Op zich een interessante conclusie. Dus zo lang je burgers van een land dood schiet boven een land wat buiten hun land licht is dat geen aanval. In WO1 dachten ze daar wel anders over.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:01 schreef Libris het volgende:
[..]
Ja, kan ik inkomen. Maar nogmaals, dat maakt het geen aanval tegen Nederland.
[..]
Yeps, maar het wel op Amerikaans grondgebied plaatsvond, en dus een aanval tegen de VS was.
Ik zou het dan nog eerder als een aanval tegen Maleisie zijn als tegen Nederland, alhoewel dat natuurlijk mens vs. eigendom is.
Er is dus geen land aangevallen.
Inderdaad, zoiets zal het zijn. En dan worden ze waarschijnlijk gestationeerd in Kharkov voor zolang het onderzoek duurt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:03 schreef Libris het volgende:
Commando's en luchtmobiel zullen paraat staan, dat als er iets gebeurt met de onderzoekers/marechaussee, ze meteen (uurtje of 5/6) geevacueerd kunnen worden.
Vertel.quote:
Ik zit nog even de 9/11 te lezen en de verklaring is daarquote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich een interessante conclusie. Dus zo lang je burgers van een land dood schiet boven een land wat buiten hun land licht is dat geen aanval.
Bron: http://www.nato.int/terrorism/five.htmquote:The United States has been the object of brutal terrorist attacks. It immediately consulted with the other members of the Alliance. The Alliance determined that the US had been the object of an armed attack. The Alliance therefore agreed that if it was determined that this attack was directed from abroad, it would be regarded as covered by Article 5. NATO Secretary General, Lord Robertson, subsequently informed the Secretary-General of the United Nations of the Alliance's decision.
Tja ik zou dan zeggen met het oog op de belangen in de toekomst de doden onder de tafel vegen. Een paar stille tochten. En je nergens meer druk om maken. En wachten op WO3. En hopen dat je dat de Nederlandse aanpak met ongewapende politie mensen (Slachtvee) dan werkt.quote:
Dus stel dat er 200 Fransen ipv 200 Nederlanders in het vliegtuig hadden gezeten, dan was Frankrijk aangevallen? of Duitsers?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja ik zou dan zeggen met het oog op de belangen in de toekomst de doden onder de tafel vegen. Een paar stille tochten. En je nergens meer druk om maken. En wachten op WO3.
Zeker wel druk om maken. Begrijp me niet verkeerd, Nederland moet orde op zaken stellen en zorgen dat dit goed wordt afgehandeld (de 3 stappen van Rutte). Maar het is in mijn ogen geen Artikel 5 materiaal.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja ik zou dan zeggen met het oog op de belangen in de toekomst de doden onder de tafel vegen. Een paar stille tochten. En je nergens meer druk om maken. En wachten op WO3. En hopen dat je dat de Nederlandse aanpak met ongewapende politie mensen (Slachtvee) dan werkt.
Dat zal waarschijnlijk jaren duren. Als er al iets duidelijk zal worden. Kijk maar naar de recente Balkan oorlog. Ondertussen gaat de handel door. Wat meer belangrijk is dan mensen levens.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:19 schreef Libris het volgende:
En we dus moeten zorgen dat dit goed afgehandeld wordt. Inclusief het oppakken en berechten van verantwoordelijke groep.
Yep. Nu is rusland aan zet.quote:
Bron?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:27 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Missie gaat definitief niet door. Luchtmobiel hoeft niet meer paraat te staan.
Ik zit zelf op eerste hand.quote:
Ik dacht even dat Netto deze uitspraken deed als defensieman, maar hij is buiten dienst.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 06:24 schreef bierdrinker93 het volgende:
Commodore bd Steve Netto, F-16-vlieger en jarenlang werkzaam op de NAVO-staf: „Ik kan me voorstellen dat we gaan. Natuurlijk is de bemanning van de SA-11-luchtdoelbatterij die vlucht MH17 zeer waarschijnlijk neerschoot spoorloos, uitgeweken naar Moskou. Een van hun vier raketten was van de oplegger verdwenen. Maar als onze commando’s daar zijn, moeten ze zeker proberen de verantwoordelijken te arresteren. Kolonel Igor ’de Verschrikkelijke’ Girkin en consorten.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_commando_s__.html
De rebellen geven nu meer toegang tot het gebied omdat ze het niet tot gevechten willen laten komen.quote:
Dat weet ik niet maar er komt in ieder geval geen militaire inzet meer.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:37 schreef Felixa het volgende:
Dus dat geplande debat over de missie om 10u zal ook niet doorgaan?
Ze weten ook niet wat ze willen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar er komt in ieder geval geen militaire inzet meer.
Oh, ik zie nu dat er wel een debat is, niet meer specifiek over de missie.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar er komt in ieder geval geen militaire inzet meer.
twitter:NPOpolitiek twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 08:19:49VRIJDAG LIVE: Vanaf 10 uur Kamerdebat over nasleep vliegramp MH17 op Ned 1, NPO Nieuws en http://t.co/hSHErVD9UC reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |