abonnement Unibet Coolblue
pi_143083538
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13

Laatste nieuws:

Tijdlijn (kort):


• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador

• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone
• Om 16:30 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend

• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rotswand/grot (gedachte Hans Kremers)
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) 'Gevonden resten Panama snel (maar NOG NIET) geidentificeerd' - DVHN - 04-08
(es) De nieuw gevonden resten (stukje schedel, stukken rib en beenderen van de benen) lagen zo'n 3 kilometer stroomAFwaarts van waar de rugzak is gevonden - TVN2 - 04-08
(nl) Radio-uitzending met Jildou van Opzeeland - EenVandaag - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Artikel papieren AD - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Camera Kris en Lisanne week na verdwijning nog gebruikt - RTL - 04-08
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
(es) Op 3 april heeft een gids het hele pad (dus ook NA de Mirador gelopen en geen meiden aangetroffen - Panamericana - 03-08
(es) Korte video waarin pa en ma Kremers aan het woord komen - TVN2 - 03-08
(nl) 'Geen hongersdood Kris en Lisanne' - Telegraaf - 03-08
(es) Ouders Kris Kremers boos op/teleurgesteld in het Panamees Openbaar Ministerie - La Prensa - 03-08



• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

(es) Video Telemetro & Dinsdagochtend is de zoektocht naar meer sporen hervat - 29-07
(nl) Radio-uitzending over de verdwijning - 26-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Interview Hans Cremers bij EénVandaag - 25-07
(nl) Ouders Lisanne en Kris trekken niet meer samen op - AD - 24-07
(es) Reportage Route Kris en Lisanne - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Uitzending 1Vandaag - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(es) Video over nieuwe bordjes El Pianista - TVN - 30-06
(nl) Link naar artikel Volkskrant - KAARTJE KLOPT NIET! - 28-06
(nl) Filmpje over de plek van NOS - 27-06
(es) Video van de trail, ook 's nachts - 25-06
(nl) Als je over ze praat, doe je iets voor ze - artikel NRC - 23-06


EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:


Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


• Foto's Lisanne en Kris op de herdenkingsdienst. De foto van Lisanne is een cut-out van de foto hierboven. De foto van Kris is een foto van haar eigen Facebook, uit 2010

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Scenario El_Matador - 04-08: Dubbele verdwaling
Ik zeg dat ze elkaar al op 1 april tussen 14:00 en 16:30 zijn kwijtgeraakt.

- Lisanne had de rugzak met alles erin en Kris alleen een waterflesje.
- Beide meiden hebben dagen door de wildernis gezworven
- Lisanne is op de rugzakplek aangekomen en daar dicht in de buurt overleden (net na 8 april 's nachts)
- Kris heeft haar uiteindelijk op 11 april gevonden, vond nog wat sap in de telefoon om te kunnen bellen naar 911 (geen bereik), heeft de mobiel tevergeefs in de tas gedaan en is kort daarna ook omgekomen

Het verklaart:
- waarom er tussen 1 april 14:00 en 8 april 01:00 geen foto's zijn gemaakt (Lisanne had geen reden, wilde alleen maar Kris terugvinden en overleven, op het eind had ze licht nodig en gebruikte ze haar camera om bij te schijnen)
- waarom er pas 3 dagen later, op 11 april weer gebeld is naar 911 (althans, geprobeerd)
- waarom het heupbot van Kris vlakbij de schoen van haar overleden vriendin lag
- haar broekje en schoen had Kris onderweg door honger en dehydratatie al verloren

(en) Volledige scenario
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:28:20 #2
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143083827
Is er ook een kaart met de vindplaatsen, looproute vanaf Mirador én de rivieren? Die kan ik zo snel niet terugvinden. Ik vraag me af wanneer ze de eerste rivierstromen tegenkomen namelijk. En of ze daar moeten oversteken, of parallel mee kunnen lopen...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143083875
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 01:51 schreef El_Matador het volgende:
En ja, ik zou een foto van mijn gewonde reisgenoot maken, niet uit "onfatsoen" ofzo, hoe kom je daarbij? Maar uit nut; je kan er hem/haar misschien mee redden.
Hoe kan je in vredesnaam iemand 'redden' door een foto te maken van een ongeval?
En verzekeringskwestie.. OMG. Om te beginnen ben je gewoon verzekerd als je gewond bent, daar heb je geen foto's als bewijs voor nodig. En denk jij nu echt dat meiden die een ongeluk krijgen in de jungle bezig zijn met geldkwesties? 8)7 En als ze in die dagen ooit in paniek geweest zijn dan is het waarschijnlijk juist op dat moment geweest. Daarom hebben ze een noodoproep geprobeerd.
pi_143083884
quote:
- haar broekje en schoen had Kris onderweg door honger en dehydratatie al verloren
Wot?
pi_143083895
Matador, wat een mafklapper zeg _O-
pi_143083933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:28 schreef VaLkyRie het volgende:
Is er ook een kaart met de vindplaatsen, looproute vanaf Mirador én de rivieren? Die kan ik zo snel niet terugvinden. Ik vraag me af wanneer ze de eerste rivierstromen tegenkomen namelijk. En of ze daar moeten oversteken, of parallel mee kunnen lopen...
Dat zou ik ook wel willen weten inderdaad.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:33:01 #7
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143083966
:? Is er nou wel of niet gezocht voorbij die Mirador?

quote:
Volgens de ouders van Kris Kremers is het onwaarschijnlijk dat hun dochter in de jungle is verdwaald. 'Ze hebben het nu met eigen ogen gezien en er is eigenlijk maar één pad', zegt de woordvoerster van de familie. 'Het gaat voor- of achteruit, dus waarom zijn ze niet terug gelopen? Bovendien is er na hun verdwijning dagenlang op dat pad gezocht.'
(bron)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143083980
Stacy dank voor de nieuwe OP zonder nare foto's!
pi_143084011
Zojuist EenVandaag van gisteren teruggekeken. Hoewel ik over het algemeen vind dat Peter R. de Vries regelmatig zeer zinvolle dingen zegt, vind ik het juist helemaal niet raar Kris en Lisanne geen afscheidsboodschap hebben achterlaten.
In een uitzichtloze situatie moet je de moed er proberen in te houden, juist omdat je verloren bent als je de moed laat varen. Een afscheidsboodschap is het tegenovergestelde.
Verder zal je er bij een afscheidsboodschap in niet al te beste staat verkeren. Ik zou mijn nabestaanden dit laatste beeld juist bewust willen besparen (heel bewust).
Ook denk ik dat ik bij het naderende einde me zo in mezelf heb teruggetrokken dat het maken van een filmpje iets uit een ander leven zou lijken. Niet iets van mijn bucketlist op dat moment.

Al met al vindt ik het ontbreken van een afscheidsboodschap geen enkele aanwijzing in wat voor richting dan ook.
pi_143084043
@ Matador: hoe denk je dat ze elkaar zijn kwijt geraakt? Ene gevallen van een stijle helling ofzo? Want je zou zeggen dat je bij zo'n wandeling bij elkaar in de buurt blijft.
pi_143084101
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De onderzoeksjournalist denkt dat Lisanne en Kris niet door een misdrijf om het leven zijn gekomen. Ze hadden nog meer dan 80 dollar bij zich, dit is in Panama heel veel geld en dit was dus meegenomen als het een roofmoord was geweest. Ook acht ze de kans op georganiseerde misdaad heel klein. “De lokale bevolking kent het gebied heel goed, als zij iemand willen laten verdwijnen, dan kunnen zij dat zonder problemen.” Het feit dat de lokale bevolking de vondst juist heeft gemeld geeft aan dat zij goede bedoelingen hebben.
Hier wordt de lokale bevolking wel erg over één kam geschoren terwijl die bestaat uit individuen. Niet de gehele lokale bevolking heeft meegeholpen en niet de gehele lokale bevolking heeft vondsten gedaan en gemeld. Voor een misdrijf is er maar één nodig; niet de gehele groep. Er hoeft dus maar één outcast of gestoorde tussen te zitten.
pi_143084124
Elkaar kwijtraken? Op klaarlichte dag, op een eenzijdig pad? Dat kan toch bijna niet?

Kan dat fototoestel niet "gewoon" eerder gevonden zijn, door een grapjas die er even mee heeft gespeeld en op wat knopjes heeft geduwd?
pi_143084216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:13 schreef VaLkyRie het volgende:
Zijn die watervallen nou echt een trekpleister?

Wat ik raar vind is dat ze om 14:00 (edit: waarschijnlijk iets eerder bedenk ik me nu)bij de eerste waterval, besluiten om nog een stuk door te lopen naar een tweede, nagenoeg identieke waterval. Dat heeft totaal geen meerwaarde en tegen die tijd waren ze al bijna 3 a 4 uur onderweg. Het lijkt een heel natuurlijk punt om te zeggen, ,,okee, we zijn al verder doorgelopen dan gepland, we zijn al uren verder. We hebben een stuk jungle gezien en deze waterval. We gaan nu terug. Dan zijn we tegen etenstijd weer waar we begonnen.''
De keuze om daar maar weer door te lopen lijkt raar. Misschien dat ze daar al fout zijn gelopen? T zou verklaren waarom ze bij de tweede waterval geen foto's meer nemen, want toen was er al iets van paniek/ongerustheid ingetreden.

Wat ook raar is, is om verder te lopen aan de verkeerde kant van de berg. Al ben je verdwaald, dan weet je toch dat je aan de andere kant van die berg moet zijn? Dus weer de heuvel op, want daar kom je vandaan. Nu loop je alleen maar verder een onherbergzame jungle in. Lijkt ook een heel tegennatuurlijke keuze.
Het is op zich niet vreemd dat ze doorgelopen zijn naar de tweede, nagenoeg identieke waterval, ook al heeft dat in onze ogen geen meerwaarde. Ik neem tenminste aan dat ze op voorhand niet weten dat die 2e waterval nagenoeg identiek is als de 1e. Los van het feit of ze uberhaupt wisten dat deze beekjes/watervalletjes hier waren.

Vader van Kris vond het raar dat ze bij het 2e beekje/waterval geen foto hadden gemaakt. Moet zeggen dat ik zelf (in de video reportage van EenVandaag) niet eens zo snel het verschil zag tussen beekje/waterval 1 en beekje/waterval 2. Dus als ze al daar zijn geweest, dan is het volgens mij niet heel gek dat ze daar geen foto hebben gemaakt. Die hadden ze immers van de bijna identieke plek daarvoor al gemaakt.

Echter, als ze voor het donker terug hadden willen zijn hadden ze rond 14:00 uur (dus na de laatste foto bij het eerste beekje/waterval) moeten beginnen aan de terugweg. De foto van Kris doet, voor zover we dat kunnen beoordelen, vermoeden dat ze het beekje overgestoken zijn (= pad vervolgen neem ik aan ?) dus dat ze nog niet dachten aan de terugweg.

...of ze zijn echt in de veronderstelling geweest dat ze ook op deze manier (dus door door te lopen) weer terug in Boquete zouden komen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:41:18 #14
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143084236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:34 schreef zwarteweduwe het volgende:
Zojuist EenVandaag van gisteren teruggekeken. Hoewel ik over het algemeen vind dat Peter R. de Vries regelmatig zeer zinvolle dingen zegt, vind ik het juist helemaal niet raar Kris en Lisanne geen afscheidsboodschap hebben achterlaten.
In een uitzichtloze situatie moet je de moed er proberen in te houden, juist omdat je verloren bent als je de moed laat varen. Een afscheidsboodschap is het tegenovergestelde.
Verder zal je er bij een afscheidsboodschap in niet al te beste staat verkeren. Ik zou mijn nabestaanden dit laatste beeld juist bewust willen besparen (heel bewust).
Ook denk ik dat ik bij het naderende einde me zo in mezelf heb teruggetrokken dat het maken van een filmpje iets uit een ander leven zou lijken. Niet iets van mijn bucketlist op dat moment.

Al met al vindt ik het ontbreken van een afscheidsboodschap geen enkele aanwijzing in wat voor richting dan ook.
Nee geen aanwijzing op zich. Mee eens. Maar ik denk dat als je al dagen 'sterk en vol goede moed' probeert te zijn, er een op gegeven moment een punt gaat komen dat je de waarheid onder ogen gaat zien. Misschien zelfs wel verlangt naar de dood na alle ontbering, dorst en honger.

Overleven in dergelijke situaties is zeker een mentale kwestie. Als ze, of één van de twee, na 11 dagen nog hebben geprobeerd te bellen, dan wat mij betreft respect. Dat is echt een lange periode om te overleven in de jungle. Na enkele dagen zijn er zeker weten momenten geweest waarop de twijfel gaat knagen, en meer en meer gaat knagen. Ik geloof niet dat je al die tijd zo mentaal sterk kan zijn. als de berusting in je lot er eenmaal is, ga je denken aan je nabestaanden en zal er voor de meeste mensen een drang zijn om iets achter te laten. Tenminste, dat heb ik meerdere keren gezien bij de verschillende survivalprogramma's.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143084304
Tussen 1 en 4 's nachts?
Lijkt me niet, ik denk dat de theorie van licht maken/ weg zoeken/ dieren op afstand houden heel aannemelijk is.
Nogmaals als je flitst in het donker zonder te focussen op een object krijg je donkere foto's. Toevallig zou er een fragment op kunnen staan, een blad of boom, maar in de regel moet je in het aardedonker, een object van heel dichtbij fotograferen met flits om er een herkenbare foto van te maken. Tenzij je een externe flitser hebt een een camera waarbij je handmatig de sluitertijd kan instellen. Dus de stelling dat het "raar zou zijn dat er niks op die foto's staat" klopt niet. Het is juist logisch dat er niks op staat, als je er vanuit gaat dat het ze niet om de foto's ging maar om het licht. En dat verklaart ook het tijdstip waarop deze handeling heeft plaatsgevonden
pi_143084319
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:35 schreef vencodark het volgende:
@ Matador: hoe denk je dat ze elkaar zijn kwijt geraakt? Ene gevallen van een stijle helling ofzo? Want je zou zeggen dat je bij zo'n wandeling bij elkaar in de buurt blijft.
Volgens matador komt dit door een groep wilde dieren die vervolgens precies tussen Kris en Lisanne in bleven lopen zodat ze niet terug kon.

:')
pi_143084340
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:33 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Stacy dank voor de nieuwe OP zonder nare foto's!
Zijn de nare foto's er al wel?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:44:49 #18
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143084358
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:40 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Het is op zich niet vreemd dat ze doorgelopen zijn naar de tweede, nagenoeg identieke waterval, ook al heeft dat in onze ogen geen meerwaarde. Ik neem tenminste aan dat ze op voorhand niet weten dat die 2e waterval nagenoeg identiek is als de 1e. Los van het feit of ze uberhaupt wisten dat deze beekjes/watervalletjes hier waren.

Vader van Kris vond het raar dat ze bij het 2e beekje/waterval geen foto hadden gemaakt. Moet zeggen dat ik zelf (in de video reportage van EenVandaag) niet eens zo snel het verschil zag tussen beekje/waterval 1 en beekje/waterval 2. Dus als ze al daar zijn geweest, dan is het volgens mij niet heel gek dat ze daar geen foto hebben gemaakt. Die hadden ze immers van de bijna identieke plek daarvoor al gemaakt.

Echter, als ze voor het donker terug hadden willen zijn hadden ze rond 14:00 uur (dus na de laatste foto bij het eerste beekje/waterval) moeten beginnen aan de terugweg. De foto van Kris doet, voor zover we dat kunnen beoordelen, vermoeden dat ze het beekje overgestoken zijn (= pad vervolgen neem ik aan ?) dus dat ze nog niet dachten aan de terugweg.

...of ze zijn echt in de veronderstelling geweest dat ze ook op deze manier (dus door door te lopen) weer terug in Boquete zouden komen.
Pcies, na die laatste foto was het meest natuurlijke moment om terug te gaan. Dan zijn ze rond half6 a 6 uur weer in Boquete. Vraag me af welke beslissing ze na die foto hebben gemaakt...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143084374
Ligt het trouwens niet enorm voor de hand dat als er iets gebeurt en je hebt geen bereik op je mobiel, je (alleen of met z'n tweeën) probeert terug te lopen naar die hoogste berg (de Pianista)? Of lijken al die bergen kwa grootte op elkaar als je aan het wandelen bent?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:46:24 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143084414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:45 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ligt het trouwens niet enorm voor de hand dat als er iets gebeurt en je hebt geen bereik op je mobiel, je (alleen of met z'n tweeën) probeert terug te lopen naar die hoogste berg (de Pianista)? Of lijken al die bergen kwa grootte op elkaar als je aan het wandelen bent?
Terug naar de berg inderdaad, of gewoon het pad terugvolgen. Tenzij ze verdwaald zijn bij een t splitsing ofzo.
pi_143084417
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:37 schreef zwarteweduwe het volgende:
Elkaar kwijtraken? Op klaarlichte dag, op een eenzijdig pad? Dat kan toch bijna niet?

Kan dat fototoestel niet "gewoon" eerder gevonden zijn, door een grapjas die er even mee heeft gespeeld en op wat knopjes heeft geduwd?
Ze zijn van het pad afgegaan, al willen de ouders het niet geloven. De rotswand op een van de donkere foto's was niet aan het pad.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:46:29 #22
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143084419
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:45 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ligt het trouwens niet enorm voor de hand dat als er iets gebeurt en je hebt geen bereik op je mobiel, je (alleen of met z'n tweeën) probeert terug te lopen naar die hoogste berg (de Pianista)? Of lijken al die bergen kwa grootte op elkaar als je aan het wandelen bent?
Sowieso ligt dat voor de hand. En niet alleen om een belletje te kunnen doen, maar ook om terug naar Boquete te gaan. Verder die berg af is totaal onlogisch.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143084444
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ze zijn van het pad afgegaan, al willen de ouders het niet geloven. De rotswand op een van de donkere foto's was niet aan het pad.
Waar zijn die foto's?
pi_143084465
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:34 schreef zwarteweduwe het volgende:
Zojuist EenVandaag van gisteren teruggekeken. Hoewel ik over het algemeen vind dat Peter R. de Vries regelmatig zeer zinvolle dingen zegt, vind ik het juist helemaal niet raar Kris en Lisanne geen afscheidsboodschap hebben achterlaten.
In een uitzichtloze situatie moet je de moed er proberen in te houden, juist omdat je verloren bent als je de moed laat varen. Een afscheidsboodschap is het tegenovergestelde.
Verder zal je er bij een afscheidsboodschap in niet al te beste staat verkeren. Ik zou mijn nabestaanden dit laatste beeld juist bewust willen besparen (heel bewust).
Ook denk ik dat ik bij het naderende einde me zo in mezelf heb teruggetrokken dat het maken van een filmpje iets uit een ander leven zou lijken. Niet iets van mijn bucketlist op dat moment.

Al met al vindt ik het ontbreken van een afscheidsboodschap geen enkele aanwijzing in wat voor richting dan ook.
Afscheidsboodschap had natuurlijk ook in de vorm van een kort berichtje op de telefoon kunnen zijn. Hoeft dus niet per definitie een foto of filmpje te zijn. Veel mensen zullen, als je het einde voelt aankomen sterk denken aan familie en vrienden. Op basis daarvan zou je denken dat een bericht achterlaten 'logisch' is.

Ik denk zelf dat ofwel het besef van de slechte afloop (nog) niet aan de orde was ofwel dat ze op het moment dat het wel aan de orde was ze geen beschikking meer hadden over de rugzak danwel de telefoon leeg was.

Kan me trouwens ook indenken dat ze op andere manieren of op andere plekken in de jungle wel hebben geprobeerd iets van sporen achter te laten.
pi_143084509
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:37 schreef zwarteweduwe het volgende:
Elkaar kwijtraken? Op klaarlichte dag, op een eenzijdig pad? Dat kan toch bijna niet?

Kan dat fototoestel niet "gewoon" eerder gevonden zijn, door een grapjas die er even mee heeft gespeeld en op wat knopjes heeft geduwd?
Kan uiteraard. Maar dat 'even' duurde dan wel 3 uur lang en was midden in de nacht.
pi_143084511
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:26 schreef Perico het volgende:
Maar met de noodoproep zo vlak na de top moet het toch nog mogelijk zijn de weg terug te vinden.. met hoogstens een paar y-splitsingen. Ook al zal het steil en glibberig zijn. Maar ze zullen dan toch bij elkaar gebleven zijn en bergafwaarts door zijn gegaan, in de hoop iemand tegen te komen wellicht.
Iedereen daar is het in het ieder geval over 1 ding eens; Er is 1 pad, niet meerdere paden en geen splitsingen/y-splitsingen. Zijn er niet volgens de mensen die daar zijn en geweest zijn.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:49:39 #27
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143084554
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:48 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Kan uiteraard. Maar dat 'even' duurde dan wel 3 uur lang en was midden in de nacht.
En hij heeft dan 90 keer op dat knopje gedrukt.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143084624
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:43 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Tussen 1 en 4 's nachts?
Lijkt me niet, ik denk dat de theorie van licht maken/ weg zoeken/ dieren op afstand houden heel aannemelijk is.
Nogmaals als je flitst in het donker zonder te focussen op een object krijg je donkere foto's. Toevallig zou er een fragment op kunnen staan, een blad of boom, maar in de regel moet je in het aardedonker, een object van heel dichtbij fotograferen met flits om er een herkenbare foto van te maken. Tenzij je een externe flitser hebt een een camera waarbij je handmatig de sluitertijd kan instellen. Dus de stelling dat het "raar zou zijn dat er niks op die foto's staat" klopt niet. Het is juist logisch dat er niks op staat, als je er vanuit gaat dat het ze niet om de foto's ging maar om het licht. En dat verklaart ook het tijdstip waarop deze handeling heeft plaatsgevonden
Precies. Zo denk ik er ook over. Al heb ik geen camera dus heb geen idee of het klopt wat je zegt met "Nogmaals als je flitst in het donker zonder te focussen op een object krijg je donkere foto's" maar het lijkt me zeer plausibel.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:55:39 #29
28033 Pek
je moet wat
pi_143084771
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Volgens matador komt dit door een groep wilde dieren die vervolgens precies tussen Kris en Lisanne in bleven lopen zodat ze niet terug kon.

:')
En dan trekt Kris vervolgens haar "broekje" uit om op te gaan zitten. _O-
Maar de maanlanding was ook nep, dus wat kan je verwachten van deze koekwaus :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Pek op 05-08-2014 13:05:08 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 12:57:14 #30
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143084826
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:43 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Tussen 1 en 4 's nachts?
Lijkt me niet, ik denk dat de theorie van licht maken/ weg zoeken/ dieren op afstand houden heel aannemelijk is.
Nogmaals als je flitst in het donker zonder te focussen op een object krijg je donkere foto's. Toevallig zou er een fragment op kunnen staan, een blad of boom, maar in de regel moet je in het aardedonker, een object van heel dichtbij fotograferen met flits om er een herkenbare foto van te maken. Tenzij je een externe flitser hebt een een camera waarbij je handmatig de sluitertijd kan instellen. Dus de stelling dat het "raar zou zijn dat er niks op die foto's staat" klopt niet. Het is juist logisch dat er niks op staat, als je er vanuit gaat dat het ze niet om de foto's ging maar om het licht. En dat verklaart ook het tijdstip waarop deze handeling heeft plaatsgevonden
Wat is dichtbij dan? Minder dan een meter? Jungle is toch een drukke, krappe omgeving. 87x keer niets, maar dan ook helemaal niets op een foto is wel heel veel. T kan natuurlijk, en er zal weinig overig licht zijn in de jungle... Ik ben geen expert.

Ik denk ook dat de reden te zoeken moet zijn in het afschrikken van beesten, of het bijlichten van de omgeving. Ik geloof nie dat ze in het pikkedonker nog aan het lopen waren, lijkt me geen optie in de jungle. Maargoed, dan nog kan je licht nodig hebben.

Ik kan gewoonweg geen andere logische verklaring vinden voor 90 foto's middenin de nacht.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143084844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:45 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ligt het trouwens niet enorm voor de hand dat als er iets gebeurt en je hebt geen bereik op je mobiel, je (alleen of met z'n tweeën) probeert terug te lopen naar die hoogste berg (de Pianista)? Of lijken al die bergen kwa grootte op elkaar als je aan het wandelen bent?
Er vanuitgaande dat ze hebben geweten/gezien dat ze op de top (of rondom de top) wel bereik hebben gehad met hun telefoon zou je dat inderdaad denken ja.

Sowieso, de weg terug die je al gelopen hebt en dus kent zou het meest logische zijn als je (snel) weer terug wil na in de problemen te zijn gekomen. Zeker als je de keuze hebt tussen 'bekende weg terug' of 'onbekende/onzekere weg vooruit'.

Alles wijst er dus op dat ze op dat moment de weg terug niet konden/wilden nemen;

1) ze waren de weg terug kwijt geraakt
2) ongeluk waardoor ze terug (naar boven) lopen geen optie vonden of simpelweg niet ging
3) overtuiging dat doorlopen ze ook weer terug zou brengen in Boquete
4) andere gevaar?
5) ...?
pi_143084906
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ze zijn van het pad afgegaan, al willen de ouders het niet geloven. De rotswand op een van de donkere foto's was niet aan het pad.
Denk dat die rotswand op de 1e dag nog geen rol speelde. Maar ze zijn inderdaad vroeg of laat toch echt van het pad geraakt.
pi_143084925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waar zijn die foto's?
Zijn niet vrijgegeven.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:01:36 #34
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143084981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:57 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Er vanuitgaande dat ze hebben geweten/gezien dat ze op de top (of rondom de top) wel bereik hebben gehad met hun telefoon zou je dat inderdaad denken ja.

Sowieso, de weg terug die je al gelopen hebt en dus kent zou het meest logische zijn als je (snel) weer terug wil na in de problemen te zijn gekomen. Zeker als je de keuze hebt tussen 'bekende weg terug' of 'onbekende/onzekere weg vooruit'.

Alles wijst er dus op dat ze op dat moment de weg terug niet konden/wilden nemen;

1) ze waren de weg terug kwijt geraakt
2) ongeluk waardoor ze terug (naar boven) lopen geen optie vonden of simpelweg niet ging
3) overtuiging dat doorlopen ze ook weer terug zou brengen in Boquete
4) andere gevaar?
5) ...?
Hier gok ik toch op een ongeluk met letsel. Meest plausibele zou nog zijn iets van een gebroken heup bij Kris ofzo. Lisanne kan haar niet die heuvel op krijgen, dus maar naar beneden in de hoop daar hulp te vinden. T zou misschien ook verklaren dat ze de korte broek van Kris uitdoen. Die vindplaats kan ik anders ook niet verklaren, behalve als ze bewust dat ding uit hebben getrokken. Voor wondverzorging ofzo... Geen idee. Ben ff flink uit de losse pols aan het speculeren hier.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143085088
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:01 schreef VaLkyRie het volgende:
Hier gok ik toch op een ongeluk met letsel. Meest plausibele zou nog zijn iets van een gebroken heup bij Kris ofzo. Lisanne kan haar niet die heuvel op krijgen, dus maar naar beneden in de hoop daar hulp te vinden. T zou misschien ook verklaren dat ze de korte broek van Kris uitdoen. Die vindplaats kan ik anders ook niet verklaren, behalve als ze bewust dat ding uit hebben getrokken. Voor wondverzorging ofzo... Geen idee. Ben ff flink uit de losse pols aan het speculeren hier.
Het uitdoen kan inderdaad zijn ivm wondverzorging. Of het laten drogen na het nat worden (val in rivier of hevige regenval). Blijven rondlopen in natte kleren is geen optie lijkt me.

Maar je zou denken dat ze dat broekje dan, zeg een paar uur later, weer aan zou trekken.
pi_143085473
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 03:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De rivier kan dingen makkelijk spoelen.

Vooralsnog is alleen het bekkenbot van Kris de stoffelijke rest van haar. Een schoen zonder voet erin, zelfs geen DNAspoortje, een spijkerbroekje en verder niks.

De resten (schedel, rib en beenderen) 3 km stroomafwaarts kunnen daar makkelijk in een paar maanden zijn heengespoeld.

De resten bij elkaar vinden na 75/77 dagen wil niets zeggen over "bij elkaar gestorven". Daar is de regentijd en de rivieren te heftig voor.
Disagree.

Ik heb bij meerdere zaken als mogelijke verdrinkingen gehoord en gelezen dat de plaats waar een voorwerp te water komt ook bepalend is voor waar het eventueel aanspoelt. Daar worden dan ook wel dummies voor gebruikt om uit te zoeken waar een mogelijk aangespoeld lichaam gevonden kan worden.
Als de meiden op kilometers afstand van elkaar te water zijn geraakt is het dus niet te verwachten dat hun resten bij elkaar in de buurt gevonden worden. Schoen van Lisanne en bekkenbot Kris lagen vlak bij elkaar.

Welke klapjostie is er zo ongelooflijk onempatisch/grof/debiel geweest om in dat kaartje van de gevonden resten een absurd plaatje te plakken van een schedel!?! Dan ben je echt extreem de weg kwijt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143085578
Maar dan nog, als een van de twee immobiel wordt, dan gaat de ander toch terug naar waar ze vandaan kwamen? Ja, ik zou daar ook wel even over twijfelen, kun je dat wel maken iemand alleen achterlaten om zelf hulp te gaan halen. Maar als je hier even over denkt dan kom je tot de conclusie dat het niet anders kan dan alleen terug te gaan. Dan neem je voor de zekerheid toch de bekende route, al doe je dat dan zo snel mogelijk, onderwijl je telefoon op bereik controlerend. Je gaat juist dan toch niet experimenteren met mogelijk kortere routes?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:19:42 #38
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143085630
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:54 schreef El_Matador het volgende:
Goed, mijn scenario. Commentaar is meer, meer dan gewenst.
Interessant verhaal, goed uitgedacht, helder geschreven ^O^
Mijn bezwaar is dat je heel veel dingen aanneemt. Voor elke individuele aanname valt iets te zeggen, maar het geheel wordt heel onwaarschijnlijk - onwaarschijnlijk in de zin van de kans dat alle aannames blijken te kloppen. Als geoloog ben je ongetwijfeld thuis in kansberekening.
En bij enkele aannames kun je vraagtekens zetten:
- Lisanne doet een noodoproep met de telefoon van Kris. Na 11 dagen ligt dat voor de hand, op de allereerste niet.
- Kris laat haar broekje ergens achter, terwijl Lisanne twee beha's in een tas meesleept.

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
En post eens in het Nederlands.
Eens w/

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:08 schreef silliegirl het volgende:
Waarom zou Lisanne naar Kris haar telefoon pakken? Je pakt uit gewoonte (en uit fatsoen) eerst je eigen telefoon, lijkt me.
Eens

quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:16 schreef Mariposas het volgende:
Wanneer komt je verzamelbundel korte en spannende verhalen uit?
:Y

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:20 schreef Stupidisco het volgende:
Er zitten onderdelen in je verhaal die zeker waar kunnen zijn echter, naar mijn mening, te veel in detail beschreven wat niet nodig was geweest om je hypothese duidelijk te maken.
Precies
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:20:24 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143085665
Doe eens niet zo hysterisch zeg. Dikgedrukt en onderstreept is echt niet nodig als je je verbaal zo heftig uitdrukt.

Anyway. Die vader zegt dat men niet weet waar die rots of weg met rode steen is en dat daar ook niet achter te komen is.
Maar al met al hebben we het over een vrij beperkt zoekgebied, menig gids daar kent het op zn duimpje. Dan moet dat toch aan te wijzen zijn? Hoe kan het nou dat niemand weet waar dat is?
pi_143085673
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke klapjostie is er zo ongelooflijk onempatisch/grof/debiel geweest om in dat kaartje van de gevonden resten een absurd plaatje te plakken van een schedel!?! Dan ben je echt extreem de weg kwijt!

Behoorlijk ziek :{ Schedel met strikje :{
pi_143085678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Disagree.

Ik heb bij meerdere zaken als mogelijke verdrinkingen gehoord en gelezen dat de plaats waar een voorwerp te water komt ook bepalend is voor waar het eventueel aanspoelt. Daar worden dan ook wel dummies voor gebruikt om uit te zoeken waar een mogelijk aangespoeld lichaam gevonden kan worden.
Als de meiden op kilometers afstand van elkaar te water zijn geraakt is het dus niet te verwachten dat hun resten bij elkaar in de buurt gevonden worden. Schoen van Lisanne en bekkenbot Kris lagen vlak bij elkaar.
Na decompositie van het lichaam spoelt heus niet alles precies dezelfde kant uit hoor. Het zijn allemaal andere formaten/gewicht ect.

quote:
Welke klapjostie is er zo ongelooflijk onempatisch/grof/debiel geweest om in dat kaartje van de gevonden resten een absurd plaatje te plakken van een schedel!?! Dan ben je echt extreem de weg kwijt!
:')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:21:30 #42
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143085708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Disagree.

Ik heb bij meerdere zaken als mogelijke verdrinkingen gehoord en gelezen dat de plaats waar een voorwerp te water komt ook bepalend is voor waar het eventueel aanspoelt. Daar worden dan ook wel dummies voor gebruikt om uit te zoeken waar een mogelijk aangespoeld lichaam gevonden kan worden.
Als de meiden op kilometers afstand van elkaar te water zijn geraakt is het dus niet te verwachten dat hun resten bij elkaar in de buurt gevonden worden. Schoen van Lisanne en bekkenbot Kris lagen vlak bij elkaar.

Welke klapjostie is er zo ongelooflijk onempatisch/grof/debiel geweest om in dat kaartje van de gevonden resten een absurd plaatje te plakken van een schedel!?! Dan ben je echt extreem de weg kwijt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is natuurlijk heel erg afhankelijk van de omstandigheden. In theorie zou het natuurlijk kunnen dat de rivier op een dergelijke geografische manier stroomt, dat eventuele takken, boomstammen en dus ook botten en whatnot in een bepaalde bocht sneller blijven 'hangen'. Als je die rivier bekijkt, dan zijn de vindplaatsen op zich zo aan te merken. Niet dat ik zo een plaatje paraat heb, maar dat was me al eens eerder opgevangen. De rivier stroomt een tijd redelijk recht en gaat dan wat bochten maken. Juist daar zijn veel vindplaatsen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:22:47 #43
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_143085743
Misschien dat ze ergens vanuit ontsnapt zijn en toen opeens weer foto's zijn gaan maken? In een laatste poging zichzelf te redden?

Dat zou de radiostilte kunnen verklaren.
pi_143085789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:17 schreef zwarteweduwe het volgende:
Maar dan nog, als een van de twee immobiel wordt, dan gaat de ander toch terug naar waar ze vandaan kwamen? Ja, ik zou daar ook wel even over twijfelen, kun je dat wel maken iemand alleen achterlaten om zelf hulp te gaan halen. Maar als je hier even over denkt dan kom je tot de conclusie dat het niet anders kan dan alleen terug te gaan. Dan neem je voor de zekerheid toch de bekende route, al doe je dat dan zo snel mogelijk, onderwijl je telefoon op bereik controlerend. Je gaat juist dan toch niet experimenteren met mogelijk kortere routes?
Denk toch dat ze zoiets niet aangedurft hebben en absoluut bij elkaar hebben willen blijven. Desnoods met z'n tweeen maar een paar dagen in de jungle wachtend op hun redding.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:24:52 #45
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143085814
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:17 schreef zwarteweduwe het volgende:
Maar dan nog, als een van de twee immobiel wordt, dan gaat de ander toch terug naar waar ze vandaan kwamen? Ja, ik zou daar ook wel even over twijfelen, kun je dat wel maken iemand alleen achterlaten om zelf hulp te gaan halen. Maar als je hier even over denkt dan kom je tot de conclusie dat het niet anders kan dan alleen terug te gaan. Dan neem je voor de zekerheid toch de bekende route, al doe je dat dan zo snel mogelijk, onderwijl je telefoon op bereik controlerend. Je gaat juist dan toch niet experimenteren met mogelijk kortere routes?
True... blijven afdalen is en blijft zeer onlogisch, hoe je het ook wendt of keert. Maargoed, wellicht is het een splitsecond decision geweest, onder druk en met veel emotie. Maar rationeel gezien heb je zeker gelijk.

Ik heb ook nog wel gedacht aan een slangenbeet in het heupgedeelte van Kris. Dus geen ongeluk maar een slangebeet. Weet ik veel, als ze ff ergens (op) gaat zitten. Niet dat dat het afdaalverhaal plausibel maakt, maar ik gooi em er nog ff in.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143085864
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:20 schreef Marrije het volgende:
Doe eens niet zo hysterisch zeg. Dikgedrukt en onderstreept is echt niet nodig als je je verbaal zo heftig uitdrukt.

Anyway. Die vader zegt dat men niet weet waar die rots of weg met rode steen is en dat daar ook niet achter te komen is.
Maar al met al hebben we het over een vrij beperkt zoekgebied, menig gids daar kent het op zn duimpje. Dan moet dat toch aan te wijzen zijn? Hoe kan het nou dat niemand weet waar dat is?
Zou niet verkeerd zijn om die foto in ieder geval vrij tegeven, al is het maar aan de lokale mensen/gidsen daar.
pi_143085884
Ja, het moet wel iets irrationeels zijn geweest. Maar het blijft raar.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:27:29 #48
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143085931
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:46 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Ze zijn van het pad afgegaan, al willen de ouders het niet geloven. De rotswand op een van de donkere foto's was niet aan het pad.
die ouders geloven denk ik dat ze dat zelf niet zouden doen, oa vandaar ook het idee van een misdrijf.
en ik ben er niet van overtuigd dat zij die 90 fotos zelf hebben genomen.
pi_143085953
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zijn de nare foto's er al wel?
Ik bedoel de foto's van de menselijke resten
pi_143085970
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:22 schreef Mishu het volgende:
Misschien dat ze ergens vanuit ontsnapt zijn en toen opeens weer foto's zijn gaan maken? In een laatste poging zichzelf te redden?

Dat zou de radiostilte kunnen verklaren.
welke radiostilte? er is herhaaldelijk gepoogd te bellen
  Forum Admin dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:29:51 #51
35723 crew  GGMM
pi_143086011
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:26 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ja, het moet wel iets irrationeels zijn geweest. Maar het blijft raar.
Vergeet niet dat het vrouwen waren.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_143086013
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:22 schreef Mishu het volgende:
Misschien dat ze ergens vanuit ontsnapt zijn en toen opeens weer foto's zijn gaan maken? In een laatste poging zichzelf te redden?

Dat zou de radiostilte kunnen verklaren.
Kan me niet voorstellen dat als ze al ergens gevangen gezeten zouden hebben al die tijd de beschikking zouden hebben gehad over hun telefoons.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:30:16 #53
163650 Greys
pi_143086025
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:27 schreef Marrije het volgende:
en ik ben er niet van overtuigd dat zij die 90 fotos zelf hebben genomen.
Ik denk steeds van wel, in een poging om beter te kunnen zien in het donker wat er om hen heen is op dat moment. Overtuigd is een sterk woord, maar het klinkt me best logisch. (Meer logisch dan dat een wildvreemde donkere foto's van niets gaat staan maken).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143086027
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:57 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Wat is dichtbij dan? Minder dan een meter? Jungle is toch een drukke, krappe omgeving. 87x keer niets, maar dan ook helemaal niets op een foto is wel heel veel. T kan natuurlijk, en er zal weinig overig licht zijn in de jungle... Ik ben geen expert.

Ik denk ook dat de reden te zoeken moet zijn in het afschrikken van beesten, of het bijlichten van de omgeving. Ik geloof nie dat ze in het pikkedonker nog aan het lopen waren, lijkt me geen optie in de jungle. Maargoed, dan nog kan je licht nodig hebben.

Ik kan gewoonweg geen andere logische verklaring vinden voor 90 foto's middenin de nacht.
De jungle is aardedonker. Ga maar eens in een dichte bosschage random foto's maken 's nachts met je flitser zonder te focussen. Je ziet niks, hooguit toevallig wat fragmenten. Een foto heeft licht nodig, veel licht
pi_143086047
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:29 schreef GGMM het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het vrouwen waren.
want? vrouwen zijn per definitie irrationeel?
pi_143086084
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

want? vrouwen zijn per definitie irrationeel?
Ach, niet op reageren, doet deze kennelijk irrationele vrouw ook niet ;)
pi_143086151
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:20 schreef Marrije het volgende:
Doe eens niet zo hysterisch zeg. Dikgedrukt en onderstreept is echt niet nodig als je je verbaal zo heftig uitdrukt.

Anyway. Die vader zegt dat men niet weet waar die rots of weg met rode steen is en dat daar ook niet achter te komen is.
Maar al met al hebben we het over een vrij beperkt zoekgebied, menig gids daar kent het op zn duimpje. Dan moet dat toch aan te wijzen zijn? Hoe kan het nou dat niemand weet waar dat is?
Matador kent alle rotsen op het pad aldaar en wist dus te melden dat die rots ZEKER van het pad af was.
pi_143086168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 04:09 schreef Libris het volgende:
Het verdwaal verhaal lijkt me eigenlijk erg onlogisch en wel vanwege de werkende camera die ze hadden (na 8 dagen nog door iemand foto's gemaakt).

Stel dat ze verdwaald waren, en langzaam meer honger, dorst kregen, verzwakt waren, dan hadden ze toch wel een afscheidsfilmpje/foto's gemaakt?

Daarnaast hebben ze 1 uur nadat ze de top hebben verlaten 911 gebeld, heb je na 1 uur al door dat je verdwaald bent en dat je de weg niet meer terug kan vinden en dan meteen 911 belt? Lijkt me ook niet.

Het lijkt me meer voor de hand liggen dat ze zijn gevolgd vanaf de pianista, en door geweld om het leven zijn gekomen. Daarna zijn de lichaamsdelen door wilde dieren verplaatst.
Het meest onlogische van een verdwaalscenario vind ik dat ze bij de eerste noodoproep nog niet bij de rivier konden zijn terwijl daar de broek van Kris is gevonden; bij de oversteek. Dát is niet logisch.

Stel dat ze verdwaald waren, wisten niet meer voor het donker terug te kunnen zijn en alleen daarom 911 te hebben gebeld (geprobeerd).. Dan hebben ze later met die oversteek DUS het pad weer gevonden. En juist wanneer je verdwaald was door het verlaten van het pad wil het er bij mij niet in dat je het pad dan opnieuw verlaat.
pi_143086173
Mijn camera flits ook terwijl ik de lensdop er nog op heb
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:37:54 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143086294
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:34 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Mijn camera flits ook terwijl ik de lensdop er nog op heb
Ja, ik denk dat er 90 foto's in het donker zijn gemaakt, waarvan 87 (of in elk geval de meeste) met de dop op de lens. In een dichte jungle is er altijd wel een takje dat in beeld verschijnt.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:38:21 #61
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143086312
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:34 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Mijn camera flits ook terwijl ik de lensdop er nog op heb
In essentie weten we niet eens of die camera wel flitste. De aanname dat ze het daarom gedaan hebben is de meest logische. Maargoed, dat hoeft natuurlijk niet. T kan ook een toevalig iets zijn, zoiets als een broekzakgesprek met een telefoon, maar dan anders.

Vraag me af of je die camera eerst bewust aan moet zetten of niet. Zal wel, maar ook dat weten we niet.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:40:21 #62
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143086388
Wat voor camera (merk, type) was het?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143086399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:43 schreef Leandra het volgende:
Die foto's kunnen ook nog gemaakt zijn om bijvoorbeeld een roofdier weg te jagen, als een van beiden toen al overleden was en de ander (om wat voor reden dan ook) geen kant meer op kon, en er roofdieren om haar/hen heen liepen dan kan dat ook een reden zijn geweest te gaan flitsen.
Alles lijkt er op dat er (in het ieder geval op die 3 foto's na) niet geflitst is. Als je een wild dier wilt afschrikken gebruik je toch juist de flits?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:40:46 #64
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143086402
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het meest onlogische van een verdwaalscenario vind ik dat ze bij de eerste noodoproep nog niet bij de rivier konden zijn terwijl daar de broek van Kris is gevonden; bij de oversteek. Dát is niet logisch.

Stel dat ze verdwaald waren, wisten niet meer voor het donker terug te kunnen zijn en alleen daarom 911 te hebben gebeld (geprobeerd).. Dan hebben ze later met die oversteek DUS het pad weer gevonden. En juist wanneer je verdwaald was door het verlaten van het pad wil het er bij mij niet in dat je het pad dan opnieuw verlaat.
Issie bij de oversteek gevonden ja? Hmm... Het zou kunnen dat ze daar ff gerust hebben, eventuele wonden verzorgt, gepeinsd over hoe verder of hoe over te steken. Wat niet logisch is, is om die broek daar te laten liggen. Al trek je hem niet aan, wie weet waarvoor je em nog zou kunnen gebruiken. Ik had em zeker meegenomen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143086420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:31 schreef zwarteweduwe het volgende:

[..]

Ach, niet op reageren, doet deze kennelijk irrationele vrouw ook niet ;)
Ik kijk even random op een nieuwssite en zie daar foto's van mannen met bommen, graten, kalashnikovs, BUK raketten, en dan zijn vrouwen de irrationele wezens?
pi_143086437
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:40 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Issie bij de oversteek gevonden ja? Hmm... Het zou kunnen dat ze daar ff gerust hebben, eventuele wonden verzorgt, gepeinsd over hoe verder of hoe over te steken. Wat niet logisch is, is om die broek daar te laten liggen. Al trek je hem niet aan, wie weet waarvoor je em nog zou kunnen gebruiken. Ik had em zeker meegenomen.
Precies. Wel met bh's zeulen maar een broek laten liggen is vreemd.
pi_143086481
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:37 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat er 90 foto's in het donker zijn gemaakt, waarvan 87 (of in elk geval de meeste) met de dop op de lens. In een dichte jungle is er altijd wel een takje dat in beeld verschijnt.
Niet altijd hoor, zeker niet altijd. Maar aan de lichtverdeling op de foto moet je kunnen zien of de lensdop eraf was. We weten niet of de foto's pikzwart waren of grijs of dat er bijv. oranje/groene strepen of vlekken te zien waren.
pi_143086491
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies. Wel met bh's zeulen maar een broek laten liggen is vreemd.
De vraag is dan ook. Had ze nog andere kleding bij of wat had ze aan onder die broek?
Lijkt me niet dat ze half naakt door de jungle gaat lopen. Tenzij er wel iets heel ernstigs aan de hand is. Maar anders doe je 'm toch in ieder geval in de tas.
pi_143086518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:38 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

In essentie weten we niet eens of die camera wel flitste. De aanname dat ze het daarom gedaan hebben is de meest logische. Maargoed, dat hoeft natuurlijk niet. T kan ook een toevalig iets zijn, zoiets als een broekzakgesprek met een telefoon, maar dan anders.

Vraag me af of je die camera eerst bewust aan moet zetten of niet. Zal wel, maar ook dat weten we niet.
Je moet een camera altijd inschakelen en je moet de sluiter indrukken, dat betekent dat hij in ieder geval uit de hoes moet zijn gehaald. En dat klopt ook anders zie je geen objecten
pi_143086558
de reden waarom ze het pad hebben verlaten kan verklaard worden door de overstromingen die zijn opgetreden na de regenval.
pi_143086573
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het meest onlogische van een verdwaalscenario vind ik dat ze bij de eerste noodoproep nog niet bij de rivier konden zijn terwijl daar de broek van Kris is gevonden; bij de oversteek. Dát is niet logisch.

Stel dat ze verdwaald waren, wisten niet meer voor het donker terug te kunnen zijn en alleen daarom 911 te hebben gebeld (geprobeerd).. Dan hebben ze later met die oversteek DUS het pad weer gevonden. En juist wanneer je verdwaald was door het verlaten van het pad wil het er bij mij niet in dat je het pad dan opnieuw verlaat.
Klopt, want de oversteek bij de rivier was in feite het pad. Maar we weten niet wanneer ze op die plek terecht zijn gekomen. Helemaal pas op het eind wellicht, terwijl ze ernstig verzwakt waren?
pi_143086574
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alles lijkt er op dat er (in het ieder geval op die 3 foto's na) niet geflitst is. Als je een wild dier wilt afschrikken gebruik je toch juist de flits?
Misschien wist ze niet hoe de flits werkte en heeft in wanhoop steeds op de afdrukknop gedrukt.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:46:34 #73
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143086593
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies. Wel met bh's zeulen maar een broek laten liggen is vreemd.
Weten we of die broek nog intact was?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:48:39 #74
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143086652
Vreselijk. De meiden hebben gewoon enorme pech gehad.

quote:
De Wet van Murphy: Wanneer er meer dan één manier is om iets te doen, en een van die manieren zal resulteren in een catastrofe, dan zal iemand het ooit op die manier gaan doen. Er is nog een tweede wet van Murphy: als iets fout kan gaan, dan gaat het ook een keer fout. Het is een universele wetmatigheid waar we allemaal in geloven.
Meerdere dingen zijn volgens mij mis gegaan.
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_143086655
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:41 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies. Wel met bh's zeulen maar een broek laten liggen is vreemd.
Tenzij hij lag te drogen en er iets is voorgevallen waardoor ze hem niet meer konden ophalen. Ik weet niet waar de broek lag, maar als Kris is gevallen in zo'n beekje en daarbij haar been heeft bezeerd (de rotsen zijn scherp), dan lijkt het me logisch dat ze de spijkerbroek uittrekt, om ten eerste de verwonding te bekijken en ten tweede misschien om hem te drogen. Het feit dat hij dichtgeknoopt was, past daar ook bij. Je zorgt er dan voor dat het broekje plat in de zon kan leggen. Eerst de ene zijde, en dan omdraaien. Als het broekje open is, ontstaan er plooien dan duurt het drogen langer. Zo maar even wat huisvrouwenlogica.
pi_143086661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:46 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Weten we of die broek nog intact was?
Niet specifiek maar volgens mij wel. In ieder geval zaten de knopen dicht.
pi_143086682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
de reden waarom ze het pad hebben verlaten kan verklaard worden door de overstromingen die zijn opgetreden na de regenval.
Dat is toch pas na een paar dagen die regenval? Het kan wel verklaren waarom ze niet terug konden als ze dat ten tijden van het slechte weer wel wilden. Belangrijk dus ook om te weten wanneer het slechte weer eindigde
pi_143086688
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:54 schreef El_Matador het volgende:
Kris took the famous last photo of Lisanne, standing happy on the Mirador.
Wie zegt dat dat de laatste foto was van Lisanne? Er zijn na Mirador meerdere foto's gemaakt. Bij het vrijgeven van de laatste foto van Kris waren de ouders al ieder hun eigen weg gegaan. Het is dus logisch dat als er meer foto's van Lisanne waren, de ouders van Kris die niet in de media brachten.
pi_143086697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien wist ze niet hoe de flits werkte en heeft in wanhoop steeds op de afdrukknop gedrukt.
Bij een volautomatische camera (althans vele) kan je niet apart flitsen zonder de sluiter te bedienen. Wat voor camera hadden ze?
pi_143086705
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:48 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Tenzij hij lag te drogen en er iets is voorgevallen waardoor ze hem niet meer konden ophalen. Ik weet niet waar de broek lag, maar als Kris is gevallen in zo'n beekje en daarbij haar been heeft bezeerd (de rotsen zijn scherp), dan lijkt het me logisch dat ze de spijkerbroek uittrekt, om ten eerste de verwonding te bekijken en ten tweede misschien om hem te drogen. Het feit dat hij dichtgeknoopt was, past daar ook bij. Je zorgt er dan voor dat het broekje plat in de zon kan leggen. Eerst de ene zijde, en dan omdraaien. Als het broekje open is, ontstaan er plooien dan duurt het drogen langer. Zo maar even wat huisvrouwenlogica.
Ik knoop/rits kleding juist open om sneller te drogen...
pi_143086712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
de reden waarom ze het pad hebben verlaten kan verklaard worden door de overstromingen die zijn opgetreden na de regenval.
Geen idee maar hebben die overstromingen dan ook effect gehad op het pad zelf?
pi_143086733
ja bij een blouse, omdat je die open kan vouwen, maar een spijkerbroek niet, dan is het ene kant, en omdraaien andere kant
pi_143086739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat de laatste foto was van Lisanne? Er zijn na Mirador meerdere foto's gemaakt. Bij het vrijgeven van de laatste foto van Kris waren de ouders al ieder hun eigen weg gegaan. Het is dus logisch dat als er meer foto's van Lisanne waren, de ouders van Kris die niet in de media brachten.
Klopt. En er zouden ook nog foto's gemaakt kunnen zijn met de telefoons. Schijnt dat nog niet alle data bekend gemaakt is.
pi_143086742
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Geen idee maar hebben die overstromingen dan ook effect gehad op het pad zelf?
Als het pad in de buurt van de rivier loopt wel denk ik.
pi_143086751
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Bij een volautomatische camera (althans vele) kan je niet apart flitsen zonder de sluiter te bedienen. Wat voor camera hadden ze?
Volgens mij is dat onbekend danwel niet bekend gemaakt.
pi_143086765
Ik neem aan dat ze altijd in de buurt van de rivier zijn gebleven want daar heb je de meeste kans op huisjes/ bewoning en het voorziet je van water.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:53:00 #87
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143086779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk steeds van wel, in een poging om beter te kunnen zien in het donker wat er om hen heen is op dat moment. Overtuigd is een sterk woord, maar het klinkt me best logisch. (Meer logisch dan dat een wildvreemde donkere foto's van niets gaat staan maken).
als dat op dag 1 of 2 van de vermissing was wel. Na 8 dagen opeens deze reeks fotos vind ik dat minder aannemelijk.
pi_143086794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:51 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
ja bij een blouse, omdat je die open kan vouwen, maar een spijkerbroek niet, dan is het ene kant, en omdraaien andere kant
Juist bij een spijkerbroek; die is dik en redelijk stug waardoor je de punten met de knoopverbinding zo kunt vouwen dat ze omhoog staan en de rest niet raken. Dan droogt het sneller.
pi_143086795
Wat ik op de foto met de rugzak kan zien lijkt een compact-camera. Een volautomatische.
pi_143086799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:52 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik neem aan dat ze altijd in de buurt van de rivier zijn gebleven want daar heb je de meeste kans op huisjes/ bewoning en het voorziet je van water.
Ja, je zou denken ze zijn met die logica het pad langs de rivier verder stroomafwaarts gelopen. Echter heel ver zijn ze niet gekomen. Bewust of onbewust...
pi_143086839
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

als dat op dag 1 of 2 van de vermissing was wel. Na 8 dagen opeens deze reeks fotos vind ik dat minder aannemelijk.
Het kan dat ze dit vaker hebben gedaan maar de foto's hebben gewist om ruimte te maken op de kaart.
Het kan ook dat ze niet eerder het nodig hebben gehad. Bijvoorbeeld in geval van een naderend dier.
pi_143086855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ja, je zou denken ze zijn met die logica het pad langs de rivier verder stroomafwaarts gelopen. Echter heel ver zijn ze niet gekomen. Bewust of onbewust...
Des te afgrijselijker dat er niet goed gezocht is.
pi_143086940
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

als dat op dag 1 of 2 van de vermissing was wel. Na 8 dagen opeens deze reeks fotos vind ik dat minder aannemelijk.
Denk dat we die 90 foto's van 8 april niet als foto's moeten zien.
Ofwel, na 1 april 14:00 uur is er iets gebeurd waardoor foto's maken gewoon niet meer belangrijk was.
Camera is toen alleen in de nacht van 8 april nog een keer gebruikt als zijnde lichtbron (licht van de telefoons wilden ze wellicht niet meer gebruiken ivm beperkte batterij) toen ze op dat moment (ineens) licht nodig hadden.

(mijn hypothese)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:03:54 #94
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143087161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:57 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Denk dat we die 90 foto's van 8 april niet als foto's moeten zien.
Ofwel, na 1 april 14:00 uur is er iets gebeurd waardoor foto's maken gewoon niet meer belangrijk was.
Camera is toen alleen in de nacht van 8 april nog een keer gebruikt als zijnde lichtbron (licht van de telefoons wilden ze wellicht niet meer gebruiken ivm beperkte batterij) toen ze op dat moment (ineens) licht nodig hadden.

(mijn hypothese)
dat zeg je wel vaker dacht ik, niet belangrijk meer. Maar aannemelijker vind ik 'niet mogelijk meer'. Ik denk ook dat we het niet als fotos moeten zien en ik denk ook dat ze niet door de meiden zijn gemaakt.

Door de eerste vinder? Ik denk namelijk dat de indiaan die de tas terug kwam brengen niet de eerste vinder van die tas was.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:05:37 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143087215
Het lijkt mij zaak die rots of dat pad met rode stenen te vinden.

en uiteraard wil ik graag meer weten over de eventuele fotos op de mobieltjes.
pi_143087230
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:54 schreef El_Matador het volgende:
Goed, mijn scenario. Commentaar is meer, meer dan gewenst.
Ik vind de manier waarop jij verzonnen hebt dat ze elkaar kwijt raakten heel ver gezocht. Als je 'je ding' gaat doen dan loop je niet buiten hoor afstand van de ander, zelfs niet met het geluid van zo'n stroompje. Je zoekt alleen een plek buiten zichtsveld van de ander. En als daar iets engs was dan was ze gaan schreeuwen/gillen en niet geluidloos op de vlucht geslagen. Dat had de ander dan gehoord.
En waarom in blinde paniek weg rennen? De enige roofdieren die dat voor elkaar kunnen krijgen komen daar volgens de gidsen eigenlijk niet voor.
En dat broekje lag er niet meer? Waarom is het dan wel daar gevonden?

Verder gebruik je veel te veel drama. Een scenario is geen roman/horror boek.
pi_143087242
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat zeg je wel vaker dacht ik, niet belangrijk meer. Maar aannemelijker vind ik 'niet mogelijk meer'. Ik denk ook dat we het niet als fotos moeten zien en ik denk ook dat ze niet door de meiden zijn gemaakt.

Door de eerste vinder? Ik denk namelijk dat de indiaan die de tas terug kwam brengen niet de eerste vinder van die tas was.
Dat zou kunnen. Maar ook dat blijft vreemd. Een indiaan die 3 uur de tijd neemt om midden in de nacht met zo'n camera te gaan 'spelen'.

Samenvattend: het blijft zeer opmerkelijk
pi_143087275
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Als ik zou gaan zwemmen en m'n BH uittrek, zou ik m daarna echt wel weer een keer aantrekken. Als ik in paniek zou raken natuurlijk niet direct, maar wel daarna.
En je kon daar niet zwemmen, hooguit pootje baden tot enkeldiep.
pi_143087299
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:05 schreef Marrije het volgende:
Het lijkt mij zaak die rots of dat pad met rode stenen te vinden.

en uiteraard wil ik graag meer weten over de eventuele fotos op de mobieltjes.
Eens. Die plek van die rotswand zou namelijk wel eens de laatste plek kunnen zijn waar ze zijn geweest.
pi_143087328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En je kon daar niet zwemmen, hooguit pootje baden tot enkeldiep.
Die indruk kreeg ik ook ja. Nauwelijks water te zien.
pi_143087469
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 08:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Leven die ouderen ook in de jungle met het weer en omstandigheden die je daar hebt? het wil alleen maar zeggen hoe goed ze het hier alsnog hebben :+ He, 3FM en het glazen huis overleven ze ook niet zonder voedsel, die krijgen drankjes meuk binnen om met energie verder te kunnen ;)

Plus dat je er even bij vergeet te melden dat je vijftig dagen zonder voedsel niet al hollend en springend gaat overleven in een jungle terwijl, als ze verdwaald zijn, nog in paniek zijn ook. Dus verhongering zou zo kunnen.
Bij de vaststelling dat een mens 8 weken zonder voedsel kan wordt uitgegaan van geen voedingsstoffen maar wel water. Mensen in verpleeghuizen die niet eten maar wel van alles drinken kunnen daar jaren op leven. Dat 3FM gebeuren is dus ook onzin.
Dat omstandigheden er voor zorgen dat je korter zonder voedsel kunt is natuurlijk een feit, maar niet van 8 weken naar 11 dagen. Dan moet er toch een andere doodsoorzaak zijn dan honger.
pi_143087738
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:19 schreef MeloD het volgende:
Volgens mij is dat bekkenbot wél intact.. Het linker- en rechterdeel zijn normaal verbonden door weefsel dat bij ontbinding losraakt, zodat je twee losse delen kan vinden. Ik zie op de foto voor zover te zien iig een intact bot.
Die verbinding is wel van een soort weefsel dat pas erg laat vergaat. Stug en hard weefsel.
pi_143088029
The Body Farm - Study of Human Decomposition

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143088144
Was het geheugen van de camera vol na die 90 foto's?
pi_143088231
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:43 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Tussen 1 en 4 's nachts?
Lijkt me niet, ik denk dat de theorie van licht maken/ weg zoeken/ dieren op afstand houden heel aannemelijk is.
Nogmaals als je flitst in het donker zonder te focussen op een object krijg je donkere foto's. Toevallig zou er een fragment op kunnen staan, een blad of boom, maar in de regel moet je in het aardedonker, een object van heel dichtbij fotograferen met flits om er een herkenbare foto van te maken. Tenzij je een externe flitser hebt een een camera waarbij je handmatig de sluitertijd kan instellen. Dus de stelling dat het "raar zou zijn dat er niks op die foto's staat" klopt niet. Het is juist logisch dat er niks op staat, als je er vanuit gaat dat het ze niet om de foto's ging maar om het licht. En dat verklaart ook het tijdstip waarop deze handeling heeft plaatsgevonden
Ik las juist ergens (en heb eerder de link gepost) dat je tot 20 meter nog profijt hebt van een flitser. In een jungle als je iets wilt zien, staat er toch altijd wel iets binnen een bereik van 20 meter op de foto? Vergeet niet dat er op die foto's onderzoekstechnieken zijn losgelaten.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:36:35 #106
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143088233
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Was het geheugen van de camera vol na die 90 foto's?
Ik denk eerder dat de batterij leeg was. Foto's gemaakt tot de camera niks meer doet.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143088279
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:46 schreef Mishu het volgende:

[..]

Terug naar de berg inderdaad, of gewoon het pad terugvolgen. Tenzij ze verdwaald zijn bij een t splitsing ofzo.
Status quo lijkt te zijn dat iedereen die dat pad kent/er geweest is, zegt dat er maar één pad is en geen splitsingen.
pi_143088517
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat zeg je wel vaker dacht ik, niet belangrijk meer. Maar aannemelijker vind ik 'niet mogelijk meer'. Ik denk ook dat we het niet als fotos moeten zien en ik denk ook dat ze niet door de meiden zijn gemaakt.

Door de eerste vinder? Ik denk namelijk dat de indiaan die de tas terug kwam brengen niet de eerste vinder van die tas was.
Ik vind de verklaring dat foto's maken "niet belangrijk" was heel aannemelijk, het doet namelijk niks voor je overlevingskansen, tenzij je het zou gebruiken als wegherkenning, en zelfs daarbij kan je je afvragen of dat betrouwbaar is in een jungle waar overal, voor het oog, dezelfde planten/ riviertje/ boomjes/ stenen staan of liggen.
pi_143088600
ik wacht op vingerafdrukken op de camera :Y

overigens, als je niet wilt dat gewiste foto's terugkomen kun je de data vervuilen door er een nieuwe foto overheen te zetten...

hup Sherlocks *O*
...
pi_143088628
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:48 schreef sacha het volgende:
ik wacht op vingerafdrukken op de camera :Y

overigens, als je niet wilt dat gewiste foto's terugkomen kun je de data vervuilen door er een nieuwe foto overheen te zetten...

hup Sherlocks *O*
Dan kun je in ieder geval zien of er fotos zijn gewist
pi_143088639
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
de reden waarom ze het pad hebben verlaten kan verklaard worden door de overstromingen die zijn opgetreden na de regenval.
De kabels bij de oversteken zijn gemaakt op hoog water. Dan neem ik aan dat het pad ook begaanbaar is bij hoog water anders heb je die hoge oversteken toch niet nodig?
pi_143088666
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:34 schreef Loekie1 het volgende:
Was het geheugen van de camera vol na die 90 foto's?
Volgens mij stonden er nog foto's op van eerder die dag. Hoeveel foto's er op een kaartje kunnen hangt af van het kaartje en de resolutie waarmee gefotografeerd wordt. Daarnaast is er ook een harde schijf, bij compact camera's is die beperkt.
pi_143088684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Klopt, want de oversteek bij de rivier was in feite het pad. Maar we weten niet wanneer ze op die plek terecht zijn gekomen. Helemaal pas op het eind wellicht, terwijl ze ernstig verzwakt waren?
Zouden hun resten dan zover door de rivier zijn meegenomen?
pi_143088691
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien wist ze niet hoe de flits werkte en heeft in wanhoop steeds op de afdrukknop gedrukt.
3 uur lang?
pi_143088703
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:50 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De kabels bij de oversteken zijn gemaakt op hoog water. Dan neem ik aan dat het pad ook begaanbaar is bij hoog water anders heb je die hoge oversteken toch niet nodig?
ik weet het niet, volgens mij is het pad niet begaanbaar tussen periode X en Y als ik het me goed herinner uit één van de documentaires.
pi_143088745
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:49 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Dan kun je in ieder geval zien of er fotos zijn gewist
correct :)
...
pi_143088806
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

3 uur lang?
Zijn die foto's over een tijdspanne van drie uur genomen? Als die tas door de rivier is meegevoerd en daar zouden slijtsporen op wijzen, is het dan niet goed mogelijk dat om de zoveel tijd door het stoten tegen rotsen e.d. foto's zijn afgeklikt? Uiteindelijk is die tas blijven haken tussen twee rotsen en is het klikken gestopt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Loekie1 op 05-08-2014 15:01:17 ]
pi_143088811
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:35 schreef vencodark het volgende:
@ Matador: hoe denk je dat ze elkaar zijn kwijt geraakt? Ene gevallen van een stijle helling ofzo? Want je zou zeggen dat je bij zo'n wandeling bij elkaar in de buurt blijft.
Moeilijk te zeggen. Inderdaad door het terrein, kan ook. Door wilde dieren in combinatie met een paniekreactie, door iets zou het gebeurd moeten zijn, binnen mijn scenario uiteraard.

Ik verwacht dat als de dames de hele tijd bij elkaar gebleven zouden zijn dat:
- er "slimmere" keuzes gemaakt zouden worden - er is ruimte voor reflectie, discussie, met zijn tweeen weet je meer dan alleen
- er foto's gemaakt zouden worden tussen 1 april en 8 april - blijkbaar had de camera nog voldoende batterij en "geheugenkaartje vol" vind ik anno 2014 een totaal onlogische redenering, bovendien kan je dan de foto's van Bocas wissen en niet die belangrijke die je tussen 1 en 8 april gemaakt heb
- waarom Kris van Lisanne+rugzak weg en niet andersom; ik beschouw Kris als de meest doortastende van de twee, ze heeft iets meer hike-ervaring en zie haar eerder overleven zonder de rugzak dan dat Lisanne dat zou kunnen, bovendien het broekje
- het zou ook andersom kunnen zijn (de logica dat Lisanne met Kris' telefoon belt is raar, helemaal mee eens), maar twee van zulke verhalen typen was me vannacht iets te gortig
- de foto's op 8 april (zoals we voor de EenVandaag uitzending al wisten) kan ik me voorstellen, hoe je dan pas 3 dagen later, op 11 april pas weer een noodoproep doet, vind ik heul vreemd
- alle spullen zaten netjes in de rugzak, in elk scenario is dat vreemd, maar het is een mogelijkheid om te verklaren waarom. de eerste noodoproep om 16:30 kan uit verdwaling zijn, maar er zou iets gebeurd moeten zijn. Als het puur een ongeluk van een van de twee zou zijn en de meiden zouden bij elkaar zijn, zou teruglopen om bereik te halen veel logischer zijn, dat je op de Mirador bereik hebt wisten de meiden misschien niet, maar samen zouden ze wel makkelijker op dat idee gekomen zijn dan als je alleen bent
- ik ben het met Peter R. de Vries (een man die een schat aan ervaring heeft en zeer doortastend en gedreven is) dat een misdrijf niet logischer is dan een "verdwaling" (in mijn scenario dus een dubbele verdwaling). Hij zou juist een misdaadscenario niet uitsluiten vanuit zijn ervaring en interessegebied, maar ziet er geen aanwijzingen voor en met een misdaadscenario zijn ook de vele 911-oproepen niet logisch. Een smartphone verstop je niet in het geval van een ontvoering, een ontvoerder zal die telefoons innemen.
- En in elk misdaadscenario is makkelijk geld in een rugzak laten zitten ook vreemd
- Sowieso die rugzak laten staan is vreemd bij een misdrijf: Ockhams scheermes; sporen uitwissen is veel makkelijker en veiliger dan dwaalsporen gaan uitzetten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143088825
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zouden hun resten dan zover door de rivier zijn meegenomen?
Vind ik moeilijk om over te oordelen omdat ik zelf nog geen goed beeld heb hoe die locaties zich precies tot elkaar verhouden en wat de afstanden zijn. Zie af en toe wel wat kaartjes etc. voorbij komen maar het is me allemaal nog onduidelijk.
pi_143088846
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zijn die foto's over een tijdspanne van drie uur genomen?
Yep. En tussen 1 en 4 uur in de nacht (8 april)
pi_143088903
Hoezo wordt er trouwens steeds gezegd dat alle spulletjes nog zo netjes in de rugzak zaten?
Op basis waarvan?
pi_143088922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zijn die foto's over een tijdspanne van drie uur genomen? Als die tas door de rivier is meegevoerd en daar zouden slijtsporen op wijzen, is het dan niet goed mogelijk dat om de zoveel tijd door het stoten tegen rotsen e.d. foto's zijn afgeklikt?
En de camera heeft ingeschakeld? en de lensdop eraf heeft gehaald en af en toe even uit de hoes en rugzak viel om een tak op de foto te zetten? Alles kan maar dat niet
pi_143088924
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:56 schreef El_Matador het volgende:
er foto's gemaakt zouden worden tussen 1 april en 8 april - blijkbaar had de camera nog voldoende batterij en "geheugenkaartje vol" vind ik anno 2014 een totaal onlogische redenering, bovendien kan je dan de foto's van Bocas wissen en niet die belangrijke die je tussen 1 en 8 april gemaakt heb
Het zou nog kunnen dat er foto's gemaakt zijn in de tussentijd met hun telefoons (ipv de camera die ze alleen gebruikt hebben voor de toeristische foto's toen alles nog goed was) alleen is dat (nog) niet bekend gemaakt.
pi_143088968
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:00 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

En de camera heeft ingeschakeld? en de lensdop eraf heeft gehaald en af en toe even uit de hoes en rugzak viel om een tak op de foto te zetten? Alles kan maar dat niet
Allemaal door het gehutsekluts in die rivier, ik zie dat wel als een mogelijkheid. Die tak zal misschien iets in de rugzak zijn geweest, verkeerde interpretatie. Daarom zou ik die foto's graag willen zien.
En dan weten we meteen dat de rugzak minstens drie uur door de rivier heeft geklutst.
pi_143088976
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:00 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Het zou nog kunnen dat er foto's gemaakt zijn in de tussentijd met hun telefoons (ipv de camera die ze alleen gebruikt hebben voor de toeristische foto's toen alles nog goed was) alleen is dat (nog) niet bekend gemaakt.
Dat vroeg ik me ook af ja. Maar dat dat niet bekendgemaakt is kan betekenen dat het niet gebeurd is. Het kan ook zijn dat de ouders die foto's niet op de harde schijf hebben gekregen van de Panamezen.

Ik ging in het scenario ook uit van wat er op dit moment bekend is, als de feiten veranderen, dan ook de scenario's.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143089001
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:00 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Het zou nog kunnen dat er foto's gemaakt zijn in de tussentijd met hun telefoons (ipv de camera die ze alleen gebruikt hebben voor de toeristische foto's toen alles nog goed was) alleen is dat (nog) niet bekend gemaakt.
Dat zou wel lekker handig zijn ja, om de batterij van je enige mogelijkheid tot contact met de buitenwereld te gebruiken voor het schieten van enkele gave selfies :')
pi_143089028
Oh genot, mijnheer 4 maanden onderzoek is er.

Popcornpakt.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:04:53 #128
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_143089037
Misschien heeft iemand van ons in dit topic de vaardigheden om mobieltjes te hacken? Dan kunnen we kijken of er nog foto's op staan enzo.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_143089067
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Inderdaad door het terrein, kan ook. Door wilde dieren in combinatie met een paniekreactie, door iets zou het gebeurd moeten zijn, binnen mijn scenario uiteraard.

Ik verwacht dat als de dames de hele tijd bij elkaar gebleven zouden zijn dat:
- er "slimmere" keuzes gemaakt zouden worden - er is ruimte voor reflectie, discussie, met zijn tweeen weet je meer dan alleen
Veronderstelling, nergens op gebaseerd.
- er foto's gemaakt zouden worden tussen 1 april en 8 april - blijkbaar had de camera nog voldoende batterij en "geheugenkaartje vol" vind ik anno 2014 een totaal onlogische redenering, bovendien kan je dan de foto's van Bocas wissen en niet die belangrijke die je tussen 1 en 8 april gemaakt heb
Veronderstelling: waarom zouden twee meiden in nood foto's maken? Dat jij zoiets zou doen zegt meer over jou dan over hen.
- waarom Kris van Lisanne+rugzak weg en niet andersom; ik beschouw Kris als de meest doortastende van de twee, ze heeft iets meer hike-ervaring en zie haar eerder overleven zonder de rugzak dan dat Lisanne dat zou kunnen, bovendien het broekje
Veronderstelling gebaseerd op niets
- het zou ook andersom kunnen zijn (de logica dat Lisanne met Kris' telefoon belt is raar, helemaal mee eens), maar twee van zulke verhalen typen was me vannacht iets te gortig
Volgens mij heeft vrijwel iedereen een code op zijn telefoon, weten de meiden elkaars codes?
- de foto's op 8 april (zoals we voor de EenVandaag uitzending al wisten) kan ik me voorstellen, hoe je dan pas 3 dagen later, op 11 april pas weer een noodoproep doet, vind ik heul vreemd
Niet vreemd, De hele situatie is immers abnormaal.
- alle spullen zaten netjes in de rugzak, in elk scenario is dat vreemd, maar het is een mogelijkheid om te verklaren waarom. de eerste noodoproep om 16:30 kan uit verdwaling zijn, maar er zou iets gebeurd moeten zijn. Als het puur een ongeluk van een van de twee zou zijn en de meiden zouden bij elkaar zijn, zou teruglopen om bereik te halen veel logischer zijn, dat je op de Mirador bereik hebt wisten de meiden misschien niet, maar samen zouden ze wel makkelijker op dat idee gekomen zijn dan als je alleen bent
Veronderstelling gebaseerd op de aanname dat men wist dat er bovenop bereik was, waarom zouden ze dit weten? En veronderstelling die er vanuit gaat dat er 1 alleen gelaten kon worden.
- ik ben het met Peter R. de Vries (een man die een schat aan ervaring heeft en zeer doortastend en gedreven is) dat een misdrijf niet logischer is dan een "verdwaling" (in mijn scenario dus een dubbele verdwaling). Hij zou juist een misdaadscenario niet uitsluiten vanuit zijn ervaring en interessegebied, maar ziet er geen aanwijzingen voor en met een misdaadscenario zijn ook de vele 911-oproepen niet logisch. Een smartphone verstop je niet in het geval van een ontvoering, een ontvoerder zal die telefoons innemen.
Eens, zowaar
- En in elk misdaadscenario is makkelijk geld in een rugzak laten zitten ook vreemd
Eens,
- Sowieso die rugzak laten staan is vreemd bij een misdrijf: Ockhams scheermes; sporen uitwissen is veel makkelijker en veiliger dan dwaalsporen gaan uitzetten.
Eens
pi_143089092
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:59 schreef SuperFokker het volgende:
Hoezo wordt er trouwens steeds gezegd dat alle spulletjes nog zo netjes in de rugzak zaten?
Op basis waarvan?
Wat in ieder geval niet zo is, is dat de spulletjes verspreid lagen. Niet "laatste meid met telefoon strompelt door de jungle en probeert overal te bellen".

Daarom geloof ik ook dat ze vlakbij de rugzak zijn omgekomen. Allebei.

De stoffelijke resten zijn niet ver van de rugzak gevonden. Wat wel verder weg (en met name stroomopwaarts is gevonden, is het broekje van Kris en een lege, losgeknoopte schoen van Kris. Beide van Kris dus. Haar bekkenbot is gevonden vlakbij de schoen van Lisanne, en die allebei op nog geen kilometer van de rugzak.

De rugzak is m.i. niet (ver) getransporteerd door de rivier, want de zonnebrillen zijn onbeschadigd en over de telefoons hebben we in ieder geval niet gehoord dat ze beschadigd zijn (zijn heel delicate dingen die smartphones).

Regenrivieren, zeker als ze 2 maanden de tijd hebben, in een rivier met veel uitstekende rotsen zouden de inhoud beschadigen. De rugzak zou op (te) magische wijze tussen alle rotsen door moeten laveren om niets te beschadigen. Die kans is superklein. Te klein, verwacht ik.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143089118
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:30 schreef StaceySinger het volgende:
The Body Farm - Study of Human Decomposition

Dit zegt helaas voor ons onvoldoende. Het enige lichaam wat er lag waar een tijd bij werd genoemd is 2 weken en dat lichaam was nog volledig intact. Het is mij ook onbekend of tempratuur en luchtvochtigheid overeenkomen. Dan is er ook nog een kans dat in Panama aaseters, groter dan insecten een rol kunnen spelen.
Ik vond een volledig kaal bot na 8 weken wel erg snel, nu kunnen we daar misschien nog wel 2 weken vanaf trekken ook. Dat is dan 4 weken langer dan dat opgezwollen volledig intacte lijk uit jouw video.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:08:20 #132
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143089123
Jerome van Passel heeft gisteren nog verklaard dat ze de gegevens van de telefoons niet hebben.

quote:
Falta, por ejemplo, conocer a quién corresponden unas osamentas encontradas la semana pasada, así como el contenido de los celulares hallados por los indígenas en Bocas del Toro.
bron: http://www.prensa.com/uho(...)ndesas-panama/369697

Het lijkt me dat de belangrijkste aanwijzingen op de telefoons te vinden zijn, anders zouden de Panamese autoriteiten dat niet achterhouden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 05-08-2014 15:13:49 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143089188
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:02 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Allemaal door het gehutsekluts in die rivier, ik zie dat wel als een mogelijkheid. Die tak zal misschien iets in de rugzak zijn geweest, verkeerde interpretatie. Daarom zou ik die foto's graag willen zien.
En dan weten we meteen dat de rugzak minstens drie uur door de rivier heeft geklutst.
en die rotswand ook in de rugzak?
pi_143089209
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat zou wel lekker handig zijn ja, om de batterij van je enige mogelijkheid tot contact met de buitenwereld te gebruiken voor het schieten van enkele gave selfies :')
Wie heeft het over gave selfies?
pi_143089221
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:04 schreef Mani89 het volgende:
Misschien heeft iemand van ons in dit topic de vaardigheden om mobieltjes te hacken? Dan kunnen we kijken of er nog foto's op staan enzo.
serieus??
pi_143089260
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:55 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zijn die foto's over een tijdspanne van drie uur genomen? Als die tas door de rivier is meegevoerd en daar zouden slijtsporen op wijzen, is het dan niet goed mogelijk dat om de zoveel tijd door het stoten tegen rotsen e.d. foto's zijn afgeklikt? Uiteindelijk is die tas blijven haken tussen twee rotsen en is het klikken gestopt.
De camera zit in een hoes in de tas.. en vaak moet een camera eerst geactiveerd worden voor je er iets mee kunt. Dat lijkt mij dus hoogst onwaarschijnlijk. Plus dat op 3 foto's wel iets te zien is. Dus de camera is in die fotosessie uit de hoes en uit de tas geweest.
pi_143089267
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Je antwoorden zijn zo wel heel lastig te lezen. Maar ik ga mijn best doen om ze er tussenuit te pikken.
pi_143089268
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:10 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Wie heeft het over gave selfies?
Wat is er in godsnaam nuttig genoeg om op de foto te zetten als je iedere dag in paniek 112 en 911 aan het bellen bent? En dus nog een werkende camera hebt ook.

Mijn god, denk na.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:12:59 #139
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143089293
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Domnivoor op 05-08-2014 15:13:27 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:14:03 #140
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143089340
Ik denk toch niet dat de noodoproep van 16:30 alleen maar zou gaan om verdwaald zijn. Me dunkt dat ze weten dat ze gewoon terug die berg op moeten om weer bij de beschaving te komen + dat er nog genoeg licht was om een heel eind die berg op te komen. Als je al belt omdat je verdwaald bent, dan denk ik dat je dat doet als het al gaat schemeren. Bij geen bereik, ja dan moet je de nacht in de jungle doorbrengen en ga je bij het eerst licht alsnog die berg op.

Die noodoproep kan mijns inziens alleen tot stand komen door iets onverwachts, zoals een slangenbeet of een ongeluk. Zelfs een misdrijf vind ik dan niet logisch, want dan ga je niet zitten bellen. Denk niet dat de overvaller/verkrachter ff wacht om te zien of je bereik hebt. Sowieso is een misdrijf niet heel logisch, want blijkbaar hebben ze die telefoons nog 11 dagen in bezit gehad. Het kan dat de dader(s) zelf hebben gebeld om een dwaalspoor te leggen, maar dat vind ik wat vergezocht. Plus dat ze dan waarschijnlijk geen 112 bellen.

Juist een ongeluk en beperkte mobiliteit is aannemelijk omdat ze dan én wellicht de berg niet meer op konden én weinig afstand hebben kunnen afleggen. Want heel ver zijn ze ook niet gekomen als ik die afstanden en tijden van die gids mag geloven. Blijft een raadsel waarom er niet gewoon één terug is gegaan die berg op en richting Boquete.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  Forum Admin dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:16:16 #141
35723 crew  GGMM
pi_143089411
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

want? vrouwen zijn per definitie irrationeel?
En kunnen niet navigeren. :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_143089431
Kan het niet zijn dat een van die meisjes de flitser van de camera wilde gebruiken om een overvliegende helicopter te waarschuwen ? Ik weet niet of ze ook in het donker hebben gezocht met schijnwerpers of zo :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_143089445
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Veronderstelling, nergens op gebaseerd.
Wel. Als je samen bent:
• is de hoeveelheid paniek minder, je kunt in ieder geval op elkaar vertrouwen en "helderder" denken
• er is reflectie. de een stelt iets voor en de ander gaat erin mee of gaat er tegenin

quote:
Veronderstelling: waarom zouden twee meiden in nood foto's maken? Dat jij zoiets zou doen zegt meer over jou dan over hen.
Wat ik al zei; dat kan verschillende motivaties hebben; het willen terugvinden van een pad, een ongeluk fotograferen (nee, niet uit sensatie, maar uit medisch oogpunt; met een foto kan je iemand tonen wat er gebeurd is), herkenningspunten fotograferen, hun laatste rustplaats (neem niet aan dat beide meiden samen tegelijk overleden, de beldata is ook vreemd daarbij).

quote:
Veronderstelling gebaseerd op niets
Niet op "niets". Op basis van gut feeling.

quote:
Volgens mij heeft vrijwel iedereen een code op zijn telefoon, weten de meiden elkaars codes?
Dat weten we niet inderdaad, maar ik heb geen code op mijn telefoon. Er zijn meer mensen die dat niet hebben.

quote:
Niet vreemd, De hele situatie is immers abnormaal.
Tuurlijk, maar daarom zoek ik ook een verklaring.

quote:
Veronderstelling gebaseerd op de aanname dat men wist dat er bovenop bereik was, waarom zouden ze dit weten? En veronderstelling die er vanuit gaat dat er 1 alleen gelaten kon worden.
Het is het meest logische. Ze weten in ieder geval dat ze op de Mirador het veiligst zijn:
- dichtbij de beschaving
- mogelijk (niet zeker, klopt) bereik
- daar komen mensen langs, aan de Caribische kant komt niemand

Trouwens; dat ze van het pad zijn afgeraakt (alletwee) moet bijna wel, want om 3 april heeft een gids de hele route gelopen, op zoek naar de meiden.
Wat je dan kan stellen is dat het apart verdwalen de kans groter maakt dat een van de twee die gids zou spotten of andersom, dat is een punt tegen de gescheiden verdwaling. Maar wat ook kan is dat de meiden totaal in "paniek" (langdurig dan, stress, etc.) op zoek waren naar eten en elkaar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143089467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:12 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Je antwoorden zijn zo wel heel lastig te lezen. Maar ik ga mijn best doen om ze er tussenuit te pikken.
Ja sorry, ik had ze even moeten vet drukken
pi_143089484
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De camera zit in een hoes in de tas.. en vaak moet een camera eerst geactiveerd worden voor je er iets mee kunt. Dat lijkt mij dus hoogst onwaarschijnlijk. Plus dat op 3 foto's wel iets te zien is. Dus de camera is in die fotosessie uit de hoes en uit de tas geweest.
Hoes kan open geweest zijn, camera is zo geactiveerd, schuifknopje als het goed is. Meeste foto's donker, sommige minder donker omdat toen het daglicht wat meer in de tas kwam. Het lijkt mij goed mogelijk.
pi_143089487
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:07 schreef El_Matador het volgende:
De rugzak is m.i. niet (ver) getransporteerd door de rivier, want de zonnebrillen zijn onbeschadigd en over de telefoons hebben we in ieder geval niet gehoord dat ze beschadigd zijn (zijn heel delicate dingen die smartphones).

Regenrivieren, zeker als ze 2 maanden de tijd hebben, in een rivier met veel uitstekende rotsen zouden de inhoud beschadigen. De rugzak zou op (te) magische wijze tussen alle rotsen door moeten laveren om niets te beschadigen. Die kans is superklein. Te klein, verwacht ik.
Eens. Ga er vanuit dat ze zelf ook langs de rivier (oever) zijn overleden en na verloop van tijd door het stijgende water de resten zijn verplaatst.

Echter als ze (lang) langs de oever hebben gelegen kan ik niet begrijpen waarom ze niet eerder gevonden zijn. Tenzij het gebied waar ze 'lagen' op dat moment onder water stond en het zodoende niet direct zichtbaar.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:18:55 #147
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143089500
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:16 schreef TLC het volgende:
Kan het niet zijn dat een van die meisjes de flitser van de camera wilde gebruiken om een overvliegende helicopter te waarschuwen ? Ik weet niet of ze ook in het donker hebben gezocht met schijnwerpers of zo :@
Zou zeker kunnen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143089522
Dat verhaal over die gids die de route zou hebben gelopen is volgens mij nergens bevestigd. en hoe getrouw is die verklaring, gezien de eerdere getuigenverklaringen die achteraf niet bleken te kloppen?
pi_143089542
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:18 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Zou zeker kunnen.
' s nachts?
pi_143089548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:08 schreef Domnivoor het volgende:
Jerome van Passel heeft gisteren nog verklaard dat ze de gegevens van de telefoons niet hebben.

[..]

bron: http://www.prensa.com/uho(...)ndesas-panama/369697

Het lijkt me dat de belangrijkste aanwijzingen op de telefoons te vinden zijn, anders zouden de Panamese autoriteiten dat niet achterhouden.
pi_143089564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam nuttig genoeg om op de foto te zetten als je iedere dag in paniek 112 en 911 aan het bellen bent? En dus nog een werkende camera hebt ook.

Mijn god, denk na.
Dank voor de tip. Was ik nog niet mee begonnen maar dat ga ik vanaf NU doen.
pi_143089591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:18 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Zou zeker kunnen.
Op zich wel, maar welke helikopter vliegt 's nachts van 01:00-04:00 over een gebied?

Als het is om de meiden te vinden in het donker (meer kans iets te zien wellicht) zou die ook om 20:00 kunnen vliegen, niet om 01:00.

Bovendien waren de ouders die nacht/ochtend aangekomen in Boquete. Neem niet aan dat Search & Rescue teams precies in die nacht met een helikopter zouden overvliegen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143089612
Na 49 topics te hebben meegelezen toch ook maar 5cents in de groep gooien. Het valt mij op dat iedereen ervan uit gaat dat de L&K nog een flink aantal dagen geleefd hebben in de jungle. Dit wordt alleen onderbouwd uit de noodoproepen die gedaan zijn.

Maar als ik naar de voorbereiding van deze tocht kijk, kan ik mij dit niet voorstellen. Ze hadden niet eens de meest noodzakelijke zaken bij zich om een tocht te maken. Geen regenkleding, geen lange broek, geen muggenmiddel, geen mes. Ook de hoeveelheid water is veel te weinig voor een dergelijke tocht. Verder zijn ze nooit buiten Europa geweest en hadden geen flauw idee waar goed water in een jungle te halen valt.
Zonder eten kun je het een lange tijd volhouden, maar zonder water slechts 3 dagen. Als ze dan toch water uit een rivier hebben gedronken is de kans heel erg groot dat je zo ziek als een hond wordt. Het vochtverlies wordt dan nog groter, tel erbij op dat je flink zweet en dat je ook niets aan mineralen binnenkrijgt. Ik geloof er niet zo hard in dat ze zelf de latere noodoproepen hebben gedaan en de foto's gemaakt. Ik denk dat dit de vinder van de rugzak is geweest.
pi_143089619
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoes kan open geweest zijn, camera is zo geactiveerd, schuifknopje als het goed is. Meeste foto's donker, sommige minder donker omdat toen het daglicht wat meer in de tas kwam. Het lijkt mij goed mogelijk.
welnee, een rugzak die de rivier afstroomt tegen rotsen aanbeukt en zo de sluiter activeert en ook nog open was en de camera open en bloot in de rugzak lag en dus foto's kon maken zonder eruit te vallen of kapot te gaan? ongeloofwaardig.
pi_143089620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam nuttig genoeg om op de foto te zetten als je iedere dag in paniek 112 en 911 aan het bellen bent? En dus nog een werkende camera hebt ook.

Mijn god, denk na.
Laat dat 'paniek' maar weg. Paniek duurt hooguit 1,5 uur stond in de link die ik eerder plaatste.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:22:04 #156
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143089629
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:19 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

' s nachts?
Nja, ik laat even in het midden of het een reddings- of zoekactie betreft. Maar wie weet vloog er iets over. Vliegtuigje, helicopter. Geen idee. 3 uur lang is wel wat te lang, zeker in de nacht. Maargoed. Het principe van aandacht trekken met die flitser is best geloofwaardig.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:22:24 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143089638
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:07 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Eens. Die plek van die rotswand zou namelijk wel eens de laatste plek kunnen zijn waar ze zijn geweest.
precies. Het toestel is daar geweest, met of zonder kris en of lisanne. Je wilt in elk geval die plek onderzoeken om daarachter te komen.
pi_143089651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:14 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik denk toch niet dat de noodoproep van 16:30 alleen maar zou gaan om verdwaald zijn. Me dunkt dat ze weten dat ze gewoon terug die berg op moeten om weer bij de beschaving te komen + dat er nog genoeg licht was om een heel eind die berg op te komen. Als je al belt omdat je verdwaald bent, dan denk ik dat je dat doet als het al gaat schemeren. Bij geen bereik, ja dan moet je de nacht in de jungle doorbrengen en ga je bij het eerst licht alsnog die berg op.

Die noodoproep kan mijns inziens alleen tot stand komen door iets onverwachts, zoals een slangenbeet of een ongeluk. Zelfs een misdrijf vind ik dan niet logisch, want dan ga je niet zitten bellen. Denk niet dat de overvaller/verkrachter ff wacht om te zien of je bereik hebt. Sowieso is een misdrijf niet heel logisch, want blijkbaar hebben ze die telefoons nog 11 dagen in bezit gehad. Het kan dat de dader(s) zelf hebben gebeld om een dwaalspoor te leggen, maar dat vind ik wat vergezocht. Plus dat ze dan waarschijnlijk geen 112 bellen.

Juist een ongeluk en beperkte mobiliteit is aannemelijk omdat ze dan én wellicht de berg niet meer op konden én weinig afstand hebben kunnen afleggen. Want heel ver zijn ze ook niet gekomen als ik die afstanden en tijden van die gids mag geloven. Blijft een raadsel waarom er niet gewoon één terug is gegaan die berg op en richting Boquete.
Eens. En wat betreft laatste punt. Toch de angst om elkaar in de steek te laten en hoe dan ook bij elkaar te willen blijven (en met de gedachte/verwachting dat ze snel gered zullen worden)
pi_143089652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:19 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Dat verhaal over die gids die de route zou hebben gelopen is volgens mij nergens bevestigd.
De ouders bevestigen het, zie nieuwe tijdlijn 7 april, OP.

quote:
en hoe getrouw is die verklaring, gezien de eerdere getuigenverklaringen die achteraf niet bleken te kloppen?
Dat is en blijft altijd de vraag, zeker in deze zaak.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143089669
waarom zou een vinder van een rugzak 90 foto's maken zonder scherp te stellen midden in de nacht over een periode van 3 uur. En waarom zou deze vinder bellen met 112 en 911?
pi_143089711
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:20 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Was ik nog niet mee begonnen maar dat ga ik vanaf NU doen.
Doe geen moeite, lukt je toch niet.
pi_143089760
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:19 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

' s nachts?
Volgens mij zijn er sowieso geen zoektochten (met helikopters) geweest s' nachts.
Sluit natuurlijk niet uit dat er s' nachts wel een helikopter heeft gevlogen die ze gehoord hebben.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:25:59 #163
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143089766
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:21 schreef Rubella het volgende:
Ik geloof er niet zo hard in dat ze zelf de latere noodoproepen hebben gedaan en de foto's gemaakt. Ik denk dat dit de vinder van de rugzak is geweest.
Dus deze vinder heeft alle noodoproepen van 1 tot en met 11 april gedaan, en daarna pas de vondst ergens heen gebracht?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143089777
Kan zijn dat hij/zij niet bekend is met dergelijke apparatuur en gaat pielen. Beetje op knopjes drukken, hier aan draaien, daar aan draaien.
pi_143089803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:21 schreef Rubella het volgende:
Na 49 topics te hebben meegelezen toch ook maar 5cents in de groep gooien. Het valt mij op dat iedereen ervan uit gaat dat de L&K nog een flink aantal dagen geleefd hebben in de jungle. Dit wordt alleen onderbouwd uit de noodoproepen die gedaan zijn.

Maar als ik naar de voorbereiding van deze tocht kijk, kan ik mij dit niet voorstellen. Ze hadden niet eens de meest noodzakelijke zaken bij zich om een tocht te maken. Geen regenkleding, geen lange broek, geen muggenmiddel, geen mes. Ook de hoeveelheid water is veel te weinig voor een dergelijke tocht. Verder zijn ze nooit buiten Europa geweest en hadden geen flauw idee waar goed water in een jungle te halen valt.
Zonder eten kun je het een lange tijd volhouden, maar zonder water slechts 3 dagen. Als ze dan toch water uit een rivier hebben gedronken is de kans heel erg groot dat je zo ziek als een hond wordt. Het vochtverlies wordt dan nog groter, tel erbij op dat je flink zweet en dat je ook niets aan mineralen binnenkrijgt. Ik geloof er niet zo hard in dat ze zelf de latere noodoproepen hebben gedaan en de foto's gemaakt. Ik denk dat dit de vinder van de rugzak is geweest.
Welkom.

Eens over de voorbereiding, maar ja, je moet overleven, beter dan doodgaan. Het is een helse tocht, 10 dagen in die vochtige jungle, eens.

De vinder van de rugzak zou midden in de nacht "foto's" gemaakt hebben van de sterren/donker iets, een rotswand en takken? Dat vind ik veel vreemder.
De vinder weet bovendien dat daar geen bereik is, want de vinder moet een lokaal persoon zijn. Die zou niet meerdere oproepen doen, en zeker niet 3 dagen later.
Bovendien zou de vinder de rugzak dan moeten aanbieden aan de rijstboertjes?

In mijn ogen zijn juist die "foto's" en de noodoproepen tekenen van meiden in totale stress, niet iemand die rustig een rugzak vindt en foto's gaat zitten maken. En zowel, dan zeker geen 90...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143089823
[..]

Dus deze vinder heeft alle noodoproepen van 1 tot en met 11 april gedaan, en daarna pas de vondst ergens heen gebracht?
[/quote]

Zoiets ja. Tot bekend werd dat de gevonden rugzak aan 2 verdwenen vrouwen toebehoorde.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:28:02 #167
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143089838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:21 schreef Rubella het volgende:
Na 49 topics te hebben meegelezen toch ook maar 5cents in de groep gooien. Het valt mij op dat iedereen ervan uit gaat dat de L&K nog een flink aantal dagen geleefd hebben in de jungle. Dit wordt alleen onderbouwd uit de noodoproepen die gedaan zijn.

Maar als ik naar de voorbereiding van deze tocht kijk, kan ik mij dit niet voorstellen. Ze hadden niet eens de meest noodzakelijke zaken bij zich om een tocht te maken. Geen regenkleding, geen lange broek, geen muggenmiddel, geen mes. Ook de hoeveelheid water is veel te weinig voor een dergelijke tocht. Verder zijn ze nooit buiten Europa geweest en hadden geen flauw idee waar goed water in een jungle te halen valt.
Zonder eten kun je het een lange tijd volhouden, maar zonder water slechts 3 dagen. Als ze dan toch water uit een rivier hebben gedronken is de kans heel erg groot dat je zo ziek als een hond wordt. Het vochtverlies wordt dan nog groter, tel erbij op dat je flink zweet en dat je ook niets aan mineralen binnenkrijgt. Ik geloof er niet zo hard in dat ze zelf de latere noodoproepen hebben gedaan en de foto's gemaakt. Ik denk dat dit de vinder van de rugzak is geweest.
Ik verwacht niet dat een derde partij 112 belt, maargoed dan nog. Graag blijf ik weg bij de waterdiscussie, die hebben we wel uitvoerig gehad nu, maar dat hoeft niet een probleem te zijn in een nevelwoud. Veel condens overal en stromend water kan dan wel ziekmakend zijn, maar niet zo snel als stilstaand.

11+ dagen is vrij lang, eens, maar het waren jonge meiden die, voorzover ik kan beredeneren, ook niet kilometers elke dag hebben gelopen. Dan waren ze verder gekomen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143089886
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:17 schreef El_Matador het volgende:
Trouwens; dat ze van het pad zijn afgeraakt (alletwee) moet bijna wel, want om 3 april heeft een gids de hele route gelopen, op zoek naar de meiden.
Is dat wel zo? In de berichten daarover wordt steeds gezegd: "Op 3 april". Maar die hele route duurt voor een ervaren hiker 3-5 dagen. Dan is "3 april" toch niet logisch? Dan zeg je toch: "Van 3 tot 8 april"?
Ik denk dus niet dat die gids de hele route heeft gelopen. Hij kan prima omgekeerd zijn vlak voor hij de meiden op de trail gevonden zou hebben.
Vreemd is wel dat hij de broek niet gezien heeft en zoekteams na hem ook niet. Naar wat ik begrepen heb is de broek pas gevonden ná alle andere al onderzochte resten.
pi_143089906
Misschien was 1 van de meiden zwanger van een jongen in het hostel en hebben ze zich kunnen voeden met moedermelk.

Dit zou ook gelijk de bh in de rugzak verklaren.
pi_143089934
Het zullen toch altijd wel speculaties blijven, wat er precies gebeurt is zullen we toch nooit weten
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_143089948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:28 schreef VaLkyRie het volgende:

11+ dagen is vrij lang, eens, maar het waren jonge meiden die, voorzover ik kan beredeneren, ook niet kilometers elke dag hebben gelopen. Dan waren ze verder gekomen.
Dat is het inderdaad. Ze zijn niet ver gekomen. Maar wel langs een "bekende" rivier gevonden. In mijn ogen is het niet logisch dat ze dan niet terug hebben kunnen komen. Behalve als ze beiden (snel) gewond waren.

In 11 dagen en nachten heb je -zeker samen- een hele hoop tijd om na te denken. In 8/11 dagen apart heb je daar veel minder kans op, door de grotere stress (langdurige paniek, wat inderdaad een kortstondige toestand is).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143090005
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:27 schreef Rubella het volgende:
[..]

Dus deze vinder heeft alle noodoproepen van 1 tot en met 11 april gedaan, en daarna pas de vondst ergens heen gebracht?
Zoiets ja. Tot bekend werd dat de gevonden rugzak aan 2 verdwenen vrouwen toebehoorde.
[/quote]

Dan zouden ze dus heel snel overleden moeten zijn en de rugzak gevonden zijn door iemand zijn die later (de rugzak) dan weer in de buurt van hun botresten opduikt?
pi_143090006
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:27 schreef Rubella het volgende:
[..]

Dus deze vinder heeft alle noodoproepen van 1 tot en met 11 april gedaan, en daarna pas de vondst ergens heen gebracht?
Zoiets ja. Tot bekend werd dat de gevonden rugzak aan 2 verdwenen vrouwen toebehoorde.
[/quote]

En deze vinder ging toen zowel het lokale als het Europese noodnummer bellen, een paar dagen lang.

Uh, oke.
pi_143090028
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoes kan open geweest zijn, camera is zo geactiveerd, schuifknopje als het goed is. Meeste foto's donker, sommige minder donker omdat toen het daglicht wat meer in de tas kwam. Het lijkt mij goed mogelijk.
Hoe zie jij zo'n hoesje? Ik ken alleen van die exemplaren waar je de camera inschuift.
pi_143090031
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:28 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat een derde partij 112 belt, maargoed dan nog. Graag blijf ik weg bij de waterdiscussie, die hebben we wel uitvoerig gehad nu, maar dat hoeft niet een probleem te zijn in een nevelwoud. Veel condens overal en stromend water kan dan wel ziekmakend zijn, maar niet zo snel als stilstaand.

11+ dagen is vrij lang, eens, maar het waren jonge meiden die, voorzover ik kan beredeneren, ook niet kilometers elke dag hebben gelopen. Dan waren ze verder gekomen.
Ok, ze waren jong en gezond, maar een flinke buikloop kan goed verzwakken. De afstanden die je dan kan afleggen worden kleiner. Niet voor niets nemen vakantiegangers orisel en andere troep mee om in te nemen bij diarree.
Maar 's morgens hadden ze hele ladingen muggenmiddelen gekocht. Die zijn niet in de rugzak gevonden en ook op de kamer was niet zo snel iets te zien. Waar is dat gebleven?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:34:07 #176
37248 BertV
Handgemaakt
pi_143090071
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:33 schreef Rubella het volgende:

[..]

Waar is dat gebleven?
Waarschijnlijk toch op hun kamer. Dit moest geen monstertocht met overnachting worden.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_143090072
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Misschien was 1 van de meiden zwanger van een jongen in het hostel en hebben ze zich kunnen voeden met moedermelk.

Dit zou ook gelijk de bh in de rugzak verklaren.
Mijn god, denk na !
pi_143090091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe zie jij zo'n hoesje? Ik ken alleen van die exemplaren waar je de camera inschuift.
Hoesje staat duidelijk op de foto van de rugzak. Softcase, klein (dus voor een kleine camera).

Onbekend maar logisch is dat de camera in het hoesje zat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143090094
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:27 schreef Rubella het volgende:
[..]

Dus deze vinder heeft alle noodoproepen van 1 tot en met 11 april gedaan, en daarna pas de vondst ergens heen gebracht?
Zoiets ja. Tot bekend werd dat de gevonden rugzak aan 2 verdwenen vrouwen toebehoorde.
[/quote]
Laatst gekozen nummer gebeld door gewoon te prutsen met de knoppen. Net zoals bij de camera is gebeurd.! Zou goed zijn om naar vingerafdrukken te zoeken.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:35:06 #180
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143090098
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Mijn god, denk na !
Haha gewoon niet happen joh ;) moest stiekem wel ff lachen om deze theorie
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143090112
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Mijn god, denk na !
*)

Trollpost he? ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:35:34 #182
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143090116
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:18 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Eens. Ga er vanuit dat ze zelf ook langs de rivier (oever) zijn overleden en na verloop van tijd door het stijgende water de resten zijn verplaatst.

Echter als ze (lang) langs de oever hebben gelegen kan ik niet begrijpen waarom ze niet eerder gevonden zijn. Tenzij het gebied waar ze 'lagen' op dat moment onder water stond en het zodoende niet direct zichtbaar.
Ik had deze al eerder gepost hier, gaat om een anonieme tip op 15 mei over 2 lichamen die langs de rivier zouden liggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je ziet hoe gebrekkig er eigenlijk gezocht lijkt te zijn vraag ik ook af of dit wel echt een valse tip is geweest zoals men indertijd dacht en of die tip wel goed genoeg onderzocht is. Kan iemand de genoemde locatie plaatsen? En wanneer begon het water in die rivier eigenlijk precies te stijgen?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143090118
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Mijn god, denk na !
Jij bent echt dom he :)
pi_143090148
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Is dat wel zo? In de berichten daarover wordt steeds gezegd: "Op 3 april". Maar die hele route duurt voor een ervaren hiker 3-5 dagen. Dan is "3 april" toch niet logisch? Dan zeg je toch: "Van 3 tot 8 april"?
Ik denk dus niet dat die gids de hele route heeft gelopen. Hij kan prima omgekeerd zijn vlak voor hij de meiden op de trail gevonden zou hebben.
Vreemd is wel dat hij de broek niet gezien heeft en zoekteams na hem ook niet. Naar wat ik begrepen heb is de broek pas gevonden ná alle andere al onderzochte resten.
Dat is zoooo raar. Zelfs die honden hebben niks gevonden. Kon toch bijna niet. Of zijn alle zoekteams toen al omgedraaid?
pi_143090177
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:36 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Dat is zoooo raar. Zelfs die honden hebben niks gevonden. Kon toch bijna niet. Of zijn alle zoekteams toen al omgedraaid?
Volgens mij zijn de honden nooit zo ver het gebied in geweest. Iemand die weet tot hoever ze precies zijn gegaan?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:39:46 #186
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143090240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:34 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Zoiets ja. Tot bekend werd dat de gevonden rugzak aan 2 verdwenen vrouwen toebehoorde.
Laatst gekozen nummer gebeld door gewoon te prutsen met de knoppen. Net zoals bij de camera is gebeurd.! Zou goed zijn om naar vingerafdrukken te zoeken.
[/quote]

Die indianen zullen toch niet helemaal achterlijk zijn?

'Hey vrouw, moet je kijken wat ik heb gevonden, wazig he, wat zou dit knopje doen?'

vrouw: - 'ooh ja, mooi, shiney! gaan we morgen ff de blits mee maken bij het dansen rondom de kookpot'

3 uur later

vrouw: 'Donder nou es op met dat geflits man, ik probeer te maffen en de kippen worden er gek van...'
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143090249
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:37 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de honden nooit zo ver het gebied in geweest. Iemand die weet tot hoever ze precies zijn gegaan?
Volgens mij is alleen die gids op 3 april de Mirador overgegaan (en heeft de hele trail tot het einde gelopen, iets van 5-7 dagen).

Kan goed zijn dat op basis daarvan niemand heeft gezegd; laten we ook eens aan de andere kant van de bergen gaan kijken, met honden, helikopters and the like.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143090298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:39 schreef VaLkyRie het volgende:
Die indianen zullen toch niet helemaal achterlijk zijn?

'Hey vrouw, moet je kijken wat ik heb gevonden, wazig he, wat zou dit knopje doen?'

vrouw: - 'ooh ja, mooi, shiney! gaan we morgen ff de blits mee maken bij het dansen rondom de kookpot'

3 uur later

vrouw: 'Donder nou es op met dat geflits man, ik probeer te maffen en de kippen worden er gek van...'
_O-

Mensen hier hebben inderdaad het idee dat "indianen" betekent dat het volslagen achterlijke mensen zijn onbekend met techniek of moderniteit. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:42:22 #189
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143090315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:35 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik had deze al eerder gepost hier, gaat om een anonieme tip op 15 mei over 2 lichamen die langs de rivier zouden liggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je ziet hoe gebrekkig er eigenlijk gezocht lijkt te zijn vraag ik ook af of dit wel echt een valse tip is geweest zoals men indertijd dacht en of die tip wel goed genoeg onderzocht is. Kan iemand de genoemde locatie plaatsen? En wanneer begon het water in die rivier eigenlijk precies te stijgen?
Die melding had ik nog nooit iets over gehoord... Lijkt me geen valse melding in retroperspectief. Goeie post :)
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143090327
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:40 schreef El_Matador het volgende:
Volgens mij is alleen die gids op 3 april de Mirador overgegaan (en heeft de hele trail tot het einde gelopen, iets van 5-7 dagen).

Kan goed zijn dat op basis daarvan niemand heeft gezegd; laten we ook eens aan de andere kant van de bergen gaan kijken, met honden, helikopters and the like.
Kan haast niet anders dat wanneer ze met honden tot minimaal de kabelbruggen waren gaan zoeken ze al veel eerder iets gevonden zouden hebben.
pi_143090354
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:39 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Laatst gekozen nummer gebeld door gewoon te prutsen met de knoppen. Net zoals bij de camera is gebeurd.! Zou goed zijn om naar vingerafdrukken te zoeken.
quote:
Die indianen zullen toch niet helemaal achterlijk zijn?

'Hey vrouw, moet je kijken wat ik heb gevonden, wazig he, wat zou dit knopje doen?'

vrouw: - 'ooh ja, mooi, shiney! gaan we morgen ff de blits mee maken bij het dansen rondom de kookpot'

3 uur later

vrouw: 'Donder nou es op met dat geflits man, ik probeer te maffen en de kippen worden er gek van...'
Die flits heeft het misschien helemaal niet gedaan!

En waarom juist alleen de noodoproep na 11 dagen nog???
......Omdat als je niet weet hoe je de telefoon kan ontgrendelen de enige mogelijkheid is om op Noodoproep te drukken met je vingers!!! Dus ik weet niet waar je telefoon dan naar belt...maar er is in ieder geval niet meer EN naar 112 EN naar 911 gebeld. Terwijl dat de eerste keer wel is gebeurd!!!
pi_143090361
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:42 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Kan haast niet anders dat wanneer ze met honden tot minimaal de kabelbruggen waren gaan zoeken ze al veel eerder iets gevonden zouden hebben.
Zeker. Of met flares/vuurwerk. Dat had de meiden de berg op kunnen lokken.

Ik vind het echt zo vreselijk te beseffen dat terwijl de ouders in Boquete waren hun dochters in doodsnood achter de bergen hebben rondgezworven. Echt walgelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143090394
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:35 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik had deze al eerder gepost hier, gaat om een anonieme tip op 15 mei over 2 lichamen die langs de rivier zouden liggen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je ziet hoe gebrekkig er eigenlijk gezocht lijkt te zijn vraag ik ook af of dit wel echt een valse tip is geweest zoals men indertijd dacht en of die tip wel goed genoeg onderzocht is. Kan iemand de genoemde locatie plaatsen? En wanneer begon het water in die rivier eigenlijk precies te stijgen?
Interessant stuk en interessante vragen inderaad.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:46:45 #194
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143090425
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:42 schreef VaLkyRie het volgende:
Die melding had ik nog nooit iets over gehoord... Lijkt me geen valse melding in retroperspectief. Goeie post
Indertijd werd die melding wel afgedaan als vals. Als ik me het goed herinner was er rond die tijd een hele hausse aan meldingen (waarschijnlijk naar aanleiding v/d uitgeloofde beloning).

Met de kennis van nu zou het me niets verbazen als ze dit maar een beetje halfslachtig na hebben getrokken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143090430
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:44 schreef SuperFokker het volgende:
maar er is in ieder geval niet meer EN naar 112 EN naar 911 gebeld
Weten we dat zeker?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:47:27 #196
37248 BertV
Handgemaakt
pi_143090447
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeker. Of met flares/vuurwerk. Dat had de meiden de berg op kunnen lokken.

Ik vind het echt zo vreselijk te beseffen dat terwijl de ouders in Boquete waren hun dochters in doodsnood achter de bergen hebben rondgezworven. Echt walgelijk.
De ouders ontkennen gewoon dit feit deze mogelijkheid door er een misdaad bij te denken.
Dat maakt het gek genoeg draaglijker.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_143090487
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:47 schreef BertV het volgende:

[..]

De ouders ontkennen gewoon dit "feit" door er een misdaad bij te denken.
Dat maakt het gek genoeg draaglijker.
Zou kunnen meespelen ja.

Na de EenVandaaguitzending, waarin de ouders juist een misdrijf logischer willen maken, is bij veel mensen het besef juist ontstaan dat een misdrijf nog veel onlogischer is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:50:10 #198
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143090511
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:46 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Indertijd werd die melding wel afgedaan als vals. Als ik me het goed herinner was er rond die tijd een hele hausse aan meldingen (waarschijnlijk naar aanleiding v/d uitgeloofde beloning).

Met de kennis van nu zou het me niets verbazen als ze dit maar een beetje halfslachtig na hebben getrokken.
Voorzover ik ff snel kan nagaan door te googlen op Culubra Bajo (en lezen in oude threads met een post van Matador), is dit wel de regio waar ze uiteindelijk gevonden zijn.

Wat jij Mata?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143090543
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:46 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Weten we dat zeker?
nee, maar een antwoord hierop kan wel doen bevestigen dat de telefoon niet meer ongrendeld is geweest en dus iemand er op heeft gezeten waartoe die niet behoort.
pi_143090595
Een misdrijf geloof
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zou kunnen meespelen ja.

Na de EenVandaaguitzending, waarin de ouders juist een misdrijf logischer willen maken, is bij veel mensen het besef juist ontstaan dat een misdrijf nog veel onlogischer is.
Een misdrijf geloof ik ook niet zo hard in. Alle zaken van waarde zaten nog in de rugzak. Ook over illegale activiteiten die zich in de jungle kunnen afspelen, zoals cocaïne plantages, is in Panama niets bekend. Het enige dat nu bekend is zijn illegale gouddelvers. Anders zou het kunnen zijn dat zij per ongeluk op zoiets tijdens hun dwaaltocht gestuit zijn.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:54:38 #201
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143090617
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:44 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

[..]

Die flits heeft het misschien helemaal niet gedaan!

En waarom juist alleen de noodoproep na 11 dagen nog???
......Omdat als je niet weet hoe je de telefoon kan ontgrendelen de enige mogelijkheid is om op Noodoproep te drukken met je vingers!!! Dus ik weet niet waar je telefoon dan naar belt...maar er is in ieder geval niet meer EN naar 112 EN naar 911 gebeld. Terwijl dat de eerste keer wel is gebeurd!!!
Uitsluiten kunnen we het niet, ben ik met je eens. Maar vind het zo'n vergezochte mogelijkheid, dat ik neig om te blijven denken in richtingen die wat meer voor de hand liggend zijn. Volgens mij zijn er tussen 8 en 11 april meerdere oproepen geweest trouwens. Maargoed, misschien was die oproep van de 11e een laatste, wanhopige poging. Of toen batterij leeg, of zelf aan het einde...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143090665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:51 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

nee, maar een antwoord hierop kan wel doen bevestigen dat de telefoon niet meer ongrendeld is geweest en dus iemand er op heeft gezeten waartoe die niet behoort.
Eens. Het antwoord op de vraag welke nummers precies zijn gebruikt (en welke telefoons wanneer) en of ze uberhaupt hun telefoon hadden beveiligd met een code kan veel zeggen over wie de oproepen heeft gedaan.
pi_143090740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:50 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Voorzover ik ff snel kan nagaan door te googlen op Culubra Bajo (en lezen in oude threads met een post van Matador), is dit wel de regio waar ze uiteindelijk gevonden zijn.

Wat jij Mata?
Even de originele tekst erbij gepakt, is altijd het beste, zeker in deze zaak:

Para llegar a Bajo Culubre hay tres rutas, por helicóptero, por tierra entrando por la comunidad de Norteño a unos 16 kilómetros de Chiriquí Grande, la última es saliendo de Changuinola, manejar una hora, llegar hasta Charco La Pava donde está el embalse de la hidroeléctrica Changuinola 1, y viajar 45 minutos por el río Changuinola hasta llegar a la boca del río Culubre para continuar a pié otras tres o cuatro horas hasta el punto donde presuntamente se dio el hallazgo.

Om bij Bajo Culubre (is een onderverdeling, zie de Wikipedialink uit 2 topics terug) te komen zijn er 3 manieren; per helikopter, over land vanuit het dorp Norteño op zo'n 16 km van Chiriqui Grande en de laatste is vanuit Changuinola (de stad), een uur rijden tot Charco la Paca waar het stuwmeer van de Changuinola 1 is, en 45 minuten langs de rivier de Changuinola tot je bij de monding van de Culubre komt (dat is de plek waar de NOS/RTL/Volkskrant/EenVandaag-eerst- en dus ook wij de rugzak hadden geplaatst) om dan 3-4 uur te voet verder langs de rivier te lopen tot waar de vondst gedaan zou moeten zijn.

Es un viaje peligroso y agotador tomando en consideración que debido a lo difícil del relieve, los caminantes deben ir por las playas del río donde no es la primera vez que mueren personas sorprendidas por cabezas de agua que con su fuerza arrastran todo en cuestión de segundos tal fue el caso el año pasado de un funcionario del Tribunal Electoral que no se percató que detrás de él se levantó una muralla de agua que le segó la vida.

Het is een gevaarlijke en vermoeiende reis rekening houdend met het feit dat wegens het moeilijke terrein de wandelaar over de oeverstranden van de rivier moeten. Het is niet de eerste keer dat er mensen sterven door flashfloods die in een kwestie van seconden een lichaam kunnen meeslepen, wat precies gebeurd was vorig jaar met een lid van van de Tribunal Electoral ('verkiezingscommissie'?) die niet doorhad dat achter hem een muur van water ontstond wat zijn leven kostte.

------------

Precies in het gebied ja. :X
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:00:00 #204
54408 Parzival
Where it happens
pi_143090761
ik ga dr nog steeds vanuit dat er eentje uitgegleden is.. de ander in paniek erachteraan rennen en ook in de problemen gekomen.. wellicht zelfs een stuk rond gewandeld met een wond oid ondertussen 112 proberen te bellen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_143090790
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 12:55 schreef Pek het volgende:

[..]

En dan trekt Kris vervolgens haar "broekje" uit om op te gaan zitten. _O-
Maar de maanlanding was ook nep, dus wat kan je verwachten van deze koekwaus :')
Hoho, Mata heeft vier maanden lang onderzoek gedaan naar deze zaak.


:')
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:01:11 #206
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143090797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
waarom zou een vinder van een rugzak 90 foto's maken zonder scherp te stellen midden in de nacht over een periode van 3 uur. En waarom zou deze vinder bellen met 112 en 911?
geen idee maar ik denk niet dat een van de meiden toen nog leefde...
pi_143090855
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Even de originele tekst erbij gepakt, is altijd het beste, zeker in deze zaak:

Para llegar a Bajo Culubre hay tres rutas, por helicóptero, por tierra entrando por la comunidad de Norteño a unos 16 kilómetros de Chiriquí Grande, la última es saliendo de Changuinola, manejar una hora, llegar hasta Charco La Pava donde está el embalse de la hidroeléctrica Changuinola 1, y viajar 45 minutos por el río Changuinola hasta llegar a la boca del río Culubre para continuar a pié otras tres o cuatro horas hasta el punto donde presuntamente se dio el hallazgo.

Om bij Bajo Culubre (is een onderverdeling, zie de Wikipedialink uit 2 topics terug) te komen zijn er 3 manieren; per helikopter, over land vanuit het dorp Norteño op zo'n 16 km van Chiriqui Grande en de laatste is vanuit Changuinola (de stad), een uur rijden tot Charco la Paca waar het stuwmeer van de Changuinola 1 is, en 45 minuten langs de rivier de Changuinola tot je bij de monding van de Culubre komt (dat is de plek waar de NOS/RTL/Volkskrant/EenVandaag-eerst- en dus ook wij de rugzak hadden geplaatst) om dan 3-4 uur te voet verder langs de rivier te lopen tot waar de vondst gedaan zou moeten zijn.

Es un viaje peligroso y agotador tomando en consideración que debido a lo difícil del relieve, los caminantes deben ir por las playas del río donde no es la primera vez que mueren personas sorprendidas por cabezas de agua que con su fuerza arrastran todo en cuestión de segundos tal fue el caso el año pasado de un funcionario del Tribunal Electoral que no se percató que detrás de él se levantó una muralla de agua que le segó la vida.

Het is een gevaarlijke en vermoeiende reis rekening houdend met het feit dat wegens het moeilijke terrein de wandelaar over de oeverstranden van de rivier moeten. Het is niet de eerste keer dat er mensen sterven door flashfloods die in een kwestie van seconden een lichaam kunnen meeslepen, wat precies gebeurd was vorig jaar met een lid van van de Tribunal Electoral ('verkiezingscommissie'?) die niet doorhad dat achter hem een muur van water ontstond wat zijn leven kostte.

------------

Precies in het gebied ja. :X
Lijkt mij ook het meest logisch dat ze daar zijn aan overleden. Of in ieder geval 1.
pi_143090876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:00 schreef Parzival het volgende:
ik ga dr nog steeds vanuit dat er eentje uitgegleden is.. de ander in paniek erachteraan rennen en ook in de problemen gekomen.. wellicht zelfs een stuk rond gewandeld met een wond oid ondertussen 112 proberen te bellen
Dit is volgens mij ook het meest logische scenario. Echter, die wond gaat zeker ontsteken. Hou je het hierna nog om en nabij 6 dagen uit? Volgens mij heb je dan allang een bloedvergiftiging te pakken.
pi_143090935
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:56 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Eens. Het antwoord op de vraag welke nummers precies zijn gebruikt (en welke telefoons wanneer) en of ze uberhaupt hun telefoon hadden beveiligd met een code kan veel zeggen over wie de oproepen heeft gedaan.
Om noodnummer te bellen heb je geen code nodig. Dus dat Kris of Lisanne de telefoon van de ander gebruikt heeft kan prima.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:06:03 #210
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143090954
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:44 schreef SuperFokker het volgende:

[..]


[..]

Die flits heeft het misschien helemaal niet gedaan!

En waarom juist alleen de noodoproep na 11 dagen nog???
......Omdat als je niet weet hoe je de telefoon kan ontgrendelen de enige mogelijkheid is om op Noodoproep te drukken met je vingers!!! Dus ik weet niet waar je telefoon dan naar belt...maar er is in ieder geval niet meer EN naar 112 EN naar 911 gebeld. Terwijl dat de eerste keer wel is gebeurd!!!
mooie verklaring
pi_143091037
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe zie jij zo'n hoesje? Ik ken alleen van die exemplaren waar je de camera inschuift.
Ik heb de mijne altijd open en bloot in de tas zitten, hij is stevig genoeg. Maar zo'n tasje doe je meestal niet steeds weer dicht als hij in de tas gaat, de camera kan dus los in het bijbehorende tasje gezeten hebben.
pi_143091045
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om noodnummer te bellen heb je geen code nodig. Dus dat Kris of Lisanne de telefoon van de ander gebruikt heeft kan prima.
Meer in de zin van; is bijvoorbeeld op 11 april ook 112 geprobeerd te bellen. Dat lijkt me niet mogelijk voor een derde persoon tenzij telefoon geen beveiliging had en deze derde persoon een van de laatste nummers heeft gekozen om te bellen. (toegang tot laatst gekozen nummers is volgens mij wel alleen beschikbaar als je toegang tot de telefoon hebt?)
pi_143091096
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:50 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Voorzover ik ff snel kan nagaan door te googlen op Culubra Bajo (en lezen in oude threads met een post van Matador), is dit wel de regio waar ze uiteindelijk gevonden zijn.

Wat jij Mata?
quote:
Precies in het gebied ja. :X
Nog es op Google Earth gekeken en het is toch wel een flink stuk downstream van de rugzak.

Dat stuwmeer ligt op 30 km stroomafwaarts van de rugzak. Dat haal je niet in 3-4 uur wandelen.

Het zou vreemd zijn om 2 intacte lichamen te vinden daar, hoe komen de schoen+bot van Lisanne, het bekkenbot van Kris en de NEW remains zoals ik ze in de kaart heb gezet dan zoveel stroomOPwaarts terecht..
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:11:41 #214
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143091102
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Even de originele tekst erbij gepakt, is altijd het beste, zeker in deze zaak:

Para llegar a Bajo Culubre hay tres rutas, por helicóptero, por tierra entrando por la comunidad de Norteño a unos 16 kilómetros de Chiriquí Grande, la última es saliendo de Changuinola, manejar una hora, llegar hasta Charco La Pava donde está el embalse de la hidroeléctrica Changuinola 1, y viajar 45 minutos por el río Changuinola hasta llegar a la boca del río Culubre para continuar a pié otras tres o cuatro horas hasta el punto donde presuntamente se dio el hallazgo.

Om bij Bajo Culubre (is een onderverdeling, zie de Wikipedialink uit 2 topics terug) te komen zijn er 3 manieren; per helikopter, over land vanuit het dorp Norteño op zo'n 16 km van Chiriqui Grande en de laatste is vanuit Changuinola (de stad), een uur rijden tot Charco la Paca waar het stuwmeer van de Changuinola 1 is, en 45 minuten langs de rivier de Changuinola tot je bij de monding van de Culubre komt (dat is de plek waar de NOS/RTL/Volkskrant/EenVandaag-eerst- en dus ook wij de rugzak hadden geplaatst) om dan 3-4 uur te voet verder langs de rivier te lopen tot waar de vondst gedaan zou moeten zijn.

Es un viaje peligroso y agotador tomando en consideración que debido a lo difícil del relieve, los caminantes deben ir por las playas del río donde no es la primera vez que mueren personas sorprendidas por cabezas de agua que con su fuerza arrastran todo en cuestión de segundos tal fue el caso el año pasado de un funcionario del Tribunal Electoral que no se percató que detrás de él se levantó una muralla de agua que le segó la vida.

Het is een gevaarlijke en vermoeiende reis rekening houdend met het feit dat wegens het moeilijke terrein de wandelaar over de oeverstranden van de rivier moeten. Het is niet de eerste keer dat er mensen sterven door flashfloods die in een kwestie van seconden een lichaam kunnen meeslepen, wat precies gebeurd was vorig jaar met een lid van van de Tribunal Electoral ('verkiezingscommissie'?) die niet doorhad dat achter hem een muur van water ontstond wat zijn leven kostte.

------------

Precies in het gebied ja. :X
Die flashflood is toch een hele reële mogelijkheid. Stel dat één van de twee gewond is geraakt. Ze dalen noodgedwongen van de berg af tot aan de rivier. Blijven daar op de oever zitten, maken wellicht een schuilplaatsje en hopen op redding. Blijven daar wachten, hopend op redding. Trekken misschien een beetje verder op langs de oever, maar niet veel. Sparen zo hun krachten. Worden ineens na 11 a 12 dagen bivakkeren ('s nachts) verrast door het wassende water en verdrinken beide. Rivier laat later verschillende resten op verschillende plekken achter. Verklaart ook de tas, gewoon meegenomen door de rivier, net als K+L, die hun spullen daar in bewaarden. Is daar een speld tussen te krijgen?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:12:34 #215
37248 BertV
Handgemaakt
pi_143091134
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:09 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Meer in de zin van; is bijvoorbeeld op 11 april ook 112 geprobeerd te bellen. Dat lijkt me niet mogelijk voor een derde persoon tenzij telefoon geen beveiliging had en deze derde persoon een van de laatste nummers heeft gekozen om te bellen. (toegang tot laatst gekozen nummers is volgens mij wel alleen beschikbaar als je toegang tot de telefoon hebt?)
Als ik het goed begrijp dan bedoel je dat de enige personen die 112 zou toetsen Kris of Lisanne zou zijn geweest? Een Indiaan, crimineel of ander zuid amerikaans gespuis }:| zou alleen 911 kennen.
De kans dat je per ongeluk 112 typt is aardig klein.

(net even getest, mijn simpele nokia reageert vergrendelt op 112 en 911)
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:13:36 #216
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143091166
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:12 schreef BertV het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp dan bedoel je dat de enige personen die 112 zou toetsen Kris of Lisanne zou zijn geweest? Een Indiaan, crimineel of ander zuid amerikaans gespuis }:| zou alleen 911 kennen.
De kans dat je per ongeluk 112 typt is aardig klein.
Een Panamees zou het laatstgekozen nummer kunnen herhalen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:13:53 #217
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143091176
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Nog es op Google Earth gekeken en het is toch wel een flink stuk downstream van de rugzak.

Dat stuwmeer ligt op 30 km stroomafwaarts van de rugzak. Dat haal je niet in 3-4 uur wandelen.

Het zou vreemd zijn om 2 intacte lichamen te vinden daar, hoe komen de schoen+bot van Lisanne, het bekkenbot van Kris en de NEW remains zoals ik ze in de kaart heb gezet dan zoveel stroomOPwaarts terecht..
Dat zou inderdaad niet logisch zijn. Weet je zeker dat het artikel doelt op zoveel km stroomopwaarts?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143091180
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:09 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Meer in de zin van; is bijvoorbeeld op 11 april ook 112 geprobeerd te bellen. Dat lijkt me niet mogelijk voor een derde persoon tenzij telefoon geen beveiliging had en deze derde persoon een van de laatste nummers heeft gekozen om te bellen. (toegang tot laatst gekozen nummers is volgens mij wel alleen beschikbaar als je toegang tot de telefoon hebt?)
Ja, je kan alleen het noodnummer van het land zelf bellen. Er is ook niet gezegd dat er 112 gebeld is en ik kan me niet voorstellen dat de meiden zo "stom" waren om telkens 112 te bellen. Dat doe je de eerste keer, misschien de eerste 2 keer, maar daarna besef je wel dat 911 het nummer is. Is ook het nummer wat in beeld zou moeten verschijnen als je "door de blokkering heen" belt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:16:24 #219
37248 BertV
Handgemaakt
pi_143091240
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:13 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Een Panamees zou het laatstgekozen nummer kunnen herhalen.
Dat werkt niet met een vergrendelde telefoon!
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_143091262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:11 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Die flashflood is toch een hele reële mogelijkheid. Stel dat één van de twee gewond is geraakt. Ze dalen noodgedwongen van de berg af tot aan de rivier. Blijven daar op de oever zitten, maken wellicht een schuilplaatsje en hopen op redding. Blijven daar wachten, hopend op redding. Trekken misschien een beetje verder op langs de oever, maar niet veel. Sparen zo hun krachten. Worden ineens na 11 a 12 dagen bivakkeren ('s nachts) verrast door het wassende water en verdrinken beide. Rivier laat later verschillende resten op verschillende plekken achter. Verklaart ook de tas, gewoon meegenomen door de rivier, net als K+L, die hun spullen daar in bewaarden. Is daar een speld tussen te krijgen?
Verklaart ook waarom ze geen bericht hebben achtergelaten, toch nog plotselinge dood.
Het is heel droevig dat niet verder dan de Mirador is gezocht. Als ze op internet alles hadden gezet, hadden heel veel mensen gezegd: misschien zijn ze doorgelopen, zoek ook daar! Helaas gebruikt men de mogelijkheden van internet niet.
pi_143091360
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:11 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Die flashflood is toch een hele reële mogelijkheid. Stel dat één van de twee gewond is geraakt. Ze dalen noodgedwongen van de berg af tot aan de rivier. Blijven daar op de oever zitten, maken wellicht een schuilplaatsje en hopen op redding. Blijven daar wachten, hopend op redding. Trekken misschien een beetje verder op langs de oever, maar niet veel. Sparen zo hun krachten. Worden ineens na 11 a 12 dagen bivakkeren ('s nachts) verrast door het wassende water en verdrinken beide. Rivier laat later verschillende resten op verschillende plekken achter. Verklaart ook de tas, gewoon meegenomen door de rivier, net als K+L, die hun spullen daar in bewaarden. Is daar een speld tussen te krijgen?
Eh ja. Die lichamen zouden op zo'n 3-4 uur lopen vanaf de monding van de Culubre moeten liggen, dat is veel te ver stroomafwaarts van waar alles is gevonden.

Los van of de rugzak door een flashflood meegenomen kan zijn, er zijn 2 verschillende reports over hoe die is gevonden; ofwel in de struiken, ofwel ineengeklemd tussen rotsen. In het tweede geval is een flashflood (dodelijk voor mensen) natuurlijk nooit in staat twee delicate zonnebrillen en nog fragielere smartphones heel te houden.

Bovendien verklaart het niet waarom het broekje van Kris zo ver stroomopwaarts gevonden is.

Enige mogelijkheid is dan:

- meiden zaten aan de rivier stroomopwaarts van/bij de 2e kabelbrug, afstanden vanaf daar gerekend:
• broekje blijft op of niet ver van die plek achter
• schoen Kris wordt ~1,9 km stroomafwaarts afgezet
• schoen Lisanne + heupbot Kris wordt ~3,4 km stroomafwaarts afgezet
• rugzak wordt ~4,2 km stroomafwaarts afgezet
• botresten die pas na 125 dagen na nog meer noodweer gevonden worden worden ~7,2 km downstream afgezet
Probleem is:
• de complete lichamen worden op 15 mei op ~22 km stroomafwaarts van de 2e kabelbrug afgezet
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143091402
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:17 schreef Loekie1 het volgende:
Verklaart ook waarom ze geen bericht hebben achtergelaten, toch nog plotselinge dood.
Heb ik ook in gedachte als één goede mogelijkheid waarvoor er geen berichten zijn achtergelaten (voor zover we nu weten).
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:22:06 #223
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143091424
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:17 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Verklaart ook waarom ze geen bericht hebben achtergelaten, toch nog plotselinge dood.
Precies. Ze zijn niet de eersten die daardoor omkomen getuige het artikel + dat ik Les Troud van Discovery daar ook voor heb horen waarschuwen in een aflevering. Dus bekend gevaar onder de ervaren 'survivalisten'.

Denk dat een dergelijk scenario het meest voor de hand liggend is. Al kan ik die 90 foto's nog steeds niet verklaren...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143091444
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eh ja. Die lichamen zouden op zo'n 3-4 uur lopen vanaf de monding van de Culubre moeten liggen, dat is veel te ver stroomafwaarts van waar alles is gevonden.

Los van of de rugzak door een flashflood meegenomen kan zijn, er zijn 2 verschillende reports over hoe die is gevonden; ofwel in de struiken, ofwel ineengeklemd tussen rotsen. In het tweede geval is een flashflood (dodelijk voor mensen) natuurlijk nooit in staat twee delicate zonnebrillen en nog fragielere smartphones heel te houden.

Volgens mij is al bekendgemaakt door het NFI dat de rugtas lang in het water heeft gelegen.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:22:41 #225
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143091447
Een rivier die tegen de berg op stroomt verklaart alles :+
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143091500
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eh ja. Die lichamen zouden op zo'n 3-4 uur lopen vanaf de monding van de Culubre moeten liggen, dat is veel te ver stroomafwaarts van waar alles is gevonden.

Los van of de rugzak door een flashflood meegenomen kan zijn, er zijn 2 verschillende reports over hoe die is gevonden; ofwel in de struiken, ofwel ineengeklemd tussen rotsen. In het tweede geval is een flashflood (dodelijk voor mensen) natuurlijk nooit in staat twee delicate zonnebrillen en nog fragielere smartphones heel te houden.

Bovendien verklaart het niet waarom het broekje van Kris zo ver stroomopwaarts gevonden is.

Enige mogelijkheid is dan:

- meiden zaten aan de rivier stroomopwaarts van/bij de 2e kabelbrug, afstanden vanaf daar gerekend:
• broekje blijft op of niet ver van die plek achter
• schoen Kris wordt ~1,9 km stroomafwaarts afgezet
• schoen Lisanne + heupbot Kris wordt ~3,4 km stroomafwaarts afgezet
• rugzak wordt ~4,2 km stroomafwaarts afgezet
• botresten die pas na 125 dagen na nog meer noodweer gevonden worden worden ~7,2 km downstream afgezet
Probleem is:
• de complete lichamen worden op 15 mei op ~22 km stroomafwaarts van de 2e kabelbrug afgezet
Dat lijkt me dan inderdaad niet mogelijk. Er vanuitgaande dat die locatie van de tip van 15 mei inderdaad correct is en dus velen kilometers stroomafwaarts is van de gevonden resten
pi_143091523
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens mij is al bekendgemaakt door het NFI dat de rugtas lang in het water heeft gelegen.
Regenwater of rivierwater?

Logisch dat de rugzak lang water over zich heen heeft gehad. Het is tropisch en de regentijd begint in april. De rugzak is gerapporteerd gevonden 72 dagen na de verdwijning, dus 62 dagen na de laatste noodoproepen. Dat is 2 maanden volle regen erop.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143091609
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:22 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens mij is al bekendgemaakt door het NFI dat de rugtas lang in het water heeft gelegen.
link ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143091616
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Regenwater of rivierwater?

Logisch dat de rugzak lang water over zich heen heeft gehad. Het is tropisch en de regentijd begint in april. De rugzak is gerapporteerd gevonden 72 dagen na de verdwijning, dus 62 dagen na de laatste noodoproepen. Dat is 2 maanden volle regen erop.
Tevens werd gezegd dat er slijtage aan de tas is te zien, volgens mij werd gesuggereerd dat de tas door de rivier was meegevoerd. Ben je dat allemaal vergeten? Ik heb het idee dat je steeds van voor af aan wilt beginnen.
pi_143091636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:24 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan inderdaad niet mogelijk. Er vanuitgaande dat die locatie van de tip van 15 mei inderdaad correct is en dus velen kilometers stroomafwaarts is van de gevonden resten
De kaart met vindplaatsen:


In 3-4 uur loop je niet van de monding van de Culubre naar de vindplaatsen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:28:41 #231
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143091640
De gids die vanaf 3 april de Camino de Culebra / Pianista heeft gelopen is Plinio Montenegro. Onderweg heeft hij foto's gemaakt, o.a. op hetzelfde punt als die van Lisanne op de bergtop.
https://www.facebook.com/(...)75695&type=3&theater
Er staan enorm veel foto's van de route op zijn FB-pagina, ook van de (Caribische?) kust. We mogen er wel van uitgaan dat hij de hele route gelopen heeft.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143091684
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:28 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Tevens werd gezegd dat er slijtage aan de tas is te zien, volgens mij werd gesuggereerd dat de tas door de rivier was meegevoerd. Ben je dat allemaal vergeten?
Dat komt in 1 nieuwsbericht naar voren inderdaad. Dat ben ik niet vergeten.

Slijtage zegt niks. De gave zonnebrillen en vermoedelijk smartphones zegt veel.

Slijtage kan van alles komen.
1 rots is genoeg om dingen te breken.
Dus om niets te breken maar wel door de rivier te zijn meegevoerd, moet de rugzak dus magisch genoeg alle rotsen in de rivier ontwijken.

Hoe groot acht jij die kans? Zeker als het gaat om een flash flood die hele auto's kan meeslepen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:31:02 #233
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143091707
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Domnivoor op 05-08-2014 16:31:13 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143091811
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:28 schreef Domnivoor het volgende:
De gids die vanaf 3 april de Pianista heeft gelopen is Plinio Montenegro. Onderweg heeft hij foto's gemaakt, o.a. op hetzelfde punt als die van Lisanne op de bergtop.
https://www.facebook.com/(...)75695&type=3&theater
Er staan enorm veel foto's van de route op zijn FB-pagina, ook van de (Caribische?) kust. We mogen er wel van uitgaan dat hij de hele route gelopen heeft.
Ohhh, maar wacht even.. dat verandert de zaak.

Plinio Montenegro heeft namelijk dezelfde dag als hij op de Mirador was de foto's van de Baru geupload.

Upload op Facebook is op 4 april. Dat kan niet als je de hele route loopt, want die is 5-7 dagen, in een gebied zonder enig internetbereik. Die upload moet gedaan zijn in een gebied met internetconnectie dus kan ie niet op hetzelfde moment al 1 dag die trail aan het lopen zijn.

Bovendien zie je allemaal foto's van rupsjes en planten en weet ik veel wat. Weet niet de exacte datum van upload, maar dat geeft niet de indruk dat meneer heel hard heeft gezocht naar de meiden.

Het is dat de Familie Kremers zo vasthoudend is (en volkomen terecht!) want ze worden om de tuin geleid.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:34:16 #236
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143091829
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:20 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eh ja. Die lichamen zouden op zo'n 3-4 uur lopen vanaf de monding van de Culubre moeten liggen, dat is veel te ver stroomafwaarts van waar alles is gevonden.

Los van of de rugzak door een flashflood meegenomen kan zijn, er zijn 2 verschillende reports over hoe die is gevonden; ofwel in de struiken, ofwel ineengeklemd tussen rotsen. In het tweede geval is een flashflood (dodelijk voor mensen) natuurlijk nooit in staat twee delicate zonnebrillen en nog fragielere smartphones heel te houden.

Bovendien verklaart het niet waarom het broekje van Kris zo ver stroomopwaarts gevonden is.

Enige mogelijkheid is dan:

- meiden zaten aan de rivier stroomopwaarts van/bij de 2e kabelbrug, afstanden vanaf daar gerekend:
• broekje blijft op of niet ver van die plek achter
• schoen Kris wordt ~1,9 km stroomafwaarts afgezet
• schoen Lisanne + heupbot Kris wordt ~3,4 km stroomafwaarts afgezet
• rugzak wordt ~4,2 km stroomafwaarts afgezet
• botresten die pas na 125 dagen na nog meer noodweer gevonden worden worden ~7,2 km downstream afgezet
Probleem is:
• de complete lichamen worden op 15 mei op ~22 km stroomafwaarts van de 2e kabelbrug afgezet
Nja, nog even los van de details in dit artikel (en of die wel of niet kloppen) kan het natuurlijk wel zijn dat mijn theorie klopt. Alleen klopt het niet als dit artikel helemaal op waarheid berust. Maar gezien de feiten die we weten, zou het artikel al niet kunnen kloppen. Savvey? :P

Wie weet lag dat broekje idd te drogen verderop de oever op een boomstam ofzo, weet ik het. Die is dus als enige blijven liggen om en nabij de plek waar ze bivakkeerden.

Overigens zou het ook kunnen dat de locatie van het artikel fout is, maar dat K+L al wel overleden waren en toen door het water zijn meegenomen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143091894
Plinio Montenegro
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:37:08 #238
37248 BertV
Handgemaakt
pi_143091913
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bovendien zie je allemaal foto's van rupsjes en planten en weet ik veel wat. Weet niet de exacte datum van upload, maar dat geeft niet de indruk dat meneer heel hard heeft gezocht naar de meiden.

Het is dat de Familie Kremers zo vasthoudend is (en volkomen terecht!) want ze worden om de tuin geleid.
Het is zijn broodwinning om daar toertochten te lopen, dan ga je zo min mogelijk dat ongeluk tetteren. Net als autoriteiten daar dus.

Ik zou er ook weinig vertrouwen in hebben.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_143091925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Overigens zou het ook kunnen dat de locatie van het artikel fout is, maar dat K+L al wel overleden waren en toen door het water zijn meegenomen.
Zou goed kunnen inderdaad, al wordt het flink specifiek beschreven waar het precies is.

De politie/autoriteiten hebben ook bij deze zaak lopen kloten dus dat zegt ook niks.

Maar dan moet tussen 15 mei en 11 juni dus niets met die rugzak gebeurd zijn, geen nieuwe flash flood, niet verder stroomafwaarts geworpen?

Anders moet het NOG verder stroomopwaarts liggen en zou je in een nieuwsbericht niet meer uitgaan van Changuinola, maar juist vanaf Boquete.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:39:11 #240
54408 Parzival
Where it happens
pi_143091982
hebben we iig geleerd dat als er nog iets van batterij in je mobiel zit (of camera) zoveel mogelijk vastleggen voor de overlevenden...
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:40:12 #241
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143092007
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat komt in 1 nieuwsbericht naar voren inderdaad. Dat ben ik niet vergeten.

Slijtage zegt niks. De gave zonnebrillen en vermoedelijk smartphones zegt veel.

Slijtage kan van alles komen.
1 rots is genoeg om dingen te breken.
Dus om niets te breken maar wel door de rivier te zijn meegevoerd, moet de rugzak dus magisch genoeg alle rotsen in de rivier ontwijken.

Hoe groot acht jij die kans? Zeker als het gaat om een flash flood die hele auto's kan meeslepen?
Nja, je zou dit moeten testen in een soortgelijke omgeving, maar dat de zonnebrillen en telefoons niet in de kreukels liggen, vind ik geen bewijs dat de tas niet is meegenomen in een flashflood. Wie weet kom het water zo hoog dat de meeste rotsen ontweken worden. Daarnaast kan zo'n tas (wederom afhankelijk van factoren zoals stof, stugheid, dikte enz) een hoop klappen absorberen. Denk dat het wel meevalt, zeker als de spullen in de tas een deel van de energie ook nog kwijtkunnen doordat ze ruimte hebben in de tas en dus niet meteen in de mangel zitten. Maargoed, de enige manier om daar achter te komen, is door het te testen. Anders blijf je hangen in kan welles en kan nietes :)
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:42:17 #242
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143092091
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zou goed kunnen inderdaad, al wordt het flink specifiek beschreven waar het precies is.

De politie/autoriteiten hebben ook bij deze zaak lopen kloten dus dat zegt ook niks.

Maar dan moet tussen 15 mei en 11 juni dus niets met die rugzak gebeurd zijn, geen nieuwe flash flood, niet verder stroomafwaarts geworpen?

Anders moet het NOG verder stroomopwaarts liggen en zou je in een nieuwsbericht niet meer uitgaan van Changuinola, maar juist vanaf Boquete.
We weten niet helemaal waar die tas is gevonden. Las iets over struiken of takken? Een object dat drijft, heeft minder momentum dan een object wat echt in het water wordt meegesleurd. Kan best zijn dat stevige takken dat ding redelijk op z'n plek hebben gehouden?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143092149
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:40 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nja, je zou dit moeten testen in een soortgelijke omgeving, maar dat de zonnebrillen en telefoons niet in de kreukels liggen, vind ik geen bewijs dat de tas niet is meegenomen in een flashflood. Wie weet kom het water zo hoog dat de meeste rotsen ontweken worden. Daarnaast kan zo'n tas (wederom afhankelijk van factoren zoals stof, stugheid, dikte enz) een hoop klappen absorberen. Denk dat het wel meevalt, zeker als de spullen in de tas een deel van de energie ook nog kwijtkunnen doordat ze ruimte hebben in de tas en dus niet meteen in de mangel zitten. Maargoed, de enige manier om daar achter te komen, is door het te testen. Anders blijf je hangen in kan welles en kan nietes :)
Je hebt gelijk, alleen goeie tests zouden het uitwijzen.

Nog even een betere uitleg van hoe ver dat verslag van 15 mei van de vindplaatsen is, ik heb 12 km als afstand genomen wegens 3-4 uur lopen met 3-4 km/u (snel, maar daar is het een stuk vlakker dan waar de meiden waren):

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143092207
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:28 schreef Domnivoor het volgende:
De gids die vanaf 3 april de Camino de Culebra / Pianista heeft gelopen is Plinio Montenegro. Onderweg heeft hij foto's gemaakt, o.a. op hetzelfde punt als die van Lisanne op de bergtop.
https://www.facebook.com/(...)75695&type=3&theater
Er staan enorm veel foto's van de route op zijn FB-pagina, ook van de (Caribische?) kust. We mogen er wel van uitgaan dat hij de hele route gelopen heeft.
Zie zo snel niet welke foto's van 3 april zijn helaas.
Kwam wel deze post (met foto's) tegen en dat gaat over zoektocht naar K&L op 15 april:
https://www.facebook.com/(...)ts/10153986686635696

En als ik dit soort foto's zie moet ik meteen aan de nachtelijke 'foto's' van 8 april denken.
Maar volgens mij kam dit (of zo'n soortgelijk stuk) ook voor in de reconstructie video van de ouders dus dat moet dan toch iets anders geweest zijn.



pi_143092300
Goeie post Stupidisco.

Kan jij (of een andere vrijwilliger) de zoektochten uitpluizen in een overzichtje? Dat staat niet in de OP, er staat niet wanneer en waar precies gezocht is.

Plinio zegt op zijn eigen Facebook:
De búsqueda de voluntario, un trabajo en conjunto de Sinaproc y policía tremendo trabajo

Dus vrijwilligerswerk, samen met Sinaproc en de politie.

Die laatste twee zijn niet richting Bocas geweest, alleen met de helikopter (zie de luchtfoto's). Daar is Plinio dus wel mee meegeweest.

[ Bericht 48% gewijzigd door El_Matador op 05-08-2014 16:54:21 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143092565
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:48 schreef El_Matador het volgende:
Goeie post Stupidisco.

Kan jij (of een andere vrijwilliger) de zoektochten uitpluizen in een overzichtje? Dat staat niet in de OP, er staat niet wanneer en waar precies gezocht is.
Heb zelf totaal geen overzicht van de zoektochten. Heb deze ook niet zelf gevonden maar kwam er toevallig op via de eerdere post van Domnivoor.
pi_143092586
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:28 schreef Domnivoor het volgende:
De gids die vanaf 3 april de Camino de Culebra / Pianista heeft gelopen is Plinio Montenegro. Onderweg heeft hij foto's gemaakt, o.a. op hetzelfde punt als die van Lisanne op de bergtop.
https://www.facebook.com/(...)75695&type=3&theater
Er staan enorm veel foto's van de route op zijn FB-pagina, ook van de (Caribische?) kust. We mogen er wel van uitgaan dat hij de hele route gelopen heeft.
Hij heeft die foto's op 5 april geupload?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:56:59 #248
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143092628
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:13 schreef Domnivoor het volgende:
Een Panamees zou het laatstgekozen nummer kunnen herhalen.
Kortsluiting ook.
pi_143092636
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hij heeft die foto's op 5 april geupload?
De 4e al zelfs.

Kan dus nooit zijn dat ie die hele trail gelopen heeft, of hij moet een magische satelliettelefoon hebben die midden in de bossen van Bocas del Toro internetbereik heeft. :+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143092652
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De 4e al zelfs.

Kan dus nooit zijn dat ie die hele trail gelopen heeft, of hij moet een magische satelliettelefoon hebben die midden in de bossen van Bocas del Toro internetbereik heeft. :+
op 4 &5 april was hij bij de vulkaan
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143092693
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:55 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hij heeft die foto's op 5 april geupload?
Dat kan natuurlijk. Zie er overigens een hoop foto's van bloemen van 5 april tussenstaan. Beetje apart als je die maakt tijdens een 'serieuze' zoektocht zou ik denken.
pi_143092718
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:34 schreef VaLkyRie het volgende:
Wie weet lag dat broekje idd te drogen verderop de oever op een boomstam ofzo, weet ik het. Die is dus als enige blijven liggen om en nabij de plek waar ze bivakkeerden.
Ik kan me vaag een foto herinneren waar een kledingstuk uit een struik/boom gevist werd met een hele lange stok/tak. Vanaf een kabelbrug, het eerste of laatste stukje.
pi_143092725
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

op 4 &5 april was hij bij de vulkaan
Dus is er geen gids de complete Pianista/Culebra trail van 5-7 dagen gelopen en is het nieuwsbericht in de OP waar Kremers dat zegt, fout, of in ieder geval ten dele fout.

Ik heb ook niet het idee dat de Familie Kremers een forum heeft als wij. Ze vertrouwden eerst vooral op de politie en Sinaproc (gelukkig vanaf gestapt nu) en op JvdH maar die heeft ook wel andere dingen te doen dan dit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:01:47 #254
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143092777
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, alleen goeie tests zouden het uitwijzen.

Nog even een betere uitleg van hoe ver dat verslag van 15 mei van de vindplaatsen is, ik heb 12 km als afstand genomen wegens 3-4 uur lopen met 3-4 km/u (snel, maar daar is het een stuk vlakker dan waar de meiden waren):

[ afbeelding ]
Dat is geen verwaarloosbaar verschil nee. Zeker niet als de lichamen (levend of niet) al zijn opgepakt vanaf de rivier regio Mirador. Dus of het artikel is inderdaad een valse melding, of de details zijn verkeerd overgenomen/doorgegeven. Het blijft lastig...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143092820
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
Maar dan moet tussen 15 mei en 11 juni dus niets met die rugzak gebeurd zijn, geen nieuwe flash flood, niet verder stroomafwaarts geworpen?
Of al gevonden door die indiaan. Die heeft hem gevonden toen hij rijst wilde gaan planten/telen. Hoelang is hij daar gebleven? Heeft hij daar misschien overnacht (en foto's gemaakt?). Daarna heeft hij hem meegenomen naar zijn huis. Pas toen daar bekend werd dat de meiden vermist werden heeft een indianenvrouw hem in Boquet naar de politie gebracht.
pi_143092828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:01 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Dat is geen verwaarloosbaar verschil nee. Zeker niet als de lichamen (levend of niet) al zijn opgepakt vanaf de rivier regio Mirador. Dus of het artikel is inderdaad een valse melding, of de details zijn verkeerd overgenomen/doorgegeven. Het blijft lastig...
Nah weet niet of het een valse melding is, kunnen ook 2 andere lichamen zijn. Maar goed, die meiden zullen het niet geweest zijn. "Helaas", anders was er veel meer mogelijk/duidelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143092868
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Of al gevonden door die indiaan. Die heeft hem gevonden toen hij rijst wilde gaan planten/telen. Hoelang is hij daar gebleven? Heeft hij daar misschien overnacht (en foto's gemaakt?). Daarna heeft hij hem meegenomen naar zijn huis. Pas toen daar bekend werd dat de meiden vermist werden heeft een indianenvrouw hem in Boquet naar de politie gebracht.
Dat hebben we inderdaad hier besproken 2 delen terug ofzo. Daarom vroeg ik aan Baru: is het logisch dat die rijstboertjes (het was een koppel van wie de vrouw de rugzak vond) de rugzak al eerder vonden en meegenomen hebben ter bescherming tegen de regen.

Zijn antwoord: "Ik zou dat wel gedaan kunnen hebben ja".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:07:20 #258
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143092945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:14 schreef Ouder1 het volgende:

Welke klapjostie is er zo ongelooflijk onempatisch/grof/debiel geweest om in dat kaartje van de gevonden resten een absurd plaatje te plakken van een schedel!?! Dan ben je echt extreem de weg kwijt!
Plaatje van schedel is prima, zolang er nog geen foto's beschikbaar zijn. Plaatjes van rib en andere beenderen ontbreken nog.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:08:07 #259
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143092970
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hebben we inderdaad hier besproken 2 delen terug ofzo. Daarom vroeg ik aan Baru: is het logisch dat die rijstboertjes (het was een koppel van wie de vrouw de rugzak vond) de rugzak al eerder vonden en meegenomen hebben ter bescherming tegen de regen.

Zijn antwoord: "Ik zou dat wel gedaan kunnen hebben ja".
We weten niet wanneer die indiaan die tas heeft gevonden? In theorie zou ie em dus al 2 maanden in de kast hebben staan voordat zn vrouw dat ding naar Boquete bracht?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143092990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Plaatje van schedel is prima, zolang er nog geen foto's beschikbaar zijn. Plaatjes van rib en andere beenderen ontbreken nog.
Juist, ik wilde geen echte schedel plaatsen, juist om niet onrespectvol te zijn. Daarom dit cartoontje.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143092999
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:00 schreef El_Matador het volgende:
Dus is er geen gids de complete Pianista/Culebra trail van 5-7 dagen gelopen en is het nieuwsbericht in de OP waar Kremers dat zegt, fout, of in ieder geval ten dele fout.
Of het gaat om een andere gids?
pi_143093003
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:37 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de honden nooit zo ver het gebied in geweest. Iemand die weet tot hoever ze precies zijn gegaan?
Ik dacht dat ze alleen aan de andere kant van de trail hebben gezocht.
pi_143093016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:08 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

We weten niet wanneer die indiaan die tas heeft gevonden? In theorie zou ie em dus al 2 maanden in de kast hebben staan voordat zn vrouw dat ding naar Boquete bracht?
Jep, dat zou kunnen.

Als het echter om de verhoging van de beloning geweest was, zou het raar zijn 11 juni te rapporteren, die verhoging was al op 30 april.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:09:37 #264
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143093018
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:09 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze alleen aan de andere kant van de trail hebben gezocht.
Dacht ik ook idd
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143093026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Of het gaat om een andere gids?
Dat zou kunnen idd, zouden we wel moeten weten wie. Lastig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143093040
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel. Als je samen bent:
• is de hoeveelheid paniek minder, je kunt in ieder geval op elkaar vertrouwen en "helderder" denken
• er is reflectie. de een stelt iets voor en de ander gaat erin mee of gaat er tegenin

[..]

Wat ik al zei; dat kan verschillende motivaties hebben; het willen terugvinden van een pad, een ongeluk fotograferen (nee, niet uit sensatie, maar uit medisch oogpunt; met een foto kan je iemand tonen wat er gebeurd is), herkenningspunten fotograferen, hun laatste rustplaats (neem niet aan dat beide meiden samen tegelijk overleden, de beldata is ook vreemd daarbij).

[..]

Niet op "niets". Op basis van gut feeling.

[..]

Dat weten we niet inderdaad, maar ik heb geen code op mijn telefoon. Er zijn meer mensen die dat niet hebben.

[..]

Tuurlijk, maar daarom zoek ik ook een verklaring.

[..]

Het is het meest logische. Ze weten in ieder geval dat ze op de Mirador het veiligst zijn:
- dichtbij de beschaving
- mogelijk (niet zeker, klopt) bereik
- daar komen mensen langs, aan de Caribische kant komt niemand

Trouwens; dat ze van het pad zijn afgeraakt (alletwee) moet bijna wel, want om 3 april heeft een gids de hele route gelopen, op zoek naar de meiden.
Wat je dan kan stellen is dat het apart verdwalen de kans groter maakt dat een van de twee die gids zou spotten of andersom, dat is een punt tegen de gescheiden verdwaling. Maar wat ook kan is dat de meiden totaal in "paniek" (langdurig dan, stress, etc.) op zoek waren naar eten en elkaar.
Nou, sorry, maar dat "minder paniek" met 2 mensen is niet persé waar, dat ligt een beetje aan wat voor persoon je mee hebt. Je hebt mensen die juist kalm blijven bij paniek van de ander "ok, haal diep adem, denk even na, rustig, wat gaan we doen?" Maar ik ken er ook genoeg die mee gaan panieken: "IK WEET HET OOK NIET!!" Waardoor de paniek van 1 groter wordt.
pi_143093058
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hebben we inderdaad hier besproken 2 delen terug ofzo. Daarom vroeg ik aan Baru: is het logisch dat die rijstboertjes (het was een koppel van wie de vrouw de rugzak vond) de rugzak al eerder vonden en meegenomen hebben ter bescherming tegen de regen.

Zijn antwoord: "Ik zou dat wel gedaan kunnen hebben ja".
Heb je een officiële link dat een koppel hem vond? Het staat mij bij dat een man alleen hem vond en een vrouw hem naar Boquet heeft gebracht.
pi_143093079
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nou, sorry, maar dat "minder paniek" met 2 mensen is niet persé waar, dat ligt een beetje aan wat voor persoon je mee hebt. Je hebt mensen die juist kalm blijven bij paniek van de ander "ok, haal diep adem, denk even na, rustig, wat gaan we doen?" Maar ik ken er ook genoeg die mee gaan panieken: "IK WEET HET OOK NIET!!" Waardoor de paniek van 1 groter wordt.
True. Toch lijkt het me onlogisch 7 dagen (1-8 april) in "paniek" te zijn en al die tijd totaal foute keuzes te maken. Als je samen bent. Als je alleen bent, als vrouw totaal onbekend met hiken, dat is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143093106
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:09 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze alleen aan de andere kant van de trail hebben gezocht.
'andere kant' gezien vanuit start van de trail/Boquete ?
pi_143093114
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Juist, ik wilde geen echte schedel plaatsen, juist om niet onrespectvol te zijn. Daarom dit cartoontje.
Had dan een serieus cartoontje gekozen in plaats van dit satirische misbaksel. Een vraagteken was nog netter geweest. Dit is respectloos.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:13:57 #271
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143093158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:12 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

'andere kant' gezien vanuit start van de trail/Boquete ?
Ik dacht boquete naar top mirador. Dus niet aan de andere kant van de berg waar die watervalletjes zijn.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143093160
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je een officiële link dat een koppel hem vond? Het staat mij bij dat een man alleen hem vond en een vrouw hem naar Boquet heeft gebracht.
Ik weet niet of het "officieel" genoeg is voor je, maar nu.nl meldt het op basis van uitspraken van de geachte hoogwaardigheidsbekleder Betzaida Pitti:

De rugzak is woensdag gevonden door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.
http://www.nu.nl/algemeen(...)panama-gevonden.html
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143093163
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jep, dat zou kunnen.

Als het echter om de verhoging van de beloning geweest was, zou het raar zijn 11 juni te rapporteren, die verhoging was al op 30 april.
Volgens de berichtgeving toen hebben ze hem weggebracht toen ze hoorden van de vermissing. Dat nieuws verspreid zich niet snel in de jungle.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:14:23 #274
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143093170
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:37 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de honden nooit zo ver het gebied in geweest. Iemand die weet tot hoever ze precies zijn gegaan?
Ook zo onbegrijpelijk achteraf. Met veel bombarie wordt er een hele roedel honden overgevlogen (alsof ze daar geen honden hebben), enfin, dan zijn die honden er, maar zoeken ze alleen in het dorpspark (bij wijze van spreken) - en niet de voor de hand liggende route vanaf de Mirador naar de Bocas del Toro.
pi_143093190
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:12 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

'andere kant' gezien vanuit start van de trail/Boquete ?
De andere kant van de mirador
pi_143093204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:12 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Had dan een serieus cartoontje gekozen in plaats van dit satirische misbaksel. Een vraagteken was nog netter geweest. Dit is respectloos.
Ga ff ergens anders zeiken, er is hier genoeg te puzzelen. Jij maakt geen kaartjes, vertaalt geen Spaanse tekst en probeert niet iedereen hier te voorzien (inclusief jou, die mij beschuldigt van "niet in Colombia wonen, maar in Barcelona (WTF?)" ) van informatie.

:*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:16:26 #277
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143093245
Rustig mensen, het ging juist zo goed :P dat gehakketak op elkaar is nergens voor nodig
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143093256
welk schedel botje ze hebben gevonden is me een raadsel

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143093278
Ok, als ik het goed snap heeft dat fototoestel dus in de rugzak gezeten, die met de rivier is meegevoerd. Hoe is het in heresnaam mogelijk dat dat ding het na een aantal dagen (op 8 april) nog doet? Als je een keer je telefoon of camera in de wc of van de trap laat vallen is hij kaduuk, tenzij je heel wat goochelkuren uithaalt. Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat die camera het gewoon nog doet na een tocht op de rivier dus.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:18:10 #280
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143093296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Kortsluiting ook.
Ik dacht dat je die kortsluitingstheorie had opgegeven? :')
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:18:15 #281
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143093300
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik weet niet of het "officieel" genoeg is voor je, maar nu.nl meldt het op basis van uitspraken van de geachte hoogwaardigheidsbekleder Betzaida Pitti:

De rugzak is woensdag gevonden door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.
http://www.nu.nl/algemeen(...)panama-gevonden.html
Dit nieusbericht is van een zaterdag en ze verwijzen naar woensdag, woensdag 11 juni? Dus heeft de indiaan die tas niet zo lang gehad en heeft de tas dus twee maanden in het water gedreven. Als dit allemaal klopt.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143093319
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:17 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ok, als ik het goed snap heeft dat fototoestel dus in de rugzak gezeten, die met de rivier is meegevoerd. Hoe is het in heresnaam mogelijk dat dat ding het na een aantal dagen (op 8 april) nog doet? Als je een keer je telefoon of camera in de wc of van de trap laat vallen is hij kaduuk, tenzij je heel wat goochelkuren uithaalt. Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat die camera het gewoon nog doet na een tocht op de rivier dus.
Ik heb 2 weken geleden mijn 2 camera's verloren aan waterschade, in de Cariben, eens dus.

Maar dat door de rivier meeslepen moet NA 11 april gebeurd zijn (toen minstens 1 van de GSMs het nog deed).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:19:32 #283
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143093337
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb 2 weken geleden mijn 2 camera's verloren aan waterschade, in de Cariben, eens dus.

Maar dat door de rivier meeslepen moet NA 11 april gebeurd zijn (toen minstens 1 van de GSMs het nog deed).
Wilde ik net zeggen ja. Na de 11e ergens...
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143093344
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb 2 weken geleden mijn 2 camera's verloren aan waterschade, in de Cariben, eens dus.

Maar dat door de rivier meeslepen moet NA 11 april gebeurd zijn (toen minstens 1 van de GSMs het nog deed).
Ah ja, logisch.
pi_143093355
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:13 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik dacht boquete naar top mirador. Dus niet aan de andere kant van de berg waar die watervalletjes zijn.
Ja ok, dat dacht ik dus ook. Dus eigenlijk (achteraf gezien) de verkeerde kant. Of althans, duidelijk niet ver genoeg.
pi_143093361
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik weet niet of het "officieel" genoeg is voor je, maar nu.nl meldt het op basis van uitspraken van de geachte hoogwaardigheidsbekleder Betzaida Pitti:

De rugzak is woensdag gevonden door een indianenvrouw die met haar man op een afgelegen plek rijst verbouwde. Het stel informeerde zijn stam, Dit heeft de Panamese officier van justitie die het onderzoek in de verdwijningszaak leidt, Betzaida Pitta, bekendgemaakt.
http://www.nu.nl/algemeen(...)panama-gevonden.html
Hier een andere:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)wen-panama-gevonden/
quote:
De rugzak is gevonden in de gemeenschap Alto Romero in de regio Culebra, waar het Pianista Trial op uitkomt. Op deze wandelroute wilden Kris Kremers en Lisanne Froon vermoedelijk op 1 april gaan wandelen. Sindsdien zijn zij spoorloos. De rugzak werd aanvankelijk gesignaleerd door een indiaan die in de rivier aan het baden was. Hij alarmeerde de autoriteiten.
En als ik doorzoek kom ik steeds andere scenario's tegen. Media.. :O
pi_143093412
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:16 schreef StaceySinger het volgende:
welk schedel botje ze hebben gevonden is me een raadsel

[ afbeelding ]
Zal één dezer dagen waarschijnlijk wel duidelijk worden
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:22:49 #288
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143093442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hier een andere:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)wen-panama-gevonden/

[..]

En als ik doorzoek kom ik steeds andere scenario's tegen. Media.. :O
Echt he. Vreselijk irritant dat alles maar zo overgenomen wordt. Stiekem hoop ik dat een Peter r de Vries deze zaak oppakt en voor eens en altijd duidelijk gaat maken wat de feiten zijn.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143093453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:17 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ok, als ik het goed snap heeft dat fototoestel dus in de rugzak gezeten, die met de rivier is meegevoerd. Hoe is het in heresnaam mogelijk dat dat ding het na een aantal dagen (op 8 april) nog doet? Als je een keer je telefoon of camera in de wc of van de trap laat vallen is hij kaduuk, tenzij je heel wat goochelkuren uithaalt. Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat die camera het gewoon nog doet na een tocht op de rivier dus.
De rugzak is pas na 8 april in de rivier beland? Het kan zijn dat de meiden tot de overstroming bij de rivier verbleven in de hoop gered te worden en drinkwater te hebben en daar zijn gebleven tot de overstroming. Misschien moesten ze toen vluchten, misschien zijn ze meegesleurd door het water. Ik heb begrepen dat zo'n bergrivier in no time aan kan zwellen
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:23:02 #290
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143093454
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik dacht dat je die kortsluitingstheorie had opgegeven? :')
Klopt, maar er zijn nieuwe gegevens die mijn kortsluitingstheorie weer mogelijk maken!

1. Aanvankelijk paste ik de kortsluiting toe op het automatisch maken van de 90 foto's met de camera, vermoedende dat dat 90 foto's waren van de binnenkant van de rugzak. Ik zat er niet ver naast - het waren 87 donkere foto's, maar dus ook 3 foto's met "takken en een rotswand".

N.B. rotswand - het is mij niet duidelijk hoe een je rotswand kunt onderscheiden van een donkere foto van rotsachtige ondergrond, waar je bijvoorbeeld op loopt.

2. Onlangs werd bekend dat er op 8 april en 11 april nog enkele malen het noodnummer is gebeld (112 of 911). Dat zou in theorie gebeurd kunnen zijn door een kortsluiting in de telefoon, zonder tussenkomst van menselijk handelen.

Ik geef toe: de kans daarop is heel klein.
pi_143093475
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ga ff ergens anders zeiken, er is hier genoeg te puzzelen. Jij maakt geen kaartjes, vertaalt geen Spaanse tekst en probeert niet iedereen hier te voorzien (inclusief jou, die mij beschuldigt van "niet in Colombia wonen, maar in Barcelona (WTF?)" ) van informatie.

:*
Je hebt gelijk dat ik geen kaartjes fabriceer op gut feeling en die dan plaats als vaststaande harde feiten. Klopt. Overigens heb ik wel stukken Spaanse tekst vertaald (laten vertalen door native speakers).
Dat ontneemt mij niet het recht om als nummero zoveel tegen je te zeggen dat je je fatsoen in de gaten moet houden. Hoeveel users moeten je daar nog op wijzen voor je eens naar jezelf gaat kijken ipv weer pagina's lang mensen af te zeiken?
pi_143093482
Deze video legt uit - de beste video die we hebben vind ik:

http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U-D1NGNMLH_
- 1:30 - dat je 5 quebradas over moet
- 4:35 - waar het spijkerbroekje is gevonden - bij de 2e kabelbrug - Angel Palacios is de vinder ervan

En nog veel meer, deze video is echt het bekijken waard (als je dat niet al gedaan hebt). Staat in de OP gelinkt bij de tijdlijn bij de vondst van het broekje.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143093490
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb 2 weken geleden mijn 2 camera's verloren aan waterschade, in de Cariben, eens dus.

Maar dat door de rivier meeslepen moet NA 11 april gebeurd zijn (toen minstens 1 van de GSMs het nog deed).
En je hebt waterafstotende rugzakken, het kan zijn dat de inhoud droog is gebleven?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:24:24 #294
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143093510
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:17 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ok, als ik het goed snap heeft dat fototoestel dus in de rugzak gezeten, die met de rivier is meegevoerd. Hoe is het in heresnaam mogelijk dat dat ding het na een aantal dagen (op 8 april) nog doet? Als je een keer je telefoon of camera in de wc of van de trap laat vallen is hij kaduuk, tenzij je heel wat goochelkuren uithaalt. Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat die camera het gewoon nog doet na een tocht op de rivier dus.
Zo'n kunststof rugzak, die nauwelijks is gevuld, is te vergelijken met een ballon. De inhoud van die ballon is redelijk goed beschermd, zowel tegen vocht als botsingen.
pi_143093512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:16 schreef StaceySinger het volgende:
welk schedel botje ze hebben gevonden is me een raadsel

[ afbeelding ]
Als je er hard op slaat kan je uit een hoop stukjes kiezen. ;(
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:24:37 #296
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143093522
quote:
4s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:23 schreef El_Matador het volgende:
Deze video legt uit - de beste video die we hebben vind ik:

http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U-D1NGNMLH_
- 1:30 - dat je 5 quebradas over moet
- 4:35 - waar het spijkerbroekje is gevonden - bij de 2e kabelbrug - Angel Palacios is de vinder ervan

En nog veel meer, deze video is echt het bekijken waard (als je dat niet al gedaan hebt). Staat in de OP gelinkt bij de tijdlijn bij de vondst van het broekje.
Die ga ik thuis es ff kijken, thnx.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143093549
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:17 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ok, als ik het goed snap heeft dat fototoestel dus in de rugzak gezeten, die met de rivier is meegevoerd. Hoe is het in heresnaam mogelijk dat dat ding het na een aantal dagen (op 8 april) nog doet? Als je een keer je telefoon of camera in de wc of van de trap laat vallen is hij kaduuk, tenzij je heel wat goochelkuren uithaalt. Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat die camera het gewoon nog doet na een tocht op de rivier dus.
Euhh.. Pas na 11 april in het water gekomen?
pi_143093556
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb 2 weken geleden mijn 2 camera's verloren aan waterschade, in de Cariben, eens dus.

Maar dat door de rivier meeslepen moet NA 11 april gebeurd zijn (toen minstens 1 van de GSMs het nog deed).
Maar wacht ff. Dan kunnen de foto's van 8 april dus niet 'per ongeluk' zijn ontstaan in de rugzak die in de rivier drijft. Immers, de telefoon (ook gevonden in de tas) is op 11 april nog gebruikt.

Klopt het wat ik zeg of zie ik het niet helder meer nu en moet ik even afstand nemen....
pi_143093578
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:25 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Maar wacht ff. Dan kunnen de foto's van 8 april dus niet 'per ongeluk' zijn ontstaan in de rugzak die in de rivier drijft. Immers, de telefoon (ook gevonden in de tas) is op 11 april nog gebruikt.
Precies.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143093624
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ga ff ergens anders zeiken, er is hier genoeg te puzzelen. Jij maakt geen kaartjes, vertaalt geen Spaanse tekst en probeert niet iedereen hier te voorzien (inclusief jou, die mij beschuldigt van "niet in Colombia wonen, maar in Barcelona (WTF?)" ) van informatie.

:*
Doe even normaal met je grote muil
pi_143093632
vol
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')