abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143086661
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:46 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Weten we of die broek nog intact was?
Niet specifiek maar volgens mij wel. In ieder geval zaten de knopen dicht.
pi_143086682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
de reden waarom ze het pad hebben verlaten kan verklaard worden door de overstromingen die zijn opgetreden na de regenval.
Dat is toch pas na een paar dagen die regenval? Het kan wel verklaren waarom ze niet terug konden als ze dat ten tijden van het slechte weer wel wilden. Belangrijk dus ook om te weten wanneer het slechte weer eindigde
pi_143086688
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:54 schreef El_Matador het volgende:
Kris took the famous last photo of Lisanne, standing happy on the Mirador.
Wie zegt dat dat de laatste foto was van Lisanne? Er zijn na Mirador meerdere foto's gemaakt. Bij het vrijgeven van de laatste foto van Kris waren de ouders al ieder hun eigen weg gegaan. Het is dus logisch dat als er meer foto's van Lisanne waren, de ouders van Kris die niet in de media brachten.
pi_143086697
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Misschien wist ze niet hoe de flits werkte en heeft in wanhoop steeds op de afdrukknop gedrukt.
Bij een volautomatische camera (althans vele) kan je niet apart flitsen zonder de sluiter te bedienen. Wat voor camera hadden ze?
pi_143086705
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:48 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Tenzij hij lag te drogen en er iets is voorgevallen waardoor ze hem niet meer konden ophalen. Ik weet niet waar de broek lag, maar als Kris is gevallen in zo'n beekje en daarbij haar been heeft bezeerd (de rotsen zijn scherp), dan lijkt het me logisch dat ze de spijkerbroek uittrekt, om ten eerste de verwonding te bekijken en ten tweede misschien om hem te drogen. Het feit dat hij dichtgeknoopt was, past daar ook bij. Je zorgt er dan voor dat het broekje plat in de zon kan leggen. Eerst de ene zijde, en dan omdraaien. Als het broekje open is, ontstaan er plooien dan duurt het drogen langer. Zo maar even wat huisvrouwenlogica.
Ik knoop/rits kleding juist open om sneller te drogen...
pi_143086712
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:45 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
de reden waarom ze het pad hebben verlaten kan verklaard worden door de overstromingen die zijn opgetreden na de regenval.
Geen idee maar hebben die overstromingen dan ook effect gehad op het pad zelf?
pi_143086733
ja bij een blouse, omdat je die open kan vouwen, maar een spijkerbroek niet, dan is het ene kant, en omdraaien andere kant
pi_143086739
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat de laatste foto was van Lisanne? Er zijn na Mirador meerdere foto's gemaakt. Bij het vrijgeven van de laatste foto van Kris waren de ouders al ieder hun eigen weg gegaan. Het is dus logisch dat als er meer foto's van Lisanne waren, de ouders van Kris die niet in de media brachten.
Klopt. En er zouden ook nog foto's gemaakt kunnen zijn met de telefoons. Schijnt dat nog niet alle data bekend gemaakt is.
pi_143086742
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Geen idee maar hebben die overstromingen dan ook effect gehad op het pad zelf?
Als het pad in de buurt van de rivier loopt wel denk ik.
pi_143086751
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:50 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Bij een volautomatische camera (althans vele) kan je niet apart flitsen zonder de sluiter te bedienen. Wat voor camera hadden ze?
Volgens mij is dat onbekend danwel niet bekend gemaakt.
pi_143086765
Ik neem aan dat ze altijd in de buurt van de rivier zijn gebleven want daar heb je de meeste kans op huisjes/ bewoning en het voorziet je van water.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 13:53:00 #87
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143086779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk steeds van wel, in een poging om beter te kunnen zien in het donker wat er om hen heen is op dat moment. Overtuigd is een sterk woord, maar het klinkt me best logisch. (Meer logisch dan dat een wildvreemde donkere foto's van niets gaat staan maken).
als dat op dag 1 of 2 van de vermissing was wel. Na 8 dagen opeens deze reeks fotos vind ik dat minder aannemelijk.
pi_143086794
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:51 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
ja bij een blouse, omdat je die open kan vouwen, maar een spijkerbroek niet, dan is het ene kant, en omdraaien andere kant
Juist bij een spijkerbroek; die is dik en redelijk stug waardoor je de punten met de knoopverbinding zo kunt vouwen dat ze omhoog staan en de rest niet raken. Dan droogt het sneller.
pi_143086795
Wat ik op de foto met de rugzak kan zien lijkt een compact-camera. Een volautomatische.
pi_143086799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:52 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Ik neem aan dat ze altijd in de buurt van de rivier zijn gebleven want daar heb je de meeste kans op huisjes/ bewoning en het voorziet je van water.
Ja, je zou denken ze zijn met die logica het pad langs de rivier verder stroomafwaarts gelopen. Echter heel ver zijn ze niet gekomen. Bewust of onbewust...
pi_143086839
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

als dat op dag 1 of 2 van de vermissing was wel. Na 8 dagen opeens deze reeks fotos vind ik dat minder aannemelijk.
Het kan dat ze dit vaker hebben gedaan maar de foto's hebben gewist om ruimte te maken op de kaart.
Het kan ook dat ze niet eerder het nodig hebben gehad. Bijvoorbeeld in geval van een naderend dier.
pi_143086855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ja, je zou denken ze zijn met die logica het pad langs de rivier verder stroomafwaarts gelopen. Echter heel ver zijn ze niet gekomen. Bewust of onbewust...
Des te afgrijselijker dat er niet goed gezocht is.
pi_143086940
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:53 schreef Marrije het volgende:

[..]

Denk dat we die 90 foto's van 8 april niet als foto's moeten zien.
Ofwel, na 1 april 14:00 uur is er iets gebeurd waardoor foto's maken gewoon niet meer belangrijk was.
Camera is toen alleen in de nacht van 8 april nog een keer gebruikt als zijnde lichtbron (licht van de telefoons wilden ze wellicht niet meer gebruiken ivm beperkte batterij) toen ze op dat moment (ineens) licht nodig hadden.

(mijn hypothese)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:03:54 #94
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143087161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 13:57 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Denk dat we die 90 foto's van 8 april niet als foto's moeten zien.
Ofwel, na 1 april 14:00 uur is er iets gebeurd waardoor foto's maken gewoon niet meer belangrijk was.
Camera is toen alleen in de nacht van 8 april nog een keer gebruikt als zijnde lichtbron (licht van de telefoons wilden ze wellicht niet meer gebruiken ivm beperkte batterij) toen ze op dat moment (ineens) licht nodig hadden.

(mijn hypothese)
dat zeg je wel vaker dacht ik, niet belangrijk meer. Maar aannemelijker vind ik 'niet mogelijk meer'. Ik denk ook dat we het niet als fotos moeten zien en ik denk ook dat ze niet door de meiden zijn gemaakt.

Door de eerste vinder? Ik denk namelijk dat de indiaan die de tas terug kwam brengen niet de eerste vinder van die tas was.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 14:05:37 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143087215
Het lijkt mij zaak die rots of dat pad met rode stenen te vinden.

en uiteraard wil ik graag meer weten over de eventuele fotos op de mobieltjes.
pi_143087230
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 06:54 schreef El_Matador het volgende:
Goed, mijn scenario. Commentaar is meer, meer dan gewenst.
Ik vind de manier waarop jij verzonnen hebt dat ze elkaar kwijt raakten heel ver gezocht. Als je 'je ding' gaat doen dan loop je niet buiten hoor afstand van de ander, zelfs niet met het geluid van zo'n stroompje. Je zoekt alleen een plek buiten zichtsveld van de ander. En als daar iets engs was dan was ze gaan schreeuwen/gillen en niet geluidloos op de vlucht geslagen. Dat had de ander dan gehoord.
En waarom in blinde paniek weg rennen? De enige roofdieren die dat voor elkaar kunnen krijgen komen daar volgens de gidsen eigenlijk niet voor.
En dat broekje lag er niet meer? Waarom is het dan wel daar gevonden?

Verder gebruik je veel te veel drama. Een scenario is geen roman/horror boek.
pi_143087242
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat zeg je wel vaker dacht ik, niet belangrijk meer. Maar aannemelijker vind ik 'niet mogelijk meer'. Ik denk ook dat we het niet als fotos moeten zien en ik denk ook dat ze niet door de meiden zijn gemaakt.

Door de eerste vinder? Ik denk namelijk dat de indiaan die de tas terug kwam brengen niet de eerste vinder van die tas was.
Dat zou kunnen. Maar ook dat blijft vreemd. Een indiaan die 3 uur de tijd neemt om midden in de nacht met zo'n camera te gaan 'spelen'.

Samenvattend: het blijft zeer opmerkelijk
pi_143087275
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Als ik zou gaan zwemmen en m'n BH uittrek, zou ik m daarna echt wel weer een keer aantrekken. Als ik in paniek zou raken natuurlijk niet direct, maar wel daarna.
En je kon daar niet zwemmen, hooguit pootje baden tot enkeldiep.
pi_143087299
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:05 schreef Marrije het volgende:
Het lijkt mij zaak die rots of dat pad met rode stenen te vinden.

en uiteraard wil ik graag meer weten over de eventuele fotos op de mobieltjes.
Eens. Die plek van die rotswand zou namelijk wel eens de laatste plek kunnen zijn waar ze zijn geweest.
pi_143087328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 14:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En je kon daar niet zwemmen, hooguit pootje baden tot enkeldiep.
Die indruk kreeg ik ook ja. Nauwelijks water te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')