abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142954669
Zojuist de Amerikaanse media bereikt. U.S. Congress heeft een getuige gehoord die is ontsnapt met foto's uit Syrie die aantonen dat Bashar Assad concentratiekampen heeft:
quote:
The regime of Syrian President Bashar al Assad is holding 150,000 civilians in custody, all of whom are at risk of being tortured or killed by the state, the Syrian defector known as “Caesar” told Congress Thursday
quote:
“I am not a politician and I don’t like politics,” Caesar said through his translator. “I have come to you honorable Congress to give you a message from the people of Syria… What is going on in Syria is a genocidal massacre that is being led by the worst of all the terrorists, Bashar al Assad.”
quote:
At the hearing, members of both parties called out the administration for not doing enough to confront the ongoing crimes against humanity in Syria.
WARNING - HEADER FOTO IS AL EXTREEM NSFW
http://www.thedailybeast.(...)er-150-000-more.html

Verdere foto's - ABSOLUUT Niet klikken als je hier niet tegen kunt. (NSFW / NSFW / NSFW)
http://www.thedailybeast.(...)machine-exposed.html
pi_142954802
:{
pi_142955116
Rusland beschermt Syrië.
VS beschermt Israël.

Militair ingrijpen is alleen mogelijk d.m.v. een illegale oorlog wat tot veel meer slachtoffers kan leiden.
-
pi_142955131
"Dit nooit meer!" - Na de 1e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na de 2e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na Srbrenica.

edit: Ja, daar passen er nog veel meer tussen.
pi_142955340
Extra treurig als je weer eens op de frontpage leest hoe enthousiast men reageert als Assad een slag heeft gewonnen of een plaatsje heeft heringenomen. Ja, de terroristen van IS zaaien dood en verderf, maar qua aantallen slachtoffers doet Assad er door een betere infrastructuur nog een schepje bovenop.

Kortom, er zijn weinig goeden onder de strijdende partijen, en dan beleven veel mensen het in Nederland als een voetbalwedstrijd...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:03:28 #6
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142955491
Ik kan geen woorden meer vinden. Echt niet. Er zullen vast mensen die een dikke huid hebben en het relativeren maar ik kan gewoon geen woorden vinden...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:03:57 #7
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_142955508
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:59 schreef luxerobots het volgende:
Extra treurig als je weer eens op de frontpage leest hoe enthousiast met reageert als Assad een slag heeft gewonnen of een plaatsje heeft heringenomen. Ja, de terroristen van IS zaaien dood en verderf, maar qua aantallen slachtoffers doet Assad er door een betere infrastructuur nog een schepje bovenop.
Maar wat zijn je verwachtingen als IS daadwerkelijk de macht zou krijgen in Syrie. Is de gewone Syrier dan beter af ? Ik denk niet, onder Assad is het niet al te beroerd voor de gemiddelde a-politieke Syrier (ik zeg niet dat ik Assad een fris ventje vindt), maar onder IS krijgt elke Syrier, en zeker de vrouwen, in het dagelijks leven met terreur te maken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:06:56 #8
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_142955635
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Maar wat zijn je verwachtingen als IS daadwerkelijk de macht zou krijgen in Syrie. Is de gewone Syrier dan beter af ? Ik denk niet, onder Assad is het niet al te beroerd voor de gemiddelde a-politieke Syrier (ik zeg niet dat ik Assad een fris ventje vindt), maar onder IS krijgt elke Syrier, en zeker de vrouwen, in het dagelijks leven met terreur te maken.
Is er geen alternatief? Is het Asad of ISIS?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:06:57 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142955637
Goed dieet volgden die gasten wel
Ik ben inmiddels overleden
pi_142955812
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik zie IS als terroristen. In potentie zijn ze gevaarlijker dan de wrede dictator Assad. Alleen is mijn inschatting dat IS absoluut te weinig organisatie en mankracht heeft om een echte staat te worden. IS voert momenteel een meerfrontenoorlog, tegen Assad, het Irakese leger, tegen de Koerden. Terwijl ze zelf slechts een klein leger hebben van ongeveer 15000 man. IS heeft vooral gebieden in handen in de armste stukken van die regio.

Daarnaast ben ik het ook eens met G.Fawkes. Het is niet of IS of Assad.
pi_142955824
Dit is een hoax, Assad zal dit nooit doen.

Lieve man .
pi_142955858
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik kan geen woorden meer vinden. Echt niet. Er zullen vast mensen die een dikke huid hebben en het relativeren maar ik kan gewoon geen woorden vinden...
Je hebt anders toch 27 woorden gevonden.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:14:21 #13
8252 mvdejong
pi_142955925
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef luxerobots het volgende:
Daarnaast ben ik het ook eens met G.Fawkes. Het is niet of IS of Assad.
Voor de nabije toekomst (de komende 5-10 jaar) is dat wel degelijk de enige keuze, of je moet zin hebben daar zelf weer oorlog te gaan voeren. Een Arabische lente heeft daar weinig kans van slagen, bovendien zou je daarna dan weer kunnen kiezen uit het Lybie-scenario (interne machtstrijd) of het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_142955998
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:14 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Voor de nabije toekomst (de komende 5-10 jaar) is dat wel degelijk de enige keuze, of je moet zin hebben daar zelf weer oorlog te gaan voeren. Een Arabische lente heeft daar weinig kans van slagen, bovendien zou je daarna dan weer kunnen kiezen uit het Lybie-scenario (interne machtstrijd) of het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).
De enige keuze, vervolgens geef je zelf al een paar opties.
pi_142956239
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef Charismatisch het volgende:
Rusland beschermt Syrië.
+ de rest van het Midden-Oosten.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:22:36 #16
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_142956252
Ik ben best wel wat gewend maar toen ik die foto's zag, damn... :{
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:23:05 #17
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_142956271
Zolang je niet tegen de rering in gaat, is Syrië leefbaar. Doe je dat wel, dan kan je het met de dood bekopen. Maar dat geldt voor een aantal andere landen in de wereld ook. Je kan niets anders doen dan in de kont kruipen van de machthebber.
Say what?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:25:25 #18
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_142956339
Assad heeft altijd al zo'n hoofd gehad.
pi_142956349
Waarom ben ik zo sceptisch toch allemaal.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:26:11 #20
8252 mvdejong
pi_142956375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De enige keuze, vervolgens geef je zelf al een paar opties.
Nee, want die zijn totaal onrealistisch :
- een Arabische lente geef ik geen kans van slagen, Assad weet hoe hij dat moet oplossen;
- de VS of de VN gaan echt geen "bevrijdigingsoorlog" op touw zetten.
pi_142956435
Deze wereld :')
pi_142956560
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:06 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Is er geen alternatief? Is het Asad of ISIS?
Wat is het alternatief dan?

In die regio is degene met de meeste wapens toch gewoon simpel de baas?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_142956657
No jews no news.
pi_142956660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:32 schreef NightH4wk het volgende:
No jews no news.
Opvallend ook, dat de grote 'duivel' Israel het regime van Assad al meerdere malen bestookt heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat is het alternatief dan?

In die regio is degene met de meeste wapens toch gewoon simpel de baas?
De gebeurtenissen onder het tijdperk Obama doen me denken aan deze quote:
quote:
"We’re going to have to make a judgment as to what role our country [The United States] ought to play, and a passive role would be terribly dangerous. I mean, who do we want to lead—provide leadership—in the world? Somebody else?" - Donald Rumsfeld
Iedereen vroeg zich af wat er zou gebeuren als de Amerikanen zich weer alleen met hun eigen land bezig zouden houden en niet meer 'world police' zouden spelen, nou ja dit dus.
pi_142956745
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:32 schreef Nintex het volgende:

[..]

De gebeurtenissen onder het tijdperk Obama doen me denken aan deze quote:

[..]

Iedereen vroeg zich af wat er zou gebeuren als de Amerikanen zich weer alleen met hun eigen land bezig zouden houden en niet meer 'world police' zouden spelen, nou ja dit dus.
Alsof Amerika ooit de rol van world police heeft gespeeld.
Amerika doet alleen dingen als zij er zelf baat bij hebben. Net zoals alle andere landen.
pi_142956824
Ik volg de situatie in Syrië al sinds het hele begin, maar zelfs dit gaat mijn voorstellingsvermogen bijna te boven. Toen die "Ceasar" voor het eerst opdook in Qatar dacht ik dat het een hoax of iets dergelijks zou zijn. Inmiddels heeft een compleet team aan experts zich over de foto's gebogen en werkelijk niks is gelogen. Ongelofelijk.

quote:

[..]

Er zijn geen goede opties in Syrië, niks doen hoort daarbij. Maar ik ben het ook zeker niet eens met de perceptie dat Assad aan de macht laten verstandig is. Hij is onderdeel van het probleem en bovendien gevaarlijk voor ons.
Incelfrikandel
pi_142956843
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Alsof Amerika ooit de rol van world police heeft gespeeld.
Amerika doet alleen dingen als zij er zelf baat bij hebben. Net zoals alle andere landen.
True, maar de 'illusie' dat je gebombardeerd kon worden was al voldoende om de meeste gekken in toom te houden. Je laat het neerslaan van opstanden toe, je laat groepen als het Moslim broederschap toe, je laat chemische aanvallen toe nadat je expliciet zegt dat het consequenties heeft... je laat vevolgens concentratiekampen (Assad) en massaslachtingen (ISIS) toe.

Obama's Red Line was een Green Light voor mensenrechtenschendingen op grote schaal.
pi_142956935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:37 schreef Nintex het volgende:

[..]

True, maar de 'illusie' dat je gebombardeerd kon worden was al voldoende om de meeste gekken in toom te houden. Je laat het neerslaan van opstanden toe, je laat groepen als het Moslim broederschap toe, je laat chemische aanvallen toe nadat je expliciet zegt dat het consequenties heeft... je laat vevolgens concentratiekampen (Assad) en massaslachtingen (ISIS) toe.

Obama's Red Line was een Green Light voor mensenrechtenschendingen op grote schaal.
Alsof al dat andere voor Obama niet gebeurde.
pi_142957115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Alsof al dat andere voor Obama niet gebeurde.
Tuurlijk gebeurde dat soort zaken eerder ook, maar het escaleert steeds verder. Denk jij dat Putin het in zijn hoofd had gehaald om Oekraine binnen te vallen als Bush daar met zijn freedom vlaggetjes had rondgehuppeld? Het russische leger maakte in Georgie rechtsomkeert toen Bush dreigde met militair ingrijpen.

In ieder geval hebben uitspraken als 'dit nooit meer' en 'hoe kon dat toch gebeuren' met betrekking tot de holocaust geen enkele inhoud meer. Het lijkt me vrij duidelijk dat we onze voorouders niet langer meer het toekijken naar massaslachtingen hoeven te verwijten.
pi_142957424
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:44 schreef Nintex het volgende:

[..]

Tuurlijk gebeurde dat soort zaken eerder ook, maar het escaleert steeds verder. Denk jij dat Putin het in zijn hoofd had gehaald om Oekraine binnen te vallen als Bush daar met zijn freedom vlaggetjes had rondgehuppeld? Het russische leger maakte in Georgie rechtsomkeert toen Bush dreigde met militair ingrijpen.
Om wat oliepijpleidingen veilig te stellen ja. Niet omdat men zo begaan is met het Georgische volk.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:54:04 #31
8252 mvdejong
pi_142957440
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er zijn geen goede opties in Syrië, niks doen hoort daarbij. Maar ik ben het ook zeker niet eens met de perceptie dat Assad aan de macht laten verstandig is. Hij is onderdeel van het probleem en bovendien gevaarlijk voor ons.
Waarom is hij voor ons gevaarlijk ? Net als Saddam Hoessein (na zijn mislukte Koeweit-experiment en de resulterende eerste Golfoorlog) concentreert hij zich helemaal op het consolideren van zijn macht in Syrie.

En, wat zou je dan tegen Assad willen doen ? Als je het land destabiliseert, dan krijg je alleen maar meer van het soort gedoe als mt IS(IS). En moeten de Amerikanen dan weer het leger opdracht gaan geven om een staatsgreep te plegen zoals in Egypte ? Dat wordt moeilijker omdat Syrie geen vazal-staat van de VS is, zoals Egypte dat wel was.

Assad is geen fris baasje, maar ik zie op de kortere termijn geen verandering waar wie dan ook beter van wordt, behalve IS.
pi_142957535
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:54 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Waarom is hij voor ons gevaarlijk ? Net als Saddam Hoessein (na zijn mislukte Koeweit-experiment en de resulterende eerste Golfoorlog) concentreert hij zich helemaal op het consolideren van zijn macht in Syrie.

En, wat zou je dan tegen Assad willen doen ? Als je het land destabiliseert, dan krijg je alleen maar meer van het soort gedoe als mt IS(IS). En moeten de Amerikanen dan weer het leger opdracht gaan geven om een staatsgreep te plegen zoals in Egypte ? Dat wordt moeilijker omdat Syrie geen vazal-staat van de VS is, zoals Egypte dat wel was.

Assad is geen fris baasje, maar ik zie op de kortere termijn geen verandering waar wie dan ook beter van wordt, behalve IS.
Irak, Libie allebei van kwaad tot erger.
pi_142957716
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:25 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Propaganda artikel... Die foto's bewijzen niks. Ook al zijn ze van slachtoffers van het Assad regime dan nog hoeft het geen concentratiekamp te zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:55 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Omdat ik niet geloof dat Syrië concentratiekampen zou hebben, je bereikt daar weinig 'positiefs' mee maar wel veel negatieve publiciteit.
Waarom is er eerder nooit wat over naar buiten gekomen terwijl er 150.000 mensen zitten?
Noord-Korea is veel meer gesloten en toch is er heel veel bekend over de kampen daar.

[..]

Ligt aan de bron.
Als het Syrische regime met foto's zou komen zou je het ook niet geloven (en terecht). Bij de rebellen zou je het zelfde moeten denken.

Een Iraakse overloper kwam ook met het 'bewijs' dat Irak WMD's zou hebben.
pi_142957729
Is het dit keer wel echt of net zo'n smerige mediahoax als die 19.000 (!!) foto's die een journalist (? :') ) zogenaamd gemaakt had de vorige keer? :r

Vreemd dat we daar niks meer van hoorden. Zo obviously staged, en geen kritische reporter die dat aan de kaak stelde...

WO3 dus toch in aantocht? Als Oekraine, Gaza/Israel en Syrie/Irak verbonden gaan worden, zie ik het er wel van komen.

Turkije zal wel flink in de broek schijten....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:02:09 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142957743
quote:

[..]

Een Arabische Lente is daar door Assad in zeeën van bloed gesmoord. Het Westen had de overlopende soldaten van Assad moeten steunen. Omdat ze dat niet deden zitten we nu met extremisten als ISIS. Het Westen is verantwoordelijk voor ISIS in de Levant.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142957774
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
en bovendien gevaarlijk voor ons.
Want?
pi_142957786
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het Westen is verantwoordelijk voor ISIS in de Levant.
Welnee.

"Westerse POLITICI" hooguit.

Eventjes 1 miljard mensen de schuld geven. :{w

Statisten... :N
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:03:30 #38
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142957798
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een Arabische Lente is daar door Assad in zeeën van bloed gesmoord. Het Westen had de overlopende soldaten van Assad moeten steunen. Omdat ze dat niet deden zitten we nu met extremisten als ISIS. Het Westen is verantwoordelijk voor ISIS in de Levant.
'Arabische Lente' :')
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142957816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:03 schreef DeJori het volgende:

[..]

'Arabische Lente' :')
De aanzet was goed (Tunesie). Helaas gekaapt door gekkies als de Moslimbroederschap.

vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:04:42 #40
361691 DeJori
pi_142957837
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De aanzet was goed (Tunesie). Helaas gekaapt door gekkies als de Moslimbroederschap.
Eens. Maar het heeft ondertussen meer weg van de Islamitische Winter.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142957857
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef El_Matador het volgende:
Turkije zal wel flink in de broek schijten....
Waarom?
pi_142957888
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom?
Turkije is lid van de NAVO, die mag straks aan hun arabische vrienden gaan uitleggen waarom ze aan de kant van de Amerikanen vechten.
pi_142957910
quote:
het Egypte-scenario (een staatsgreep uitgevoerd in opdracht van een van de grootmachten).
Als het Syrische leger een staatsgreep wou plegen hadden ze dat allang gedaan, de steun van het westen en de overgrote meerderheid van de Arabische landen hadden ze dan.
Het lijkt erop dat het leger dus loyaal is en dat niet kan.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:07:51 #44
361691 DeJori
pi_142957944
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:05 schreef Nintex het volgende:

[..]

Turkije is lid van de NAVO, die mag straks aan hun arabische vrienden gaan uitleggen waarom ze aan de kant van de Amerikanen vechten.
Plus het feit dat je met Syrië en Irak als directe buren en Rusland en Oekraïne via de zee als buren niet echt op een geografisch gunstige plek ligt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:08:55 #45
8252 mvdejong
pi_142957979
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:06 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Als het Syrische leger een staatsgreep wou plegen hadden ze dat allang gedaan, de steun van het westen en de overgrote meerderheid van de Arabische landen hadden ze dan.
Het lijkt erop dat het leger dus loyaal is en dat niet kan.
Dat had ik in een volgende post al aangegeven. Egypte is een vazal-staat van de VS geweest, met een leger dat daar wel bij voer. Dus toen de democratie in Egypte de verkeerde kant op ging, voor de belangen van de VS, was het makkelijk om het leger weer een staatsgreep te laten plegen. In Syrie is de huidige situatie goed voor het leger, maar helaas voor de VS is dat een minder welwillig regime.
pi_142957999
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:05 schreef zarGon het volgende:

[..]

Waarom?
Nota bene jij! :D

Bekijk Google Maps eens. :*

pi_142958130
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:08 schreef mvdejong het volgende:
Dus toen de democratie in Egypte de verkeerde kant op ging, voor de belangen van de VS, was het makkelijk om het leger weer een staatsgreep te laten plegen.
Vreemde complottheorie. De VS kon het prima vinden met het Moslimbroederschap, voerde druk uit op Egypte na de staatsgreep en stopte de hulp tijdelijk. Ze zijn juist niet blij met het nieuwe regime van Sisi dat op bezoek ging naar Rusland voor wapens wat Moebarak nooit gedaan heeft.
http://english.al-akhbar.com/node/18614
http://www.jpost.com/Midd(...)l-with-Russia-345932

Als je al wil zeggen dat er een land achter zit is het Saudi-Arabië, dat het MB als een gevaar ziet en miljarden naar Egypte stuurt.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL6N0FR0BV20130721
https://news.yahoo.com/sa(...)egypt-181011655.html
pi_142958419
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nota bene jij! :D

Bekijk Google Maps eens. :*
Ja, en dan? Turkije is het gewend om onstabiele buren te hebben...

- Gedoe tussen Georgië en Rusland in 2008.
- Gedoe tussen Azerbeidzjan en Armenië (om Nagorno-Karabach), waarbij Turkije de kant kiest van Azerbeidzjan.
- Poging tot revolutie in Iran (verder rustig)...
- Irak in binnengevallen
- Syrië is sinds 2011 een puinhoop

Alleen de Grieken blijven stil, maar dat komt ook door hun slechte economie. Anders was dat ook plagen en pesten boven de Egeïsche Zee.

Dus, ik snap niet waarom Turkije 'm zou knijpen... Je vermoedt dat het grensoverschrijdend zal zijn en dat Turkije ook last zal hebben van een escalatie?

Wellicht komt dat omdat ik geen WO III-jankert bent.
pi_142958442
quote:

[..]

'Arabische vrienden'...

Haha.
pi_142958669
quote:

[..]

De enige Arabische vriend van Turkije is Qatar, en die is erg pro-Amerikaans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')