abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142958825
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, en dan? Turkije is het gewend om onstabiele buren te hebben...

- Gedoe tussen Georgië en Rusland in 2008.
- Gedoe tussen Azerbeidzjan en Armenië (om Nagorno-Karabach), waarbij Turkije de kant kiest van Azerbeidzjan.
- Poging tot revolutie in Iran (verder rustig)...
- Irak in binnengevallen
- Syrië is sinds 2011 een puinhoop

Alleen de Grieken blijven stil, maar dat komt ook door hun slechte economie. Anders was dat ook plagen en pesten boven de Egeïsche Zee.

Dus, ik snap niet waarom Turkije 'm zou knijpen... Je vermoedt dat het grensoverschrijdend zal zijn en dat Turkije ook last zal hebben van een escalatie?

Wellicht komt dat omdat ik geen WO III-jankert bent.
Ik ben ook geen WOIII-"jankerd", dank voor de "persoonlijke aanval".

Het is wel even wat anders of er 1 of 2 "lastige buurtjes" zijn, of dat de hele strook instabiel wordt en jij daar als groot land tussenligt.

Het is nou niet dat Turkije zelf zo stabiel is, met Koerden in het zuidoosten, Iraniers (haten Israel en zijn al dan niet bezig een kernbommetje in elkaar te knutselen) in het oosten, wrijvingen met Armenie en Griekenland en een president die flink wat kritiek uit eigen land krijgt (staat het winkelcentrum op het Taksim er al?)...

Bekijk de VSAmerikaanse media. CNN had gedurende de paar dagen dat ik het "moest" kijken een vast stramien. MH17 en Gaza volgden direct op elkaar en er werd gespeculeerd over beide drama's achter elkaar.

Rusland heeft veel joden (link met Israel), steunt Assad (link met Syrie), heeft nu hardere ruzie dan ooit sinds de Koude Oorlog met de VS (sancties), heeft een nieuwe oude vesting tegenover Turkije (Krim), etc.

Daarom zeg ik: alleen als al die landen verbonden worden door oorlog, komt er een WO3. En dan ligt Turkije niet bepaald lekker, of wilde je beweren van wel?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142958924
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben ook geen WOIII-"jankerd", dank voor de "persoonlijke aanval".
Dat was niet richting jou bedoeld, maar meer algemeen. Sinds MH17 uit de lucht geschoten is, zijn mensen plotseling bang voor een wereldoorlog. Word er een beetje kriegelig van.
pi_142959240
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:54 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Waarom is hij voor ons gevaarlijk ? Net als Saddam Hoessein (na zijn mislukte Koeweit-experiment en de resulterende eerste Golfoorlog) concentreert hij zich helemaal op het consolideren van zijn macht in Syrie.
Op dit moment nog wel. Ik verwacht niet dat hij ooit nog het gehele land onder controle zal kunnen krijgen, maar de kern zeker wel. Ik zie niet zozeer zijn leger als gevaar, maar zijn steun aan terroristen. Dit kwam sterk naar voren voordat de crisis in Syrië uitbrak, in de tijd dat de Amerikanen nog bezig waren in Irak. Assad heeft toen vrolijk jihadisten vanuit zijn land doorgevoerd naar Irak. Op grote schaal. En dat waren, jawel, dezelfde mensen die nu zijn uitgegroeid tot ISIS.

Verder zijn steun voor Iran, en natuurlijk Hezbollah en allerlei andere terreurgroepen. Organisaties die flink wat grootschalige aanslagen op hun geweten hebben, lang niet alleen in het Midden-Oosten.

Wie garandeert dat Assad niet met deze praktijken doodleuk doorgaat als het weer in zijn belang komt? ISIS mag dan een directe bedreiging zijn voor ons, dat maakt Assad nog niet het betere alternatief. Hij blijft voor ons een indirect gevaar, niet alleen zijn terreursponsoring. Hij is een soort symbool van ultiem kwaad geworden, van onderdrukte soennieten, voor mensen over de hele islamitische wereld - niet alleen in Syrië. Die bereidt zijn tegen hem te vechten. En daarom zul je ook geen oplossing vinden voor het probleem met jihadisten zonder het probleem van het Syrische regime op te lossen.

quote:
En, wat zou je dan tegen Assad willen doen? Als je het land destabiliseert, dan krijg je alleen maar meer van het soort gedoe als mt IS(IS).
Syrië is nog niet gedestabiliseerd?

quote:
En moeten de Amerikanen dan weer het leger opdracht gaan geven om een staatsgreep te plegen zoals in Egypte ? Dat wordt moeilijker omdat Syrie geen vazal-staat van de VS is, zoals Egypte dat wel was.
De Amerikanen stonden niet achter die coup, hebben zelfs kort hun samenwerking met Egypte opgeschort. Totdat Sisi zijn heil zocht bij Rusland.

quote:
Assad is geen fris baasje, maar ik zie op de kortere termijn geen verandering waar wie dan ook beter van wordt, behalve IS.
Het probleem is dan ook dat Assad werkelijk geen haar beter is dan IS.
Incelfrikandel
pi_142959495
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat was niet richting jou bedoeld, maar meer algemeen. Sinds MH17 uit de lucht geschoten is, zijn mensen plotseling bang voor een wereldoorlog. Word er een beetje kriegelig van.
Je kan niet ontkennen dat de media (en met name in de VS, maar ook de BBC) de boel aardig opstoken. De massamedia zijn een spreekbuis van de regering, zeker in de Verenigde Staten.

Kerry met zijn oorloghitserij, Clinton die flink loopt te porren.

Het lijkt wel alsof de media en de politici het volk "klaarstomen" voor flinke mayhem in het Midden-Oosten tot aan de Oekraine.

Turkije ligt ertussenin en zou dus een bufferstaat worden als de zooi echt uitbreekt.

Dat is nog steeds geen "wereld"oorlog, en ik acht de VS militair en politiek te zwak om ook op andere continenten weer te gaan huishouden, maar toch.

In december 1940 werd ook niet gesproken van een wereldoorlog. Een wereldoorlog is ook niet dat de hele wereld in oorlog is, wel dat de grote partijen (in het huidige wereldbeeld Rusland, de VS+Israel en een lappendeken van moslimlandjes) in oorlog met elkaar kunnen komen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_142960083
Kan iemand die die foto's gezien heeft beschrijven wat voor soort foto's dat zijn? Ik heb totaal geen neiging om gore te zien, maar waar moet ik aan denken? Opgepropte mensen in kampen, uithongering, geweld?
pi_142960191
Bizar.
pi_142960203
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Panthera. het volgende:
Kan iemand die die foto's gezien heeft beschrijven wat voor soort foto's dat zijn? Ik heb totaal geen neiging om gore te zien, maar waar moet ik aan denken? Opgepropte mensen in kampen, uithongering, geweld?
Zoals in 40-45 maar nu full HD.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:10:27 #58
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142960207
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Panthera. het volgende:
Uitgemergelde lijken voornamelijk.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142960340
Thanks.
pi_142960740
quote:

[..]

Ja, bange mensen, om je kapot aan te ergeren. Hoe durven ze.
  One tough cookie vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:28:38 #61
169210 liesje1979
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:39:27 #62
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142961128
quote:

[..]

Mensen die bang zijn voor de WWIII zijn een beetje kriegelig van al die dwazen die op militair avontuur willen gaan. Voor de avonturiers moet je bang wezen, niet die laffe jankerts die niet dood willen gaan door een langzame stralingsdood.
pi_142961345
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Mensen die bang zijn voor de WWIII zijn een beetje kriegelig van al die dwazen die op militair avontuur willen gaan. Voor de avonturiers moet je bang wezen, niet die laffe jankerts die niet dood willen gaan door een langzame stralingsdood.
Dit. Mensen die in kuilen gegooid worden en geëxecuteerd worden. Of zonder kuil geëxecuteerd worden. Een vliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt, concentratie kampen, de hele Gaza strook plat. Families die niet iemand verliezen door oorlog, nee, hele families worden tegelijkertijd uit het leven gerukt door raketten. Ik kan zo nog wel even doorgaan.

Maar bange mensen, die zich (terecht) afvragen waar dit toe leidt, daar worden we "kriegelig" van :')
pi_142962044
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef Disorder het volgende:
"Dit nooit meer!" - Na de 1e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na de 2e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na Srbrenica.

edit: Ja, daar passen er nog veel meer tussen.
Nou er waren veel meer oorlogen, etc, maar ik heb niet na al die oorlogen gehoord "Dit nooit meer".
Vietnamoorlog, Golfoorlog, Falklandoorlog, Rwanda met de Hutu's en Tutsi's, etc
pi_142962055
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:28 schreef liesje1979 het volgende:
Sick world.
And it will get much sicker than this
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:32:55 #66
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142962671
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit. Mensen die in kuilen gegooid worden en geëxecuteerd worden. Of zonder kuil geëxecuteerd worden. Een vliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt, concentratie kampen, de hele Gaza strook plat. Families die niet iemand verliezen door oorlog, nee, hele families worden tegelijkertijd uit het leven gerukt door raketten. Ik kan zo nog wel even doorgaan.

Maar bange mensen, die zich (terecht) afvragen waar dit toe leidt, daar worden we "kriegelig" van :')
Emotie is belangrijker dan nadenken helaas. Een naar alle waarschijnlijkheid per ongeluk neergehaald vliegtuig en politici grijpen het meteen aan om mensen die niet eens indirect betrokken zijn te straffen. Ondertussen krijgen die politici van de meute het verwijd nog niet hard genoeg te zijn omdat een groot deel van de massa liever niet te ondersteunen militairen in een oorlogsgebied naast de grens van Rusland wil droppen. Als je het gore lef hebt om jezelf af te vragen wat we met de escalatie bereiken en welke gevaren we daarmee lopen dan ben jij degene die voor een onbehagelijk gevoel aan het zorgen is.

Met zo'n instelling is de wereld een gevaarlijke plek.
pi_142962683
quote:
Precies holocaust slachtoffers.
Ура для россии
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:37:31 #68
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142962812
Dit kan niet echt zijn toch?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:42:22 #69
361691 DeJori
pi_142962983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dit kan niet echt zijn toch?
Ik ben sceptisch. Gezien de huidige techniek zouden er al veel eerder meer aantijgingen gekomen zijn van een van de tegenstanders van Assad, eventueel met vage satellietbeelden. Bovendien lijkt het me niet moeilijk om in een oorlog als die in Syrië uitgemergelde lijken te vinden.

Maar goed, niemand kon zich voorstellen dat het zo erg was in Nazi Duitsland, tot de kampen ontdekt werden...
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142963153
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:42 schreef DeJori het volgende:
Maar goed, niemand kon zich voorstellen dat het zo erg was in Nazi Duitsland, tot de kampen ontdekt werden...
Mwah:
1944: geen vrije media, geen internet, geen smartphones met camera's, geen instantane nieuwsupdates, geen controle op de macht, geen toegang tot oorlogsgebied, propaganda, propaganda, propaganda
2014: internet, satellieten, ieder mens met een camera is journalist, hele wereld betrokken, mogelijkheid tot discussie en vrije speculatie

vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:48:57 #71
361691 DeJori
pi_142963181
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mwah:
1944: geen vrije media, geen internet, geen smartphones met camera's, geen instantane nieuwsupdates, geen controle op de macht, geen toegang tot oorlogsgebied, propaganda, propaganda, propaganda
2014: internet, satellieten, ieder mens met een camera is journalist, hele wereld betrokken, mogelijkheid tot discussie en vrije speculatie
Ik denk, dek me even in voor een godwin :9
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:01:48 #72
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:03:19 #73
361691 DeJori
pi_142963561
quote:
Ik zie de relevantie niet?

Of ben jij er zo een die elke mogelijkheid aangrijpt om Amerika af te zeiken?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:11:06 #74
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142963805
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:03 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik zie de relevantie niet?

Of ben jij er zo een die elke mogelijkheid aangrijpt om Amerika af te zeiken?
Jullie hadden het over Duitse concentratie kampen dus ik dacht ik laat een paar anderen zien.
pi_142964095
De extremistische islam heeft veel weg van het nazisme, dat blijkt weer uit dit soort berichten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')