quote:The regime of Syrian President Bashar al Assad is holding 150,000 civilians in custody, all of whom are at risk of being tortured or killed by the state, the Syrian defector known as “Caesar” told Congress Thursday
quote:“I am not a politician and I don’t like politics,” Caesar said through his translator. “I have come to you honorable Congress to give you a message from the people of Syria… What is going on in Syria is a genocidal massacre that is being led by the worst of all the terrorists, Bashar al Assad.”
WARNING - HEADER FOTO IS AL EXTREEM NSFWquote:At the hearing, members of both parties called out the administration for not doing enough to confront the ongoing crimes against humanity in Syria.
Maar wat zijn je verwachtingen als IS daadwerkelijk de macht zou krijgen in Syrie. Is de gewone Syrier dan beter af ? Ik denk niet, onder Assad is het niet al te beroerd voor de gemiddelde a-politieke Syrier (ik zeg niet dat ik Assad een fris ventje vindt), maar onder IS krijgt elke Syrier, en zeker de vrouwen, in het dagelijks leven met terreur te maken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:59 schreef luxerobots het volgende:
Extra treurig als je weer eens op de frontpage leest hoe enthousiast met reageert als Assad een slag heeft gewonnen of een plaatsje heeft heringenomen. Ja, de terroristen van IS zaaien dood en verderf, maar qua aantallen slachtoffers doet Assad er door een betere infrastructuur nog een schepje bovenop.
Is er geen alternatief? Is het Asad of ISIS?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Maar wat zijn je verwachtingen als IS daadwerkelijk de macht zou krijgen in Syrie. Is de gewone Syrier dan beter af ? Ik denk niet, onder Assad is het niet al te beroerd voor de gemiddelde a-politieke Syrier (ik zeg niet dat ik Assad een fris ventje vindt), maar onder IS krijgt elke Syrier, en zeker de vrouwen, in het dagelijks leven met terreur te maken.
Zoals ik al zei, ik zie IS als terroristen. In potentie zijn ze gevaarlijker dan de wrede dictator Assad. Alleen is mijn inschatting dat IS absoluut te weinig organisatie en mankracht heeft om een echte staat te worden. IS voert momenteel een meerfrontenoorlog, tegen Assad, het Irakese leger, tegen de Koerden. Terwijl ze zelf slechts een klein leger hebben van ongeveer 15000 man. IS heeft vooral gebieden in handen in de armste stukken van die regio.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Maar wat zijn je verwachtingen als IS daadwerkelijk de macht zou krijgen in Syrie. Is de gewone Syrier dan beter af ? Ik denk niet, onder Assad is het niet al te beroerd voor de gemiddelde a-politieke Syrier (ik zeg niet dat ik Assad een fris ventje vindt), maar onder IS krijgt elke Syrier, en zeker de vrouwen, in het dagelijks leven met terreur te maken.
Je hebt anders toch 27 woorden gevonden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik kan geen woorden meer vinden. Echt niet. Er zullen vast mensen die een dikke huid hebben en het relativeren maar ik kan gewoon geen woorden vinden...
Voor de nabije toekomst (de komende 5-10 jaar) is dat wel degelijk de enige keuze, of je moet zin hebben daar zelf weer oorlog te gaan voeren. Een Arabische lente heeft daar weinig kans van slagen, bovendien zou je daarna dan weer kunnen kiezen uit het Lybie-scenario (interne machtstrijd) of het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef luxerobots het volgende:
Daarnaast ben ik het ook eens met G.Fawkes. Het is niet of IS of Assad.
De enige keuze, vervolgens geef je zelf al een paar opties.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:14 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Voor de nabije toekomst (de komende 5-10 jaar) is dat wel degelijk de enige keuze, of je moet zin hebben daar zelf weer oorlog te gaan voeren. Een Arabische lente heeft daar weinig kans van slagen, bovendien zou je daarna dan weer kunnen kiezen uit het Lybie-scenario (interne machtstrijd) of het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).
Nee, want die zijn totaal onrealistisch :quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De enige keuze, vervolgens geef je zelf al een paar opties.
Wat is het alternatief dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Is er geen alternatief? Is het Asad of ISIS?
Opvallend ook, dat de grote 'duivel' Israel het regime van Assad al meerdere malen bestookt heeft.quote:
De gebeurtenissen onder het tijdperk Obama doen me denken aan deze quote:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat is het alternatief dan?
In die regio is degene met de meeste wapens toch gewoon simpel de baas?
Iedereen vroeg zich af wat er zou gebeuren als de Amerikanen zich weer alleen met hun eigen land bezig zouden houden en niet meer 'world police' zouden spelen, nou ja dit dus.quote:"We’re going to have to make a judgment as to what role our country [The United States] ought to play, and a passive role would be terribly dangerous. I mean, who do we want to lead—provide leadership—in the world? Somebody else?" - Donald Rumsfeld
Alsof Amerika ooit de rol van world police heeft gespeeld.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:32 schreef Nintex het volgende:
[..]
De gebeurtenissen onder het tijdperk Obama doen me denken aan deze quote:
[..]
Iedereen vroeg zich af wat er zou gebeuren als de Amerikanen zich weer alleen met hun eigen land bezig zouden houden en niet meer 'world police' zouden spelen, nou ja dit dus.
Er zijn geen goede opties in Syrië, niks doen hoort daarbij. Maar ik ben het ook zeker niet eens met de perceptie dat Assad aan de macht laten verstandig is. Hij is onderdeel van het probleem en bovendien gevaarlijk voor ons.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:14 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Voor de nabije toekomst (de komende 5-10 jaar) is dat wel degelijk de enige keuze, of je moet zin hebben daar zelf weer oorlog te gaan voeren. Een Arabische lente heeft daar weinig kans van slagen, bovendien zou je daarna dan weer kunnen kiezen uit het Lybie-scenario (interne machtstrijd) of het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).
True, maar de 'illusie' dat je gebombardeerd kon worden was al voldoende om de meeste gekken in toom te houden. Je laat het neerslaan van opstanden toe, je laat groepen als het Moslim broederschap toe, je laat chemische aanvallen toe nadat je expliciet zegt dat het consequenties heeft... je laat vevolgens concentratiekampen (Assad) en massaslachtingen (ISIS) toe.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof Amerika ooit de rol van world police heeft gespeeld.
Amerika doet alleen dingen als zij er zelf baat bij hebben. Net zoals alle andere landen.
Alsof al dat andere voor Obama niet gebeurde.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:37 schreef Nintex het volgende:
[..]
True, maar de 'illusie' dat je gebombardeerd kon worden was al voldoende om de meeste gekken in toom te houden. Je laat het neerslaan van opstanden toe, je laat groepen als het Moslim broederschap toe, je laat chemische aanvallen toe nadat je expliciet zegt dat het consequenties heeft... je laat vevolgens concentratiekampen (Assad) en massaslachtingen (ISIS) toe.
Obama's Red Line was een Green Light voor mensenrechtenschendingen op grote schaal.
Tuurlijk gebeurde dat soort zaken eerder ook, maar het escaleert steeds verder. Denk jij dat Putin het in zijn hoofd had gehaald om Oekraine binnen te vallen als Bush daar met zijn freedom vlaggetjes had rondgehuppeld? Het russische leger maakte in Georgie rechtsomkeert toen Bush dreigde met militair ingrijpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof al dat andere voor Obama niet gebeurde.
Om wat oliepijpleidingen veilig te stellen ja. Niet omdat men zo begaan is met het Georgische volk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:44 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tuurlijk gebeurde dat soort zaken eerder ook, maar het escaleert steeds verder. Denk jij dat Putin het in zijn hoofd had gehaald om Oekraine binnen te vallen als Bush daar met zijn freedom vlaggetjes had rondgehuppeld? Het russische leger maakte in Georgie rechtsomkeert toen Bush dreigde met militair ingrijpen.
Waarom is hij voor ons gevaarlijk ? Net als Saddam Hoessein (na zijn mislukte Koeweit-experiment en de resulterende eerste Golfoorlog) concentreert hij zich helemaal op het consolideren van zijn macht in Syrie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er zijn geen goede opties in Syrië, niks doen hoort daarbij. Maar ik ben het ook zeker niet eens met de perceptie dat Assad aan de macht laten verstandig is. Hij is onderdeel van het probleem en bovendien gevaarlijk voor ons.
Irak, Libie allebei van kwaad tot erger.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Waarom is hij voor ons gevaarlijk ? Net als Saddam Hoessein (na zijn mislukte Koeweit-experiment en de resulterende eerste Golfoorlog) concentreert hij zich helemaal op het consolideren van zijn macht in Syrie.
En, wat zou je dan tegen Assad willen doen ? Als je het land destabiliseert, dan krijg je alleen maar meer van het soort gedoe als mt IS(IS). En moeten de Amerikanen dan weer het leger opdracht gaan geven om een staatsgreep te plegen zoals in Egypte ? Dat wordt moeilijker omdat Syrie geen vazal-staat van de VS is, zoals Egypte dat wel was.
Assad is geen fris baasje, maar ik zie op de kortere termijn geen verandering waar wie dan ook beter van wordt, behalve IS.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:25 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Propaganda artikel... Die foto's bewijzen niks. Ook al zijn ze van slachtoffers van het Assad regime dan nog hoeft het geen concentratiekamp te zijn.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:55 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat ik niet geloof dat Syrië concentratiekampen zou hebben, je bereikt daar weinig 'positiefs' mee maar wel veel negatieve publiciteit.
Waarom is er eerder nooit wat over naar buiten gekomen terwijl er 150.000 mensen zitten?
Noord-Korea is veel meer gesloten en toch is er heel veel bekend over de kampen daar.
[..]
Ligt aan de bron.
Als het Syrische regime met foto's zou komen zou je het ook niet geloven (en terecht). Bij de rebellen zou je het zelfde moeten denken.
Een Iraakse overloper kwam ook met het 'bewijs' dat Irak WMD's zou hebben.
Een Arabische Lente is daar door Assad in zeeën van bloed gesmoord. Het Westen had de overlopende soldaten van Assad moeten steunen. Omdat ze dat niet deden zitten we nu met extremisten als ISIS. Het Westen is verantwoordelijk voor ISIS in de Levant.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:14 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Want?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
en bovendien gevaarlijk voor ons.
Welnee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het Westen is verantwoordelijk voor ISIS in de Levant.
'Arabische Lente'quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een Arabische Lente is daar door Assad in zeeën van bloed gesmoord. Het Westen had de overlopende soldaten van Assad moeten steunen. Omdat ze dat niet deden zitten we nu met extremisten als ISIS. Het Westen is verantwoordelijk voor ISIS in de Levant.
De aanzet was goed (Tunesie). Helaas gekaapt door gekkies als de Moslimbroederschap.quote:
Eens. Maar het heeft ondertussen meer weg van de Islamitische Winter.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De aanzet was goed (Tunesie). Helaas gekaapt door gekkies als de Moslimbroederschap.
Waarom?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef El_Matador het volgende:
Turkije zal wel flink in de broek schijten....
Turkije is lid van de NAVO, die mag straks aan hun arabische vrienden gaan uitleggen waarom ze aan de kant van de Amerikanen vechten.quote:
Als het Syrische leger een staatsgreep wou plegen hadden ze dat allang gedaan, de steun van het westen en de overgrote meerderheid van de Arabische landen hadden ze dan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:14 schreef mvdejong het volgende:
het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).
Plus het feit dat je met Syrië en Irak als directe buren en Rusland en Oekraïne via de zee als buren niet echt op een geografisch gunstige plek ligt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Turkije is lid van de NAVO, die mag straks aan hun arabische vrienden gaan uitleggen waarom ze aan de kant van de Amerikanen vechten.
Dat had ik in een volgende post al aangegeven. Egypte is een vazal-staat van de VS geweest, met een leger dat daar wel bij voer. Dus toen de democratie in Egypte de verkeerde kant op ging, voor de belangen van de VS, was het makkelijk om het leger weer een staatsgreep te laten plegen. In Syrie is de huidige situatie goed voor het leger, maar helaas voor de VS is dat een minder welwillig regime.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:06 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Als het Syrische leger een staatsgreep wou plegen hadden ze dat allang gedaan, de steun van het westen en de overgrote meerderheid van de Arabische landen hadden ze dan.
Het lijkt erop dat het leger dus loyaal is en dat niet kan.
Nota bene jij!quote:
Vreemde complottheorie. De VS kon het prima vinden met het Moslimbroederschap, voerde druk uit op Egypte na de staatsgreep en stopte de hulp tijdelijk. Ze zijn juist niet blij met het nieuwe regime van Sisi dat op bezoek ging naar Rusland voor wapens wat Moebarak nooit gedaan heeft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:08 schreef mvdejong het volgende:
Dus toen de democratie in Egypte de verkeerde kant op ging, voor de belangen van de VS, was het makkelijk om het leger weer een staatsgreep te laten plegen.
Ja, en dan? Turkije is het gewend om onstabiele buren te hebben...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nota bene jij!
Bekijk Google Maps eens.
'Arabische vrienden'...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Turkije is lid van de NAVO, die mag straks aan hun arabische vrienden gaan uitleggen waarom ze aan de kant van de Amerikanen vechten.
De enige Arabische vriend van Turkije is Qatar, en die is erg pro-Amerikaans.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:05 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik ben ook geen WOIII-"jankerd", dank voor de "persoonlijke aanval".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, en dan? Turkije is het gewend om onstabiele buren te hebben...
- Gedoe tussen Georgië en Rusland in 2008.
- Gedoe tussen Azerbeidzjan en Armenië (om Nagorno-Karabach), waarbij Turkije de kant kiest van Azerbeidzjan.
- Poging tot revolutie in Iran (verder rustig)...
- Irak in binnengevallen
- Syrië is sinds 2011 een puinhoop
Alleen de Grieken blijven stil, maar dat komt ook door hun slechte economie. Anders was dat ook plagen en pesten boven de Egeïsche Zee.
Dus, ik snap niet waarom Turkije 'm zou knijpen... Je vermoedt dat het grensoverschrijdend zal zijn en dat Turkije ook last zal hebben van een escalatie?
Wellicht komt dat omdat ik geen WO III-jankert bent.
Dat was niet richting jou bedoeld, maar meer algemeen. Sinds MH17 uit de lucht geschoten is, zijn mensen plotseling bang voor een wereldoorlog. Word er een beetje kriegelig van.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben ook geen WOIII-"jankerd", dank voor de "persoonlijke aanval".
Op dit moment nog wel. Ik verwacht niet dat hij ooit nog het gehele land onder controle zal kunnen krijgen, maar de kern zeker wel. Ik zie niet zozeer zijn leger als gevaar, maar zijn steun aan terroristen. Dit kwam sterk naar voren voordat de crisis in Syrië uitbrak, in de tijd dat de Amerikanen nog bezig waren in Irak. Assad heeft toen vrolijk jihadisten vanuit zijn land doorgevoerd naar Irak. Op grote schaal. En dat waren, jawel, dezelfde mensen die nu zijn uitgegroeid tot ISIS.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Waarom is hij voor ons gevaarlijk ? Net als Saddam Hoessein (na zijn mislukte Koeweit-experiment en de resulterende eerste Golfoorlog) concentreert hij zich helemaal op het consolideren van zijn macht in Syrie.
Syrië is nog niet gedestabiliseerd?quote:En, wat zou je dan tegen Assad willen doen? Als je het land destabiliseert, dan krijg je alleen maar meer van het soort gedoe als mt IS(IS).
De Amerikanen stonden niet achter die coup, hebben zelfs kort hun samenwerking met Egypte opgeschort. Totdat Sisi zijn heil zocht bij Rusland.quote:En moeten de Amerikanen dan weer het leger opdracht gaan geven om een staatsgreep te plegen zoals in Egypte ? Dat wordt moeilijker omdat Syrie geen vazal-staat van de VS is, zoals Egypte dat wel was.
Het probleem is dan ook dat Assad werkelijk geen haar beter is dan IS.quote:Assad is geen fris baasje, maar ik zie op de kortere termijn geen verandering waar wie dan ook beter van wordt, behalve IS.
Je kan niet ontkennen dat de media (en met name in de VS, maar ook de BBC) de boel aardig opstoken. De massamedia zijn een spreekbuis van de regering, zeker in de Verenigde Staten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat was niet richting jou bedoeld, maar meer algemeen. Sinds MH17 uit de lucht geschoten is, zijn mensen plotseling bang voor een wereldoorlog. Word er een beetje kriegelig van.
Zoals in 40-45 maar nu full HD.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Panthera. het volgende:
Kan iemand die die foto's gezien heeft beschrijven wat voor soort foto's dat zijn? Ik heb totaal geen neiging om gore te zien, maar waar moet ik aan denken? Opgepropte mensen in kampen, uithongering, geweld?
Uitgemergelde lijken voornamelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Panthera. het volgende:
Kan iemand die die foto's gezien heeft beschrijven wat voor soort foto's dat zijn? Ik heb totaal geen neiging om gore te zien, maar waar moet ik aan denken? Opgepropte mensen in kampen, uithongering, geweld?
Ja, bange mensen, om je kapot aan te ergeren. Hoe durven ze.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat was niet richting jou bedoeld, maar meer algemeen. Sinds MH17 uit de lucht geschoten is, zijn mensen plotseling bang voor een wereldoorlog. Word er een beetje kriegelig van.
Mensen die bang zijn voor de WWIII zijn een beetje kriegelig van al die dwazen die op militair avontuur willen gaan. Voor de avonturiers moet je bang wezen, niet die laffe jankerts die niet dood willen gaan door een langzame stralingsdood.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit. Mensen die in kuilen gegooid worden en geëxecuteerd worden. Of zonder kuil geëxecuteerd worden. Een vliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt, concentratie kampen, de hele Gaza strook plat. Families die niet iemand verliezen door oorlog, nee, hele families worden tegelijkertijd uit het leven gerukt door raketten. Ik kan zo nog wel even doorgaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Mensen die bang zijn voor de WWIII zijn een beetje kriegelig van al die dwazen die op militair avontuur willen gaan. Voor de avonturiers moet je bang wezen, niet die laffe jankerts die niet dood willen gaan door een langzame stralingsdood.
Nou er waren veel meer oorlogen, etc, maar ik heb niet na al die oorlogen gehoord "Dit nooit meer".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef Disorder het volgende:
"Dit nooit meer!" - Na de 1e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na de 2e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na Srbrenica.
edit: Ja, daar passen er nog veel meer tussen.
Emotie is belangrijker dan nadenken helaas. Een naar alle waarschijnlijkheid per ongeluk neergehaald vliegtuig en politici grijpen het meteen aan om mensen die niet eens indirect betrokken zijn te straffen. Ondertussen krijgen die politici van de meute het verwijd nog niet hard genoeg te zijn omdat een groot deel van de massa liever niet te ondersteunen militairen in een oorlogsgebied naast de grens van Rusland wil droppen. Als je het gore lef hebt om jezelf af te vragen wat we met de escalatie bereiken en welke gevaren we daarmee lopen dan ben jij degene die voor een onbehagelijk gevoel aan het zorgen is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit. Mensen die in kuilen gegooid worden en geëxecuteerd worden. Of zonder kuil geëxecuteerd worden. Een vliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt, concentratie kampen, de hele Gaza strook plat. Families die niet iemand verliezen door oorlog, nee, hele families worden tegelijkertijd uit het leven gerukt door raketten. Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Maar bange mensen, die zich (terecht) afvragen waar dit toe leidt, daar worden we "kriegelig" van
Ik ben sceptisch. Gezien de huidige techniek zouden er al veel eerder meer aantijgingen gekomen zijn van een van de tegenstanders van Assad, eventueel met vage satellietbeelden. Bovendien lijkt het me niet moeilijk om in een oorlog als die in Syrië uitgemergelde lijken te vinden.quote:
Mwah:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:42 schreef DeJori het volgende:
Maar goed, niemand kon zich voorstellen dat het zo erg was in Nazi Duitsland, tot de kampen ontdekt werden...
Ik denk, dek me even in voor een godwinquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah:
1944: geen vrije media, geen internet, geen smartphones met camera's, geen instantane nieuwsupdates, geen controle op de macht, geen toegang tot oorlogsgebied, propaganda, propaganda, propaganda
2014: internet, satellieten, ieder mens met een camera is journalist, hele wereld betrokken, mogelijkheid tot discussie en vrije speculatie
Ik zie de relevantie niet?quote:
Jullie hadden het over Duitse concentratie kampen dus ik dacht ik laat een paar anderen zien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:03 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie niet?
Of ben jij er zo een die elke mogelijkheid aangrijpt om Amerika af te zeiken?
Er zijn maar weinig Japanners omgekomen in die kampen. George Takei had daar nog een mooie TED Talk over, want hij groeide op in zo'n kamp en dat versterkte zijn gevoel om op te komen voor vrijheid en democratie alleen maar. Sterker nog, veel mensen in die kampen gaven zich vrijwillig op om in het leger te dienen en behoorde tot de meest actieve en effectieve strijders in het US Army.quote:
'The summer of war'quote:
Of Assad een lieve man is of niet staat los van de waarheid van deze foto'squote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:
Dit is een hoax, Assad zal dit nooit doen.
Lieve man .
Eerste wat bij mij opkwam was een tentenkamp met vluchtelingen, wie wil er nou in de steden blijven met die mafkezen van isis die iedereen daar afslachten, die zitten allemaal in vluchtelingenkampen, en zullen vast ook niet genoeg te eten hebben, en mischien wel ziek zijn onderhand.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:48 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Of Assad een lieve man is of niet staat los van de waarheid van deze foto's
Saddam was geen lieve man maar de berichten over couveuses die omgegooid werden in Koeweit was propaganda.
In de burgeroorlog van Joegoslavië gingen er een foto rond van een concentratiekamp wat geen concentratiekamp was enkel een hek met daarachter sterk vermagerde mensen, want er was een oorlog dus was het moeilijk aan voedsel te komen. Wat niet betekend dat er geen sprake was van genocide.
Aangezien alle partijen daar het vuil spelen kan je niet simpelweg aannemen dat wat de man voor het congres heeft verteld daadwerkelijk waar is.
Hoezo?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De extremistische islam heeft veel weg van het nazisme, dat blijkt weer uit dit soort berichten.
Er zijn enkel foto's te zien van sterk vermagerde dode mannen een lijk met christelijke tatoeages en 2 doden waarvan 1 onder de blauwe plekken en striemen en de ander onder de open wonden zit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:53 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Eerste wat bij mij opkwam was een tentenkamp met vluchtelingen, wie wil er nou in de steden blijven met die mafkezen van isis die iedereen daar afslachten, die zitten allemaal in vluchtelingenkampen, en zullen vast ook niet genoeg te eten hebben, en mischien wel ziek zijn onderhand.
En je verwacht geen christenen in een kamp van Assad.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:07 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Er zijn enkel foto's te zien van sterk vermagerde dode mannen een lijk met christelijke tatoeages en 2 doden waarvan 1 onder de blauwe plekken en striemen en de ander onder de open wonden zit.
Maar het is oorlog dus je verwacht vermagerde mensen en je verwacht slachtoffers van geweld (en je verwacht bij een verhaal voor het Amerikaans congres een christelijk slachtoffer of is dit te cynisch?)
Israël erbij betrekken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef Charismatisch het volgende:
Rusland beschermt Syrië.
VS beschermt Israël.
Militair ingrijpen is alleen mogelijk d.m.v. een illegale oorlog wat tot veel meer slachtoffers kan leiden.
Ik weet niet wat ik zou verwachten in kampen van Assadquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:08 schreef DeJori het volgende:
[..]
En je verwacht geen christenen in een kamp van Assad.
Assad maakt er juist een punt van op te komen voor minderheidsgroeperingen. Daar haalt hij een deel van zijn steun vandaan. Daarom bedoelde ik dat je geen christenen verwacht.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:16 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik zou verwachten in kampen van Assad
ik zou wel foto's verwachten van een daadwerkelijk kamp, geen willekeurig anoniem open gebouw met dode mensen die in lijkenzakken (doorzichtig plastic maar ze zullen wel improviseren) en vervolgens (dezelfde?) kadavers op een metalen tafel. Is het nodig om een autopsie uit te voeren op doden uit een concentratiekamp?
Dat heb ik de laatste tijd wel vaker met het nieuwsquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik kan geen woorden meer vinden. Echt niet. Er zullen vast mensen die een dikke huid hebben en het relativeren maar ik kan gewoon geen woorden vinden...
Gastquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:48 schreef Mr.44 het volgende:
In de burgeroorlog van Joegoslavië gingen er een foto rond van een concentratiekamp wat geen concentratiekamp was enkel een hek met daarachter sterk vermagerde mensen, want er was een oorlog dus was het moeilijk aan voedsel te komen. Wat niet betekend dat er geen sprake was van genocide.
Hoezo niet?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:08 schreef DeJori het volgende:
[..]
En je verwacht geen christenen in een kamp van Assad.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
GastGa je eens inlezen in Joegoslavië, die concentratiekampen bestonden wel degelijk en niet zo'n klein beetje ook.
[..]
Hoezo niet?
Dit soort dingen dus:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:17 schreef DeJori het volgende:
[..]
Assad maakt er juist een punt van op te komen voor minderheidsgroeperingen. Daar haalt hij een deel van zijn steun vandaan. Daarom bedoelde ik dat je geen christenen verwacht.
Dat weet ik al. Maar dat betekent nog niet dat er geen christelijke tegenstanders zijn van Assad of dat alle christenen goed door hem werden behandeld. Assyriërs bijvoorbeeld. De Sutoro of de Syriac Military Council vechten oa tegen hem.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:21 schreef DeJori het volgende:
[..]
[..]
Dit soort dingen dus:
http://www.cbn.com/cbnnew(...)on-as-War-Rages-On-/
http://www.cbsnews.com/ne(...)n-village-on-easter/
http://www.worldtribune.c(...)acking-assad-regime/
Dan is het toch nog steeds een domme zet van Assad om dit te doen? (er vanuit gaande dat het verhaal bij de foto's klopt, waar ik sterk aan twijfel). Je schoffelt meteen een van de grondvesten van je macht onderuit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat weet ik al. Maar dat betekent nog niet dat er geen christelijke tegenstanders zijn van Assad of dat alle christenen goed door hem werden behandeld. Assyriërs bijvoorbeeld. De Sutoro of de Syriac Military Council vechten oa tegen hem.
HRW en Amnesty maakten beiden ook weleens melding van een doodgemartelde christen dus zo heel veel verbaasd het me niet.
Het zijn voornamelijk arabieren die Assad 'beschermde'. De rest, Assyriërs, Koerden, Joden konden de tering krijgen.
Juist niet:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Joden konden de tering krijgen.
Nee, want tegenstanders van het regime vormen een gevaar voor het regime. Christelijke tegenstanders net zo goed.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:31 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dan is het toch nog steeds een domme zet van Assad om dit te doen? (er vanuit gaande dat het verhaal bij de foto's klopt, waar ik sterk aan twijfel). Je schoffelt meteen een van de grondvesten van je macht onderuit.
niet gezegd dat ze niet bestondenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
GastGa je eens inlezen in Joegoslavië, die concentratiekampen bestonden wel degelijk en niet zo'n klein beetje ook.
quote:[..]
Hoezo niet?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef Aloulou het volgende:
Zionisten zijn weer de wereld erin aan het luizen met hun propaganda om Syrie kapot te maken. Nu ze zien dat het niet lukt om de onlangs herkozen president weg te krijgen en hij aan de winnende hand is al een tijd zetten ze dit soort middelen inZo doorzichting allemaal, ze moeten eens een ander script draaien man. Dit script is al eerdere keren afgespeeld in de recente historie
Het niveau is weer bedroevend.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef Aloulou het volgende:
Zionisten zijn weer de wereld erin aan het luizen met hun propaganda om Syrie kapot te maken.
Maar het zijn tegenstanders, en die zien zij nog steeds als gevaarlijk. Dus raar is het zeker niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:31 schreef DeJori het volgende:
[..]
Dan is het toch nog steeds een domme zet van Assad om dit te doen? (er vanuit gaande dat het verhaal bij de foto's klopt, waar ik sterk aan twijfel). Je schoffelt meteen een van de grondvesten van je macht onderuit.
Dat hun situatie er sinds Bashar erop vooruit is gegaan klopt ook, maar het is nog altijd niet zoals het hoort. Van weet ik weet mogen ze nog steeds niet voor de overheid werken of de politiek in en is het verplicht dat hun paspoort vermeldt dat ze joods zijn. Bovendien bleef de staat antisemitische propaganda verspreiden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Juist niet:
http://www.nytimes.com/20(...)?pagewanted=all&_r=0
http://www.sfgate.com/new(...)are-left-3293885.php
oh oke, verkeerd begrepen dan. En de foto is inderdaad echt. Het gerucht dat hij nep zou zijn kwam destijds van een marxistisch blad.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:36 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
niet gezegd dat ze niet bestonden
Alleen gebaseerd op een docu ooit gezien op de VPRO ook (gezien op onbetrouwbare bronnen die ik normaal niet zou vertrouwen maar VPRO) dat de een foto die gebruikt werd niet overeenstemde met de werkelijkheid.
Nu lijkt het erop dat die documentaire niet betrouwbaar is.
Maar ik kan de dochter van een Koeweitse diplomaat en "dode baby's" nog altijd als voorbeeld gebruiken.
[..]
Ik begin te twijfelen of ik dit soort posts maar eens naar BNW moet verwijzen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef Aloulou het volgende:
Zionisten zijn weer de wereld erin aan het luizen met hun propaganda om Syrie kapot te maken. Nu ze zien dat het niet lukt om de onlangs herkozen president weg te krijgen en hij aan de winnende hand is al een tijd zetten ze dit soort middelen inZo doorzichting allemaal, ze moeten eens een ander script draaien man. Dit script is al eerdere keren afgespeeld in de recente historie
Als je deze redenering doortrekt kan je dat met niets meer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:48 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Of Assad een lieve man is of niet staat los van de waarheid van deze foto's
Saddam was geen lieve man maar de berichten over couveuses die omgegooid werden in Koeweit was propaganda.
Aangezien alle partijen daar het vuil spelen kan je niet simpelweg aannemen dat wat de man voor het congres heeft verteld daadwerkelijk waar is.
BNW staat niet voor niets voor, Bewust Niet Wijs.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:57 schreef Fir3fly het volgende:
Tjonge. Zoals meestal in dit soort topics zijn de eerste twintig tot dertig reacties redelijke discussie en dan komen de BNW'ers weer uit een of ander hol gekropen.
+ Assad houdt niet van dikke mensen zo te zien..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik volg de situatie in Syrië al sinds het hele begin, maar zelfs dit gaat mijn voorstellingsvermogen bijna te boven. Toen die "Ceasar" voor het eerst opdook in Qatar dacht ik dat het een hoax of iets dergelijks zou zijn. Inmiddels heeft een compleet team aan experts zich over de foto's gebogen en werkelijk niks is gelogen. Ongelofelijk.
[..]
Er zijn geen goede opties in Syrië, niks doen hoort daarbij. Maar ik ben het ook zeker niet eens met de perceptie dat Assad aan de macht laten verstandig is. Hij is onderdeel van het probleem en bovendien gevaarlijk voor ons.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef El_Matador het volgende:
Is het dit keer wel echt of net zo'n smerige mediahoax als die 19.000 (!!) foto's die een journalist (?) zogenaamd gemaakt had de vorige keer?
Vreemd dat we daar niks meer van hoorden. Zo obviously staged, en geen kritische reporter die dat aan de kaak stelde...
WO3 dus toch in aantocht? Als Oekraine, Gaza/Israel en Syrie/Irak verbonden gaan worden, zie ik het er wel van komen.
Turkije zal wel flink in de broek schijten....
Lijkt me een goed plan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik begin te twijfelen of ik dit soort posts maar eens naar BNW moet verwijzen.
Assad was toch de seculiere vriend van het westen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De extremistische islam heeft veel weg van het nazisme, dat blijkt weer uit dit soort berichten.
Ja, net zoals Hitler een 'vriend' was toen hij nog bolsjewieken kon afschieten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Assad was toch de seculiere vriend van het westen?
Aloulou als een haatbaard bestempelen?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:20 schreef waht het volgende:
[..]
Lijkt me een goed plan.
De haatbaarden hier hebben nogal last van waanbeelden.
Dit. En het erge is, IS is het gruwelijke alternatief. Er zijn hier geen geallieerden, alleen maar slechte keuzes. (voor de gewone bevolking dan)quote:
Waanbeelden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aloulou als een haatbaard bestempelen?
Rusland zeker niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit. En het erge is, IS is het gruwelijke alternatief. Er zijn hier geen geallieerden, alleen maar slechte keuzes. (voor de gewone bevolking dan)
En syrie is echt de lont die het kruidvat midden-oosten + balkan kan laten ploffen. Want voor je het weet is het weer mis. Als Turkije hierin betrokken raakt, met Rusland en Iran en ook half bij betrokken... brrr...
Overigens heeft het voor mij niets met de vlucht mh17 te maken. Ik denk wel dat Rusland vanwege al dit gedoe een sterke aanwezigheid wil hebben in de zwarte zee en eventueel de middellandse zee.
Turkije zit er middenin, maar die hebben dan ook een enorm en gehard leger. Reken maar dat er geen land in de buurt is dat de turken even onder de voet loopt. Ook de russen niet.
Excuseer, ik zit in de oorlog-modus.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn post was niet serieus schat.
Beetje relativeren kan geen kwaad he.
Het verschil tussen een troll en iemand die het echt meent wordt steeds moeilijker te onderscheiden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zijn post was niet serieus schat.
Beetje relativeren kan geen kwaad he.
Niet als je je een beetje verdiept in de persoon.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het verschil tussen een troll en iemand die het echt meent wordt steeds moeilijker te onderscheiden.
Klopt, vandaar mijn verontwaardiging.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet als je je een beetje verdiept in de persoon.
Aloulou heeft vrijwel altijd erg rake analyses.
Er ging serieus niet direct een lampje bij je branden van: uhmmm, misschien is die maar wat aan het kloten?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:44 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, vandaar mijn verontwaardiging.
Met de ellende die ik de laatste tijd op FOK! lees niet nee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er ging serieus niet direct een lampje bij je branden van: uhmmm, misschien is die maar wat aan het kloten?
Beetje autistisch wel, maar dat is dan weer geen afwijkend fenomeen op fok.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:47 schreef waht het volgende:
[..]
Met de ellende die ik de laatste tijd op FOK! lees niet nee.
Dit soort topics horen daar inderdaad in thuis. Dat mensen dit soort dingen nog geloven zeg.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 20:02 schreef Specularium het volgende:
Ik begin te twijfelen of ik dit soort posts maar eens naar BNW moet verwijzen.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:25 schreef Goldenrush het volgende:
Assad heeft altijd al zo'n hoofd gehad.
Dat de ene kant slecht is betekent niet dat de andere kant goed is... Niet iedere oorlog is als VS, GB, Polen en Canada (ik hoop dat ik ze allemaal heb) versus Duitsland in 1944...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:09 schreef BabeWatcher het volgende:
En Saddam Hoessein bezit massavernietigingswapens.
Duidelijk allemaal rechtse propaganda en ook al is het waar: de wereld zal wel anders piepen als Assad weggejaagd is. Niemand in het Westen zal vrolijk worden van een hakbarstaat.
Je vergeet de Marokkanen!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 01:36 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat de ene kant slecht is betekent niet dat de andere kant goed is... Niet iedere oorlog is als VS, GB, Polen en Canada (ik hoop dat ik ze allemaal heb) versus Duitsland in 1944...
Ik wilde hier net even op inhaken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:36 schreef theunderdog het volgende:
Is er al goed bewijs over dit concentratiekamp?
Niet zo sarcastisch aub.... maar ja dit is behoorlijk lachwekkend ...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je vergeet de Marokkanen!
Heb je niet opgelet en de PvdAschoolboeken niet gelezen? In feite zijn we bevrijd door de Marokkanen, die massaal meevochten tegen de nazi's.
De rebellen kunnen er anders ook wat van. Assad heeft dan weliswaar sterkere wapens dan de rebellen, maar tussen de rebellen zitten extreme lieden (ISIS).quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:59 schreef luxerobots het volgende:
Extra treurig als je weer eens op de frontpage leest hoe enthousiast men reageert als Assad een slag heeft gewonnen of een plaatsje heeft heringenomen. Ja, de terroristen van IS zaaien dood en verderf, maar qua aantallen slachtoffers doet Assad er door een betere infrastructuur nog een schepje bovenop.
Kortom, er zijn weinig goeden onder de strijdende partijen, en dan beleven veel mensen het in Nederland als een voetbalwedstrijd...
Misschien komt de foto wel uit hetzelfde photoshop mapje als de bewijzen tegen Saddam Hoessein.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 02:03 schreef SuperHarregarre het volgende:
Geloof er niks van eerlijk gezegd. Er liggen amper twintig op één foto. Combineer dat met de tendens in die regio om dingen te faken en ik hou een slag om de arm. Zeker als dan ook nog de term concentratiekamp gebruikt wordt.
Maar ik zie geen concentratiekampen zoals de claim is, maar alleen lijken.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:22 schreef rouletteking het volgende:
Ik ben best wel wat gewend maar toen ik die foto's zag, damn...
Wat we zien zijn lijken waarvan de meeste behoorlijk uitgemergeld zijn. Eén van die lijken heeft Christelijke tatoeages. Ik zie geen enkele aanwijzing dat dit is Syrië is. Ik zie geen enkele aanwijzing dat dit een concentratiekamp betreft. Ik zie geen enkele aanwijzing dat dit slachtoffers zijn van Assad.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 11:17 schreef Timdude het volgende:
Dit gebeurt waarschijnlijk buiten het weten van Assad om Assad is daar echt niet bij bij alles wat zijn soldaten doen.
Assad s soldaten worden op gruwelijke wijze een kopje kleiner gemaakt (letterlijk) dit word gewroken op gevangen genomen issis strijders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |