Dat zou wel lekker handig zijn ja, om de batterij van je enige mogelijkheid tot contact met de buitenwereld te gebruiken voor het schieten van enkele gave selfiesquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:00 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Het zou nog kunnen dat er foto's gemaakt zijn in de tussentijd met hun telefoons (ipv de camera die ze alleen gebruikt hebben voor de toeristische foto's toen alles nog goed was) alleen is dat (nog) niet bekend gemaakt.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen. Inderdaad door het terrein, kan ook. Door wilde dieren in combinatie met een paniekreactie, door iets zou het gebeurd moeten zijn, binnen mijn scenario uiteraard.
Ik verwacht dat als de dames de hele tijd bij elkaar gebleven zouden zijn dat:
- er "slimmere" keuzes gemaakt zouden worden - er is ruimte voor reflectie, discussie, met zijn tweeen weet je meer dan alleen
Veronderstelling, nergens op gebaseerd.
- er foto's gemaakt zouden worden tussen 1 april en 8 april - blijkbaar had de camera nog voldoende batterij en "geheugenkaartje vol" vind ik anno 2014 een totaal onlogische redenering, bovendien kan je dan de foto's van Bocas wissen en niet die belangrijke die je tussen 1 en 8 april gemaakt heb
Veronderstelling: waarom zouden twee meiden in nood foto's maken? Dat jij zoiets zou doen zegt meer over jou dan over hen.
- waarom Kris van Lisanne+rugzak weg en niet andersom; ik beschouw Kris als de meest doortastende van de twee, ze heeft iets meer hike-ervaring en zie haar eerder overleven zonder de rugzak dan dat Lisanne dat zou kunnen, bovendien het broekje
Veronderstelling gebaseerd op niets
- het zou ook andersom kunnen zijn (de logica dat Lisanne met Kris' telefoon belt is raar, helemaal mee eens), maar twee van zulke verhalen typen was me vannacht iets te gortig
Volgens mij heeft vrijwel iedereen een code op zijn telefoon, weten de meiden elkaars codes?
- de foto's op 8 april (zoals we voor de EenVandaag uitzending al wisten) kan ik me voorstellen, hoe je dan pas 3 dagen later, op 11 april pas weer een noodoproep doet, vind ik heul vreemd
Niet vreemd, De hele situatie is immers abnormaal.
- alle spullen zaten netjes in de rugzak, in elk scenario is dat vreemd, maar het is een mogelijkheid om te verklaren waarom. de eerste noodoproep om 16:30 kan uit verdwaling zijn, maar er zou iets gebeurd moeten zijn. Als het puur een ongeluk van een van de twee zou zijn en de meiden zouden bij elkaar zijn, zou teruglopen om bereik te halen veel logischer zijn, dat je op de Mirador bereik hebt wisten de meiden misschien niet, maar samen zouden ze wel makkelijker op dat idee gekomen zijn dan als je alleen bent
Veronderstelling gebaseerd op de aanname dat men wist dat er bovenop bereik was, waarom zouden ze dit weten? En veronderstelling die er vanuit gaat dat er 1 alleen gelaten kon worden.
- ik ben het met Peter R. de Vries (een man die een schat aan ervaring heeft en zeer doortastend en gedreven is) dat een misdrijf niet logischer is dan een "verdwaling" (in mijn scenario dus een dubbele verdwaling). Hij zou juist een misdaadscenario niet uitsluiten vanuit zijn ervaring en interessegebied, maar ziet er geen aanwijzingen voor en met een misdaadscenario zijn ook de vele 911-oproepen niet logisch. Een smartphone verstop je niet in het geval van een ontvoering, een ontvoerder zal die telefoons innemen.
Eens, zowaar
- En in elk misdaadscenario is makkelijk geld in een rugzak laten zitten ook vreemd
Eens,
- Sowieso die rugzak laten staan is vreemd bij een misdrijf: Ockhams scheermes; sporen uitwissen is veel makkelijker en veiliger dan dwaalsporen gaan uitzetten.
Eens
Wat in ieder geval niet zo is, is dat de spulletjes verspreid lagen. Niet "laatste meid met telefoon strompelt door de jungle en probeert overal te bellen".quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:59 schreef SuperFokker het volgende:
Hoezo wordt er trouwens steeds gezegd dat alle spulletjes nog zo netjes in de rugzak zaten?
Op basis waarvan?
Dit zegt helaas voor ons onvoldoende. Het enige lichaam wat er lag waar een tijd bij werd genoemd is 2 weken en dat lichaam was nog volledig intact. Het is mij ook onbekend of tempratuur en luchtvochtigheid overeenkomen. Dan is er ook nog een kans dat in Panama aaseters, groter dan insecten een rol kunnen spelen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:30 schreef StaceySinger het volgende:
The Body Farm - Study of Human Decomposition
bron: http://www.prensa.com/uho(...)ndesas-panama/369697quote:Falta, por ejemplo, conocer a quién corresponden unas osamentas encontradas la semana pasada, así como el contenido de los celulares hallados por los indígenas en Bocas del Toro.
en die rotswand ook in de rugzak?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:02 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Allemaal door het gehutsekluts in die rivier, ik zie dat wel als een mogelijkheid. Die tak zal misschien iets in de rugzak zijn geweest, verkeerde interpretatie. Daarom zou ik die foto's graag willen zien.
En dan weten we meteen dat de rugzak minstens drie uur door de rivier heeft geklutst.
Wie heeft het over gave selfies?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat zou wel lekker handig zijn ja, om de batterij van je enige mogelijkheid tot contact met de buitenwereld te gebruiken voor het schieten van enkele gave selfies
serieus??quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:04 schreef Mani89 het volgende:
Misschien heeft iemand van ons in dit topic de vaardigheden om mobieltjes te hacken? Dan kunnen we kijken of er nog foto's op staan enzo.
De camera zit in een hoes in de tas.. en vaak moet een camera eerst geactiveerd worden voor je er iets mee kunt. Dat lijkt mij dus hoogst onwaarschijnlijk. Plus dat op 3 foto's wel iets te zien is. Dus de camera is in die fotosessie uit de hoes en uit de tas geweest.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 14:55 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zijn die foto's over een tijdspanne van drie uur genomen? Als die tas door de rivier is meegevoerd en daar zouden slijtsporen op wijzen, is het dan niet goed mogelijk dat om de zoveel tijd door het stoten tegen rotsen e.d. foto's zijn afgeklikt? Uiteindelijk is die tas blijven haken tussen twee rotsen en is het klikken gestopt.
Je antwoorden zijn zo wel heel lastig te lezen. Maar ik ga mijn best doen om ze er tussenuit te pikken.quote:
Wat is er in godsnaam nuttig genoeg om op de foto te zetten als je iedere dag in paniek 112 en 911 aan het bellen bent? En dus nog een werkende camera hebt ook.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:10 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Wie heeft het over gave selfies?
En kunnen niet navigeren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
want? vrouwen zijn per definitie irrationeel?
Wel. Als je samen bent:quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Veronderstelling, nergens op gebaseerd.
Wat ik al zei; dat kan verschillende motivaties hebben; het willen terugvinden van een pad, een ongeluk fotograferen (nee, niet uit sensatie, maar uit medisch oogpunt; met een foto kan je iemand tonen wat er gebeurd is), herkenningspunten fotograferen, hun laatste rustplaats (neem niet aan dat beide meiden samen tegelijk overleden, de beldata is ook vreemd daarbij).quote:Veronderstelling: waarom zouden twee meiden in nood foto's maken? Dat jij zoiets zou doen zegt meer over jou dan over hen.
Niet op "niets". Op basis van gut feeling.quote:Veronderstelling gebaseerd op niets
Dat weten we niet inderdaad, maar ik heb geen code op mijn telefoon. Er zijn meer mensen die dat niet hebben.quote:Volgens mij heeft vrijwel iedereen een code op zijn telefoon, weten de meiden elkaars codes?
Tuurlijk, maar daarom zoek ik ook een verklaring.quote:Niet vreemd, De hele situatie is immers abnormaal.
Het is het meest logische. Ze weten in ieder geval dat ze op de Mirador het veiligst zijn:quote:Veronderstelling gebaseerd op de aanname dat men wist dat er bovenop bereik was, waarom zouden ze dit weten? En veronderstelling die er vanuit gaat dat er 1 alleen gelaten kon worden.
Ja sorry, ik had ze even moeten vet drukkenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:12 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Je antwoorden zijn zo wel heel lastig te lezen. Maar ik ga mijn best doen om ze er tussenuit te pikken.
Hoes kan open geweest zijn, camera is zo geactiveerd, schuifknopje als het goed is. Meeste foto's donker, sommige minder donker omdat toen het daglicht wat meer in de tas kwam. Het lijkt mij goed mogelijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De camera zit in een hoes in de tas.. en vaak moet een camera eerst geactiveerd worden voor je er iets mee kunt. Dat lijkt mij dus hoogst onwaarschijnlijk. Plus dat op 3 foto's wel iets te zien is. Dus de camera is in die fotosessie uit de hoes en uit de tas geweest.
Eens. Ga er vanuit dat ze zelf ook langs de rivier (oever) zijn overleden en na verloop van tijd door het stijgende water de resten zijn verplaatst.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:07 schreef El_Matador het volgende:
De rugzak is m.i. niet (ver) getransporteerd door de rivier, want de zonnebrillen zijn onbeschadigd en over de telefoons hebben we in ieder geval niet gehoord dat ze beschadigd zijn (zijn heel delicate dingen die smartphones).
Regenrivieren, zeker als ze 2 maanden de tijd hebben, in een rivier met veel uitstekende rotsen zouden de inhoud beschadigen. De rugzak zou op (te) magische wijze tussen alle rotsen door moeten laveren om niets te beschadigen. Die kans is superklein. Te klein, verwacht ik.
Zou zeker kunnen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:16 schreef TLC het volgende:
Kan het niet zijn dat een van die meisjes de flitser van de camera wilde gebruiken om een overvliegende helicopter te waarschuwen ? Ik weet niet of ze ook in het donker hebben gezocht met schijnwerpers of zo
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:08 schreef Domnivoor het volgende:
Jerome van Passel heeft gisteren nog verklaard dat ze de gegevens van de telefoons niet hebben.
[..]
bron: http://www.prensa.com/uho(...)ndesas-panama/369697
Het lijkt me dat de belangrijkste aanwijzingen op de telefoons te vinden zijn, anders zouden de Panamese autoriteiten dat niet achterhouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |