abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143089564
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam nuttig genoeg om op de foto te zetten als je iedere dag in paniek 112 en 911 aan het bellen bent? En dus nog een werkende camera hebt ook.

Mijn god, denk na.
Dank voor de tip. Was ik nog niet mee begonnen maar dat ga ik vanaf NU doen.
pi_143089591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:18 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Zou zeker kunnen.
Op zich wel, maar welke helikopter vliegt 's nachts van 01:00-04:00 over een gebied?

Als het is om de meiden te vinden in het donker (meer kans iets te zien wellicht) zou die ook om 20:00 kunnen vliegen, niet om 01:00.

Bovendien waren de ouders die nacht/ochtend aangekomen in Boquete. Neem niet aan dat Search & Rescue teams precies in die nacht met een helikopter zouden overvliegen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143089612
Na 49 topics te hebben meegelezen toch ook maar 5cents in de groep gooien. Het valt mij op dat iedereen ervan uit gaat dat de L&K nog een flink aantal dagen geleefd hebben in de jungle. Dit wordt alleen onderbouwd uit de noodoproepen die gedaan zijn.

Maar als ik naar de voorbereiding van deze tocht kijk, kan ik mij dit niet voorstellen. Ze hadden niet eens de meest noodzakelijke zaken bij zich om een tocht te maken. Geen regenkleding, geen lange broek, geen muggenmiddel, geen mes. Ook de hoeveelheid water is veel te weinig voor een dergelijke tocht. Verder zijn ze nooit buiten Europa geweest en hadden geen flauw idee waar goed water in een jungle te halen valt.
Zonder eten kun je het een lange tijd volhouden, maar zonder water slechts 3 dagen. Als ze dan toch water uit een rivier hebben gedronken is de kans heel erg groot dat je zo ziek als een hond wordt. Het vochtverlies wordt dan nog groter, tel erbij op dat je flink zweet en dat je ook niets aan mineralen binnenkrijgt. Ik geloof er niet zo hard in dat ze zelf de latere noodoproepen hebben gedaan en de foto's gemaakt. Ik denk dat dit de vinder van de rugzak is geweest.
pi_143089619
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoes kan open geweest zijn, camera is zo geactiveerd, schuifknopje als het goed is. Meeste foto's donker, sommige minder donker omdat toen het daglicht wat meer in de tas kwam. Het lijkt mij goed mogelijk.
welnee, een rugzak die de rivier afstroomt tegen rotsen aanbeukt en zo de sluiter activeert en ook nog open was en de camera open en bloot in de rugzak lag en dus foto's kon maken zonder eruit te vallen of kapot te gaan? ongeloofwaardig.
pi_143089620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam nuttig genoeg om op de foto te zetten als je iedere dag in paniek 112 en 911 aan het bellen bent? En dus nog een werkende camera hebt ook.

Mijn god, denk na.
Laat dat 'paniek' maar weg. Paniek duurt hooguit 1,5 uur stond in de link die ik eerder plaatste.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:22:04 #156
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143089629
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:19 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

' s nachts?
Nja, ik laat even in het midden of het een reddings- of zoekactie betreft. Maar wie weet vloog er iets over. Vliegtuigje, helicopter. Geen idee. 3 uur lang is wel wat te lang, zeker in de nacht. Maargoed. Het principe van aandacht trekken met die flitser is best geloofwaardig.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:22:24 #157
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143089638
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:07 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Eens. Die plek van die rotswand zou namelijk wel eens de laatste plek kunnen zijn waar ze zijn geweest.
precies. Het toestel is daar geweest, met of zonder kris en of lisanne. Je wilt in elk geval die plek onderzoeken om daarachter te komen.
pi_143089651
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:14 schreef VaLkyRie het volgende:
Ik denk toch niet dat de noodoproep van 16:30 alleen maar zou gaan om verdwaald zijn. Me dunkt dat ze weten dat ze gewoon terug die berg op moeten om weer bij de beschaving te komen + dat er nog genoeg licht was om een heel eind die berg op te komen. Als je al belt omdat je verdwaald bent, dan denk ik dat je dat doet als het al gaat schemeren. Bij geen bereik, ja dan moet je de nacht in de jungle doorbrengen en ga je bij het eerst licht alsnog die berg op.

Die noodoproep kan mijns inziens alleen tot stand komen door iets onverwachts, zoals een slangenbeet of een ongeluk. Zelfs een misdrijf vind ik dan niet logisch, want dan ga je niet zitten bellen. Denk niet dat de overvaller/verkrachter ff wacht om te zien of je bereik hebt. Sowieso is een misdrijf niet heel logisch, want blijkbaar hebben ze die telefoons nog 11 dagen in bezit gehad. Het kan dat de dader(s) zelf hebben gebeld om een dwaalspoor te leggen, maar dat vind ik wat vergezocht. Plus dat ze dan waarschijnlijk geen 112 bellen.

Juist een ongeluk en beperkte mobiliteit is aannemelijk omdat ze dan én wellicht de berg niet meer op konden én weinig afstand hebben kunnen afleggen. Want heel ver zijn ze ook niet gekomen als ik die afstanden en tijden van die gids mag geloven. Blijft een raadsel waarom er niet gewoon één terug is gegaan die berg op en richting Boquete.
Eens. En wat betreft laatste punt. Toch de angst om elkaar in de steek te laten en hoe dan ook bij elkaar te willen blijven (en met de gedachte/verwachting dat ze snel gered zullen worden)
pi_143089652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:19 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Dat verhaal over die gids die de route zou hebben gelopen is volgens mij nergens bevestigd.
De ouders bevestigen het, zie nieuwe tijdlijn 7 april, OP.

quote:
en hoe getrouw is die verklaring, gezien de eerdere getuigenverklaringen die achteraf niet bleken te kloppen?
Dat is en blijft altijd de vraag, zeker in deze zaak.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143089669
waarom zou een vinder van een rugzak 90 foto's maken zonder scherp te stellen midden in de nacht over een periode van 3 uur. En waarom zou deze vinder bellen met 112 en 911?
pi_143089711
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:20 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dank voor de tip. Was ik nog niet mee begonnen maar dat ga ik vanaf NU doen.
Doe geen moeite, lukt je toch niet.
pi_143089760
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:19 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

' s nachts?
Volgens mij zijn er sowieso geen zoektochten (met helikopters) geweest s' nachts.
Sluit natuurlijk niet uit dat er s' nachts wel een helikopter heeft gevlogen die ze gehoord hebben.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:25:59 #163
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143089766
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:21 schreef Rubella het volgende:
Ik geloof er niet zo hard in dat ze zelf de latere noodoproepen hebben gedaan en de foto's gemaakt. Ik denk dat dit de vinder van de rugzak is geweest.
Dus deze vinder heeft alle noodoproepen van 1 tot en met 11 april gedaan, en daarna pas de vondst ergens heen gebracht?
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143089777
Kan zijn dat hij/zij niet bekend is met dergelijke apparatuur en gaat pielen. Beetje op knopjes drukken, hier aan draaien, daar aan draaien.
pi_143089803
quote:
Na 49 topics te hebben meegelezen toch ook maar 5cents in de groep gooien. Het valt mij op dat iedereen ervan uit gaat dat de L&K nog een flink aantal dagen geleefd hebben in de jungle. Dit wordt alleen onderbouwd uit de noodoproepen die gedaan zijn.

Maar als ik naar de voorbereiding van deze tocht kijk, kan ik mij dit niet voorstellen. Ze hadden niet eens de meest noodzakelijke zaken bij zich om een tocht te maken. Geen regenkleding, geen lange broek, geen muggenmiddel, geen mes. Ook de hoeveelheid water is veel te weinig voor een dergelijke tocht. Verder zijn ze nooit buiten Europa geweest en hadden geen flauw idee waar goed water in een jungle te halen valt.
Zonder eten kun je het een lange tijd volhouden, maar zonder water slechts 3 dagen. Als ze dan toch water uit een rivier hebben gedronken is de kans heel erg groot dat je zo ziek als een hond wordt. Het vochtverlies wordt dan nog groter, tel erbij op dat je flink zweet en dat je ook niets aan mineralen binnenkrijgt. Ik geloof er niet zo hard in dat ze zelf de latere noodoproepen hebben gedaan en de foto's gemaakt. Ik denk dat dit de vinder van de rugzak is geweest.
Welkom.

Eens over de voorbereiding, maar ja, je moet overleven, beter dan doodgaan. Het is een helse tocht, 10 dagen in die vochtige jungle, eens.

De vinder van de rugzak zou midden in de nacht "foto's" gemaakt hebben van de sterren/donker iets, een rotswand en takken? Dat vind ik veel vreemder.
De vinder weet bovendien dat daar geen bereik is, want de vinder moet een lokaal persoon zijn. Die zou niet meerdere oproepen doen, en zeker niet 3 dagen later.
Bovendien zou de vinder de rugzak dan moeten aanbieden aan de rijstboertjes?

In mijn ogen zijn juist die "foto's" en de noodoproepen tekenen van meiden in totale stress, niet iemand die rustig een rugzak vindt en foto's gaat zitten maken. En zowel, dan zeker geen 90...

pi_143089823
[..]

Dus deze vinder heeft alle noodoproepen van 1 tot en met 11 april gedaan, en daarna pas de vondst ergens heen gebracht?
[/quote]

Zoiets ja. Tot bekend werd dat de gevonden rugzak aan 2 verdwenen vrouwen toebehoorde.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:28:02 #167
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143089838
quote:

Ik verwacht niet dat een derde partij 112 belt, maargoed dan nog. Graag blijf ik weg bij de waterdiscussie, die hebben we wel uitvoerig gehad nu, maar dat hoeft niet een probleem te zijn in een nevelwoud. Veel condens overal en stromend water kan dan wel ziekmakend zijn, maar niet zo snel als stilstaand.

11+ dagen is vrij lang, eens, maar het waren jonge meiden die, voorzover ik kan beredeneren, ook niet kilometers elke dag hebben gelopen. Dan waren ze verder gekomen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143089886
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:17 schreef El_Matador het volgende:
Trouwens; dat ze van het pad zijn afgeraakt (alletwee) moet bijna wel, want om 3 april heeft een gids de hele route gelopen, op zoek naar de meiden.
Is dat wel zo? In de berichten daarover wordt steeds gezegd: "Op 3 april". Maar die hele route duurt voor een ervaren hiker 3-5 dagen. Dan is "3 april" toch niet logisch? Dan zeg je toch: "Van 3 tot 8 april"?
Ik denk dus niet dat die gids de hele route heeft gelopen. Hij kan prima omgekeerd zijn vlak voor hij de meiden op de trail gevonden zou hebben.
Vreemd is wel dat hij de broek niet gezien heeft en zoekteams na hem ook niet. Naar wat ik begrepen heb is de broek pas gevonden ná alle andere al onderzochte resten.
pi_143089906
Misschien was 1 van de meiden zwanger van een jongen in het hostel en hebben ze zich kunnen voeden met moedermelk.

Dit zou ook gelijk de bh in de rugzak verklaren.
pi_143089934
Het zullen toch altijd wel speculaties blijven, wat er precies gebeurt is zullen we toch nooit weten
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_143089948
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:28 schreef VaLkyRie het volgende:

11+ dagen is vrij lang, eens, maar het waren jonge meiden die, voorzover ik kan beredeneren, ook niet kilometers elke dag hebben gelopen. Dan waren ze verder gekomen.
Dat is het inderdaad. Ze zijn niet ver gekomen. Maar wel langs een "bekende" rivier gevonden. In mijn ogen is het niet logisch dat ze dan niet terug hebben kunnen komen. Behalve als ze beiden (snel) gewond waren.

In 11 dagen en nachten heb je -zeker samen- een hele hoop tijd om na te denken. In 8/11 dagen apart heb je daar veel minder kans op, door de grotere stress (langdurige paniek, wat inderdaad een kortstondige toestand is).

pi_143090005
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:27 schreef Rubella het volgende:
[..]

Zoiets ja. Tot bekend werd dat de gevonden rugzak aan 2 verdwenen vrouwen toebehoorde.
[/quote]

Dan zouden ze dus heel snel overleden moeten zijn en de rugzak gevonden zijn door iemand zijn die later (de rugzak) dan weer in de buurt van hun botresten opduikt?
pi_143090006
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:27 schreef Rubella het volgende:
[..]

[/quote]

En deze vinder ging toen zowel het lokale als het Europese noodnummer bellen, een paar dagen lang.

Uh, oke.
pi_143090028
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:18 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoes kan open geweest zijn, camera is zo geactiveerd, schuifknopje als het goed is. Meeste foto's donker, sommige minder donker omdat toen het daglicht wat meer in de tas kwam. Het lijkt mij goed mogelijk.
Hoe zie jij zo'n hoesje? Ik ken alleen van die exemplaren waar je de camera inschuift.
pi_143090031
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:28 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat een derde partij 112 belt, maargoed dan nog. Graag blijf ik weg bij de waterdiscussie, die hebben we wel uitvoerig gehad nu, maar dat hoeft niet een probleem te zijn in een nevelwoud. Veel condens overal en stromend water kan dan wel ziekmakend zijn, maar niet zo snel als stilstaand.

Ok, ze waren jong en gezond, maar een flinke buikloop kan goed verzwakken. De afstanden die je dan kan afleggen worden kleiner. Niet voor niets nemen vakantiegangers orisel en andere troep mee om in te nemen bij diarree.
Maar 's morgens hadden ze hele ladingen muggenmiddelen gekocht. Die zijn niet in de rugzak gevonden en ook op de kamer was niet zo snel iets te zien. Waar is dat gebleven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')