een verkeerd vliegtuig uit de lucht schieten is een ongeluk ja.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:57 schreef Grielen het volgende:
Dit een ongeluk noemen
Hoe vind je het zelf gaan?
Ga weg... lekker naar een ander topic...quote:
WEG!!quote:Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bewijs? Bron? Link?
En wat was dan hun motivatie?
je hoeft dat vaak niet eens te zeggen, want de rechter doet dat in NL al voor jaquote:Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Grielen het volgende:
Prachtige redenaties hier
Je kan dus gewoon onder moord uit komen door te zeggen: "Ja ik wilde eigenlijk iemand anders wurgen/neerschieten/neersteken, dan de persoon bij wie ik het deed dus laten we het doodslag noemen"
Die redenering zou in sommige gevallen zomaar stand kunnen houden.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Grielen het volgende:
Je kan dus gewoon onder moord uit komen door te zeggen: "Ja ik wilde eigenlijk iemand anders wurgen/neerschieten/neersteken, dan de persoon bij wie ik het deed dus laten we het doodslag noemen"
Zit inderdaad verweven in het juridisch recht.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Grielen het volgende:
Nee, want als je iemand anders neer wilt steken etc is dat ook moord.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Grielen het volgende:
Dus gewoon blijven schieten en roepen dat het een ongeluk was?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef wise het volgende:
[..]
een verkeerd vliegtuig uit de lucht schieten is een ongeluk ja.
Van de week was het nog 25 jaar.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alleen dit zinnetje al. Besef je nu werkelijk niet hoe vreselijk dit is voor de nabestaanden?
Wat ik zeg; "och, foutje, gebeurt wel eens [het leven gaat door]"
De grootste massaslachting in 1 keer van de afgelopen 19 jaar in Europa.
Yep, spijker.kop.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Grielen het volgende:
dat zeg ik niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:08 schreef OnePlusOne het volgende:
[..]
Dus gewoon blijven schieten en roepen dat het een ongeluk was?
Dus als jij op een schietschijf aan het oefenen bent en er loopt iemand in de vuurlinie op het moment dat jij de trekker overhaalt, ben jij een moordenaar? Dat was geen ongeluk?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog 1 keer; BEWUST de trekker overhalen is GEEN ongeluk.
Per ongeluk een ander doelwit raken dan je van plan bent is GEEN ongeluk.
Per ongeluk iemand raken terwijl je niet de intentie had de trekker over te halen is WEL een ongeluk.
En vanaf hier stopt de discussie want onze Matadordude weet niks zinnigs meer te zeggen.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus als jij op een schietschijf aan het oefenen bent en er loopt iemand in de vuurlinie op het moment dat jij de trekker overhaalt, ben jij een moordenaar? Dat was geen ongeluk?
Ja of nog beter. "Ja ik was een beetje aan het spelen en dacht dat het een neppe ongeladen pistool was"quote:Op zondag 20 juli 2014 09:06 schreef Grielen het volgende:
Wel extreem belangrijk, want als je het geen ongeluk wilt noemen maar opzet en geen doodslag maar moord, massamoord zelfs.. dan heb je grond voor een militair ingrijpen met alle gevolgen van dien.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:39 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een skeere kankerdiscussie trouwens over het wel of niet zijn van een ongeluk in taaltechnische zin
Mooiquote:Op zondag 20 juli 2014 09:09 schreef Snowballed het volgende:
'Akkoord over rampplek"'
Toegevoegd: zondag 20 jul 2014, 09:07
Uit Oekraïne komen berichten dat er een voorlopig akkoord is met de pro-Russische rebellen over het vervoer van de doden van rampvlucht MH17. Dat heeft de Oekraïense vicepremier Vladimir Groisman zondag bekendgemaakt.
De opstandelingen zullen Oekraïense onderzoekers toestaan doden in koelwagens weg te halen onder toeziend oog van OVSE-waarnemers.
Groisman spreekt van een voorlopig akkoord met de rebellen die de controle hebben over het rampplek in het oosten van het land.
http://nos.nl/artikel/677056-akkoord-over-rampplek.html
dat jij het niet met zijn redenatie eens bent, betekend niet dat het niet zinnig is.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:11 schreef Falco het volgende:
[..]
En vanaf hier stopt de discussie want onze Matadordude weet niks zinnigs meer te zeggen.
Timmerfrans is terug dus ik had al zoiets verwacht...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |