Samenvatting persconferentie Mark Rutte om 13.00 op 22 juli
• Rond half elf vandaag is de trein in Kharkiv aangekomen, deze trein bevatte ook de zwarte dozen die gisteren zijn overgedragen • Slachtoffers worden naar Eindhoven gevlogen. Niet alle lichamen worden tegelijk vervoerd, maar in groepjes voor optimaal onderzoek en identificatie • Vanuit Eindhoven worden de slachtoffers naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht voor identificatie • Zodra een lichaam geïdentificeerd is worden eerst nabestaanden geïnformeerd voor er iets anders gebeurd • Dit proces kan weken, zelfs maanden duren • Rutte geeft aan dat hij via de EU eenzijdig druk wil uitoefenen op Rusland omtrent de situatie in Oost-Oekraïne. Wat betreft sancties liggen in principe alle opties op tafel • De hoeveelheid lichamen is nog onbevestigd, berichten variëren tussen 200 en 280 geborgen lichamen
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Igor Bezler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actueel: Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Inaithnir op 22-07-2014 13:41:51 ]
Samenvatting persconferentie Mark Rutte om 13.00 op 22 juli
• Rond half elf vandaag is de trein in Kharkiv aangekomen, deze trein bevatte ook de zwarte dozen die gisteren zijn overgedragen • Slachtoffers worden naar Eindhoven gevlogen. Niet alle lichamen worden tegelijk vervoerd, maar in groepjes voor optimaal onderzoek en identificatie • Vanuit Eindhoven worden de slachtoffers naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht voor identificatie • Zodra een lichaam geïdentificeerd is worden eerst nabestaanden geïnformeerd voor er iets anders gebeurd • Dit proces kan weken, zelfs maanden duren • Rutte geeft aan dat hij via de EU eenzijdig druk wil uitoefenen op Rusland omtrent de situatie in Oost-Oekraïne • De hoeveelheid lichamen is nog onbevestigd, berichten variëren tussen 200 en 280 geborgen lichamen
Iets zegt mij dat als we ze al ooit dreigen te vinden, de Russen er wel voor zorgen dat we nooit zúllen vinden. Zeker als het om Russische huurlingen zou gaan.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende: Eerst komt hij 30 minuten te laat, dan is hij vier minuten aan het woord, beantwoordt 3 vragen en is weer weg.
Bij elke domme vraag gaat 10 minuten van het vragenuurtje af.
- Rutte kreeg vanochtend vier uur telefoontje van het crisisteam dat de trein onderweg is.
- Prioriteit blijft terughalen mensen.
- In Charkov zijn voorbereidingen voor terugkeer lichamen. Zodra een aantal slachtoffers klaar zijn, vlucht naar Eindhoven.
- Fase-gewijs overbrengen gaat door tot alle slachtoffers in Nederland zijn.
- Fase-gewijs doen we om goed te laten verlopen.
- Slachtoffers worden overgebracht naar de Van Oudheusden kazerne in Hilversum. Zodra slachtoffer is geidentificeerd, nabestaanden ingelicht als eerste.
- Op verzoek van Oekraine heeft Nederland leiding over onderzoek.
- Zwarte dozen in trein in Charkov.
- In Brussel heeft NL naar voren gebracht: gereechtigheid, eensgezindsheid, oproep Rusland onrust Oost-Oekraïne tegen te gaan. Alle opties liggen voor Nederland op tafel.
Iets zegt mij dat als we ze al ooit dreigen te vinden, de Russen er wel voor zorgen dat we nooit zúllen vinden. Zeker als het om Russische huurlingen zou gaan.
Wij weten niet wat de Amerikanen hebben aan bewijs. Ik wacht de openbaring daarvan even af. Als dat niks voorstelt zullen de schuldige separatisten nooit worden aangewezen.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende: Eerst komt hij 30 minuten te laat, dan is hij vier minuten aan het woord, beantwoordt 3 vragen en is weer weg.
Geef hem eens ongelijk. Als de prioriteit van de aanwezige journalisten bij Sochi ligt dan kan hij zijn tijd wel beter besteden.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b] Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
Waarom persconferenties van 4 minuten? Dit is elke keer zo. Zijn taak is het volk te woord staan niet om 3 vragen te behandelen en weer weg te rennen. Ben blij dat ik geen journalist ben.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:09 schreef balaverde het volgende: Waarom persconferenties van 4 minuten? Dit is elke keer zo. Zijn taak is het volk te woord staan niet om 3 vragen te behandelen en weer weg te rennen. Ben blij dat ik geen journalist ben.
Dat doet hij prima hoor. Hij vertelt de vorderingen, beantwoord een paar vragen en is weer weg.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:09 schreef balaverde het volgende: Waarom persconferenties van 4 minuten? Dit is elke keer zo. Zijn taak is het volk te woord staan niet om 3 vragen te behandelen en weer weg te rennen. Ben blij dat ik geen journalist ben.
We weten toch genoeg? Als je dit topic leest weet je trouwens meer dan met die perscos.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Het volk ja, niet stomme journalisten met het brein van een aardappel.
Hij heeft nieuws.. journalist geeft het weer...
Die man is te druk voor onzin en dat liet hij even duidelijk merken door niet te bedanken...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
12u57 Chaotische taferelen Op het goederenstation Balasjkova in Charkov doen zich chaotische taferelen voor rond de ontvangst van de lichamen van de vliegramp in het oosten van Oekraïne. Meer dan de helft van de Maleisische experts mogen de loods niet in waar de wagons worden leeggehaald. De ruimte zou te klein zijn. Ook verscheidene Australische functionarissen mochten van de regionale autoriteiten het pand niet in.
Wij weten niet wat de Amerikanen hebben aan bewijs. Ik wacht de openbaring daarvan even af. Als dat niks voorstelt zullen de schuldige separatisten nooit worden aangewezen.
Ik bedoelde het meer in de zin van dat de Russen er wel voor zorgen dat diegenen (indien inderdaad Russische huurlingen) ergens in the middle of nowhere in een onvindbaar Siberisch dorpje komen te zitten met een andere identiteit, of in een "tragisch" ongeluk om het leven komen.
Poetin kan het zich niet permitteren dat één van die huurlingen gaat praten of een link zou leggen met Rusland.
Nederland was toch bedeeld met de identificatie? waarom moeten er Australische functionarissen bij?
Nederland heeft de leiding, als in zij sturen een internationaal team aan. Daarnaast hebben de Australiërs een vliegtuig gestuurd om te helpen met het vervoeren van de lichamen.
Het eerste vliegtuig met slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne komt morgen naar Nederland. Het zal landen in Eindhoven, zo maakte premier Rutte bekend op een persconferentie.
Vanochtend reed de trein met slachtoffers van het rampgebied naar Charkov, in gebied dat onder controle staat van de Oekraïense regering. In Charkov worden nu voorbereidingen getroffen voor de vlucht naar Nederland.
Het streven is dat morgen het Hercules-vliegtuig "in de loop van de dag" vertrekt, zei Rutte. Vanuit Eindhoven zullen de slachtoffers worden overgebracht naar de Korporaal Van Oudheusdenkazerne in Hilversum.
Er is geknoeid met wrakstukken van het vliegtuig in Oost-Oekraïne. Dat zegt een woordvoerder van de OVSE tegen de BBC.
De woordvoerder van het OVSE-team, dat ter plekke is, zegt dat er in grote stukken van het vliegtuig is gesneden. De stukken zouden er anders uitzien dan vlak na de crash. Onderzoeksraad
Nederland, en andere landen, maken zich zorgen over de rol die separatisten spelen op de rampplek. De vrees bestaat dat bewijsmateriaal voor het neerhalen van het toestel verloren is gegaan omdat in de dagen erna geen toezicht was op de rampplek.
Nederlandse onderzoekers van de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn in de regio, maar ze zijn nog niet op de rampplek geweest
Maar minstens zo erg zijn de fatsoenlijke gladiolajanussen op de sociaalmediaas die nu al dagen met hun ene hand moraalfappen en met de andere hand hun avatar op zwart zetten en wellustig speuren naar Dingen Die Echt Niet Kunnen teneinde "SCHANDE!" en "too soon!" en "Foei!" te roepen, liefst vergezeld van dooddoeners als "het zal jouw kind maar zijn!" of "we vinden onthoofdfimpjes te gek maar 3 paspoorten in beeld brengen maakt ons WOEDEND." Kortom, we vinden Dick een Totale Lul, de Vierdaagse ook en de respectpolitie zijn achterlijke gladiolen, allemaal. Stelletje ophefjunks.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
Bewijs neerschieten MH17 steeds sterker NEW YORK - De bewijzen dat een raket de vliegramp in Oekraïne heeft veroorzaakt stapelen zich op. Volgens The New York Times van dinsdag vertoont een wrakstuk op de rampplek duidelijk sporen van een raketinslag.
De krant baseert zich op foto's van eigen fotografen en analyse door experts van die beelden.
Het onderdeel, dat enkele kilometers van de grootste inslagplek is gefotografeerd, wijst in de richting van een supersonische raket die vlakbij het toestel moet zijn geëxplodeerd. Het vliegtuig zat toen op een hoogte van 33.000 voet. Volgens experts van IHS Jane's, een consultancybedrijf voor defensie, zijn er duidelijk gaten te zien veroorzaakt door scherven van de raket.
Ook geblakerde verf op het wrakstuk doet het verwoestende werk van een raket vermoeden.
De sporen wijzen op een raket met ontploffende oorlogskop zoals de SA-11 raket, in Rusland bekend als de Buk.
Ik bedoelde het meer in de zin van dat de Russen er wel voor zorgen dat diegenen (indien inderdaad Russische huurlingen) ergens in the middle of nowhere in een onvindbaar Siberisch dorpje komen te zitten met een andere identiteit, of in een "tragisch" ongeluk om het leven komen.
Poetin kan het zich niet permitteren dat één van die huurlingen gaat praten of een link zou leggen met Rusland.
Ze praten al meer dan genoeg. Iedereen weet het, maar het is aan de VS en vrienden om het te bewijzen. De vraag is of Poetin zijn separatisten genoeg heeft laten wegmoffelen, want als de Amerikanen inderdaad het sluitende bewijs hebben wat ze beweren kan het voor Rusland behoorlijke economische gevolgen hebben.
Hij zegt precies genoeg imo. Hij geeft aan hoe het ervoor staat, wat er nu gaat gebeuren en hoe lang daar voor nodig kan zijn. Daarna is er tijd voor vragen. Prima.
Als er dan meteen vragen komen over de OS in Rusland zit het er dik in dat er dan ook vragen over het WK 2018 zullen komen. Ik zou ook weglopen, denk ik zo.
Reality is for people who can't imagine anything better. -------------------------------------------------------------------- Feel free to insult me.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef Onnoman het volgende: Kan iemand mij eens vertellen waarom een vliegtuig niet net zoveel parachutes heeft als zitplaatsen?
Wat wil je doen, 300 man instrueren in parachutespringen terwijl je met een noodgang neerstort?
Op dinsdag 22 juli 2014 13:17 schreef Onnoman het volgende: Kan iemand mij eens vertellen waarom een vliegtuig niet net zoveel parachutes heeft als zitplaatsen?
Omdat een parachute omdoen niet in 10 seconde kan gebeuren en er bovendien geen goed moment is op te springen tijdens een crash
Die deur ga je toch pas open krijgen als het al te laat is
Wat wil je doen, 300 man instrueren in parachutespringen terwijl je met een noodgang neerstort?
En dan? Mensen de hele rit met een oncomfortable parachute op hun rug laten zitten voor die 1 op weet-ik-veel-hoeveel miljoen kans dat het vliegtuig neerstort?
Een Australisch C-17 transportvliegtuig is geland in Eindhoven. Het toestel gaat samen met een C-130 Herculestoestellen van Nederland de komende dagen een luchtbrug vormen tussen Charkov en Eindhoven. Dat meldt Defensie.
nee.. duurt best lang voordat een dergelijk vliegtuig is neergestort
Schietstoel systeem zeg ik je. Dat gewoon de bovenkant van de romp naar buiten toe wordt geblazen. Daarna is het je eigen keus de schietstoel wel of niet te gebruiken.
Of nog beter. Alles geparachuteerde stoelen op een rails monteren. Zodra de shit aan is wordt de staart weggeblazen of de cockpit en iedereen glijdt netjes naar buiten.
Schietstoel systeem zeg ik je. Dat gewoon de bovenkant van de romp naar buiten toe wordt geblazen. Daarna is het je eigen keus de schietstoel wel of niet te gebruiken.
Of nog beter. Alles geparachuteerde stoelen op een rails monteren. Zodra de shit aan is wordt de staart weggeblazen of de cockpit en iedereen glijdt netjes naar buiten.
zal wel duur wezen
naja.. wie ben ik om naar oplossingen te kijken.. denk dat er vast wat slimmere mensen op aarde lopen
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik. (Onnoman) si vi pacem para bellum himmelhoch jauchzend
Maar dan met maskertjes uit de stoel met elk een zuurstoffles.
13:23 uur "Belgische nabestaanden aan lot overgelaten"
De Belgische nabestaanden van de slachtoffers van de MH17 vinden dat ze aan hun lot worden overgelaten. Ze krijgen meer informatie van Nederland dan van het Belgische crisiscentrum, schrijft de Belgische krant De Morgen.
zouden ze nu bewijs hebben dat ze bewust een passagiersvliegtuig hebben neergehaald.. de toon van alle premiers lijkt vandaag ineens mega streng te worden..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
De Belgische nabestaanden van de slachtoffers van de MH17 vinden dat ze aan hun lot worden overgelaten. Ze krijgen meer informatie van Nederland dan van het Belgische crisiscentrum, schrijft de Belgische krant De Morgen.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:27 schreef Twiitch het volgende: Leuk al die speciale maatregelen die hier geadviseerd worden, maar niemand wil een paar duizend Euro meer voor een ticket betalen.
Dit soort onzin komt op een gegeven moment in elk vliegtuigongeluk-topic terug. Gewoon negeren
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
btw dat Engeland nu een onderzoek opent naar die vermoorde spion, dat vind ik wel een goeie actie. Een beetje een cheap shot om zo achteraf te doen, maar dat is dus precies het stukje uitgekookt dat Nederland mist.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:28 schreef Parzival het volgende: zouden ze nu bewijs hebben dat ze bewust een passagiersvliegtuig hebben neergehaald.. de toon van alle premiers lijkt vandaag ineens mega streng te worden..
Zou kunnen maar volgens mij meer omdat de lichamen nu op grondgebied van Oekraine zijn en niet meer in oorlogszone.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:25 schreef Idanue het volgende: 10km hoogte. Geen zuurstof. 900km per uur. Rondvliegende brokstukken. Vliegtuig binnen een paar seconden in 1000 stukjes.
Succes met je parachute.
DB Cooper zou het gekund hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:29 schreef Fapsalon het volgende: btw dat Engeland nu een onderzoek opent naar die vermoorde spion, dat vind ik wel een goeie actie. Een beetje een cheap shot om zo achteraf te doen, maar dat is dus precies het stukje uitgekookt dat Nederland mist.
Nederland is slim genoeg door niet helemaal los te gaan voordat de lichamen in veilig gebied zijn gebracht.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:29 schreef Fapsalon het volgende: btw dat Engeland nu een onderzoek opent naar die vermoorde spion, dat vind ik wel een goeie actie. Een beetje een cheap shot om zo achteraf te doen, maar dat is dus precies het stukje uitgekookt dat Nederland mist.
Ach straks als Rusland in staat van beschuldiging wordt gesteld pakken we Poetin ze dochter op in verband met verhoren etc.
In het begin van alle de rouw advertenties van de landelijke nieuwsbladen stond nog steeds geschreven dat het hier gaat om een nationale ramp. Deze benadering vind ik nog steeds vreemd, nu we toch al veel meer weten dan afgelopen donderdag. Mijn vraag is of je deze gebeurtenis kunt benoemen met het woord ramp, terwijl vrijwel voor 95% vast staat dat hier gaat om het neerschieten van een passagiersvliegtuig.
Mijn vraag is of het woord nationale ramp hetzelfde is als een aanslag of oorlogsmisdaad. waarom zou de staat nog steeds hebben gekozen voor het woord ramp?
Binnen paar seconde ben je weer in zuurstofrijk gebied
Idem dito
Menselijk lichaam kan 3000 km per uur aan kijk maar spaceshuttle
Die vallen naar beneden
Meen je niet...
Menselijk lichaam kan duizenden kilometers per seconde aan. Maar niet als dat in een vrije val gebeurd in een laag lucht met lage luchtdruk zonder beschermende atmosfeer.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:31 schreef MakkieR het volgende: In het begin van alle de rouw advertenties van de landelijke nieuwsbladen stond nog steeds geschreven dat het hier gaat om een nationale ramp. Deze benadering vind ik nog steeds vreemd, nu we toch al veel meer weten dan afgelopen donderdag. Mijn vraag is of je deze gebeurtenis kunt benoemen met het woord ramp, terwijl vrijwel voor 95% vast staat dat hier gaat om het neerschieten van een passagiersvliegtuig.
Mijn vraag is of het woord nationale ramp hetzelfde is als een aanslag of oorlogsmisdaad. waarom zou de staat nog steeds hebben gekozen voor het woord ramp?
1. Omdat het inderdaad nog niet 100% vaststaat, en 2. Omdat ramp ook in dat geval een prima woordkeuze is, ramp staat niet gelijk aan ongeluk.
Menselijk lichaam kan duizenden kilometers per seconde aan. Maar niet als dat in een vrije val gebeurd in een laag lucht met lage luchtdruk zonder beschermende atmosfeer.
Dan stel ik voor met een drukpak voortaan aan boord te gaan met een kevlar windscherm.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:31 schreef MakkieR het volgende: In het begin van alle de rouw advertenties van de landelijke nieuwsbladen stond nog steeds geschreven dat het hier gaat om een nationale ramp. Deze benadering vind ik nog steeds vreemd, nu we toch al veel meer weten dan afgelopen donderdag. Mijn vraag is of je deze gebeurtenis kunt benoemen met het woord ramp, terwijl vrijwel voor 95% vast staat dat hier gaat om het neerschieten van een passagiersvliegtuig.
En ramp is een ramp... wat de oorzaak van die ramp is maakt niet uit... toch?
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Op dinsdag 22 juli 2014 13:31 schreef MakkieR het volgende: Mijn vraag is of het woord nationale ramp hetzelfde is als een aanslag of oorlogsmisdaad. waarom zou de staat nog steeds hebben gekozen voor het woord ramp?
Dat het neergeschoten is, betekent volgens mij nog steeds niet dat het geen ramp meer is. Als iemand mijn huiswerk afpakt op de dag dat er een belangrijke controle is(bij wijze van spreken, want dat gebeurt nooit en huiswerk sowieso ), dan is dat voor mij een ramp. Ook al heeft hij het met opzet gedaan, waar nu waarschijnlijk nog niet eens sprake van is.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
gezien de vele amputaties bij de stoffelijke overschotten ga ik ervanuit dat de meeste iig knockieoutwaren.. je ziet er genoeg die een been missen of een arm.. en ook andere plaatjes met verminkingen zijn zoekbaar.. verminkingen die vergelijken kunnen worden met extreem zwaar hersenletsel na inslag.. dus ookal heb je een parachute.. dan nog kom je dat vliegtuig niet ongeschonden uit. .of is de kans daarop iig heeeeeeel klein.. en je parachute opengooien bij 900km/h gaat je ook niet lukken.. zeker niet zonder training..
dus als we parachutes gaan uitdelen dan moet je een 10 uur durende trainingsvideo laten zien.. das pas vroeg inchecken
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Op dinsdag 22 juli 2014 13:34 schreef Parzival het volgende: gezien de vele amputaties bij de stoffelijke overschotten ga ik ervanuit dat de meeste iig knockieoutwaren.. je ziet er genoeg die een been missen of een arm.. en ook andere plaatjes met verminkingen zijn zoekbaar.. verminkingen die vergelijken kunnen worden met extreem zwaar hersenletsel na inslag.. dus ookal heb je een parachute.. dan nog kom je dat vliegtuig niet ongeschonden uit. .of is de kans daarop iig heeeeeeel klein.. en je parachute opengooien bij 900km/h gaat je ook niet lukken.. zeker niet zonder training..
dus als we parachutes gaan uitdelen dan moet je een 10 uur durende trainingsvideo laten zien.. das pas vroeg inchecken
Er zijn hier een paar fokkers die hadden het met gemak overleefd hoor.
ECHTELD/NIJMEGEN - Dick de Roode (67) uit Echteld gaat zijn medaille, die hij afgelopen vrijdag heeft gekregen bij het voltooien van de Nijmeegse Vierdaagse, teruggeven. De wandelaar is zwaar teleurgesteld, omdat de Vierdaagseorganisatie muziek en vaandels uit de intocht had verbannen vanwege de vliegtuigramp.
"Ook ik sta er bij stil en leef mee", zegt De Roode. "Maar de organisatie heeft niet goed nagedacht over de impact bij wandelaar en toeschouwer."
Afgenomen "Ze heeft ons iets afgenomen en dat is zo fout. De feestelijke intocht is bedoeld als respect voor de lopers. De Via Gladiola leek nu wel een grafkamer", zegt De Roode.
Koningin Wilhelmina Fonds "Ik loop voor mezelf en het Koningin Wilhelmina Fonds. Dat kruisje is me niets waard, ook al heb ik ergens gelezen dat het een soort koninklijke onderscheiding is. Vooral het lopen voor het KWF betekende veel voor mij. Mijn partner heeft 2 keer kanker gehad. Toen hij het kreeg, werd ik van een vrolijke pensionado een mantelzorger."
"De Via Gladiola was een rouwkamer vergeleken bij de intochten van woensdag en donderdag. Ik heb de hele weg moeten huilen en brak in stukken toen ik het Radboudziekenhuis passeerde. Wat moet ik dan met het kruisje? Als ik die over 10 jaar weer terugvind, heb ik er alleen maar nare herinneringen aan. Daarom ga ik het terugsturen.”
Volgend jaar Ondanks die laatste dag heeft de Vierdaagse hem wel gegrepen. "Volgend jaar loop ik weer en dan krijg ik een kruisje met alleen mooie herinneringen.”
Op dinsdag 22 juli 2014 13:37 schreef Snoepje5 het volgende: Wat houdt die luchtbrug in, is dat een lijn (gebied) waar dan geen enkel ander vliegtuig mag vliegen?
Nah, gewoon een fancy woord voor een continu heen-en-weer vliegen van die twee vliegtuigen.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:37 schreef Snoepje5 het volgende: Wat houdt die luchtbrug in, is dat een lijn (gebied) waar dan geen enkel ander vliegtuig mag vliegen?
dat er regelmatig gevlogen gaat worden.. meer niet
Op vlliegveld Eindhoven is een Australische Boeing C-17 geland. Samen met een Nederlandse Hercules zal dit toestel een luchtbrug vormen met Charkov voor het vervoer van de slachtoffers naar Nederland.
Volgens mij niks meer dan dat die vliegtuigen gewoon tussen Ehv en Charkov vliegen voor het overbrengen van de lichamen
Op vlliegveld Eindhoven is een Australische Boeing C-17 geland. Samen met een Nederlandse Hercules zal dit toestel een luchtbrug vormen met Charkov voor het vervoer van de slachtoffers naar Nederland.
Je moet je een brug voorstellen waarover de lichamen worden getransporteerd alleen dan via de lucht. Het klinkt zo een beetje suf, in mijn hoofd was het een betere uitleg
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Het is toch ook van de zotten dat zo'n intocht dan ineens maar omgetoverd moet worden in een rouwstoet. Net zoiets als die 'nationale rouw' vraag. Da's compleet overtrokken, LOS van het feit dat het allemaal kut, klote en oneerlijk is wat er gebeurd is.
Maar om daar nou weer voor naar de krant te gaan, mwah.
Dus dan mag je de terroristische aanslag op de WTC in New York ook als ramp benoemen?
een inside job, false flag of pre-oorlogshandeling lijken me betere benamingen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het is toch ook van de zotten dat zo'n intocht dan ineens maar omgetoverd moet worden in een rouwstoet. Net zoiets als die 'nationale rouw' vraag. Da's compleet overtrokken, LOS van het feit dat het allemaal kut, klote en oneerlijk is wat er gebeurd is.
Het was geen rouwstoet...
Volgens mij was het enige dat de organisatie gedaan heeft, de muziekkorpsen weghalen. Het is niet dat ze met rouwbanden om in complete stilte achter elkaar aan moesten lopen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens mij was het enige dat de organisatie gedaan heeft, de muziekkorpsen weghalen. Het is niet dat ze met rouwbanden om in complete stilte achter elkaar aan moesten lopen.
Ja, nee, maar ook dat is natuurlijk gewoon compleet overtrokken. Laat die mensen lekker hun feestje bouwen op de Via Gladiola, mét muziekkorpsen en slingers. Maargoed, nogmaals, om daar nu weer over te gaan lopen mediazeikstralenaandachtshoeren is ook weer zoiets.
13:38 uur Bloemenzee op SchipholOp Schiphol komen nog steeds veel mensen naar de gedenkplek voor de slachtoffers en nabestaanden van de vliegramp. Bij vertrekhal 3 groeit de bloemenzee nog iedere dag.
Bij vertrekhal 3 ligt een enorme hoeveelheid bloemen op de gedenkplek voor de slachtoffers en nabestaanden van de vliegramp met de MH17 in Oekraïne
13:42 uur Ondertussen op de rampplek
Correspondent David Jan Godfroid is op de plek waar het vliegtuig neerstortte. Hij geeft een toelichting hoe de situatie daar is, en op het onderzoek dat wordt opgestart op de rampplek.
Ja, nee, maar ook dat is natuurlijk gewoon compleet overtrokken. Laat die mensen lekker hun feestje bouwen op de Via Gladiola, mét muziekkorpsen en slingers. Maargoed, nogmaals, om daar nu weer over te gaan lopen mediazeikstralenaandachtshoeren is ook weer zoiets.
Waarom haal je het dan in godsnaam aan, eerst iets zeggen en vervolgens: 'Ja laten we het daar maar niet over hebben'. Lekker tegenstrijdig
13:38 uur Bloemenzee op SchipholOp Schiphol komen nog steeds veel mensen naar de gedenkplek voor de slachtoffers en nabestaanden van de vliegramp. Bij vertrekhal 3 groeit de bloemenzee nog iedere dag.
[ afbeelding ] Bij vertrekhal 3 ligt een enorme hoeveelheid bloemen op de gedenkplek voor de slachtoffers en nabestaanden van de vliegramp met de MH17 in Oekraïne
13:42 uur Ondertussen op de rampplek
Correspondent David Jan Godfroid is op de plek waar het vliegtuig neerstortte. Hij geeft een toelichting hoe de situatie daar is, en op het onderzoek dat wordt opgestart op de rampplek.
inb4 "Ik ben ook een keer in de buurt van vertrekhal 3 geweest. Het komt toch wel erg dichtbij nu..."
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Is de kleine groep rondreizende kransenvoetballers al op Schiphol gesignaleerd?
Ik denk dat dan de klachtenregen nog groter was geweest. De sfeer was er vrijdag gewoon niet naar om dat te doen, zaterdag of zondag was het misschien al anders geweest. Ik snap de beslissing van de organisatie wel. Maar inderdaad om daarvoor naar de krant te stappen is te treurig voor woorden.
even kijken of ik ergens nog een goedkope vlucht kan boeken....
De prijzen naar Donetsk lijken nogal flink gedaald te zijn. Bodemprijzen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ik heb het over die vent, die gaat lekker lopen mediaaandachtshoerenzeikstralen. Lezen.
Deze vent?
As the officer took her away, she recalled that she asked, "Why do you push us around?" And she remembered him saying, "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
Slecht nieuws voor alle huillies hier! Vandaag gaan mensen naar het strand. Vandaag gaan mensen feest vieren. Vandaag gaan mensen slechte grappen maken. Vandaag hadden de mensen uit het vliegtuig dat is opgeblazen ook leuke dingen gedaan als het toestel achter hun uit de lucht was geschoten.
nou ik hoorde van een collega hier dat die komend weekend naar Palestinia gaat.. lijkt me ook een fijne vlucht..
Geloof niet dat die zulk wapentuig hebben dus geen nood
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Kutpensionado, ga lekker ergens anders aandacht lopen trekken
Explosief gedaald alleszins.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:56 schreef Brum_brum het volgende: Slecht nieuws voor alle huillies hier! Vandaag gaan mensen naar het strand. Vandaag gaan mensen feest vieren. Vandaag gaan mensen slechte grappen maken. Vandaag hadden de mensen uit het vliegtuig dat is opgeblazen ook leuke dingen gedaan als het toestel achter hun uit de lucht was geschoten.
En zo hoort het.
Wat is de bedoeling van je posting? Relativeren? Dat gaat je toch niet lukken hoor.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:56 schreef Brum_brum het volgende: Slecht nieuws voor alle huillies hier! Vandaag gaan mensen naar het strand. Vandaag gaan mensen feest vieren. Vandaag gaan mensen slechte grappen maken. Vandaag hadden de mensen uit het vliegtuig dat is opgeblazen ook leuke dingen gedaan als het toestel achter hun uit de lucht was geschoten.
En zo hoort het.
ok
En zo hoort het.
En ja als je een kutje had gehad was je een meisje geweest.
Op dinsdag 22 juli 2014 13:57 schreef .Exe het volgende: Wanneer rotten die gasten met blauwe overall nou eens op van die plaats delict?
Ze blijven de boel maar omwoelen
Die gasten met die blauwe overalls hebben wel al die lichaamsdelen en lijken bij elkaar geveegd. Was er zelf heengefietst om het te doen zeg Tuurlijk hadden er experts moeten zijn, maar die gasten deden zonder enige vorm van geschikte training wel hun best heb ik 't idee.
Op dinsdag 22 juli 2014 14:02 schreef Dibble het volgende: Waar zijn die Nederlandse experts? Stelletje mongolen mogen wel opschieten zeg ipv in een bar vodka gieten
In de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum is nu nog het Instituut Defensie Geneeskundige Opleidingen gehuisvest. Hier worden de geneeskundige opleidingen voor vrijwel alle legeronderdelen verzorgd. Dit instituut verhuist echter voor 2020 naar het kazernecomplex in Ermelo. De gemeente Hilversum wil het forse kazerneterrein daarna teruggeven aan de natuur.
Hoe het hele identificatieproces gaat verlopen is nog niet helemaal duidelijk. Waarschijnlijk worden in de Van Oudheusdenkazerne de dna-monsters afgenomen die dan vervolgens naar het NFI in Rijswijk worden gestuurd. http://nos.nl/liveblog/677821-live-trein-in-charkov.html
Die gasten met die blauwe overalls hebben wel al die lichaamsdelen en lijken bij elkaar geveegd. Was er zelf heengefietst om het te doen zeg Tuurlijk hadden er experts moeten zijn, maar die gasten deden zonder enige vorm van geschikte training wel hun best heb ik 't idee.
Er wordt sowieso wat negatief gedaan over de rol van een aantal "plaatselijke mensen" daar. Ze zitten vast fout op een heleboel punten, maar hun medewerking heeft ook gewoon een hoop voor ons betekend.
Inderdaad. De mannen die de lijken hebben opgeruimd zijn niet het probleem. Ze hebben naar hun capaciteiten goed werk geleverd, lijkt het.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Op dinsdag 22 juli 2014 13:28 schreef Parzival het volgende: zouden ze nu bewijs hebben dat ze bewust een passagiersvliegtuig hebben neergehaald.. de toon van alle premiers lijkt vandaag ineens mega streng te worden..
Met de lichamen en zwarte dozen in veilige handen is er geen risico meer dat rebellen deze als inzet voor onderhandelingen gebruiken.
alsof elke fokker hier genoeg ballen heeft om stukjes mens uit zn achtertuin te rapen.... die mensenhebben ook traumas opgelopen.. en wij maar zeiken..
De (meeste) lichamen zijn nu in Westerse handen, dus de toon zal nu veranderen en de bewijslast zal ook wel gepresenteerd gaan worden.
En zo hoort het.
. Ik ben helemaal overweldigd door deze ontzettende kwaliteitspost. Ik ga spontaan naar het strand en feestvieren en slechte grappen maken.
Op dinsdag 22 juli 2014 14:05 schreef Parzival het volgende: alsof elke fokker hier genoeg ballen heeft om stukjes mens uit zn achtertuin te rapen.... die mensenhebben ook traumas opgelopen.. en wij maar zeiken..
Ach, je beseft niet hoe erg het is tot het je overkomt, net als zoveel dingen. Mensen praten hier makkelijk over, moet er niet aan denken
Er wordt sowieso wat negatief gedaan over de rol van een aantal "plaatselijke mensen" daar. Ze zitten vast fout op een heleboel punten, maar hun medewerking heeft ook gewoon een hoop voor ons betekend.
Exact. Echt. Ook op twitter zo'n vage printscreen van een video waarop 'zo'n debiel een trouwring jat'. Wie zegt niet dat ze elke persoon/lichaamsdeel taggen, waardevolle items in een zakje doen, kijken of er een inscriptie in staat die wat kan zeggen over de identiteit, ze zeker willen zijn dat de ring met het transport meegaat omdat ze bang zijn dat ánderen het wél jatten, etc. etc. Er is véél misgegaan hier, maar het lijkt alsof er zoveel mensen zijn die alleen maar álles fout willen zien gaan, om lekker af te kunnen geven.
Die BBC reporter kreeg van een van 'die gasten in die blauwe overals' een portemonnaie in de handen gedrukt. Hij wist ook niet waar het heen moest. Of zij ervoor kon zorgen dat het goed terecht kwam. Met alles er nog in, van credit cards tot rijbewijs (zo te zien, was een NL portemonnaie).
nu is het weer zijn beurt om 3 legers te plaatsen. Leuk heh zo'n potje Risk laten we hopen dat het nog even duurt voordat de dobbelstenen gaan rollen
Ik hoop dat putin niet het geluk heeft en uit de vorige 3 gevechten een cavalerie, infanterie en artillerie heeft overgehouden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Exact. Echt. Ook op twitter zo'n vage printscreen van een video waarop 'zo'n debiel een trouwring jat'. Wie zegt niet dat ze elke persoon/lichaamsdeel taggen, waardevolle items in een zakje doen, kijken of er een inscriptie in staat die wat kan zeggen over de identiteit, ze zeker willen zijn dat de ring met het transport meegaat omdat ze bang zijn dat ánderen het wél jatten, etc. etc. Er is véél misgegaan hier, maar het lijkt alsof er zoveel mensen zijn die alleen maar álles fout willen zien gaan, om lekker af te kunnen geven.
Die BBC reporter kreeg van een van 'die gasten in die blauwe overals' een portemonnaie in de handen gedrukt. Hij wist ook niet waar het heen moest. Of zij ervoor kon zorgen dat het goed terecht kwam. Met alles er nog in, van credit cards tot rijbewijs (zo te zien, was een NL portemonnaie).
Er zijn gewoon veel mensen die dat niet willen zien.
Het trekken van voorbarige conclusies lijkt me juist iets van alle mensen van alle tijden. Sociale media werken het wel in de hand. Nieuws wordt immers snel en ongefilterd gedeeld. Dat heeft voordelen (er vindt bijv. geen filtering plaats ten behoeve van politieke doeleinden), maar het heeft ook nadelen (sommige conclusies blijken ongegrond).
Uiteindelijk moet je het toch hebben van een combinatie van snel nieuws delen en zoveel mogelijke gedegen reflectie daarop.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Dat inderdaad, en verder was er ook nog het voorbeeld van die verslaggeefster van 1Vandaag, die even tussen de spullen zit te graaien en een dagboekje doorkijkt. Wat Timmermans ook al zei: het is gewoon een politiek spelletje, het zwart maken van anderen, de schuld bij anderen leggen. En daar worden deze ramp en de slachtoffers gewoon voor gebruikt. "Despicable".
De reacties die dit 'ondersteunen' en 'veroordelen' komen uit alle hoeken van de wereld! Even stoppen en nadenken is geen tijd meer voor/wordt geen tijd meer voor gemaakt...
Niemand, lijkt mij althans, beoordeeld iedereen daar als 'plaatselijke bevolking'. Als er wordt geoordeeld dan is het richting de mensen die het ook daadwerkelijk doen, het is mooi dat er ook goede mensen rondlopen daar maar dat maakt het gejat dat daar is gebeurde niet minder waar. Het is belangrijk mensen niet over 1 kam te scheren echter is het niet jatten van spullen normaal en jatten crimineel dus dat roept meer reacties op, logisch.
Dat inderdaad, en verder was er ook nog het voorbeeld van die verslaggeefster van 1Vandaag, die even tussen de spullen zit te graaien en een dagboekje doorkijkt. Wat Timmermans ook al zei: het is gewoon een politiek spelletje, het zwart maken van anderen, de schuld bij anderen leggen. En daar worden deze ramp en de slachtoffers gewoon voor gebruikt. "Despicable".
"Wanneer? Net?" "Nee, in 1969, maar we publiceren het nu, want we willen even wat aandacht."
"Wanneer? Net?" "Nee, in 1969, maar we publiceren het nu, want we willen even wat aandacht."
Biden heeft tegen de BBC gezegd waarom hij dat destijds zei. Dat heeft de BBC gepubliceerd en dat wordt nu blind overgenomen. Zag het al langskomen op twitter. Journalisten
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Ik geloof dat de plaatselijke bevolking en reddingswekkers hun beste beentje hebben voor gezet in deze omstandigheden. Dit zijn mensen die volkomen buiten het oorlogsgeweld staan en ongevraagd in deze verschrikkelijke toestand belanden. Ik geloof niet dat hen iets te verwijten valt. Het is een handjevol idioten die daar met veel bombarie de gang van zaken verstoren. Je kunt onmogelijk iedereen over een kam scheren. Naar mijn idee zal de onderste steen bij deze ramp nooit boven komen en mocht dat wel zo zijn dan zullen de daders moeten boeten.
Nederland heeft een "baggerleger" qua equipment, voertuigen, toestellen etc... Maar de training is hier wel heel goed en Nederlandse commando's horen volgens mij bij de beste van de wereld.
Nederland zou zelfs als het een superleger heeft niet zomaar alleen kunnen en mogen aanvallen. Populistische praatjes dus.
dan kan je toch oprecht afvragen of het uberhaupt wel zin heeft om een leger te hebben? als wij ooit aangevallen worden kunnen we ook helemaal niks met een zootje commando's en twee F-16's
De Amerikaan draaide zich om naar Poetin, zijn hoofd slechts enkele centimeters verwijderd van dat van de Russische president en zei: ,,Meneer de president, ik kijk in uw ogen en volgens mij heeft u geen ziel." Poetin keek hem aan, glimlachte en zei: ,,Dan begrijpen we elkaar."
Geen discussie voor hier, maar er is genoeg op bezuinigd afgelopen jaren. Minimaal de NATO richtlijn zou gehaald moeten worden van 2%. En wellicht verdere integratie met bijvoorbeeld de UK?
Niet dat het in deze situatie had uitgemaakt, men was hoe dan ook niet gaan rotzooien in Rusland z'n voortuin.
Op dinsdag 22 juli 2014 14:23 schreef Persefoneia het volgende: Ik geloof dat de plaatselijke bevolking en reddingswekkers hun beste beentje hebben voor gezet in deze omstandigheden. Dit zijn mensen die volkomen buiten het oorlogsgeweld staan en ongevraagd in deze verschrikkelijke toestand belanden. Ik geloof niet dat hen iets te verwijten valt. Het is een handjevol idioten die daar met veel bombarie de gang van zaken verstoren. Je kunt onmogelijk iedereen over een kam scheren. Naar mijn idee zal de onderste steen bij deze ramp nooit boven komen en mocht dat wel zo zijn dan zullen de daders moeten boeten.
Weinig, piloten hebben die raket niet kunnen zien aankomen. Die gaat te snel en komt vanaf de onderkant. En alla andere apparatuur houdt er direct mee op.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real? Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
Op dinsdag 22 juli 2014 14:23 schreef Persefoneia het volgende: Ik geloof dat de plaatselijke bevolking en reddingswekkers hun beste beentje hebben voor gezet in deze omstandigheden. Dit zijn mensen die volkomen buiten het oorlogsgeweld staan en ongevraagd in deze verschrikkelijke toestand belanden. Ik geloof niet dat hen iets te verwijten valt. Het is een handjevol idioten die daar met veel bombarie de gang van zaken verstoren. Je kunt onmogelijk iedereen over een kam scheren. Naar mijn idee zal de onderste steen bij deze ramp nooit boven komen en mocht dat wel zo zijn dan zullen de daders moeten boeten.
dat waren vrijwilligers uit de kolenmijnen die kregen daar alemaal voor betaald he
Op dinsdag 22 juli 2014 14:23 schreef Persefoneia het volgende: Ik geloof dat de plaatselijke bevolking en reddingswekkers hun beste beentje hebben voor gezet in deze omstandigheden. Dit zijn mensen die volkomen buiten het oorlogsgeweld staan en ongevraagd in deze verschrikkelijke toestand belanden. Ik geloof niet dat hen iets te verwijten valt. Het is een handjevol idioten die daar met veel bombarie de gang van zaken verstoren. Je kunt onmogelijk iedereen over een kam scheren.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
Veel intensievere samenwerking met NAVO partners, waardoor voor kleinere landen als Nederland specialisatie mogelijk is. Voor Nederland zou dit bijvoorbeeld kunnen betekenen dat wij ons focussen op marine taken.
Geen leger is helaas geen optie, alleen staan we machteloos, maar met een effectieve NAVO hebben we militair van niemand iets te vrezen. Daar zal dan wel in moeten worden blijven geinvesteerd door Europese landen.
Weinig, piloten hebben die raket niet kunnen zien aankomen. Die gaat te snel en komt vanaf de onderkant. En alla andere apparatuur houdt er direct mee op.
Hangt ervan af hoe je de eerste vraagstelling en zijn antwoord interpreteert. Hij kan doelen op dat de hoeveelheid data die eruit komt weinig is, dat neemt niet weg dat de hoeveelheid informatie dat uit een kleine hoeveelheid data kan komen veel of, in dit geval, extreem belangrijk is.
As the officer took her away, she recalled that she asked, "Why do you push us around?" And she remembered him saying, "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."