex thing?quote:
Dat lijkt me een link naar de Faceboook-bijdrage van de PVDA inzake deze kwestie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er staat dan ook onderaan het artikel dat het bericht geschreven is door de PvdA Huizen...
Het affiche is gewoon door Bakker Bart geschreven. En het krantenartikel gewoon door iemand van de Telegraaf. Dat de PvdA er op hun facebook ook aandacht aan besteed veranderd niets.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:11 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dat lijkt me een link naar de Faceboook-bijdrage van de PVDA inzake deze kwestie.
nee, die zijn daar oppositie en kunnen mooi ageren tegen D66 die inperking van de koopzondagen moest slikken om mee te kunnen reageren in die gemeentequote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het affiche is gewoon door Bakker Bart geschreven. En het krantenartikel gewoon door iemand van de Telegraaf. Dat de PvdA er op hun facebook ook aandacht aan besteed veranderd niets.
Gemeente van idioten, die mogen immers zelf beslissen hoe ze met koopzondagen omgaan tegenwoordig. Ook zat gemeenten die het gewoon helemaal vrijgeven tegenwoordig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:36 schreef FANN het volgende:
[..]
pffffffffff nou Rusland is er niks bij, idioot land zijn we aan het worden....
Probleem is dat één zo'n ondernemer (en zijn personeel) nu de dupe wordt van een groep reli-idioten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gemeente van idioten, die mogen immers zelf beslissen hoe ze met koopzondagen omgaan tegenwoordig. Ook zat gemeenten die het gewoon helemaal vrijgeven tegenwoordig.
Nee, juist niet. Voor alle detailhandel-ondernemers in de gemeente geldt hetzelfde: op zondag geen handel. Je zou eerder kunnen stellen dat Bakker Bart nog geluk heeft dat ze ook een horeca-vergunning hebben waardoor ze wel broodjes en drankjes voor directe consumptie kunnen verkopen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Probleem is dat één zo'n ondernemer (en zijn personeel) nu de dupe wordt van een groep reli-idioten.
Binnen een gemeente gelden in principe dezelfde regels (al mag men geografisch onderscheid maken), tussen gemeenten kan wel concurrentie gaan ontstaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Probleem is dat één zo'n ondernemer (en zijn personeel) nu de dupe wordt van een groep reli-idioten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Voor alle detailhandel-ondernemers in de gemeente geldt hetzelfde: op zondag geen handel. Je zou eerder kunnen stellen dat Bakker Bart nog geluk heeft dat ze ook een horeca-vergunning hebben waardoor ze wel broodjes en drankjes voor directe consumptie kunnen verkopen.
De uitzonderingen die in die verordening staan, zijn toegespitst op een doelgroep en niet op een ondernemer.
Ik bedoelde vooral dat ze de dupe zijn omdat ze regeltjes moeten naleven die nergens op slaan en nogal onduidelijk zijn. Stel je voor dat je één keer per week moet opletten dat je bepaalde dingen niet verkoopt...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Binnen een gemeente gelden in principe dezelfde regels (al mag men geografisch onderscheid maken), tussen gemeenten kan wel concurrentie gaan ontstaan.
Niets getuigt van zo'n gebrek aan tolerantie als een atheïst die eist dat religieuze regeltjes niet voor hem gelden. Het is natuurlijk veel toleranter om de regeltjes gewoon op te dringen aan mensen die er niets mee hebben...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:49 schreef -0- het volgende:
Weer zo´n heerlijk topic waarin de niet aflatende tolerantie van de atheïst weer mooi tentoon gespreid wordt.
Volgens mij schort er juist iets aan de tolerantie van de christelijke gemeenschap hoor ...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:49 schreef -0- het volgende:
Weer zo´n heerlijk topic waarin de niet aflatende tolerantie van de atheïst weer mooi tentoon gespreid wordt.
Het is een wat kansloze regel maar eigenlijk wel vrij duidelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoelde vooral dat ze de dupe zijn omdat ze regeltjes moeten naleven die nergens op slaan en nogal onduidelijk zijn. Stel je voor dat je één keer per week moet opletten dat je bepaalde dingen niet verkoopt...
het laagste democratische niveau mag er nu over beslissen, dat lijkt me helemaal niet zo gek.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Niets getuigt van zo'n gebrek aan tolerantie als een atheïst die eist dat religieuze regeltjes niet voor hem gelden. Het is natuurlijk veel toleranter om de regeltjes gewoon op te dringen aan mensen die er niets mee hebben...
Ach kom toch op, zelfreflectie is ook bij veel atheisten ver te zoeken. Altijd maar klagen over tolerantie maar ondertussen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:58 schreef FANN het volgende:
[..]
Volgens mij schort er juist iets aan de tolerantie van de christelijke gemeenschap hoor ...
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Dit.
Bemoeizucht met openingstijden is echt iets voor christelijke fundi's.
quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd om ALLE geloofsgekkies uit alle overheidstakken te verbannen. We leven niet meer in de Middeleeuwen!
Ik wil zondag broodjes kopen, winkelier wil me dat ook verkopen, waar bemoeit de derde zich dan mee?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:49 schreef -0- het volgende:
Ga je ook nog janken om de scheiding tussen kerk en staat?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Ach kom toch op, zelfreflectie is ook bij veel atheisten ver te zoeken. Altijd maar klagen over tolerantie maar ondertussen.
In de Christelijke gemeenschap zal ook genoeg mis zijn qua tolerantie. Maar dit is gewoon iets van het handhaven van wetten en oneerlijke concurrentie die als gevolg van die wetten anders kan ontstaan tegen gaan. Heeft weinig met intolerante christenen te maken.
Nee dan de reacties op dit bericht. Ga nou niet beweren dat dit allemaal tolerantie is.
[..]
[..]
[..]
Moet je misschien eerst even lezen voordat je je gal gaat spuien op reli´s want in het bericht wordt nergens gezegd dat het op last van ´reli´s´ is. In Huizen is dit opgenomen in het gemeentelijk beleid en wordt het uitgevoerd, neit meer en niet minder.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik wil zondag broodjes kopen, winkelier wil me dat ook verkopen, waar bemoeit de derde zich dan mee?
Zie niet in hoe de vrijheid van reli's wordt aangetast hierdoor. Zij willen naar de kerk gaan, de dominee doet deze graag open, ik als atheist wil ze dat helemaal niet verbieden.
Ach man ik ben zo tolerant als de pest, ik bemoei me niet met wat die gasten doen enquote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:03 schreef -0- het volgende:
[..]
Ach kom toch op, zelfreflectie is ook bij veel atheisten ver te zoeken. Altijd maar klagen over tolerantie maar ondertussen.
In de Christelijke gemeenschap zal ook genoeg mis zijn qua tolerantie. Maar dit is gewoon iets van het handhaven van wetten en oneerlijke concurrentie die als gevolg van die wetten anders kan ontstaan tegen gaan. Heeft weinig met intolerante christenen te maken.
Nee dan de reacties op dit bericht. Ga nou niet beweren dat dit allemaal tolerantie is.
[..]
[..]
[..]
Ik zie niet in wat scheiding tussen kerk en staat hiermee te maken heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga je ook nog janken om de scheiding tussen kerk en staat?
Wel als dat simpele tirannie van de meerderheid is, zoals in dit geval. De meerderheid dringt anderen hun waarden op, zonder dat ze daar een goede reden voor hebben (d.w.z., zonder dat ze er last van hebben dat anderen hun waarden niet volgen).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:59 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het laagste democratische niveau mag er nu over beslissen, dat lijkt me helemaal niet zo gek.
Het uitbannen van koopzondagen was wel een belangrijk punt van CU en SGP bij de totstandkoming van het lokale coalitieakkoord.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef -0- het volgende:
[..]
Moet je misschien eerst even lezen voordat je je gal gaat spuien op reli´s want in het bericht wordt nergens gezegd dat het op last van ´reli´s´ is. In Huizen is dit opgenomen in het gemeentelijk beleid en wordt het uitgevoerd, neit meer en niet minder.
Het is niet zo dat een minderheid aan Christenen hiervoor gezorgd heeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |