abonnement Unibet Coolblue
pi_143093643
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13

Laatste nieuws:

Tijdlijn (kort):


• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador

• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone
• Om 16:30 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend

• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rotswand/grot (gedachte Hans Kremers)
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) 'Gevonden resten Panama snel (maar NOG NIET) geidentificeerd' - DVHN - 04-08
(es) De nieuw gevonden resten (stukje schedel, stukken rib en beenderen van de benen) lagen zo'n 3 kilometer stroomAFwaarts van waar de rugzak is gevonden - TVN2 - 04-08
(nl) Radio-uitzending met Jildou van Opzeeland - EenVandaag - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Artikel papieren AD - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Camera Kris en Lisanne week na verdwijning nog gebruikt - RTL - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
(es) Op 3 april heeft een gids het hele pad (dus ook NA de Mirador gelopen en geen meiden aangetroffen - Panamericana - 03-08
(es) Korte video waarin pa en ma Kremers aan het woord komen - TVN2 - 03-08
(nl) 'Geen hongersdood Kris en Lisanne' - Telegraaf - 03-08
(es) Ouders Kris Kremers boos op/teleurgesteld in het Panamees Openbaar Ministerie - La Prensa - 03-08



• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

(es) Video Telemetro & Dinsdagochtend is de zoektocht naar meer sporen hervat - 29-07
(nl) Radio-uitzending over de verdwijning - 26-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Interview Hans Cremers bij EénVandaag - 25-07
(nl) Ouders Lisanne en Kris trekken niet meer samen op - AD - 24-07
(es) Reportage Route Kris en Lisanne - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Uitzending 1Vandaag - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(es) Video over nieuwe bordjes El Pianista - TVN - 30-06
(nl) Link naar artikel Volkskrant - KAARTJE KLOPT NIET! - 28-06
(nl) Filmpje over de plek van NOS - 27-06
(es) Video van de trail, ook 's nachts - 25-06
(nl) Als je over ze praat, doe je iets voor ze - artikel NRC - 23-06


EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:


Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


• Foto's Lisanne en Kris op de herdenkingsdienst. De foto van Lisanne is een cut-out van de foto hierboven. De foto van Kris is een foto van haar eigen Facebook, uit 2010

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Scenario El_Matador - 04-08: Dubbele verdwaling
Ik zeg dat ze elkaar al op 1 april tussen 14:00 en 16:30 zijn kwijtgeraakt.

- Lisanne had de rugzak met alles erin en Kris alleen een waterflesje.
- Beide meiden hebben dagen door de wildernis gezworven
- Lisanne is op de rugzakplek aangekomen en daar dicht in de buurt overleden (net na 8 april 's nachts)
- Kris heeft haar uiteindelijk op 11 april gevonden, vond nog wat sap in de telefoon om te kunnen bellen naar 911 (geen bereik), heeft de mobiel tevergeefs in de tas gedaan en is kort daarna ook omgekomen

Het verklaart:
- waarom er tussen 1 april 14:00 en 8 april 01:00 geen foto's zijn gemaakt (Lisanne had geen reden, wilde alleen maar Kris terugvinden en overleven, op het eind had ze licht nodig en gebruikte ze haar camera om bij te schijnen)
- waarom er pas 3 dagen later, op 11 april weer gebeld is naar 911 (althans, geprobeerd)
- waarom het heupbot van Kris vlakbij de schoen van haar overleden vriendin lag
- haar broekje en schoen had Kris onderweg door honger en dehydratatie al verloren

(en) Volledige scenario
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143093668
volgens mij ligt hiet ook een geheugen kaartje _ sandisk

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143093675
Nog een keer, omdat ie zo goed is, de beste video (ja, mijn mening, maar kijk hem zelf maar) van het gebied:

www.telemetro.com/naciona(...)35.html#.U7UACbHp2iT
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:29:42 #4
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143093685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat ontneemt mij niet het recht om als nummero zoveel tegen je te zeggen dat je je fatsoen in de gaten moet houden. Hoeveel users moeten je daar nog op wijzen voor je eens naar jezelf gaat kijken ipv weer pagina's lang mensen af te zeiken?
Mevrouwtje, word je nou niet moe van jezelf?
pi_143093687
Volgens mij was gisteren de algehele conclusie al dat die foto's niet per ongeluk genomen kunnen zijn terwijl de camera in de rivier ligt
pi_143093712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Volgens mij was gisteren de algehele conclusie al dat die foto's niet per ongeluk genomen kunnen zijn terwijl de camera in de rivier ligt
Er waren nog een paar twijfelaars ;-)
Ik niet overigens.
pi_143093721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef StaceySinger het volgende:
volgens mij ligt hiet ook een geheugen kaartje _ sandisk

[ afbeelding ]
Yep, maar die is zo te zien uit de camera gehaald. Zie ook de batterij ernaast.

Of ze zouden reservebatterij en kaartje bij zich gehad hebben, maar dat lijkt me sterk door:
- geen bericht daarvan
- teveel voorbereiding voor een "kleine" hike
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:31:44 #8
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143093756
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Volgens mij was gisteren de algehele conclusie al dat die foto's niet per ongeluk genomen kunnen zijn terwijl de camera in de rivier ligt
Dat klopt deels. 87 foto's wel, die waren donker en onbruikbaar - zou nog steeds de binnenkant van de rugzak kunnen zijn.

Echter, op 3 foto's, stond iets als: takken, roodachtig stof, een rotswand, door Kremers Sr. later "grot" genoemd.
pi_143093767
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mevrouwtje, word je nou niet moe van jezelf?
zal een EO figuur zijn of een van de Veluwe > Epe of Ede (zwarte kous ) :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143093788
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mevrouwtje, word je nou niet moe van jezelf?
Meneertje, deze user heeft het recht een andere user ergens op aan te spreken. En terecht omdat de toon hier zo vals is dat het lijkt alsof een hitsige relnichten ruziet over een knappe toyboy. " het is mijn kaartje, mrauw" "neehee, ik heb die tekst vertaald, grr" "Kind, breek me de bek niet open, ik doe al vier maanden onderzoek"
Als iemand je ergens op aanspreekt kan je je ook afvragen of er een kern van waarheid in zit in plaats van meteen met je nichtenvriendjes met stront te gaan gooien.
pi_143093789
Ik vind die ouders niet slim. "Dat zou mijn dochter nooit doen." Dat weet je niet. Een mens doet rare dingen in nood. Dat kan ook zijn: van het pad afgaan. Maar nee, die engeltjes van hun zouden dat nooit doen. (Gister gezien bij EenVandaag.)
pi_143093794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat klopt deels. 87 foto's wel, die waren donker en onbruikbaar - zou nog steeds de binnenkant van de rugzak kunnen zijn.

Echter, op 3 foto's, stond iets als: takken, roodachtig stof, een rotswand, door Kremers Sr. later "grot" genoemd.
Vraag is waar die 3 foto's in de serie zitten. Ik zou zeggen ertussenin, want anders zouden ze wel specificeren "aan het begin eerst 3 wazige en daarna 87 totaal donkere foto's" dan wel andersom (de 3 aan het eind dus).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143093823
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
je nichtenvriendjes met stront te gaan gooien.
Ik vind het prima hoor, dit soort opmerkingen, maar in het licht van "anderen aanspreken op onfatsoen" een klein beetje hypocriet. Een tikkeltje.

Nu verder inhoudelijk? :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143093832
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik vind die ouders niet slim. "Dat zou mijn dochter nooit doen." Dat weet je niet. Een mens doet rare dingen in nood. Dat kan ook zijn: van het pad afgaan. Maar nee, die engeltjes van hun zouden dat nooit doen. (Gister gezien bij EenVandaag.)
Daar moeten we een beetje doorheen kijken. Ik kan me voorstellen dat je dat als ouder zegt en denkt.
Maar het is objectief gezien geen sterk argument.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:34:27 #15
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143093835
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Meneertje, deze user heeft het recht een andere user ergens op aan te spreken. En terecht omdat de toon hier zo vals is dat het lijkt alsof een hitsige relnichten ruziet over een knappe toyboy. " het is mijn kaartje, mrauw" "neehee, ik heb die tekst vertaald, grr" "Kind, breek me de bek niet open, ik doe al vier maanden onderzoek"
Als iemand je ergens op aanspreekt kan je je ook afvragen of er een kern van waarheid in zit in plaats van meteen met je nichtenvriendjes met stront te gaan gooien.
~O> Goed gevonden. _O-
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:35:15 #16
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143093856
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zal een EO figuur zijn of een van de Veluwe > Epe of Ede (zwarte kous ) :7
Ja, ik begin me er ook zo langzamerhand een dergelijk beeld van te vormen. O~)
pi_143093871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Daar moeten we een beetje doorheen kijken. Ik kan me voorstellen dat je dat als ouder zegt en denkt.
Maar het is objectief gezien geen sterk argument.
Het komt mijns inziens vooral door Hans Kremers (die ik prima begrijp en respecteer, daar niet van). Die pusht heel erg een misdrijfscenario. Deels idd omdat hij niet kan of wil geloven dat zijn dochter "domme beslissingen" gemaakt heeft, maar ook omdat de feiten zo vreemd zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143093918
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Meneertje, deze user heeft het recht een andere user ergens op aan te spreken. En terecht omdat de toon hier zo vals is dat het lijkt alsof een hitsige relnichten ruziet over een knappe toyboy. " het is mijn kaartje, mrauw" "neehee, ik heb die tekst vertaald, grr" "Kind, breek me de bek niet open, ik doe al vier maanden onderzoek"
Als iemand je ergens op aanspreekt kan je je ook afvragen of er een kern van waarheid in zit in plaats van meteen met je nichtenvriendjes met stront te gaan gooien.
doe dit ff lekker in een Dm en laat de rest met rust - TIA
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143093964
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vraag is waar die 3 foto's in de serie zitten. Ik zou zeggen ertussenin, want anders zouden ze wel specificeren "aan het begin eerst 3 wazige en daarna 87 totaal donkere foto's" dan wel andersom (de 3 aan het eind dus).
Het blijft lastig dat we niet over dit soort details beschikken want dat zou het wellicht iets 'makkelijker' maken om mee te denken. Zo ook de precieze dagen/tijdstippen en de nummers die ze hebben geprobeerd te bellen.

Je zou zeggen; er zijn nog zoveel vragen voor de ouders (en de onderzoekers) en zoveel mensen die mee kunnen/willen denken....waarom geef je niet wat meer vrij. Zo ook die 3 foto's bijvoorbeeld.

Dat ze voorzichtig zijn met het vrijgeven van foto's van Kris & Lisanne zelf kan ik nog wel begrijpen.
pi_143094008
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

~O> Goed gevonden. _O-
Ik zie dat ie een gevoelige snaar raakt.
pi_143094015
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:37 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Het blijft lastig dat we niet over dit soort details beschikken want dat zou het wellicht iets 'makkelijker' maken om mee te denken. Zo ook de precieze dagen/tijdstippen en de nummers die ze hebben geprobeerd te bellen.

Je zou zeggen; er zijn nog zoveel vragen voor de ouders (en de onderzoekers) en zoveel mensen die mee kunnen/willen denken....waarom geef je niet wat meer vrij. Zo ook die 3 foto's bijvoorbeeld.

Dat ze voorzichtig zijn met het vrijgeven van foto's van Kris & Lisanne zelf kan ik nog wel begrijpen.
Eens. Ik vraag me ook af of ze dit topic en/of Websleuths volgen of laten volgen. Honderd mensen kunnen meer bedenken dan 1 of 2.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143094033
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:36 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

doe dit ff lekker in een Dm en laat de rest met rust - TIA
Heb je het tegen mij of spreek je daar de anderen ook op aan? En wat is een TIA?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:41:07 #23
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143094061
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik vind die ouders niet slim. "Dat zou mijn dochter nooit doen." Dat weet je niet. Een mens doet rare dingen in nood. Dat kan ook zijn: van het pad afgaan. Maar nee, die engeltjes van hun zouden dat nooit doen. (Gister gezien bij EenVandaag.)
Dat is me ook opgevallen. Letterlijk zei de vader: "Zo stom is ze niet", waarna de moeder herhaalde "Nee, zo stom is ze niet".

Ik heb het nog even teruggespoeld, omdat ik meende te verstaan: "Zó stom is ze niet" met de klemtoon dus op het eerste woord. M.a.w. "ze is wel stom, maar zó stom nu ook weer niet".

Echter, ik had dat verkeerd verstaan. Ze legden allebei de klemtoon op het woord "is". Dus: "Zo stom is ze niet".

Dat kun je ook op allerlei manieren interpreteren, bijvoorbeeld: "Ze zeggen wel dat onze Kris stom is, maar zo stom is niet".
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:41:37 #24
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143094079
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vraag is waar die 3 foto's in de serie zitten. Ik zou zeggen ertussenin, want anders zouden ze wel specificeren "aan het begin eerst 3 wazige en daarna 87 totaal donkere foto's" dan wel andersom (de 3 aan het eind dus).
Ja, dat zou wel nuttig zijn om te weten.
pi_143094112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, dat zou wel nuttig zijn om te weten.
Ik zou wel willen weten of de foto's egaal zwart zijn of dat er vlekken op zitten.
pi_143094114
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens. Ik vraag me ook af of ze dit topic en/of Websleuths volgen of laten volgen. Honderd mensen kunnen meer bedenken dan 1 of 2.
Ik denk hun zelf sowieso niet. Al was het maar omdat er, helaas, ook een heleboel bagger reacties in deze topics naar boven komen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:43:29 #27
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143094145
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Meneertje, deze user heeft het recht een andere user ergens op aan te spreken. En terecht omdat de toon hier zo vals is dat het lijkt alsof een hitsige relnichten ruziet over een knappe toyboy. " het is mijn kaartje, mrauw" "neehee, ik heb die tekst vertaald, grr" "Kind, breek me de bek niet open, ik doe al vier maanden onderzoek"
Als iemand je ergens op aanspreekt kan je je ook afvragen of er een kern van waarheid in zit in plaats van meteen met je nichtenvriendjes met stront te gaan gooien.
Overigens zeggen dit soort teksten meer over jou, dan over mij. Die woorden liggen bepaald niet vooraan in mijn vocabulaire.
pi_143094199
Ik vind het raar dat er gespeculeerd wordt dat het bijzonder is dat er in 2,5 uur niks kan gebeuren. Er wordt verteld dat de laatste foto's nog niets "raars" aan de meiden te zien was. Logies, ernstige "dingen" gebeuren dan ook in een split second.

Ik heb afgelopen juli in Oostenrijk in de bergen gelopen, ook ik had daar geen enkel bereik. Dus opzich is dat niet vreemd dat je dat daar in de bergen ook niet hebt. Echter, wat ik zelf raar vind dat mochten de meiden enkel verdwaald zijn of misschien dat er 1 gewond was. Is dat daar geen foto's van zijn of dat er 1 niet is terug gelopen....

Daarbij is er ook nog het scenario van de 1 zit in moeilijkheden, de ander wilt helpen, raakt ook in moeilijkheden... klaar.

Ik ken de meiden niet persoonlijk, al kennen veel van mijn vrienden ze wel. Verschrikkelijk wat er gebeurd is en ik hoop voor de familie dat ze er ooit achter komen wat er precies gebeurd is.
Er was eens....
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:45:49 #29
163650 Greys
pi_143094232
Joehoe, popjes, haantjes, nok es :D
*Emmer water gooit*

quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens. Ik vraag me ook af of ze dit topic en/of Websleuths volgen of laten volgen. Honderd mensen kunnen meer bedenken dan 1 of 2.
Ik denk dat ze daar, áls ze het al deden, al snel mee gestopt zijn na de eerste paar delen waarin hun dochters voor domme hoeren werden uitgemaakt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143094245
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:42 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik denk hun zelf sowieso niet. Al was het maar omdat er, helaas, ook een heleboel bagger reacties in deze topics naar boven komen.
Daarom is de OP ook zo uitgebreid. Iemand die dit topic aanklikt vanuit een Google Search komt eerst daar terecht. Het gelul erna zullen ze niet lezen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143094277
dit is het tasje (welk merk ?) - lijken er wel 2 trouwens - bij het pijltje ligt het geld

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143094319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:45 schreef Greys het volgende:
Joehoe, popjes, haantjes, nok es :D
*Emmer water gooit*

[..]

Ik denk dat ze daar, áls ze het al deden, al snel mee gestopt zijn na de eerste paar delen waarin hun dochters voor domme hoeren werden uitgemaakt.
Dat dus.

Waarom gaan ze trouwens niet nog een keer met honden het gebied in waar de botresten gevonden zijn? Lijkt mij dat een beetje speurhond van alles bij elkaar kan snuffelen als er meer ligt?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:49:04 #33
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143094351
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef Maitje het volgende:
Ik vind het raar dat er gespeculeerd wordt dat het bijzonder is dat er in 2,5 uur niks kan gebeuren. Er wordt verteld dat de laatste foto's nog niets "raars" aan de meiden te zien was. Logies, ernstige "dingen" gebeuren dan ook in een split second.
Inderdaad. Het is zelfs mogelijk dat Kris, nadat die laatste foto is gemaakt, direct daarna van diezelfde steen is afgegleden en met haar bakadyari keihard in die quebrada is gekletterd.
pi_143094365
Canon of fujifilm denk ik. Niet dat dat nu veel zegt; veel digicams van nu koop je zonder hoesje. Mijn canon zit al eeuwen in een hoesje van Sony, want die had ik nog.
pi_143094370
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ook zo onbegrijpelijk achteraf. Met veel bombarie wordt er een hele roedel honden overgevlogen (alsof ze daar geen honden hebben), enfin, dan zijn die honden er, maar zoeken ze alleen in het dorpspark (bij wijze van spreken) - en niet de voor de hand liggende route vanaf de Mirador naar de Bocas del Toro.
Idd, in die tijdlijn van RTV Utrecht staat dat de panamese autoriteiten op 3 april een grootschalige zoekactie begonnen, maar zijn ze toen niet eens (een flink stuk) voorbij de top geweest?

Je weet 't nooit zeker en je hebt er niets aan maar: als iemand op 2 april de route had gelopen (inclusief ruim 3 uur voorbij de top) had ie ze haast wel moeten vinden? Maar was toen al 100% zeker dat ze die trail gingen doen?
Dat je in Nederland 24 uur wacht met actie is wel logisch. Hier kan iemand eenvoudig een veilige slaapplaats vinden (vriend/kennis). Ligt imho toch wat anders voor een paar net aangekomen westerlingen in Panama die de taal niet goed machtig zijn, er nog niet veel mensen kennen en de jungle zijn ingegaan.
[/nutteloze gedachte]

Ruzie tussen de meiden is ook mogelijk, maar ja 100% speculatie en je schiet er niets mee op. Sommige elementen doen me denken aan de roman "Nooit meer slapen"
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143094385
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:45 schreef Greys het volgende:
Joehoe, popjes, haantjes, nok es :D
*Emmer water gooit*

[..]

Ik denk dat ze daar, áls ze het al deden, al snel mee gestopt zijn na de eerste paar delen waarin hun dochters voor domme hoeren werden uitgemaakt.
Dat weerlegt mijn punt over de OP dus niet, maar goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143094387
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef El_Matador het volgende:
Nog een keer, omdat ie zo goed is, de beste video (ja, mijn mening, maar kijk hem zelf maar) van het gebied:

www.telemetro.com/naciona(...)35.html#.U7UACbHp2iT
Vraagje aangezien ik zelf niet begrijp wat men zegt :-(

Die oversteek die ze maken rond minuut 3 in het filmpje. Hoeveelste oversteek is dat of zeggen ze dat niet? en zijn er vanaf dat punt de resten gevonden stroomopwaarts of stroomafwaarts?
pi_143094451
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:49 schreef Loohcs het volgende:
Ruzie tussen de meiden is ook mogelijk, maar ja 100% speculatie en je schiet er niets mee op. Sommige elementen doen me denken aan de roman "Nooit meer slapen"
Ruzie opperde ik ook al in april, zonder dat we iets wisten. Kan nog steeds een reden zijn waarom ze uit elkaar zijn gegaan. Ik vind het veel logischer alle keuzes en feiten te passen in een scenario dat ze niet bij elkaar waren dan als ze dat wel waren.

Mooi boek ja, lang geleden gelezen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:52:58 #39
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143094479
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:49 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Idd, in die tijdlijn van RTV Utrecht staat dat de panamese autoriteiten op 3 april een grootschalige zoekactie begonnen, maar zijn ze toen niet eens (een flink stuk) voorbij de top geweest?

Je weet 't nooit zeker en je hebt er niets aan maar: als iemand op 2 april de route had gelopen (inclusief ruim 3 uur voorbij de top) had ie ze haast wel moeten vinden? Maar was toen al 100% zeker dat ze die trail gingen doen?
Dat je in Nederland 24 uur wacht met actie is wel logisch. Hier kan iemand eenvoudig een veilige slaapplaats vinden (vriend/kennis). Ligt imho toch wat anders voor een paar net aangekomen westerlingen in Panama die de taal niet goed machtig zijn, er nog niet veel mensen kennen en de jungle zijn ingegaan.
[/nutteloze gedachte]

Ruzie tussen de meiden is ook mogelijk, maar ja 100% speculatie en je schiet er niets mee op. Sommige elementen doen me denken aan de roman "Nooit meer slapen"
100% zeker natuurlijk niet, maar ze hadden wel duidelijk laten weten dat ze de Pianista trail wilden doen.
pi_143094488
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is zelfs mogelijk dat Kris, nadat die laatste foto is gemaakt, direct daarna van diezelfde steen is afgegleden en met haar bakadyari keihard in die quebrada is gekletterd.
Nouja, bij wijze van.

Waar het mij om gaat is dat iedereen van alles kan overkomen. Juist met dit soort uitstapjes gebeuren vaak onverwachte dingen.
Er was eens....
pi_143094499
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:50 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Vraagje aangezien ik zelf niet begrijp wat men zegt :-(

Die oversteek die ze maken rond minuut 3 in het filmpje. Hoeveelste oversteek is dat of zeggen ze dat niet? en zijn er vanaf dat punt de resten gevonden stroomopwaarts of stroomafwaarts?
In de OP staat ook een kort plaatjesverslag met NLse vertaling eronder, heb je daar iets aan?

Minuut 3 zal ik zo ff checken:

Hasta el primer brazo del rio Culebra = tot de eerste arm van de rivier
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143094524
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:49 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Idd, in die tijdlijn van RTV Utrecht staat dat de panamese autoriteiten op 3 april een grootschalige zoekactie begonnen, maar zijn ze toen niet eens (een flink stuk) voorbij de top geweest?

Je weet 't nooit zeker en je hebt er niets aan maar: als iemand op 2 april de route had gelopen (inclusief ruim 3 uur voorbij de top) had ie ze haast wel moeten vinden? Maar was toen al 100% zeker dat ze die trail gingen doen?
Dat je in Nederland 24 uur wacht met actie is wel logisch. Hier kan iemand eenvoudig een veilige slaapplaats vinden (vriend/kennis). Ligt imho toch wat anders voor een paar net aangekomen westerlingen in Panama die de taal niet goed machtig zijn, er nog niet veel mensen kennen en de jungle zijn ingegaan.
[/nutteloze gedachte]

Ruzie tussen de meiden is ook mogelijk, maar ja 100% speculatie en je schiet er niets mee op. Sommige elementen doen me denken aan de roman "Nooit meer slapen"
Was volgens mij veel verwarring over of ze nou uberhaupt wel/niet aan de trail begonnen waren.
En vervolgens heeft ook niemand er in het begin bij stil gestaan dat ze doorgelopen zouden zijn na de top.
pi_143094546
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In de OP staat ook een kort plaatjesverslag met NLse vertaling eronder, heb je daar iets aan?

Minuut 3 zal ik zo ff checken:

Hasta el primer brazo del rio Culebra = tot de eerste arm van de rivier
Thanks, zal ff kijken in het OP
pi_143094575
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:54 schreef Stupidisco het volgende:
En vervolgens heeft ook niemand er in het begin bij stil gestaan dat ze doorgelopen zouden zijn na de top.
Sorry maar dat vind ik echt lichtelijk dom. To say the least.

Wat wel zo is, is dat ze (net als wij en iedereen eigenlijk) alles gebaseerd hebben op foute getuigen.

En toch, die getuigen zeggen wel dat ze de Pianista zijn opgegaan (en niet teruggekeerd).

ja, de meiden hebben fouten gemaakt, maar iedereen eromheen net zo hard. En dat heeft ze uiteindelijk gedood, want in 10 dagen (1-11 april) hadden ze makkelijk gevonden kunnen worden in een gebied van ~50-100 km2
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143094606
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:55 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Thanks, zal ff kijken in het OP
Bij 02-07 staan in de spoiler wat screencaps.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:00:11 #46
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143094658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:44 schreef Maitje het volgende:
Ik ken de meiden niet persoonlijk, al kennen veel van mijn vrienden ze wel.
Maitje, wij proberen hier ook uit te vogelen wat er kan zijn gebeurd.
Kunnen jouw vrienden wat meer over Kris en Lisanne vertellen?
B.v.: hoe goed/hoe lang kenden ze elkaar? En: heeft één van beide bij de scouting gezeten?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:02:43 #47
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143094742
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:29 schreef El_Matador het volgende:
Nog een keer, omdat ie zo goed is, de beste video (ja, mijn mening, maar kijk hem zelf maar) van het gebied:

www.telemetro.com/naciona(...)35.html#.U7UACbHp2iT
Kijk, het zal wel weer aan mij liggen, maar als ik deze beelden zie, dan heb ik niet bepaald het idee dat verdwalen zo goed als onmogelijk is. Man, dat paadje is op sommige stukken nog geen meter breed. Het is blijkbaar het pad omdat er wat zand/modder in het midden ligt, maar tis dat ze het erbij zeggen. Je zou haast neonpijlen en vangrails verwachten als je afgaat op 'verdwalen is onmogelijk' maar ik durf te stellen dat, als dit de beelden van het pad zijn, je sneller verdwaalt dan je denkt. Als je op dat fucking paadje blijft misschien niet, maar als je em eenmaal kwijt bent zie je em ook niet zo snel weer terug!
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143094770
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:57 schreef El_Matador het volgende:
Sorry maar dat vind ik echt lichtelijk dom. To say the least.
Huh? waar is dat een reactie op?
pi_143094787
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:02 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Kijk, het zal wel weer aan mij liggen, maar als ik deze beelden zie, dan heb ik niet bepaald het idee dat verdwalen zo goed als onmogelijk is. Man, dat paadje is op sommige stukken nog geen meter breed. Het is blijkbaar het pad omdat er wat zand/modder in het midden ligt, maar tis dat ze het erbij zeggen. Je zou haast neonpijlen en vangrails verwachten als je afgaat op 'verdwalen is onmogelijk' maar ik durf te stellen dat, als dit de beelden van het pad zijn, je sneller verdwaalt dan je denkt. Als je op dat fucking paadje blijft misschien niet, maar als je em eenmaal kwijt bent zie je em ook niet zo snel weer terug!
Eens.

Die ouders zijn sterk gebiased omdat ze niet ALLEEN het pad lopen. Wat ik gister zei; dat zouden ze moeten doen. Ja, met kaarten en GPS, om niet hetzelfde lot te ondergaan.

Mede daarom is die video zo goed.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:04:35 #50
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143094795
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:54 schreef Stupidisco het volgende:
Was volgens mij veel verwarring over of ze nou uberhaupt wel/niet aan de trail begonnen waren.
En vervolgens heeft ook niemand er in het begin bij stil gestaan dat ze doorgelopen zouden zijn na de top.
Dat klopt. Men ging daarvan uit, omdat een georganiseerde hike met een gids altijd naar de Mirador gaat en dan weer terug. Maar ze hadden geen gids.

Wat ook bijdraagt aan de verwarring is dat de gehele trail van Boquete naar Bocas del Toro óók wel El Pianista wordt genoemd. Alleen dan is het een tocht die vele dagen duurt, inclusief overnachtingen in de jungle.

Maar mééstal, voor de doorsnee toerist zeg maar, bedoelen ze met El Pianista alleen dat eerste kippenstukje naar de Mirador en dan gauw weer terug. Een leuke wandeling van de namiddag met het hele gezin.

Vraag 1. Waarom zijn K & L doorgelopen na de Mirador? Tja, misschien wel omdat ze er gewoon zin in hadden. K was immers ook "ondernemend en vol initiatief" (http://www.answersforkris.com/kris/)

Vraag 2. Waarom heeft de "grote zoekactie" zich beperkt tot het mini-gebiedje rond de Mirador?

Dat blijft een raadsel.
pi_143094800
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:03 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Huh? waar is dat een reactie op?
Niet op jou, als dat niet duidelijk was hoop ik nu. :*

Op de zoekteams natuurlijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143094818
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niet op jou, als dat niet duidelijk was hoop ik nu. :*

Op de zoekteams natuurlijk.
Ok, dan zijn we het eens ;-)
pi_143094857
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Vraag 1. Waarom zijn K & L doorgelopen na de Mirador? Tja, misschien wel omdat ze er gewoon zin in hadden. K was immers ook "ondernemend en vol initiatief" (http://www.answersforkris.com/kris/)

Vraag 2. Waarom heeft de "grote zoekactie" zich beperkt tot het mini-gebiedje rond de Mirador?

Dat blijft een raadsel.
Mogelijk antwoord 1: De meiden dachten om 13:00: "zullen we nu al terug naar Boquete of kijken we nog even aan de andere kant, ahh moet kunnen, we gaan gewoon rond 15:00 weer terug, kijken of daar wat leuks is" - zou ik ook doen trouwens
Mogelijk antwoord 2: Politieke/juridische grenzen. Geen toestemming van de provincie Bocas om daar met grote zoekteams te gaan zoeken (om welke reden dan ook), alleen om er met een heli overheen te vliegen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:07:41 #54
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143094877
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:02 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Kijk, het zal wel weer aan mij liggen, maar als ik deze beelden zie, dan heb ik niet bepaald het idee dat verdwalen zo goed als onmogelijk is. Man, dat paadje is op sommige stukken nog geen meter breed. Het is blijkbaar het pad omdat er wat zand/modder in het midden ligt, maar tis dat ze het erbij zeggen. Je zou haast neonpijlen en vangrails verwachten als je afgaat op 'verdwalen is onmogelijk' maar ik durf te stellen dat, als dit de beelden van het pad zijn, je sneller verdwaalt dan je denkt. Als je op dat fucking paadje blijft misschien niet, maar als je em eenmaal kwijt bent zie je em ook niet zo snel weer terug!
^O^ Uitstekend geformuleerd.
pi_143094960
Deze foto is trouwens vermoedelijk ook een van Kris (staat op Ingrid Lommers' Facebook):

https://fbcdn-sphotos-c-a(...)1b4aee584e352b158f54

- rugzak lijkt de hare (staat voor haar) maar lijkt anders dan de gevonden rugzak
- zie de waterfles
- bergschoenen nauwelijks te zien maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat die blauwe schoen van haar was, op haar laatste foto lijken ze bruine bergschoenen, en hier ook...
- zie de zonnebril - anders dan de 2 (!) zonnebrillen in de rugzak

Foto is gemaakt in de buurt van Alto Boquete, althans dat zegt de beschrijving.
In Bocas del Toro, de eilanden, zijn geen bergen en kan dus niet daar gemaakt zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143095032
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bij 02-07 staan in de spoiler wat screencaps.
Thanks! Gezien!

Nog een vraagje: rond minuut 4:30 zie je een aantal van die koeien lopen en daarna een soort klein huisje waar ze aan het rusten/schuilen zijn.

Ligt deze locatie nog voor de locatie van waar hun resten zijn gevonden? Met andere woorden zouden ze hier uberhaupt geweest kunnen zijn?

Daar waar die koeien lopen ziet er namelijk uit als een redelijk open gebied. Dat lijkt mij namelijk nou juist een goede plek om te verblijven en een locatie met een grote kans om (vanuit de lucht) gespot en gered te worden.
pi_143095059
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

^O^ Uitstekend geformuleerd.
En op een gegeven moment kan ik me best voorstellen dat de blaas even geleegd moet worden en dat doe je denk ik toch niet graag vlakbij het pad.

En is er helemaal niemand die voor de rest - in de dagen van de vermissing en zoekacties niet meegeteld- die korte of lange trail hebben gewandeld? Geen gids met een groep o.i.d.?
pi_143095060
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:02 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Kijk, het zal wel weer aan mij liggen, maar als ik deze beelden zie, dan heb ik niet bepaald het idee dat verdwalen zo goed als onmogelijk is. Man, dat paadje is op sommige stukken nog geen meter breed. Het is blijkbaar het pad omdat er wat zand/modder in het midden ligt, maar tis dat ze het erbij zeggen. Je zou haast neonpijlen en vangrails verwachten als je afgaat op 'verdwalen is onmogelijk' maar ik durf te stellen dat, als dit de beelden van het pad zijn, je sneller verdwaalt dan je denkt. Als je op dat fucking paadje blijft misschien niet, maar als je em eenmaal kwijt bent zie je em ook niet zo snel weer terug!
Eens. Heb ook al diverse plekken in het filmpje voorbij zien komen waar je volgens mij makkelijk van het pad af kan (om welke reden dan ook).
pi_143095211
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:10 schreef El_Matador het volgende:
Deze foto is trouwens vermoedelijk ook een van Kris (staat op Ingrid Lommers' Facebook):

https://fbcdn-sphotos-c-a(...)1b4aee584e352b158f54

- rugzak lijkt de hare (staat voor haar) maar lijkt anders dan de gevonden rugzak
- zie de waterfles
- bergschoenen nauwelijks te zien maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat die blauwe schoen van haar was, op haar laatste foto lijken ze bruine bergschoenen, en hier ook...
- zie de zonnebril - anders dan de 2 (!) zonnebrillen in de rugzak

Foto is gemaakt in de buurt van Alto Boquete, althans dat zegt de beschrijving.
In Bocas del Toro, de eilanden, zijn geen bergen en kan dus niet daar gemaakt zijn.
Eens! Als het Kris is althans, zie het niet goed. Voor de rest is die rugzak op de foto ook niet aangetroffen op de foto's die zijn gelekt van het appartement...

Zelf heb ik altijd gedacht dat de meiden allebei een rugzak hebben gehad.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:19:37 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143095268
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:10 schreef El_Matador het volgende:
Deze foto is trouwens vermoedelijk ook een van Kris (staat op Ingrid Lommers' Facebook):

https://fbcdn-sphotos-c-a(...)1b4aee584e352b158f54

Dit had ik vorige week ook al geschreven, Mata: Die foto is gemaakt aan de Caribische kust en verspreid voor de zoekactie. Rechts op de foto staat Edwin Cornelis, en zijn foto's van Kris en Lisanne zijn ook in de media terechtgekomen. Er is echt geen twijfel mogelijk dat dat Kris is.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143095412
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:18 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Eens! Als het Kris is althans, zie het niet goed. Voor de rest is die rugzak op de foto ook niet aangetroffen op de foto's die zijn gelekt van het appartement...

Zelf heb ik altijd gedacht dat de meiden allebei een rugzak hebben gehad.
Daar lijkt het afgaande op de foto's in ieder geval niet op. Met name de laatste foto van Kris lijkt redelijk spontaan gemaakt en daar heeft ze geen rugtas bij zich. Lisanne zal er eentje op haar rug hebben bij het maken van de foto. Zou natuurlijk kunnen dat er nog een rugtas van Kris naast staat maar lijkt me gezien de spontaan ogende foto niet het geval.

Je zou verwachten als ze van plan waren om te zwemmen o.i.d. ze ook wel iets van een handdoek mee hadden genomen. Met handdoeken erbij zou je dan weer verwachten dat ze dan ook wel een 2e rugtas mee hadden genomen om het 'gewicht' een beetje te verdelen onder elkaar.

Denk zelf dat ze dus erg weinig spullen meehadden en dus daadwerkelijk ook met maar 1 rugtas op weg zijn gegaan.
pi_143095455
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:19 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dit had ik vorige week ook al geschreven, Mata: Die foto is gemaakt aan de Caribische kust en verspreid voor de zoekactie. Rechts op de foto staat Edwin Cornelis, en zijn foto's van Kris en Lisanne zijn ook in de media terechtgekomen. Er is echt geen twijfel mogelijk dat dat Kris is.
Hmm, flink hoge klif voor de kust dan. Maar het lijkt kalksteen en niet vulkanisch, ok.

Helder, dus dan blijven de andere punten staan. De rugzak lijkt echt anders (zie het motief wat aan de buitenkant zit op de gevonden tas).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143095477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:23 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Daar lijkt het afgaande op de foto's in ieder geval niet op. Met name de laatste foto van Kris lijkt redelijk spontaan gemaakt en daar heeft ze geen rugtas bij zich. Lisanne zal er eentje op haar rug hebben bij het maken van de foto. Zou natuurlijk kunnen dat er nog een rugtas van Kris naast staat maar lijkt me gezien de spontaan ogende foto niet het geval.

Je zou verwachten als ze van plan waren om te zwemmen o.i.d. ze ook wel iets van een handdoek mee hadden genomen. Met handdoeken erbij zou je dan weer verwachten dat ze dan ook wel een 2e rugtas mee hadden genomen om het 'gewicht' een beetje te verdelen onder elkaar.

Denk zelf dat ze dus erg weinig spullen meehadden en dus daadwerkelijk ook met maar 1 rugtas op weg zijn gegaan.
Beide GSMs, beide bh's in 1 rugzak lijkt me ook heel onlogisch als je er 2 bij je hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143095561
Is het trouwens 'logisch' dat ze hun telefoons los in de rugtas hadden?

Nu ben ik zelf nogal zuinig op m'n telefoon en zou m uit vrees voor beschadiging ook niet zomaar los in de tas doen. Daarnaast ben ik man dus draag ik m'n telefoon ook makkelijker in mijn broekzak maar hoe zit dat bij vrouwen?

Wil/zou je je telefoon niet gewoon in bijvoorbeeld je kontzak dragen (mits je zakken hebt) of is dat niet prettig? of niet handig tijdens hike?

Wat ik ermee wil zeggen; als ik daar was gevonden in de jungle had mijn telefoon voor 99% zekerheid niet in de tas gezeten maar in mijn broekzak.

Of zouden ze alle 'belangrijke' spullen, telefoon, camera, BH's (liever niet nat worden?) bewust bijelkaar in de tas hebben gedaan op het moment dat ze de rivier gingen oversteken?
pi_143095580
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:25 schreef El_Matador het volgende:
Beide GSMs, beide bh's in 1 rugzak lijkt me ook heel onlogisch als je er 2 bij je hebt.
Eens
pi_143095588
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hmm, flink hoge klif voor de kust dan. Maar het lijkt kalksteen en niet vulkanisch, ok.

Helder, dus dan blijven de andere punten staan. De rugzak lijkt echt anders (zie het motief wat aan de buitenkant zit op de gevonden tas).
Maar ik spot die rugzak nergens in hun appartement.

En ik heb nooit mijn telefoon in mijn zak.
pi_143095608
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:29 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Maar ik spot die rugzak nergens in hun appartement.
Wellicht de tas van de andere dame of heer op de foto?
pi_143095621
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:30 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Wellicht de tas van de andere dame of heer op de foto?
oh wacht, die hebben al een tas op hun rug. Dus dat zou dubbelop zijn. Vreemd.
pi_143095743
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:10 schreef El_Matador het volgende:
Deze foto is trouwens vermoedelijk ook een van Kris (staat op Ingrid Lommers' Facebook):

https://fbcdn-sphotos-c-a(...)1b4aee584e352b158f54

- rugzak lijkt de hare (staat voor haar) maar lijkt anders dan de gevonden rugzak
- zie de waterfles
- bergschoenen nauwelijks te zien maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat die blauwe schoen van haar was, op haar laatste foto lijken ze bruine bergschoenen, en hier ook...
- zie de zonnebril - anders dan de 2 (!) zonnebrillen in de rugzak

Foto is gemaakt in de buurt van Alto Boquete, althans dat zegt de beschrijving.
In Bocas del Toro, de eilanden, zijn geen bergen en kan dus niet daar gemaakt zijn.
De gevonden rugtas is van Lisanne, zoals ze bij zich had op schilhol.
Geruit van buiten, blauw van binnen.


pi_143095750
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:29 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Maar ik spot die rugzak nergens in hun appartement.

En ik heb nooit mijn telefoon in mijn zak.
Dat broekje van Kris en de lycra van Lisanne hebben ook geen zakken. Ik ken weinig vrouwen die hun telefoon in hun zak dragen idd. Zeker niet als je gaat hiken.

Daarom: ik denk echt maar 1 rugzak (of de andere rugzak moet verloren gegaan zijn en toen de spullen in de overgebleven rugzak gedaan).

Stupidisco:

Er is een vakje wat opengeritst staat op de foto van de rugzak. Ik neem aan dat daar de GSMs inzaten, lijkt me het meest logisch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143095788
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:10 schreef El_Matador het volgende:
Deze foto is trouwens vermoedelijk ook een van Kris (staat op Ingrid Lommers' Facebook):

https://fbcdn-sphotos-c-a(...)1b4aee584e352b158f54

- rugzak lijkt de hare (staat voor haar) maar lijkt anders dan de gevonden rugzak
- zie de waterfles
- bergschoenen nauwelijks te zien maar ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat die blauwe schoen van haar was, op haar laatste foto lijken ze bruine bergschoenen, en hier ook...
- zie de zonnebril - anders dan de 2 (!) zonnebrillen in de rugzak

Foto is gemaakt in de buurt van Alto Boquete, althans dat zegt de beschrijving.
In Bocas del Toro, de eilanden, zijn geen bergen en kan dus niet daar gemaakt zijn.
Ze hadden meerdere zonnebrillen bij zich. Er lag er ook nog 1 op het bed van hun kamer.
pi_143095792
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:
Daarom: ik denk echt maar 1 rugzak (of de andere rugzak moet verloren gegaan zijn en toen de spullen in de overgebleven rugzak gedaan).
Ok, in de zijvakjes met rits zou inderdaad goed kunnen.
pi_143095811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:35 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

De gevonden rugtas is van Lisanne, zoals ze bij zich had op schilhol.
Geruit van buiten, blauw van binnen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Precies, dat dacht ik dus ook. op WS zei men echter dat de gevonden rugzak die van Kris was (wat ik niet geloofde).

Dat maakt het verhaal wel opvallend anders; Kris zou ook een rugzak bij zich gehad moeten hebben (die sterkere meer trekkingrugzak die op de foto van Lommers staat). En een waterfles. Maar die is niet gevonden. Zou kunnen betekenen dat ze die inderdaad kwijtgeraakt is, gebruikt voor iets of whatever en dan de spullen in Lisannes rugzak gedaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143095825
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:37 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ok, in de zijvakjes met rits zou inderdaad goed kunnen.
Vakje binnenin, bij de rug. Wat veel rugzakken hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143095830
Ik lees al een tijdje mee maar wil toch even reageren.
Kan die camera niet afgegaan zijn doordat iemand de tas als kussen gebruikte?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:40:18 #76
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143095872
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hmm, flink hoge klif voor de kust dan. Maar het lijkt kalksteen en niet vulkanisch, ok.
Ik weet niet waar het is. Maar in elk geval is de foto gemaakt toen ze aan de kust verbleven.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143095894
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, dat dacht ik dus ook. op WS zei men echter dat de gevonden rugzak die van Kris was (wat ik niet geloofde).

Dat maakt het verhaal wel opvallend anders; Kris zou ook een rugzak bij zich gehad moeten hebben (die sterkere meer trekkingrugzak die op de foto van Lommers staat). En een waterfles. Maar die is niet gevonden. Zou kunnen betekenen dat ze die inderdaad kwijtgeraakt is, gebruikt voor iets of whatever en dan de spullen in Lisannes rugzak gedaan.
Er stond nog een tas in hun kamer:
pi_143095951
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:40 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Er stond nog een tas in hun kamer:
[ afbeelding ]
zie je die schoenen in de hoek ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143095958
Klein plaatje maar ze hadden er nog 1:


en de leren tas:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143095973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zie je die schoenen in de hoek ?
Ik moest even zoeken, maar ja!
pi_143095978
Ik lees al een tijdje mee maar wil toch even reageren.
Kan die camera niet afgegaan zijn doordat iemand de tas als kussen gebruikte?

Wat denken jullie?
pi_143095985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zie je die schoenen in de hoek ?
Allstars, ja.

Denk je dat er iets mee is?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143095990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:43 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ik moest even zoeken, maar ja!
die staan op deze foto ineens voor het bed

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143096007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die staan op deze foto ineens voor het bed

[ afbeelding ]
Nee, deze zijn lichtgrijs/blauw, de andere donkergrijs/zwart
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die staan op deze foto ineens voor het bed

[ afbeelding ]
Denk dat dat twee verschillende paren zijn. De een van Kris de ander van Lisanne.
pi_143096041
3 paar slippers/sandalen => 2 van Kris, 1 van Lisanne?
2 paar allstars => 1 van Kris, 1 van Lisanne

Linkerbed lijkt van Lisanne, rechter van Kris?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096054
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:43 schreef schuschuho het volgende:
Ik lees al een tijdje mee maar wil toch even reageren.
Kan die camera niet afgegaan zijn doordat iemand de tas als kussen gebruikte?

Wat denken jullie?
Rugtas gebruiken als kussen is geen gekke gedachte. Ben er alleen nog niet overtuigd dat dat zorgt voor de foto's die gemaakt zijn. Volgens mij is daarvan toch wel vrijwel zeker van vast te stellen dat ze buiten de tas gemaakt zijn.
pi_143096069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

die staan op deze foto ineens voor het bed

[ afbeelding ]
Waarom zouden dat dezelfde schoenen zijn?
pi_143096070


Dit kan ook de geruite/blauwe tas van Lisanne zijn.
een tas die van binnen blauw is, en achterkant blauw...
pi_143096073
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:43 schreef schuschuho het volgende:
Ik lees al een tijdje mee maar wil toch even reageren.
Kan die camera niet afgegaan zijn doordat iemand de tas als kussen gebruikte?

Wat denken jullie?
Nee dat kan niet.
pi_143096081
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:29 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Maar ik spot die rugzak nergens in hun appartement.

En ik heb nooit mijn telefoon in mijn zak.
Ik denk dat voor de foto de tas even bij de fotograaf stond. Kris moest op glibberige stenen staan en er ook naar toe lopen. Nu heb ik zelf ook al een aantal van die kreekjes overgestoken en een dag rugzak zorgt er voor dat het met je balans niet lekker zit.
pi_143096102
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:
3 paar slippers/sandalen => 2 van Kris, 1 van Lisanne?
2 paar allstars => 1 van Kris, 1 van Lisanne

Linkerbed lijkt van Lisanne, rechter van Kris?
Zou kunnen.
Linkerbed lijkt van Lisanne, rechter van Kris? Gekgenoeg dacht ik dat ook.

Geen duidelijkere/grotere foto van wat er allemaal op dat tafeltje aan de rechterkant van de kamer staat?
pi_143096107
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:45 schreef El_Matador het volgende:
3 paar slippers/sandalen => 2 van Kris, 1 van Lisanne?
2 paar allstars => 1 van Kris, 1 van Lisanne

Linkerbed lijkt van Lisanne, rechter van Kris?
Lisanne links uiteraard..de prinses dat het was O+
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:48:36 #94
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143096131
Martijn Froon zei in een interview dat de familieleden niet wisten wat van wie was toen ze die kamer leeghaalden...
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143096191
Het zijn backpackers dus hebben ze meerdere rugtassen bij zich gehad. Een grote (die in de kamer staat) en kleinere tassen. Die van Lisanne is gevonden, maar Kris had er volgens mij ook ééntje.

Op deze foto staan denk ik twee kleine rugtassen naast elkaar:
pi_143096214
Nog een paar slippers (Lisanne):



Score:

Lisanne:
- 2 paar slippers (niet bij zich op de hike)
- 1 paar All stars (idem)
- 1 paar Wildebeasts (aan)

Kris:
- 2 paar slippers (niet meer)
- 1 paar All stars (idem)
- 1 paar bruine bergschoenen (zeg ik) / Blauwe Dr. Martens (zeggen haar eigen ouders)

Laatste puntje, ik zie hier echt GEEN blauwe Dr. Martens in bij Kris:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096245
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:48 schreef Domnivoor het volgende:
Martijn Froon zei in een interview dat de familieleden niet wisten wat van wie was toen ze die kamer leeghaalden...
Lijkt me wel vreemd. Je zou denken dat je dat prima kan herleiden aan de hand van hoe de spullen liggen. Maar goed. Niet heel belangrijk
pi_143096334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:46 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]

Dit kan ook de geruite/blauwe tas van Lisanne zijn.
een tas die van binnen blauw is, en achterkant blauw...
Is deze foto uberhaupt in panama gemaakt? Want de vrouw links van Kris heeft wel verdacht veel weg van Roelie Kremers (haar moeder)?
pi_143096346
Wat ook mist in de gevonden rugzak (Lisannes) is:

- wikkels van snackrepen/ander eten wat ze bij zich gehad moeten hebben toen ze de Mirador zouden beklimmen
- de gele waterfles van Kris

Die zouden dan in de stevigere rugzak van Kris moeten zitten.

Zou die (zonder de waterfles) als een soort herkenningspunt ergens geplaatst kunnen zijn in het gebied? Lijkt me logisch, maar waarom dan Lisannes slappe rugzakje meenemen verder op de hike en niet Kris' stevigere.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096371
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:55 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Is deze foto uberhaupt in panama gemaakt? Want de vrouw links van Kris heeft wel verdacht veel weg van Roelie Kremers (haar moeder)?
lees ff terug sillie (of zit je mobiel?).

Foto is gemaakt in Bocas (stad) aan de kust.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096406
quote:
Laatste puntje, ik zie hier echt GEEN blauwe Dr. Martens in bij Kris:

[ afbeelding ]
Het zijn niet de gevonden schoenen van Kris (denk ik), ik had mijn twijfels toen ik deze foto van RTL Late Night pluktje maar de foto van afgelopen dagen bij de waterloop bevestigde dat ze geen echt geen ander paar berg- of wandelschoenen droeg.
pi_143096428
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

lees ff terug sillie (of zit je mobiel?).

Foto is gemaakt in Bocas (stad) aan de kust.
Ja ik zit mobiel. ;)
pi_143096446
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:55 schreef El_Matador het volgende:
Wat ook mist in de gevonden rugzak (Lisannes) is:

- wikkels van snackrepen/ander eten wat ze bij zich gehad moeten hebben toen ze de Mirador zouden beklimmen
- de gele waterfles van Kris

Die zouden dan in de stevigere rugzak van Kris moeten zitten.

Zou die (zonder de waterfles) als een soort herkenningspunt ergens geplaatst kunnen zijn in het gebied? Lijkt me logisch, maar waarom dan Lisannes slappe rugzakje meenemen verder op de hike en niet Kris' stevigere.
Ook de grote hoeveelheden muggenmelk/Deet die ze die ochtend kochten zat er niet in. Een flesje zou je toch wel meenemen lijkt mij.
pi_143096451
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:55 schreef El_Matador het volgende:
Wat ook mist in de gevonden rugzak (Lisannes) is:

- wikkels van snackrepen/ander eten wat ze bij zich gehad moeten hebben toen ze de Mirador zouden beklimmen
- de gele waterfles van Kris

Die zouden dan in de stevigere rugzak van Kris moeten zitten.

Zou die (zonder de waterfles) als een soort herkenningspunt ergens geplaatst kunnen zijn in het gebied? Lijkt me logisch, maar waarom dan Lisannes slappe rugzakje meenemen verder op de hike en niet Kris' stevigere.
Dat bedoelde ik met het missen van muggenspul en ook het ondergoed of de bikinibroekjes zijn er niet bij geweest. Het lijkt mij stug dat je alleen een BH meeneemt. Een nat bikinibroekje in een spijkerbroek zit niet echt lekker, dus je zorgt dat je een slip bij je hebt.
Er moet dus nog een tas geweest zijn, maar die is dan zoek geraakt.
pi_143096464
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:57 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Het zijn niet de gevonden schoenen van Kris (denk ik), ik had mijn twijfels toen ik deze foto van RTL Late Night pluktje maar de foto van afgelopen dagen bij de waterloop bevestigde dat ze geen echt geen ander paar berg- of wandelschoenen droeg.
Denk ik ook inderdaad.

Beide meiden hadden bergschoenen, beide meiden 2 zonnebrillen (Kris een bruine (foto Bocas) en 1 goedkope in de rugzak, Lisanne een pilotenbril (ligt op haar bed) en 1 goedkope in de rugzak).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096482
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:58 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ook de grote hoeveelheden muggenmelk/Deet die ze die ochtend kochten zat er niet in. Een flesje zou je toch wel meenemen lijkt mij.
Grote vraag is of die getuigenis ook nog klopt, ik neig hard van niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096501
De ouders geloven waarschijnlijk ook dat ze door de rivier meegesleurd zijn, want die willen dat er bij de stuwdam wordt gedregd.
pi_143096529
quote:
Feit is dat er catastrofale fouten zijn gemaakt in de eerste 10 dagen na vermissing. De zoektocht is extreem laat op gang gekomen en er is voor langere tijd gezocht op de verkeerde plekken (in het gebied ten zuiden de CD).

Juist in die eerste dagen is het van levensbelang om zo goed mogelijk te zoeken, omdat de kans dan nog relatief groot is dat je mensen levend terugvindt. Ik krijg sterk het gevoel dat men zich in landen zoals Nederland bij een reddingsactie waarschijnlijk veel bewuster is van de urgentie dan in Panama.

De gang van zaken van het onderzoek nadat de rugtas en de resten zijn gevonden is ook allerminst professioneel te noemen. Het blijft bijvoorbeeld bizar dat Sinaproc helemaal niets heeft kunnen bijdragen aan de vondst van sporen. Ik kan het daarom heel goed begrijpen dat de familie Kremers weinig vertrouwen meer heeft in de Panamese instanties. En wellicht ook het vermoeden heeft dat er fouten zijn gemaakt of dat er gesjoemeld is met de DNA-gegevens en de telefoonlogs .

Zolang een aantal gegevens niet opnieuw zijn onderzocht door het NFI kunnen we nog niet uitsluiten dat er door 'Panama' bewust zaken verdraaid/achtergehouden zijn om de zaak zodoende makkelijk te kunnen afsluiten (minder kosten, minder reputatieschade voor het toerisme).
Mee eens!!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:01:40 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_143096539
Waarom denkt 'men' dat er maar 1 (kleine) rugzak mee was tijdens de wandeling?
(Of begrijp ik dat verkeerd?)

Als mijn reispartner en ik gaan wandelen nemen we altijd onze eigen spullen mee in een kleine rugzak of in een tas.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143096561
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:59 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met het missen van muggenspul en ook het ondergoed of de bikinibroekjes zijn er niet bij geweest. Het lijkt mij stug dat je alleen een BH meeneemt. Een nat bikinibroekje in een spijkerbroek zit niet echt lekker, dus je zorgt dat je een slip bij je hebt.
Er moet dus nog een tas geweest zijn, maar die is dan zoek geraakt.
Eens.

Zoekgeraakt weet ik niet. Alle waardevolle spullen zaten in 1 rugzak. Dat is vreemd. Je zou verwachten dat iedere meid haar eigen paspoort (Lisanne)/verzekeringspasje (Kris) en GSM mee zou nemen in haar eigen tas.

Ik denk eerder als landmark ergens neergezet. Zo slim zouden ze wel zijn lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096602
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:00 schreef Loekie1 het volgende:
De ouders geloven waarschijnlijk ook dat ze door de rivier meegesleurd zijn, want die willen dat er bij de stuwdam wordt gedregd.
Het "want" klopt niet. :*

Natuurlijk zijn er resten in de rivier gespoeld. Dat kan lang na hun dood gebeurd zijn zoals ook de nieuwe resten (~3 km stroomafwaarts) aangeven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143096650
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Grote vraag is of die getuigenis ook nog klopt, ik neig hard van niet.
Ja precies. Was er een tijdstip bekend waarop deze aankoop plaatsgevonden zou hebben?
pi_143096708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:01 schreef APK het volgende:
Waarom denkt 'men' dat er maar 1 (kleine) rugzak mee was tijdens de wandeling?
(Of begrijp ik dat verkeerd?)

Als mijn reispartner en ik gaan wandelen nemen we altijd onze eigen spullen mee in een kleine rugzak of in een tas.
Ik denk gebaseerd op het feit dat men 1 rugzak heeft teruggevonden met daarin 'naar het lijkt' al hun gezamelijke spullen.

Maar goed, dat sluit natuurlijk niet uit dat ze er wel beiden eentje meehadden.

Andere optie is dat uit de andere foto's die ze gemaakt hebben (maar die niet zijn vrijgegeven) is gebleken dat er telkens maar 1 rugzak zichtbaar was.
pi_143096760
Volgens mij niet. er stond alleen 's ochtends.
Maar 's ochtends stonden ze al haast op de berg volgens de nieuwe tijdlijn. Maar zijn alle getuigen die gemeend hebben L&K overdag gezien te hebben nu abuis geweest? Er was ook een lerares van de taalschool bij en die zou haar leerlingen toch hebben herkend?
pi_143096794
Ik ben even een paar dagen niet op deze topic geweest, na al die speculaties over of het wel of geen photoshop was van Lisanne. StaceySinger was daar van overtuigd, ik niet.
Door haar begon ik te twijfelen aan mijn eigen inzicht (ik photoshop erg veel).

''Aan het eind van de middag is de stemming omgeslagen. Nog voor het donker bellen ze met een noodnummer. Maar ze hebben geen bereik. Volgens de woordvoerster proberen ze een aantal dagen achter elkaar 112 en 911 te bellen.

Pas zeven dagen later, in de nacht van 8 april, worden weer foto's gemaakt met de camera. Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''
Bron:
http://www.volkskrant.nl/(...)ris-en-Lisanne.dhtml

De laatste foto's zijn dus van onderaf gefotografeerd.
Zou het niet mogelijk zijn de meisjes ergens ''in een dal'' (beneden dus ergens tussen rotsen- of iets zijn terecht gekomen? en daar niet meer uit konden?)
pi_143096826
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
Nog een paar slippers (Lisanne):

[ afbeelding ]

Score:

Lisanne:
- 2 paar slippers (niet bij zich op de hike)
- 1 paar All stars (idem)
- 1 paar Wildebeasts (aan)

Kris:
- 2 paar slippers (niet meer)
- 1 paar All stars (idem)
- 1 paar bruine bergschoenen (zeg ik) / Blauwe Dr. Martens (zeggen haar eigen ouders)

Laatste puntje, ik zie hier echt GEEN blauwe Dr. Martens in bij Kris:

[ afbeelding ]
dit zijn weer andere slippers

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:11:00 #117
6941 APK
Factual, I think.
pi_143096846
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:06 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik denk gebaseerd op het feit dat men 1 rugzak heeft teruggevonden met daarin 'naar het lijkt' al hun gezamelijke spullen.

Maar goed, dat sluit natuurlijk niet uit dat ze er wel beiden eentje meehadden.
Dus beide telefoons, geld en persoonlijke spullen zaten in die ene rugzak?
(Sorry als het al gevraagd is, ik heb niet altijd tijd om alles te volgen.)
quote:
Andere optie is dat uit de andere foto's die ze gemaakt hebben (maar die niet zijn vrijgegeven) is gebleken dat er telkens maar 1 rugzak zichtbaar was.
Dat laatste lijkt mij redelijk logisch.
Zo'n ding is toch ballast, het gaat zweten op je rug in die hitte dus dan zet je zo'n tas of rugzak even naast de fotograaf als je gaat poseren voor een foto.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143096919
Het zou mooi zijn als de plaats waar de laatste foto's zijn genomen, achterhaald kan worden.
pi_143096935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:09 schreef caracamel68 het volgende:
Ik ben even een paar dagen niet op deze topic geweest, na al die speculaties over of het wel of geen photoshop was van Lisanne. StaceySinger was daar van overtuigd, ik niet.
Door haar begon ik te twijfelen aan mijn eigen inzicht (ik photoshop erg veel).

Aan het eind van de middag is de stemming omgeslagen. Nog voor het donker bellen ze met een noodnummer. Maar ze hebben geen bereik. Volgens de woordvoerster proberen ze een aantal dagen achter elkaar 112 en 911 te bellen.

Pas zeven dagen later, in de nacht van 8 april, worden weer foto's gemaakt met de camera. Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.
Bron:
http://www.volkskrant.nl/(...)ris-en-Lisanne.dhtml

De laatste foto's zijn dus van onderaf gefotografeerd.
Zou het niet mogelijk zijn de meisjes ergens ''in een dal'' (beneden dus ergens tussen rotsen- of iets zijn terecht gekomen? en daar niet meer uit konden?)
Kan kloppen. Op die jungle paden zitten soms hele diepe gedeelten die aan het zicht onttrokken worden door varens of andere begroeiing. Als je niet oplet, dan ligt je zo een paar meter lager.
pi_143096985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:09 schreef caracamel68 het volgende:
De laatste foto's zijn dus van onderaf gefotografeerd.
Zou het niet mogelijk zijn de meisjes ergens ''in een dal'' (beneden dus ergens tussen rotsen- of iets zijn terecht gekomen? en daar niet meer uit konden?)
Dat detail is voor mij dan weer nieuw maar het blijft gevaarlijk met al die mogelijke interpretaties in de media. Elke krant of TV zender zegt het weer net op z'n eigen manier zo lijkt het.
pi_143097030
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:13 schreef caracamel68 het volgende:
Het zou mooi zijn als de plaats waar de laatste foto's zijn genomen, achterhaald kan worden.
Dat zeker. Daarom begrijp ik ook niet waarom ze niet, in ieder geval, die laatste 3 foto's vrijgeven.
pi_143097039
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:10 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

dit zijn weer andere slippers

[ afbeelding ]
Zoals ik het zie:

5 biertje, 3 man op de foto
2 missen op de foto (1 maakt de foto, de ander is even weg), van hen zijn de groene slippers
Lisanne heeft witte slippers + die met het motief op haar kamer
Kris gebruikt geen slipper om haar kaarten in (het winderige?) Bocas vast te houden
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143097051
Rotswand langs onder? Maar hoe kunnen ze nou op een donkere foto onderscheid maken tussen rotswand of grond? Dan heb je meer perspectief nodig dan enkel rots, lijkt me..?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:17:55 #124
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143097079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:09 schreef caracamel68 het volgende:

De laatste foto's zijn dus van onderaf gefotografeerd.
Zou het niet mogelijk zijn de meisjes ergens ''in een dal'' (beneden dus ergens tussen rotsen- of iets zijn terecht gekomen? en daar niet meer uit konden?)
En hoe verklaar je de vindplaatsen van schoenen, botten en rugzak langs de rivier?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143097094
quote:
Kan kloppen. Op die jungle paden zitten soms hele diepe gedeelten die aan het zicht onttrokken worden door varens of andere begroeiing. Als je niet oplet, dan ligt je zo een paar meter lager.
Dat bedoel ik. De laatste foto's zijn dus in een positie genomen waar foto's zijn genomen van ''ver'' beneden. De camera dus naar boven gericht, en alleen foto's of in het zwart, of rotsen te zien of takken. Maar ja, waar?
pi_143097109
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:11 schreef APK het volgende:

[..]

Dus beide telefoons, geld en persoonlijke spullen zaten in die ene rugzak?
(Sorry als het al gevraagd is, ik heb niet altijd tijd om alles te volgen.)

Yep

[..]

Dat laatste lijkt mij redelijk logisch.
Zo'n ding is toch ballast, het gaat zweten op je rug in die hitte dus dan zet je zo'n tas of rugzak even naast de fotograaf als je gaat poseren voor een foto.
Kan inderdaad. Maar zouden ze dan niet bekend hebben gemaakt dat er nog een rugzak mist?
pi_143097151
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:01 schreef APK het volgende:
Waarom denkt 'men' dat er maar 1 (kleine) rugzak mee was tijdens de wandeling?
(Of begrijp ik dat verkeerd?)

Als mijn reispartner en ik gaan wandelen nemen we altijd onze eigen spullen mee in een kleine rugzak of in een tas.
Die vraag heb ik tig topics geleden ook gesteld. Toen bleek dat dit voor een heleboel mensen vrij normaal is. Ik vind het nog steeds vreemd hoor.
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:20:21 #128
240917 Mula
pi_143097159
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:51 schreef El_Matador het volgende:
Nog een paar slippers (Lisanne):

[ afbeelding ]

- 1 paar bruine bergschoenen (zeg ik) / Blauwe Dr. Martens (zeggen haar eigen ouders)

Laatste puntje, ik zie hier echt GEEN blauwe Dr. Martens in bij Kris:

[ afbeelding ]
Ik vind die blauwe schoenen die gevonden zijn eerder op Timberlands lijken, dan op Dr Martens.
pi_143097190
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:18 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik. De laatste foto's zijn dus in een positie genomen waar foto's zijn genomen van ''ver'' beneden. De camera dus naar boven gericht, en alleen foto's of in het zwart, of rotsen te zien of takken. Maar ja, waar?
Dat zou dan in een geul of klif of hoe je het ook noemt geweest moeten zijn waar (uiteindelijk) ook water doorheen gekomen is. Er vanuitgaande dat ze er zelf niet uit hebben kunnen komen.

Anders is de locatie van de gevonden resten niet te verklaren.
pi_143097202
quote:
Dat zeker. Daarom begrijp ik ook niet waarom ze niet, in ieder geval, die laatste 3 foto's vrijgeven.
Zou ik ook doen. Elk detail kàn belangrijk zijn. Mischien toch dat sommige gidsen iets herkennen? (of niet..maar niet geprobeerd is nooit een weet).
pi_143097214
Omdat ik van overzicht hou, klopt dit een beetje?

Wat mist er?

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:22:28 #132
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143097230
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:19 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Die vraag heb ik tig topics geleden ook gesteld. Toen bleek dat dit voor een heleboel mensen vrij normaal is. Ik vind het nog steeds vreemd hoor.
Het is nog vreemder als je een rugzak meeneemt en vervolgens je spullen in de rugzak van een ander stopt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 05-08-2014 19:30:25 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143097242
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:19 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Die vraag heb ik tig topics geleden ook gesteld. Toen bleek dat dit voor een heleboel mensen vrij normaal is. Ik vind het nog steeds vreemd hoor.
Er vanuitgaande dat alle persoonlijke spullen die ze hadden meegenomen nu ook gevonden zijn.
Hadden ze daar twee rugzakken voor moeten meenemen? zou wat ovedreven zijn lijkt me.

Als ze meer (bijvoorbeeld handdoeken) hadden meegenomen lijkt het me een stuk logischer om beiden een rugzak mee te nemen.
pi_143097264
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Omdat ik van overzicht hou, klopt dit een beetje?

Wat mist er?

[ afbeelding ]
Handdoeken. Als je gaat zwemmen wil je nadien even afdrogen voordat je droge kleding aantrekt.
pi_143097319
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:21 schreef El_Matador het volgende:
Omdat ik van overzicht hou, klopt dit een beetje?

Wat mist er?

[ afbeelding ]
Moeten de gevonden blauwe schoenen er niet bij staan?
Begreep ook dat sommige twijfels hadden over welk bh van wie was. Maar goed, dat is op zich niet zo heel belangrijk.
pi_143097398
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:23 schreef Rubella het volgende:

[..]

Handdoeken. Als je gaat zwemmen wil je nadien even afdrogen voordat je droge kleding aantrekt.
Eens. Al denk ik niet dat ze het plan hadden om te gaan zwemmen (voor zover al bekend zou zijn of dat daar uberhaupt kan) en dus ook geen handdoeken hebben meegenomen. Doel was mijn inziens een korte 'hike' maken. Het stuk na de top was volgens mij een impulsieve actie.
pi_143097406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:25 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Moeten de gevonden blauwe schoenen er niet bij staan?
Begreep ook dat sommige twijfels hadden over welk bh van wie was. Maar goed, dat is op zich niet zo heel belangrijk.
Lijkt me geen twijfel over mogelijk:
- zwarte beha is te zien op de laatste foto van Lisanne
- geen beha te zien (strapless) op de laatste foto Kris

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:23 schreef Rubella het volgende:

[..]

Handdoeken. Als je gaat zwemmen wil je nadien even afdrogen voordat je droge kleding aantrekt.
Staan erbij, rechts. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143097427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:20 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik vind die blauwe schoenen die gevonden zijn eerder op Timberlands lijken, dan op Dr Martens.
Zijn ook geen Doc Martens. Die hebben gele stiksels en een beige/bruine zool en geen gepolsterde bovenkant, Het waren in ieder geval schoenen waarin ik voor geen goud een junglewandeling zou gaan maken.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:28:01 #139
6941 APK
Factual, I think.
pi_143097428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:22 schreef Stupidisco het volgende:

Er vanuitgaande dat alle persoonlijke spullen die ze hadden meegenomen nu ook gevonden zijn.
Hadden ze daar twee rugzakken voor moeten meenemen? zou wat ovedreven zijn lijkt me.
Lijkt mij totaal niet, de tas/rugzak van een ander is vaak een soort Bermuda driehoek waar je niets kunt vinden, terwijl je in je eigen tas vaak feilloos weet waar iets te vinden is.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:28:07 #140
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_143097431
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:00 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Maitje, wij proberen hier ook uit te vogelen wat er kan zijn gebeurd.
Kunnen jouw vrienden wat meer over Kris en Lisanne vertellen?
B.v.: hoe goed/hoe lang kenden ze elkaar? En: heeft één van beide bij de scouting gezeten?
Nee, ik ga dat soort dingen niet vragen om het hier op fok neer te zetten ;). Als je dat soort vragen echt wilt stellen dan zou je vrienden van hun ff moeten contacten via fb ;).
Er was eens....
pi_143097457
En al die getuigen verklaringen kloppen geen fluit.
Ingrid Lommers van de taalschool met haar verklaring.
Want toen waren de meiden allang aan het wandelen op de El- Pianista.
Zij kon dus de meisjes niet gesproken of gezien hebben op dat tijdstip ze verklaarde als getuige.
De Supermarkt and name it...
Ik vind het teveel leugens ook. En dat vind ik raar.
Waarom liegen getuigen?
Waarom liegt iemand van een taalschool?
(of zie ik het verkeerd?)
pi_143097489
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me geen twijfel over mogelijk:
- zwarte beha is te zien op de laatste foto van Lisanne
- geen beha te zien (strapless) op de laatste foto Kris

[..]

Dat was ook mijn gedachte alleen dat werd gister door een aantal mensen tegengesproken.
En aangezien ik zelf geen BH expert ben laat ik deze observatie graag over aan een vrouw.
pi_143097497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:25 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Moeten de gevonden blauwe schoenen er niet bij staan?
Begreep ook dat sommige twijfels hadden over welk bh van wie was. Maar goed, dat is op zich niet zo heel belangrijk.
Ik kan dat sowieso moeilijk linken. Als je kijkt naar t postuur van de dames, verwacht ik dat de grootste bh (boven op de rugzak foto, donkerblauw van kleur) van Kris is. Maar als je goed kijkt, zie je aan de rechterkant het bh bandje zitten. Dus die is niet strapless!
pi_143097528
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Eens. Al denk ik niet dat ze het plan hadden om te gaan zwemmen (voor zover al bekend zou zijn of dat daar uberhaupt kan) en dus ook geen handdoeken hebben meegenomen. Doel was mijn inziens een korte 'hike' maken. Het stuk na de top was volgens mij een impulsieve actie.
Dan komen we weer bij de BH's uit die in de gevonden rugzak zaten. Zonder BH een jungle doorploeteren doe je niet. Het zit echt niet lekker, schuurt en schudt alleen maar. Dan liever de handel ergens inpakken, ook al is dit warm.
pi_143097572
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me geen twijfel over mogelijk:
- zwarte beha is te zien op de laatste foto van Lisanne
- geen beha te zien (strapless) op de laatste foto Kris

[..]

Staan erbij, rechts. :*
Daar ga ik je dus in tegenspreken. Kijk is naar de pianista foto van Lisanne en zoom is in op haar borst. Dan zie je een streepjesmotiefje door haar top heenschijnen. Dat komt absoluut niet overeen met de donkere bh in de rugzak.
pi_143097586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:28 schreef APK het volgende:

[..]

Lijkt mij totaal niet, de tas/rugzak van een ander is vaak een soort Bermuda driehoek waar je niets kunt vinden, terwijl je in je eigen tas vaak feilloos weet waar iets te vinden is.
Maar wat moest er in de tas dan?

- 2 telefoons
- 1 camera
- 1 paspoort
- 1 gezondheidspas
- 2 zonnenbrillen
- 1 of 2 flesjes water

Moet je daar beiden een rugzak voor meenemen? Het is geen handtas waar ze al hun make-up en weet ik al wat in meenamen.
pi_143097595
Beter?

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143097636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Maar wat moest er in de tas dan?

- 2 telefoons
- 1 camera
- 1 paspoort
- 1 gezondheidspas
- 2 zonnenbrillen
- 1 of 2 flesjes water

Moet je daar beiden een rugzak voor meenemen? Het is geen handtas waar ze al hun make-up en weet ik al wat in meenamen.
Ja, al is het maar om gezeur te voorkomen wie de tas draagt op welk moment. Ieder draagt haar eigen tas en je hebt geen ruzie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:35:46 #149
6941 APK
Factual, I think.
pi_143097704
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:31 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Maar wat moest er in de tas dan?

- 2 telefoons
- 1 camera
- 1 paspoort
- 1 gezondheidspas
- 2 zonnenbrillen
- 1 of 2 flesjes water

Moet je daar beiden een rugzak voor meenemen? Het is geen handtas waar ze al hun make-up en weet ik al wat in meenamen.
Neuh, maar ik moet er -persoonlijk- niet aan denken dat je steeds bij een ander moet zeuren om een telefoon of camera, een waterflesje of whatever.

Lijkt mij gewoon niet logisch.
Daarom dragen wij altijd onze eigen spullen, ook als het om kleine dingen gaat :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143097709
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:30 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dan komen we weer bij de BH's uit die in de gevonden rugzak zaten. Zonder BH een jungle doorploeteren doe je niet. Het zit echt niet lekker, schuurt en schudt alleen maar. Dan liever de handel ergens inpakken, ook al is dit warm.
Ja ok, maar je weet toch niet op welk moment ze de BH's in de rugzak hebben gedaan? Misschien hebben ze die gewoon al die tijd gedragen en pas op dag 11 uitgedaan en in de rugzak gestopt om wat voor reden dan ook.

En even iets anders; zou je BH ook aanhouden als je bijvoorbeeld gaat slapen (of althans een poging daartoe)?
pi_143097739
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:32 schreef El_Matador het volgende:
Beter?

[ afbeelding ]
ik denk net zoals apk dat er 2 rugzakken waren
geheugenkaartje en geld kan er nog bij
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143097750
Ikzelf zou gaan zoeken bij rotsen. Dus a.d.h.v de laatste foto's.
Wekt de indruk op mij dat ze ''vastgezeten''' zijn daar en niet meer naar boven/eruit konden.
pi_143097776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:33 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ja, al is het maar om gezeur te voorkomen wie de tas draagt op welk moment. Ieder draagt haar eigen tas en je hebt geen ruzie.
Tja, het kan uiteraard en is nog niet uit te sluiten.
Geloof er alleen zelf niet in, maar ja, wie ben ik ;-)
pi_143097796
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:35 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ja ok, maar je weet toch niet op welk moment ze de BH's in de rugzak hebben gedaan? Misschien hebben ze die gewoon al die tijd gedragen en pas op dag 11 uitgedaan en in de rugzak gestopt om wat voor reden dan ook.

En even iets anders; zou je BH ook aanhouden als je bijvoorbeeld gaat slapen (of althans een poging daartoe)?
Slapen met een BH: liever niet. Het kreng gaat namelijk knellen en zeer doen. Echter als je met kleding aan slaapt (bv in de jungle in een hangmat) dan wel. Zo heb ik het althans gedaan op vakantie.
pi_143097805
quote:
Tja, het kan uiteraard en is nog niet uit te sluiten.
Geloof er alleen zelf niet in, maar ja, wie ben ik ;-)
Ikzelf denk/vermoed ook aan 1 rugzak. Waarom dan 2 telefoons gevonden in 1 rugzak, en 2 bh's etc.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:38:42 #156
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143097806
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me geen twijfel over mogelijk:
- zwarte beha is te zien op de laatste foto van Lisanne
Daar lijkt me wel twijfel over mogelijk, zoals eerder aangegeven.
Ik vraag me af of ze überhaupt een beha draagt op die foto. Het zou ook een zwart hemdje kunnen zijn.
Maar goed, ik ga er niet over discussiëren ;)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143097821
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:35 schreef APK het volgende:

[..]

Neuh, maar ik moet er -persoonlijk- niet aan denken dat je steeds bij een ander moet zeuren om een telefoon of camera, een waterflesje of whatever.

Lijkt mij gewoon niet logisch.
Daarom dragen wij altijd onze eigen spullen, ook als het om kleine dingen gaat :)
Waterflesje in de hand, zonnenbril op je hoofd. Telefoon heb je niet om de 5 minuten nodig tijdens zo'n hike.
Al zou ik die persoonlijk zelf, als man zijnde, in mijn broekzak gedaan hebben.

Maar goed. Je hebt gelijk. Het kan heel goed dat ze beiden een rugzak bij zich hadden.
pi_143097876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:35 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ja ok, maar je weet toch niet op welk moment ze de BH's in de rugzak hebben gedaan? Misschien hebben ze die gewoon al die tijd gedragen en pas op dag 11 uitgedaan en in de rugzak gestopt om wat voor reden dan ook.

En even iets anders; zou je BH ook aanhouden als je bijvoorbeeld gaat slapen (of althans een poging daartoe)?
Ligt aan het type bh en aan je cupmaat.

Ik heb (denk ik) een gemiddelde cupmaat en ik zou bijvoorbeeld zonder problemen zonder bh een wandeling maken hoor. In sommige gevallen zelfs liever zonder; zo'n strapless bh is strak en als je gaat zweten zit dat voor geen meter.
Slapen met een bh aan kan ik uberhaupt niet; als je bijv. Op je zij rolt ligt dat echt rot.

Aan de andere kant; als je forser geschapen bent als vrouw, dan is ondersteuning van bh wel prettig en zal je m tijdens lopen aanhouden. Maaar als ik de bh's op de rugzak foto zie vallen deze meiden naar mijn idee niet in die categorie.

Edit: en het slapen, dat is persoonlijk. De keren dat ik ergens kampeerde en in mn kleren sliep, haalde ik mn bh er van onder. Ik had m dus wel uitgedaan..
pi_143097877
Ik ben net terug van vakantie met een vriendin. We hebben 1 daghike gedaan. Daarbij 1 rugzak meegenomen en die om de beurt gedragen. Lijkt mij dus niets vreemds aan dat alles in 1 rugzak zat.
pi_143097902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:38 schreef Rubella het volgende:

[..]

Slapen met een BH: liever niet. Het kreng gaat namelijk knellen en zeer doen. Echter als je met kleding aan slaapt (bv in de jungle in een hangmat) dan wel. Zo heb ik het althans gedaan op vakantie.
Ok, zit wat in. Had zelf inderdaad de gedachte dat vrouwen BH altijd uit zouden doen tijdens slapen maar in het geval van slapen in je kleren (en in de jungle) kan dat heel goed anders zijn.
pi_143097906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:39 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Waterflesje in de hand, zonnenbril op je hoofd. Telefoon heb je niet om de 5 minuten nodig tijdens zo'n hike.
Al zou ik die persoonlijk zelf, als man zijnde, in mijn broekzak gedaan hebben.

Maar goed. Je hebt gelijk. Het kan heel goed dat ze beiden een rugzak bij zich hadden.
Waterfles stop je het liefst in je rugzak, dan blijft het enigszins koel. In je hand warmt het te snel op en vind ik onhandig. Nu heb ik zelf altijd 1 liter flessen mee.
Ik mis overigens ook een flesje zonnebrand in de tas.
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:42:54 #162
240917 Mula
pi_143097937
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:35 schreef APK het volgende:

[..]

Neuh, maar ik moet er -persoonlijk- niet aan denken dat je steeds bij een ander moet zeuren om een telefoon of camera, een waterflesje of whatever.

Lijkt mij gewoon niet logisch.
Daarom dragen wij altijd onze eigen spullen, ook als het om kleine dingen gaat :)
De telefoons neem je mee voor de zekerheid. Water drink je een keer in de zoveel tijd. Paspoort gaat mee voor de zekerheid, net zoals het verzekeringspasje. Zonnebril heb je op of niet. Enige wat je geregeld gebruikt is de camera. En persoonlijk zou ik die het meeste vasthouden om snel een foto te kunnen maken.

Lijkt me echt geen probleem om dit alles in een rugzak te doen. Juist handig, dan loop je niet beiden met een bezwete rug.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:43:05 #163
6941 APK
Factual, I think.
pi_143097947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:39 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Waterflesje in de hand, zonnenbril op je hoofd. Telefoon heb je niet om de 5 minuten nodig tijdens zo'n hike.
Al zou ik die persoonlijk zelf, als man zijnde, in mijn broekzak gedaan hebben.

Maar goed. Je hebt gelijk. Het kan heel goed dat ze beiden een rugzak bij zich hadden.
Ik vind het niet nodig om er een poll over te openen, maar het is gewoon persoonlijke ervaring :+
De een wil foto's maken van mooie planten, de ander weer van bouwvallige huisjes of vogels.
(Ik noem maar wat).

Persoonlijk heb ik er nooit ook maar aan gedacht om alle spullen in een gezamelijke rugzak te doen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:44:12 #164
6941 APK
Factual, I think.
pi_143097986
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:41 schreef ShadyLane het volgende:

Ik ben net terug van vakantie met een vriendin. We hebben 1 daghike gedaan. Daarbij 1 rugzak meegenomen en die om de beurt gedragen. Lijkt mij dus niets vreemds aan dat alles in 1 rugzak zat.
Ah, het komt dus voor :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_143098038
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:41 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb (denk ik) een gemiddelde cupmaat en ik zou bijvoorbeeld zonder problemen zonder bh een wandeling maken hoor. In sommige gevallen zelfs liever zonder; zo'n strapless bh is strak en als je gaat zweten zit dat voor geen meter.
Slapen met een bh aan kan ik uberhaupt niet; als je bijv. Op je zij rolt ligt dat echt rot.
Interessant. Er zijn dus wel degelijk vrouwen die dit geen gekke gedachte vinden.
Heb van het begin af aan al niet begrepen waar de vader van Kris dit zo super vreemd vond.
pi_143098068
In plaats van 2 of 1 rugzak zou het mooi zijn de plaats te achterhalen in dat gebied waar de meisjes ''gevallen'' konden zijn ver beneden (vanwaar de laatste foto's gemaakt zijn), zodat de foto's van rotsen en takken meer inzicht geven, dus waar de laatste foto's genomen zijn.
pi_143098121
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:43 schreef APK het volgende:

[..]

Ik vind het niet nodig om er een poll over te openen, maar het is gewoon persoonlijke ervaring :+
De een wil foto's maken van mooie planten, de ander weer van bouwvallige huisjes of vogels.
(Ik noem maar wat).

Persoonlijk heb ik er nooit ook maar aan gedacht om alle spullen in een gezamelijke rugzak te doen.
Klopt, veel dingen zijn ook persoonlijke meningen. Ook het punt van het wel of niet uitdoen van een bh tijdens de wandeling en/of tijdens het slapen.

Valt allemaal niet met zekerheid te zeggen dus.
pi_143098186
quote:
Klopt, veel dingen zijn ook persoonlijke meningen. Ook het punt van het wel of niet uitdoen van een bh tijdens de wandeling en/of tijdens het slapen.

Valt allemaal niet met zekerheid te zeggen dus.
Ik zou nooit mijn bh uit doen. Niet in de jungle. Wel thuis.
pi_143098206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:46 schreef caracamel68 het volgende:
In plaats van 2 of 1 rugzak zou het mooi zijn de plaats te achterhalen in dat gebied waar de meisjes ''gevallen'' konden zijn ver beneden (vanwaar de laatste foto's gemaakt zijn), zodat de foto's van rotsen en takken meer inzicht geven, dus waar de laatste foto's genomen zijn.
Ja, al is het me nog onduidelijk waar dat 'van onder' nou precies vandaan komt in de Volkskrant.
Tijdens EenVandaag radio uitzending, TV uitzending, item in Boulevard en de kranten artikelen die ik heb gelezen was dat nog niet eerder naar voren gekomen.

Los daarvan; blijft uiteraard uiterst interessant om erachter te komen waar de laatste foto's zijn gemaakt. Denk echter dat we daarvoor (te) afhankelijk zijn van de vrijgave van die laatste 3 foto's.
pi_143098227
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:45 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Interessant. Er zijn dus wel degelijk vrouwen die dit geen gekke gedachte vinden.
Heb van het begin af aan al niet begrepen waar de vader van Kris dit zo super vreemd vond.
Nou. Wat ik vreemd vind is dat er een losse broek en schoen gevonden zijn, maar die bh's zaten keurig in een rugzak. Waarom zou je je broek laten liggen (?) en je bh in een tas meenemen. Ik geloof daar niet zo in.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:52:58 #171
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143098297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:46 schreef caracamel68 het volgende:
In plaats van 2 of 1 rugzak zou het mooi zijn de plaats te achterhalen in dat gebied waar de meisjes ''gevallen'' konden zijn ver beneden (vanwaar de laatste foto's gemaakt zijn), zodat de foto's van rotsen en takken meer inzicht geven, dus waar de laatste foto's genomen zijn.
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag: hoe zijn de schoenen, botten en rugzak vanaf die plek bij de rivier terechtgekomen?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143098305
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:51 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou. Wat ik vreemd vind is dat er een losse broek en schoen gevonden zijn, maar die bh's zaten keurig in een rugzak. Waarom zou je je broek laten liggen (?) en je bh in een tas meenemen. Ik geloof daar niet zo in.
De tas en de broek kunnen als teken worden gezien, maar dan is het wel logisch dat ook de bh's worden opgehangen om aandacht te trekken.
pi_143098318
Op de kamer, lagen 2 rugzakken.
Lijkt me sterk dat 1 van dames maar 1 rugzak bij zich had voor de hele vakantie.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143098370
quote:
Ja, al is het me nog onduidelijk waar dat 'van onder' nou precies vandaan komt in de Volkskrant.
Tijdens EenVandaag radio uitzending, TV uitzending, item in Boulevard en de kranten artikelen die ik heb gelezen was dat nog niet eerder naar voren gekomen.
Dat schrijven wekt op mij de indruk dat er dus foto's gemaakt zijn ''beneden'' ergens waar ''ze'' hebben kùnnen zitten of staan. (foto's kunnen ook door derden zijn genomen, maar toch, ik vermoed dat zelf niet). Dus ja, waar zijn die foto's genomen? Wel in dat gebied...
pi_143098394
De schoen kan van het stoffelijk overschot afkomstig zijn. De losse broek misschien verloren, niet meer kunnen pakken omdat deze van een hoogte gevallen was.
De BH's zijn 's morgens in de rugzak gepakt om aan te doen na eventueel het zwemmen. L&K hadden volgens mij bikini's aan.
pi_143098426
quote:
Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag: hoe zijn de schoenen, botten en rugzak vanaf die plek bij de rivier terechtgekomen?
Als ik dàt wist, echt dan was de gehele zaak opgelost.
Ikzelf zou het belangrijk vinden waar de laatste foto's genomen zijn.
En dus die plaatsen gaan zoeken.
pi_143098462
Via @ websleuths

There's a new article in today's Panama America where the parents of Kris still maintain that there could have been third-party involvement in the death of Kris and Lisanne. Their doubts are based among other factors on the emergency call made just an hour later having reached the CD, which means that they could not have gotten so quickly to the river which swept them away. So he is saying he doubts it's a river crossing accident. At this point I think he should hire a private investigator to find out what happened.

http://www.panamaamerica.com.pa/prov...r-manipulacion
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143098480
Gaat lekker met al die tijdstippen:

"It's very strange all that day and Lisanne Kris was showing happy to the vegetation, the report records that the last picture was taken at 2:00 pm that day and between 3:00 pm and 4:00 pm, are told us, registering a emergency call on your mobile phone, in which the time between one thing and another is very short and could not have come close to the river in which the evidence was found. "

bron: http://www.panamaamerica.(...)o-haber-manipulacion
pi_143098497
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:56 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Als ik dàt wist, echt dan was de gehele zaak opgelost.
Ikzelf zou het belangrijk vinden waar de laatste foto's genomen zijn.
En dus die plaatsen gaan zoeken.
tja wat een vraag he ! :Y)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143098525
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:52 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag: hoe zijn de schoenen, botten en rugzak vanaf die plek bij de rivier terechtgekomen?
Als het in de jungle regent, dan regent het ook met hoofdletters. Zeker in het begin van het regenseizoen. Er kunnen dan beekjes gevormd zijn die de zaken meegenomen hebben naar het laagste punt. En dit is meestal een rivier.
pi_143098548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:58 schreef Stupidisco het volgende:
Gaat lekker met al die tijdstippen:

"It's very strange all that day and Lisanne Kris was showing happy to the vegetation, the report records that the last picture was taken at 2:00 pm that day and between 3:00 pm and 4:00 pm, are told us, registering a emergency call on your mobile phone, in which the time between one thing and another is very short and could not have come close to the river in which the evidence was found. "

bron: http://www.panamaamerica.(...)o-haber-manipulacion
Lekker ruim tijdframe ook; noodoproep tussen 15:00 en 16:00 uur.
pi_143098680
quote:
tja wat een vraag he !
Helaas ik ben daar nooit geweest.
De gidsen kennen het gebied wèl! daar op hun duimpje.
De foto's zijn van onderaf genomen,... De foto's geven zwarte foto's, rotsen en een paar takken.
Wekt op mìj de indruk dat ze ..naar beneden gevallen zijn ergens in dat gebied (of gegooit) of iets?

Ik kan er echt geen wijs meer uit worden.
pi_143098854
Goed, ik heb hem nu zo.

De discussie over van wie welke beha was heb ik achterwege gelaten:
• maakt het onnodig gecompliceerd
• Kris strapless en Lisanne zwart klopt met de foto's
• voor de zaak is het niet heel erg belangrijk

Wat vinden we er zo van?

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143098925
Getuigen verklaringen kloppen niet, en waarom niet?
Waarom liegt de mevrouw van de taalschool?
Want ze loog ze zei dat ze op dat tijdstip de meisjes gezien zou hebben.
Die meiden waren toen allang aan het wandelen die pianista.
Het klopt van geen kant en dat maakt het zo moeilijk ook.
pi_143098929
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:09 schreef El_Matador het volgende:
Goed, ik heb hem nu zo.

De discussie over van wie welke beha was heb ik achterwege gelaten:
• maakt het onnodig gecompliceerd
• Kris strapless en Lisanne zwart klopt met de foto's
• voor de zaak is het niet heel erg belangrijk

Wat vinden we er zo van?

[ afbeelding ]
Zonnebrand . Ze moeten zich bewust zijn geweest van het verbrandingsgevaar tijdens de wandeling op het open terrein.
pi_143098946
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:11 schreef Rubella het volgende:

[..]

Zonnebrand . Ze moeten zich bewust zijn van het verbrandingsgevaar tijdens de wandeling op het open terrein.
Staat erbij, zeker de rossige Kris kan niet zonder idd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143098967
-edit- antwoord al gegeven door iemand-
pi_143099007
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:12 schreef Za het volgende:

[..]

[..]

Die was achtergelaten op de kamer, net als haar paspoort.
Ik zie die rugzak niet op de foto's, kan jij hem aanwijzen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:14:45 #189
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143099052
Die zwarte lycra komt toch van een getuigenverklaring die sowieso niet kan kloppen?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143099078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:14 schreef Domnivoor het volgende:
Die zwarte lycra komt toch van een getuigenverklaring die sowieso niet kan kloppen?
Klopt, maar het is wel logisch als je de foto op Schiphol bekijkt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143099093
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:

Ik zie die rugzak niet op de foto's, kan jij hem aanwijzen?
Het enige dat ik weet is dat vanaf het begin is gemeld dat de rugzak van Kris op haar kamer is gevonden net als haar paspoort, tesamen met foto's om dit te onderbouwen, deze foto's zijn geplaatst hier zag ik.

Welke rugzak zie jij niet?
pi_143099133
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:14 schreef Domnivoor het volgende:
Die zwarte lycra komt toch van een getuigenverklaring die sowieso niet kan kloppen?
Ik zou een zwarte! lycra een erg slechte keuze vinden voor een wandeling. Hooguit als je erg vroeg vertrekt en het is nog fris. Het zwart en de soort stof zorgt ervoor dat je na een kwartier in de volle zon gekookt bent.
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:18:40 #193
240917 Mula
pi_143099197
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Staat erbij, zeker de rossige Kris kan niet zonder idd.
Er is ook zonnebrand wat je maar een keer per dag hoeft te smeren. Als dat de dagen daarvoor goed werkte, zou ik voor een relatief korte wandeling op de berg niet extra zonnebrand meenemen.
pi_143099292
quote:
Er is ook zonnebrand wat je maar een keer per dag hoeft te smeren. Als dat de dagen daarvoor goed werkte, zou ik voor een relatief korte wandeling op de berg niet extra zonnebrand meenemen.
Wellicht heeft Kris zichzelf voor de wandeling ingesmeerd.
pi_143099312
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:18 schreef Mula het volgende:

[..]

Er is ook zonnebrand wat je maar een keer per dag hoeft te smeren. Als dat de dagen daarvoor goed werkte, zou ik voor een relatief korte wandeling op de berg niet extra zonnebrand meenemen.
Mmm, kan, maar als je gaat zwemmen moet je elke zonnebrand opnieuw smeren. Ook zijn de tropen iets anders dan een gemiddeld dagje Scheveningen. Veel en vaak smeren is het devies. Verder was op de nachtkastjes en in de rest van de kamer geen flesjes van dergelijke producten te zien.
pi_143099376
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:18 schreef Mula het volgende:

[..]

Er is ook zonnebrand wat je maar een keer per dag hoeft te smeren. Als dat de dagen daarvoor goed werkte, zou ik voor een relatief korte wandeling op de berg niet extra zonnebrand meenemen.
Alles is mogelijk, maar met de tropische zon in Panama lijkt het me heel logisch om mee te nemen. Het staat niet in de weg, toch?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143099386
quote:
Er is ook zonnebrand wat je maar een keer per dag hoeft te smeren. Als dat de dagen daarvoor goed werkte, zou ik voor een relatief korte wandeling op de berg niet extra zonnebrand meenemen.
Ze zijn er niet vanuit gegaan het een lange wandeling zou worden.
pi_143099422
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:15 schreef Za het volgende:

[..]

Het enige dat ik weet is dat vanaf het begin is gemeld dat de rugzak van Kris op haar kamer is gevonden net als haar paspoort, tesamen met foto's om dit te onderbouwen, deze foto's zijn geplaatst hier zag ik.

Welke rugzak zie jij niet?
Zie het plaatje met het overzicht. De trekrugzak met de lichtere band op de rug zoals op de foto in Bocas, waar Kris op staat met haar bruine zonnebril.

Die trekrugzak heb ik niet op de kamerfoto's gezien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143099469
Snap niet dat jullie met een ''rugzak'' bezig zijn.

Er zijn laatste foto's.
Waar ìk dus nu aan denk.
Een soort dal ofzo, waar de laatste foto's genomen zijn?
pi_143099494
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:23 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Ze zijn er niet vanuit gegaan het een lange wandeling zou worden.
Dat weet je niet natuurlijk. Kan goed zijn dat ze vooraf al hebben bedacht "als het leuk is, lopen we na de Mirador nog een stukje door".

Bovendien vind ik ~5 uur wandelen (2:15 omhoog en ~2:45 terug) geen korte wandeling waar je je niet in hoeft te smeren. Kris verbrandt snel en heeft echt zonnebrand nodig. Lijkt me echt een flesje wat je meeneemt op welke wandeling dan ook, ook al is/was deze voornamelijk door het dichte bos.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143099552
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:11 schreef caracamel68 het volgende:
Getuigen verklaringen kloppen niet, en waarom niet?
Waarom liegt de mevrouw van de taalschool?
Want ze loog ze zei dat ze op dat tijdstip de meisjes gezien zou hebben.
Die meiden waren toen allang aan het wandelen die pianista.
Het klopt van geen kant en dat maakt het zo moeilijk ook.
Dat de getuigenverklaringen niet blijken te kloppen is vreemd maar dat wil niet zeggen dat deze mensen liegen natuurlijk.

E.e.a kan ook met de opname van deze getuigenissen te maken. Het is maar net hoe de vraagstelling is geweest bijvoorbeeld. Suggestief of niet? Sowieso is daar veel verwarring over geweest. Begreep gister of eergister weer dat de dame van de taalschool ze niet zelf gezien/gesproken zou hebben maar dat dit weer via een ander gegaan was.

Samenvattend; ben het met je eens dat het vreemd is dat al die getuigenissen niet blijken te kloppen maar om nu meteen te zeggen dat deze mensen liegen gaat me wat ver.
pi_143099589
quote:
Dat weet je niet natuurlijk. Kan goed zijn dat ze vooraf al hebben bedacht "als het leuk is, lopen we na de Mirador nog een stukje door".

Bovendien vind ik ~5 uur wandelen (2:15 omhoog en ~2:45 terug) geen korte wandeling waar je je niet in hoeft te smeren. Kris verbrandt snel en heeft echt zonnebrand nodig. Lijkt me echt een flesje wat je meeneemt op welke wandeling dan ook, ook al is/was deze voornamelijk door het dichte bos.
Sommige zonnebrand crèmes beloven je dat dat uren werkzaam is...
pi_143099597
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:25 schreef caracamel68 het volgende:
Snap niet dat jullie met een ''rugzak'' bezig zijn.

Er zijn laatste foto's.
Waar ìk dus nu aan denk.
Een soort dal ofzo, waar de laatste foto's genomen zijn?
Nogmaals; zolang we die foto's niet zien kunnen we er niet veel mee.
pi_143099622
Ik snap inmiddels niet meer wanneer ze nu naar dat noodnummer gebeld hebben. Een paar topics geleden maakte ik nog een samenvatting van wat de woordvoerder van de familie op Radio 1 zei. Daaruit kon je concluderen dat dit rond 15.00 uur was. Vervolgens blijkt het 16.30 uur te zijn en nu toch weer tussen 15.00 uur en 16.00 uur.

Ik geloof niet zozeer in een volledig misdrijfscenario, maar denk dat ze toch een onwelwillend persoon zijn tegengekomen vlak voordat ze om hulp belden. Omdat ze geen bereik bleken te hebben zijn ze om die reden het pad afgegaan, om te ontkomen, om zich te verstoppen. Gek idee? Daarna zijn ze verdwaald en is het misgegaan, zonder dat daarbij direct een derde betrokken was.
pi_143099629
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik zie die rugzak niet op de foto's, kan jij hem aanwijzen?
Er ligt een bruine leren rugzak op bed en op de foto waar die schoenen in de hoek staan,staat nog een rugzak
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143099659
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat de getuigenverklaringen niet blijken te kloppen is vreemd maar dat wil niet zeggen dat deze mensen liegen natuurlijk.

E.e.a kan ook met de opname van deze getuigenissen te maken. Het is maar net hoe de vraagstelling is geweest bijvoorbeeld. Suggestief of niet? Sowieso is daar veel verwarring over geweest. Begreep gister of eergister weer dat de dame van de taalschool ze niet zelf gezien/gesproken zou hebben maar dat dit weer via een ander gegaan was.

Samenvattend; ben het met je eens dat het vreemd is dat al die getuigenissen niet blijken te kloppen maar om nu meteen te zeggen dat deze mensen liegen gaat me wat ver.
En ook niet onbelangrijk, wat zou liegen opleveren? Ik kan er met de beste wil geen toegevoegde waarde in ontdekken. Er kan wel sprake zijn van een verwisseling met 2 andere blonde meisjes en dan is het een onopzettelijke leugen (met helaas grote gevolgen).
pi_143099683
quote:
Samenvattend; ben het met je eens dat het vreemd is dat al die getuigenissen niet blijken te kloppen maar om nu meteen te zeggen dat deze mensen liegen gaat me wat ver.
Hoe wil je het anders noemen dan? Ingrid Lommers van de taalschool zei dat ze de meisjes rond 1 uur gezien had. En zij wist zeker goed hoe de meisjes eruit zagen.
Dat kan toch niet? Die meiden waren toen bovenaan de trail.
Oliva die hen waarschuwde, ook dat kan niet. Ze heeft de meisjes naar boven zien lopen dus op dat pad. Maar,..kan dus niet. En als zij de meisjes op de wandeling terug heeft zien lopen..waarom zou ze hun gewaarschuwd hebben dan?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:31:55 #208
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143099720
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:00 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Lekker ruim tijdframe ook; noodoproep tussen 15:00 en 16:00 uur.
Ja wat irritant, overal die dubbele informatie. Wat is t nou? En waarom komen er zoveel verschillende zaken naar buiten? Die panamese tijden zijn maar raar. Zo kan dat bericht van die rottende lijken ook wel kloppen want 3 a 4 uur panamese tijd is toch zeker 6 a 7 nederlandse uren :{
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:33:09 #209
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143099770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:28 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Sommige zonnebrand crèmes beloven je dat dat uren werkzaam is...
Nja die p20 meuk werkt wat dat betreft echt. Thuis insmeren, hele dag niet meer over inzitten. Zeker aan te raden voor mensen met een huid zoals Kris.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143099789
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:29 schreef UncleFunk het volgende:
Ik snap inmiddels niet meer wanneer ze nu naar dat noodnummer gebeld hebben. Een paar topics geleden maakte ik nog een samenvatting van wat de woordvoerder van de familie op Radio 1 zei. Daaruit kon je concluderen dat dit rond 15.00 uur was. Vervolgens blijkt het 16.30 uur te zijn en nu toch weer tussen 15.00 uur en 16.00 uur.

Klopt. Tijden blijft een beetje onzeker op basis van wat verschillende bronnen melden. Vooralsnog houdt ik nog even vast aan 1e noodoproep van 16:30 maar het kan dus iets eerder geweest zijn.
pi_143099845
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:31 schreef VaLkyRie het volgende:
Zo kan dat bericht van die rottende lijken ook wel kloppen want 3 a 4 uur panamese tijd is toch zeker 6 a 7 nederlandse uren :{
Nah, van de monding Culubre naar de meest stroomopwaarts gevonden resten (voet Lisanne + bekken Kris) is in vogelvlucht 27,5 km. Dus langs de rivier iets van 40.

Dat is echt veul te veel om in 3-4 uur te doen, zelfs in 6-7 uur haal je dat ook niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143099868
quote:
Nja die p20 meuk werkt wat dat betreft echt. Thuis insmeren, hele dag niet meer over inzitten. Zeker aan te raden voor mensen met een huid zoals Kris.
Mensen die dat geloven en ook zo handelen, smeren zich thuis in, gaan zwemmen en komen verbrand terug.

Ik zou me meer fixeren op de laatste foto's i.p.v de rugzak.
pi_143099944
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:36 schreef caracamel68 het volgende:
Ik zou me meer fixeren op de laatste foto's i.p.v de rugzak.
Die rugzak is van belang om te begrijpen wat er is gebeurd. Wat ze wel en niet bij zich hadden en waarom.

Heb jij de laatste foto's? Kan je die delen dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:38:33 #214
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143099969
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Er ligt een bruine leren rugzak op bed en op de foto waar die schoenen in de hoek staan,staat nog een rugzak
Die bruine rugzak lijkt ze op de Schiphol-foto ook te dragen (niet goed te zien). Die lijkt me niet heel comfortabel om mee te gaan wandelen.
[hypothese]
- Ze had geen rugzak bij zich op de Pianista omdat ze geen goeie wandelrugzak bezat.
- Op de foto in Bocas heeft ze er een van iemand anders geleend.
[/hypothese]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143099975
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:30 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders noemen dan? Ingrid Lommers van de taalschool zei dat ze de meisjes rond 1 uur gezien had. En zij wist zeker goed hoe de meisjes eruit zagen.
Dat kan toch niet? Die meiden waren toen bovenaan de trail.
Oliva die hen waarschuwde, ook dat kan niet. Ze heeft de meisjes naar boven zien lopen dus op dat pad. Maar,..kan dus niet. En als zij de meisjes op de wandeling terug heeft zien lopen..waarom zou ze hun gewaarschuwd hebben dan?
Ben het met je eens dat het zeer vreemd is. Verklaring heb ik er vooralsnog niet voor. Probeer me nu te focussen op de feiten die er zijn vanaf het stuk na de top.
pi_143100021
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:30 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Hoe wil je het anders noemen dan? Ingrid Lommers van de taalschool zei dat ze de meisjes rond 1 uur gezien had. En zij wist zeker goed hoe de meisjes eruit zagen.
Dat kan toch niet? Die meiden waren toen bovenaan de trail.
Oliva die hen waarschuwde, ook dat kan niet. Ze heeft de meisjes naar boven zien lopen dus op dat pad. Maar,..kan dus niet. En als zij de meisjes op de wandeling terug heeft zien lopen..waarom zou ze hun gewaarschuwd hebben dan?
Zowel Lommers (die woont NIET in Boquete maar in Bocas, in hun eerdere hostel van dezelfde taalschool) als Oliva "liegen" niet.

Oliva ZOU de meiden gewaarschuwd hebben, HAD ze Engels gesproken.

Ze heeft haar gedachten over waarschuwen voor zichzelf en haar man gehouden. Maar goed, dat waren dan andere meiden of ze verzint ze waar ze bijstaat.

Waarschijnlijk zelfs een andere dag, dat interview is van 2 maanden later ofzo.

Oliva zegt: die middag begon het te betrekken. Dat kan, maar op de laatste foto van Kris is het zonnig (14:00).

Dat is aan de andere kant van de bergen (ander klimaat) maar toch. Zou makkelijk een andere dag kunnen zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143100093
quote:
Heb jij de laatste foto's? Kan je die delen dan?
Ik denk dat de panamese overheid dat nog even geheim wilt houden.
In elk geval hebben de ouders van Kris zeer veel info gegeven (ondanks hun verbod tot spreken).
Duidt er naar mijn inziens ook op dat de ouders van Kris geen enkel tot weinig vertrouwen meer hebben in dat onderzoek daar. Ze hadden immers een speekverbod...

De laatste foto's zijn vanaf onderaan genomen, dan is er uitzicht op rotsen en een paar takken (rest is zwart). Het lijkt mij van belang waar dus de laatste foto's genomen zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door caracamel68 op 05-08-2014 21:04:26 ]
pi_143100125
Maar is al uitgevogeld hoe het pad er uit zag na de top? Was het een redelijk begaanbaar pad of duik je dan de dichte jungle in?
De ellende met jungle is dat het verandert waar je bij staat. Zelfs een stuk waar je net door bent gelopen herken je niet meer.
pi_143100159
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:41 schreef caracamel68 het volgende:
De laatste foto's zijn vanaf onderaan genomen,
Wat bedoel je met "vanaf onderaan genomen"?
quote:
dan is er uitzicht op rotsen en een paar takken (rest is zwart). Het lijkt mij van belang waar dus de laatste foto's genomen zijn.
Mij ook. Zeker om het gesteente te proberen te herkennen ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:43:45 #220
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143100169
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:36 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Mensen die dat geloven en ook zo handelen, smeren zich thuis in, gaan zwemmen en komen verbrand terug.

Ik zou me meer fixeren op de laatste foto's i.p.v de rugzak.
ja, je hoeft t niet te geloven. Het is ook niet heel relevant voor de discussie, maar dat er geen zonnebrand is gevonden kan maar zo, als zij die p20 had gebruikt. Mn vriendin is nog blonder/bleker en die verbrand met dat spul niet eens na een dag op t strand in Rhodos.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143100187
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:42 schreef Rubella het volgende:
Maar is al uitgevogeld hoe het pad er uit zag na de top? Was het een redelijk begaanbaar pad of duik je dan de dichte jungle in?
De ellende met jungle is dat het verandert waar je bij staat. Zelfs een stuk waar je net door bent gelopen herken je niet meer.
Heb je deze video al gezien?
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U7UACbHp2iT

Korte plaatjessamenvatting staat in de OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143100190
quote:
Zowel Lommers (die woont NIET in Boquete maar in Bocas, in hun eerdere hostel van dezelfde taalschool) als Oliva "liegen" niet.

Oliva ZOU de meiden gewaarschuwd hebben, HAD ze Engels gesproken.

Ze heeft haar gedachten over waarschuwen voor zichzelf en haar man gehouden. Maar goed, dat waren dan andere meiden of ze verzint ze waar ze bijstaat.

Waarschijnlijk zelfs een andere dag, dat interview is van 2 maanden later ofzo.

Oliva zegt: die middag begon het te betrekken. Dat kan, maar op de laatste foto van Kris is het zonnig (14:00).

Dat is aan de andere kant van de bergen (ander klimaat) maar toch. Zou makkelijk een andere dag kunnen zijn.
Oliva zei ze hun gewaarschuwd had. Maar de meisjes haar niet echt begrepen.
Maar Oliva zou de meisjes toch niet gewaarschuwd hebben als ze terugwaarts wandelden?...
Dus het tijdstip klopt niet.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:44:56 #223
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143100214
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:42 schreef Rubella het volgende:
Maar is al uitgevogeld hoe het pad er uit zag na de top? Was het een redelijk begaanbaar pad of duik je dan de dichte jungle in?
De ellende met jungle is dat het verandert waar je bij staat. Zelfs een stuk waar je net door bent gelopen herken je niet meer.
kijk ff dat filmpje wat Mata post op blz 1, post 3 van deze reeks
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:45:30 #224
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143100241
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je deze video al gezien?
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U7UACbHp2iT

Korte plaatjessamenvatting staat in de OP.
Die dus ja :P
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143100256
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:43 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

ja, je hoeft t niet te geloven. Het is ook niet heel relevant voor de discussie, maar dat er geen zonnebrand is gevonden kan maar zo, als zij die p20 had gebruikt. Mn vriendin is nog blonder/bleker en die verbrand met dat spul niet eens na een dag op t strand in Rhodos.
Dat van die zonnebrand bestaat is geen reden dat Kris en Lisanne precies die hadden natuurlijk.

Zonnebrand, handdoeken en een borstel lijkt me voor meiden heel logische uitrusting.

Wellicht wat tissues (lijken op de rugzak+spullenfoto er ook bij te liggen), andere cosmetica.

Oh en muggenspray, zeker weten. Ze zaten al 2,5 week in tropisch Panama.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143100334
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:44 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Oliva zei ze hun gewaarschuwd had. Maar de meisjes haar niet echt begrepen.
Maar Oliva zou de meisjes toch niet gewaarschuwd hebben als ze terugwaarts wandelden?...
Dus het tijdstip klopt niet.
Nee, mijn vertaling klopte niet. Heb het nog es nageluisterd, ze spreekt constant in de "had ik gedaan, en zou ik gedaan hebben" tijd (is een grammaticale naam voor, even geen zin het op te zoeken).

"Ik zou hen gewaarschuwd hebben, als ik Engels gesproken zou hebben of zij Spaans"

Allemaal gedachten, geen woorden uitgesproken naar de/andere meiden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143100338
quote:
Wat bedoel je met "vanaf onderaan genomen"?
De foto's zijn genomen vanaf onderaan gefotografreerd.

http://www.volkskrant.nl/(...)ris-en-Lisanne.dhtml

''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''

Dit vind ik vreemd.
pi_143100403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:18 schreef Mula het volgende:

[..]

Er is ook zonnebrand wat je maar een keer per dag hoeft te smeren. Als dat de dagen daarvoor goed werkte, zou ik voor een relatief korte wandeling op de berg niet extra zonnebrand meenemen.
Die is er niet. Zonnebrand, elke soort / factor dan ook moet je gewoon om de zoveel uur weer smeren.
pi_143100479
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je deze video al gezien?
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U7UACbHp2iT

Korte plaatjessamenvatting staat in de OP.
Gezien. Er komt maar 1 woord in mij op; o shit, ze zullen toch niet zo dom geweest zijn om dit pad te nemen. Er zijn zoveel mogelijkheden om een (fatale) smak te maken en na dit gezien hebbend, verbaasd een noodoproep op dit pad mij niet meer.
Mij is altijd door (indianen) gidsen verteld dat als je voor een groene muur komt en je hebt geen gids, dan omdraaien. De gevaren zijn te groot.
pi_143100506
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het komt mijns inziens vooral door Hans Kremers (die ik prima begrijp en respecteer, daar niet van). Die pusht heel erg een misdrijfscenario. Deels idd omdat hij niet kan of wil geloven dat zijn dochter "domme beslissingen" gemaakt heeft, maar ook omdat de feiten zo vreemd zijn.
Dat vond ik ook in de 1vandaag reportage die gisteren is uitgezonden naar voren komen, ik meende bij moeder wat twijfel te zien, maar door de stellige uitspraken van haar man ging ze in zijn mening mee.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_143100518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:47 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

De foto's zijn genomen vanaf onderaan gefotografreerd.

http://www.volkskrant.nl/(...)ris-en-Lisanne.dhtml

''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''

Dit vind ik vreemd.
Dank je, die kende ik nog niet.

Vreemd niet echt, maar zou idd kunnen betekenen dat ze de aandacht van vliegtuigen of helikopters hebben willen trekken. Anders doe je dat niet 3 uur (!) lang.

Staat wel twee fouten in het artikel:
"Bovendien is er na hun verdwijning dagenlang op dat pad gezocht.' "

dat is dus niet zo. Ze zijn nauwelijks aan die kant van de berg geweest.

"De route staat onduidelijk beschreven in de informatie van Lonely Planet. "

Dat is ook niet zo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143100550
quote:
''Tussen 1 en 4 uur 's nachts zijn er negentig foto's genomen. De meesten zijn zwart, maar op enkele staat een rotswand van onderaf gefotografeerd.''

Dit vind ik vreemd
Dus hier denk ik nu aan.
Wekt de indruk dat ze een paar meter downstairs zijn gevallen (gegooit hoe dan ook), daar terecht zijn gekomen, en misschien niet eens zo heel ver downstairs maar wel zo dat ze er niet meer uit konden. Zwarte foto's. Foto rotsen, foto's takken.
Toen uit paniek foto's hebben gemaakt. Maar dat is de indruk die het nu op mij wekt. Hoeft niemand mee eens te zijn.
pi_143100579
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:51 schreef roos85 het volgende:

[..]

Dat vond ik ook in de 1vandaag reportage die gisteren is uitgezonden naar voren komen, ik meende bij moeder wat twijfel te zien, maar door de stellige uitspraken van haar man ging ze in zijn mening mee.
Idd, vooral die "grot" vond ik treffend. Peter R. de Vries vond dat ook.

Het was duidelijk naar een misdrijf toeredenerend.

Een foto waar je nauwelijks iets op ziet een "grot" noemen is geen objectieve benadering. Ik snap hem, daar niet van, maar objectief gezien is het niet heel "zuiver".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143100645
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:52 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Dus hier denk ik nu aan.
Wekt de indruk dat ze een paar meter downstairs zijn gevallen (gegooit hoe dan ook), daar terecht zijn gekomen, en misschien niet eens zo heel ver downstairs maar wel zo dat ze er niet meer uit konden. Toen uit paniek foto's hebben gemaakt. Maar dat is de indruk die het nu op mij wekt. Hoeft niemand mee eens te zijn.
Punt blijft:

- alle spullen zaten in de rugzak
- op 11 april is een nieuwe set noodoproepen gedaan

Als dit hun/haar "einde" was ofzo zou:
- de camera niet netjes in de rugzak zitten (maar uit je hand vallen in het gras/op de grond/whatever)
- er niet gebeld kunnen worden 3 dagen later
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 20:55:27 #235
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143100660
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die is er niet. Zonnebrand, elke soort / factor dan ook moet je gewoon om de zoveel uur weer smeren.
In de tropen blijf je idd de hele dag door smeren, met een bleke huid in de volle zon (ja, eigen ervaring).

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 05-08-2014 21:01:46 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143100687
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:50 schreef Rubella het volgende:
Mij is altijd door (indianen) gidsen verteld dat als je voor een groene muur komt en je hebt geen gids, dan omdraaien. De gevaren zijn te groot.
Ken jij het gebied daar?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143100740
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Idd, vooral die "grot" vond ik treffend. Peter R. de Vries vond dat ook.

Het was duidelijk naar een misdrijf toeredenerend.
Klopt, en ergens ook wel logisch. Het lijkt mij als ouder moeilijk te geloven dat mijn kind "schuldig" zou zijn aan haar eigen overlijden, dat je dat niet wilt geloven en eigenlijk uit zelfbescherming naar een andere verklaring zoekt.
quote:
Een foto waar je nauwelijks iets op ziet een "grot" noemen is geen objectieve benadering. Ik snap hem, daar niet van, maar objectief gezien is het niet heel "zuiver".
Eens :)
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_143100784
Ik heb dat niet eens gezien met Peter R. de Vries. Even een link zoeken!

Ik vind dat dus ook.
Als de meisjes idd beneden iets van een grot of iets waren, en daar dus niet meer uit konden komen. Dus ik denk meer daaraan als aan nù ''een rugzak''.
Maar het wel regende dus dan daarna zo zijn hun lichaamsdelen toch door de rivier meegenomen??

Ik ga de link even zoeken van Peter R de Vries.
pi_143100809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:58 schreef caracamel68 het volgende:
Ik heb dat niet eens gezien met Peter R. de Vries. Even een link zoeken!

Ik vind dat dus ook.
Als de meisjes idd beneden iets van een grot of iets waren, en daar dus niet meer uit konden komen.
Maar het wel regende dus dan daarna zo zijn hun lichaamsdelen toch door de rivier meegenomen??

Ik ga de link even zoeken van Peter R de Vries.
Dat zegt ie in EenVandaag, zie OP bovenaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:00:07 #240
8781 crew  Frutsel
pi_143100857
7 dagen na verdwijning?? je zou denken 90 foto's in het donker dat ze de licht wilde hebben op een donker pad met de flitser? Wel knappe batterij die dat volhield.
pi_143100917
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ken jij het gebied daar?
Ik heb op een aantal continenten in regenwouden rondgehuppeld, waaronder Costa Rica. Dit lijkt erg op dit gebied. Dat is gewoon een groene muur om je heen met af en toe een vennetje of een waterval.
Als je een aantal trektochten onder leiding van een gids doet, dan leer je diep respect te hebben voor de jungle. Klimmen en dalen op de (altijd) glibberige paden, dieptes aan de kant van de weg die je moeilijk ziet. De mogelijkheden om een ongeluk te krijgen zijn legio.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:03:13 #242
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143100979
Kwam dit blog weer tegen: http://www.rtvutrecht.nl/(...)en-kris-vermist.html

Best raar om nu die data te lezen en af te zetten tegen de data die we nu pas weten van Kris en Lisanne. Op dat blok reppen ze btw over gevonden afval op 12 en 13 april. Misschien eten wat ze bij zich hebben. Moeilijk na te gaan wat destijds wel en niet zo was. Zelfde geldt voor die rode auto die gezien zou zijn.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143101025
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:03 schreef VaLkyRie het volgende:
Kwam dit blog weer tegen: http://www.rtvutrecht.nl/(...)en-kris-vermist.html

Best raar om nu die data te lezen en af te zetten tegen de data die we nu pas weten van Kris en Lisanne. Op dat blok reppen ze btw over gevonden afval op 12 en 13 april. Misschien eten wat ze bij zich hebben. Moeilijk na te gaan wat destijds wel en niet zo was. Zelfde geldt voor die rode auto die gezien zou zijn.
Die rode auto is al debunked en aan de Boquete kant (waar de meiden waren is niks, geen wegen, geen bereik, alleen een paar huisjes zoals in de OP)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143101067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:01 schreef Rubella het volgende:

[..]

Ik heb op een aantal continenten in regenwouden rondgehuppeld, waaronder Costa Rica. Dit lijkt erg op dit gebied. Dat is gewoon een groene muur om je heen met af en toe een vennetje of een waterval.
Als je een aantal trektochten onder leiding van een gids doet, dan leer je diep respect te hebben voor de jungle. Klimmen en dalen op de (altijd) glibberige paden, dieptes aan de kant van de weg die je moeilijk ziet. De mogelijkheden om een ongeluk te krijgen zijn legio.
Het gaat hier over dit pad
zo beschrijven de ouders het in de VK :

volgens de ouders van Kris Kremers is het onwaarschijnlijk dat hun dochter in de jungle is verdwaald. 'Ze hebben het nu met eigen ogen gezien en er is eigenlijk maar één pad', zegt de woordvoerster van de familie. 'Het gaat voor- of achteruit, dus waarom zijn ze niet terug gelopen?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143101156
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:13 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Thanks! Gezien!

Nog een vraagje: rond minuut 4:30 zie je een aantal van die koeien lopen en daarna een soort klein huisje waar ze aan het rusten/schuilen zijn.

Ligt deze locatie nog voor de locatie van waar hun resten zijn gevonden? Met andere woorden zouden ze hier uberhaupt geweest kunnen zijn?

Daar waar die koeien lopen ziet er namelijk uit als een redelijk open gebied. Dat lijkt mij namelijk nou juist een goede plek om te verblijven en een locatie met een grote kans om (vanuit de lucht) gespot en gered te worden.
Ik heb geen idee waar die koeien lopen, maar kan me voorstellen op het "platform" van Alto Romero:



Het platform is waar die huizen staan.

Op de kaart van Baru (WS) zie je het nog beter (blauwe polygoon):

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:06:51 #246
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143101163
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:03 schreef VaLkyRie het volgende:
Op dat blok reppen ze btw over gevonden afval op 12 en 13 april. Misschien eten wat ze bij zich hebben. Moeilijk na te gaan wat destijds wel en niet zo was.
Kwam dat oude nieuws toevallig vandaag weer ergens tegen. Het ging indertijd om een mogelijke schuilplaats die iemand ontdekt had. Het leek alsof er wat mensen gerust hadden en ze vonden een chipszak met daarin wat afval.

Later bleek dat daar een van de zoekteams had zitten uitrusten.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143101167
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Het gaat hier over dit pad
zo beschrijven de ouders het in de VK :

volgens de ouders van Kris Kremers is het onwaarschijnlijk dat hun dochter in de jungle is verdwaald. 'Ze hebben het nu met eigen ogen gezien en er is eigenlijk maar één pad', zegt de woordvoerster van de familie. 'Het gaat voor- of achteruit, dus waarom zijn ze niet terug gelopen?
Dat komt dan niet overeen met het filmpje waar El Matador op doelt, want dat is een "pad" dat eigenlijk niet de naam pad mag hebben. Of zijn de ouders misschien niet zover gegaan?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:07:16 #248
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143101188
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die rode auto is al debunked en aan de Boquete kant (waar de meiden waren is niks, geen wegen, geen bereik, alleen een paar huisjes zoals in de OP)
Wat was er met die rode auto dan? Indianenenverhaal? Ik was alweer vergeten dat ze het er toen over hadden...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143101236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:07 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Wat was er met die rode auto dan? Indianenenverhaal? Ik was alweer vergeten dat ze het er toen over hadden...
Geen idee, maar het was in Boquete, in Chiriqui. Toen waren de meiden al op de Mirador en stonden ze in die quebrada foto's te nemen.

Heeft er dus niks mee te maken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143101246
Waar is dat dan Peter R de Vries over de rotsen?? Graag link.
pi_143101262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:07 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Wat was er met die rode auto dan? Indianenenverhaal? Ik was alweer vergeten dat ze het er toen over hadden...
Kris en Lisanne zouden een taxi genomen hebben en iemand zag 2 meisjes in een rode auto stappen, volgens mij.
pi_143101323
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:08 schreef caracamel68 het volgende:
Waar is dat dan Peter R de Vries over de rotsen?? Graag link.
nee, niet over de rotsen, over de vader. EenVandaag, OP bovenaan. Even terugklikken op je mobiel :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:10:34 #253
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143101346
Heb die EenVandaag-uitzending gezien en die vader lijkt me een vrij dominante kerel die het nu nog totaal niet kan verkroppen dat zo'n dochter zoiets 'stoms' doet. Die moeder lijkt intens verdrietig. Ze zijn ook beretrots op hun dochter, als je die answersforkris-website ziet. Ik vind het zo ophemelen van haar een beetje walgelijk, maar goed iedereen staat daar anders in.

Hoe dan ook, het moet ook gewoon treurig zijn dat je als ouder gaat twijfelen of je iets fouts hebt gedaan in de opvoeding, zodanig dat je dochter het met de dood moet bekopen. Om dat soort ideeën maar te ontwijken worden allerlei andere scenario's en uitvluchten bedacht om de oorzaak van dit drama niet bij je dochter en indirect jezelf te laten liggen. Tot zover de psychologie van de koude grond.

Met die nieuwe tijdlijn is een verdwaling nog steeds logisch. Zeker als ze dachten dat ze een rondje gingen maken en het punt bereikte waarbij ze realiseerden dat als het toch geen rondje is en ze terug zouden lopen, dat dat in het donker zouden moeten doen. Hoe angstaanjagend moet dat al geweest zijn! 911/112 bellen lijkt dan normaal gedrag. Een incident op dat moment zou ook al mogelijk kunnen zijn. Zelf denk ik dat ze voor 8 april waren overleden (wellicht met die flash floods).

Tig topics terug heb ik bedacht dat die rugzak door een Indiaan al vrij vlot gevonden is en dat er met de camera 'gespeeld' is met als resultaat 90 donkere foto's. Het enige wat ik vreemd vond na de EenVandaag-uitzending van gisteren is dat er op 11 april een noodoproep is geprobeerd. Waar ik nou naar benieuwd ben is het patroon van die noodoproepen. Als het tot bijvoorbeeld 4 april regelmatig om de 4 uur is en dan plotseling op 11 april nog één keer is, dan zou je zeggen dat die oproep van 11 april niet door K&L is gedaan.

Wellicht dat iemand van de indianen per ongeluk op noodoproep heeft gedrukt bij het opstarten van de telefoon. Ze kunnen geen Nederlands lijkt me, dus het knopje 'noodoproep' kun je zonder dat je doorhebt wat het doet, eens indrukken per ongeluk. Anyway het belpatroon van die noodoproepen zou wel interessant zijn voor de speurneuzen onder ons.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143101474
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:06 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Kwam dat oude nieuws toevallig vandaag weer ergens tegen. Het ging indertijd om een mogelijke schuilplaats die iemand ontdekt had. Het leek alsof er wat mensen gerust hadden en ze vonden een chipszak met daarin wat afval.

Later bleek dat daar een van de zoekteams had zitten uitrusten.

Mooi ook :') Maakt het uit, pleur hier die rommel maar neer joh :')
pi_143101487
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:10 schreef Falco het volgende:
Heb die EenVandaag-uitzending gezien en die vader lijkt me een vrij dominante kerel die het nu nog totaal niet kan verkroppen dat zo'n dochter zoiets 'stoms' doet. Die moeder lijkt intens verdrietig. Ze zijn ook beretrots op hun dochter, als je die answersforkris-website ziet. Ik vind het zo ophemelen van haar een beetje walgelijk, maar goed iedereen staat daar anders in.

Hoe dan ook, het moet ook gewoon treurig zijn dat je als ouder gaat twijfelen of je iets fouts hebt gedaan in de opvoeding, zodanig dat je dochter het met de dood moet bekopen. Om dat soort ideeën maar te ontwijken worden allerlei andere scenario's en uitvluchten bedacht om de oorzaak van dit drama niet bij je dochter en indirect jezelf te laten liggen. Tot zover de psychologie van de koude grond.

Met die nieuwe tijdlijn is een verdwaling nog steeds logisch. Zeker als ze dachten dat ze een rondje gingen maken en het punt bereikte waarbij ze realiseerden dat als het toch geen rondje is en ze terug zouden lopen, dat dat in het donker zouden moeten doen. Hoe angstaanjagend moet dat al geweest zijn! 911/112 bellen lijkt dan normaal gedrag. Een incident op dat moment zou ook al mogelijk kunnen zijn. Zelf denk ik dat ze voor 8 april waren overleden (wellicht met die flash floods).

Tig topics terug heb ik bedacht dat die rugzak door een Indiaan al vrij vlot gevonden is en dat er met de camera 'gespeeld' is met als resultaat 90 donkere foto's. Het enige wat ik vreemd vond na de EenVandaag-uitzending van gisteren is dat er op 11 april een noodoproep is geprobeerd. Waar ik nou naar benieuwd ben is het patroon van die noodoproepen. Als het tot bijvoorbeeld 4 april regelmatig om de 4 uur is en dan plotseling op 11 april nog één keer is, dan zou je zeggen dat die oproep van 11 april niet door K&L is gedaan.

Wellicht dat iemand van de indianen per ongeluk op noodoproep heeft gedrukt bij het opstarten van de telefoon. Ze kunnen geen Nederlands lijkt me, dus het knopje 'noodoproep' kun je zonder dat je doorhebt wat het doet, eens indrukken per ongeluk. Anyway het belpatroon van die noodoproepen zou wel interessant zijn voor de speurneuzen onder ons.
Het punt met een Indiaan die die camera vindt is:
- waarom om 01:00 's nachts?
- waarom 3 uur lang? na een paar foto's heb je er genoeg van lijkt me
- waarom in de buurt van een rotswand en omhoog gericht (zegt De Volkskrant dus kan linkse propaganda zijn :P )

Eens over de vader trouwens. Maar alle respect voor hun doorzettingsvermogen wat die Panamese prutsers doen geen reet als er geen camera's op staan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143101516
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:10 schreef Falco het volgende:
Heb die EenVandaag-uitzending gezien en die vader lijkt me een vrij dominante kerel die het nu nog totaal niet kan verkroppen dat zo'n dochter zoiets 'stoms' doet.

In mijn scenario, van het pad afgaan vanwege een onwelwillend persoon om zich te verstoppen en daarna daardoor verdwalen, is het niet eens stom. Ik vind ook dat de vader hierin zeer dominant is en dat de ouders er te veel van uitgaan dat de meiden zoiets nooit zouden doen.
pi_143101557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:14 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

In mijn scenario, van het pad afgaan vanwege een onwelwillend persoon om zich te verstoppen en daarna daardoor verdwalen, is het niet eens stom. Ik vind ook dat de vader hierin zeer dominant is en dat de ouders er te veel van uitgaan dat de meiden zoiets nooit zouden doen.
Ach, sowieso ook over die bh's..vragen aan leeftijdgenoten wat hun zouden doen.. Ja, lekker makkelijk in NL...
pi_143101626
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar die koeien lopen, maar kan me voorstellen op het "platform" van Alto Romero:

[ afbeelding ]

Het platform is waar die huizen staan.

Op de kaart van Baru (WS) zie je het nog beter (blauwe polygoon):

[ afbeelding ]
Thanks! Zoals ik het begrijp zijn ze wat afstand betreft dus wel verder gekomen dan dat 'platform' maar is het de vraag of ze precies langs dat stuk zijn gegaan (als je er omheen kan althans).

Toch apart. Ik zou zelf zoveel mogelijk open plekken opzoeken om zo de kans om gevonden te worden te vergroten. Maar misschien ivm de aanwezigheid van water hebben ze gekozen voor de rivier.
pi_143101634
Het stuk tot aan de eerste quebrada lijkt me een duidelijk pad waar je niet vanaf kan wijken. Maar daarna is het helemaal niet zo logisch. Als je kijkt op het kaartje van Baru zie je 2 rode lijnen, dat zijn 2 verschillende riviervalleien. Dus je kan al 2 routes nemen, laat staan erna.

Hoe verder je stroomafwaarts komt, hoe meer zijrivieren (basic geografie), dus hoe meer uitwijkmogelijkheden.

Die ouders hebben volgens mij ook niet helemaal doorgelopen tot waar de rugzak is gevonden, maar goed, dat is vanaf de zolderkamer niet vast te stellen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143101684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:14 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

In mijn scenario, van het pad afgaan vanwege een onwelwillend persoon om zich te verstoppen en daarna daardoor verdwalen, is het niet eens stom. Ik vind ook dat de vader hierin zeer dominant is en dat de ouders er te veel van uitgaan dat de meiden zoiets nooit zouden doen.
Helaas zijn de vrouwen van de rubberentegel generatie geweest. Ze zijn voor elk gevaar gedurende hun jeugd extreem behoed door hun ouders en hebben waarschijnlijk nooit echt iets naars meegemaakt. Dit is geen fout in de opvoeding, maar slechts de manier waarop er tegenwoordig wordt opgevoed. Nadeel is dat je sneller inschattingsfouten maakt.
De vader kan waarschijnlijk niet verkroppen dat zijn dochter zo een blunder heeft gemaakt.
pi_143101764
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:10 schreef Falco het volgende:
dat er op 11 april een noodoproep is geprobeerd.
Er zijn meerdere noodoproepen geweest op 11 april. Volgens mij verspreid over de dag.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:20:52 #262
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143101812
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het punt met een Indiaan die die camera vindt is:
- waarom om 01:00 's nachts?
- waarom 3 uur lang? na een paar foto's heb je er genoeg van lijkt me
- waarom in de buurt van een rotswand en omhoog gericht (zegt De Volkskrant dus kan linkse propaganda zijn :P )
De rugzak is natuurlijk eerder overdag gevonden. Voor zover ik weet hebben Indianen geen infrarood gezichtsvermogen. Die nacht opvolgend (of later) is de camera misschien uitgeprobeerd. Wellicht was het licht handig om ergens iets te belichten met dat schermpje, waaar de Indiaan toen mee bezig was. Dat daarmee foto's gemaakt worden is dan niet zo interessant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 05-08-2014 21:27:54 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143101827
Mischien bedoel je deze uitzending ...4 minuut/5 minuten wat Peter zei? El Matador?

[/quote]http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a1-9611-5a84f7f80de5
[quote]

Hij zei toen dat hij zich kon voorstellen dat mensen zich schuil kunnen houden in bijvoorbeeld een grot.

Maar, ik weet niet..de foto's die als laatste genomen zijn, dus van onderaf en dan met een grot en takken in zicht? (en zwarte foto's). Als allerlaatste foto's..

Denk ik meer aan wanhoop.
Het zou zo mooi zijn als die plek achterhaald kan worden.
Maar ik denk dat dat moeilijk is, maar...de gidsen kennen het gebied wel.
pi_143101863
Wel echt zieke accu's hadden ze...aan en uitzetten de hele tijd kost ook stroom natuurlijk.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:23:06 #265
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143101927
Mata, kan je dit nieuws even vertalen?

Er staat volgens google translate nl. iets vaags in:

quote:
Also hold in situations that remain to be clarified as the subject of calls a hotline and the conditions under which the remains were found.
Hotline? Of zou dat om die tips (al dan niet vals of niet) gaan waar we het eerder ook al over hadden?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143102085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:15 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ach, sowieso ook over die bh's..vragen aan leeftijdgenoten wat hun zouden doen.. Ja, lekker makkelijk in NL...
Sowieso was de vraagstelling verkeerd; Hij zei: Als jij verdwaalt zou zijn zou je dan je BH af doen?
Hij koppelt het afdoen van de BH aan de verdwaling. Dat is al fout.

Als je vraagt in welke situaties zou jij je BH af/uit doen?
Krijg je antwoorden als; als ik ga slapen, als ik wandel en me vrij wil bewegen (of last heb van knellen/schuren/zweet), als ik ga zwemmen, als ie nat is (om te drogen).

Er zijn genoeg mogelijkheden waarom ze dat (vrijwillig) gedaan zouden kunnen hebben.
Iedereen is anders hebben we ook vandaag weer gemerkt bij dit soort vragen. De één zou het wel doen, de ander niet.
pi_143102125
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:23 schreef Joanne35 het volgende:
Mata, kan je dit nieuws even vertalen?

Er staat volgens google translate nl. iets vaags in:

[..]

Hotline? Of zou dat om die tips (al dan niet vals of niet) gaan waar we het eerder ook al over hadden?
Wordt hier niet het alarmnummer 911 mee bedoeld?
pi_143102172
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:21 schreef caracamel68 het volgende:
Mischien bedoel je deze uitzending ...4 minuut/5 minuten wat Peter zei? El Matador?

http://www.rtlxl.nl/#!/rt(...)a1-9611-5a84f7f80de5
quote:
Hij zei toen dat hij zich kon voorstellen dat mensen zich schuil kunnen houden in bijvoorbeeld een grot.

Maar, ik weet niet..de foto's die als laatste genomen zijn, dus van onderaf en dan met een grot en takken in zicht? (en zwarte foto's). Als allerlaatste foto's..

Denk ik meer aan wanhoop.
Het zou zo mooi zijn als die plek achterhaald kan worden.
Maar ik denk dat dat moeilijk is, maar...de gidsen kennen het gebied wel.
Hey die had ik nog niet gezien, dank je.

Screenshot uit die uitzending:



Niet die trekrugzak van Kris.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:28:44 #269
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143102217
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:26 schreef Rubella het volgende:

[..]

Wordt hier niet het alarmnummer 911 mee bedoeld?
Dat vraag ik me dus ook af. "Subject of calls" suggereert dat er daadwerkelijk een gesprek heeft plaatsgevonden. Maar het zou ook een tiplijn kunnen zijn die is opgezet naar aanleiding van deze zaak.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143102220
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:16 schreef El_Matador het volgende:
Het stuk tot aan de eerste quebrada lijkt me een duidelijk pad waar je niet vanaf kan wijken. Maar daarna is het helemaal niet zo logisch. Als je kijkt op het kaartje van Baru zie je 2 rode lijnen, dat zijn 2 verschillende riviervalleien. Dus je kan al 2 routes nemen, laat staan erna.

Hoe verder je stroomafwaarts komt, hoe meer zijrivieren (basic geografie), dus hoe meer uitwijkmogelijkheden.

Die ouders hebben volgens mij ook niet helemaal doorgelopen tot waar de rugzak is gevonden, maar goed, dat is vanaf de zolderkamer niet vast te stellen.
Precies. De kans op verdwaling in het begin stuk is klein (maar nog altijd niet uit te sluiten om wat voor reden dan ook). Naarmate ze verder zijn gekomen is de kans op verdwaling ook steeds groter geworden.

Kan dus prima dat ze niet op 1 april in de middag al verdwaalt waren (en er dus een andere reden was waarom ze niet terug omhoog ging maar juist verder doorliepen) maar pas later die dag of de dag erna.
pi_143102402
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:21 schreef caracamel68 het volgende:
dus van onderaf
Dat weten we niet. Er is slechts één bron (De Volkskrant) die dat noemt. Alle andere bronen noemen dat niet specifiek. Ik zou me er niet blind op staren, zeker zolang we die foto's niet zelf kunnen zijn.
pi_143102454
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:28 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat vraag ik me dus ook af. "Subject of calls" suggereert dat er daadwerkelijk een gesprek heeft plaatsgevonden. Maar het zou ook een tiplijn kunnen zijn die is opgezet naar aanleiding van deze zaak.
In het Spaans staat una linea de emergencia. Dit is volgens mij echt het alarmnummer. Google sucks weer eens.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:35:24 #273
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143102557
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:33 schreef Rubella het volgende:

[..]

In het Spaans staat una linea de emergencia. Dit is volgens mij echt het alarmnummer. Google sucks weer eens.
Je hebt gelijk. En "el tema de las llamadas" betekent "het onderwerp van gesprek".

Het zal toch niet waar zijn he? :X

Ik ben al eerder spaanstalige sites tegengekomen die suggereerden dat er daadwerkelijk gesprekken met 911 en/of 112 zijn gevoerd, maar ik ging er van uit dat dat foutieve interpretaties van de journalist waren...
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143102691
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:23 schreef Joanne35 het volgende:
Mata, kan je dit nieuws even vertalen?

Er staat volgens google translate nl. iets vaags in:

[..]

Hotline? Of zou dat om die tips (al dan niet vals of niet) gaan waar we het eerder ook al over hadden?
Igualmente, sostienen en que quedan situaciones que deben esclarecerse como el tema de las llamadas una línea de emergencia y las condiciones en que se encontraron los restos

Ook houden ze vol dat er situaties blijven bestaan die zich zouden moeten verklaren (brak, kan nu even niets beters vinden) zoals het geval van de noodoproepen en de condities waarin de resten zijn gevonden.

Interessanter uit het stukje is:

el abogado de la familia dijo a los medios, que este caso ha dejado en evidencia las carencias en el Ministerio Público.

- de familie heeft een advocaat ingeschakeld (een Panamees aan de naam te zien)
- duidelijk een beschuldiging (eindelijk!) richting het Openbaar Ministerie (niet goed hun werk gedaan)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143102942
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Igualmente, sostienen en que quedan situaciones que deben esclarecerse como el tema de las llamadas una línea de emergencia y las condiciones en que se encontraron los restos

Ook houden ze vol dat er situaties blijven bestaan die zich zouden moeten verklaren (brak, kan nu even niets beters vinden) zoals het geval van de noodoproepen en de condities waarin de resten zijn gevonden.

Interessanter uit het stukje is:

el abogado de la familia dijo a los medios, que este caso ha dejado en evidencia las carencias en el Ministerio Público.

- de familie heeft een advocaat ingeschakeld (een Panamees aan de naam te zien)
- duidelijk een beschuldiging (eindelijk!) richting het Openbaar Ministerie (niet goed hun werk gedaan)
Ook in Panama zelf zijn de mensen niet zo blij met de gang van zaken bij het de politie. In de Estrella staan onder het artikel van de perso van de ouders van Kris toch een berg kritische geluiden van lezers. Voor zover ik het tenminste uit Google translate heb kunnen opmaken.
pi_143102947
Via die link van Joanne:
http://www.panamaamerica.(...)o-haber-manipulacion

- ouders boos op het OM
- beloftes niet nagekomen (duh, zo zijn latino's)
- niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
- geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
- nu blijkt de noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan te zijn ?!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143103067
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:35 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. En "el tema de las llamadas" betekent "het onderwerp van gesprek".

Het zal toch niet waar zijn he? :X

Ik ben al eerder spaanstalige sites tegengekomen die suggereerden dat er daadwerkelijk gesprekken met 911 en/of 112 zijn gevoerd, maar ik ging er van uit dat dat foutieve interpretaties van de journalist waren...
Dit zou wel héél erg zijn als het op waarheid berust. Misschien een talig probleem? In Wallonië zijn er ook gevallen geweest waarin ze niet-Franssprekenden gewoon lieten liggen.
pi_143103143
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:42 schreef El_Matador het volgende:
nu blijkt de noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan te zijn ?!
Blijft jammer dat dat tijdframe van die noodoproep zo ruim is hier. Zeg voor het gemak dat het 15:30 is geweest. Dan is dat al 1,5 uur na de laatste foto geweest. Stel dat je niet meteen (bij ongeluk of wat dan ook) een noodnummer belt maar een half uur later ofzo. Dan komt hetgeen er gebeurd is dus wel heel dicht te liggen na/rondom die 1e beek/waterval waar om 14:00 uur de laatste foto van Kris is gemaakt.
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:48:10 #279
240917 Mula
pi_143103239
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:14 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

In mijn scenario, van het pad afgaan vanwege een onwelwillend persoon om zich te verstoppen en daarna daardoor verdwalen, is het niet eens stom. Ik vind ook dat de vader hierin zeer dominant is en dat de ouders er te veel van uitgaan dat de meiden zoiets nooit zouden doen.
Of in paniek wegrennen door iets uit de jungle, bijv een dier en vervolgens verdwalen.

Wat voor reden zou de indiaan hebben om niet te melden dat hij aan de camera heeft gezeten en de foto's heeft gemaakt? Lijkt me redelijk normaal dat je een tas bekijkt die je vindt in de jungle. Ookal woont hij ergens veraf en weet hij niet eens wat een camera is, dan nog kan hij vertellen dat hij het ding in handen heeft gehad?
pi_143103316
quote:
Heb die EenVandaag-uitzending gezien en die vader lijkt me een vrij dominante kerel die het nu nog totaal niet kan verkroppen dat zo'n dochter zoiets 'stoms' doet. Die moeder lijkt intens verdrietig. Ze zijn ook beretrots op hun dochter, als je die answersforkris-website ziet. Ik vind het zo ophemelen van haar een beetje walgelijk, maar goed iedereen staat daar anders in.

Hoe dan ook, het moet ook gewoon treurig zijn dat je als ouder gaat twijfelen of je iets fouts hebt gedaan in de opvoeding, zodanig dat je dochter het met de dood moet bekopen. Om dat soort ideeën maar te ontwijken worden allerlei andere scenario's en uitvluchten bedacht om de oorzaak van dit drama niet bij je dochter en indirect jezelf te laten liggen. Tot zover de psychologie van de koude grond.

Met die nieuwe tijdlijn is een verdwaling nog steeds logisch. Zeker als ze dachten dat ze een rondje gingen maken en het punt bereikte waarbij ze realiseerden dat als het toch geen rondje is en ze terug zouden lopen, dat dat in het donker zouden moeten doen. Hoe angstaanjagend moet dat al geweest zijn! 911/112 bellen lijkt dan normaal gedrag. Een incident op dat moment zou ook al mogelijk kunnen zijn. Zelf denk ik dat ze voor 8 april waren overleden (wellicht met die flash floods).

Tig topics terug heb ik bedacht dat die rugzak door een Indiaan al vrij vlot gevonden is en dat er met de camera 'gespeeld' is met als resultaat 90 donkere foto's. Het enige wat ik vreemd vond na de EenVandaag-uitzending van gisteren is dat er op 11 april een noodoproep is geprobeerd. Waar ik nou naar benieuwd ben is het patroon van die noodoproepen. Als het tot bijvoorbeeld 4 april regelmatig om de 4 uur is en dan plotseling op 11 april nog één keer is, dan zou je zeggen dat die oproep van 11 april niet door K&L is gedaan.

Wellicht dat iemand van de indianen per ongeluk op noodoproep heeft gedrukt bij het opstarten van de telefoon. Ze kunnen geen Nederlands lijkt me, dus het knopje 'noodoproep' kun je zonder dat je doorhebt wat het doet, eens indrukken per ongeluk. Anyway het belpatroon van die noodoproepen zou wel interessant zijn voor de speurneuzen onder ons.
Ik vind het vreemd dat je de vader van Kris niet begrijpt. Althans die indruk wek je.

Ik begrijp hem wel degelijk, ''gewoon'' omdat alles niet klopt, zelfs de getuigen verklaringen niet, niets niet.
En dat heeft naar mijn inziens niets met dominantie te maken.
Ik vind het zeer begrijpelijk dat de ouders niet opgeven. Dat had ik ook niet gedaan.
Anders was deze zaak allang (als het aan de Panamese autoriteiten ligt) voor gezien gehouden.
pi_143103344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Mula het volgende:

[..]

Of in paniek wegrennen door iets uit de jungle, bijv een dier en vervolgens verdwalen.
Dat is ook mogelijk.

quote:
Wat voor reden zou de indiaan hebben om niet te melden dat hij aan de camera heeft gezeten en de foto's heeft gemaakt? Lijkt me redelijk normaal dat je een tas bekijkt die je vindt in de jungle. Ookal woont hij ergens veraf en weet hij niet eens wat een camera is, dan nog kan hij vertellen dat hij het ding in handen heeft gehad?
Indianen zijn niet achterlijk ;)
pi_143103386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:46 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Blijft jammer dat dat tijdframe van die noodoproep zo ruim is hier. Zeg voor het gemak dat het 15:30 is geweest. Dan is dat al 1,5 uur na de laatste foto geweest. Stel dat je niet meteen (bij ongeluk of wat dan ook) een noodnummer belt maar een half uur later ofzo. Dan komt hetgeen er gebeurd is dus wel heel dicht te liggen na/rondom die 1e beek/waterval waar om 14:00 uur de laatste foto van Kris is gemaakt.
Eens.

Ik vind het ook verbazingwekkend dat die ouders zelf zeggen half vijf en dan een dag later te horen krijgen dat het ineens zowel eerder als ruimer is.

Wil zeggen (en dat wordt ook vermeld) dat ze dus NIET de data van de telefoons hebben.

vragen daarbij:
- de hooggeeerde Pitti heeft dat toch op haar luxebezoekje aan Nederland zelf persoonlijk met het NFI gedeeld?
- ze hebben dus ook geen foto's van die telefoons. Kan me gewoon NIET voorstellen dat er 0 foto's zijn gemaakt van 1-8 april. Lijkt me onmogelijk, zeker voor "iPhoneverslaafde meiden"...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:51:07 #283
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143103410
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Mula het volgende:

[..]

Of in paniek wegrennen door iets uit de jungle, bijv een dier en vervolgens verdwalen.

Wat voor reden zou de indiaan hebben om niet te melden dat hij aan de camera heeft gezeten en de foto's heeft gemaakt? Lijkt me redelijk normaal dat je een tas bekijkt die je vindt in de jungle. Ookal woont hij ergens veraf en weet hij niet eens wat een camera is, dan nog kan hij vertellen dat hij het ding in handen heeft gehad?
Omdat dat niet wenselijk zou zijn in het kader van het onderzoek en de mogelijke 30k die die Indianen binnen wouden hengelen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143103481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:48 schreef Mula het volgende:

[..]

Of in paniek wegrennen door iets uit de jungle, bijv een dier en vervolgens verdwalen.
Denk ik dus ook.

Tapirs met jongen, woeste apen, zwerm bijen, whatever.

Grote katten niet, die jagen in de schemering en nacht en slapen overdag. Zijn bovendien heel zeldzaam.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143103555
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- ze hebben dus ook geen foto's van die telefoons. Kan me gewoon NIET voorstellen dat er 0 foto's zijn gemaakt van 1-8 april. Lijkt me onmogelijk, zeker voor "iPhoneverslaafde meiden"...
Ik wel, in het kader van de accu sparen!
pi_143103661
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Omdat dat niet wenselijk zou zijn in het kader van het onderzoek en de mogelijke 30k die die Indianen binnen wouden hengelen.
Denk je niet dat die Indiaan dan zijn eigengemaakte foto's weer zou verwijderen (of althans dat proberen) om sporen uit te wissen dat hij er met zijn tengels heeft aangezeten?

En waarom 3 uur lang? Dat doe je 10-20 minuten, maar 3 uur lang met een camera klooien, midden in de nacht? Tot 4:00 en om 6:00 weer rijst gaan planten?

Welke reden heb je om die Indiaan van iets te verdenken? Mijn ervaring is juist dat die mensen oprecht zijn.

Dat motief van die 30 k is er, zeker. Maar waarom haalt die indiaan dan niet ff die 83 dollar (of het briefje van 50, laat ie 33 zitten) uit de tas, als ie toch bezig is? Niemand weet hoeveel die meiden bij zich hadden...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143103710
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:54 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Ik wel, in het kader van de accu sparen!
Zeker, dan ga je niet aan de lopende band foto's maken. Maar dat is iets heul anders dan GEEN ENKELE foto maken.

Dat is vaag. 0 foto's.

En wat de ouders zeggen; waarom geen foto bij de 2e quebrada? Mooie plek, nu een foto van Lisanne op een steen, waarom niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143103713
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk ik dus ook.

Tapirs met jongen, woeste apen, zwerm bijen, whatever.

Grote katten niet, die jagen in de schemering en nacht en slapen overdag. Zijn bovendien heel zeldzaam.
Vergeet de miereneter niet. Zelfs de mensen die de jungle door en door kennen gaan een straatje om als ze er één tegenkomen. Maar ik kan mij dit scenario niet echt voorstellen. 2 jonge vrouwen die een jungle wandeling maken daar stel ik mij zo voor dat die de hele weg aan het kletsen zijn. Dit produceert geluid, dus dieren maken dat ze wegkomen. Het enige dat nog zou kunnen is een slangenbeet of een insect waar ze last mee krgen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 21:57:34 #289
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143103746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:49 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Ik vind het vreemd dat je de vader van Kris niet begrijpt. Althans die indruk wek je.

Ik begrijp hem wel degelijk, ''gewoon'' omdat alles niet klopt, zelfs de getuigen verklaringen niet, niets niet.
En dat heeft naar mijn inziens niets met dominantie te maken.
Ik vind het zeer begrijpelijk dat de ouders niet opgeven. Dat had ik ook niet gedaan.
Anders was deze zaak allang (als het aan de Panamese autoriteiten ligt) voor gezien gehouden.
Ik denk hem juist heel goed te begrijpen! Het enige wat niet klopt zijn de Panamese autoriteiten die lopen te suffen, maar dat doet niets af dat zijn dochter samen met iemand hoogstwaarschijnlijk verdwaald is. Hij lijkt me overigens typisch zo'n kerel die na een tijdje de schuld van zijn dochter bij het falen van de autoriteiten gaat leggen, omdat die 'in zijn ogen' geen reet hebben gedaan terwijl zijn dochter nog gered had kunnen worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143103794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:56 schreef Rubella het volgende:

[..]

Vergeet de miereneter niet. Zelfs de mensen die de jungle door en door kennen gaan een straatje om als ze er één tegenkomen. Maar ik kan mij dit scenario niet echt voorstellen. 2 jonge vrouwen die een jungle wandeling maken daar stel ik mij zo voor dat die de hele weg aan het kletsen zijn. Dit produceert geluid, dus dieren maken dat ze wegkomen. Het enige dat nog zou kunnen is een slangenbeet of een insect waar ze last mee krgen.
Een tapir is ook enorm, die kan schrikken van de meiden en haar jongen willen beschermen. Of een zwerm bijen omdat de meiden toevallig ergens op gestuit zijn.

Termietenhoop waar ze net zitten te plassen.

Die miereneter, ja is die zo eng?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143103822
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:57 schreef Falco het volgende:
Hij lijkt me overigens typisch zo'n kerel die na een tijdje de schuld van zijn dochter bij het falen van de autoriteiten gaat leggen, omdat die 'in zijn ogen' geen reet hebben gedaan terwijl zijn dochter nog gered had kunnen worden.
- Daar heeft ie volkomen gelijk in!
- Daar is de familie al mee bezig (advocaat ingeschakeld)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:00:38 #292
240917 Mula
pi_143103871
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:51 schreef Falco het volgende:

[..]

Omdat dat niet wenselijk zou zijn in het kader van het onderzoek en de mogelijke 30k die die Indianen binnen wouden hengelen.
De indiaan die de tas heeft gevonden heeft toch ook de botresten gevonden? Volgens mij was de beloning "for information about the whereabouts and safe return of kris and lisanne". Met botresten was de safe return al niet meer mogelijk en de whereabouts juist wel. Lijkt me dan niet heel erg van belang of hij wel of niet de camera in handen heeft gehad.
pi_143103886
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een tapir is ook enorm, die kan schrikken van de meiden en haar jongen willen beschermen. Of een zwerm bijen omdat de meiden toevallig ergens op gestuit zijn.

Termietenhoop waar ze net zitten te plassen.

Die miereneter, ja is die zo eng?
Volgens de indianen in Suriname wel. Hij gaat namelijk op zijn achterpoten staat en als je de klauwen ziet, dan begrijp je dat je erg hard moet rennen. Zij hadden er in ieder geval diep respect voor.
pi_143103902
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:00 schreef Mula het volgende:

[..]

De indiaan die de tas heeft gevonden heeft toch ook de botresten gevonden?
Nee. Alle resten en het spijkerbroekje zijn gevonden door de gidsen.

Alleen de rugzak is gevonden door de rijstboertjes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143103932
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:00 schreef Rubella het volgende:

[..]

Volgens de indianen in Suriname wel. Hij gaat namelijk op zijn achterpoten staat en als je de klauwen ziet, dan begrijp je dat je erg hard moet rennen. Zij hadden er in ieder geval diep respect voor.
OK, die klauwen zijn groot ja.

Weet niet of de reuzenboommiereneter ook in Panama voorkomt, maar die zijn groot ja.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:01:59 #296
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143103936
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:55 schreef El_Matador het volgende:
Maar waarom haalt die indiaan dan niet ff die 83 dollar (of het briefje van 50, laat ie 33 zitten) uit de tas, als ie toch bezig is? Niemand weet hoeveel die meiden bij zich hadden...
Jij ook niet :')

Misschien zat er wel 1083 dollar in die tas toen hij hem vond ;)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143103940
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeker, dan ga je niet aan de lopende band foto's maken. Maar dat is iets heul anders dan GEEN ENKELE foto maken.

Dat is vaag. 0 foto's.

Nee hoor. Ze hadden een camera bij zich. Die is ook ongebruikt. Ze hadden kennelijk geen behoefte om foto's te maken.
  † In Memoriam † dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:02:08 #298
240917 Mula
pi_143103946
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. Alle resten en het spijkerbroekje zijn gevonden door de gidsen.

Alleen de rugzak is gevonden door de rijstboertjes.
Ok, dan heb ik dat verkeerd onthouden. Excuus :)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 22:02:21 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143103951
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 21:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk je niet dat die Indiaan dan zijn eigengemaakte foto's weer zou verwijderen (of althans dat proberen) om sporen uit te wissen dat hij er met zijn tengels heeft aangezeten?

En waarom 3 uur lang? Dat doe je 10-20 minuten, maar 3 uur lang met een camera klooien, midden in de nacht? Tot 4:00 en om 6:00 weer rijst gaan planten?

Welke reden heb je om die Indiaan van iets te verdenken? Mijn ervaring is juist dat die mensen oprecht zijn.

Dat motief van die 30 k is er, zeker. Maar waarom haalt die indiaan dan niet ff die 83 dollar (of het briefje van 50, laat ie 33 zitten) uit de tas, als ie toch bezig is? Niemand weet hoeveel die meiden bij zich hadden...
Het kunnen verschillende indianen zijn die van alles hebben gedaan met die rugzak en de spullen die erin zitten. Denk ook dat ze gewoon oprechte mensen zijn, maar voor 30k zou ik het verhaal van die rugzak zo gunstig mogelijk 'neerzetten' om maar dat vindersloon te vangen. Zou ik ook doen in hun situatie :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143103971
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:02 schreef Mula het volgende:

[..]

Ok, dan heb ik dat verkeerd onthouden. Excuus :)
Zie tijdlijn OP. ;)

Met links
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143103976
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:01 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Jij ook niet :')

Misschien zat er wel 1083 dollar in die tas toen hij hem vond ;)
Exact. Die redenering snijdt geen hout.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')