abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 juni 2015 @ 09:55:56 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_153897762
Oh thx voor de tips en het aanbod! Maar ik stap zo in de auto met allemaal losse onderdelen en een bak blauwe botercreme, en dan bouw ik de taart ter plaatse op. Vervoer kreeg ik anders echt niet voor elkaar. Ik heb 2 spuitmondjes, de knoflookpers, 2 cupcake-ogen, en cupcakes + oogjes voor de kindjes mee. Die krijgen dan een mini-koekiemonster.

Needless to say schijt ik 7 kleuren momenteel :') Maar ik zal t resultaat zo voordelig mogelijk vastleggen en dan later even hier posten ;)
  zondag 28 juni 2015 @ 11:21:55 #127
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_153898804
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:55 schreef LadyBlack het volgende:
Oh thx voor de tips en het aanbod! Maar ik stap zo in de auto met allemaal losse onderdelen en een bak blauwe botercreme, en dan bouw ik de taart ter plaatse op. Vervoer kreeg ik anders echt niet voor elkaar. Ik heb 2 spuitmondjes, de knoflookpers, 2 cupcake-ogen, en cupcakes + oogjes voor de kindjes mee. Die krijgen dan een mini-koekiemonster.

Needless to say schijt ik 7 kleuren momenteel :') Maar ik zal t resultaat zo voordelig mogelijk vastleggen en dan later even hier posten ;)
^O^ Succes!
  zondag 28 juni 2015 @ 11:50:08 #128
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_153899191
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2015 09:55 schreef LadyBlack het volgende:

Succes! Gaat vast goed komen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:03:37 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154006928
Zo, nog even de update :D Ik was uiteindelijk wel redelijk tevreden over de taart, niet super want ik moest echt heel snel werken ivm de warmte. Maar het publiek was laaiend enthousiast en ze vonden het zelfs niet erg dat ze een achterlijk blauwe tong kregen van de blauwe botercreme :')

pi_154006998
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
Zo, nog even de update :D Ik was uiteindelijk wel redelijk tevreden over de taart, niet super want ik moest echt heel snel werken ivm de warmte. Maar het publiek was laaiend enthousiast en ze vonden het zelfs niet erg dat ze een achterlijk blauwe tong kregen van de blauwe botercreme :')

[ link | afbeelding ]
Hij is superleuk!
S. 2014
J. 2016
pi_154007019
quote:

[ link | afbeelding ]
Wat leuk geworden :D waar was 'ie ook alweer mee gevuld?
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:12:10 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_154007123
Chocolade biscuitdeeg, een laagje botercreme met chocolate chip cookies erdoor, en verder was ie vrij basic omdat al dat blauwe dus ook botercreme was :')
  donderdag 2 juli 2015 @ 16:54:43 #133
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_154008281
quote:

[ link | afbeelding ]
Heel leuk! ^O^
pi_154009524
quote:

[ link | afbeelding ]
Super!
  donderdag 2 juli 2015 @ 17:53:12 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154009670
Zeer geslaagd LB :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154009869
quote:

[ link | afbeelding ]
Woooow! Die is gaaf zeg! Puik werk zeg! :)
pi_154011161
ik wil een rozentaart maken ( zie plaatje hieronder) met wat kun je het beste de roosjes maken zodat het lekker is maar niet smelt. Ik zie dat botercreme weleens word gebruikt , maar ik vraag me af of dat niet te zacht is , als je het even buiten de koelkast hebt staan smelt dat al en helemaal met dit weer :P

edit: is botercreme met bloem dikker dan zonder bloem, of maakt het voor de stevigheid niks uit?
en is creme die bestaat uit boter, poedersuiker , melk ,bloem en eieren ( vergeet ik nog wat?) dikker dan botercreme?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2015 19:58:29 ]
pi_154011200
quote:

[ link | afbeelding ]
leuk!
pi_154017262
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:51 schreef madeliefff het volgende:
ik wil een rozentaart maken ( zie plaatje hieronder) met wat kun je het beste de roosjes maken zodat het lekker is maar niet smelt. Ik zie dat botercreme weleens word gebruikt , maar ik vraag me af of dat niet te zacht is , als je het even buiten de koelkast hebt staan smelt dat al en helemaal met dit weer :P

edit: is botercreme met bloem dikker dan zonder bloem, of maakt het voor de stevigheid niks uit?
en is creme die bestaat uit boter, poedersuiker , melk ,bloem en eieren ( vergeet ik nog wat?) dikker dan botercreme?

[ afbeelding ]
Ik vraag me af of er een recept voor een crème bestaat die met dit weer niet smelt :D

Zelf heb ik deze taart ooit gemaakt met een mengsel van roomkaas en poedersuiker, de verhoudingen naar smaak en naar hoe dik je het wilt hebben. Vind de smaak daarvan altijd wat minder vettig dan botercrème.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_154017334
Roomkaas lijkt me wel lekkerder.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 18:51 schreef madeliefff het volgende:
Huh, hoe maak je daar een creme van? Zou je dat dan garen?
  vrijdag 3 juli 2015 @ 08:55:37 #141
267301 Baby_Girl
aka Babygirl
pi_154023987
quote:

[ link | afbeelding ]
Super gelukt!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
pi_154024375
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:18 schreef Myraela het volgende:
Roomkaas lijkt me wel lekkerder.

[..]

Huh, hoe maak je daar een creme van? Zou je dat dan garen?
ja een deel moet dan in een pannetje op gasfornuis idd
pi_154024430
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2015 22:16 schreef Taartje het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er een recept voor een crème bestaat die met dit weer niet smelt :D

Zelf heb ik deze taart ooit gemaakt met een mengsel van roomkaas en poedersuiker, de verhoudingen naar smaak en naar hoe dik je het wilt hebben. Vind de smaak daarvan altijd wat minder vettig dan botercrème.
word zo een roomkaascreme hard in de koelkast? Is toch ook met boter trouwens? K heb dat nog nooit gemaakt.
pi_154029939
Het stijft wel op en wordt stevig, maar niet heel hard. De rozen blijf je wel heel duidelijk zien.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_154123535
quote:

[ link | afbeelding ]
Super mooi geworden!!!
  zaterdag 25 juli 2015 @ 22:01:18 #146
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_154634427
Via via voor de kinderen van een oud klasgenoot taarten gemaakt. Eerst voor de 1e verjaardag van zijn zoontje. Alweer een nijntje, tot vorig jaar september had ik nog nooit een nijntje gemaakt en nu alweer de 4e. Samen met een megacupcake.

Een paar weken later (vorige week) werd hun dochtertje 4, zij had om een zandkasteeltaart gevraagd, op verzoek lijkend op een taart die ik al eerder had gemaakt. Door het warme weer veel moeite gehad met de poppetjes die maar niet wilde uitharden, maar uiteindelijk niet ontevreden.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 8 december 2015 @ 11:11:06 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158100820
Ok, wrsch denk ik er te makkelijk over :@ maar ik wil toch ook eens een poging maken tot een taartje bekleed met marsepein.
Hoe zit het ook al weer?
Biscuit, afstrijken met botercreme en dan de marsepein er tegenaan/op toch?

Is marsepein met food colouring makkelijk te kleuren?

Het gaat een minecraft taartje worden. In mijn hoofd komt ie er natuurlijk uit te zien als die van O+ Spuuglokje O+ in het echt zal het eerder in de richting van sommige misbaksels die ik al googelend tegenkom zijn. :@ :')

Ik heb een klein vierkant brownie blik, daar wil ik twee biscuits in bakken, die op elkaar met jam er tussen (kan toch?) en dan dus afstrijken en beplakken met marsepeinen stukjes.
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:00:21 #148
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158103248
Je herinnert je dat Spuugke indertijd heeft gezworen nooit meer zo'n taartje te maken? ;)
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:09:56 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_158103472
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:00 schreef Gaoxing het volgende:
Je herinnert je dat Spuugke indertijd heeft gezworen nooit meer zo'n taartje te maken? ;)
Echt? :D -O-
Hmmmm... Nou ja, iig gaat de mijne zeker half zo hoog worden. :') Zou dat helpen?
  dinsdag 8 december 2015 @ 13:11:29 #150
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_158103510
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 december 2015 13:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Echt? :D -O-
Hmmmm... Nou ja, iig gaat de mijne zeker half zo hoog worden. :') Zou dat helpen?
Minecraft cupcakeje doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')