Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Bovendien zal MA eventueel vervoer van en naar de crashsite in Oekraïne als daar voldoende vraag naar is
• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
De Nederlandse banken houden het betalingsverkeer in Oekraïne extra in de gaten, dat zegt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) in een verklaring.
Internationale media berichten dat er mogelijk bankpassen en creditcards zijn gestolen van slachtoffers van de ramp van vlucht MH17. De NVB zegt preventieve maatregelen te nemen mocht dat nodig zijn.
De Nederlandse banken houden het betalingsverkeer in Oekraïne extra in de gaten, dat zegt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) in een verklaring.
Internationale media berichten dat er mogelijk bankpassen en creditcards zijn gestolen van slachtoffers van de ramp van vlucht MH17. De NVB zegt preventieve maatregelen te nemen mocht dat nodig zijn.
Op zaterdag 19 juli 2014 17:51 schreef Shadowkid053 het volgende: Artikel 5 in werking zetten, leger er heen. Blauwhelmen erop. Slepen met lichamen? Nu mogen ze boeten
Op zaterdag 19 juli 2014 17:51 schreef Shadowkid053 het volgende: Artikel 5 in werking zetten, leger er heen. Blauwhelmen erop. Slepen met lichamen? Nu mogen ze boeten
Sorry, even niet meegekregen, 198 waarvan 6 met een dubbele nationaliteit?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Yvonne, pfaf, Nederland moet eens schijt hebben aan wat "de wereld" denkt, altijd maar dat overdreven politeik correcte gejank.
Nee, niet bombarderen, gewoon je onderzoekers beschermen. Verdediging dus, geen aanval.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hangt er maar net vanaf hoe je het mandaat inricht, er zijn wel recente VN-missies geweest waarbij er meer bewapening/inzet van wapens mogelijk was.
En Huib Gorter: fijn dat hij daadkrachtig communiceert, goed bezig.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Op zaterdag 19 juli 2014 17:55 schreef Nieuwschierig het volgende: Kan Nederland een vliegdekschip huren bij een bevriende natie en daarmee airpower en commando's aanvoeren?
Maar alle gekheid op een stokje... Die seperatisten én de lui in Oekraïne hebben het nu wel degelijk verspeeld... Geen mogelijkheid tot onderzoek, plunderen van een ramp gebied, lichamen die weg gevoerd worden.. Kom op, DAT DIT KAN IN DE EU!
Op zaterdag 19 juli 2014 17:55 schreef Nieuwschierig het volgende: Kan Nederland een vliegdekschip huren bij een bevriende natie en daarmee airpower en commando's aanvoeren?
nou er moet wel een gevechtseenheid heen lijkt me.
Anders wordt de ramp steeds groter
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Op zaterdag 19 juli 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende: Yvonne, pfaf, Nederland moet eens schijt hebben aan wat "de wereld" denkt, altijd maar dat overdreven politeik correcte gejank.
Nee, niet bombarderen, gewoon je onderzoekers beschermen. Verdediging dus, geen aanval.
Inderdaad. Die seperatisten vooral niet laten denken dat ze daar alles kunnen maken
Op zaterdag 19 juli 2014 17:56 schreef Shadowkid053 het volgende: Maar alle gekheid op een stokje... Die seperatisten én de lui in Oekraïne hebben het nu wel degelijk verspeeld... Geen mogelijkheid tot onderzoek, plunderen van een ramp gebied, lichamen die weg gevoerd worden.. Kom op, DAT DIT KAN IN DE EU!
Het is geen EU, dat is het punt.
Edit: rotzooien, walgelijk en dergelijk woorden uit RUttes mond..... Jaaaaaaaaaaaa goooo Mark
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Sorry, even niet meegekregen, 198 waarvan 6 met een dubbele nationaliteit?
Vier familieleden van familie Gunawan staat op de passagierslijst als Indonesiërs. Zij hebben ook een NL paspoort en wonen bij mij in Amstelveen. Ik kende de familie niet, maar het meisje dat bij de Spar werkte wel.
Inderdaad. Die seperatisten vooral niet laten denken dat ze daar alles kunnen maken
En als dat vliegtuig nu niet was neergeschoten? Dan had het jouw/jullie zeker niet uitgemaakt? Het grootste deel van deze "fijne" wereld lijd onder dit soort zaken alleen niemand interesseert het in de EU omdat men hier lekker veilig leeft.
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
Op zaterdag 19 juli 2014 17:55 schreef El_Matador het volgende: Yvonne, pfaf, Nederland moet eens schijt hebben aan wat "de wereld" denkt, altijd maar dat overdreven politeik correcte gejank.
Als dat zo makkelijk is, waarom doet Oekraine dat (met een veel groter leger dan de onze) dat niet al maanden dan? Zo eenvoudig is het niet om daar met een troepje legers binnen te wandelen. Zeker binnen 2 dagen..
Op zaterdag 19 juli 2014 18:00 schreef paddy het volgende: Die onbelemmerde toegang had er al moeten zijn. De meeste spullen zijn al gestolen Kan een nabestaande een creditcard blokkeren?
Ik neem aan met mededeling dat persoon is omgekomen in dat vliegtuig wel ja. Zou wel erg verrot zijn van de cc maatschappij als ze om een overlijdensverklaring gaan vragen oid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik denk (gok) dat Rutte met nadrukkelijke steun van Cameron, Merkel, Abott en anderen best een stevig gesprek met Poetin kan voeren. De toon van een persconferentie zegt niet per definitie iets over de toon van dat telefoongesprek lijkt mij.
dan gaat een lichaam binnen een paar uur over tot ontbinding
maakt niet veel uit de boodschap zou hetzelfde zijn
Op zaterdag 19 juli 2014 18:03 schreef Flappe-du-Pomme het volgende: Ik denk (gok) dat Rutte met nadrukkelijke steun van Cameron, Merkel, Abott en anderen best een stevig gesprek met Poetin kan voeren. De toon van een persconferentie zegt niet per definitie iets over de toon van dat telefoongesprek lijkt mij.
Rutte kan in woede ontsteken
Kein gewalt! Wir sind das volk! Steps taken forwards but sleepwalking back again.
Nee, Nederland heeft maar twee regeringsvlieguigen. Een fokker 70: Daar is de Koning mee op vakantie, en een Falcon, die kan geen hele grote afstanden vliegen met Timmermans en het onderzoeksteam.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:04 schreef Yuri_Boyka het volgende: Hoe plausibel is de theorie dat Oekraïne dit heeft veroorzaakt om steun van de NATO te krijgen?
de rebellen hebben het vliegtuig neergehaald
Nee, Nederland heeft maar twee regeringsvlieguigen. Een fokker 70: Daar is de Koning mee op vakantie, en een Falcon, die kan geen hele grote afstanden vliegen met Timmermans en het onderzoeksteam.
belangrijk joh
Volgens mij heeft Putin dikke schijt aan Rutte en daarom wilt Rutte het nu via de media spelen en roept ie meermaals de namen van Merkel, Cameron, Obama etc.
Poetin wil graag als een fatsoenlijk wereldleider gezien worden
Op zaterdag 19 juli 2014 18:06 schreef clumsy_clown het volgende: Ja jezus, wat verwacht je dan? Dat Rutte z'n bandana om z'n hoofd knoopt en Poetin af gaat schieten? Het blijft diplomatische teringellende, dit.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:03 schreef -0- het volgende: Volkskrant doos De Volkskrant hoeft geen onderzoek naar de wrakstukken te doen
En volgens mij komen de meeste verslaggevers (iig Koens) via Rusland binnen en niet via Oekraïne. Afgevaardigen van de Nederlandse regering kunnen natuurlijk niet via Rusland naar de rampplek afreizen.
Wat een tyfusdomme vraag van de Volkskrant, een lone ranger met zijn jarenlange ervaring en contacten die zich als vriend van de rebellen kan voordoen vergelijken met een professioneel buitenlands team dat sowieso wordt gewantrouwd. Zonde van de tijd en de vraag. Alleen maar tof doen over jezelf. Rutte zit in een onmogelijk positie, absoluut niet jaloers op.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:08 schreef Shadowkid053 het volgende: Hoe hard dit ook klinkt he, maar laat ze het maar doen, schiet maar op de waarnemers! Wedden dat er dan wel schot in de zaak komt?
Goeie taal van Rutte eigenlijk, net wat harder dan ik had verwacht. Mooi. Nu doorpakken; Putin heeft de kans gekregen zijn rebellen onder controle te krijgen. Lukt dat niet? Prima, dan regelen we het zelf wel (met hulp van Australie, Duitsland, UK en dan zal USA en Frankrijk volgen).
Op zaterdag 19 juli 2014 18:08 schreef Shadowkid053 het volgende: Hoe hard dit ook klinkt he, maar laat ze het maar doen, schiet maar op de waarnemers! Wedden dat er dan wel schot in de zaak komt?
Ja full blown oorlog in dat gebied gaat de zaak helpen
Ik zou zeggen, vlieg erheen en bied je aan als cannon fodder.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:09 schreef Scrummie het volgende: Goeie taal van Rutte eigenlijk, net wat harder dan ik had verwacht. Mooi. Nu doorpakken; Putin heeft de kans gekregen zijn rebellen onder controle te krijgen. Lukt dat niet? Prima, dan regelen we het zelf wel (met hulp van Australie, Duitsland, UK en dan zal USA en Frankrijk volgen).
HOE?!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Op zaterdag 19 juli 2014 18:06 schreef pablo1989 het volgende: Volgens mij heeft Putin dikke schijt aan Rutte en daarom wilt Rutte het nu via de media spelen en roept ie meermaals de namen van Merkel, Cameron, Obama etc.
Ons lachebekje Rutjes kan het inderdaad niet alleen, dus best logisch dat ie het zo doet. Ik ben geen fan van Rutte (slechtste premier die ik ooit heb meegemaakt) maar hij kan hier niets anders doen dan zijn vrienden inschakelen. Poetin zal echt niet bang worden van Rutjes.
Nee daar werd ie op de hoogte gebracht wat Merkel tegen Putin heeft geroepen.... En als er 1 iemand is die dat kan is zij dat.. Direct daarna was er groen licht voor de OVSE
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Sommigen hier leven echt in een fantasie wereld waar de vogeltjes altijd fluiten, de zon altijd schijnt, en alles leuk en lief is. Mijn hemel zeg, word 's wakker man!
Op zaterdag 19 juli 2014 18:12 schreef Scrummie het volgende: Sommigen hier leven echt in een fantasie wereld waar de vogeltjes altijd fluiten, de zon altijd schijnt, en alles leuk en lief is. Mijn hemel zeg, word 's wakker man!
Precies, binnen walsen dat land met onze 3 tanks en 7 F16s
Op zaterdag 19 juli 2014 18:12 schreef Scrummie het volgende: Sommigen hier leven echt in een fantasie wereld waar de vogeltjes altijd fluiten, de zon altijd schijnt, en alles leuk en lief is. Mijn hemel zeg, word 's wakker man!
Als ik de EU was zou ik special forces (vreemdelingenlegioen) er op af sturen en laten afrekenen met deze rebellen die de ramp hebben veroorzaakt. SAS kan ook. Maar je zult IETS moeten doen om die gasten af te straffen. Verwacht niets van de politiek. die kunnen en willen niets.
Het zou je broer, zus of kind maar zijn de daar ligt in het maisveld bij 35 c
Op zaterdag 19 juli 2014 18:09 schreef Scrummie het volgende: Goeie taal van Rutte eigenlijk, net wat harder dan ik had verwacht. Mooi. Nu doorpakken; Putin heeft de kans gekregen zijn rebellen onder controle te krijgen. Lukt dat niet? Prima, dan regelen we het zelf wel (met hulp van Australie, Duitsland, UK en dan zal USA en Frankrijk volgen).
Gast, Nederland heeft het leger allang wegbezuinigd!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.