abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142505216
quote:
8s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
De verkeerde vermoorden is "een ongelukje" volgens de heldere denkers hier. Hoe trap je 298 onschuldige slachtoffers Van een terroristische daad nog eventjes na. :r
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ongeluk: crash, leed, accident, ongeval, onheil, rampspoed, catastrofe, malheur, pech, tegenslag, tegenspoed, mispunt
Moord: Opzettelijk en met voorbedachten rade iemand van het leven beroven.
Terrorisme: Georganiseerde geweldpleging (individuele of collectieve aan slagen gijzeling, verwoesting) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken

En lees met deze voor jou vernieuwende kennis je post eens opnieuw.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:30:26 #153
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142505227
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet.
Ik vermoed dat Poetin en de separatisten hier ook niet op zitten de wachten.

De bedoeling zal zijn geweest een vliegtuig van Oekraïne neer te halen, misschien was het personeel niet getraind genoeg, onervaren enz.

Ik ben alleen bang dat we het nooit zullen horen.
Ik denk het wel, duurt alleen even.
pi_142505228
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Alleen dit zinnetje al. Besef je nu werkelijk niet hoe vreselijk dit is voor de nabestaanden?

Wat ik zeg; "och, foutje, gebeurt wel eens [het leven gaat door]"

De grootste massaslachting in 1 keer van de afgelopen 19 jaar in Europa. :r
Jemig man, je snapt toch zelf ook wel dat dat zo niet bedoeld is en dat het ook de bedoeling
niet was om dát toestel neer te knallen, dus als je het zo bekijkt is het een ongeluk,
een tragisch ongeluk, en heel verschrikkelijk, je zou het ook een vergissing kunnen noemen
maar dat klinkt net zo lullig..
pi_142505231
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Een soort slot dat alleen op afstand kan worden ontgrendeld?
En dan nog.. als ze 'opdracht' hadden een vliegtuig van de tegenpartij neer te halen kunnen ze om welke reden dan ook nog altijd per ongeluk het verkeerde vliegtuig raken.
Nee tuurlijk kun je dat ding zomaar afschieten. Maar het lijkt me als je echt geen verstand van zaken hebt dat je toch even iemand in een hogere rang belt om te vragen of je vermoedens kloppen betreffende dat vliegtuig.

Het lijkt me te link, ook voor jezelf, om het heft in eigen hand te nemen.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_142505233
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En in andere oorlogsverleden worden door (onder andere) het westen geen burgerslachtoffers gemaakt? Dat zijn er wel meer dan 298 ondertussen. Daar hoor ik niemand over moord.
Ja, dat zijn altijd volledig andere burgers? NIETS met deze "oorlog" (is het niet, het is een politiek conflict) te maken hebbend?

Ja, ik zou Israel ook graag voor massamoord veroordeeld zien vanwege de massamoord op 343 Palestijnen. Maar dat zijn dan nog Palestijnen.

Er zaten 0 Oekrainers, 0 Russen en zelfs naar later bleek 0 VSAmerikanen op die vlucht. Oftewel, alle slachtoffers waren ongerelateerd aan dit conflict. En ook nog eens allemaal burgers, geen militairen. Duidelijk anders dan verreweg het meeste oorlogsleed in de wereld. En al helemaal geen "ongeluk".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142505250
quote:

[..]

Alleen dit zinnetje al. Besef je nu werkelijk niet hoe vreselijk dit is voor de nabestaanden?

Dat is toch niet wat er wordt gezegd? Volgens mij kan jij niet zo goed lezen en geef je graag je eigen draai aan wat anderen zeggen. Wat mensen hier beweren is dat die tiefus Russen waarschijnlijk niet de intentie hadden om een passagiersvliegtuig uit de lucht te knallen, en er dus geen sprake was van opzet maar van een fout. Dat neemt niet weg dat de gevolgen rampzalig zijn en dat de daders moeten worden gestraft.
pi_142505256
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat zijn altijd volledig andere burgers? NIETS met deze "oorlog" (is het niet, het is een politiek conflict) te maken hebbend?

Ja, ik zou Israel ook graag voor massamoord veroordeeld zien vanwege de massamoord op 343 Palestijnen. Maar dat zijn dan nog Palestijnen.

Er zaten 0 Oekrainers, 0 Russen en zelfs naar later bleek 0 VSAmerikanen op die vlucht. Oftewel, alle slachtoffers waren ongerelateerd aan dit conflict. En ook nog eens allemaal burgers, geen militairen. Duidelijk anders dan verreweg het meeste oorlogsleed in de wereld. En al helemaal geen "ongeluk".
Ja, ze voeren waarschijnlijk een oorlogshandeling uit op een vliegtuig dat wel betrokken is bij het conflict. Daarbij raken ze de verkeerde. De intentie was dus geen moord, net zo min als twee soldaten die elkaar afschieten geen moord is. Per ongeluk wordt de verkeerde geraakt. Geen intentie. Geen opzet. Geen moord.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_142505259
Na ja zeg, er wordt hier eventjes gedaan of ik gek ben. :')

Persoon A doodschieten terwijl je persoon B wilde doodschieten is GEEN ongeluk.
Per ongeluk de trekker overhalen terwijl je je pistool wilde schoonmaken/laten zien/uit elkaar halen/whatever en zo persoon A of B doden is WEL een ongeluk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Moderator zondag 20 juli 2014 @ 08:34:35 #160
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_142505260
Iemand hier is een beetje emotioneel.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 20 juli 2014 @ 08:35:24 #161
54408 Parzival
Where it happens
pi_142505261
quote:
8s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:

Per ongeluk de trekker overhalen terwijl je je pistool wilde schoonmaken/laten zien/uit elkaar halen/whatever en zo persoon A of B doden is WEL een ongeluk.
dat is het verschil tussen doodslag en moord...en moord met voorbedachte raden
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_142505263
quote:

Gek niet.. alleen heeft je emotie teveel invloed op je cognitieve vaardigheden.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:36:16 #163
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505264
quote:
Na ja zeg, er wordt hier eventjes gedaan of ik gek ben.
Dat ben je ook... :Y
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_142505266
quote:

Het is misschien geen ongeluk dat je iemand doodschiet, het is wel een ongeluk dat je persoon A doodschiet. Dat verschil moet je zien.
'And I called your name,
pi_142505268
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb schijt aan wat juridische taal betekent. Het betekent niets, het is jargon voor mensen die niet meer helder kunnen nadenken maar bedwelmd worden door een soort nieuwe religie compleet met "heilig" boek (Het Groote Wetboek Van Strafrecht).

Rechtsstaatjihadisten. :r

De verkeerde vermoorden is ook moord. Dat het doelwit het verkeerde was, maakt het niet opeens "slechts een ongelukje". Als die gast niet gevuurd had, waren er nu geen 298 onschuldigen dood.
Waarom denk jij dat dat wetboek bestaat?

Juist ja, om te voorkomen dat mensen met onderbuik gevoelens zonder rationeel na te denken wraak nemen, puur om genoegdoening te krijgen voor hun gevoelens. Waarop de ander weer wraak gaat nemen en de boel escaleert, in dit geval wellicht tot een WOIII aan toe.

En of je nu met een bal tegen een muur wilt gooien maar per ongeluk de ruit van de buurman ingooit of een vliegtuig van een tegenstander wilt neerhalen en per ongeluk een lijnvlucht neerhaalt.. In beide gevallen is het geen opzettelijke daad. Geen moord dus en geen terrorisme.

Jouw methode gebruiken ze in Israël en Palestina.. en kijk eens wat dat hen gebracht heeft.
pi_142505271
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, ze voeren waarschijnlijk een oorlogshandeling uit op een vliegtuig dat wel betrokken is bij het conflict. Daarbij raken ze de verkeerde. De intentie was dus geen moord, net zo min als twee soldaten die elkaar afschieten geen moord is. Per ongeluk wordt de verkeerde geraakt. Geen intentie. Geen opzet. Geen moord.
Nog 1 keer; BEWUST de trekker overhalen is GEEN ongeluk.
Per ongeluk een ander doelwit raken dan je van plan bent is GEEN ongeluk.

Per ongeluk iemand raken terwijl je niet de intentie had de trekker over te halen is WEL een ongeluk.

pi_142505278
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Per ongeluk iemand raken terwijl je niet de intentie had de trekker over te halen is WEL een ongeluk.
Volgens mij is de definitie van per ongeluk dat het niet met opzet is gebeurt. Het is dus WEL een ongeluk.
pi_142505284
quote:

[..]

Ja, dat is het dus wel. Of raakten ze dat verkeersvliegtuig opzettelijk?
'And I called your name,
pi_142505289
quote:

[..]

hmmmmmm ja het blijft moord, maar ze hebben dus ''per ongeluk'' de verkeerde vermoord,
in dit geval dus het verkeerde vliegtuig naar beneden gehaald.
pi_142505290
Wat een skeere kankerdiscussie trouwens over het wel of niet zijn van een ongeluk in taaltechnische zin :')
pi_142505291
quote:

[..]

Je vergeet voor het gemak dat er sprake is van een oorlogssituatie en dan bestaat de kans dat men op een militair doel wilde mikken, lijkt me.

Als ik aan het jagen ben en denk een lekker dik zwijntje in het vizier te hebben, maar het blijkt mijn buurman te zijn met overgewicht die ik neer heb geknald, dan is er ook sprake van een ongeluk he.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:39:23 #172
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505292
Is er ook een bron voor dit alles..?
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 08:39:38 #173
pi_142505293
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:39 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een skeere kankerdiscussie trouwens over het wel of niet zijn van een ongeluk in taaltechnische zin :')
Dit :') Beter stoppen we daarmee
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_142505297
quote:
ja, beetje zinloos, iedereen weet wat er wordt bedoeld.
pi_142505300
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:37 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Volgens mij is de definitie van per ongeluk dat het niet met opzet is gebeurt. Het is dus WEL een ongeluk.
En dat is het punt; het SCHIETEN is geen ongeluk (maar bewust). Het RAKEN van dit vliegtuig (en niet een andere) is wel een ongeluk.

De handeling is bewust waardoor het al geen ongeluk meer KAN zijn.

Ik ben blij dat de media en Rutte in ieder geval niet zo achterlijk zijn om het woord "ongeluk" in de mond te nemen. Dat ze dat niet doen, geeft ook al aan dat niet ik, maar jullie het fout zien. :*

zondag 20 juli 2014 @ 08:40:24 #176
54408 Parzival
Where it happens
pi_142505302
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:38 schreef FANN het volgende:

[..]

hmmmmmm ja het blijft moord, maar ze hebben dus ''per ongeluk'' de verkeerde vermoord,
298 keer doodslag (minimaal) versus 298 keer moord met voorbedachte rade.. volgens mij is het een paar jaar cel.. en in NL iets van 10 jaar cel met voorarrest aftrek, zieligheidsfactor aftrek, veroordeeld in de media aftrek.. blijft er een jaartje over gok ik zo
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_142505305

Hier kunnen we ze even allemaal namens Nederland 'de groeten doen'
of in soortgelijke videos van ze, het is niet veel maar beter dan niks ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_142505306
quote:

Dat zal nooit gebeuren, de joden hebben overal sterke lobbys en daar komt dan nog bij dat veel mensen in de westerse wereld inmiddels niet zo dol meer zijn op moslims met terroristische sympathieen.
Zelf lees ik het liever niet meer. De joden gedragen zich afschuwelijk maar het opnemen voor de Palestijnen, die allemaal innig bevriend zijn met terorristen en tasjesrovers gaat me ook te ver.
pi_142505310
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:38 schreef FANN het volgende:

[..]

Als ze de intentie hadden een militair toestel neer te halen is het geen moord.

Dat jagen is een mooi voorbeeld. Als ik een hert wel schieten maar jij loopt op het moment van schieten opeens in de baan van het schot, dan is dat ook geen moord.
'And I called your name,
  zondag 20 juli 2014 @ 08:41:39 #180
54408 Parzival
Where it happens
pi_142505311
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:40 schreef incoherent het volgende:

[..]

Dat zal nooit gebeuren, de joden hebben overal sterke lobbys en daar komt dan nog bij dat veel mensen in de westerse wereld inmiddels niet zo dol meer zijn op moslims met terroristische sympathieen.
Zelf lees ik het liever niet meer. De joden gedragen zich afschuwelijk maar het opnemen voor de Palestijnen, die allemaal innig bevriend zijn met terorristen en tasjesrovers gaat me ook te ver.
dat is een goed voorbeeld van hoe de media gekleurd is.. hier in het midden oosten is iedereen voor de palestijnen..... en dat staat ook gewoon groots in de krant
  zondag 20 juli 2014 @ 08:41:42 #181
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505312
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat is het punt; het SCHIETEN is geen ongeluk (maar bewust). Het RAKEN van dit vliegtuig (en niet een andere) is wel een ongeluk.

Ik ben blij dat de media en Rutte in ieder geval niet zo achterlijk zijn om het woord "ongeluk" in de mond te nemen. Dat ze dat niet doen, geeft ook al aan dat niet ik, maar jullie het fout zien. :*
Zelf bedacht/verzonnen of heb je een bron?
  zondag 20 juli 2014 @ 08:43:18 #182
54408 Parzival
Where it happens
pi_142505322
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat jagen is een mooi voorbeeld. Als ik een hert wel schieten maar jij loopt op het moment van schieten opeens in de baan van het schot, dan is dat ook geen moord.
het is dan geen moord.. maar doodslag..

als jij met een pistool speelt en het gaat perongeluk af.. en er gaat iemand dood=doodslag
als jij persoon A wil vermoorden, maar struikelt en je schiet persoon B neer = doodslag
Wanneer je met de auto in de slip raakt, en een persoon doodrijdt zonder dat je dat wilde, zonder dat je iets deed... =doodslag

"ongeluk" bestaat niet
  zondag 20 juli 2014 @ 08:43:37 #183
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_142505324
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:38 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ja, dat is het dus wel. Of raakten ze dat verkeersvliegtuig opzettelijk?
Ik volg El_Matador wel een beetje hoor.

Zou je het minder erg vinden als ze wél een militair vliegtuig hadden geraakt op die hoogte? Dat maakt toch helemaal geen verschil? De intentie om te schieten blijft, en gaat dan (volgens mij) uit van een fictionele nieuwe "Volksrepubliek Donetsk" die door niemand in de wereld wordt erkend, waarvan het ook niet duidelijk is wie de leider is, en ga zo maar door.
pi_142505325
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:41 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is toch een verschil hoor, en hertje neerschieten wordt niet gezien als moord, als je de
boswachter had willen neerknallen en per ongeluk mij raakt ligt het misschien weer ietsje
anders...
pi_142505331
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:37 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Wat als Poetin in die vliegtuig zat en de rest alleen maar onschuldige burgers, dan was het voor de dood van Poetin een moord en de resterende onschuldige burgers een ongeluk? :')

Zo kan je elke vliegtuig wel gaan neerschieten en vervolgens roepen dat je perongeluk de verkeerde hebt geraakt. :')
pi_142505332
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:12 schreef CafeRoker het volgende:
Oekraine kan die plek niet beveiligen en geeft dat zelf ook aan.

Waarom kan die rampplek eigenlijk niet met dreiging van geweld veiliggesteld worden? Nu snap ik ook wel dat je volgens internationaal recht niet zomaar wat commando's in een ander land kunt droppen, maar in deze situatie willen zowel het westen als oekraine dat het onderzoek doorgaat en heeft zelfs lavrov gezegd dat het onderzoek niet gehinderd mag worden. In hoeverre dat oprecht is is natuurlijk vers twee, maar zolang dit het standpunt is zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om de onderzoekers te beveiligen.
Technisch is het zeker mogelijk. Alleen.. je noemt nu één partij in dat conflict.. de andere partij (de separatisten en Rusland) gaan stuiteren als je daar militairen neerzet met een mogelijke escalatie als gevolg. Dan hebben we dus een militair conflict tussen Rusland (die China als vaste bondgenoot lijkt te hebben) en Amerika/EU.
Dat lijkt me een groter probleem dat de nabestaanden van een dikke 300 burgers hun overledenen niet terug krijgen en niet bewezen wordt wie die raket nu exact heeft afgevuurd.
pi_142505336
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:43 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ik volg El_Matador wel een beetje hoor.

Zou je het minder erg vinden als ze wél een militair vliegtuig hadden geraakt op die hoogte? Dat maakt toch helemaal geen verschil? De intentie om te schieten blijft, en gaat dan (volgens mij) uit van een fictionele nieuwe "Volksrepubliek Donetsk" die door niemand in de wereld wordt erkend, waarvan het ook niet duidelijk is wie de leider is, en ga zo maar door.
Natuurlijk, maar als militairen elkaar afschieten in een conflictsituatie is dat geen moord. Wat dat betreft zit er zeker verschil tussen de intentie een militair toestel neer te halen versus een burgertoestel.
'And I called your name,
  zondag 20 juli 2014 @ 08:45:16 #188
28033 Pek
je moet wat
pi_142505340
quote:

[..]

Snap je zelf nog wel wat je zegt? Hoe vaak kun je jezelf tegenspreken _O- Het is dus een ongeluk ja.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_142505346
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:45 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar als militairen elkaar afschieten in een conflictsituatie is dat geen moord. Wat dat betreft zit er zeker verschil tussen de intentie een militair toestel neer te halen versus een burgertoestel.
Ja dit dus, hoe triest ook...
  zondag 20 juli 2014 @ 08:46:49 #190
54408 Parzival
Where it happens
pi_142505347
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:45 schreef Pek het volgende:

[..]

Snap je zelf nog wel wat je zegt? Hoe vaak kun je jezelf tegenspreken _O- Het is dus een ongeluk ja.
ik ga uit van een ongelukkige loop van omstandigheden.. geen ongeluk.. maar doodslag
pi_142505350
massadoodslag it is
pi_142505352
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:43 schreef Parzival het volgende:

[..]

als jij met een pistool speelt en het gaat perongeluk af.. en er gaat iemand dood=doodslag
als jij persoon A wil vermoorden, maar struikelt en je schiet persoon B neer = doodslag
Wanneer je met de auto in de slip raakt, en een persoon doodrijdt zonder dat je dat wilde, zonder dat je iets deed... =doodslag

"ongeluk" bestaat niet
Wat een onzin, doodslag is altijd met opzet. Moord is met opzet en voorbedachte rade.
'And I called your name,
  zondag 20 juli 2014 @ 08:47:48 #193
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142505355
quote:

[..]

want nu opeens is de media de maatstaf?
  zondag 20 juli 2014 @ 08:48:06 #194
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_142505357
Wat een geouwehoer. Het is een grove schande. Misdaad tegen de menselijkheid. Dat op zich lijkt en reden genoeg om hard op te treden.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:48:31 #195
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_142505361
quote:
Dat is ECHT typisch zo'n puber dingetje. Als je geen goede argumenten meer hebt gaan discussiëren over de definitie van een woord. Echt zovaak meegemaakt in 1e en 2e klas :')

15 jaar na dato herinner ik me nog steeds een discussie tussen twee vrienden over dat de ander in de weg stond, maar volgens hem stond ie OP de weg, want zijn benen zaten tenslotte niet vast IN de weg. maar de weg is de plek waar de ander wil lopen, dus stond ie wel degelijk IN de weg, etc etc, en dit ging zo door voor 15 minuten. :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 20 juli 2014 @ 08:49:05 #196
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505363
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:48 schreef star_gazer het volgende:
Wat een geouwehoer. Het is een grove schande. Misdaad tegen de menselijkheid. Dat op zich lijkt en reden genoeg om hard op te treden.
En wat was je zoal van plan..?
  zondag 20 juli 2014 @ 08:49:06 #197
380998 DarkAccountant
pi_142505364
quote:

[..]

Ja kom, maar hier in Nederland komen ook wel eens onaangekondigd Russische straaljagers overvliegen, is al verschillende keren in het nieuws geweest. Maar die schieten we niet neer, daar sturen we eerst zelf straaljagers op af en we verzoeken ze ons luchtruim te verlaten.

Dát is de normale gang van zaken. Niet meteen met de vinger aan de knop zitten en een raket afvuren.
pi_142505366
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:')

Moord op onschuldigen met een oorlogsdoel = terrorisme
Ongeluk = iets wat per ongeluk misgaat

Een Buk die per ongeluk afgaat omdat je tegen een hendel leunt, dat is een ongeluk.
Iemand vermoorden die niet je uiteindelijke doel was is nog steeds moord.
298 mensen in 1 keer vermoorden = massamoord.
Nee. Terrorisme is het angst zaaien onder een bevolking (groep) door het plegen van gerichte aanslagen om een politiek doel te bereiken.
Dan moet het vliegtuig dus ook het doel zijn geweest en niet een ander vliegtuig.
Moord is met voorbedachte rade. Het is dan het doel geweest die persoon te doden.
Ook dan moet het vliegtuig dus het doel geweest zijn en niet een ander vliegtuig.

Het was een FOUT, dus een tragisch ongeluk (geen ongelukje zoals jij het benoemt) en daarmee doodslag, geen moord en al helemaal geen terrorisme.
pi_142505372
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:15 schreef Snowballed het volgende:
En is er nog nieuws..? of zijn we alleen maar aan het kibbelen..?
De onderzoekers kunnen nog steeds het terrein niet op. Ondertussen worden sporen vernietigd en lichamen afgevoerd met onbekende bestemming.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:51:17 #200
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505378
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:50 schreef Ouder1 het volgende:
De onderzoekers kunnen nog steeds het terrein niet op.
Linkje..?
pi_142505380
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:49 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Ja kom, maar hier in Nederland komen ook wel eens onaangekondigd Russische straaljagers overvliegen, is al verschillende keren in het nieuws geweest. Maar die schieten we niet neer, daar sturen we eerst zelf straaljagers op af en we verzoeken ze ons luchtruim te verlaten.

Dát is de normale gang van zaken. Niet meteen met de vinger aan de knop zitten en een raket afvuren.
In Oekraïne is de situatie wel heel anders dan in Nederland. Wat denk je dat er gebeurt als er militaire vliegtuigen van Oekraïne Rusland binnenvliegen?
'And I called your name,
pi_142505386
quote:
k ben blij dat de media en Rutte in ieder geval niet zo achterlijk zijn om het woord "ongeluk" in de mond te nemen. Dat ze dat niet doen, geeft ook al aan dat niet ik, maar jullie het fout zien.
In de media wordt hier en daar ook gesproken over een ''tragisch ongeluk'' hoor...

quote:
Tragisch ongeluk
De afgelopen dagen waren de pro-Russische strijders er maar druk mee: er zouden in totaal zes Oekraïense vliegtuigen zijn neergehaald, waaronder Antonov-vrachttoestellen (AN-26) en Sukhois (gevechtsvliegtuigen).

Het verwijderen van de post door Strelkov, nadat bekend werd dat het om een passagiersvliegtuig ging en het onderstaande onderschepte (laten we ze maar even op de blauwe ogen geloven) gesprek, lijkt er op te duiden dat het gaat om een tragisch ongeluk.
http://politiek.theposton(...)mp-met-vlucht-mh017/
  zondag 20 juli 2014 @ 08:52:45 #203
28033 Pek
je moet wat
pi_142505387
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:49 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Het is oorlog daar, of had je dat gemist?
pi_142505393
quote:

[..]

Klopt ja.. ik begrijp deze hele discussie dan ook niet. Dit soort dingen is al zo vaak gebeurd.. In de Tweede Wereldoorlog hebben de geallieerden ooit Nijmegen gebombardeerd omdat ze dachten al boven Duitsland te vliegen. Is dat ook moord? In oorlogssituaties gebeurt dat soort shit nu eenmaal, hoe pijnlijk dat ook is.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:56:46 #205
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505412
Geen linkje dus... dat dacht ik wel... :')
  zondag 20 juli 2014 @ 08:57:31 #206
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_142505416
Dit een ongeluk noemen :')

Hoe vind je het zelf gaan?
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:58:17 #207
28033 Pek
je moet wat
pi_142505424
Maar goed, terug naar het nieuws:

quote:
Oekraïne zegt over "overtuigend bewijs" te beschikken dat Rusland een doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het neerschieten van het Malaysia Airlines-vliegtuig boven Oekraïne, waardoor 298 mensen zijn omgekomen.
Bron

quote:
Volgens Vitali Najda heeft Kiev bewijs dat drie zogeheten BUK-raketsystemen Oekraïne waren binnengekomen vanuit Rusland, samen met een driekoppige bemanning.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:58:29 #208
380998 DarkAccountant
pi_142505425
quote:
11s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:52 schreef Pek het volgende:

[..]

Het is oorlog daar, of had je dat gemist?
Dan nog, je schiet niet zomaar iets uit de lucht als je blijkbaar niet eens weet wat het is. Maar ja, die separatisten hebben waarschijnlijk geen eigen vliegtuigen of zo. Al zouden ze volgens best wel wat kunnen gebruiken uit de Krim of Rusland. Maar het is gewoon een ongeorganiseerd zootje dat blijkbaar schiet op al wat beweegt, dan spreek ik toch niet meer van een "ongeluk".

Als ik hier op straat zou schieten op al wat beweegt omdat ik denk dat er inbrekers rondlopen, dan vlieg ik ook de gevangenis in.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:58:32 #209
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505426
"Berging is een kwestie van respect"
Toegevoegd: zondag 20 jul 2014, 08:45

"De strategie van Nederland is erop gericht om de strijdende partijen ervan te overtuigen dat de vliegtuigramp niet te maken heeft met hun oorlog", vertelt Gert-Jan Dennekamp. De NOS-correspondent is in Kiev, waar hij de diplomatieke actie van minister Timmermans van Buitenlandse Zaken duidt.
Wat heeft Timmermans bereikt?

"Hij heeft in ieder geval verklaard dat op dit moment er weer gewerkt kan worden op de plek waar het vliegtuig is neergestort. Dat was moeilijk, de OVSE is er weggestuurd, maar nu gaat dat beter. Timmermans realiseert zich ook dat de afspraken die vandaag met separatisten zijn gemaakt morgen weer achterhaald kunnen zijn. Hij heeft wel de hoop dat vanochtend in ieder geval een begin kan worden gemaakt met de identificatie van de lichamen."
In welk opzicht gaat het nu beter?

"Zaterdag konden OVSE-waarnemers dichter bij de rampplek. Ze konden overal komen waar ze wilden komen. Dat was een dag eerder nog niet het geval. Het probleem is dat toen de OVSE vertrok er weer andere mensen naar de plek kwamen die toch weer lichamen oppakten en in vrachtwagens legden."

"Russische media melden dat op dit moment 196 lichamen zijn geborgen. Dat is opmerkelijk, want daaruit blijkt hoe slecht het wordt gecoördineerd. De aanvankelijke bedoeling was dat specialisten dat zouden doen, onder meer die uit Nederland. Nu blijkt toch dat burgers, maar ook mensen van het ministerie van Noodsituaties dat onder leiding van separatisten ook gistermiddag gewoon zijn blijven doen."
Is duidelijk wanneer de Nederlandse team arriveren?

"Vermoedelijk komen die daar deze ochtend aan, en dan zal blijken of de situatie inderdaad verbeterd is, en of er echt een begin kan worden gemaakt met het internationale onderzoek dat zo hard nodig is. Dan kan ook opheldering komen over de plek waar de lichamen naartoe zijn gebracht."
Hebben de boze woorden van Rutte indruk gemaakt?

"Wat Nederland vooral probeert te doen, is deze ramp buiten het conflict te plaatsen. Dit heeft niets te maken met de oorlog. Dit gaat niet over de ene of de andere partij. Dit zijn volstrekt onschuldige mensen die toevallig daar vlogen, zijn neergeschoten en neergestort, en die verdienen respect. En moeten dus op fatsoenlijke wijze geborgen worden."

"Op die manier probeert Nederland beide partijen te overreden om de specialisten toegang te verschaffen tot het oorlogsgebied. Of die strategie werkt, en vooral werkt bij de separatisten, is de afgelopen dagen al een klein beetje gebleken. En vandaag zal blijken of de specialisten echt aan het werk kunnen."

http://nos.nl/artikel/677(...)tie-van-respect.html
pi_142505430
Kunnen we nou AUB ophouden over het wel of niet zijn van een ongeluk? Het is gewoon zwaar triest en wat er op DIT moment gebeurt: hulpverleners worden nog steeds niet toegelaten, is toch veel veel veel belangrijker.

Tering triest sommigen van jullie
pi_142505437
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:23 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Mwoah. Iemand die in een vlaag van passie, angst, verstandsverbijstering etc een pistool leegschiet in een ander is geen moordenaar nee.
Maar dit ? Het afvuren van een raket is niet iets wat je zonder nadenken eenvoudig voor elkaar krijgt.
Grensgeval.
Je wilt of hebt de opdracht vliegtuig X neer te halen. Dat vliegtuig vliegt route A en wordt op plaats B verwacht rond tijd C. De raketten moeten een doel ingevoerd krijgen via het radar systeem waardoor ze het doel kunnen blijven volgen wanneer het van plaats verandert (wat een vliegend vliegtuig altijd doet). Je scant de hemel af met de radar op plaats B rond tijd C. Je krijgt daarbij een vliegtuig in het vizier. Je locked in, voert de gegevens in en stuurt de raketten er op af. Achteraf bleek het een heel ander vliegtuig, vliegtuig Y, te zijn.

Normaliter zit er nog een stap tussen; namelijk het identificeren van het toestel. Er wordt gespeculeerd op hoog niveau of de apparatuur om dat te kunnen doen niet aanwezig was of dat de bemanning onvoldoende getraind was om dat op de juiste manier uit te voeren. Het laatste lijkt het meest voor de hand liggend.
  zondag 20 juli 2014 @ 08:59:56 #212
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505438
En er is nieuws...

http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:58 schreef b4kl4p het volgende:
hulpverleners worden nog steeds niet toegelaten,
Bron..?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:00:48 #213
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142505447
quote:
Maar dat is toch ook zo :')
quote:
Die separatisten-Tokkies dachten echt niet donderdagmiddag 'kom we gaan een vliegtuig van Malaysia Airlines uit de lucht knallen'. Hun intentie immers was een Oekraiens transportvliegtuig te raken. Per ongeluk (!) maken ze een verkeerde beslissing met die BUK-apparatuur en oepsss.... voor hun ogen valt het verkeerde vliegtuig naar beneden. Intentie en resultaat moet je altijd samen mee rekening houden met misdrijven zoals deze. Neemt niet weg dat die separatisten de hoogst mogelijke straf die geldt voor doodslag moeten krijgen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 20 juli 2014 @ 09:01:12 #214
28033 Pek
je moet wat
pi_142505451
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:58 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Dan nog, je schiet niet zomaar iets uit de lucht als je blijkbaar niet eens weet wat het is.
In oorlogstijd wel hoor, kan zomaar een bommenwerper zijn. Ofzo.
  Moderator zondag 20 juli 2014 @ 09:01:52 #215
pi_142505456
:O
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 20 juli 2014 @ 09:02:04 #216
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505458
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
:O
:Y
  zondag 20 juli 2014 @ 09:02:08 #217
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142505459
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:58 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Dan nog, je schiet niet zomaar iets uit de lucht als je blijkbaar niet eens weet wat het is. Maar ja, die separatisten hebben waarschijnlijk geen eigen vliegtuigen of zo. Al zouden ze volgens best wel wat kunnen gebruiken uit de Krim of Rusland. Maar het is gewoon een ongeorganiseerd zootje dat blijkbaar schiet op al wat beweegt, dan spreek ik toch niet meer van een "ongeluk".

Als ik hier op straat zou schieten op al wat beweegt omdat ik denk dat er inbrekers rondlopen, dan vlieg ik ook de gevangenis in.
maar dat men misschien niet de bedoeling had een passagiersvliegtuig neer te halen wil niet zeggen dat ze er daarom niet voor gestraft hoeven te worden.

En of je om je heen schiet in een oorlog of niet maakt natuurlijk wel uit.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:02:10 #218
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142505460
quote:
15s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:01 schreef Pek het volgende:

[..]

In oorlogstijd wel hoor, kan zomaar een bommenwerper zijn. Ofzo.
Mensen lijken steeds te vergeten dat daar gewoon oorlog is. Maar goed, dat is ook niet zo raar als zelfs onze minister van defensie die oorlog niet kon boeien :')
pi_142505463
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En in andere oorlogsverleden worden door (onder andere) het westen geen burgerslachtoffers gemaakt? Dat zijn er wel meer dan 298 ondertussen. Daar hoor ik niemand over moord.
Ahum. Er zijn er meer dan zat die militairen op vredesmissies uitschelden voor moordenaars.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:03:04 #220
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142505468
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ahum. Er zijn er meer dan zat die militairen op vredesmissies uitschelden voor moordenaars.

Arme Rambo kreeg er ook van langs ;(
pi_142505469
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:47 schreef b4kl4p het volgende:
massadoodslag it is
pi_142505471
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Arme Rambo kreeg er ook van langs ;(
Check je die brandvlek in zijn zij? Dit heeft hij zelf dichtgebrand toen hij geraakt werd door een kogel. Meer rambo in het leger! ^O^
pi_142505476
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:30 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Nee tuurlijk kun je dat ding zomaar afschieten. Maar het lijkt me als je echt geen verstand van zaken hebt dat je toch even iemand in een hogere rang belt om te vragen of je vermoedens kloppen betreffende dat vliegtuig.

Het lijkt me te link, ook voor jezelf, om het heft in eigen hand te nemen.
pi_142505483
quote:
En al helemaal geen "ongeluk".
Bewijs? Bron? Link?

En wat was dan hun motivatie?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:06:12 #225
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_142505484
Prachtige redenaties hier _O_

Je kan dus gewoon onder moord uit komen door te zeggen: "Ja ik wilde eigenlijk iemand anders wurgen/neerschieten/neersteken, dan de persoon bij wie ik het deed dus laten we het doodslag noemen"
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:06:28 #226
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505488
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:57 schreef Grielen het volgende:
Dit een ongeluk noemen :')

Hoe vind je het zelf gaan?
een verkeerd vliegtuig uit de lucht schieten is een ongeluk ja.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:06:38 #227
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505490
quote:
Ga weg... lekker naar een ander topic...
Dit is NWS je roeptoetert zonder bronnen...
:W
  zondag 20 juli 2014 @ 09:07:05 #228
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505492
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bewijs? Bron? Link?

En wat was dan hun motivatie?
WEG!!
Je komt zelf ook niet met bronnen trut
  zondag 20 juli 2014 @ 09:07:09 #229
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505494
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Grielen het volgende:

Je kan dus gewoon onder moord uit komen door te zeggen: "Ja ik wilde eigenlijk iemand anders wurgen/neerschieten/neersteken, dan de persoon bij wie ik het deed dus laten we het doodslag noemen"
je hoeft dat vaak niet eens te zeggen, want de rechter doet dat in NL al voor ja :')
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:07:48 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142505497
quote:

Die redenering zou in sommige gevallen zomaar stand kunnen houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:08:00 #231
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142505498
quote:

Zit inderdaad verweven in het juridisch recht.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142505501
quote:

Nee, want als je iemand anders neer wilt steken etc is dat ook moord.
'And I called your name,
  zondag 20 juli 2014 @ 09:08:33 #233
121116 Astasha
Fear me !
pi_142505502
Godverdomme man, kap eens met dat gezeik of het een ongeluk was of niet. :')
Cosmo Bier
Het doodgaan op het hoogtepunt van je carriere is garantie voor eeuwige roem.
pi_142505505
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef wise het volgende:

[..]

een verkeerd vliegtuig uit de lucht schieten is een ongeluk ja.
Dus gewoon blijven schieten en roepen dat het een ongeluk was? :')
  zondag 20 juli 2014 @ 09:09:00 #235
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142505506
quote:

[..]

Van de week was het nog 25 jaar.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:09:04 #236
28033 Pek
je moet wat
pi_142505507
quote:

Yep, spijker.kop. :Y
pi_142505508
Boring deze hele ongeluk of geen ongeluk discussie. die mensen in dat veld maakt het niet uit de nabestaande waarschijnlijk ook niet want het veranderd niets aan het feit dat er 289 mensen dood zijn. zo'n ellelange discussie om je gelijk maar te halen vind ik nu zwak en respectloos
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 20 juli 2014 @ 09:09:26 #238
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505509
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:08 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

Dus gewoon blijven schieten en roepen dat het een ongeluk was? :')
dat zeg ik niet.
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:09:31 #239
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505510
'Akkoord over rampplek"'
Toegevoegd: zondag 20 jul 2014, 09:07

Uit Oekraïne komen berichten dat er een voorlopig akkoord is met de pro-Russische rebellen over het vervoer van de doden van rampvlucht MH17. Dat heeft de Oekraïense vicepremier Vladimir Groisman zondag bekendgemaakt.

De opstandelingen zullen Oekraïense onderzoekers toestaan doden in koelwagens weg te halen onder toeziend oog van OVSE-waarnemers.

Groisman spreekt van een voorlopig akkoord met de rebellen die de controle hebben over het rampplek in het oosten van het land.

http://nos.nl/artikel/677056-akkoord-over-rampplek.html
pi_142505518
quote:

[..]

Dus als jij op een schietschijf aan het oefenen bent en er loopt iemand in de vuurlinie op het moment dat jij de trekker overhaalt, ben jij een moordenaar? Dat was geen ongeluk?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:10:16 #241
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505520
Deel Kamer terug van reces
Toegevoegd: zondag 20 jul 2014, 08:55

De Tweede Kamer wil zo snel mogelijk worden bijgepraat over de ramp met vlucht MH17 boven Oekraïne. Daar is een meerderheid voor, ook coalitiepartijen VVD en PvdA dringen er nu op aan.

Waarschijnlijk wordt er morgenochtend al een openbare briefing georganiseerd voor de commissie Buitenlandse Zaken. De Kamerleden in die commissie willen van de ministers Timmermans en Opstelten horen wat de stand van zaken is. Timmermans keerde afgelopen nacht terug uit Oekraïne en Opstelten heeft de leiding over het nationale crisisteam. Het verzoek van de Kamer moet formeel nog aan het kabinet worden voorgelegd.

Kamerlid Bontes, van de nieuwe partij VNL (VoorNederland), was afgelopen donderdag de eerste die erop aandrong dat de Kamer het reces zou onderbreken. Toen was er nog geen meerderheid voor.

http://nos.nl/artikel/677051-deel-kamer-terug-van-reces.html
  zondag 20 juli 2014 @ 09:11:23 #242
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142505524
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus als jij op een schietschijf aan het oefenen bent en er loopt iemand in de vuurlinie op het moment dat jij de trekker overhaalt, ben jij een moordenaar? Dat was geen ongeluk?
En vanaf hier stopt de discussie want onze Matadordude weet niks zinnigs meer te zeggen.
pi_142505528
quote:

Ja of nog beter. "Ja ik was een beetje aan het spelen en dacht dat het een neppe ongeladen pistool was" :')
pi_142505530
quote:
Wel extreem belangrijk, want als je het geen ongeluk wilt noemen maar opzet en geen doodslag maar moord, massamoord zelfs.. dan heb je grond voor een militair ingrijpen met alle gevolgen van dien.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:12:27 #245
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505532
quote:
3s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:09 schreef Snowballed het volgende:
'Akkoord over rampplek"'
Toegevoegd: zondag 20 jul 2014, 09:07

Uit Oekraïne komen berichten dat er een voorlopig akkoord is met de pro-Russische rebellen over het vervoer van de doden van rampvlucht MH17. Dat heeft de Oekraïense vicepremier Vladimir Groisman zondag bekendgemaakt.

De opstandelingen zullen Oekraïense onderzoekers toestaan doden in koelwagens weg te halen onder toeziend oog van OVSE-waarnemers.

Groisman spreekt van een voorlopig akkoord met de rebellen die de controle hebben over het rampplek in het oosten van het land.

http://nos.nl/artikel/677056-akkoord-over-rampplek.html
Mooi ^O^
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:12:49 #246
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505534
Militair ingrijpen

_O- :')
  zondag 20 juli 2014 @ 09:13:31 #247
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505538
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:11 schreef Falco het volgende:

[..]

En vanaf hier stopt de discussie want onze Matadordude weet niks zinnigs meer te zeggen.
dat jij het niet met zijn redenatie eens bent, betekend niet dat het niet zinnig is.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142505542
- moord - intentie persoon A te doden en persoon A wordt gedood
- doodslag - intentie persoon A te doden en persoon B wordt gedood
- dood door schuld - ongeluk - geen intentie persoon X te doden en wordt toch gedood
- massamoord - 1) maar dan keer veel
- massadoodslag (baklap en Tem) / massale doodslag (Mata) - 2) maar dan keer veel
- massa-ongeluk/massa dood door schuld - de goegemeente hier op FOK! die er geen probleem mee heeft eventjes de nabestaanden van 298 onschuldige slachtoffers de grond in te trappen

zondag 20 juli 2014 @ 09:13:55 #249
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505543
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:12 schreef wise het volgende:

[..]

Mooi ^O^
Timmerfrans is terug dus ik had al zoiets verwacht... :Y
  zondag 20 juli 2014 @ 09:13:55 #250
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505544
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:12 schreef Snowballed het volgende:
Militair ingrijpen

domste wat er is.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142505546
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:12 schreef Snowballed het volgende:
Militair ingrijpen

Mark Rutte heeft verklaard dat op dit moment de complete Nederlandse troepenmacht onderweg is, ze verwachten dat het tweetal jeeps over 15 uur op locatie aankomt.
pi_142505551
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:08 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee, want als je iemand anders neer wilt steken etc is dat ook moord.
En een andere (militaire) vliegtuig raken niet? :')
Het mag dan wel oorlog zijn daar, maar volgens mij zijn de russen daar nog altijd op Oekraiens grondgebied. Of vergis ik mij?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:14:30 #253
37295 Luigi
mario pls
pi_142505553
Dit topic is echt overgenomen door malloten en extremisten die uit pure verveling de wereld willen zien branden :').
  zondag 20 juli 2014 @ 09:14:42 #254
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505556
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:13 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Timmerfrans is terug dus ik had al zoiets verwacht... :Y
waarom gaat hij niet ff praten met Rusland¿
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:14:51 #255
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505559
quote:
99s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:13 schreef El_Matador het volgende:
- dood door schuld - ongeluk - geen intentie persoon X te doden en wordt toch gedood
- massadoodslag (baklap en Tem) / massale doodslag (Mata) - 2) maar dan keer veel
- massa-ongeluk/massa dood door schuld - de goegemeente hier op FOK! die er geen probleem mee heeft eventjes de nabestaanden van 298 onschuldige slachtoffers de grond in te trappen
Ja mooi..
Get a room with ouder1

pi_142505562
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:09 schreef vipergts het volgende:
Boring deze hele ongeluk of geen ongeluk discussie. die mensen in dat veld maakt het niet uit de nabestaande waarschijnlijk ook niet want het veranderd niets aan het feit dat er 298 mensen dood zijn.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:15:22 #257
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505564
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:13 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

Mark Rutte heeft verklaard dat op dit moment de complete Nederlandse troepenmacht onderweg is, ze verwachten dat het tweetal jeeps over 15 uur op locatie aankomt.
waarschijnlijk een 'politie-eenheid' _O-
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142505565
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:14 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

En een andere (militaire) vliegtuig raken niet? :')
Het mag dan wel oorlog zijn daar, maar volgens mij zijn de russen daar nog altijd op Oekraiens grondgebied. Of vergis ik mij?
Nee, in een oorlog andere militairen doodschieten is geen moord. ;)
'And I called your name,
  zondag 20 juli 2014 @ 09:15:47 #259
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142505569
Ben benieuwd hoe snel het net om Rusland nu gaat sluiten. Er komen nu vanuit alle hoeken berichten met informatie die wijzen op medeplichtigheid van Rusland.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:15:59 #260
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505570
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:14 schreef wise het volgende:

[..]

waarom gaat hij niet ff praten met Rusland¿
Dat heeft Merkel gister al gedaan..
Timmerfrans heeft de boel ter plekke geregeld
pi_142505572
quote:

[..]

Rutte is wijzer dan welke uitspraak over de toedracht of de schuldvraag dan ook te doen. Ik denk niet dat jij beseft in welke precaire situatie de wereld zich nu bevindt. Rutte wacht dus de uitkomst van een eventueel onderzoek af en behoudt een onpartijdige positie tot die tijd. De media mag geen ongezouten uitspraken doen; de media is niet zo onafhankelijk als jij wil denken.
pi_142505576
Wie was dat ook al weer in dat Ukraine topic een tijd terug, ook zo'n irritante dude die maar bleef doorzeiken over dat het niet Rusland's schuld was. We gaan hier dezelfde irritatie weer in maar nu over het taaltechnisch zijn van een ongeluk of niet.

Jongens laten we dit even on topic houden.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:16:23 #263
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_142505577
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De separatisten waren aan het oefenen met hun SAM? Ze lockten op een onzichtbare target, vuurden, en toevallig vloog er net een passagiersvliegtuig in de line of fire?

Appel/peer
pi_142505578
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Ja mooi..
Get a room with ouder1

Ik hang nog liever aan een Buk met een dronken Donetskiaan aan de knoppen. :')

zondag 20 juli 2014 @ 09:17:10 #265
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505582
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb je verder nog nieuws..?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:17:39 #266
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505586
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:16 schreef b4kl4p het volgende:
pi_142505587
Amerikaanse soldaten ook maar vervolgen voor moord als blijkt dat ze per ongeluk het verkeerde huis geraakt hebben met een dronestrike?
'And I called your name,
  zondag 20 juli 2014 @ 09:17:59 #268
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505589
quote:
10s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:')
Nu zullen hier veel mensen op hier pik getrapt zijn die die opmerking. :') :')

quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:15 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat heeft Merkel gister al gedaan..
Timmerfrans heeft de boel ter plekke geregeld
duidelijk ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:15 schreef Sunri5e het volgende:
Ben benieuwd hoe snel het net om Rusland nu gaat sluiten. Er komen nu vanuit alle hoeken berichten met informatie die wijzen op medeplichtigheid van Rusland.
Rusland krijgt heel misschien een berisping. Als de pro-russische oekrainers het gedaan hebben zal daar het net om gaan sluiten.
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:18:39 #269
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142505592
quote:
kom, niemand zit hier bewust nabestaanden een trap na te geven.
pi_142505593
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:17 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Heb je verder nog nieuws..?
Nee, maar zag dat jij veel nieuwsberichten postte. ^O^

Ik ga tukken, het was weer gezellig. :*

pi_142505594
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:16 schreef b4kl4p het volgende:
Wie was dat ook al weer in dat Ukraine topic een tijd terug, ook zo'n irritante dude die maar bleef doorzeiken over dat het niet Rusland's schuld was. We gaan hier dezelfde irritatie weer in maar nu over het taaltechnisch zijn van een ongeluk of niet.

Het is niet taaltechnisch, het heeft direct invloed op de strafbaarheid van de verantwoordelijken en wellicht de mate van reactie van NATO etc.
'And I called your name,
  zondag 20 juli 2014 @ 09:19:11 #272
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_142505597
Wat voor juridisch bewijs men vindt kan me niet zo boeien. Dat is voor muggenzifters. Het is zonneklaar dat de Russen hier achter zitten. Mark Rutte die foei zegt is niet genoeg.

Waarom kiezen jullie toch van die fletse, nietszeggende leiders?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 20 juli 2014 @ 09:19:29 #273
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505600
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Amerikaanse soldaten ook maar vervolgen voor moord als blijkt dat ze per ongeluk het verkeerde huis geraakt hebben met een dronestrike?
collateral damage noemen ze dat om er ongeschonden van af te komen omdat het oorlog is.

Dat kan met deze ramp ook gebeuren.
Risico om over oorlogsgebied te vliegen waar oa malloten zonder kennis bepaalde apparatuur bedienen.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142505602
Het is begrijpelijk dat de lichamen worden weggehaald, Nederland treuzelt weer eens met het invullen van tig documenten voordat de experts vertrekken.
pi_142505604
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:18 schreef Marrije het volgende:

[..]

kom, niemand zit hier bewust nabestaanden een trap na te geven.
Dat denk ik ook niet echt nee.

Wel "per ongeluk". ;)

En nu over en uit. :*

zondag 20 juli 2014 @ 09:20:03 #276
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142505607
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:17 schreef wise het volgende:

Rusland krijgt heel misschien een berisping. Als de pro-russische oekrainers het gedaan hebben zal daar het net om gaan sluiten.
Levering van de apparatuur + bemanning die het hebben bediend...?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:20:11 #277
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505610
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het is zonneklaar dat de Russen hier achter zitten.
owh¿ waar staat dat¿
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142505615
Degenen die de kooi hebben opengezet zijn net zo schuldig als de tijgers zelf.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:21:20 #279
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505621
quote:
Wat voor juridisch bewijs men vindt kan me niet zo boeien. Dat is voor muggenzifters. Het is zonneklaar dat de Russen hier achter zitten. Mark Rutte die foei zegt is niet genoeg.

quote:

Omdat we liever de lichamen eerst bergen, daarna de ramp onderzoeken...

Anders moeten we allerlei onschuldige dorpsbewoners van de NLers scheiden, en ligt alles door elkaar..

Daarom...

Edit FOK heeft de dubbel quote ziekte weer eens
pi_142505623
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:43 schreef Parzival het volgende:

[..]

als jij met een pistool speelt en het gaat per ongeluk af.. en er gaat iemand dood=doodslag

"ongeluk" bestaat niet
;)

In de eerste noem je zelf al 'ongeluk', struikelen is een ongeluk en een auto ongeval is ook een ongeluk.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:21:33 #281
379943 Paper_Tiger
pi_142505624
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:20 schreef wise het volgende:

[..]

owh¿ waar staat dat¿
Omdat een plus een twee is.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:21:36 #282
28033 Pek
je moet wat
pi_142505625
quote:
Quote voor het nageslacht. Gewoon door blijven brallen, natuurlijk :')
  zondag 20 juli 2014 @ 09:21:38 #283
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505627
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:20 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Levering van de apparatuur + bemanning die het hebben bediend...?
dan nog kan je rusland hier niet hard voor straffen.
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:21:55 #284
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505633
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Omdat een plus een twee is.
duidelijke uitleg.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_142505641
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:43 schreef DarkAccountant het volgende:
Zou je het minder erg vinden als ze wél een militair vliegtuig hadden geraakt op die hoogte?
Ja.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:22:40 #286
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505645
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:20 schreef Loekie1 het volgende:
Degenen die de kooi hebben opengezet zijn net zo schuldig als de tijgers zelf.
kan je mooi blokker aansprakelijk stellen als je daar een mes koopt en iemand neersteekt :')
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:22:46 #287
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142505648
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:21 schreef wise het volgende:

[..]

dan nog kan je rusland hier niet hard voor straffen.
huh?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:22:47 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142505649
quote:
Beetje walgelijk om voor nabestaanden te spreken hoe wij denken en wat gevoelens dat moet opbrengen bij die nabestaanden, vind je niet?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:23:05 #289
379943 Paper_Tiger
pi_142505653
quote:
15s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:21 schreef wise het volgende:

[..]

duidelijke uitleg.
Zo'n BUK installatie hebben is een ding. Hem kunnen bedienen is twee. Dat kan alleen als er getrainde mensen zijn. Russen dus. Ik ben al mijn sympathie voor de Russen goed kwijt geraakt.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:23:31 #290
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505657
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:19 schreef Loekie1 het volgende:
Het is begrijpelijk dat de lichamen worden weggehaald, Nederland treuzelt weer eens met het invullen van tig documenten voordat de experts vertrekken.
Dag en nacht word er doorgewerkt.... en jij roept dat ze treuzelen... ^O^
pi_142505661
quote:
12s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:22 schreef wise het volgende:

[..]

kan je mooi blokker aansprakelijk stellen als je daar een mes koopt en iemand neersteekt :')
Is Blokker een kooi met wilde dieren?
pi_142505666
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:44 schreef OnePlusOne het volgende:

[..]

Wat als Poetin in die vliegtuig zat en de rest alleen maar onschuldige burgers, dan was het voor de dood van Poetin een moord en de resterende onschuldige burgers een ongeluk? :')

Zo kan je elke vliegtuig wel gaan neerschieten en vervolgens roepen dat je perongeluk de verkeerde hebt geraakt. :')
8)7

Dan schiet je toch nog steeds doelbewust op dat vliegtuig? Wetende dat daar onschuldige burgers in zitten? Dat kan je niet vergelijken met in een tijd van oorlog een militair vliegtuig van de tegenpartij neer willen halen maar per ongeluk een lijnvlucht neerhalen.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:24:48 #293
379943 Paper_Tiger
pi_142505667
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:23 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dag en nacht word er doorgewerkt.... en jij roept dat ze treuzelen... ^O^
Ik zie daar nog steeds geen Nederlands onderzoeksteam met militairen om hun veiligheid te garanderen.
  zondag 20 juli 2014 @ 09:24:48 #294
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505668
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:23 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zo'n BUK installatie hebben is een ding. Hem kunnen bedienen is twee.
of gewoon ongetrainde die maar op wat knopjes drukken. :)
kom je nooit achter.
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:25:07 #295
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505669
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is het Victor Reinier..?
  zondag 20 juli 2014 @ 09:25:16 #296
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_142505671
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:24 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

is rusland een kooi met wilde dieren¿
VIVA LA ASSANGE¡
  zondag 20 juli 2014 @ 09:25:28 #297
379943 Paper_Tiger
pi_142505675
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:24 schreef wise het volgende:

[..]

of gewoon ongetrainde die maar op wat knopjes drukken. :)
kom je nooit achter.
Dat hoeft ook niet. Het zijn de Russen.
pi_142505677
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik zie daar nog steeds geen Nederlands onderzoeksteam met militairen om hun veiligheid te garanderen.
Ze willen eerst van alle slachtoffers weten wat voor kleren ze aanhadden. Daar gaat wat tijd in zitten.
pi_142505680
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 08:43 schreef FANN het volgende:

[..]

Dat is toch een verschil hoor, en hertje neerschieten wordt niet gezien als moord, als je de
boswachter had willen neerknallen en per ongeluk mij raakt ligt het misschien weer ietsje
anders...
In het eerste geval is het doodslag, in het tweede geval is het doodslag (op jou) en poging tot moord (op die boswachter).
  zondag 20 juli 2014 @ 09:26:32 #300
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142505683
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Beter kijken... ;)
Er is gister een team met NLers/Duitsers vertrokken nadat Merkel Putin had gemeld dat ze dat gingen doen en ze geen tegenwerking duldde..
pi_142505688
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 09:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

In het eerste geval is het doodslag, in het tweede geval is het doodslag (op jou) en poging tot moord (op die boswachter).
Als ik een hert wil neerschieten en ik raak jou per ongeluk is dat geen doodslag hoor.
'And I called your name,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')