abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142964461
quote:
Er zijn maar weinig Japanners omgekomen in die kampen. George Takei had daar nog een mooie TED Talk over, want hij groeide op in zo'n kamp en dat versterkte zijn gevoel om op te komen voor vrijheid en democratie alleen maar. Sterker nog, veel mensen in die kampen gaven zich vrijwillig op om in het leger te dienen en behoorde tot de meest actieve en effectieve strijders in het US Army.
http://www.ted.com/talks/(...)hat_once_betrayed_me
pi_142964550
Ja, het is een gezellige zomer.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:39:08 #78
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142964671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:34 schreef Specularium het volgende:
'The summer of war'
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142964694
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:34 schreef Specularium het volgende:
Ik mis het komkommernieuws. :'(
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:41:32 #80
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142964734
Assad is een held, dit is weer een mooi staaltje demoniseren wat we al langer kennen van de VS.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_142964949
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:
Dit is een hoax, Assad zal dit nooit doen.

Lieve man .
Of Assad een lieve man is of niet staat los van de waarheid van deze foto's

Saddam was geen lieve man maar de berichten over couveuses die omgegooid werden in Koeweit was propaganda.
In de burgeroorlog van Joegoslaviė gingen er een foto rond van een concentratiekamp wat geen concentratiekamp was enkel een hek met daarachter sterk vermagerde mensen, want er was een oorlog dus was het moeilijk aan voedsel te komen. Wat niet betekend dat er geen sprake was van genocide.

Aangezien alle partijen daar het vuil spelen kan je niet simpelweg aannemen dat wat de man voor het congres heeft verteld daadwerkelijk waar is.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:53:34 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142965090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:48 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Of Assad een lieve man is of niet staat los van de waarheid van deze foto's

Saddam was geen lieve man maar de berichten over couveuses die omgegooid werden in Koeweit was propaganda.
In de burgeroorlog van Joegoslaviė gingen er een foto rond van een concentratiekamp wat geen concentratiekamp was enkel een hek met daarachter sterk vermagerde mensen, want er was een oorlog dus was het moeilijk aan voedsel te komen. Wat niet betekend dat er geen sprake was van genocide.

Aangezien alle partijen daar het vuil spelen kan je niet simpelweg aannemen dat wat de man voor het congres heeft verteld daadwerkelijk waar is.
Eerste wat bij mij opkwam was een tentenkamp met vluchtelingen, wie wil er nou in de steden blijven met die mafkezen van isis die iedereen daar afslachten, die zitten allemaal in vluchtelingenkampen, en zullen vast ook niet genoeg te eten hebben, en mischien wel ziek zijn onderhand.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_142965427
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De extremistische islam heeft veel weg van het nazisme, dat blijkt weer uit dit soort berichten.
Hoezo?
Assad is juist seculier (voor het M-O dan). Heeft dus niks te maken met de extremistische islam.
pi_142965510
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:53 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Eerste wat bij mij opkwam was een tentenkamp met vluchtelingen, wie wil er nou in de steden blijven met die mafkezen van isis die iedereen daar afslachten, die zitten allemaal in vluchtelingenkampen, en zullen vast ook niet genoeg te eten hebben, en mischien wel ziek zijn onderhand.
Er zijn enkel foto's te zien van sterk vermagerde dode mannen een lijk met christelijke tatoeages en 2 doden waarvan 1 onder de blauwe plekken en striemen en de ander onder de open wonden zit.
Maar het is oorlog dus je verwacht vermagerde mensen en je verwacht slachtoffers van geweld (en je verwacht bij een verhaal voor het Amerikaans congres een christelijk slachtoffer of is dit te cynisch?)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:08:21 #85
361691 DeJori
pi_142965531
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:07 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Er zijn enkel foto's te zien van sterk vermagerde dode mannen een lijk met christelijke tatoeages en 2 doden waarvan 1 onder de blauwe plekken en striemen en de ander onder de open wonden zit.
Maar het is oorlog dus je verwacht vermagerde mensen en je verwacht slachtoffers van geweld (en je verwacht bij een verhaal voor het Amerikaans congres een christelijk slachtoffer of is dit te cynisch?)
En je verwacht geen christenen in een kamp van Assad.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142965761
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef Charismatisch het volgende:
Rusland beschermt Syriė.
VS beschermt Israėl.

Militair ingrijpen is alleen mogelijk d.m.v. een illegale oorlog wat tot veel meer slachtoffers kan leiden.
Israėl erbij betrekken. :')

Draak.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_142965769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:08 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik zou verwachten in kampen van Assad
ik zou wel foto's verwachten van een daadwerkelijk kamp, geen willekeurig anoniem open gebouw met dode mensen die in lijkenzakken (doorzichtig plastic maar ze zullen wel improviseren) en vervolgens (dezelfde?) kadavers op een metalen tafel. Is het nodig om een autopsie uit te voeren op doden uit een concentratiekamp?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:17:31 #88
361691 DeJori
pi_142965816
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:16 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat ik zou verwachten in kampen van Assad
ik zou wel foto's verwachten van een daadwerkelijk kamp, geen willekeurig anoniem open gebouw met dode mensen die in lijkenzakken (doorzichtig plastic maar ze zullen wel improviseren) en vervolgens (dezelfde?) kadavers op een metalen tafel. Is het nodig om een autopsie uit te voeren op doden uit een concentratiekamp?
Assad maakt er juist een punt van op te komen voor minderheidsgroeperingen. Daar haalt hij een deel van zijn steun vandaan. Daarom bedoelde ik dat je geen christenen verwacht.
pi_142965890
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:03 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik kan geen woorden meer vinden. Echt niet. Er zullen vast mensen die een dikke huid hebben en het relativeren maar ik kan gewoon geen woorden vinden...
Dat heb ik de laatste tijd wel vaker met het nieuws :{ :'(
pi_142965898
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:48 schreef Mr.44 het volgende:

Gast :{ Ga je eens inlezen in Joegoslaviė, die concentratiekampen bestonden wel degelijk en niet zo'n klein beetje ook.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:08 schreef DeJori het volgende:

[..]

Hoezo niet?
Incelfrikandel
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:21:03 #91
361691 DeJori
pi_142965919
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Gast :{ Ga je eens inlezen in Joegoslaviė, die concentratiekampen bestonden wel degelijk en niet zo'n klein beetje ook.

[..]

Hoezo niet?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:17 schreef DeJori het volgende:

[..]

Assad maakt er juist een punt van op te komen voor minderheidsgroeperingen. Daar haalt hij een deel van zijn steun vandaan. Daarom bedoelde ik dat je geen christenen verwacht.
Dit soort dingen dus:
http://www.cbn.com/cbnnew(...)on-as-War-Rages-On-/
http://www.cbsnews.com/ne(...)n-village-on-easter/
http://www.worldtribune.c(...)acking-assad-regime/
pi_142966094
quote:
Dat weet ik al. Maar dat betekent nog niet dat er geen christelijke tegenstanders zijn van Assad of dat alle christenen goed door hem werden behandeld. Assyriėrs bijvoorbeeld. De Sutoro of de Syriac Military Council vechten oa tegen hem.

HRW en Amnesty maakten beiden ook weleens melding van een doodgemartelde christen dus zo heel veel verbaasd het me niet.

Het zijn voornamelijk arabieren die Assad 'beschermde'. De rest, Assyriėrs, Koerden, Joden konden de tering krijgen.
Incelfrikandel
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:31:01 #93
361691 DeJori
pi_142966188
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat weet ik al. Maar dat betekent nog niet dat er geen christelijke tegenstanders zijn van Assad of dat alle christenen goed door hem werden behandeld. Assyriėrs bijvoorbeeld. De Sutoro of de Syriac Military Council vechten oa tegen hem.

HRW en Amnesty maakten beiden ook weleens melding van een doodgemartelde christen dus zo heel veel verbaasd het me niet.

Het zijn voornamelijk arabieren die Assad 'beschermde'. De rest, Assyriėrs, Koerden, Joden konden de tering krijgen.
Dan is het toch nog steeds een domme zet van Assad om dit te doen? (er vanuit gaande dat het verhaal bij de foto's klopt, waar ik sterk aan twijfel). Je schoffelt meteen een van de grondvesten van je macht onderuit.
pi_142966261
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:31 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dan is het toch nog steeds een domme zet van Assad om dit te doen? (er vanuit gaande dat het verhaal bij de foto's klopt, waar ik sterk aan twijfel). Je schoffelt meteen een van de grondvesten van je macht onderuit.
Nee, want tegenstanders van het regime vormen een gevaar voor het regime. Christelijke tegenstanders net zo goed.
Christenen blijven Assad steunen, want ze vrezen de (Arabische) rebellen. In Koerdisch gebied steunen veel christenen wel de seculiere YPG rebellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door oksel12 op 01-08-2014 19:40:08 ]
pi_142966344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:20 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

niet gezegd dat ze niet bestonden
Alleen gebaseerd op een docu ooit gezien op de VPRO ook (gezien op onbetrouwbare bronnen die ik normaal niet zou vertrouwen maar VPRO) dat de een foto die gebruikt werd niet overeenstemde met de werkelijkheid.
Nu lijkt het erop dat die documentaire niet betrouwbaar is.

Maar ik kan de dochter van een Koeweitse diplomaat en "dode baby's" nog altijd als voorbeeld gebruiken.
quote:
[..]

Hoezo niet?
pi_142966620
Zionisten zijn weer de wereld erin aan het luizen met hun propaganda om Syrie kapot te maken. Nu ze zien dat het niet lukt om de onlangs herkozen president weg te krijgen en hij aan de winnende hand is al een tijd zetten ze dit soort middelen in :r Zo doorzichting allemaal, ze moeten eens een ander script draaien man. Dit script is al eerdere keren afgespeeld in de recente historie :N
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_142966706
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef Aloulou het volgende:
Zionisten zijn weer de wereld erin aan het luizen met hun propaganda om Syrie kapot te maken. Nu ze zien dat het niet lukt om de onlangs herkozen president weg te krijgen en hij aan de winnende hand is al een tijd zetten ze dit soort middelen in :r Zo doorzichting allemaal, ze moeten eens een ander script draaien man. Dit script is al eerdere keren afgespeeld in de recente historie :N
:') _O-
pi_142966717
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:45 schreef Aloulou het volgende:
Zionisten zijn weer de wereld erin aan het luizen met hun propaganda om Syrie kapot te maken.
Het niveau is weer bedroevend.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sobieski op 01-08-2014 19:54:06 ]
Israel was not created in order to disappear. It is the child of hope and the home of the brave. It can neither be broken by adversity nor demoralized by success. It carries the shield of democracy and it honors the sword of freedom.
pi_142967142
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:31 schreef DeJori het volgende:

[..]

Maar het zijn tegenstanders, en die zien zij nog steeds als gevaarlijk. Dus raar is het zeker niet.

Ik denk trouwens wel dat de foto's echt zijn, ik denk alleen niet dat dit werkelijk plaatsvind in 'kampen' zoals wij die kennen. Waarschijnlijk zijn dit (ondergrondse) detentiecentra die makkelijk af te schermen zijn voor de buitenwereld.

quote:
Dat hun situatie er sinds Bashar erop vooruit is gegaan klopt ook, maar het is nog altijd niet zoals het hoort. Van weet ik weet mogen ze nog steeds niet voor de overheid werken of de politiek in en is het verplicht dat hun paspoort vermeldt dat ze joods zijn. Bovendien bleef de staat antisemitische propaganda verspreiden.

Het is niet voor niets dat de gemeenschap nog steeds krimpt, van zo'n 300 in 2000 naar 30 nu als ik me niet vergis.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:36 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

niet gezegd dat ze niet bestonden
Alleen gebaseerd op een docu ooit gezien op de VPRO ook (gezien op onbetrouwbare bronnen die ik normaal niet zou vertrouwen maar VPRO) dat de een foto die gebruikt werd niet overeenstemde met de werkelijkheid.
Nu lijkt het erop dat die documentaire niet betrouwbaar is.

Maar ik kan de dochter van een Koeweitse diplomaat en "dode baby's" nog altijd als voorbeeld gebruiken.

[..]

oh oke, verkeerd begrepen dan. En de foto is inderdaad echt. Het gerucht dat hij nep zou zijn kwam destijds van een marxistisch blad.
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')