Ik zou hem vrijdag bakken en zaterdag dan decoreren. 's ochtends bakken zou ook kunnen, zolang die maar genoeg tijd heeft om af te koelen.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:42 schreef RenRen- het volgende:
0 posts, wat!!
Ik wil voor zaterdag een Red Velvet taart maken, uit pak. Hoe lang van tevoren kan ik die alvast bakken? En decoreren? Moet dat 's ochtends, of kan dat ook prima vrijdagavond?
Bakken zit er niet in, decoreren eventueel, ik krijg om 1 uur bezoek. Thanksquote:Op zondag 20 juli 2014 22:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou hem vrijdag bakken en zaterdag dan decoreren. 's ochtends bakken zou ook kunnen, zolang die maar genoeg tijd heeft om af te koelen.
Stutten is bij elke taart hoger dan 1 laag noodzakelijk. Welke fondant het beste is is afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Ik zou in ieder geval nooit die van bv Xenos of action gebruiken voor het bekleden van een taart.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:43 schreef gridjuh het volgende:
Als je een 4 laags stapeltaart maakt, is het dan verstandig om hem te verstevigen, en zo ja hoe?.
en welke fondant vinden jullie het beste?
2 laags heb ik weleens gedaan.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:30 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Stutten is bij elke taart hoger dan 1 laag noodzakelijk. Welke fondant het beste is is afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Ik zou in ieder geval nooit die van bv Xenos of action gebruiken voor het bekleden van een taart.
Maar op het moment dat je deze vragen stelt vraag ik me wel af of het verstandig is om een 4 laags taart te maken.
Dunne stokjes door de taart prikken, en tussen de lagen een rondje karton.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:43 schreef gridjuh het volgende:
Als je een 4 laags stapeltaart maakt, is het dan verstandig om hem te verstevigen, en zo ja hoe?.
marsepein!quote:en welke fondant vinden jullie het beste?
Ook een twee laags taart zou ik stutten, zoals Remco aangeeft. Alle merken fondant hebben andere eigenschappen. Ik vind bekleden met marsepein prettiger dan fondant, maar heb laatst tijdens een workshop met bijna 30graden een taart bekleed met een voor mij onbekend merk fondant en dat ging boven verwachting goed. Ik gebruik meestal meerdere merken fondant door elkaar, vaak ook nog gemixt met marsepein, zodat er een voor mij fijne structuur ontstaat. Is denk ik echt voor iedereen verschillend wat men fijn vind werken.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:44 schreef gridjuh het volgende:
[..]
2 laags heb ik weleens gedaan.
en van action of xenos koop ik nooit fondant. Maar had laatst discussie met iemand die haar fondant beter vond dan de mijne..(uhm...smaken verschillen toch) ik heb het meestal van de sligro, die werkt wel redelijk ok, alleen kleuren moet ik nog op oefenen.
zoiets ook een x gemaakt, alleen dan wat kleiner(hartje uitstekertje) ze blijven leukquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 00:27 schreef Muck het volgende:
Ik vind marsepein ook veel lekkerder dan fondant.
Billenkoek!
[ afbeelding ]
Wij hadden laatst aardbeienmousseline. Heeeeeel lekker, wel redelijk bewerkelijk.quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:49 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga deze week ook weer eens aan de bak. Vorig jaar voor de kleine dame een regenboogtaart gemaakt, die wonderwel goed was gelukt.
Dit jaar zijn de wensen wat eenvoudiger, maar ik wil natuurlijk alsnog iets moois maken.
Nu wil ik een gewone taart maken en die afwerken met fondant (de dame houdt niet van marsepein). De biscuit wil ik met twee laagjes vulling ertussen maken. Ik zou graag een laagje met o.a. verse aardbeien doen, maar waarmee kan ik dat het beste mengen? Botercreme? jam? slagroom is geen optie, want dat lust de jarige niet
Cacao bij doen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 15:21 schreef miss_sly het volgende:
Ja, dat las ik later, maar die heb ik niet en ik kom ook niet meer in de winkel. Ik heb een grote en een kleine taartvorm en ik bedacht me net spontaan dat ik die kleine ook wel wil maken en dan chocolade. Dus eigenlijk zoek ik een manier om van de gewone taartmix een chocoladetaart te maken.
Kan dat gewoon? Ook wat suiker, om iets te zoeten? In welke verhouding?quote:
kan je hier wat mee?quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan dat gewoon? Ook wat suiker, om iets te zoeten? In welke verhouding?
Ik kan genoeg recepten vinden, natuurlijk, maar ik bedoelde meer dat ik graag de biscuitmix wil gebruiken (van Fun Cakes is die dus), maar dat wordt kennelijk lastig.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
kan je hier wat mee?
http://uitpaulineskeuken.nl/2013/09/dubbele-chocoladetaart.html
je vroeg om verhoudingenquote:Op maandag 11 augustus 2014 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kan genoeg recepten vinden, natuurlijk, maar ik bedoelde meer dat ik graag de biscuitmix wil gebruiken (van Fun Cakes is die dus), maar dat wordt kennelijk lastig.
Bedankt voor het meedenken
O. op die manier. Zo heb ik er nog niet eens naar gekekenquote:
verhoudingen voor gesmolten of geraspte chocolade zijn daar vast ook ergens te vinden. je bent vast niet de eerste.quote:Tip: Voor een heerlijke chocolade biscuit 40 gram cacao, 20gr. poedersuiker toevoegen en ong. een half ei. Nog lekkerder is om gesmolten of geraspte chocolade toe te voegen.
Had ik niet goed gekeken, want ik had er op die site zelfs naar gezocht.quote:Op maandag 11 augustus 2014 18:43 schreef loecje het volgende:
http://www.deleukstetaart(...)nl#block_description
[..]
verhoudingen voor gesmolten of geraspte chocolade zijn daar vast ook ergens te vinden. je bent vast niet de eerste.
http://irenekookt.blogspo(...)es-en-tips-voor.htmlquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:29 schreef Mixende_match het volgende:
Hai! Ik ga vanmiddag 200(!!!)koekjes bakken voor m'n werk. Simpele en makkelijke koekjes. Iemand nog een heerlijk recept?
Wel even een vraagje, ik heb op m'n werk m'n strooisel laten staan (chocolade en kokos crumble) kan ik dat na het bakken er ook nog op doen? Of moet dat echt voor het bakken??
Alleen PMSquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:09 schreef _Liek het volgende:
Zitten hier misschien baksters die een PME cursus hebben gevolgd?
Ja ik, alledrie de onderdelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:09 schreef _Liek het volgende:
Zitten hier misschien baksters die een PME cursus hebben gevolgd?
Bij wie heb je ze gevolgd? Ben nog aan het rondkijken waar ik het zal doen... Wil beginnen met sugarpaste/fondantquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:43 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja ik, alledrie de onderdelen.
Mooi!!quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:07 schreef _Liek het volgende:
Taartje gemaakt om te oefenenBlack & Pink:
[ afbeelding ]
maak jij nog wel eens taarten?quote:Op vrijdag 24 oktober 2014 09:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Heel mooi SV-tje! Die met die bosdieren is leuk zeg! Dat beekje
De topping die je hier op de foto's staat is wittechocolade creme met boter. Maar je kunt allerlei soorten toeven maken.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 22:23 schreef richolio het volgende:
VraagjeDe topping die meestal op cupcakes zit, is dat Creme Cheese? Hoe maken jullie dat goed?
Wel eens zo'n basisrecept geprobeerd, maar het werd nooit als dat ik ze kocht in de zaakjes in de stad
Mijn jongste zoon wordt aanstaande donderdag 12 jaar. Ik denk dat ik voor hem wel een taart ga maken. Het is al te lang geleden. Maar ja, verhuizing en andere hobby's kwamen tussendoor. In m'n nieuwe oven heb ik nog geen taart van biscuitdeeg gemaakt. Wèl gevulde koeken en cupcakes en appelkruimelcake en nog wat andere baksels.quote:
Echt een heerlijke keuken heb ik nu. Er zat geen oven en magnetron in, die moest ik dus nieuw aanschaffen. En omdat de oven zo belangrijk voor me is heb ik daar niet op bezuinigd. Het bakken van biscuits gaat veel beter nog dan in mijn oude oven! Zo heerlijk!quote:Op zondag 2 november 2014 09:20 schreef Troel het volgende:
Hij ziet er weer superstrak uit hoor Spuug! Hoe bevalt je nieuwe keuken?
Leuk dat verschil tussen de binnen en buitenkantquote:Op zaterdag 1 november 2014 22:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Omdat zwart de lievelingskleur is van mijn zoon, en gamen op zijn Alienware laptop zijn grote hobby is, heb ik deze taart gemaakt:
[ link | afbeelding ]
De binnenkant:
[ link | afbeelding ]
Ik ben geïnteresseerd in de siliconen mal met parelranden als je alsnog de dingen los gaat verkopen.quote:Op zondag 2 november 2014 15:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Spuuglokje, ik blijf het geweldig vinden hoe zorgvuldig en netjes je alles doet wat je doet..
SV-tje, schitterende taarten ook! Vooral die met die bosdiertjes vind ik erg leuk.
Ik heb zelf inmiddels al zo lang niets met mijn taartdecoreerspullen gedaan, dat ik er maar eens wat van weg moest doen. Is hier misschien iemand die interesse heeft in het volgende:
- sugarcraft gun (inclusief disc set) http://www.deleukstetaartenshop.nl/sugarcraft-gun-incl-disc-set
- siliconenmal om parelranden mee te maken http://www.globalsugarart.com/images/category/DSC_0194a.jpg
- FMM funky alphabet tappits lower case http://www.deleukstetaart(...)t-tappits-lower-case
- FMM alphabet tappits lower case http://www.deleukstetaart(...)t-tappits-lower-case
- FMM large number tappits http://www.deleukstetaartenshop.nl/fmm-large-number-tappits
- FMM alphabet & number tappits upper case script italic http://www.deleukstetaart(...)pper-case-i-script-i
- FMM alphabet tappits lower case script http://www.deleukstetaart(...)ower-case-i-script-i
- Wilton decorative favourites press set http://d3w5aos35qel1w.clo(...)ages/2104-3160_m.jpg (hiermee kun je vormen in je taart drukken om die vervolgens met icing over te trekken)
- Wilton designer pattern press set http://d3w5aos35qel1w.clo(...)ages/2104-3112_m.jpg
Ik verkoop bij voorkeur alles in één keer, dus als set.
Ok.quote:Op zondag 2 november 2014 17:09 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben geïnteresseerd in de siliconen mal met parelranden als je alsnog de dingen los gaat verkopen.
Ebay heeft ze ook!quote:Op zondag 2 november 2014 17:09 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben geïnteresseerd in de siliconen mal met parelranden als je alsnog de dingen los gaat verkopen.
Fijn voor je!quote:Op zondag 2 november 2014 20:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik krijg net een berichtje van iemand die de hele set in een keer wil overnemen, dus ik ben het kwijt! Toch bedankt voor jullie belangstelling..
Thanksquote:Op donderdag 27 november 2014 13:37 schreef Anne het volgende:
Dat ziet er toch kei tof uit!.
Wat zit er allemaal in?
Ik denk dat je het beste op Facebook kunt kijken, hier kijkt/reageert bijna nooit meer iemand.quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:41 schreef Bleie het volgende:
Schopje.
Heeft iemand hier misschien tips voor een goede workshop taart decoreren in Amsterdam?
Dank voor de tip, ga ik doen!quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste op Facebook kunt kijken, hier kijkt/reageert bijna nooit meer iemand.Kijk bijvoorbeeld eens bij 'Dè workshop-pagina voor taart- en cupcakedecoratie', dat is een openbare groep met bijna 45000 leden.
Ik kijk nog altijd hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2015 22:26 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik denk dat je het beste op Facebook kunt kijken, hier kijkt/reageert bijna nooit meer iemand.Kijk bijvoorbeeld eens bij 'Dè workshop-pagina voor taart- en cupcakedecoratie', dat is een openbare groep met bijna 45000 leden.
marieke vesseur misschien?quote:Op donderdag 15 januari 2015 20:41 schreef Bleie het volgende:
Schopje.
Heeft iemand hier misschien tips voor een goede workshop taart decoreren in Amsterdam?
Zo heet ze kennelijk inderdaad, hoewel dat 'prinses klessebes' niet direct als een aanbeveling klinkt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
marieke vesseur misschien?
(ik geloof dat ze zo heet tenminste, wij noemen dr altijd prinses klessebes)
ze woont hier in de straat. dr man is piraat, clown en prins en ze verhuren zich voor kinderfeestjes. we zien ze wel eens in vol ornaat in de auto stappenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:18 schreef Bleie het volgende:
[..]
Zo heet ze kennelijk inderdaad, hoewel dat 'prinses klessebes' niet direct als een aanbeveling klinkt.Maar ik zie alleen maar workshops voor bruidstaarten, en dat is dan weer niet wat ik zoek...
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 12:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ze woont hier in de straat. dr man is piraat, clown en prins en ze verhuren zich voor kinderfeestjes. we zien ze wel eens in vol ornaat in de auto stappen
Het huisje is van cake en Nijntje helemaal van fondant. Biscuit durfde ik voor het huisje niet aan.quote:Op maandag 18 mei 2015 03:26 schreef Spuuglokje het volgende:
Mooi SV-tje! Zit er ook biscuit in het huisje en in Nijntje?
quote:Op maandag 18 mei 2015 21:56 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het huisje is van cake en Nijntje helemaal van fondant. Biscuit durfde ik voor het huisje niet aan.
Supervetquote:Op maandag 1 juni 2015 10:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Heel mooi SV-tje! Die Olaf is echt goed gelukt zeg! En deze Nijntje vind ik nog mooier dan je vorige Nijntjetaart. Echte Nijntje-kleuren!
Ik zie niet een speciaal koekjesdecoreertopic, dus ik plaats mijn gedecoreerde kasteel van koek maar hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n zeven uur. Er gaat echt heel veel tijd zitten in die 'stenen' muren.quote:Op maandag 1 juni 2015 13:44 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Supervethoelang duurt dat nou, zo'n kasteel versieren?
Wow! Koekjes lukken mij nog niet zo lekker, vorig jaar avond workshop gehad maar daarna niets meer mee gedaan.quote:Op maandag 1 juni 2015 10:02 schreef Spuuglokje het volgende:
Heel mooi SV-tje! Die Olaf is echt goed gelukt zeg! En deze Nijntje vind ik nog mooier dan je vorige Nijntjetaart. Echte Nijntje-kleuren!
Ik zie niet een speciaal koekjesdecoreertopic, dus ik plaats mijn gedecoreerde kasteel van koek maar hier.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 1 juni 2015 13:54 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Zo'n zeven uur. Er gaat echt heel veel tijd zitten in die 'stenen' muren.
Wauw. Mooi niet dat ik hem op zou etenquote:Op maandag 1 juni 2015 13:54 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Zo'n zeven uur. Er gaat echt heel veel tijd zitten in die 'stenen' muren.
quote:Op woensdag 3 juni 2015 09:55 schreef Isabeau het volgende:
Spuuglokje, ik val in herhaling, maar jouw talent is echt benijdenswaardig!
Dat klopt wel. Gelukkig had ik al alle benodigdheden voor deze cursus (verschillende PME spuitmondjes, spatel, bakjes, glad werkplankje en dergelijke), en de icing en beklede dummie waren inbegrepen bij de cursusprijs, maar die cursus van 3 dagen kost wel bijna ¤400,- Dat is een hele hoop geld. Als je het omrekent in een uurprijs valt het ook wel weer mee, en helemaal als je je bedenkt dat Ceri er speciaal voor uit Engeland komt.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 10:22 schreef Holyme het volgende:
Wow, wat mooi weer Spuuglokje!Het lijkt me een hele leuke hobby, maar ik krijg de indruk dat het best wel wat kost (cursussen en materiaal) om er echt wat moois van te kunnen maken
8 deelnemers, en Ellen deed ook mee (Ellen is van Creative Cakes, zij heeft hem naar Nederland gehaald).quote:
Dat vind ik qua prijs dan eigenlijk nog wel meevallen, als je ziet hoeveel expertise er vanaf spat.quote:Op vrijdag 12 juni 2015 14:14 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Gelukkig had ik al alle benodigdheden voor deze cursus (verschillende PME spuitmondjes, spatel, bakjes, glad werkplankje en dergelijke), en de icing en beklede dummie waren inbegrepen bij de cursusprijs, maar die cursus van 3 dagen kost wel bijna ¤400,- Dat is een hele hoop geld. Als je het omrekent in een uurprijs valt het ook wel weer mee, en helemaal als je je bedenkt dat Ceri er speciaal voor uit Engeland komt.
Natuurlijk is het kijken naar Youtubefilmpjes heel leerzaam! Om je skills naar een hoger niveau te tillen is het echter ontzettend waardevol om feedback te krijgen terwijl je bezig bent.quote:Op zaterdag 13 juni 2015 13:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat vind ik qua prijs dan eigenlijk nog wel meevallenb, als je ziet hoeveel expertise er vanaf spat.Ik zou zelf er te eigenwijs voor zijn en liever maandenlang naar Youtube-filmpjes gaan zitten turen en zelf aanklooien, maar als je het goed wilt aanleren dan is dit natuurlijk onverslaanbaar!
Hij is ook echt onwijs lekker. Heb de cake rood gekleurd.quote:
Als je kokos lust, zou ik dat blauw kleuren en over een met botercreme afgesmeerde taart strooien. Jouw idee met een knoflookpers lijkt me veel werk!quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:02 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, ik durf hier bijna geen vraag te komen stellen met al die prachtige taarten
Maar ik ga t toch doen want ik ben gevraagd om de taart voor mijn neefjes eerste verjaardag te maken
Ik wil een grote kop van koekiemonster maken, dus met een openstaand bekje en dan allemaal chocolate chip cookies erin![]()
Wat voor botercreme kan ik het beste gebruiken voor het vachtje? Ik dacht aan de compacte 1/1 botercreme en die dan door een knoflookpers als ie heel koud is.
Heel goede tip! Ik gebruikte groen gekleurde kokosrasp afgelopen Sinterklaas voor mijn eetbare surprise voor een grasveldje en dat ging prima. Ik kan me voorstellen dat blauw gekleurde kokosrasp een uitstekend pluizig vachtje wordt.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Als je kokos lust, zou ik dat blauw kleuren en over een met botercreme afgesmeerde taart strooien. Jouw idee met een knoflookpers lijkt me veel werk!(Maar misschien is jouw knoflookpers groter dan de mijne
)
Not reallyquote:Op zaterdag 27 juni 2015 15:23 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Als je kokos lust, zou ik dat blauw kleuren en over een met botercreme afgesmeerde taart strooien. Jouw idee met een knoflookpers lijkt me veel werk!(Maar misschien is jouw knoflookpers groter dan de mijne
)
Ik weet niet waar je woont maar je mag bij mij een spuit mondje komen lenen hoor. En heb ook nog wel een zak icing staan. 1.1 botercreme lijkt mij erg veel boter. Tenzij je de botercreme mix gebruikt. Of monchou slagroom, dat is ook nog een optie.quote:Op zaterdag 27 juni 2015 11:02 schreef LadyBlack het volgende:
OMG, ik durf hier bijna geen vraag te komen stellen met al die prachtige taarten
Maar ik ga t toch doen want ik ben gevraagd om de taart voor mijn neefjes eerste verjaardag te maken
Ik wil een grote kop van koekiemonster maken, dus met een openstaand bekje en dan allemaal chocolate chip cookies erin![]()
Wat voor botercreme kan ik het beste gebruiken voor het vachtje? Ik dacht aan de compacte 1/1 botercreme en die dan door een knoflookpers als ie heel koud is.
quote:Op zondag 28 juni 2015 09:55 schreef LadyBlack het volgende:
Oh thx voor de tips en het aanbod! Maar ik stap zo in de auto met allemaal losse onderdelen en een bak blauwe botercreme, en dan bouw ik de taart ter plaatse op. Vervoer kreeg ik anders echt niet voor elkaar. Ik heb 2 spuitmondjes, de knoflookpers, 2 cupcake-ogen, en cupcakes + oogjes voor de kindjes mee. Die krijgen dan een mini-koekiemonster.
Needless to say schijt ik 7 kleuren momenteelMaar ik zal t resultaat zo voordelig mogelijk vastleggen en dan later even hier posten
Succes! Gaat vast goed komen.quote:Op zondag 28 juni 2015 09:55 schreef LadyBlack het volgende:
Oh thx voor de tips en het aanbod! Maar ik stap zo in de auto met allemaal losse onderdelen en een bak blauwe botercreme, en dan bouw ik de taart ter plaatse op. Vervoer kreeg ik anders echt niet voor elkaar. Ik heb 2 spuitmondjes, de knoflookpers, 2 cupcake-ogen, en cupcakes + oogjes voor de kindjes mee. Die krijgen dan een mini-koekiemonster.
Needless to say schijt ik 7 kleuren momenteelMaar ik zal t resultaat zo voordelig mogelijk vastleggen en dan later even hier posten
Hij is superleuk!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, nog even de updateIk was uiteindelijk wel redelijk tevreden over de taart, niet super want ik moest echt heel snel werken ivm de warmte. Maar het publiek was laaiend enthousiast en ze vonden het zelfs niet erg dat ze een achterlijk blauwe tong kregen van de blauwe botercreme
![]()
[ link | afbeelding ]
Wat leuk gewordenquote:Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, nog even de updateIk was uiteindelijk wel redelijk tevreden over de taart, niet super want ik moest echt heel snel werken ivm de warmte. Maar het publiek was laaiend enthousiast en ze vonden het zelfs niet erg dat ze een achterlijk blauwe tong kregen van de blauwe botercreme
![]()
[ link | afbeelding ]
Heel leuk!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Super!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Woooow! Die is gaaf zeg! Puik werk zeg!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
leuk!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Ik vraag me af of er een recept voor een crème bestaat die met dit weer niet smeltquote:Op donderdag 2 juli 2015 18:51 schreef madeliefff het volgende:
ik wil een rozentaart maken ( zie plaatje hieronder) met wat kun je het beste de roosjes maken zodat het lekker is maar niet smelt. Ik zie dat botercreme weleens word gebruikt , maar ik vraag me af of dat niet te zacht is , als je het even buiten de koelkast hebt staan smelt dat al en helemaal met dit weer
edit: is botercreme met bloem dikker dan zonder bloem, of maakt het voor de stevigheid niks uit?
en is creme die bestaat uit boter, poedersuiker , melk ,bloem en eieren ( vergeet ik nog wat?) dikker dan botercreme?
[ afbeelding ]
Huh, hoe maak je daar een creme van? Zou je dat dan garen?quote:Op donderdag 2 juli 2015 18:51 schreef madeliefff het volgende:
en is creme die bestaat uit boter, poedersuiker , melk ,bloem en eieren ( vergeet ik nog wat?) dikker dan botercreme?
Super gelukt!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
ja een deel moet dan in een pannetje op gasfornuis iddquote:Op donderdag 2 juli 2015 22:18 schreef Myraela het volgende:
Roomkaas lijkt me wel lekkerder.
[..]
Huh, hoe maak je daar een creme van? Zou je dat dan garen?
word zo een roomkaascreme hard in de koelkast? Is toch ook met boter trouwens? K heb dat nog nooit gemaakt.quote:Op donderdag 2 juli 2015 22:16 schreef Taartje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er een recept voor een crème bestaat die met dit weer niet smelt![]()
Zelf heb ik deze taart ooit gemaakt met een mengsel van roomkaas en poedersuiker, de verhoudingen naar smaak en naar hoe dik je het wilt hebben. Vind de smaak daarvan altijd wat minder vettig dan botercrème.
Super mooi geworden!!!quote:Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
![]()
[ link | afbeelding ]
Echt?quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:00 schreef Gaoxing het volgende:
Je herinnert je dat Spuugke indertijd heeft gezworen nooit meer zo'n taartje te maken?
Minecraft cupcakeje doen?quote:Op dinsdag 8 december 2015 13:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Echt?![]()
Hmmmm... Nou ja, iig gaat de mijne zeker half zo hoog worden.Zou dat helpen?
Een hema foto-taart is plan B.quote:
Gefeliciteerd met je Masters certificate dus!quote:Op maandag 14 december 2015 16:30 schreef _Liek het volgende:
Hoe staat t met de minecraft taartIk heb dit weekend eindelijk laatste PME cursus afgerond!!
Ceri is geweldig! Echt een heel goede docent en een ontzettend aardige man. Ik heb al een paar keer workshops van hem gevolgd. Ook voor aankomend jaar heb ik me opgegeven. Ik ga de bruidstaart doen (zaterdag+zondag) en de ovale taart (maandag). En ja, het is duur, maar zo iemand komt er wel speciaal voor naar Nederland en het is ontzettend leerzaam. Ik vind het in ieder geval het geld zeker waard.quote:Op dinsdag 15 december 2015 19:42 schreef _Liek het volgende:
Dank je! Ja bij Agnes mochten we wel zelf bepalen hoe de taart eruit zag, het heeft allebei z'n voor- en nadelen... Ik denk dat royal icing en suikerbloemen voor mij op een gedeelde plek staan, het gave aan royal icing is wel dat niet veel mensen die technieken ook werkelijk gebruiken tegenwoordig. Kelvin Chua ken ik niet.. Zag wel een gave workshop van Ceri Dz Griffiths voorbij komen. Het is jammer dat t allemaal zo duur is
Ik vind hem tof hoor!quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:28 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw wat een mooie dingen maakt die man!
Kom ik aan met mijn probeerseltje.![]()
![]()
Met terugwerkende kracht nog eens drieduizend keer meer respect voor die prachttaart van jou Spuug!Nooit gedacht dat het netjes recht snijden van die vlakjes zo moeilijk zou zijn.
Ik heb uiteindelijk toch gekozen voor fondant omdat die in de juiste kleuren kant en klaar verkrijgbaar was in de winkel waar ik was.
Anyway, blij dat ik een proefje gemaakt heb, nu weet ik wat ik kan verwachten.
De volgende gaat iig 2x zo hoog worden, dan kunnen de vlakjes ook groter en kan ik werken met de maatverdeling op mijn snijmat. Nu moest ik anderhalve cm snijden met een liniaal.
Het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou ja goed, er is een reden dat ik altijd gezegd heb 'ik ga niet zelf taarten maken, er zijn anderen die dat veeeel beter kunnen'.
Ik stuur je zo even een privé berichtje met meer info.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:38 schreef _Liek het volgende:
Heb je ergens meer info over de workshop van Kelvin? Net opgezocht en zie dat hij idd naar Nl komt maar meer niet..
quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ben maar voor de easy option gegaan. Minecraft wallpaper gedownload en op basis daarvan een fototaart en mini foto tompoucejes laten maken.
Tot zover mijn taartenbak-carriere.Ik laat het met liefde over aan de mensen die het echt goed kunnen!
Mijn minecrafttaart was met marsepein.quote:Op maandag 21 december 2015 11:15 schreef Brighteyes het volgende:
Hoe moeilijk of makkelijk is het kleuren van Marsepein?
En blijft dat een beetje vormvast als je het snijdt? of is dat ook een kwestie van rollen en dan in de koelkast om stijf te laten worden.
Ik vind fondant(taarten) eigenlijk zo vies dat ik het niks vind om zo'n taart te maken en die aan de visite voor te schotelen.
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat! Heb je een foto?quote:Op dinsdag 22 december 2015 11:10 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik ben maar voor de easy option gegaan. Minecraft wallpaper gedownload en op basis daarvan een fototaart en mini foto tompoucejes laten maken.
Tot zover mijn taartenbak-carriere.Ik laat het met liefde over aan de mensen die het echt goed kunnen!
Ja, dat dacht ik idd wel. Maar ja, jij werkt zo mooi... Daar kan ik niet aan tippen.quote:Op dinsdag 22 december 2015 14:03 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Mijn minecrafttaart was met marsepein.
Heel leuk!quote:Op vrijdag 25 december 2015 10:52 schreef Goitske het volgende:
Vandaag mijn kerstcupcakes
[ afbeelding ]
Heb je de taart al gemaakt?? Als je geen hap boter wilt, is het ook erg lekker om met ganache af te smerenquote:Op zondag 10 januari 2016 01:49 schreef sylents het volgende:
Ik wil volgende week de eerste taart maken met fondant.
Wat denken jullie van deze vulling: 1 laag aardbeien jam en 1 laag banketbakkersroom? (met dijkjes van botercreme),
dun afstrijken met botercreme en dan bekleden met fondant en de rest van de taart decoreren.
ik wil het wel wat naar taart laten smaken. Niet naar een grote hap fondant/marsepijn/boter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |