abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142708736
SCHAARSBERGEN -
Defensie stuurt dit weekeinde troepen naar Oost-Oekraïne, zodat 23 Nederlandse onderzoekers en 40 onbewapende marechaussees op de crashsite van vlucht MH17 veilig hun werk kunnen doen.

Alle verloven van 11 Luchtmobiele Brigade op de kazernes in Schaarsbergen en Assen zijn ingetrokken. Ook worden special forces van het Korps Commandotroepen (KCT) vanuit de Minusma-missie in Gao, Mali, teruggehaald en naar de omgeving van Donetsk overgebracht. De ’groene eenheden’ zullen met KDC-10’s en C-130 Herculessen vanaf vliegbasis Eindhoven naar het inzetgebied worden gebracht.

Ook Australië, dat al langer hamerde op veel harder internationaal optreden in Oost-Oekraïne, doet mee aan het beschermen van onderzoekers. Gisteren werd al duidelijk dat het land een eerste squadron van de Special Air Service Regiment (SASR) naar Europa had laten overvliegen. De elitesoldaten zullen vanuit Hereford in Engeland, thuisbasis van de Britse SAS, naar Oekraïne vliegen.

De troepen hebben als uiterst riskante taak de ruim twaalf vierkante kilometer grote crashsite waar vlucht MH17 neerkwam veilig te stellen. Grote vraag blijft hoe president Poetin gaat reageren op buitenlandse eenheden zo vlak bij de grens van zijn Russische Federatie.

De militairen die Nederland stuurt, behoren tot het beste wat Defensie in huis heeft. Het gaat om rode en groene baretten die jarenlang dienden in het Zuid-Afghaanse Uruzgan en daar ook al samen optrokken met de Australiërs.

Dat ons land zo zwaar inzet, werd deze week op het NAVO-hoofdkwartier in Brussel niet verwacht. Maar de autoriteiten in Kiev zetten eerder het licht op groen en beloofden medewerking.

De infanteristen van de Luchtmobiele Brigade gaan vooral patrouilleren op en rond de crashsite, de commando’s van het KCT – waarvan een voorhoede al in het inzetgebied is – voeren verkenningen uit om eventuele aanvallen van separatisten tijdig te neutraliseren.

Of Nederland ook grote CH-47 Chinook helikopters naar Oekraïne overbrengt is niet duidelijk. Sinds de dramatische gebeurtenissen in Srebrenica, negentien jaar geleden, eist de regering een heldere exitstrategie mochten Nederlandse troepen in het nauw komen. Daarvoor lijken Chinooks onontbeerlijk.

Commodore bd Steve Netto, F-16-vlieger en jarenlang werkzaam op de NAVO-staf: „Ik kan me voorstellen dat we gaan. Natuurlijk is de bemanning van de SA-11-luchtdoelbatterij die vlucht MH17 zeer waarschijnlijk neerschoot spoorloos, uitgeweken naar Moskou. Een van hun vier raketten was van de oplegger verdwenen. Maar als onze commando’s daar zijn, moeten ze zeker proberen de verantwoordelijken te arresteren. Kolonel Igor ’de Verschrikkelijke’ Girkin en consorten.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_commando_s__.html
pi_142708784
Beter laat dan nooit.

...maar het is wel erg laat.

Regeren is vooruit zien. Je kunt je niet op alles voorbereiden, maar je kunt wel draaiboeken klaar hebben liggen voor rampen die zich in het buitenland afspelen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_142708819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 06:34 schreef Lyrebird het volgende:
Beter laat dan nooit.

...maar het is wel erg laat.

Regeren is vooruit zien. Je kunt je niet op alles voorbereiden, maar je kunt wel draaiboeken klaar hebben liggen voor rampen die zich in het buitenland afspelen.
Ik begrijp van de minister dat er geen scenario klaar lag, ze waren nog bezig met de volgende scenario's voor te bereiden:

Wat te doen als de Eiffeltoren door Fransen wordt afgeschoten als een raket en in het centrum van Zandvoort dodelijke slachtoffers maakt.

Wat te doen als een homoseksuele paarsgestreepte eenhoorn Prinses Amalia gijzelt en als eis heeft dat we Schiermonnikoog veranderen in de grootste kaneelstokje ter wereld

En

Wat te doen als blijkt dat het IJsselmeer helemaal geen meer is, maar een undercoveractie van de Mossad om eventuele Palestijnse terroristen die de ambassade van Israël willen besmeuren met Italiaanse pastasaus tegen te houden.

Oftewel, hoe de F hadden ze hierop kunnen anticiperen in zo'n korte termijn? Bij de crash bij Tripoli liep alles zelfs redelijk soepel...
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_142708832
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 06:41 schreef Alan_Bastard het volgende:
Oftewel, hoe de F hadden ze hierop kunnen anticiperen in zo'n korte termijn.
Iets zegt me dat als het een Amerikaans vliegtuig was geweest dat ze hadden neergehaald, dat er dan een halve dag later een of meerdere Amerikaanse pelotons op de grond aanwezig waren geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 25-07-2014 06:51:00 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_142708840
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 06:42 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Iets zegt me dat als het een Amerikaans vliegtuig was geweest dat ze hadden neergehaald, dat er dan een halve dag later een of meerdere Amerikaanse peletons op de grond aanwezig waren geweest.
Ik begrijp niet uit je reactie of je dat als positief ziet; ik hoop van niet
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_142708875
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 06:44 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Ik begrijp niet uit je reactie of je dat als positief ziet; ik hoop van niet
Natuurlijk zie ik dat als positief. Je laat godverdomme niet met je sollen.

De Russen hebben daar een enorme fout gemaakt, je moet ze daar op af rekenen voordat ze zich weer verschuilen achter hun gebruikelijke leugens.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:00:52 #7
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142708923
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 06:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Natuurlijk zie ik dat als positief. Je laat godverdomme niet met je sollen.

De Russen hebben daar een enorme fout gemaakt, je moet ze daar op af rekenen voordat ze zich weer verschuilen achter hun gebruikelijke leugens.
Het praat erg makkelijk, drop even een peleton commando's en alles sal reg kom. Wat als er een mortier zomaar toevallig inslaat op de groep commando's? Een paar doden extra maakt niet uit? Als we lichamen van de slachtoffers maar terug krijgen?

Je kan niet zomaar als land militairen naar een ander land sturen. Je hebt een mandaat van UN of toestemming van het land nodig. En dat is nu in dit gebied zo moeilijk. Wie is er de baas. Rebellen zijn ook niet een georganiseerde eenheid. Als je 1 rogue rebellen bevelvoerder hebt die even leuk op die Hollandse jongens gaat schieten, heb je de poppen aan het dansen.

Nederland heeft dit goed gedaan, eerder troepen sturen had niet veel uitgemaakt. Je kan de plunderingen niet voorkomen, je kunt niet in 1 dag de controle over een zo'n groot gebied hebben (cockpit en landingsgestel liggen 10 kilometer uit elkaar).

Het klinkt allemaal Telegraaf mooi, maar het is niet realistisch, zelfs (en eigenlijk compleet niet) voor de Amerikanen. Troepen 20 kilometer van de Russische grens..
pi_142708937
Bijzonder.. Andere nieuwssites vermelden dit nieuws nog niet.

Waar komt dit nieuws vandaan? Wie heeft het besloten?

Er gingen toch alleen maar marechaussees?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:05:07 #9
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142708942
Trouwens, is er een andere bron dan Telegraaf, ik vind het allemaal wel erg voorbarige conclusies. Verloven zijn ingetrokken, maar is het definitief dat er dit weekend militairen naar Oekraine gaan?
pi_142708951
quote:

[..]

Iets zegt me dat als het een Amerikaans vliegtuig was geweest dat ze hadden neergehaald, dat er dan een halve dag later een of meerdere Amerikaanse pelotons op de grond aanwezig waren geweest.
Wij zijn amerika niet.
pi_142708966
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:03 schreef DJKoster het volgende:
Bijzonder.. Andere nieuwssites vermelden dit nieuws nog niet.

Waar komt dit nieuws vandaan? Wie heeft het besloten?

Er gingen toch alleen maar marechaussees?
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:05 schreef Libris het volgende:
Trouwens, is er een andere bron dan Telegraaf, ik vind het allemaal wel erg voorbarige conclusies. Verloven zijn ingetrokken, maar is het definitief dat er dit weekend militairen naar Oekraine gaan?
Hier een link naar een Australische nieuws
bericht.http://www.afr.com/p/worl(...)CAMkqsLVXnjH5a89o31O

There has been speculation Mr Abbott is considering a range of options including sending members of the Australian Federal Police or armed forces to help secure the site, possibly as part of a multinational force. Dutch Prime Minister Mark Rutte is believed to have raised the option of a peacekeeping force with Mr Abbott.

Asked to confirm if sending peacekeepers was an option, Ms Bishop would only say “we are looking at the most effective way of securing that site”.

Dit was gister, dus de Telegraaf is er snel bij
pi_142709063
De Volkskrant kwam gisteren met dit bericht: http://www.volkskrant.nl/(...)ie-in-Oekraine.dhtml

Dus het kan waar zijn. :)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:40:54 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142709142
Voor zover ik heb begrepen worden er ongewapende Marechaussee gestuurd. De meer slappe aanpak dus. De handel met de landen als Rusland gaat voor. Ik zelf zou artikel 5 binnen de NAVO aanspreken om Poetin echt eens aan te spreken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:45:21 #14
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142709164
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:40 schreef Megumi het volgende:
Voor zover ik heb begrepen worden er ongewapende Marechaussee gestuurd. De meer slappe aanpak dus. De handel met de landen als Rusland gaat voor. Ik zelf zou artikel 5 binnen de NAVO aanspreken om Poetin echt eens aan te spreken.
Zucht, geen sprake van artikel 5 gaat niet op. Nederland is niet aangevallen.

quote:
The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.

Any such armed attack and all measures taken as a result thereof shall immediately be reported to the Security Council. Such measures shall be terminated when the Security Council has taken the measures necessary to restore and maintain international peace and security.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:46:51 #15
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142709176
En het doel is bereikt. NAVO soldaten in Oekraïne.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:47:29 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142709178
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 06:24 schreef bierdrinker93 het volgende:
waarvan een voorhoede al in het inzetgebied is
Vanaf dag 1 gok ik :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:47:56 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142709185
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:45 schreef Libris het volgende:

[..]

Zucht, geen sprake van artikel 5 gaat niet op. Nederland is niet aangevallen.

[..]

Tja dat hangt van de beoordeling af. De dood 194 burgers die met een raket de lucht worden uitgeschoten is dus een ramp en geen aanval. Is jou conclusie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:49:40 #18
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142709193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja dat hangt van de beoordeling af. De dood 194 burgers die met een raket de lucht worden uitgeschoten is dus een ramp en geen aanval.
Nee, hangt nergens vanaf. Nederland is niet aangevallen. Lijkt me erg duidelijk. Als een extremist in Egypte 40 Duitsers vermoordt is Duitsland ook niet aangevallen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:51:16 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142709202
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:49 schreef Libris het volgende:

[..]

Nee, hangt nergens vanaf. Nederland is niet aangevallen. Lijkt me erg duidelijk. Als een extremist in Egypte 40 Duitsers vermoordt is Duitsland ook niet aangevallen.
Wat nou als die raket vanaf daar naar Nederland geschoten was en een vliegtuig had neergehaald boven Nederlandse bodem (wat niet kan, maar stel). Is het dan wel een aanval op Nederland?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:51:37 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142709205
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:49 schreef Libris het volgende:

[..]

Dat hangt er helemaal van af welke belangen er voor gaan. Vaak zijn dat economische belangen. Burgers zijn slechts slachtvee.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:53:47 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142709229
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat nou als die raket vanaf daar naar Nederland geschoten was en een vliegtuig had neergehaald boven Nederlandse bodem (wat niet kan, maar stel). Is het dan wel een aanval op Nederland?
Lijkt me wel, dan is er een raket op Nederland afgevuurd. Er zit natuurlijk ergens een lijn, maar nogmaals het lijkt me duidelijk dit in dit geval niemand Nederland heeft aangevallen.

Artikel 5 is trouwens maar 1 keer van toepassing verklaard: na de aanslagen in New York en Washington op 11 september 2001. De NAVO heeft de Verenigde Staten kort na deze aanslagen bijgestaan met AWACS-radarvliegtuigen. (wikipedia)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:54:21 #22
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142709236
Missie gaat waarschijnlijk niet door.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 07:56:42 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142709250
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Strikt genomen denk ik dat er een oorlogsmisdaad is begaan.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:53 schreef Libris het volgende:

[..]

Lijkt me wel, dan is er een raket op Nederland afgevuurd. Er zit natuurlijk ergens een lijn, maar nogmaals het lijkt me duidelijk dit in dit geval niemand Nederland heeft aangevallen.

Artikel 5 is trouwens maar 1 keer van toepassing verklaard: na de aanslagen in New York en Washington op 11 september 2001.
Waarbij het ook ging om burger luchtvaart vliegtuigen met burgers die ook niet allemaal Amerikaan waren.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:01:05 #24
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142709292
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:46 schreef thom_05 het volgende:
En het doel is bereikt. NAVO soldaten in Oekraïne.
Pawn to B5.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:01:22 #25
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142709296
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:56 schreef Megumi het volgende:

[..]

Strikt genomen denk ik dat er een oorlogsmisdaad is begaan.
Ja, kan ik inkomen. Maar nogmaals, dat maakt het geen aanval tegen Nederland.
quote:
[..]

Waarbij het ook ging om burger luchtvaart vliegtuigen met burgers die ook niet allemaal Amerikaan waren.
Yeps, maar het wel op Amerikaans grondgebied plaatsvond, en dus een aanval tegen de VS was.

Ik zou het dan nog eerder als een aanval tegen Maleisie zijn als tegen Nederland, alhoewel dat natuurlijk mens vs. eigendom is.

Er is dus geen land aangevallen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:02:53 #26
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142709311
Er gaat daar in NAVO verband echt niks gedaan worden.

Dat kun je het anders meteen wel "Operation: Let's start WWIII" noemen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:03:49 #27
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142709318
Commando's en luchtmobiel zullen paraat staan, dat als er iets gebeurt met de onderzoekers/marechaussee, ze meteen (uurtje of 5/6) geevacueerd kunnen worden.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:04:12 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142709321
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef Libris het volgende:

[..]

Ja, kan ik inkomen. Maar nogmaals, dat maakt het geen aanval tegen Nederland.

[..]

Yeps, maar het wel op Amerikaans grondgebied plaatsvond, en dus een aanval tegen de VS was.

Ik zou het dan nog eerder als een aanval tegen Maleisie zijn als tegen Nederland, alhoewel dat natuurlijk mens vs. eigendom is.

Op zich een interessante conclusie. Dus zo lang je burgers van een land dood schiet boven een land wat buiten hun land licht is dat geen aanval. In WO1 dachten ze daar wel anders over.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:04:37 #29
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142709327
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:03 schreef Libris het volgende:
Commando's en luchtmobiel zullen paraat staan, dat als er iets gebeurt met de onderzoekers/marechaussee, ze meteen (uurtje of 5/6) geevacueerd kunnen worden.
Inderdaad, zoiets zal het zijn. En dan worden ze waarschijnlijk gestationeerd in Kharkov voor zolang het onderzoek duurt.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:05:33 #30
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142709332
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:54 schreef Sunri5e het volgende:
Vertel.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:08:04 #31
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142709357
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:05 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Vertel.
Hoor je denk ik zo wel.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:09:07 #32
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142709367
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich een interessante conclusie. Dus zo lang je burgers van een land dood schiet boven een land wat buiten hun land licht is dat geen aanval.
Ik zit nog even de 9/11 te lezen en de verklaring is daar
quote:
The United States has been the object of brutal terrorist attacks. It immediately consulted with the other members of the Alliance. The Alliance determined that the US had been the object of an armed attack. The Alliance therefore agreed that if it was determined that this attack was directed from abroad, it would be regarded as covered by Article 5. NATO Secretary General, Lord Robertson, subsequently informed the Secretary-General of the United Nations of the Alliance's decision.
Bron: http://www.nato.int/terrorism/five.htm

Dus het lijkt me dat artikel 5 geldig is als er een duidelijke aanval tegen een land is (wat nu niet het geval was) en dat de aanval van buitenaf kwam (wat hier wel het geval was).

Het resultaat van Artikel 5 op 9/11 was trouwens de inzet van AWACS toestellen.

Er is ook een Artikel 54 dat van kracht wordt als een land zich bedreigd voelt.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:15:31 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142709421
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef Libris het volgende:

Tja ik zou dan zeggen met het oog op de belangen in de toekomst de doden onder de tafel vegen. Een paar stille tochten. En je nergens meer druk om maken. En wachten op WO3. En hopen dat je dat de Nederlandse aanpak met ongewapende politie mensen (Slachtvee) dan werkt.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:19:14 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142709446
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja ik zou dan zeggen met het oog op de belangen in de toekomst de doden onder de tafel vegen. Een paar stille tochten. En je nergens meer druk om maken. En wachten op WO3.
Dus stel dat er 200 Fransen ipv 200 Nederlanders in het vliegtuig hadden gezeten, dan was Frankrijk aangevallen? of Duitsers?

Het punt dat de rebellen niet wisten
1) dat ze een lijnvliegtuig hadden neergehaald (wat de conclusie van de Amerikanen tot nu toe is)
2) wie er in het vliegtuig zaten

resulteert imho dat het dus geen gerichte aanval tegen NL was, alhoewel NL hier wel het slachtoffer van is geworden. En we dus moeten zorgen dat dit goed afegehandeld wordt. Inclusief het oppakken en berechten van verantwoordelijke groep.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:20:43 #35
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142709461
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja ik zou dan zeggen met het oog op de belangen in de toekomst de doden onder de tafel vegen. Een paar stille tochten. En je nergens meer druk om maken. En wachten op WO3. En hopen dat je dat de Nederlandse aanpak met ongewapende politie mensen (Slachtvee) dan werkt.
Zeker wel druk om maken. Begrijp me niet verkeerd, Nederland moet orde op zaken stellen en zorgen dat dit goed wordt afgehandeld (de 3 stappen van Rutte). Maar het is in mijn ogen geen Artikel 5 materiaal.
pi_142709475
Wanneer begint deze missie? En zijn deze commando's wel bewapend?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:22:51 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142709480
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:19 schreef Libris het volgende:
En we dus moeten zorgen dat dit goed afgehandeld wordt. Inclusief het oppakken en berechten van verantwoordelijke groep.
Dat zal waarschijnlijk jaren duren. Als er al iets duidelijk zal worden. Kijk maar naar de recente Balkan oorlog. Ondertussen gaat de handel door. Wat meer belangrijk is dan mensen levens.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:23:28 #38
361899 thom_05
Ondertitel
pi_142709488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Pawn to B5.
Yep. Nu is rusland aan zet.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:27:35 #39
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142709522
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 07:54 schreef Sunri5e het volgende:
Missie gaat definitief niet door. Luchtmobiel hoeft niet meer paraat te staan.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:29:04 #40
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142709541
Gelukkig zitten hier genoeg posters bij de Commissie Stiekem ^O^
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:29:27 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142709546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:27 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Missie gaat definitief niet door. Luchtmobiel hoeft niet meer paraat te staan.
Bron?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:31:47 #42
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142709569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bron?
Ik zit zelf op eerste hand.

Dat is niet om stoer te komen doen. Je zult zelf dadelijk zien dat het in de media zal verschijnen :)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:32:52 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142709577
Beetje blaffen maar niet bijten dus.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:34:22 #44
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_142709593
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 06:24 schreef bierdrinker93 het volgende:
Commodore bd Steve Netto, F-16-vlieger en jarenlang werkzaam op de NAVO-staf: „Ik kan me voorstellen dat we gaan. Natuurlijk is de bemanning van de SA-11-luchtdoelbatterij die vlucht MH17 zeer waarschijnlijk neerschoot spoorloos, uitgeweken naar Moskou. Een van hun vier raketten was van de oplegger verdwenen. Maar als onze commando’s daar zijn, moeten ze zeker proberen de verantwoordelijken te arresteren. Kolonel Igor ’de Verschrikkelijke’ Girkin en consorten.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_commando_s__.html
Ik dacht even dat Netto deze uitspraken deed als defensieman, maar hij is buiten dienst.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:34:38 #45
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142709595
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:32 schreef kanovinnie het volgende:
Beetje blaffen maar niet bijten dus.
De rebellen geven nu meer toegang tot het gebied omdat ze het niet tot gevechten willen laten komen.
pi_142709625
Dus dat geplande debat over de missie om 10u zal ook niet doorgaan?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 08:37:50 #47
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142709632
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:37 schreef Felixa het volgende:
Dus dat geplande debat over de missie om 10u zal ook niet doorgaan?
Dat weet ik niet maar er komt in ieder geval geen militaire inzet meer.
pi_142709696
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:37 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ze weten ook niet wat ze willen. :')
pi_142709761
quote:

[..]

Oh, ik zie nu dat er wel een debat is, niet meer specifiek over de missie.

NPOpolitiek twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 08:19:49 VRIJDAG LIVE: Vanaf 10 uur Kamerdebat over nasleep vliegramp MH17 op Ned 1, NPO Nieuws en http://t.co/hSHErVD9UC reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142710136
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:45 schreef Infection het volgende:

[..]

Ze weten ook niet wat ze willen. :')
Dat weten ze dondersgoed. Kennelijk heeft druk zetten gewerkt.
pi_142710159
Australië stuurt wel gewoon militairen.

http://www.nu.nl/vliegram(...)mpplek-oekraine.html
  vrijdag 25 juli 2014 @ 09:32:10 #52
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_142710402
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:31 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Ik zit zelf op eerste hand.

Dat is niet om stoer te komen doen. Je zult zelf dadelijk zien dat het in de media zal verschijnen :)
Maar jij gooit het alvast op internet. Oke.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Eindredactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 09:32:52 #53
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_142710414
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 09:18 schreef Infection het volgende:
Australië stuurt wel gewoon militairen.

http://www.nu.nl/vliegram(...)mpplek-oekraine.html
Voor een strikt humanitaire missie.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_142710479
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 09:32 schreef 2dope het volgende:

[..]

Voor een strikt humanitaire missie.
Wat houdt dat eigenlijk in? Geen wapens?
  Eindredactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 09:40:29 #55
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_142710614
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 09:35 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat houdt dat eigenlijk in? Geen wapens?
Lijkt me dat dat bedoelt wordt (dus geen humanitaire interventie). Militairen worden wel vaker ingezet bij rampen, maar omdat het hier conflictgebied betreft lijkt het me gewoonweg dom om, net zoals Nederland, niet iets van bewaking mee te sturen. Ik begrijp het punt van FNVV ook heel goed.

't zal wel loslopen, kan me niet voorstellen dat men zo dom is om niet ff een security detail mee te sturen.

[ Bericht 4% gewijzigd door 2dope op 25-07-2014 09:51:00 ]
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_142710776
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:07:04 #57
19840 Libris
Live from Singapore
pi_142711162
Beetje voorbarig van Telegraaf?
pi_142711299
Ik lees dus net hier dat het niet door gaat...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:24:54 #59
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:27:02 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142711644
Als Australië wel militairen stuurt dan kan Nederland het toch niet maken om alleen die marechaussee te leveren.
pi_142711684
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:27 schreef Twiitch het volgende:
Als Australië wel militairen stuurt dan kan Nederland het toch niet maken om alleen die marechaussee te leveren.
Komt nu denk ik tijdens het debat aan bod, zijn nogal wat vragen over gesteld.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:29:18 #62
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142711707
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:28 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Komt nu denk ik tijdens het debat aan bod, zijn nogal wat vragen over gesteld.
Dan sta je internationaal gezien wel een beetje voor lul denk ik.
pi_142711736
quote:
Australië stuurt honderd extra politiemensen naar Oekraïne om mee te doen met de internationale politiemissie die het land samen met Nederland opzet. Sommige agenten zullen bewapend zijn, heeft premier Abbott bekendgemaakt.

De Australiërs gaan samen met de Nederlandse marechaussee het rampgebied beveiligen, zodat forensisch onderzoekers daar goed hun werk kunnen doen. De honderd agenten die vandaag uit Australië vertrekken, komen bovenop de negentig die al in Europa zijn en in Londen wachten op uitzending naar Oekraïne.
Dus als ik het goed heb stuurt Australie 190 (deels bewapende) agenten/militairen en blijft Nederland bij 50 onbewapende man?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:32:20 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142711777
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:30 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dus als ik het goed heb stuurt Australie 190 (deels bewapende) agenten/militairen en blijft Nederland bij 50 onbewapende man?
Wederom een sterk optreden van onze regering. Chapeau.
Naar tikitikiland in Afrika sturen ze zomaar een zooi militairen, omdat Frankrijk dat zegt, maar dit is te moeilijk.
pi_142711809
ChristenUnie: 'Stuur een pastoor naar het gebied'.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:35:54 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142711862
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Dat zou pas Breaking News zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_142711946
quote:

[..]

Ze worden vast bang van die 40 man ongewapende marechaussees
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:43:10 #68
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_142712011
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Onder het motto "Hoe minder papen in Nederland, hoe beter"?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:44:55 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142712073
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:44 schreef AchJa het volgende:
Rutte: troepen verre van zeker

Premier Rutte lijkt berichtgeving in De Telegraaf te ontkennen. Hij zegt dat het sturen van troepen "verre van zeker" is.
komen er alleen in NAVO-verband.
Make my day!
pi_142712076
Valt me nog mee dat de partij voor de dieren het niet over de enkele honden en katten heeft die in het vliegtuig zaten.
Wat moet zo'n belachelijke partij nou in deze situatie.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:47:30 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
  PR/Manusje van alles vrijdag 25 juli 2014 @ 10:52:11 #73
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_142712203
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:46 schreef agter het volgende:

[..]

komen er alleen in NAVO-verband.
Zou juist gewoon op titel van NL en Australië moeten zijn. Dat slikken die lui daar wel.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_142712276
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat zou pas Breaking News zijn.
Flauwekul natuurlijk, maar het zou interessant zijn om te zien wat er zou gebeuren. 250 Nederlandse pastoors in habijt, duidelijke Nederlandse vlaggen op de mouw.. Direct na de ramp zonder goedkeuring van de separatisten die kant uit om te zoeken.

Verwarring alom, en ik betwijfel of die separatisten Christelijke geestelijken af zouden knallen. Zelfs al zouden ze zonder toestemming uit een navo land komen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 10:57:00 #75
13456 AchJa
Shut up!!!
  Eindredactie Games vrijdag 25 juli 2014 @ 10:59:12 #76
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_142712394
quote:
Ouwehand spreekt ook over het Gaza-conflict. Ze wil weten hoe Nederland zich opstelt naar een onderzoek naar mensenrechtenschendingen in het gebied.
quote:
Voorzitter Angelien Eijsink wijst Ouwehand er op dat er nu niet gesproken wordt over het Gaza-conflict.
:')
pi_142712429
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:57 schreef AchJa het volgende:
GeneraalDeKruif twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 10:55:06 Zal niet in geschiedenisboeken komen, maar wat Staf CLAS, 11AMB, KCT en anderen deden deze week is uniek. Als de roep komt, zijn we klaar. reageer retweet
Gewoon voorbereiding dus.
Hoezo uniek?? Is gewoon een soort oefening
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:02:48 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_142712468
quote:

[..]

^O^
en dan hadden wij een wereldoorlog op ons continent gehad.....

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 25-07-2014 11:10:29 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_142712784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:01 schreef RVer het volgende:

[..]

Mss zitten ze er al?
Make my day!
pi_142712906
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

^O^
en dan hadden wij een wereldoorlog op ons continent gehad.....

Welnee
pi_142712944
Bontes: Er moeten commando's met de marechaussees mee, dat vindt hij 'cruciaal.' Gebeurt dit niet, dan overweegt hij een motie. Dan moet de hele Kamer van reces terugkomen.
pi_142712965
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:21 schreef Automatisch het volgende:
Bontes: Er moeten commando's met de marechaussees mee, dat vindt hij 'cruciaal.' Gebeurt dit niet, dan overweegt hij een motie. Dan moet de hele Kamer van reces terugkomen.
Ach, we gaan eerst nog even polderen. :(
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 11:23:09 #83
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142712976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 11:21 schreef Automatisch het volgende:
Bontes... :')
Die denkt echt dat hij McCain is.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:08:56 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_142716018
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 10:54 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Flauwekul natuurlijk, maar het zou interessant zijn om te zien wat er zou gebeuren. 250 Nederlandse pastoors in habijt, duidelijke Nederlandse vlaggen op de mouw.. Direct na de ramp zonder goedkeuring van de separatisten die kant uit om te zoeken.

Verwarring alom, en ik betwijfel of die separatisten Christelijke geestelijken af zouden knallen. Zelfs al zouden ze zonder toestemming uit een navo land komen.
Je weet dat de ChristenUnie een partij van protestantse signatuur is? Die sturen geen pastoors.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:17:14 #85
157922 fathank
pi_142716276
quote:

[..]

Jij weet wat ze gedaan hebben de afgelopen week? Jij weet 't vast beter dan CLAS.
pi_142716414
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:02 schreef DustPuppy het volgende:
Er gaat daar in NAVO verband echt niks gedaan worden.

Dat kun je het anders meteen wel "Operation: Let's start WWIII" noemen.
Dit.

Mijn eerste reactie was dan ook: Fuck, fuck, fuck!

Maar gelukkig blijkt het weer voorbarig nieuws van onze welbekende slecht Nederlands schrijvende en enorm overdrijvende journalisten te zijn. Godzijdank.
Als het waar was geweest was het idd een dusdanige provocatie dat het idd een WOIII had kunnen veroorzaken.
pi_142716556
De Telegraaf was het liefst zelf gegaan met het personeel en krantenbezorgers.
pi_142716614
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 08:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zal waarschijnlijk jaren duren. Als er al iets duidelijk zal worden. Kijk maar naar de recente Balkan oorlog. Ondertussen gaat de handel door. Wat meer belangrijk is dan mensen levens.
Hoeveel mensenlevens wil jij geven voor 295 mensenlevens? 300.000 of meer? Een paar miljoen, een paar miljard?
pi_142716760
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 09:32 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar jij gooit het alvast op internet. Oke.
Het is erg lastig een verleidelijk als je op de één of andere manier betrokken bent en informatie hebt die anderen niet hebben om dan dit soort posts te lezen. Een uitspraak is dan zo gedaan. Deze lijkt mij niet erg schadelijk trouwens. Per DM zeg ik ook weleens wat. Verder zit ik op mijn handen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:35:55 #90
157922 fathank
pi_142716838
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is erg lastig een verleidelijk als je op de één of andere manier betrokken bent en informatie hebt die anderen niet hebben om dan dit soort posts te lezen. Een uitspraak is dan zo gedaan. Deze lijkt mij niet erg schadelijk trouwens. Per DM zeg ik ook weleens wat. Verder zit ik op mijn handen.
Als je betrokken bent zou je beter moeten weten. Ook al is het geen geheime informatie die een paar uur later door de media naar buiten gebracht wordt. Noem mij paranoia maar je moet niet denken dat je anonimiteit gewaarborgd is.
pi_142717089
quote:
GeneraalDeKruif twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 10:55:06 Zal niet in geschiedenisboeken komen, maar wat Staf CLAS, 11AMB, KCT en anderen deden deze week is uniek. Als de roep komt, zijn we klaar. reageer retweet
En respect voor deze man. _O_
pi_142717204
quote:

[..]

Euhh.. Wanneer is de laatste keer geweest dat Nederland als agressor dreigde met militaire inzet en legeronderdelen in paraatheid liet brengen om een ander land agressief binnen te vallen? Was dat niet 1830 richting België?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:48:51 #93
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142717222
Leg liever de troepen van de rechtse sektor om, voordat ze er in slagen met geweld het rampgebied te destabiliseren.

Igor """"de verschrikkelijke :') """" heeft hier niets mee te maken, hem 'arresteren' is fungeren als een eenheid van kiev. Dat moeten we niet willen. En zou een schande zijn over ons hele land en volk.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_142717262
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Euhh.. Wanneer is de laatste keer geweest dat Nederland als agressor dreigde met militaire inzet en legeronderdelen in paraatheid liet brengen om een ander land agressief binnen te vallen? Was dat niet 1830 richting België?
jahoor, we gaan al schietend dat land binnenvallen met een paar commando's :')
  vrijdag 25 juli 2014 @ 13:59:48 #95
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_142717546
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:48 schreef BaajGuardian het volgende:
Leg liever de troepen van de rechtse sektor om, voordat ze er in slagen met geweld het rampgebied te destabiliseren.

Igor """"de verschrikkelijke :') """" heeft hier niets mee te maken, hem 'arresteren' is fungeren als een eenheid van kiev. Dat moeten we niet willen. En zou een schande zijn over ons hele land en volk.
Ons land, ons volk? Spreek voor jezelf, extremistisch figuur.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_142717569
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:50 schreef RVer het volgende:

[..]

jahoor, we gaan al schietend dat land binnenvallen met een paar commando's :')
Dus als ze niet al schietend binnen vallen maar (zwaar) bewapend in Nederlands uniform het land in gaan dan vallen ze niet het land binnen? Dan zijn het gewoon toeristen?
pi_142717705
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:48 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oekraïne heeft al toestemming gegeven en zal geen enkel bezwaar hebben als we daar met ons hele leger naar toe gaan.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:06:04 #98
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142717755
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ons land, ons volk? Spreek voor jezelf, extremistisch figuur.
Ja nederland en het nederlands volk. Net als de NSB.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:06:25 #99
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142717769
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Oekraïne heeft al toestemming gegeven en zal geen enkel bezwaar hebben als we daar met ons hele leger naar toe gaan.
Nee natuurlijk niet die ziet het als een proxy macht.
pi_142717771
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 13:48 schreef BaajGuardian het volgende:

Gast, 'we' staan niet eens aan dezelfde kant. Ga lekker tegen je Russische redneck-vrienden aanschuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142717789
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tja. Alleen zijn de separatisten van mening dat het hun grondgebied is en niet dat van de Oekraïne. Rusland is nauw verbonden met de separatisten en zal militair vertoon aan zijn grens ook niet prettig vinden.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:08:16 #102
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142717836
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gast, 'we' staan niet eens aan dezelfde kant. Ga lekker tegen je Russische redneck-vrienden aanschuren.
ga jij lekker tegen je pro europees leger blérende nazi vlag wapperende zwakzinnige type hooligan vrinden aanschuren.
pi_142717915
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:08 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ga jij lekker tegen je pro europees leger blérende nazi vlag wapperende zwakzinnige type hooligan vrinden aanschuren.
Het lijkt mij eerlijk gezegd beter om vooral geen kant te kiezen in dat conflict.

Overigens is dat gelul over nazi's nu al wel een keer of duizend ontkracht.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:12:31 #104
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_142717984
Topic is nog steeds niet dicht? Dikke onzin. Bron is nota bene de telegraaf. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door IkStampOpTacos op 25-07-2014 14:21:36 ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_142718003
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Tja. Alleen zijn de separatisten van mening dat het hun grondgebied is en niet dat van de Oekraïne. Rusland is nauw verbonden met de separatisten en zal militair vertoon aan zijn grens ook niet prettig vinden.
Dat staat los van jouw opmerking over agressief binnenvallen van een land, het is namelijk Oekraïne.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:14:42 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142718092
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt mij eerlijk gezegd beter om vooral geen kant te kiezen in dat conflict.

Overigens is dat gelul over nazi's nu al wel een keer of duizend ontkracht.
Volgens de gemiddelde Rus zijn wij in het westen toch allemaal Nazi's.
Zit in ons bloed.
pi_142718805
http://rt.com/news/174768-putin-security-nato-ukraine/

quote:

Moscow will respond to NATO’s expansion towards Russia’s borders, President Vladimir Putin said at the emergency Security Council meeting in Moscow. Here are his key quotes on Russia’s defense, Western sanctions, and violence in eastern Ukraine.
NATO forces have been increasing military presence in Eastern European countries bordering Russia and sending warships to the Baltic and Mediterranean due to the escalation of the Ukrainian crisis. NATO has also stated that it will endorse new funding for Ukraine's defense, blaming Russia for destabilizing the situation in Ukraine.

“We shall provide an adequate and well-measured response to NATO’s expansion towards Russia’s borders, and we shall take note of [the West] setting up a global missile defense architecture and building up its arsenals of precision-guided weapons,” Putin said on Tuesday.

“No matter what our Western counterparts tell us, we can see what’s going on. As it stands, NATO is blatantly building up its forces in Eastern Europe, including the Black Sea and the Baltic Sea areas. Its operational and combat training activities are gaining in scale.”

Putin stated that NATO’s military build-up near Russia’s border is not just for defense, but is an “offensive weapon” and an “element of the US offensive system deployed outside the mainland.”
pi_142719129
Poetin is ook helemaal de weg kwijt. Paranoïde mongool.
pi_142721327
quote:
Wat hebben ze dan gedaan? Terug gekomen van vakantie?
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:17:41 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:18:36 #111
358523 IkStampOpTacos
pi_142722167
-
pi_142722259
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt, verloven ingetrokken, derhalve spullen pakken en afmars naar de kazerne.
En dat is zo uniek dat een generaal er over moet twitteren? Beetje trieste bedoeling dan.
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:30:13 #113
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142722555
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:21 schreef agter het volgende:

[..]

En dat is zo uniek dat een generaal er over moet twitteren? Beetje trieste bedoeling dan.
Uniek niet echt, heb het ook wel eens meegemaakt. Maar echt veel komt het niet voor. Maar als je binnen 12 uur in de vakantieperiode 80% van je brigade binnen de hekken hebt terwijl ze niet op notice stonden is dat best iets waar je trots op kunt en mag zijn.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:42:57 #114
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142722914
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 15:53 schreef agter het volgende:

[..]

Wat hebben ze dan gedaan? Terug gekomen van vakantie?
Dat mag je wel verwachten van fucking commando's of niet dan.
Misplaatste trots ze hebben nog geen reet uitgevoerd mbt de Oekraine.
Ik ben nieuw hier! play it fair!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:43:54 #115
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142722951
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uniek niet echt, heb het ook wel eens meegemaakt. Maar echt veel komt het niet voor. Maar als je binnen 12 uur in de vakantieperiode 80% van je brigade binnen de hekken hebt terwijl ze niet op notice stonden is dat best iets waar je trots op kunt en mag zijn.
In mijn optiek kies je daar van te voren voor, en is het niet meer als normaal als elite zijnde.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:51:05 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142723205
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:43 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

In mijn optiek kies je daar van te voren voor, en is het niet meer als normaal als elite zijnde.
Het was niet het KCT he, het ging in dit geval om lumbl.

En verder loopt iedereen nu te miepen dat defensie wat moet doen etc. Volgende maand is tante Mien in het verzorgingstehuis weer belangrijker en mag defensie weer bezuinigen als het aan de gemiddelde Nederlander ligt.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:53:09 #117
358523 IkStampOpTacos
pi_142723281
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:42 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dat mag je wel verwachten van fucking commando's of niet dan.
Misplaatste trots ze hebben nog geen reet uitgevoerd mbt de Oekraine.
:') Je hebt echt geen idee waar je het over hebt of wel?
-
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:53:41 #118
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142723297
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het was niet het KCT he, het ging in dit geval om lumbl.

En verder loopt iedereen nu te miepen dat defensie wat moet doen etc. Volgende maand is tante Mien in het verzorgingstehuis weer belangrijker en mag defensie weer bezuinigen als het aan de gemiddelde Nederlander ligt.
Daar was ook sprake van, en reageerde meer op de tweet.
Voor de rest ben ik het compleet met je eens.
Defensie doet helemaal niks als het aan mij ligt.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:54:43 #119
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142723320
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

:') Je hebt echt geen idee waar je het over hebt of wel?
Het ging over de tweet van de generaal.
En wie ben jij om te oordelen dat ik niet weet waar ik het over heb ?
Na Uruzgan weet ik dat maar al te best.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:55:36 #120
358523 IkStampOpTacos
pi_142723343
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:54 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Het ging over de tweet van de generaal.
En wie ben jij om te oordelen dat ik niet weet waar ik het over heb ?
Na Uruzgan weet ik dat maar al te best.
Omdat het over Luchtmobiel ging en jij loopt te bazelen over commando's. Met al jouw ervaring is dat maar een kleinigheidje natuurlijk. :') :')
-
pi_142723368
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Omdat het over Luchtmobiel ging en jij loopt te bazelen over commando's. Met al jouw ervaring is dat maar een kleinigheidje natuurlijk. :') :')
Dan nog is zo'n tweet lichtelijk overdreven, vind je zelf niet?
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:58:35 #122
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142723425
Volgens CNN is hier een persconferencie over om 5 uur? Klopt dit?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 16:58:35 #123
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142723426
quote:

[..]

Zal niet in geschiedenisboeken komen, maar wat Staf CLAS, 11AMB,KCT en anderen deden deze week is uniek. Als de roep komt, zijn we klaar.
Jij hebt geen idee welke ervaring ik heb, en op deze denigrerende manier gaat het je ook geen reet aan.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:00:25 #124
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142723487
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:58 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Zal niet in geschiedenisboeken komen, maar wat Staf CLAS, 11AMB,KCT en anderen deden deze week is uniek. Als de roep komt, zijn we klaar.
Jij hebt geen idee welke ervaring ik heb, en op deze denigrerende manier gaat het je ook geen reet aan.
Maar wat vind jij er van? Is dit een handige zet of kan dit al snel uit de hand lopen, want de seperatisten zullen er geen probleem van maken om grondtroepen en helicopters aan te vallen.
het is immers "hun" grondgebied wat "aangevallen/bezet" word?
pi_142723490
quote:

[..]

mss moet je de tweet nog eens lezen? Kleine hint...
Make my day!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:04:20 #126
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142723638
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Maar wat vind jij er van? Is dit een handige zet of kan dit al snel uit de hand lopen, want de seperatisten zullen er geen probleem van maken om grondtroepen en helicopters aan te vallen.
het is immers "hun" grondgebied wat "aangevallen/bezet" word?
Die seperatisten zijn in mijn optiek heel gevaarlijk, licht ontvlambaar en zullen de aanwezigheid van Nederlandse strijdkrachten niet in dank afnemen, en gaan om niks provoceren is mijn verwachting.
Er zijn kozakken bij betrokken, wat het voor mij nog linker maakt.
Toch moeten de Nederlandse diensten veilig kunnen werken, en als het nodig is, is het nodig.
Ben benieuwd wat er besloten gaat worden.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:05:29 #127
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142723677
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:04 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Die seperatisten zijn in mijn optiek heel gevaarlijk, licht ontvlambaar en zullen de aanwezigheid van Nederlandse strijdkrachten niet in dank afnemen, en gaan om niks provoceren is mijn verwachting.
Toch moeten de Nederlandse diensten veilig kunnen werken, en als het nodig is, is het nodig.
Het schijnt dat het gaat gebeuren ism. Australische commando's.
Afijn, ga werken. Nog een prettige dag toegewenst.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:07:01 #128
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142723740
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:05 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Het schijnt dat het gaat gebeuren ism. Australische commando's.
Afijn, ga werken. Nog een prettige dag toegewenst.
Er zijn meerdere dingen gaande wat ik begrepen heb.
We gaan het zien.
Werkse en jij ook een prettige dag :)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:22:01 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:23:08 #130
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142724209
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:22 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah okee, ik dacht dat je dat FB stukje bedoelde.

Maare het zijn beide generaals (de Kruif en Geerts) ;) .
no problem.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:27:31 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142724320
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:04 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ze zijn iig nu al aan het blaaskaken:

quote:
'Separatisten: politiemissie wordt Derde Wereldoorlog'

Pro-Russische separatisten waarschuwen dat de komst van een VN-politiemissie naar de plek van het gecrashte vliegtuig in Oekraïne verstrekkende gevolgen zal hebben. 'Dat wordt de Derde Wereldoorlog,' verklaarde een van hen vandaag volgens RTL Nieuws-correspondent Jeroen Akkermans.

De gewapende rebel deed zijn verklaring niet voor de camera maar pas nadat die was uitgezet, zegt Akkermans in zijn verslag vanuit het rampgebied. 'Als die internationale troepenmacht daadwerkelijk komt dan breekt hier de pleuris uit. Dat wordt Wereldoorlog Drie,' zo tekende de RTL-correspondent op uit de mond van de separatist.

VN-missie
Nederland, Australië en Oekraïne zijn druk bezig met het voorbereiden van een resolutie voor een VN-politiemissie naar de crashplek van het Malaysia Airlines-toestel. Die resolutie zou nog deze week moeten worden voorgelegd aan de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties. Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans en zijn Australische ambtsgenoot Julie Bishop spraken vandaag in Kiev met de Oekraïnse regering over het onderzoek op de rampplek.

Volgens de Nederlandse bewindsman is er nog een lange weg te gaan maar moet al het mogelijke gedaan worden om te zorgen dat er geen stoffelijke resten achterblijven in het 25 vierkante kilometer grote gebied.

Overdracht onderzoek
De formele overdracht aan Nederland van het onderzoek op de crashplek is vanmiddag om vier uur getekend in Kiev.

Volgens Julie Bishop heeft Australië al experts klaarstaan voor de politiemissie. Daarmee doelt ze op de ongeveer 50 politiemensen die zijn of worden overgeheveld naar Londen, informatie die eerder vandaag werd bekendgemaakt door de Australische premier Tony Abbott.
AD
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:31:12 #132
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142724415
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

AD
Ik hoop oprecht dat de regering heel goed nadenkt voordat ze met de seperatisten de kachel aan gaan maken, vooral die kozakken baren me ergens wel zorgen.
Dit conflict gaat niet leiden tot WW3, maar extra voorzichtigheid is geboden.
Ben benieuwd wat men gaat besluiten, ik hoor veel om me heen maar er is op dit moment nog niets concreet bekend bij mij.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:34:47 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142724488
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:31 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ik hoop oprecht dat de regering heel goed nadenkt voordat ze met de seperatisten de kachel aan gaan maken, vooral die kozakken baren me ergens wel zorgen.
Dit conflict gaat niet leiden tot WW3, maar extra voorzichtigheid is geboden.
Ben benieuwd wat men gaat besluiten, ik hoor veel om me heen maar er is op dit moment nog niets concreet bekend bij mij.
Ik heb ook nog weinig concreets gehoord maar ik zit atm ook niet zo dicht bij het vuur, we gaan het vanzelf wel horen.

Wmb zsm opruimen daar en terug.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:52:55 #134
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142724956
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
Poetin is ook helemaal de weg kwijt. Paranoïde mongool.
Als Rusland net buiten de zeegrenzen van de VS zowel aan de Oost als Westkust een gigantische vloot had geparkeerd en in Cuba extra troepen zou stationeren om de boel daar te verdedigen dan zou de VS extremer reageren.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 17:58:01 #135
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142725100
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 16:56 schreef agter het volgende:

[..]

Dan nog is zo'n tweet lichtelijk overdreven, vind je zelf niet?
Die man is gaan twitteren om meer in contact te komen met het volk om defensie wat meer in de schijnwerpers te zetten. Helaas is 90% van zijn volgers collega en de overige 10% vooral journalist. Als baas mag je best je collega's een compliment geven als een onverwachte mobilisatie zelfs op het slechtst mogelijke moment lukt. Bij een burgerbaan gebeurd dat ook als iets is gelukt.
pi_142725153
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

AD
Derde wereldoorlog zal het nooit worden, maar zonder risico,s is dit allemaal ook niet.

Ze zullen het vast en zeker zien als een provocatie.
pi_142725173
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:52 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Als Rusland net buiten de zeegrenzen van de VS zowel aan de Oost als Westkust een gigantische vloot had geparkeerd en in Cuba extra troepen zou stationeren om de boel daar te verdedigen dan zou de VS extremer reageren.
VS is ook een maf land.

Maar er is geen invasie ophanden. We willen hoogstens wat militairen droppen om de onderzoekers te beveiligen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:05:26 #138
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142725295
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

VS is ook een maf land.

Maar er is geen invasie ophanden. We willen hoogstens wat militairen droppen om de onderzoekers te beveiligen.
Ze zijn aan beide kanten dan ook totaal gestoord. Met wereldvernietigende wapens! jippie...
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:10:01 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142725373
Volgens mij zit LMB voor een flink deel op oefening in Portugal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:10:58 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142725393
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 17:58 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Die man is gaan twitteren om meer in contact te komen met het volk om defensie wat meer in de schijnwerpers te zetten. Helaas is 90% van zijn volgers collega en de overige 10% vooral journalist. Als baas mag je best je collega's een compliment geven als een onverwachte mobilisatie zelfs op het slechtst mogelijke moment lukt. Bij een burgerbaan gebeurd dat ook als iets is gelukt.
Precies.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:49:14 #141
45206 Pietverdriet
pi_142726234
Hoor net dat oefening LMB in portugal is afgebroken.
pi_142726280
Waarom moeten er eigenlijk troepen heen om te helpen zoeken naar lichamen?

Het gaat toch goed zoals dat nu gaat?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:53:56 #143
45206 Pietverdriet
pi_142726362
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:

Sabels ratelen
Zo ontstaan oorlogen
pi_142726395
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sabels ratelen
Zo ontstaan oorlogen
Waarom zouden wij een oorlog willen met Rusland?
pi_142726400
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:

Het gaat niet goed want ze worden tegengewerkt.
pi_142726420
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:54 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Het gaat niet goed want ze worden tegengewerkt.
Uh? waarin precies?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:55:41 #147
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142726422
quote:

[..]

Sabels ratelen
Zo ontstaan oorlogen
Het zou wel een onverwachte wending zijn als van alle landen Nederland Rusland een oorlog in zou provoceren...
pi_142726497
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Uh? waarin precies?
Omdat er bijvoorbeeld helemaal niks te merken is van het staakt-het-vuren en Rusland momenteel veel wapens de grens naar Oekranie over stuurt volgens CNN nu. Het is dus niet veilig.
http://www.volkskrant.nl/(...)-van-te-merken.dhtml
pi_142726525
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:58 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Omdat er bijvoorbeeld helemaal niks te merken is van het staakt-het-vuren,
http://www.volkskrant.nl/(...)-van-te-merken.dhtml
Je kan moeilijk van ze verwachten dat er een staakt het vuren komt.

Als je aangevallen wordt, dan val je terug aan.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:04:14 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142726650
quote:

[..]

Sabels ratelen
Zo ontstaan oorlogen
Zodra ik Marechaussee roep moet gij deze kreet luid herhalen, met de klewang over het hoofd zwaaien en als dollen op de Atjehers instormen.

:P
pi_142726703
Rusland staat op het punt de pro-Russische separatisten in het oosten van Oekraïne meervoudige raketlanceerinstallaties van een zwaar kaliber te leveren. Daarvoor heeft het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie, vandaag gewaarschuwd.

Volgens het ministerie is de militaire uitrusting zo dicht bij de grens dat zij mogelijk vandaag nog aan de separatisten wordt overgedragen.

'Wij hebben aanwijzingen dat de Russen van plan zijn zwaardere en complexere meervoudige raketlanceersystemen in de zeer nabije toekomst te leveren', zei een woordvoerder van het Pentagon.
http://www.volkskrant.nl/(...)ysteem-Rusland.dhtml
pi_142726801
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:05 schreef Automatisch het volgende:
Rusland staat op het punt de pro-Russische separatisten in het oosten van Oekraïne meervoudige raketlanceerinstallaties van een zwaar kaliber te leveren. Daarvoor heeft het Pentagon, het Amerikaanse ministerie van Defensie, vandaag gewaarschuwd.

Volgens het ministerie is de militaire uitrusting zo dicht bij de grens dat zij mogelijk vandaag nog aan de separatisten wordt overgedragen.

'Wij hebben aanwijzingen dat de Russen van plan zijn zwaardere en complexere meervoudige raketlanceersystemen in de zeer nabije toekomst te leveren', zei een woordvoerder van het Pentagon.
http://www.volkskrant.nl/(...)ysteem-Rusland.dhtml
Als dit zo is dan zit er weinig anders op dan dat het westen wel moet reageren .
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:18:27 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142727077
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als dit zo is dan zit er weinig anders op dan dat het westen wel moet reageren .
Als dit zo is... Het Pentagon heeft wel eens vaker wat geroepen over wapens... :')
pi_142727102
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als dit zo is... Het Pentagon heeft wel eens vaker wat geroepen over wapens... :')
Dat klopt, maar stel nu dat dit waar is.

En die rebellen krijgen echt van die raketten, dat kunnen we toch onmogelijk zomaar laten gebeuren? Putin heeft het dan ook wel erg hoog in zijn bolletje trouwens.. :')
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:23:25 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142727215
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat klopt, maar stel nu dat dit waar is.

En die rebellen krijgen echt van die raketten, dat kunnen we toch onmogelijk zomaar laten gebeuren? Putin heeft het dan ook wel erg hoog in zijn bolletje trouwens.. :')
Ik kan me niet voorstellen dat Putin zo dom is.
pi_142727279
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat Putin zo dom is.
Is het dom? want ik zat te denken, misschien weet hij ook wel dat wij (het westen) niet zitten te wachten op een conflict tot zelfs een oorlog.

Zeker omdat China er zich dan ook wel eens mee kan gaan bemoeien. We zijn veel te afhankelijk van elkaar.
pi_142727295
Graag allemaal dit even lezen,

http://politiek.theposton(...)te-sturen-risicovol/

KCT en LMB ondersteunt de KMAR
pi_142727595
Kunnen we Steven Seagal niet sturen ? die komt er altijd zonder ook maar een krasje vanaf, met zijn haren nog keurig in orde _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:38:55 #159
45206 Pietverdriet
pi_142727625
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 18:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom zouden wij een oorlog willen met Rusland?
Geem kwestie van willen, kwestie van incompetent handelen
pi_142727646
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geem kwestie van willen, kwestie van incompetent handelen
Jij denkt toch zeker niet dat politici in dit soort situaties incompetent handelen?

Daarvoor zitten veel te veel belangen aan vast man.
pi_142727765
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:37 schreef TLC het volgende:
Kunnen we Steven Seagal niet sturen ? die komt er altijd zonder ook maar een krasje vanaf, met zijn haren nog keurig in orde _O_
seagal en chuck norris
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:44:48 #162
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142727789
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij denkt toch zeker niet dat politici in dit soort situaties incompetent handelen?

Iemand die rationeel handelt stuurt geen moeilijk te ondersteunen troepen in het hol van de Russische beer alleen om een paar lijken een week eerder verzameld te hebben. Niemand kan de gevolgen voorspellen als er een gewelddadig incident is. Als het schieten wordt dan zitten ze omsingeld in een gebied met luchtafweer, zware pantserwagens en geharde ervaren vechters die de omgeving kennen.
pi_142727836
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:44 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Iemand die rationeel handelt stuurt geen moeilijk te ondersteunen troepen in het hol van de Russische beer alleen om een paar lijken een week eerder verzameld te hebben. Niemand kan de gevolgen voorspellen als er een gewelddadig incident is. Als het schieten wordt dan zitten ze omsingeld in een gebied met luchtafweer, zware pantserwagens en geharde ervaren vechters die de omgeving kennen.
Het wordt geen schieten.

Volledig rationeel handelen is lang niet altijd goed, soms moet je nu eenmaal risico,s nemen.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:46:59 #164
45206 Pietverdriet
pi_142727850
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zodra ik Marechaussee roep moet gij deze kreet luid herhalen, met de klewang over het hoofd zwaaien en als dollen op de Atjehers instormen.

[ afbeelding ]

Ik heb 9 vrouwen en 3 kinderen, die genade vroegen, op een hoop moeten zetten, en zoo dood laten schieten. Het was onaangenaam werk, maar 't kon niet anders. De soldaten regen ze met genot aan hun bajonetten.
De latere premier colijn in een brief aan zijn vrouw over zijn werk voor van Heutz, hij was een collega van Graafland.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:47:59 #165
45206 Pietverdriet
pi_142727887
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat doen ze al duizenden jaren
pi_142727902
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doen ze al duizenden jaren
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:52:25 #167
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142728024
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het wordt geen schieten.

Volledig rationeel handelen is lang niet altijd goed, soms moet je nu eenmaal risico,s nemen.
Je stuurt buitenlandse troepen naar een gebied met letterlijk zwaar bezopen nationalisten die al maanden aan het knokken zijn. En dan weet jij met enige zekerheid dat het geen schieten wordt. Er hoeven geen risico's genomen te worden, de mensen die daar nog liggen zijn dood. Het enige wat je kan bereiken is dat de lichamen iets sneller terug komen. Als de rebellen niet positief reageren kan het zelfs langer duren en hebben we nog wat meer kisten nodig.

Daarnaast doet Nederland dit niet zonder in het oor van de VS gefluisterd te hebben en dat is het moment om hard aan de rem te trekken. We willen geen Amerikanen in Oekraïne hebben die bommen droppen of vechten. Met het ego van Poetin en de gestoorde oorlogsfreaks in Washington kan dat binnen no time uitlopen op iets wat heel groot is.
pi_142728116
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:52 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Je stuurt buitenlandse troepen naar een gebied met letterlijk zwaar bezopen nationalisten die al maanden aan het knokken zijn. En dan weet jij met enige zekerheid dat het geen schieten wordt. Er hoeven geen risico's genomen te worden, de mensen die daar nog liggen zijn dood. Het enige wat je kan bereiken is dat de lichamen iets sneller terug komen. Als de rebellen niet positief reageren kan het zelfs langer duren en hebben we nog wat meer kisten nodig.

Daarnaast doet Nederland dit niet zonder in het oor van de VS gefluisterd te hebben en dat is het moment om hard aan de rem te trekken. We willen geen Amerikanen in Oekraïne hebben die bommen droppen of vechten. Met het ego van Poetin en de gestoorde oorlogsfreaks in Washington kan dat binnen no time uitlopen op iets wat heel groot is.

Maar nee, zover zal het niet komen. Niemand is gebaat bij een grootschalig conflict/oorlog.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 19:59:28 #169
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142728296
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Maar nee, zover zal het niet komen. Niemand is gebaat bij een grootschalig conflict/oorlog.
Dit jaar herdenkt de rest van Europa de start van een grootschalig conflict waar ook niemand bij gebaat was. Die begon ook op een manier die niemand verwachtte.
pi_142728379
Russische militairen
Rusland zou zo'n 15.000 militairen bij de grens met Oekraïne hebben samengebracht, zegt de Amerikaanse ambassadeur bij de NAVO, Douglas Lute.
Dat aantal is hoger dan het Amerikaanse ministerie van Defensie eerder bekendmaakte. Lute kwam met de aantallen tijdens een veiligheidsforum in de Amerikaanse staat Colorado.
Eerder dit jaar trok Rusland ongeveer 40.000 man terug van de grens. Half juni zouden er nog maar 1.000 man gelegerd zijn. Vorige week maandag schatte het Pentagon nog dat er weer 10.000 tot 12.000 Russische troepen langs de grens waren.

http://www.nu.nl/buitenla(...)eiging-oekraine.html
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:03:56 #171
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142728472
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:59 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Dit jaar herdenkt de rest van Europa de start van een grootschalig conflict waar ook niemand bij gebaat was. Die begon ook op een manier die niemand verwachtte.
Ach, het zal allemaal wel meevallen.
pi_142728616
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 19:59 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Is dat niet dit weekend, start van WOI 100 jaar geleden?
Make my day!
pi_142728714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:03 schreef AchJa het volgende:
daankempeneers twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 19:52:58 Geneeskundige Compagnie van de Luchtmobiele Brigade had deze voertuigen klaarstaan voor mogelijke missie in Oekraine http://t.co/rzjP9Rxjtc reageer retweet
[ afbeelding ]
ziet er uit als een buitenlandse oefenlocatie, waar ze toch al klaar stonden.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:13:22 #175
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142728726
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ach, het zal allemaal wel meevallen.
Als we mensen zoals jou een beetje in toom houden wel.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:09 schreef agter het volgende:

[..]

Is dat niet dit weekend, start van WOI 100 jaar geleden?
28 juli was de start.
pi_142728757
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:13 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Als we mensen zoals jou een beetje in toom houden wel.

[..]

28 juli was de start.
jij

:*
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:15:45 #177
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142728796
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

jij

:*
Stel je voor dat tussen die lui uit het corps commandotroepen ook een grammatica nazi zit.
pi_142728820
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:15 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Stel je voor dat tussen die lui uit het corps commandotroepen ook een grammatica nazi zit.
Dan wat?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:16:46 #179
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142728837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan wat?
WWIII
pi_142728853
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:16 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

WWIII
Jij hoopt er wel erg op he..
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:19:59 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 25 juli 2014 @ 20:20:05 #182
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142728943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij hoopt er wel erg op he..
Jij denkt dat mensen die tegen jij zeggen dat jij niet moet roken hopen dat jij kanker krijgt?
pi_142728965
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:20 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Jij denkt dat mensen die tegen jij zeggen dat jij niet moet roken hopen dat jij kanker krijgt?
_O-

Wat een faal dit.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:13:05 #184
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142733124
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Wat een faal dit.
Dank je wel, voor je bijdrage. Theunderdog.
pi_142733135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Dank je wel, voor je bijdrage. Theunderdog.
Jij ook bedankt.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 22:13:45 #186
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142733148
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij ook bedankt.
Wats met jou in dat andere topic dan?
pi_142733159
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Wats met jou in dat andere topic dan?
?
pi_142733478
Er gaat toch alleen maar Marechaussee?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 23:27:46 #189
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 26 juli 2014 @ 10:38:14 #190
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_142743630
Elitetroepen gebriefd over missie

CHARKOV -

Nederlandse commando’s en leden van het Australische SAS regiment arriveren dit weekeinde in Oost-Oekraïne om onbewapende marechaussees en onderzoekers op de crashsite van vlucht MH17 te beveiligen.

Gistermorgen om acht uur zijn de special forces op de voormalige vliegbasis Soesterberg gebriefd over hun missie. De avond daarvoor waren de mannen thuis gebeld, met de mededeling dat ze voor de komende weken afscheid van vrouw en kinderen moesten nemen. ZorgenVervolgens werden de elitesoldaten met speciaal vervoer van Defensie opgehaald en gold er geheimhoudingsplicht. Toch liet een enkeling via familie aan deze krant weten „zorgen te hebben over de operatie, omdat er veel minder militairen naar Oost-Oekraïne afreizen dan eerder gepland.”

De commando’s vormen de voorhoede van een grotere bewapende militaire missie, waarover het kabinet vandaag of morgen beslist. Ook 11 Luchtmobiele Brigade zou dit weekeinde vertrekken. Gistermorgen werden vergaande voorbereidingen voor inzet in Oost-Oekraïne tijdelijk onderbroken.

Elk moment, elke missie

Via een afgeschermd Facebookbericht liet brigadegeneraal en commandant Nico Geerts weten: „Luchtmobiel stond klaar. In opdracht van de CDS, anderhalf bataljon, brigadestaf en ondersteuning gealarmeerd. We stonden niet op stand-by, velen op verlof. Binnen 12 uur 80% van het personeel binnen, vanuit heel de wereld onderweg voor die ene opdracht in Oekraïne. Geen vragen over de opdracht en vergoedingen voor niet genoten verlof en transportkosten. Maximaal voorbereiden, spullen, wapens pakken, voertuigen gereed stellen en de staf plannen op de inzet. Korte nachten, maar veel inzet, loyaliteit en flexibiliteit. Ik ben trots op mijn mensen, die zonder kikken hun gezin achterlaten op de camping en staan voor hun taak. 11 Luchtmobiele Brigade: de mannen, vrouwen, de burgers, daar kan ik op bouwen. ELK MOMENT, ELKE MISSIE.”

De Australiërs waarmee Nederland samenwerkt, gaan ervan uit dat minstens duizend militairen nodig zijn om de crashsite van vlucht MH17 veilig te stellen. De regering in Canberra stuurt ook een SAS team dat gespecialiseerd is in het bevrijden van gijzelaars, net als helikopters en een mobiel hoofdkwartier.

Helikopters

Een Nederlandse officier zal de missie leiden, met een Australiër als zijn rechterhand. De Australische premier Tony Abbott drong er gisteren op aan om een „zwaar wapen achter de hand te hebben, voor het geval separatisten in het offensief gaan.” Daarbij noemde Abbott specifiek de inzet van Nederlandse Apache gevechtshelikopters.

Militairstrafrechtspecialist Michael Ruperti meent dat bewapende troepen zich juridisch weinig zorgen hoeven te maken, mocht het tot schietincidenten komen. „Het gaat hier immers om afspraken tussen Oekraïne, Nederland en Australië, vooralsnog buiten NAVO en VN om. Omdat de inzet op grondgebied van de soevereine staat Oekraïne plaatsvindt, zie ik geen obstakels.”

Telegraaf

SAS Forces On Standby For Trip To Ukraine

International special forces are preparing to go to the Ukraine, perhaps as early as this weekend.

A detachment of Australian SAS has arrived in the UK within the past 24 hours, Sky News has learned.

If authorised, they will help secure the crash site of MH17 in eastern Ukraine along with international partners.

They are currently working with British and Dutch special forces - all three nations lost citizens in the disaster.

However, the Ministry of Defence has not confirmed whether British soldiers will be part of the deployment.

Australian Prime Minister Tony Abbott said on Thursday he would send around 50 federal police officers to help form an unarmed multi-national protection force with the aim of providing safe passage to the scene for independent investigators.

In the background, the special forces soldiers would provide armed protection but only if needed.

The area, under the control of various pro-Russian separatist groups, remains highly volatile.

The soldiers will only be authorised to fire their weapons if shot at first.

A separate detachment of Special Forces troops will remain in Eindhoven, on an hour's notice to deploy in the event of a major incident.

Skynews

[ Bericht 18% gewijzigd door AchJa op 26-07-2014 11:05:53 ]
pi_142746372
pi_142757637
Hoe zouden die rebellen er eigenlijk zelf over denken dat dit boven hun hoofd hangt?
  zaterdag 26 juli 2014 @ 20:03:59 #193
157922 fathank
pi_142757806
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:57 schreef Speculant. het volgende:
Hoe zouden die rebellen er eigenlijk zelf over denken dat dit boven hun hoofd hangt?
De dood of de gladiolen
pi_142757974
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 20:03 schreef fathank het volgende:

[..]

De dood of de gladiolen
krijg je straks van die praktijken als in somalie
pi_142759724
Apache Down
pi_142771613
Commando's of hun familie lijken me nu niet het type om direct de telegraaf in te lichten
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 27 juli 2014 @ 07:40:33 #197
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_142771628
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 19:57 schreef Speculant. het volgende:
Alcohol doet vreemde dingen met mensen, dus ze zullen wel denken dat ze onoverwinnelijk zijn.

Al hebben ze natuurlijk wel het voordeel van terreinkennis enzo. Ben geen militair strateeg enzo :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 27 juli 2014 @ 12:15:17 #198
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142774377
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 07:40 schreef Klonk het volgende:

[..]
Ben geen militair strateeg enzo :P
Meer Red Alert spelen :')
  PR/Manusje van alles zondag 27 juli 2014 @ 12:23:27 #199
Toezicht is gezond!
pi_142774574
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:03 schreef AchJa het volgende:
daankempeneers twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 19:52:58 Geneeskundige Compagnie van de Luchtmobiele Brigade had deze voertuigen klaarstaan voor mogelijke missie in Oekraine http://t.co/rzjP9Rxjtc reageer retweet
[ afbeelding ]
uhuh, denk het ook. :') de heuvels bij Assen zien er toch echt niet zo uit. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  PR/Manusje van alles zondag 27 juli 2014 @ 12:23:58 #200
Toezicht is gezond!
pi_142774593
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 07:34 schreef vipergts het volgende:
Commando's of hun familie lijken me nu niet het type om direct de telegraaf in te lichten
Je moet toch iets verzinnen om als fake bron te gebruiken. :')
  zondag 27 juli 2014 @ 14:54:46 #201
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142778721
Er zijn al meerdere eenheden van het korps commandotroepen zich aan het mobiliseren.
Hoop dat die gestoorde seperatisten zich rustig houden, verdere escalatie zit niemand op te wachten.
  maandag 28 juli 2014 @ 08:56:29 #202
157922 fathank
pi_142803457
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 14:54 schreef JayDeeNow het volgende:
Er zijn al meerdere eenheden van het korps commandotroepen zich aan het mobiliseren.
Hoop dat die gestoorde seperatisten zich rustig houden, verdere escalatie zit niemand op te wachten.
Er gaan geen gewapende militairen aldus Rutte.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:19:35 #203
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142830046
quote:
14s.gif Op maandag 28 juli 2014 08:56 schreef fathank het volgende:

[..]

Er gaan geen gewapende militairen aldus Rutte.
Rutte liegt, ze zijn daar al.
pi_142836777
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:19 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Mag je niet zeggen.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 07:32:09 #205
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142839206
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 00:44 schreef DoubleChoc het volgende:

[..]

Mag je niet zeggen.
Dat is waar :)
Liegen mag ook niet ;)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 07:38:24 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142839226
quote:
Bron?
pi_142839472
quote:
Ja, de gestoorde separatisten tegen de bijna legitieme en vriendelijke regering in Kiev.

Dit is dus waarom we gebalanceerde berichtgeving nodig hebben.
pi_142839516
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 07:32 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dat is waar :)
Liegen mag ook niet ;)
Hoe weet jij dat die liegt?
pi_142839716
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat die liegt?
Moet zeggen dat mij van de week ook zo'n gevoel bekroop. Ik geloof dat Rutte vatbaar is voor slechte Angelsaksische raad.

Maar meer dan een gevoel was het niet.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 08:43:24 #210
157922 fathank
pi_142839741
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:19 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Praatjesmaker.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 08:45:12 #211
157922 fathank
pi_142839752
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 07:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Bron?
De broer van de peettante van de melkboer z'n achterbuurman
  dinsdag 29 juli 2014 @ 23:22:40 #212
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142868355
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:45 schreef fathank het volgende:

[..]

De broer van de peettante van de melkboer z'n achterbuurman
Ja zo ongeveer :')
  dinsdag 29 juli 2014 @ 23:53:18 #213
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_142869558
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 08:40 schreef Jibberism_ het volgende:

[..]

Moet zeggen dat mij van de week ook zo'n gevoel bekroop. Ik geloof dat Rutte vatbaar is voor slechte Angelsaksische raad.

Maar meer dan een gevoel was het niet.
Mijn papa is luchtmobiel geweest en zit nu in Washington en volgens mij hoorde hij van mij dat ze aan het mobiliseren waren.
  woensdag 30 juli 2014 @ 08:52:27 #214
157922 fathank
pi_142873816
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 23:22 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Ja zo ongeveer :')
Als je een betrouwbare bron had gehad dan had ie wel gezegd dat je je waffel moet houden.

Of liever, hij had je niks verteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')