Ik vind het een aluhoedje verhaal, ISIS een creatie van het westen?quote:
Net zoals Al-Queda en Zuid-Amerikaanse terroristen etc.quote:Op donderdag 31 juli 2014 07:35 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik vind het een aluhoedje verhaal, ISIS een creatie van het westen?
quote:“But, look, the mosque is closer to my home than the church. It is part of my heritage too. Remember: Europe was completely destroyed after the second world war and it was able to recover. I feel there is a bright future ahead. The wounds of war can be healed.”
quote:Concentratiekampfoto's Syrië gelekt
Een Syrische overloper heeft foto's naar buiten gebracht van de concentratiekampen van de president van Syrië, Bashar al-Assad. Op de foto's zijn uitgemergelde mensen te zien, taferelen die doen denken aan de praktijken die tijdens de Holocaust gemeengoed waren in nazi-Duitsland.
Assad zou volgens The Daily Beast ongeveer 150.000 burgers vasthouden in kampen. Deze lopen allemaal het gevaar gedood of gemarteld te worden volgens 'Caesar', een voormalige medewerker van het regime van Assad. 'Caesar' heeft een schuilnaam om zijn veiligheid te garanderen.
De overloper sprak voor een Amerikaanse commissie waar hij ook zijn foto's toonde. "Ik hou niet van politiek en van politici", zo zei Caesar tegen die commissie. "Ik ben hier vandaag om te laten zien wat voor genocidale slachtpartij er plaatsvindt in Syrië door de ergste terrorist van de wereld, Bashar al-Assad."
De ontsnapping van Caesar vond in 2013 plaats. Hij was maanden bezig met het verzamelen van bewijsmateriaal van de praktijken van Assad. Daarna was hij ook maanden bezig met het plannen van een ontsnapping uit Syrië. Het bewijs dat hij verzameld had, nam hij mee naar de VS.
Sovjet-Unie
Charif Bassiouni, hoogleraar op het gebied van internationale oorlogsmisdaden, zegt dat de praktijken doen denken aan de kampen van de Sovjet-Unie. "De praktijken van het Syrische regime is hetzelfde als die van de Sovjet-Unie. Als er dus Russische betrokkenheid is, dan is er een duidelijke commandostructuur."
"De foto's laten taferelen zien die doen denken aan Auschwitz", aldus David Crane, die mensen aanklaagt voor oorlogsmisdaden.
Mocht u ze willen zien, enkele foto's zijn HIER te vinden. Uiteraard een waarschuwing: de foto's zijn niet erg aangenaam om te zien.
http://www.powned.tv/nieu(...)pfotos_syrie_ge.html
Propaganda artikel... Die foto's bewijzen niks. Ook al zijn ze van slachtoffers van het Assad regime dan nog hoeft het geen concentratiekamp te zijn.quote:
Waarom propaganda artikel? Het is al jaren bekend dat assad aan martelingen doet en hierbij niet terugdeinst om burgers om te brengen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:25 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Propaganda artikel... Die foto's bewijzen niks. Ook al zijn ze van slachtoffers van het Assad regime dan nog hoeft het geen concentratiekamp te zijn.
Omdat het als feit aanneemt dat die foto's echt zijn en van concentratiekampen komen.quote:
Klopt.quote:Het is al jaren bekend dat assad aan martelingen doet en hierbij niet terugdeinst om burgers om te brengen.
Waarom zouden die foto’s niet echt zijn? Dan kan je bij alle foto’s en videos’s je bedenkingen hebben.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:43 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat het als feit aanneemt dat die foto's echt zijn en van concentratiekampen komen.
[..]
Klopt.
Omdat ik niet geloof dat Syrië concentratiekampen zou hebben, je bereikt daar weinig 'positiefs' mee maar wel veel negatieve publiciteit.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:44 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waarom zouden die foto’s niet echt zijn?
Ligt aan de bron.quote:Dan kan je bij alle foto’s en videos’s je bedenkingen hebben.
2quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:25 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Propaganda artikel... Die foto's bewijzen niks. Ook al zijn ze van slachtoffers van het Assad regime dan nog hoeft het geen concentratiekamp te zijn.
Ok.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Alle kritiek omtrent Assad is propaganda. Assad is een schat van een man.
Is eigenlijk het grote probleem in al die landen: alle strijdende partijen doen daar volgens mij aan mee.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:40 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waarom propaganda artikel? Het is al jaren bekend dat assad aan martelingen doet en hierbij niet terugdeinst om burgers om te brengen.
De een wat meer dan de ander.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:29 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Is eigenlijk het grote probleem in al die landen: alle strijdende partijen doen daar volgens mij aan mee.
Pwnews plakt concentratiekampen aan vast, dat doen de officiële instanties niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:55 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat ik niet geloof dat Syrië concentratiekampen zou hebben, je bereikt daar weinig 'positiefs' mee maar wel veel negatieve publiciteit.
Waarom is er eerder nooit wat over naar buiten gekomen terwijl er 150.000 mensen zitten?
Noord-Korea is veel meer gesloten en toch is er heel veel bekend over de kampen daar.
[..]
Ligt aan de bron.
Als het Syrische regime met foto's zou komen zou je het ook niet geloven (en terecht). Bij de rebellen zou je het zelfde moeten denken.
Een Iraakse overloper kwam ook met het 'bewijs' dat Irak WMD's zou hebben.
Daarom vind ik het ook raar om te moeten kiezen tussen assad en isis, terwijl er miljoenen gematigden in dat land leven. In samenwerking met de vs en eu kunnen er betere leefomstandigheden ontstaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Pwnews plakt concentratiekampen aan vast, dat doen de officiële instanties niet.
150.000 zal wel een groot getal zijn en ik ga niet discussiëren of dat getal wel klopt of niet. Feit is wel dat duizenden mensen in regime gevangenissen worden gemarteld. Dat het niet naar buiten komt is omdat het geen kampen zijn. Het zal me verbazen als die mensen die daar gevangen zitten ooit rustig van de zonlicht kunnen genieten. Ze worden gewoon binnen gemarteld. Dat kunnen mensen niet zien die niet in dat circuit rondlopen en satellieten kunnen het al helemaal niet waarnemen zoals in Noord-Korea dat wel het geval is.
En assads geschiedenis is ook niet in zijn voordeel om dit weg te doen als onwaar.
Bron?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:42 schreef firefly3 het volgende:
FSA has killed 120 Hezbollah terrorists in the past 12 days in Qalamoun alone in defence of Qalamoun #Damascus #Syria. Weg met die buitenlandse strijders.
Ik zei dan ook 'propaganda artikel' omdat het werd gepresenteerd als een feit, niet omdat het propaganda zou zijn.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:46 schreef Djibril het volgende:
[..]
Pwnews plakt concentratiekampen aan vast, dat doen de officiële instanties niet.
150.000 zal wel een groot getal zijn en ik ga niet discussiëren of dat getal wel klopt of niet. Feit is wel dat duizenden mensen in regime gevangenissen worden gemarteld. Dat het niet naar buiten komt is omdat het geen kampen zijn. Het zal me verbazen als die mensen die daar gevangen zitten ooit rustig van de zonlicht kunnen genieten. Ze worden gewoon binnen gemarteld. Dat kunnen mensen niet zien die niet in dat circuit rondlopen en satellieten kunnen het al helemaal niet waarnemen zoals in Noord-Korea dat wel het geval is.
En assads geschiedenis is ook niet in zijn voordeel om dit weg te doen als onwaar.
Dafuq? ontkennen dat de SAA barrel-bombs gooit?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:11 schreef firefly3 het volgende:
Hierbij moet ik aan sadpanda denken, van toen hij zei dat er geen bewijs was dat assad met barrelbombs gooide.[ afbeelding ]
quote:BEIRUT: Syrian rebels pressed on with a fresh advance in the central province of Hama, as they bid to take out its military airport, a rebel commander and an activist group said Tuesday.
"The rebels are now nine kilometers away from Hama military airport, which they want to put out of action," said Syrian Observatory for Human Rights director Rami Abdel-Rahman.
A rebel leader in the area, who gave his name as Hassan, said Hama military airport was important because "that is where the regime makes its barrel bombs, and warplanes take off from there to carry out airstrikes on (opposition-held) areas across Syria."
Barrel bombs have killed hundreds of civilians, especially in rebel areas of the divided northern city of Aleppo, in recent months.
Syria rebels advance towards key airport in Hama
twitter:RudawEnglish twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 12:46:29#YPG issue a statement saying in the past month they have destroyed 6 tanks belonging to #ISIS and killed 685 militants. #TwitterKurds reageer retweet
En hier een filmpje waarin weer een groep Arabieren wordt opgeleid om samen met de Koerden te vechten:twitter:mutludc twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 18:40:55Now YPG and Peshmergas (both KDP & PUK) fighting alongside agnst #ISIS in Rabia, Shangal, Zumar @polatcano #KRG #TwitterKurds #Iraq #Syria reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |