Uh ja, ik typ niet alles met in het achterhoofd dat het niet kwetsend mag zijn voor de nabestaanden, dat deed ik bij dat vermiste vliegtuig ook niet. En jij ook niet trouwensquote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alleen dit zinnetje al. Besef je nu werkelijk niet hoe vreselijk dit is voor de nabestaanden?
Wat ik zeg; "och, foutje, gebeurt wel eens [het leven gaat door]"
De grootste massaslachting in 1 keer van de afgelopen 19 jaar in Europa.
quote:Op zondag 20 juli 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
De verkeerde vermoorden is "een ongelukje" volgens de heldere denkers hier. Hoe trap je 298 onschuldige slachtoffers Van een terroristische daad nog eventjes na.
quote:Op zondag 20 juli 2014 08:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ongeluk: crash, leed, accident, ongeval, onheil, rampspoed, catastrofe, malheur, pech, tegenslag, tegenspoed, mispunt
Moord: Opzettelijk en met voorbedachten rade iemand van het leven beroven.
Terrorisme: Georganiseerde geweldpleging (individuele of collectieve aan slagen gijzeling, verwoesting) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken
En lees met deze voor jou vernieuwende kennis je post eens opnieuw.
Ik denk het wel, duurt alleen even.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet.
Ik vermoed dat Poetin en de separatisten hier ook niet op zitten de wachten.
De bedoeling zal zijn geweest een vliegtuig van Oekraïne neer te halen, misschien was het personeel niet getraind genoeg, onervaren enz.
Ik ben alleen bang dat we het nooit zullen horen.
Jemig man, je snapt toch zelf ook wel dat dat zo niet bedoeld is en dat het ook de bedoelingquote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alleen dit zinnetje al. Besef je nu werkelijk niet hoe vreselijk dit is voor de nabestaanden?
Nee tuurlijk kun je dat ding zomaar afschieten. Maar het lijkt me als je echt geen verstand van zaken hebt dat je toch even iemand in een hogere rang belt om te vragen of je vermoedens kloppen betreffende dat vliegtuig.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Een soort slot dat alleen op afstand kan worden ontgrendeld?
En dan nog.. als ze 'opdracht' hadden een vliegtuig van de tegenpartij neer te halen kunnen ze om welke reden dan ook nog altijd per ongeluk het verkeerde vliegtuig raken.
Ja, dat zijn altijd volledig andere burgers? NIETS met deze "oorlog" (is het niet, het is een politiek conflict) te maken hebbend?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En in andere oorlogsverleden worden door (onder andere) het westen geen burgerslachtoffers gemaakt? Dat zijn er wel meer dan 298 ondertussen. Daar hoor ik niemand over moord.
Dat is toch niet wat er wordt gezegd? Volgens mij kan jij niet zo goed lezen en geef je graag je eigen draai aan wat anderen zeggen. Wat mensen hier beweren is dat die tiefus Russen waarschijnlijk niet de intentie hadden om een passagiersvliegtuig uit de lucht te knallen, en er dus geen sprake was van opzet maar van een fout. Dat neemt niet weg dat de gevolgen rampzalig zijn en dat de daders moeten worden gestraft.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ze voeren waarschijnlijk een oorlogshandeling uit op een vliegtuig dat wel betrokken is bij het conflict. Daarbij raken ze de verkeerde. De intentie was dus geen moord, net zo min als twee soldaten die elkaar afschieten geen moord is. Per ongeluk wordt de verkeerde geraakt. Geen intentie. Geen opzet. Geen moord.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat zijn altijd volledig andere burgers? NIETS met deze "oorlog" (is het niet, het is een politiek conflict) te maken hebbend?
Ja, ik zou Israel ook graag voor massamoord veroordeeld zien vanwege de massamoord op 343 Palestijnen. Maar dat zijn dan nog Palestijnen.
Er zaten 0 Oekrainers, 0 Russen en zelfs naar later bleek 0 VSAmerikanen op die vlucht. Oftewel, alle slachtoffers waren ongerelateerd aan dit conflict. En ook nog eens allemaal burgers, geen militairen. Duidelijk anders dan verreweg het meeste oorlogsleed in de wereld. En al helemaal geen "ongeluk".
dat is het verschil tussen doodslag en moord...en moord met voorbedachte radenquote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Na ja zeg, er wordt hier eventjes gedaan of ik gek ben.
Persoon A doodschieten terwijl je persoon B wilde doodschieten is GEEN ongeluk.
Per ongeluk de trekker overhalen terwijl je je pistool wilde schoonmaken/laten zien/uit elkaar halen/whatever en zo persoon A of B doden is WEL een ongeluk.
Gek niet.. alleen heeft je emotie teveel invloed op je cognitieve vaardigheden.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Dat ben je ook...quote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Het is misschien geen ongeluk dat je iemand doodschiet, het is wel een ongeluk dat je persoon A doodschiet. Dat verschil moet je zien.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Persoon A doodschieten terwijl je persoon B wilde doodschieten is GEEN ongeluk.
Per ongeluk de trekker overhalen terwijl je je pistool wilde schoonmaken/laten zien/uit elkaar halen/whatever en zo persoon A of B doden is WEL een ongeluk.
Waarom denk jij dat dat wetboek bestaat?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb schijt aan wat juridische taal betekent. Het betekent niets, het is jargon voor mensen die niet meer helder kunnen nadenken maar bedwelmd worden door een soort nieuwe religie compleet met "heilig" boek (Het Groote Wetboek Van Strafrecht).
Rechtsstaatjihadisten.
De verkeerde vermoorden is ook moord. Dat het doelwit het verkeerde was, maakt het niet opeens "slechts een ongelukje". Als die gast niet gevuurd had, waren er nu geen 298 onschuldigen dood.
Nog 1 keer; BEWUST de trekker overhalen is GEEN ongeluk.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, ze voeren waarschijnlijk een oorlogshandeling uit op een vliegtuig dat wel betrokken is bij het conflict. Daarbij raken ze de verkeerde. De intentie was dus geen moord, net zo min als twee soldaten die elkaar afschieten geen moord is. Per ongeluk wordt de verkeerde geraakt. Geen intentie. Geen opzet. Geen moord.
Volgens mij is de definitie van per ongeluk dat het niet met opzet is gebeurt. Het is dus WEL een ongeluk.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog 1 keer; BEWUST de trekker overhalen is GEEN ongeluk.
Per ongeluk een ander doelwit raken dan je van plan bent is GEEN ongeluk.
Per ongeluk iemand raken terwijl je niet de intentie had de trekker over te halen is WEL een ongeluk.
Ja, dat is het dus wel. Of raakten ze dat verkeersvliegtuig opzettelijk?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
hmmmmmm ja het blijft moord, maar ze hebben dus ''per ongeluk'' de verkeerde vermoord,quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Per ongeluk iemand raken terwijl je niet de intentie had de trekker over te halen is WEL een ongeluk.
Je vergeet voor het gemak dat er sprake is van een oorlogssituatie en dan bestaat de kans dat men op een militair doel wilde mikken, lijkt me.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ditquote:Op zondag 20 juli 2014 08:39 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een skeere kankerdiscussie trouwens over het wel of niet zijn van een ongeluk in taaltechnische zin
ja, beetje zinloos, iedereen weet wat er wordt bedoeld.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:39 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een skeere kankerdiscussie trouwens over het wel of niet zijn van een ongeluk in taaltechnische zin
En dat is het punt; het SCHIETEN is geen ongeluk (maar bewust). Het RAKEN van dit vliegtuig (en niet een andere) is wel een ongeluk.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:37 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Volgens mij is de definitie van per ongeluk dat het niet met opzet is gebeurt. Het is dus WEL een ongeluk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |