abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143076722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:10 schreef Domnivoor het volgende:
The point of no return

De nieuwe tijdlijn verklaart de eerste noodoproep, zonder dat je hoeft te denken aan ontvoering, orgaanroof, ongelukken, verkrachting, UFO's of wat dan ook:

10:45 vertrek vanaf het beginpunt van de Pianista
13:00 Ze bereiken de Mirador en maken wat vrolijke foto's
14:00 eerste quebrada, laatste foto van Kris
14:15 tweede quebrada. Hier gaan ze twijfelen of ze wel de juiste kant op lopen dus ze lopen snel door zonder een foto te maken.
14:45 Vanaf dit moment kunnen ze niet meer dezelfde weg teruglopen en voor zonsondergang terug zijn bij het beginpunt van El Pianista.
16:30 Nu realiseren ze zich dat ze niet meer terugkunnen, en dat ze in de verkeerde richting lopen. Ze zien het niet zitten om in de jungle te overnachten en proberen het alarmnummer te bellen.
18:40 Zonsondergang
Klinkt plausibel maar....

Zou je in zo'n geval er niet eerder voor kiezen dezelfde weg terug te lopen (ook al weet je dat je dan een deel in het donker moet lopen) in plaats van een onbekende weg verder lopen?
pi_143076725
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:08 schreef jackie12 het volgende:
Ik heb 4 scenarios.

[..]

Pfff had 4 scenarios. Ongeluk, slangebeet, verdwalen en misdrijf. de eerste 2 zaten al in de prullenbak de derde al bijna maar ik krijg dat misdaadscenario ook niet rond. Word er gek van! haha
ok 2 scenarios die nog niet zijn genoemd
1 Lisanne is gegrepen door een gek, Kris niet en is in paniek de jungle in gevlucht, is verdwaald en heeft het nog minimaal 10 dagen overleefd (klopt niet met de gevonden resten he?)
2 ze hebben ruzie gekregen
Jackie, ik vind je "sensatiezucht" (zoals bepaalde dominees het zullen omschrijven) prachtig om te lezen en je bent scherp.

Maar je benadering is niet de mijne. Als je uitgaat van een scenario zonder eerst de feiten op een rijtje te hebben, kom je altijd in de problemen.

Een scenario volgt juist UIT de feiten, niet "de feiten in een scenario passen". Maar goed dat is misschien mijn wetenschappelijke insteek, het is nergens bedoeld als aanval op je.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143076787
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:09 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

de meeste camera's doen dit. Vooral als jeniet focust, of als je object ver weg is en het is heel donker, dan maakt 'ie een soort van voorflitsjes
Maar dan zou je de accu dus flink mee kunnen sparen...sowieso hoop ik dat ze eventuele verwijderde foto's ook terug proberen te halen.. ( het is mij een paar jaar geleden zelfs gelukt om dat te doen ).
pi_143076792
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:14 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Zou je in zo'n geval er niet eerder voor kiezen dezelfde weg terug te lopen (ook al weet je dat je dan een deel in het donker moet lopen) in plaats van een onbekende weg verder lopen?
dat hoeft niet altijd mogelijk te zijn, bijvoorbeeld als ze een stuk naar beneden gevallen zijn. ik kan me in zo'n situatie voorstellen dat je niet de steilste kant omhoog kiest, maar een makkelijker pad erlangs probeert te zoeken.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:19:26 #155
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143076814
quote:
The point of no return

De nieuwe tijdlijn verklaart de eerste noodoproep, zonder dat je hoeft te denken aan ontvoering, orgaanroof, ongelukken, verkrachting, UFO's of wat dan ook:

14:15 tweede quebrada. Hier gaan ze twijfelen of ze wel de juiste kant op lopen dus ze lopen snel door zonder een foto te maken.
14:45 Vanaf dit moment kunnen ze niet meer dezelfde weg teruglopen en voor zonsondergang terug zijn bij het beginpunt van El Pianista.
16:30 Nu realiseren ze zich dat ze niet meer terugkunnen, en dat ze in de verkeerde richting lopen. Ze zien het niet zitten om in de jungle te overnachten en proberen het alarmnummer te bellen.
Goed schema.

Uit de laatste foto van 14.00 blijkt ook dat ze (Kris in elk geval) geen besef hadden van risico's. Ze hadden op dat moment al geen telefonisch bereik meer, maar realiseerden zich dat vermoedelijk niet. Wel gaat ze (Kris) leuk op een gladde steen in een bergbeek poseren. Een uitglijder is zo gemaakt, een been is zo gebroken.

Dom en naïef, moet ik helaas constateren.
pi_143076836
quote:
The point of no return

Ik vrees inderdaad dat de ouders teveel op hun eigen scenario hebben gericht. "Mijn dochter kan niet verdwalen". Wellicht als je dat pad rustig, in je eentje afloopt (met GPS/kaart voor de veiligheid, je wil niet naast je dochter in het stuwmeer terechtkomen), dat het heul anders is.

Nu werden ze vergezeld door Sinaproc (spanning was om te snijden tussen de ouders en hen, ook geen gesprekken zeiden ze op het filmpje) en de gidsen die ook hun eigen visie hebben en die zullen volgen.

Je "moet" er juist net als de meiden, volledig onbekend met het terrein gaan kijken.

Je verhaal is prima. Er moet ergens een punt zijn op 2-2,5 uur lopen vanaf de 1e quebrada waar je dus WEL kan verdwalen (i.e. van het pad afraken).

Heenlopen is ook anders dan teruglopen. Wat als je een Ysplitsing hebt en je komt uit de ene poot van de Y en loopt richting de eindpoot en dan ga je terug en neem je per ongeluk een pad/opener stuk wat de andere poot van de Y is.

Zo kan je best verdwalen, maar zo zijn de ouders er niet ingegaan. Pa Kremers is de meest dominante van de 4 ouders zo lijkt (nog lang niet zo dominant als Mata, de onfatsoenlijke vrouwenhater of course :+ ), en had zijn scenario al klaar. Zijn vrouw remt hem wat af (live op video!, die grot), maar als je niet met die open blik het pad afloopt, maar vergezeld door vele experts daar, ja, dan verdwaal je niet.

De ouders "moeten" het stuk zonder gidsen gaan lopen en elke "rare"/mogelijke splitsing checken...
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143076837
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weer belangrijk nieuws. Die rots kan niet op het pad gefotografeerd zijn. Rood gesteente werd gezegd.

Geeft aan dat ze flink verdwaald waren en dat is ook logisch. Waar de resten zijn gevonden tot nog toe is ook niet het El Pianista pad, dat loopt daar ten oosten van, langs Alto Romero. Dat staat duidelijk in miura's kaartje.
Ho wacht, dat klopt niet. Mijn oude kaartjes kloppen niet helemaal. Die zijn namelijk deels gebaseerd op de kaart van het zoekteam van 14 april en die bevatte helaas foute informatie. Alto Romero is daar fout aangegeven. En ook het Pianista pad of beter, Camino de Culebra, loopt daarop (waarschijnlijk) niet goed. De Camino de Culebra loopt langs de kabelbruggen over de rivier(armen).

Alto Romero is niet 1 settlement, maar een gebiedje rond de Rio Velorio op mijn meest recente kaartje.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:26:54 #158
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143076916
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Wel gaat ze (Kris) leuk op een gladde steen in een bergbeek poseren. Een uitglijder is zo gemaakt, een been is zo gebroken.
Het lijkt inderdaad heel aannemelijk dat 1 van de twee letsel heeft opgelopen twee uur over de top, waardoor ze niet meer mobiel is.

Het zou logisch zijn dat de ander dan terugloopt naar de top en verder en hulp gaat halen, tenzij de ander echt panisch wordt van de gedachte, alleen te worden gelaten, mogelijk in het duister in de jungle etc. Of al moeite heeft het bewustzijn te behouden.

Maar met de noodoproep zo vlak na de top moet het toch nog mogelijk zijn de weg terug te vinden.. met hoogstens een paar y-splitsingen. Ook al zal het steil en glibberig zijn. Maar ze zullen dan toch bij elkaar gebleven zijn en bergafwaarts door zijn gegaan, in de hoop iemand tegen te komen wellicht.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:27:27 #159
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143076923
--knip--
pi_143076927
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:20 schreef El_Matador het volgende:
De ouders "moeten" het stuk zonder gidsen gaan lopen en elke "rare"/mogelijke splitsing checken...
Op zich is het wel logisch natuurlijk, het is nou eenmaal niet geheel na te bootsen.
Als je die ouders alleen laat lopen verdwalen die straks ook nog en zijn we nog verder van huis.

Probleem is volgens mij meer dat de ouders er, logischerwijs, met andere ogen naar kijken. Die zijn niet 'objectief en zijn toch 'gekleurd' in hun gedachtes en aannames. De gidsen kennen het gebied neem ik aan op hun duimpje (soort van) dus die denken ook anders dan je als 'normale toerist' daar zou lopen.

Zou er wel een paar onderzoeksjournalisten willen zien. Vrijwilligers?
pi_143076931
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Goed schema.

Uit de laatste foto van 14.00 blijkt ook dat ze (Kris in elk geval) geen besef hadden van risico's. Ze hadden op dat moment al geen telefonisch bereik meer, maar realiseerden zich dat vermoedelijk niet. Wel gaat ze (Kris) leuk op een gladde steen in een bergbeek poseren. Een uitglijder is zo gemaakt, een been is zo gebroken.

Dom en naïef, moet ik helaas constateren.
Mwah, vind ik iets te makkelijk, maar goed, jouw mening.

Geen bereik is geen probleem (we hebben als homo sapiens zo'n 99.985 jaar zonder gedaan), en vrolijk fotootjes maken ook niet. Wat me een groter probleem lijkt is dat de meiden echt nul richtinggevoel lijken te hebben. Heel normaal voor vrouwen (Schnautzer zal nu zeggen dat ik een malafide vrouwenhater ben, nou, doe es een leuke enquete of live test, zou ik zeggen...).

911 bellen als je verdwaald bent lijkt me ook iets te gortig.

Ze weten ongeveer hoe lang ze erover gedaan hebben van Il Pianista naar de 1e quebrada (~3:15). Ik heb aan Baru gevraagd hoe ver het naar de tweede quebrada was (die ik niet op de kaart ken), maar zijn antwoord was wat moeilijk, wilde niet teveel pushen.

Zeg dat het een half uurtje is, of volgens het schema van Domnivoor iets van 15-45. Dan weten ze dat ze nog minstens (bergop duurt langer) 4 uur terugmoeten. Dan is 16:30 lichtelijk laat om te gaan bellen "uit verdwaling".

Ze waren al 2 weken in Panama en 2 dagen in Boquete dus weten ongeveer hoe laat de zon onder gaat (aan de Caribische kant van de berg wordt het sneller donker door de zon die in het westen achter de Continental Divide zakt), dus dat kan het niet zijn.

Ze moeten al eerder verdwaald zijn dan 16:30, gezien de tijdsduur die ze terug moesten lopen.

Check alle mogelijke Y-splitsingen, familie Kremers, en echt allemaal. Met een open blik, en niet met een misdrijfscenario in het hoofd.

pi_143076951
Ik heb al die tijd (en lees al mijn posts en vragen maar terug) dat ik niet geloofde in een verdwaalscenario omdat de meiden dan "iets "achter zouden hebben gelaten voor de achterblijvers. Nadat bekend werd uit de rugzak dat dat niet zo was en een ongeluk voor mij uitgesloten was lag voor mij het misdrijfscenario nog veel meer voor de hand.
Echter, na alle informatie die er nu is ,(ook van vandaag) is voor mij een verdwaalscenario nog steeds niet logisch maar een misdrijfscenario nog onlogischer.Niet dat ze niet gegrepen kunnen zijn maar dan klopt het bellen in de dagen daarna naar 911, de vindplaats van de rugzak en hun resten die verspreid zijn niet
Ben niet van mijn geloof afgestapt maar krijg geen een scenario rond.Niet die van ongeluk, verdwalen en misdrijf.
Als ik er al hoofdbrekens van krijg, wat moeten die arme ouders dan wel niet.
pi_143076956
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:21 schreef miura het volgende:

[..]

Ho wacht, dat klopt niet. Mijn oude kaartjes kloppen niet helemaal. Die zijn namelijk deels gebaseerd op de kaart van het zoekteam van 14 april en die bevatte helaas foute informatie. Alto Romero is daar fout aangegeven. En ook het Pianista pad of beter, Camino de Culebra, loopt daarop (waarschijnlijk) niet goed. De Camino de Culebra loopt langs de kabelbruggen over de rivier(armen).

Alto Romero is niet 1 settlement, maar een gebiedje rond de Rio Velorio op mijn meest recente kaartje.
Daarom, wat ik zei; waarom heb je niet toen je merkte dat jouw kaart niet klopte dat niet gemeld? Zo zitten wij hier met foute data te werken en jij ons een beetje "uitlachen" vanaf WS ("haha, die sukkels daar weten niks").

Vind ik niet netjes, ik heb je altijd netjes behandeld dacht ik.

pi_143076973
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:27 schreef Stupidisco het volgende:

Vrijwilligers?
ZEKER! Als kurk_droog en ik het kunnen regelen gaan we erheen. Dan volgen er wel meer "kutkaarten" en "baggerfoto's" natuurlijk, en het is allemaal "onfatsoenlijke sensatiezucht", maar dat moeten de dominees dan maar even slikken. ;)

pi_143077043
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:27 schreef El_Matador het volgende:
Zeg dat het een half uurtje is, of volgens het schema van Domnivoor iets van 15-45. Dan weten ze dat ze nog minstens (bergop duurt langer) 4 uur terugmoeten. Dan is 16:30 lichtelijk laat om te gaan bellen "uit verdwaling".

Ze waren al 2 weken in Panama en 2 dagen in Boquete dus weten ongeveer hoe laat de zon onder gaat (aan de Caribische kant van de berg wordt het sneller donker door de zon die in het westen achter de Continental Divide zakt), dus dat kan het niet zijn.

Ze moeten al eerder verdwaald zijn dan 16:30, gezien de tijdsduur die ze terug moesten lopen.
Om voor het donker werd weer terug te zijn in Boquete hadden ze dus na het maken van de laatste foto (om 14:00 uur) terug moeten lopen. Klopt dat?

Zouden ze dan wellicht toch gedacht hebben dat ze juist door door te lopen ook in Boquete zouden uitkomen? Ik neem tenminste niet aan dat ze om 14:00 uur al de weg (terug) kwijt waren.
pi_143077073
Fijn dat die ouders weten dat ze niet van het pad zijn afgeweken want zo dom zijn ze niet.
pi_143077087
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Daarom, wat ik zei; waarom heb je niet toen je merkte dat jouw kaart niet klopte dat niet gemeld? Zo zitten wij hier met foute data te werken en jij ons een beetje "uitlachen" vanaf WS ("haha, die sukkels daar weten niks").

Vind ik niet netjes, ik heb je altijd netjes behandeld dacht ik.
Niet om het een of ander: ik ben volgens mij niemand verplicht om iets te melden... Maar goed, ik heb je in direct message aangegeven: "Belangrijkste verschil is dat Alto Romero wat noordelijker ligt (en dus fout op de kaart van het zoekteam stond)". Verder heb je toch mijn meest recente kaartje? Daarop heb ik Alto Romero maar weggelaten, omdat het niet 1 plek is, maar een gebied(je).

En ik lach niemand uit. Ik waardeer iedereen die helpt constructief mee te denken.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:43:40 #168
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143077150
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:14 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Goed punt.
Het ligt er deels aan wat ze gelezen hadden over het vervolg van de route en wat ze dachten aan te treffen.
Toen bellen geen zin had, konden ze weer helemaal die berg op gaan, of verder naar beneden lopen wat lichter is. In beide gevallen moet je in de jungle overnachten, want ik denk niet dat je daar in het donker kan lopen zonder fatsoenlijke zaklampen.
En het is natuurlijk mogelijk dat ze probeerden terug te lopen en volledig verdwaald zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Domnivoor op 05-08-2014 02:51:26 ]
pi_143077156
Ongeluk,slangebeet, verdwaald of een misdrijf or whatever. Het is een grof schandaal dat die idioten daar in Panama niet gezocht hebben in het gebied wat het meest voor de hand lag waar ze konden zijn.ook al zou het uiteindelijk wel om een misdrijf zijn gegaan, zouden ze ergens tegen hun zin zijn vastgehouden, het feit dat ze NIET gezocht hebben in het gebied NA de Mirador is te krankzinnig voor woorden
pi_143077203
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:36 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Om voor het donker werd weer terug te zijn in Boquete hadden ze dus na het maken van de laatste foto (om 14:00 uur) terug moeten lopen. Klopt dat?

Zouden ze dan wellicht toch gedacht hebben dat ze juist door door te lopen ook in Boquete zouden uitkomen? Ik neem tenminste niet aan dat ze om 14:00 uur al de weg (terug) kwijt waren.
Ja, lijkt me precies het moment.

De meiden wisten natuurlijk niet dat het aan de Caribische kant sneller donker zou worden, dus zeg om 18:20 te donker om te lopen ipv om ~19:00 zoals in Boquete -20 min voor zonsondergang vs 20 min erna, zoiets.

Wat ze wel geweten moeten hebben is de tijd. En ook hun bereik. Natuurlijk zullen ze niet zoals normaal elke 5 min hun GSM checken, maar elk half uur lijkt me wel het minimum. Kris heeft geen horloge om en ook Lisanne draagt dat niet. Net als ik gebruiken ze hun mobiel als klok. En zoveel andere mensen.

De uitspraak van de ouders; bij de eerste quebrada WEL en bij de tweede GEEN foto is dan ook wel een aanwijzing lijkt me. Zeker als je die noodoproep erbijpakt.

Ze zouden dan tussen de eerste en tweede quebrada verdwaald moeten raken/iets gebeurd (vallende kokosnoot :P , slangenbeet, zwerm bijen, tapir waar ze van schrikken en struikelen, of inderdaad die gladde stenen in die quebrada's.

Zou ook kunnen dat ze niet verder gelopen zijn, maar in die quebrada afkoelen en hun bh's daar al uitgedaan. Het is "jammer" dat het broekje van Kris daar niet is gevonden, maar zo'n 5 km stroomafwaarts, dat zou namelijk wel in het verhaal passen daar.

Stel ze zijn in/bij dat stroompje andere beesten tegengekomen. Bloedzuigers, rupsen, spinnen, die zwerm bijen, apen waar ze van schrikken, whatever.

Dan een noodoproep maken lijkt logisch.

De ouders hebben een bepaalde grote bias, maar als ze zeggen dat hun dochters van tevoren die trail goed hebben nageplozen, dan geloof ik dat wel (die ouders hebben vast de surfgegevens van het hostel gehad en zeggen in de media dat de websites correct waren).

Op geen van die sites staat dat je "doorlopend bij de Mirador ook naar Boquete kan".

Ik neem dat dan ook niet aan dat die dochters dat dachten. Het pad waarover de ouders lopen is smal, tussen hoge grassen en struiken en rotswanden enzo. Lijkt me niet dat de meiden denken, hier om de hoek ligt een vierbaanssnelweg waar lijn 56 om het kwartier langskomt.

Kloothommel (heerlijke nick heb je uitgekozen) heeft denk ik een goed punt met die gladde stenen. Dat is een groot risico.

Het vreemde van het alles blijft alleen dat ze daarna, als er daadwerkelijk daar een ongeluk gebeurd is:
• nog zover hebben (kunnen) lopen en rivieren oversteken enzo etc.
• niet 1 terug hebben laten lopen naar het bereikpunt (wat voor de meiden denk ik de Mirador was) en daar geprobeerd te bellen

pi_143077224
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:44 schreef jackie12 het volgende:
Ongeluk,slangebeet, verdwaald of een misdrijf or whatever. Het is een grof schandaal dat die idioten daar in Panama niet gezocht hebben in het gebied wat het meest voor de hand lag waar ze konden zijn.ook al zou het uiteindelijk wel om een misdrijf zijn gegaan, zouden ze ergens tegen hun zin zijn vastgehouden, het feit dat ze NIET gezocht hebben in het gebied NA de Mirador is te krankzinnig voor woorden
Ik denk dat we het daar allemaal over eens kunnen zijn (wie niet?).

de grootste tragedie van dit alles en dat zullen de ouders dondersgoed beseffen. Vandaar hun reacties die eindelijk boekdelen spreken naar de autoriteiten/Sinaproc.

De Panamese Prutsers. Als het niet zo tragisch zou zijn, dan de nieuwe Suske en Wiske.

pi_143077241
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, lijkt me precies het moment.

De meiden wisten natuurlijk niet dat het aan de Caribische kant sneller donker zou worden, dus zeg om 18:20 te donker om te lopen ipv om ~19:00 zoals in Boquete -20 min voor zonsondergang vs 20 min erna, zoiets.

Wat ze wel geweten moeten hebben is de tijd. En ook hun bereik. Natuurlijk zullen ze niet zoals normaal elke 5 min hun GSM checken, maar elk half uur lijkt me wel het minimum. Kris heeft geen horloge om en ook Lisanne draagt dat niet. Net als ik gebruiken ze hun mobiel als klok. En zoveel andere mensen.

De uitspraak van de ouders; bij de eerste quebrada WEL en bij de tweede GEEN foto is dan ook wel een aanwijzing lijkt me. Zeker als je die noodoproep erbijpakt.

Ze zouden dan tussen de eerste en tweede quebrada verdwaald moeten raken/iets gebeurd (vallende kokosnoot :P , slangenbeet, zwerm bijen, tapir waar ze van schrikken en struikelen, of inderdaad die gladde stenen in die quebrada's.

Zou ook kunnen dat ze niet verder gelopen zijn, maar in die quebrada afkoelen en hun bh's daar al uitgedaan. Het is "jammer" dat het broekje van Kris daar niet is gevonden, maar zo'n 5 km stroomafwaarts, dat zou namelijk wel in het verhaal passen daar.

Stel ze zijn in/bij dat stroompje andere beesten tegengekomen. Bloedzuigers, rupsen, spinnen, die zwerm bijen, apen waar ze van schrikken, whatever.

Dan een noodoproep maken lijkt logisch.

De ouders hebben een bepaalde grote bias, maar als ze zeggen dat hun dochters van tevoren die trail goed hebben nageplozen, dan geloof ik dat wel (die ouders hebben vast de surfgegevens van het hostel gehad en zeggen in de media dat de websites correct waren).

Op geen van die sites staat dat je "doorlopend bij de Mirador ook naar Boquete kan".

Ik neem dat dan ook niet aan dat die dochters dat dachten. Het pad waarover de ouders lopen is smal, tussen hoge grassen en struiken en rotswanden enzo. Lijkt me niet dat de meiden denken, hier om de hoek ligt een vierbaanssnelweg waar lijn 56 om het kwartier langskomt.

Kloothommel (heerlijke nick heb je uitgekozen) heeft denk ik een goed punt met die gladde stenen. Dat is een groot risico.

Het vreemde van het alles blijft alleen dat ze daarna, als er daadwerkelijk daar een ongeluk gebeurd is:
• nog zover hebben (kunnen) lopen en rivieren oversteken enzo etc.
• niet 1 terug hebben laten lopen naar het bereikpunt (wat voor de meiden denk ik de Mirador was) en daar geprobeerd te bellen
goed relaas maar plus dat het vreemd is dat ze niets hebben gedaan voor de achterblijvers in de waarschijnlijk 10 dagen daarna
pi_143077260
quote:

[...]

Dat weten wij nu, maar zij wisten waarschijnlijk niet waar ze wel bereik hadden, ze hebben immers niet bij de Mirador gebeld/ge-smst/etc.

Laten we vooral ook niet vergeten dat er op 3 april een gids over het pad is geweest. Dat betekent dat ze voor die tijd het pad verder gelopen hebben, vrijwillig of onder dwang (of gestrompeld indien gewond), en ver genoeg van het pad zijn beland zodat de gids hen (en vice versa) niet heeft gezien.
pi_143077262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 02:53 schreef jackie12 het volgende:

[..]

goed relaas maar plus dat het vreemd is dat ze niets hebben gedaan voor de achterblijvers in de waarschijnlijk 10 dagen daarna
Blijft vaag inderdaad, maar misschien te veel bezig geweest met overleven en overtuigd zijn van redding waardoor iets achterlaten voor familie (nog) niet aan de orde was.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 02:56:35 #175
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143077264
quote:

[..]

(die ouders hebben vast de surfgegevens van het hostel gehad en zeggen in de media dat de websites correct waren).

Die surfgegevens geven alleen aan welke pagina's de meiden gezien hebben. Dat betekent niet dat ze die ook van A tot Z gelezen hebben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')