Ik ben ook geen WOIII-"jankerd", dank voor de "persoonlijke aanval".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, en dan? Turkije is het gewend om onstabiele buren te hebben...
- Gedoe tussen Georgië en Rusland in 2008.
- Gedoe tussen Azerbeidzjan en Armenië (om Nagorno-Karabach), waarbij Turkije de kant kiest van Azerbeidzjan.
- Poging tot revolutie in Iran (verder rustig)...
- Irak in binnengevallen
- Syrië is sinds 2011 een puinhoop
Alleen de Grieken blijven stil, maar dat komt ook door hun slechte economie. Anders was dat ook plagen en pesten boven de Egeïsche Zee.
Dus, ik snap niet waarom Turkije 'm zou knijpen... Je vermoedt dat het grensoverschrijdend zal zijn en dat Turkije ook last zal hebben van een escalatie?
Wellicht komt dat omdat ik geen WO III-jankert bent.
Dat was niet richting jou bedoeld, maar meer algemeen. Sinds MH17 uit de lucht geschoten is, zijn mensen plotseling bang voor een wereldoorlog. Word er een beetje kriegelig van.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben ook geen WOIII-"jankerd", dank voor de "persoonlijke aanval".
Op dit moment nog wel. Ik verwacht niet dat hij ooit nog het gehele land onder controle zal kunnen krijgen, maar de kern zeker wel. Ik zie niet zozeer zijn leger als gevaar, maar zijn steun aan terroristen. Dit kwam sterk naar voren voordat de crisis in Syrië uitbrak, in de tijd dat de Amerikanen nog bezig waren in Irak. Assad heeft toen vrolijk jihadisten vanuit zijn land doorgevoerd naar Irak. Op grote schaal. En dat waren, jawel, dezelfde mensen die nu zijn uitgegroeid tot ISIS.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Waarom is hij voor ons gevaarlijk ? Net als Saddam Hoessein (na zijn mislukte Koeweit-experiment en de resulterende eerste Golfoorlog) concentreert hij zich helemaal op het consolideren van zijn macht in Syrie.
Syrië is nog niet gedestabiliseerd?quote:En, wat zou je dan tegen Assad willen doen? Als je het land destabiliseert, dan krijg je alleen maar meer van het soort gedoe als mt IS(IS).
De Amerikanen stonden niet achter die coup, hebben zelfs kort hun samenwerking met Egypte opgeschort. Totdat Sisi zijn heil zocht bij Rusland.quote:En moeten de Amerikanen dan weer het leger opdracht gaan geven om een staatsgreep te plegen zoals in Egypte ? Dat wordt moeilijker omdat Syrie geen vazal-staat van de VS is, zoals Egypte dat wel was.
Het probleem is dan ook dat Assad werkelijk geen haar beter is dan IS.quote:Assad is geen fris baasje, maar ik zie op de kortere termijn geen verandering waar wie dan ook beter van wordt, behalve IS.
Je kan niet ontkennen dat de media (en met name in de VS, maar ook de BBC) de boel aardig opstoken. De massamedia zijn een spreekbuis van de regering, zeker in de Verenigde Staten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat was niet richting jou bedoeld, maar meer algemeen. Sinds MH17 uit de lucht geschoten is, zijn mensen plotseling bang voor een wereldoorlog. Word er een beetje kriegelig van.
Zoals in 40-45 maar nu full HD.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Panthera. het volgende:
Kan iemand die die foto's gezien heeft beschrijven wat voor soort foto's dat zijn? Ik heb totaal geen neiging om gore te zien, maar waar moet ik aan denken? Opgepropte mensen in kampen, uithongering, geweld?
Uitgemergelde lijken voornamelijk.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef Panthera. het volgende:
Kan iemand die die foto's gezien heeft beschrijven wat voor soort foto's dat zijn? Ik heb totaal geen neiging om gore te zien, maar waar moet ik aan denken? Opgepropte mensen in kampen, uithongering, geweld?
Ja, bange mensen, om je kapot aan te ergeren. Hoe durven ze.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat was niet richting jou bedoeld, maar meer algemeen. Sinds MH17 uit de lucht geschoten is, zijn mensen plotseling bang voor een wereldoorlog. Word er een beetje kriegelig van.
Mensen die bang zijn voor de WWIII zijn een beetje kriegelig van al die dwazen die op militair avontuur willen gaan. Voor de avonturiers moet je bang wezen, niet die laffe jankerts die niet dood willen gaan door een langzame stralingsdood.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit. Mensen die in kuilen gegooid worden en geëxecuteerd worden. Of zonder kuil geëxecuteerd worden. Een vliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt, concentratie kampen, de hele Gaza strook plat. Families die niet iemand verliezen door oorlog, nee, hele families worden tegelijkertijd uit het leven gerukt door raketten. Ik kan zo nog wel even doorgaan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Mensen die bang zijn voor de WWIII zijn een beetje kriegelig van al die dwazen die op militair avontuur willen gaan. Voor de avonturiers moet je bang wezen, niet die laffe jankerts die niet dood willen gaan door een langzame stralingsdood.
Nou er waren veel meer oorlogen, etc, maar ik heb niet na al die oorlogen gehoord "Dit nooit meer".quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:54 schreef Disorder het volgende:
"Dit nooit meer!" - Na de 1e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na de 2e wereldoorlog.
"Dit nooit meer!" - Na Srbrenica.
edit: Ja, daar passen er nog veel meer tussen.
Emotie is belangrijker dan nadenken helaas. Een naar alle waarschijnlijkheid per ongeluk neergehaald vliegtuig en politici grijpen het meteen aan om mensen die niet eens indirect betrokken zijn te straffen. Ondertussen krijgen die politici van de meute het verwijd nog niet hard genoeg te zijn omdat een groot deel van de massa liever niet te ondersteunen militairen in een oorlogsgebied naast de grens van Rusland wil droppen. Als je het gore lef hebt om jezelf af te vragen wat we met de escalatie bereiken en welke gevaren we daarmee lopen dan ben jij degene die voor een onbehagelijk gevoel aan het zorgen is.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit. Mensen die in kuilen gegooid worden en geëxecuteerd worden. Of zonder kuil geëxecuteerd worden. Een vliegtuig dat uit de lucht geschoten wordt, concentratie kampen, de hele Gaza strook plat. Families die niet iemand verliezen door oorlog, nee, hele families worden tegelijkertijd uit het leven gerukt door raketten. Ik kan zo nog wel even doorgaan.
Maar bange mensen, die zich (terecht) afvragen waar dit toe leidt, daar worden we "kriegelig" van
Ik ben sceptisch. Gezien de huidige techniek zouden er al veel eerder meer aantijgingen gekomen zijn van een van de tegenstanders van Assad, eventueel met vage satellietbeelden. Bovendien lijkt het me niet moeilijk om in een oorlog als die in Syrië uitgemergelde lijken te vinden.quote:
Mwah:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:42 schreef DeJori het volgende:
Maar goed, niemand kon zich voorstellen dat het zo erg was in Nazi Duitsland, tot de kampen ontdekt werden...
Ik denk, dek me even in voor een godwinquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah:
1944: geen vrije media, geen internet, geen smartphones met camera's, geen instantane nieuwsupdates, geen controle op de macht, geen toegang tot oorlogsgebied, propaganda, propaganda, propaganda
2014: internet, satellieten, ieder mens met een camera is journalist, hele wereld betrokken, mogelijkheid tot discussie en vrije speculatie
Ik zie de relevantie niet?quote:
Jullie hadden het over Duitse concentratie kampen dus ik dacht ik laat een paar anderen zien.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:03 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik zie de relevantie niet?
Of ben jij er zo een die elke mogelijkheid aangrijpt om Amerika af te zeiken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |