Mark Rutte heeft verklaard dat op dit moment de complete Nederlandse troepenmacht onderweg is, ze verwachten dat het tweetal jeeps over 15 uur op locatie aankomt.quote:
En een andere (militaire) vliegtuig raken niet?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, want als je iemand anders neer wilt steken etc is dat ook moord.
waarom gaat hij niet ff praten met Rusland¿quote:Op zondag 20 juli 2014 09:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Timmerfrans is terug dus ik had al zoiets verwacht...
Ja mooi..quote:Op zondag 20 juli 2014 09:13 schreef El_Matador het volgende:
- moord - intentie persoon A te doden en persoon A wordt gedood
- doodslag - intentie persoon A te doden en persoon B wordt gedood
- dood door schuld - ongeluk - geen intentie persoon X te doden en wordt toch gedood
- massamoord - 1) maar dan keer veel
- massadoodslag (baklap en Tem) / massale doodslag (Mata) - 2) maar dan keer veel
- massa-ongeluk/massa dood door schuld - de goegemeente hier op FOK! die er geen probleem mee heeft eventjes de nabestaanden van 298 onschuldige slachtoffers de grond in te trappen
quote:Op zondag 20 juli 2014 09:09 schreef vipergts het volgende:
Boring deze hele ongeluk of geen ongeluk discussie. die mensen in dat veld maakt het niet uit de nabestaande waarschijnlijk ook niet want het veranderd niets aan het feit dat er 298 mensen dood zijn.
waarschijnlijk een 'politie-eenheid'quote:Op zondag 20 juli 2014 09:13 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Mark Rutte heeft verklaard dat op dit moment de complete Nederlandse troepenmacht onderweg is, ze verwachten dat het tweetal jeeps over 15 uur op locatie aankomt.
Nee, in een oorlog andere militairen doodschieten is geen moord.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:14 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
En een andere (militaire) vliegtuig raken niet?
Het mag dan wel oorlog zijn daar, maar volgens mij zijn de russen daar nog altijd op Oekraiens grondgebied. Of vergis ik mij?
Dat heeft Merkel gister al gedaan..quote:Op zondag 20 juli 2014 09:14 schreef wise het volgende:
[..]
waarom gaat hij niet ff praten met Rusland¿
Rutte is wijzer dan welke uitspraak over de toedracht of de schuldvraag dan ook te doen. Ik denk niet dat jij beseft in welke precaire situatie de wereld zich nu bevindt. Rutte wacht dus de uitkomst van een eventueel onderzoek af en behoudt een onpartijdige positie tot die tijd. De media mag geen ongezouten uitspraken doen; de media is niet zo onafhankelijk als jij wil denken.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat is het punt; het SCHIETEN is geen ongeluk (maar bewust). Het RAKEN van dit vliegtuig (en niet een andere) is wel een ongeluk.
De handeling is bewust waardoor het al geen ongeluk meer KAN zijn.
Ik ben blij dat de media en Rutte in ieder geval niet zo achterlijk zijn om het woord "ongeluk" in de mond te nemen. Dat ze dat niet doen, geeft ook al aan dat niet ik, maar jullie het fout zien.
De separatisten waren aan het oefenen met hun SAM? Ze lockten op een onzichtbare target, vuurden, en toevallig vloog er net een passagiersvliegtuig in de line of fire?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus als jij op een schietschijf aan het oefenen bent en er loopt iemand in de vuurlinie op het moment dat jij de trekker overhaalt, ben jij een moordenaar? Dat was geen ongeluk?
Ik hang nog liever aan een Buk met een dronken Donetskiaan aan de knoppen.quote:
Heb je verder nog nieuws..?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hang nog liever aan een Buk met een dronken Donetskiaan aan de knoppen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 09:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hang nog liever aan een Buk met een dronken Donetskiaan aan de knoppen.
duidelijkquote:Op zondag 20 juli 2014 09:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat heeft Merkel gister al gedaan..
Timmerfrans heeft de boel ter plekke geregeld
Rusland krijgt heel misschien een berisping. Als de pro-russische oekrainers het gedaan hebben zal daar het net om gaan sluiten.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:15 schreef Sunri5e het volgende:
Ben benieuwd hoe snel het net om Rusland nu gaat sluiten. Er komen nu vanuit alle hoeken berichten met informatie die wijzen op medeplichtigheid van Rusland.
kom, niemand zit hier bewust nabestaanden een trap na te geven.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:13 schreef El_Matador het volgende:
- moord - intentie persoon A te doden en persoon A wordt gedood
- doodslag - intentie persoon A te doden en persoon B wordt gedood
- dood door schuld - ongeluk - geen intentie persoon X te doden en wordt toch gedood
- massamoord - 1) maar dan keer veel
- massadoodslag (baklap en Tem) / massale doodslag (Mata) - 2) maar dan keer veel
- massa-ongeluk/massa dood door schuld - de goegemeente hier op FOK! die er geen probleem mee heeft eventjes de nabestaanden van 298 onschuldige slachtoffers de grond in te trappen
Nee, maar zag dat jij veel nieuwsberichten postte.quote:
Het is niet taaltechnisch, het heeft direct invloed op de strafbaarheid van de verantwoordelijken en wellicht de mate van reactie van NATO etc.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:16 schreef b4kl4p het volgende:
Wie was dat ook al weer in dat Ukraine topic een tijd terug, ook zo'n irritante dude die maar bleef doorzeiken over dat het niet Rusland's schuld was. We gaan hier dezelfde irritatie weer in maar nu over het taaltechnisch zijn van een ongeluk of niet.
Jongens laten we dit even on topic houden.
collateral damage noemen ze dat om er ongeschonden van af te komen omdat het oorlog is.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:17 schreef Me_Wesley het volgende:
Amerikaanse soldaten ook maar vervolgen voor moord als blijkt dat ze per ongeluk het verkeerde huis geraakt hebben met een dronestrike?
Dat denk ik ook niet echt nee.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
kom, niemand zit hier bewust nabestaanden een trap na te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |