En de Chinees en Shoarma etc Allemaal eten dat je mee neemt naar huis en zo op kunt eten. Net als broodquote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:51 schreef Leandra het volgende:
De snackbar valt toch ook onder horeca, ik mag dus wel patat halen om mee naar huis te nemen, maar geen broodjes?
Huizen een Christelijke gemeente noemenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:51 schreef MPC60 het volgende:
Probleem met die kleine plaatsen is dat de christelijke partijen en/of christelijke mensen in andere partijen de boventoon voeren. Daardoor blijf je met dit soort ongewenste geloofsbetutteling blijft zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
In de bible belt is waarschijnlijk gewoon alles dicht op last van de gemeentequote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:59 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Huizen een Christelijke gemeente noemenDrie van de 27 zetels zijn van CU/SGP....
Heb jij het artikel wel gelezen daar staat duidelijk christelijke gemeente, daarnaast lees mijn comment ook nog maar eens een keer goed door. Met jequote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:59 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Huizen een Christelijke gemeente noemenDrie van de 27 zetels zijn van CU/SGP....
Het wordt hoog tijd om ALLE geloofsgekkies uit alle overheidstakken te verbannen. We leven niet meer in de Middeleeuwen!quote:De christelijke gemeente
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
Het betreft dan ook een gemeenteraad die gekozen is door de bevolking van die gemeente... Democratie en zulks.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In de bible belt is waarschijnlijk gewoon alles dicht op last van de gemeente
Buitenlanders mogen daar sowieso niet op zondag.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En de Chinees en Shoarma etc Allemaal eten dat je mee neemt naar huis en zo op kunt eten. Net als brood
Precies. De snackbar mag dus ook gewoon snacks verkopen om daar (of eventueel 10 minuten later thuis) op te eten, maar geen kilozakken friet en dozen met ingevroren frikandellen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:05 schreef Barcaconia het volgende:
Los van dat het volstrekt onzin en tijdverspilling is om hier controle op uit te voeren klopt het strikt gezien wel natuurlijk.
Broodjes in zak vallen onder detailhandel (supermarkt/bakker-achtige producten) terwijl bereide producten onder horeca vallen (broodjeszaak).
In de detailhandelvergunning is zondagwerk verboden. Dit alles heeft ook erg weinig met religie te maken, waarom dat in de OP wordt aangehaald is me niet helemaal duidelijk.
Dat iemand dit echter wil naleven en daar tijd aan wil besteden lijkt me erg overdreven. Vooral tijdverspilling van ambtenaren dus.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Er staat dan ook onderaan het artikel dat het bericht geschreven is door de PvdA Huizen...quote:
Ja een krant (telegraafquote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:07 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Heb jij het artikel wel gelezen daar staat duidelijk christelijke gemeente, daarnaast lees mijn comment ook nog maar eens een keer goed door. Met je
De snackbar valt niet onder detailhandel, daarom geldt die idiote regel voor hen niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:51 schreef Leandra het volgende:
De snackbar valt toch ook onder horeca, ik mag dus wel patat halen om mee naar huis te nemen, maar geen broodjes?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit is een prima voorbeeld van streng gelovigen die hun wil op willen leggen, ten koste van de rest.
Blijkbaar is er toch een meerderheid voor dit streng gelovige beleid.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:38 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een hoop streng gelovigen in de raad zeg... Wel 3(!!) stuks.
hahaquote:Gaan ze daar nu iedereen die op zondag met brood bij zich over straat loopt controleren?
De SP is ook tegen koopzondagen en niet uit religieuze overwegingen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er toch een meerderheid voor dit streng gelovige beleid.
Dat zie je verkeerd. Je mag best friet (of broodjes) kopen om mee naar huis te nemen. Net als je bij Bakker Bart mag. Gebakken/belegd=bereid dus horeca. Als je echter bij de snackbar een doos afbakfriet zou kopen, dan zou het vergelijkbaar zijn met een brood en dan mag het nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:51 schreef Leandra het volgende:
Ja, maar de SP zit daar helemaal niet in de raad.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
De SP is ook tegen koopzondagen en niet uit religieuze overwegingen.
In Huizen niet nee, maar er spelen ook andere beweegredenen om tegen een koopzondag te zijn dan alleen religieuze.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:43 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ja, maar de SP zit daar helemaal niet in de raad.
Hou toch eens op met de streng gelovige stempel te drukken. Je kan ook andere gronden hebben om tegen een koopzondag te zijn. Uit de bovenstaande grafiek blijkt dat sowieso het geval. Pure stemmingmakerij wederom van de Telegraaf.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Blijkbaar is er toch een meerderheid voor dit streng gelovige beleid.
Je moet de bakker loszien van de horeca. Belegde broodjes mogen ze verkopen en die mag je daar opeten, meenemen, in je gezicht uitsmeren en zeggen haha maar ik heb hem toch gekocht, wat jij wil. Daarnaast heb je de bakker, die broden, stokbroden etc verkoopt, en dat mag niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En de Chinees en Shoarma etc Allemaal eten dat je mee neemt naar huis en zo op kunt eten. Net als brood
Het is toch echt wel veruit het meest gehoorde argument. De enige landelijke partij die ook tegen een koopzondag is en niet religieus is de SP.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:45 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Hou toch eens op met de streng gelovige stempel te drukken. Je kan ook andere gronden hebben om tegen een koopzondag te zijn. Uit de bovenstaande grafiek blijkt dat sowieso het geval. Pure stemmingmakerij wederom van de Telegraaf.
Nee, normaal wordt de vrijheid van de minderheid inderdaad niet ten batw van de meerderheid opgeofferd. Zo hoorr het inderdaad niet te werken in een constitutioneel land.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:43 schreef n00b13 het volgende:
Wel gek inderdaad dat de wil van de meerderheid geldt. Zo werkt het normaal niet in Nederland.
Ja dit dus.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:50 schreef Toekito het volgende:
is weinig op aan te merken volgens mij....Zo werkt het vergunningensysteem. Of ik het er mee eens ben dat alle bakkers in dat dorp dicht zijn is een tweede.
regels worden nageleefd. Zouden meer burgemeesters moeten doen.quote:
Zelfs als je de Christelijke partijen allemaal bij elkaar telt kom je nog niet aan de 30%.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:38 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een hoop streng gelovigen in de raad zeg... Wel 3(!!) stuks.
Zeker als je ziet waar Huizen ligt, is liberaal beter op zijn plaats.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs als je te Christelijke partijen allemaal bij elkaar telt kom je nog niet aan de 30%.
Alleen VVD en D66 hebben samen al ruimschoots meer dan dat.
"De liberale gemeente" zou de lading dus een stuk beter dekken, en zou het gebrek aan zondagopenstelling voor winkels ook een stuk opvallender maken.
Ik denk ook vast en zeker dat God dit vroeger allemaal al had uitgestippeld. Het is Zijn wil geweest dat Bakker Bart op zondag niet broodjes mee naar huis mag geven, maar ze mogen wel in de zaak opgegeten worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 08:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
'Mijn onzichtbare vriendje heeft op zondag een dag rust gepakt, dus mag Bakker Bart alleen broodjes verkopen als die ter plaatse worden opgegeten.'
Religieuze logica.
In ieder geval zijn dit de naweeën van religiequote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:12 schreef KaBuf het volgende:
Toch wel mooi dat veel users er maar gewoon gelijk van uitgaan dat het te maken heeft met geloof
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |