Bend over, Spees!quote:Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Uhm. Ik heb dus na heel lang uitstellen eindelijk een afspraak gemaakt bij de bekkentherapeut voor de pijnklachten. Lees ik de (algemene) patiëntenfolder door die ik net toegestuurd krijg, zie ik de ene na de andere uitleg over inwendig rectaal en vaginaal onderzoek. Mag ik erop hopen/vanuit gaan dat dit alleen geldt bij problemen met je bekkenbodem? En dat het niet aan de orde is als je pijnklachten hebt op rughoogte aan de zijkant?
Ja, ik ben flauw. Sue me.
Kloptquote:Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Uhm. Ik heb dus na heel lang uitstellen eindelijk een afspraak gemaakt bij de bekkentherapeut voor de pijnklachten. Lees ik de (algemene) patiëntenfolder door die ik net toegestuurd krijg, zie ik de ene na de andere uitleg over inwendig rectaal en vaginaal onderzoek. Mag ik erop hopen/vanuit gaan dat dit alleen geldt bij problemen met je bekkenbodem? En dat het niet aan de orde is als je pijnklachten hebt op rughoogte aan de zijkant?
Ja, ik ben flauw. Sue me.
Als mijn bekkenbodem niet goed was, pieste ik wel in mn broek toch?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:50 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb 't nooit gehad - nou ja, ik heb 't geweigerd
.
Maar... Het kán zijn dat ze willen controleren of je bekkenbodem wél goed gaat.
maar dat hoeft ook niet perse inwendig toch? Tenzij je klacht is dat je lekt aan alle kanten?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:50 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb 't nooit gehad - nou ja, ik heb 't geweigerd
.
Maar... Het kán zijn dat ze willen controleren of je bekkenbodem wél goed gaat.
Ehm, Spees, ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit zo'n onderzoek gehad. Daarna wel, het is de enige manier om te controleren hoe je bekkenbodemspier werkt. Enne ook een te sterke bekkenbodem kan uiteindelijk bekkenklachten veroorzaken. Voordeel is dan wel dat je er niet van in je broek piest. Ga je in 040 of kom je er gezellig voor naar mijn woonplaats?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Als mijn bekkenbodem niet goed was, pieste ik wel in mn broek toch?. Ik ga idd net als jij dan wel aangeven dat ik daar niet zo'n behoefte aan heb. Eerlijk gezegd. Rectale ballontraining
Bedankt voor je ervaring! Ik hoop het na mijn zwangerschap niet meer nodig te hebben, maar wie dan leeft wie dan zorgtquote:Op maandag 14 juli 2014 16:08 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ehm, Spees, ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit zo'n onderzoek gehad. Daarna wel, het is de enige manier om te controleren hoe je bekkenbodemspier werkt. Enne ook een te sterke bekkenbodem kan uiteindelijk bekkenklachten veroorzaken. Voordeel is dan wel dat je er niet van in je broek piest. Ga je in 040 of kom je er gezellig voor naar mijn woonplaats?
Moet je dat voort elke dag ja?quote:Op maandag 14 juli 2014 16:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je belt voor overleg met de Gyn over de medicatie en die is vervolgens not amused dat ik vandaag nog geen controle heb gehad, Dus nu zit ik weer op de afdeling... bloed, urine, ctg echo, we krijgen weer de hele rij...
I'm in herequote:Op maandag 14 juli 2014 16:39 schreef Crumpette het volgende:
GM.. succes
Zeg waar is Twinkle ondertussen?
Er is mij een week van tevoren gezegd dat ze vaginaal wilde controleren voor de zekerheid en ze vroeg me of ik daar over na wilde denken. De week erop kon ik antwoorden en zou ze het bij toestemming direct uitvoeren. Vond ik heel netjes!quote:Op maandag 14 juli 2014 16:08 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ehm, Spees, ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit zo'n onderzoek gehad. Daarna wel, het is de enige manier om te controleren hoe je bekkenbodemspier werkt. Enne ook een te sterke bekkenbodem kan uiteindelijk bekkenklachten veroorzaken. Voordeel is dan wel dat je er niet van in je broek piest. Ga je in 040 of kom je er gezellig voor naar mijn woonplaats?
Ik heb geen idee... Bloeddruk was netjes, maaaaar nu moest ik weer op mn zij draaien want de kleine had te weinig uitschieters op de ctg lijn...quote:Op maandag 14 juli 2014 17:15 schreef AwayTL het volgende:
GMeen hoeveel rittenkaart heb je? Maw, hoevaak moet je nog denk je?
De baby is hier in de onderste regionen aan het chillen. Wel eens fijn om weer fatsoenlijk te kunnen bukken en ademen, maar voelt toch wel leeg zo. En voel het minder. ( wil al bijna haar typen, maar dat weet ik pas vrijdag!!)
Cygne, die spanning heb ik nu ook wel voor vrijdag. Het blijf ook een spannend iets natuurlijk. Hoe laat mag je?
Ik mag om 9 uur al. Eigenlijk moest ik morgen om kwart over 3 maar da's dus verzet naar vrijdag. Vind ik ook wel fijn. Er is dan waarschijnlijk net iets meer te zien, denk ik.quote:Op maandag 14 juli 2014 17:15 schreef AwayTL het volgende:
GMeen hoeveel rittenkaart heb je? Maw, hoevaak moet je nog denk je?
De baby is hier in de onderste regionen aan het chillen. Wel eens fijn om weer fatsoenlijk te kunnen bukken en ademen, maar voelt toch wel leeg zo. En voel het minder. ( wil al bijna haar typen, maar dat weet ik pas vrijdag!!)
Cygne, die spanning heb ik nu ook wel voor vrijdag. Het blijf ook een spannend iets natuurlijk. Hoe laat mag je?
Dankje voor je antwoord! Lucht me wel een beetje op. En lachen mag, daar had ik de laatste zin ook voor geschreven. Ik hou niet zo van klagen maar zat er wel mee, als ik iedereen daarna aan het lachen maak is het niet zo erg tochquote:Op maandag 14 juli 2014 17:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
DND sorry maar ik moest even hard lachen om je vraag![]()
om ook even antwoordt te geven, Ze merken wel als je stress hebt maar het is niet zo dat je kind straks bibberend in de wieg ligt bij t horen van jouw stem... Dan hadden er denk ik heel veel bibberende kindjes geweest van wie moeder hormonaal was.
quote:Op maandag 14 juli 2014 16:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
I'm in here![]()
Zonder noemenswaardig gerommel en zulks overigens.
De dreumes-die-babybuik-kust-foto's gaan hem echt niet worden denk ik. Dreumes heeft er echt geen zin in.
GM succes!
Willen jullie het eigenlijk weten? Aangezien je niet heel veel onder mij staat en de rest het al wel weet. Of wacht je ook tot de 20 weken echo?quote:Op maandag 14 juli 2014 17:46 schreef Crumpette het volgende:
Cygne spannend idd, echo op vrijdagleuk!
Stardust moet intussen weten wat ze krijgt.. zou ze het vertellen?
jaaa wij willen het zeker wetenquote:Op maandag 14 juli 2014 17:54 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Willen jullie het eigenlijk weten? Aangezien je niet heel veel onder mij staat en de rest het al wel weet. Of wacht je ook tot de 20 weken echo?
Cygne, wij om 11.15!
ja, de lol van tartaartjes is er voorlopig wel af helaasquote:Op maandag 14 juli 2014 18:18 schreef Risu het volgende:
Kut, sta ik tartaartjes te bakken, zegt vent ineens.... Mag jij die wel hebben?
Naja, beetje goed doorbakken dan maar
Oh ik dacht dat ze daar hoofdzakelijk wel voor kwamen? Kijken of er nog iets anders kan, wensen voor de kraamhulp dat soort meuk?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk niet dat dat raar is hoor skittles! Maar ik weet niet of ze wel kijken naar hoe af de kamer is
quote:Op maandag 14 juli 2014 18:18 schreef StarDust_ het volgende:
De kleine lag met zijn benen over elkaar... Conclusie: twijfelgeval. Vrijdag mag ik terug komen voor een herkansing!
Hoezo mag je niks? Ben je niet stiekem te streng?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:37 schreef Risu het volgende:
Ik vind het hele zwangergebeuren nog even helemaal niks aan. Mag niks en mijn cravings veranderen elke dag. Vanmiddag met een pizza gelunched, want ik vond ineens niks anders meer lekker.![]()
En waarvoor ik het doe zie ik pas eind volgende week. De darmen zijn in ieder geval weer een stuk rustiger, maar door de misselijkheid moet ik blijven eten. (En ik lust niks)
Ik kijk heeel erg uit naar het tweede trimester.
Zo klaagpost klaar. Het is het allemaal waard, wacht maar tot die baby in je armen ligt.
Dat stelt me wel gerust, bedankt! Gewoon een kennismaking van beide kanten dus? Is het dan trouwens ook gelijk de kraamhulp die je krijg of mag je daar nog iets over wensen, zoals niet roken en dat de kat gewoon los mag lopen en niet opgesloten hoeft te worden?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij kwamen ze ook niet kijken naar het kamertje hoor Skittles! Ze werken een vragenlijst af over jouw situatie, of je man thuis is straks, of je bv wil geven, leggen uit wat kraamzorg inhoudt, wanneer en hoe vaak je moet bellen, dat soort dingen. En nemen een lijstje door van wat je beter in huis kunt hebben. Ik heb in mijn omgeving ook niet gehoord dat ze het kamertje willen checken. Maar los daarvan, als jij je prettiger voelt bij een afspraak met 31 weken lijkt mij dat prima.
Naja ik mag natuurlijk genoeg, maar de dingen waar ik echt trek in heb mag ik dan niet en dat vind ik dan extra zuur. Het is elke dag een beetje aftasten waar ik nou weer trek in heb, dat is soms best lastig, maar komt goed. Ik leef nog en zover ik weet, de beeb ook nog.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoezo mag je niks? Ben je niet stiekem te streng?
En het wordt écht leuker, maar ik weet hoe je je voelt. Geeft niks!
enkel naar het ziekenhuis voor controlequote:Op maandag 14 juli 2014 19:09 schreef Stormqueen het volgende:
ik hoop dat er voor de pril zwangeren snel wat meer geruststelling komthet is ook een onzekere periode!
Twink, ik vind dat je nou ook gewoon moet doorzetten hoor![]()
GM, en nu thuis blijven he!
Nee ze weten (althans bij ons, maar ik denk overal) nog niet wie er komt, dat hangt er vanaf wanneer je bevalt en wie er dan dienst heeft. En je mag inderdaad je wensen kenbaar maken danquote:Op maandag 14 juli 2014 18:42 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dat stelt me wel gerust, bedankt! Gewoon een kennismaking van beide kanten dus? Is het dan trouwens ook gelijk de kraamhulp die je krijg of mag je daar nog iets over wensen, zoals niet roken en dat de kat gewoon los mag lopen en niet opgesloten hoeft te worden?
Hoezo mag je niks Risu? Wegens PDS of bedoel je qua inspanning?
Ik heb morgenochtend intake, bij 36+4. Dus volgens mij ben je met 31 weken nog rúím op tijd. Ik wil wel even het kamertje laten zien omdat ik wil vragen of ik kind beter met hoofd richting raam kan doen (met het risico van tocht) of andersom (dan moet ik echt het kamertje in als ik wil zien of alles goed gaat, zie ik niet in één oogopslag vanuit de deuropening).quote:Op maandag 14 juli 2014 18:23 schreef Skittles het volgende:
Vraagje tussendoor.
Ik kreeg net bericht van de kraamzorg dat ze graag een intakegesprek met eventueel een huisbezoek willen. Is het raar als ik dan vraag om de afspraak over minimaal 3 weken (dus bij ong. 31w)?
welke stemming hebben we het over?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:54 schreef Twinkle20 het volgende:
Crumpette ja echt wazig. De rest van de dag eigenlijk nergens last van gehad terwijl ze toch behoorlijk hebben liggen ploeren vanbinnen (bij gebrek aan groot maandverband vandaag maar alvast zo'n kraammatras gepakt om te wennen c.q. in de stemming te komen![]()
)
Nu as we speak wel weer krampen maar dat wijt ik aan het feit dat ik zojuist een uur in walvissentempo met de was bezig ben geweest.
Ik neig er ook een beetje naar om, als ik weer weeen voel, ietsje later aan te rijden richting zkh. Moet niet weer hebben dat de boel afzwakt![]()
SD wat jammer! Moet je nog langer in spanning zitten.
Bij mij is de kraamintake vorige keer niet in het kamertje geweest en ook deze keer niet. Maak je niet druk Skittles! Komt echt goed! Tis geen 'smaakpolitie'-keurmerk of sticker wat je op je voordeur geplakt krijgt. Mijn ervaring is idd vooral wat Spees beschrijft.
Fijn dat je weer naar huis mag GM! Oost west thuis best![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze heeft 1 kans gehad om een goede foto te maken, maar daarop is niet met 100% zekerheid te zeggen dat het klopt. Dus we mogen vrijdag nog een keer! De tekst is dus een waarschijnlijkheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar! Ik heb nauwelijks klachten, buiten vermoeidheid en stiekem sinds kort een beetje mijn bekken, maar het is vooral het gevoel dat ik mijn lijf heb uitgeleend ofzo. Ik vind het spannend, en soms gewoon eng, en soms ook heel erg leuk als ik getrappel voel enzo... maar ik denk niet dat ik vanwege het gevoel "zwanger zijn" dit nog wel 5 keer zou willen doen. Wat ik het fijnste vind (naast trapjes) is dat ik mijn buik mag laten hangen voor t eerst sinds mijn 12e ofzoquote:Op maandag 14 juli 2014 19:11 schreef krijgerrtje het volgende:
Risu, ik vind er nu ook nog weinig aan hoortuurlijk vind ik de trappels echt
en vind kleertjes kopen heerlijk, maar het fysieke zwanger zijn? Nee, niet mijn hobby.
tartaar gaar gebakken en dan veel gebakken uien erop. dat is wel echt lekker jonguh! maar tartaar at ik al nooit rosé. Enige wat ik rood at is biefstuk, en dat mis ik ook enorm. Als ik bevallen ben wil ik naar de argentijn (zodra ik weer mobieler ben) en zo'n dikke biefstuk van 300 gram ofzoquote:Op maandag 14 juli 2014 18:32 schreef Risu het volgende:
[..]![]()
Dan vrijdag nog maar een keer, toch wel weer een pluspuntje dat je dan weer mag spieken.
En dat vlees, tja ik had er beter over na moeten denken, maar iets meer doorbakken was ie ook nog eetbaar gelukkig. De jus is er niet minder om.![]()
Als ik er klaar mee ben, broodje rosbief jonguh
Fijn dat je naar huis mag GM!quote:Op maandag 14 juli 2014 18:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
niet bijgelezen, maar ik mag naar huis![]()
Bloeddruk zou nog lager mogen maar is nu iig niet TE hoog, dus vooral doorgaan met medicatie (jammer voor mij dat k zo'n last van bijwerkingen heb) en bedrust blijft erin!
meisje doet t helemaal super dus ik ben blij!
Ik denk dat ze een getrainde blik hebben om geslachtsfoto's te 'lezen'!quote:Op maandag 14 juli 2014 20:01 schreef Crumpette het volgende:
hebben jullie gevoelens bij elkaars zwangerschap? ik heb zelf echt geen idee
. Wat krijg ik dan hmm?
![]()
oh en: GM weer thuis!
ook een jongenquote:Op maandag 14 juli 2014 20:01 schreef Crumpette het volgende:
hebben jullie gevoelens bij elkaars zwangerschap? ik heb zelf echt geen idee
. Wat krijg ik dan hmm?
![]()
oh en: GM weer thuis!
ohhh dan moet je hierheen http://www.torossantiago.nl/quote:Op maandag 14 juli 2014 20:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Herkenbaar! Ik heb nauwelijks klachten, buiten vermoeidheid en stiekem sinds kort een beetje mijn bekken, maar het is vooral het gevoel dat ik mijn lijf heb uitgeleend ofzo. Ik vind het spannend, en soms gewoon eng, en soms ook heel erg leuk als ik getrappel voel enzo... maar ik denk niet dat ik vanwege het gevoel "zwanger zijn" dit nog wel 5 keer zou willen doen. Wat ik het fijnste vind (naast trapjes) is dat ik mijn buik mag laten hangen voor t eerst sinds mijn 12e ofzo
[..]
tartaar gaar gebakken en dan veel gebakken uien erop. dat is wel echt lekker jonguh! maar tartaar at ik al nooit rosé. Enige wat ik rood at is biefstuk, en dat mis ik ook enorm. Als ik bevallen ben wil ik naar de argentijn (zodra ik weer mobieler ben) en zo'n dikke biefstuk van 300 gram ofzo
[..]
Fijn dat je naar huis mag GM!
hij lijkt wel op de piemel van mijn lastige kint (duurde bijna het volle half uur voor hij in beeld kwam met zn wiener)quote:Op maandag 14 juli 2014 20:03 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een getrainde blik hebben om geslachtsfoto's te 'lezen'!
ja die had ik in gedachtenquote:Op maandag 14 juli 2014 20:07 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ohhh dan moet je hierheen http://www.torossantiago.nl/![]()
![]()
ik eet meestal een ribeye van 350quote:Op maandag 14 juli 2014 20:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja die had ik in gedachten*kwijl*
ze hebben er ook ossehaas van 1 kg, maar dat gaat me wat ver. ben er 1 keer geweest, toen was er ook een gezin met een peuter en een kleuter. Pa nam 1 kg, ma 500 gram (samen voerden ze peuter stukjes), kleuter nam een steak van 300 gram.
ik vond mezelf al zo'n barbaar met mijn 300 grams steak
Ik wilde eerst gokken meisje, maar deze post heeft mijn antwoordt doen veranderen in jongen!!!!quote:Op maandag 14 juli 2014 20:11 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik eet meestal een ribeye van 350, vriendje onbeperkte ribs (schijnen daar lekker te zijn maar ik lust dat niet), en dan steel ik zijn onbeperkte patat
oh en ooit hebben we met zn tweeen wel eens een steak van een kilo gedeeld, in een chophouse in london. was echt hemels maar daarna wel in vleescoma![]()
Hihi, ik had dat met een vriend in Dijon. We zaten op een terras op een prime spot aan t plein maar die tent was net nieuw ofzo. Stond een cote de boeuf voor 2 personen op de kaart, voor 32 euro (samen, niet pp!) dus wij dat nemen, kregen we serieus een kilo vlees. Bleek ook ergens in kleine letters te staan.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:11 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik eet meestal een ribeye van 350, vriendje onbeperkte ribs (schijnen daar lekker te zijn maar ik lust dat niet), en dan steel ik zijn onbeperkte patat
oh en ooit hebben we met zn tweeen wel eens een steak van een kilo gedeeld, in een chophouse in london. was echt hemels maar daarna wel in vleescoma![]()
noh, omdat ik van eten hou?quote:Op maandag 14 juli 2014 20:15 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Ik wilde eerst gokken meisje, maar deze post heeft mijn antwoordt doen veranderen in jongen!!!!
tuurlijk!quote:Op maandag 14 juli 2014 20:28 schreef StarDust_ het volgende:
Maar Crumpette...jongens zijn toch ook heel leuk!!!
Toch...?
quote:Op maandag 14 juli 2014 20:48 schreef Radyhyn het volgende:
SD gefeliciteerd met je 'waarschijnlijk jongetje'![]()
Blijft nog even spannend dus
GM fijn dat je bloeddruk goed was en je meissie het zo goed doet!![]()
Ik was een echte vleeseter, maar nu sla ik het meeste gebakken vlees over. Was gisteren wel verlekkerd aan het kijken hoe broodjes filet 'd american werden gemaakt voor de dame voor me in de rij bij de broodjeszaak(maar verder is het niet zo'n probleem om t te laten staan hoor)
Mijn man is nog steeds trots dat hij een tijdje terug een 900 grams tbone op had. Heeft hij zelfs opgeschreven in 't 9 maanden dagboekje![]()
Hahahahaquote:Op maandag 14 juli 2014 20:48 schreef Radyhyn het volgende:
Ik was een echte vleeseter, maar nu sla ik het meeste gebakken vlees over. Was gisteren wel verlekkerd aan het kijken hoe broodjes filet 'd american werden gemaakt voor de dame voor me in de rij bij de broodjeszaak(maar verder is het niet zo'n probleem om t te laten staan hoor)
Mijn man is nog steeds trots dat hij een tijdje terug een 900 grams tbone op had. Heeft hij zelfs opgeschreven in 't 9 maanden dagboekje
Sowieso vaders die schrijven in het 9 maanden boekje!quote:Op maandag 14 juli 2014 20:48 schreef Radyhyn het volgende:
Mijn man is nog steeds trots dat hij een tijdje terug een 900 grams tbone op had. Heeft hij zelfs opgeschreven in 't 9 maanden dagboekje
Wat ik hier heb meegekregen is dat dat vanzelf overgaat en dat je je er niet rot om moet voelen.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:52 schreef StarDust_ het volgende:
Ik merk dat ik enorm om moet schakelen... Heb me nooit zo verdiept in jongens dingen, alleen maar in meiden. Nu nog een naam bedenken, die hadden we ook alleen maar voor een meisje.
Het schaamteloos toegeven dat je na een 'vreetavond' in een vleescoma geraakt.quote:Op maandag 14 juli 2014 20:25 schreef Crumpette het volgende:
[..]
noh, omdat ik van eten hou?![]()
is dat labiel genoeg om het weer om te doen slaan?
bij mij zijn ze niet boven geweest...quote:Op maandag 14 juli 2014 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk niet dat dat raar is hoor skittles! Maar ik weet niet of ze wel kijken naar hoe af de kamer is
haha! ja nouja, ik vind dus juist dat ik me daar niet voor hoef te schamenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:00 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Het schaamteloos toegeven dat je na een 'vreetavond' in een vleescoma geraakt.![]()
Vergeet niet dat ik ook een jongen heb, dus.
Mm vlees. Ik mis rosbief, filet, biefstuk. Vooral uit eten vind ik niet leuk zo.
hoeft ook niet, maar veel vlees verstouwen wordt vaak wel als een typisch mannending gezienquote:Op maandag 14 juli 2014 21:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
haha! ja nouja, ik vind dus juist dat ik me daar niet voor hoef te schamen.
Maar idd, uit eten gaan is een stuk minder zo
I agree, was ook een grapje hequote:Op maandag 14 juli 2014 21:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hmm ja ik heb wel meer van die mannentrekjes vrees ikquote:Op maandag 14 juli 2014 21:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoeft ook niet, maar veel vlees verstouwen wordt vaak wel als een typisch mannending gezien
Ik ben benieuwd hoor!
wij hadden een teamuitje laatst. keuzemenu:quote:Op maandag 14 juli 2014 21:02 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ja maar... geen kaas??? GEEN KAAS???quote:Op maandag 14 juli 2014 21:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wij hadden een teamuitje laatst. keuzemenu:
carpaccio![]()
gerookte zalm(wist de herkomst niet en lust het niet graag)
kaassoep(eet geen kaas)
daarna
vis met saus (kaassaus)
pasta met pesto (dus kaas)
biefstuk... die heb ik dus maar doorbakken genomen, bleek er ook kaassaus op te zitten![]()
man wat een honger had ik na afloop!
+ 50680958609856098098609quote:Op maandag 14 juli 2014 21:12 schreef Stormqueen het volgende:
Kaas is mijn lievelings van alles!
Kaas!
nee echt, mijn haat voor kaas is zo groot dat ik het niet eens aanraakquote:Op maandag 14 juli 2014 21:12 schreef Franny_G het volgende:
En pesto niet vanwege de kaas? Maar dat proef je toch niet zo duidelijk?
oud of van die wegwandelende camembert of van die muffe abdijkaas of geitenkaas of ofquote:
of rijpe manchegoquote:Op maandag 14 juli 2014 21:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oud of van die wegwandelende camembert of van die muffe abdijkaas of geitenkaas of of![]()
Sorry kwak
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
heb je niks in de koelkast dan, kaasamateur
nee, is net op en mijn manquote:Op maandag 14 juli 2014 21:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
heb je niks in de koelkast dan, kaasamateur
Hmm, en ga jij je kind vertellen dat ie alles tenminste twee keer moet proeven voordat hij zegt dat hij het niet lust?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee echt, mijn haat voor kaas is zo groot dat ik het niet eens aanraak
dus alleen al het idee dat er parmezaan in zitril....
awww rip voor de nabestaandenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nee, is net op en mijn manheeft de boodschappen gedaan
Nohh blauwe kaasquote:Op maandag 14 juli 2014 21:17 schreef Heliotrope het volgende:
Ja of alle soorten blauwe kazen![]()
Ik doe overal extraveel kaas op nu.
Mijn gewicht maakt ook ineens een groeispurt (buik gelukkig ook), hmm
man is gelukkig een vuilnisvat... maar ik maak me best oprecht zorgen. ik ben zelfs in therapie geweest voor mijn eet-issues en ik hoop heel erg dat ik mijn kinderen daar niet mee beschadigquote:Op maandag 14 juli 2014 21:18 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Hmm, en ga jij je kind vertellen dat ie alles tenminste twee keer moet proeven voordat hij zegt dat hij het niet lust?.
he nee, da's kaas voor amateursquote:Op maandag 14 juli 2014 21:20 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nohh blauwe kaas![]()
Jonge kaas of jong belegen omnomnom.
Ik dacht al dat ik daarmee weer net te ver gingquote:Op maandag 14 juli 2014 21:20 schreef Skittles het volgende:
[..]
Nohh blauwe kaas![]()
Jonge kaas of jong belegen omnomnom.
Ik vind het erg stom dat er zoveel bij zit met kaas. Lust of mag je geen kaas, zit je mooi met je stukkie visquote:Op maandag 14 juli 2014 21:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wij hadden een teamuitje laatst. keuzemenu:
carpaccio![]()
gerookte zalm(wist de herkomst niet en lust het niet graag)
kaassoep(eet geen kaas)
daarna
vis met saus (kaassaus)
pasta met pesto (dus kaas)
biefstuk... die heb ik dus maar doorbakken genomen, bleek er ook kaassaus op te zitten![]()
man wat een honger had ik na afloop!
komt vast goed. je kunt een paar dingen zeker heel goed omzeilen in de eerste jaren, en alsnog heel goed voorleven/vooreten voor je kinderen. Daarna kunnen ze zelf wel bepalen wat ze lekker vinden toch?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
man is gelukkig een vuilnisvat... maar ik maak me best oprecht zorgen. ik ben zelfs in therapie geweest voor mijn eet-issues en ik hoop heel erg dat ik mijn kinderen daar niet mee beschadigeen aantal voedselfobieën ben ik al overheen gekomen de afgelopen jaren gelukkig (rijst, dingen met tomaat, pindakaas, mandarijnen...)
Of lief met je ogen knipperen en vragen of ze er geen kaas(saus) in/op willen doen?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:23 schreef Risu het volgende:
[..]
Ik vind het erg stom dat er zoveel bij zit met kaas. Lust of mag je geen kaas, zit je mooi met je stukkie vis
Geen zorgen. Als je het bij jezelf kunt houden en je hiervan bewust bent, komt het echt wel goed.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
man is gelukkig een vuilnisvat... maar ik maak me best oprecht zorgen. ik ben zelfs in therapie geweest voor mijn eet-issues en ik hoop heel erg dat ik mijn kinderen daar niet mee beschadigeen aantal voedselfobieën ben ik al overheen gekomen de afgelopen jaren gelukkig (rijst, dingen met tomaat, pindakaas, mandarijnen...)
Ja, als het er bij staat, zou ik het ook vragen zonder kaassaus of iets. Maar ik heb geen aversie tegen kaas verder, ik vind het alleen vreemd.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:24 schreef Skittles het volgende:
[..]
Of lief met je ogen knipperen en vragen of ze er geen kaas(saus) in/op willen doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik had de bief genomen omdat geen kaas, maar er stond "café de paris" bij. dus ik vraag: wat is dat voor saus (zodat ik om zonder kon vragen). zegt ze: ja, dat mag u niet, daar zit rauw ei in. dus ik zeg: oh, mag ik dan met kruidenboter? ja hoor, dat ging ze vragen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:24 schreef Skittles het volgende:
[..]
Of lief met je ogen knipperen en vragen of ze er geen kaas(saus) in/op willen doen?
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik had de bief genomen omdat geen kaas, maar er stond "café de paris" bij. dus ik vraag: wat is dat voor saus (zodat ik om zonder kon vragen). zegt ze: ja, dat mag u niet, daar zit rauw ei in. dus ik zeg: oh, mag ik dan met kruidenboter? ja hoor, dat ging ze vragen.
komt t vlees, zit er t zelfde op als bij iedereen
dus ik zeg: eh... dat mocht ik toch niet?
zegt ze heel blij: nee, ik heb t gevraagd, en t is gegratineerd met kaas in de oven dus dan mag u t wel! fijn he?
en toen was ik bang dat ik echt ging huilen dus heb ik niks meer gezegd.
het bijgerecht was overigens aardappelgratin. met kaas. ik had frietjes verwacht dus ook daa rgeen vragen gesteld
I kid you not.
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik had de bief genomen omdat geen kaas, maar er stond "café de paris" bij. dus ik vraag: wat is dat voor saus (zodat ik om zonder kon vragen). zegt ze: ja, dat mag u niet, daar zit rauw ei in. dus ik zeg: oh, mag ik dan met kruidenboter? ja hoor, dat ging ze vragen.
zegt ze heel blij: nee, ik heb t gevraagd, en t is gegratineerd met kaas in de oven dus dan mag u t wel! fijn he?
het bijgerecht was overigens aardappelgratin. met kaas. ik had frietjes verwacht dus ook daa rgeen vragen gesteld
I kid you not.
Krijgen ze daar de kaas gratis ofzoquote:Op maandag 14 juli 2014 21:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
I kid you not.
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:31 schreef Stormqueen het volgende:
restaurants die overal kaas overheen flikkeren zijn bij voorbaat al dubieus
t was in Gouda, dus op zich snap ik t wel een beetje. en t ergste was: eerst hadden ze per ongeluk de kaart uitgedeeld ipv het menu, en daar had ik heerlijke gamba's met frietjes op zien staanquote:Op maandag 14 juli 2014 21:31 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
Zit de kaasboer ernaast ofzo? Of een gevalletje voorraadopruiming
Kun je idd niks aan doen, maar het zeggen tegen ze is zowiezo heel fijn. Het wordt pas awkward als je het er niet over kunt hebben samen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:27 schreef Cygne het volgende:
Nou, net even de vriendin van broer gebeld over de zwangerschap.
Toegegeven dat ik het moeilijk vind omdat ik het haar en broer ook zo gun en dat snapte ze wel. Maar ze zei ook dat ik er ook niks aan kan doen dat het bij hun niet zo loopt zoals het zou moet lopen en bij ons nu wel.
Ik moest heel hard lachenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
t was in Gouda, dus op zich snap ik t wel een beetje. en t ergste was: eerst hadden ze per ongeluk de kaart uitgedeeld ipv het menu, en daar had ik heerlijke gamba's met frietjes op zien staan![]()
naast ons verschenen mooie gerechtjes met halve kreeften (vers uit t aquarium) en borden vol sliptongetjes en gamba's, en dunne frietjes erbij.
ik vermoed dat het goedkope 3-gangenmenu voor groepen de boosdoener was.
Bij gewoon Gouds gegeten? of koeien en kaas?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
t was in Gouda, dus op zich snap ik t wel een beetje. en t ergste was: eerst hadden ze per ongeluk de kaart uitgedeeld ipv het menu, en daar had ik heerlijke gamba's met frietjes op zien staan![]()
naast ons verschenen mooie gerechtjes met halve kreeften (vers uit t aquarium) en borden vol sliptongetjes en gamba's, en dunne frietjes erbij.
ik vermoed dat het goedkope 3-gangenmenu voor groepen de boosdoener was.
Sorryquote:Op maandag 14 juli 2014 21:36 schreef Heliotrope het volgende:
Wat leuk trouwens dat je het hartje hoorde met je stethoscoop Skittles! Dat verdwijnt bijna tussen alle kaasverhalen.
Oh en lijkt me moeilijke situatie Cygne. Wel fijn dat ze zo reageerde.
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kaasoude kaas en boeren belegen kaas en walnootkaas en sambalkaas..
![]()
# Goudse kaaskop
en jonge kaas is geen kaas, das stopverf.
maar wel stom dat ze t overal overheen gooien...
geeft niet, leuke afwisselingquote:Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sorry
Doe je iets medisch Skittles? Echt gaaf lijkt me dat, als je t zo goed kan horen zonder doppler
waar ik ga, gaan ook mijn oordoppenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ohh kwak dan snap ik wel dat je honger had erna. Viel je niet echt mrt je neus in de boter.
Ik ben ook een heel slechte eter. Wat de boer niet kent vreet ie niet. Gelukkig is mijn man ook een vuilnisbak. Dus hij eet geregeld samen met dreumes iets wat ik absoluut niet lust.
cygne fijn dat ze zo reageerden! Lijkt me voor beide partijen een klote situatie.
Nu wil ik ook tosti![]()
Morgen![]()
Nu gaat Toos Weeenloos lekker slapen. Oost, West, het eigen bedje slaapt toch het best![]()
Misschien nog een tip voor in de vluchttas.. oordoppen!.. just saying
Ik ben een alom gevreesde "jonge ding dat net komt kijken" oftewel een co-assistentequote:Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sorry
Doe je iets medisch Skittles? Echt gaaf lijkt me dat, als je t zo goed kan horen zonder doppler
Ja daarom. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vindt maar dat ik daar niks aan kan doen. En dat ze het ons net zo goed gunt.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
Wel goed dat je t hebt uitgesproken denk ik, Cygne, anders kan t zo in de lucht blijven hangen...
Wat een rare tante, of een rare woordkeuze. Hoe kan je nou teleurgesteld in iemand zijn als die zwanger raakt omdat ze dat wilt. Dan eerder teleurgesteld omdat het je broer nog niet gelukt is. Dat zou ik ook niet zo leuk gevonden hebben (dit verhaal komt me bekend voor... Al in whots gezegd mss?)quote:Op maandag 14 juli 2014 21:45 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja daarom. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vindt maar dat ik daar niks aan kan doen. En dat ze het ons net zo goed gunt.
Een tante zei de vorige zwangerschap dat ze het mijn schoonzusje meer gunde en dat broer vast teleurgesteld in mij zou zijn omdat ik zwanger was. Dat heeft mij best gekwetst. En broer ook.
Die tantequote:Op maandag 14 juli 2014 21:45 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja daarom. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vindt maar dat ik daar niks aan kan doen. En dat ze het ons net zo goed gunt.
Een tante zei de vorige zwangerschap dat ze het mijn schoonzusje meer gunde en dat broer vast teleurgesteld in mij zou zijn omdat ik zwanger was. Dat heeft mij best gekwetst. En broer ook.
Oh Risu, bah. Mijn man eet zijn eten nu in de studeerkamer. Kan echt niet tegen de geur nu.
Zo heeft ze nog meer pareltjes hoor.quote:
Bahbah, zou dat maar gewoon negeren voortaan.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:51 schreef Cygne het volgende:
[..]
Zo heeft ze nog meer pareltjes hoor.
Dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Of vers van gisteren. Dat ik een slechte dochter ben omdat ik niet op mn moeders verjaardag ben geweest. En een slecht petekind omdat ik niet vaak op bezoek kom. Oh en mij tegen mijn moeder op proberen te stoken. Enzovoort.
ik hoop dat je haar dan gewoon zegt dat het je geen lor interesseert wat zij er van vindt?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:51 schreef Cygne het volgende:
[..]
Zo heeft ze nog meer pareltjes hoor.
Dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Of vers van gisteren. Dat ik een slechte dochter ben omdat ik niet op mn moeders verjaardag ben geweest. En een slecht petekind omdat ik niet vaak op bezoek kom. Oh en mij tegen mijn moeder op proberen te stoken. Enzovoort.
Ik had het, Razztwizzle. Ik wilde heel graag in het ziekenhuis bevallen, omdat ons huis niet geschikt is voor een bevalling. Van het idee van een weeënstorm en een thuisbevalling kreeg ik even geen lucht. Maar toen het eenmaal was begonnen en ook toen bleek dat we het ziekenhuis niet meer zouden redden vond ik er niets engs meer aan. Ik had volledig vertrouwen in mijzelf en de vk. Ik ben geen moment in paniek geweest.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ging naar m'n Mensendieckklasje zonder pijn en nu doen m'n heupen en bekken zeer. Hier klopt iets niet.
Het ging daar ineens over weëenstormen en niet meer naar het ziekenhuis kunnen en ik vond/vind dat zo'n beangstigend idee. Kreeg het er benauwd van. Zou dat vaak gebeuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als jij echt naar het zh wil, dan gaat je verloskundige heus zorgen dat je bijtijds daar bent. Zeker bij een eerste kukelt je baby er niet zomaar uit en kun je doorgaans heus nog weg. That having said, ja het komt voor, ook bij een eerste. Het komt echt maar heel weinig voor, en weet dat we dan ook alle spullen bij ons hebben die we in het ziekenhuis ook hebben, denk aan medicatie, verlosspullen, reanimatiespullen en meer van dat. Voor je verloskundige maakt het niet uit waar jij bevalt, de handelingen blijven hetzelfde. Ik kan me wel voorstellen dat zulke verhalen echt niet fijn zijn als je zo graag in het ziekenhuis wil. Niets mis mee om je er ook een beetje voor af te sluiten als jij dat soort dingen niet wil horen.
:)
8 weken vandaag! De eerste keer schrok ik behoorlijk. Het voelde echt als een scheut (en dat was het ook). Maar het zette niet door en daarna is het nooit meer zo veel geweest. Het scheelt dat het mijn tweede is, ik voel me precies hetzelfde als bij de eerste (exact dezelfde klachten), geen krampen, wel een groeiende buik en bandenpijn... Dus ik denk dat het wel goed zit.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
Phaidra, wat naar dat bloedverlieshoe ver ben jij nu?
jup. We moeten 60 bevallingen zelfstandig begeleiden waarvan 8 volledig thuis, en 30 totaal bij een gewone praktijk.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:20 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je die thuisbevallingen doen voor je opleiding, mignonne?
Tijdens de voorlichtingsavond vroegen ze wie er eventueel een thuisbevalling overwogen, staken echt maar drie vrouwen hun hand open ze keek er wel heel tevreden bij
Ik inmiddels ookquote:Op maandag 14 juli 2014 22:17 schreef mignonne het volgende:
Skittles wat tof dat je t kon horen!! ♡ heel leuk! Cadeautjes zijn het zulke dingen <3
En kwak sorry maar ik moest echt heel hard lachen om je verhaalhoe bedenken ze het zeg...
Tnx! Ik ben ook wel heel benieuwd of er een aanwijsbare oorzaak is (als alles goed is dus).quote:Op maandag 14 juli 2014 22:23 schreef StarDust_ het volgende:
Phaidra, bloed is stom! Dat wil je gewoon niet als je zwanger bent! Hopelijk stopt het bloeden snel.
mevrouw, ik moet nog 1 knip voor mijn diploma, dus ik ga u even inknippen. voor een goed doel he?quote:Op maandag 14 juli 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
jup. We moeten 60 bevallingen zelfstandig begeleiden waarvan 8 volledig thuis, en 30 totaal bij een gewone praktijk.
(Er zijn meer eisen hoor, we moeten 50 intake gesprekken hebben gedaan, 300 controles in de gewone praktijk, 150 in het ziekenhuis, 120 kraambedcontroles, 40 baby's nagekeken na de geboorte, 5 knippen gezeten 5 knippen gehecht, 5 gewone rupturen gehecht enz. Er worden best wat eisen gesteld.)
Maar goed, maar 8 dus, en zelfs die zijn lastig om aan te komen.
mn klasgenootje had zo iemand als begeleider! Nou je moet er nog een, zullen we deze mw een knip geven?quote:Op maandag 14 juli 2014 22:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mevrouw, ik moet nog 1 knip voor mijn diploma, dus ik ga u even inknippen. voor een goed doel he?
Damnquote:Op maandag 14 juli 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
jup. We moeten 60 bevallingen zelfstandig begeleiden waarvan 8 volledig thuis, en 30 totaal bij een gewone praktijk.
(Er zijn meer eisen hoor, we moeten 50 intake gesprekken hebben gedaan, 300 controles in de gewone praktijk, 150 in het ziekenhuis, 120 kraambedcontroles, 40 baby's nagekeken na de geboorte, 5 knippen gezeten 5 knippen gehecht, 5 gewone rupturen gehecht enz. Er worden best wat eisen gesteld.)
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
mn klasgenootje had zo iemand als begeleider! Nou je moet er nog een, zullen we deze mw een knip geven?
Ze heeft geweigerd gelukkig.
Als je niet aan je knippen komt dan moet je langer door en loop je dus uit qua studie. Er wordt dus behalve weinig thuisbevallen ook maar weinig geknipt
Bij mij was er tot vorige week, ook geen aanwijsbare oorzaak. Wel was er een hematoom/stolsel te zien in de baarmoeder, maar onduidelijk hoe die ontstaan was. Kreeg vorige week dat mijn placenta laag ligt, en dat geeft dus bloedingen. Maar goed, vaak wordt er geen reden gevonden. Een tip: ga niet googlen! Je krijgt de grootste horrorverhalen!quote:Op maandag 14 juli 2014 22:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tnx! Ik ben ook wel heel benieuwd of er een aanwijsbare oorzaak is (als alles goed is dus).
Jammer trouwens dat je nog geen zekerheid hebt over het geslacht! Maar uit ervaring kan ik zeggen dat een jongetje echt heel tof is! Met z'n fascinatie voor auto's, treinen, hoogwerkers, aanhangwagens en hijskranen! En zelf kom ik uit een meidengezin, dus voor mij was het ook even wennen, zo'n piem0l
.
Zo! Dat lijkt wel een quest in World of Warcraftquote:Op maandag 14 juli 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:32 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Zo! Dat lijkt wel een quest in World of Warcraft![]()
@Kwak, sorry ik moest hardop lachen van je kaasverhaal. Hoe verzinnen ze het!Domper op 't etentje dus.. balen
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
na iedere bevalling pick up loot! Gief gold plx xD
Mijnes was er in 3,5 uur en dat is, naar ik begrijp, toch echt wel érg snel voor een eerste, maar ik heb het nog makkelijk naar het ziekenhuis gered. Na een uur weeën richting ziekenhuis vertrokken, toen ik daar aan kwam ongeveer volledige ontsluiting dus kon meteen persenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ging naar m'n Mensendieckklasje zonder pijn en nu doen m'n heupen en bekken zeer. Hier klopt iets niet.
Het ging daar ineens over weëenstormen en niet meer naar het ziekenhuis kunnen en ik vond/vind dat zo'n beangstigend idee. Kreeg het er benauwd van. Zou dat vaak gebeuren?
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
na iedere bevalling pick up loot! Gief gold plx xD
Dat was ik niet van plan iddquote:Op maandag 14 juli 2014 22:31 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Bij mij was er tot vorige week, ook geen aanwijsbare oorzaak. Wel was er een hematoom/stolsel te zien in de baarmoeder, maar onduidelijk hoe die ontstaan was. Kreeg vorige week dat mijn placenta laag ligt, en dat geeft dus bloedingen. Maar goed, vaak wordt er geen reden gevonden. Een tip: ga niet googlen! Je krijgt de grootste horrorverhalen!
dat dusquote:Op maandag 14 juli 2014 22:45 schreef NotTheSame het volgende:
Heb ik hier niet eens ooit een genaaide kipfilet voorbij zien komen Mignonne?
je kunt ook prima op je keukentafel bevallenquote:Op maandag 14 juli 2014 22:47 schreef Crumpette het volgende:
mignonne, mocht je nog bij ella uitkomen voor je stage, ik sluit een thuisbevalling zeker niet uitmaar ik wil alleen stagaires aan mijn bed die alle knippen al gezet hebben voor hun diploma
![]()
woon wel 1 hoog en zou dan 2 hoog bevallen, dus weet niet of dat mag. morgen eens even vragen aan de vk.
hehe nouu, dat is nogal ver van de badkamer/mijn bed.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
je kunt ook prima op je keukentafel bevallens weer s wat anders
![]()
Ik weet nog niet waar ik in d3 zomer heen ga. Mn laatste jaar ga ik in het westland naar alle waarschijnlijkheid. Die uithoek waar de vrouwen bij voorkeur thuis baren dus wat dat betreft zit ik safe
ik moet er nog 2. En dat is onder den haagquote:Op maandag 14 juli 2014 22:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hehe nouu, dat is nogal ver van de badkamer/mijn bed.ach voor hetzelfde geld is het dan al bijna kerstmis en hebben we familie over de vloer - dan ga ik zeker naar het ziekenhuis
wel fijn van "het westland" (waar is dat?) hoeveel thuisbevallingen moet je nog?![]()
Ik ging naar het ziekenhuis toen ik 8,5 cm ontsluiting had. Onderweg kreeg ik spoedcursus persweeën wegpuffen.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijnes was er in 3,5 uur en dat is, naar ik begrijp, toch echt wel érg snel voor een eerste, maar ik heb het nog makkelijk naar het ziekenhuis gered. Na een uur weeën richting ziekenhuis vertrokken, toen ik daar aan kwam ongeveer volledige ontsluiting dus kon meteen persenAls je tijdig belt dan heb je ook bij een weeënstorm nog best de tijd om naar het ziekenhuis te komen.
Lijkt me erg warm de komende dagen. Je hebt ook van die waterdichte molton gevallen bij de action (tip van mijn tante die kraamverzorgster). Is alleen wel per 1 matras. Ik heb er toen de tijd 2 aan elkaar genaaid. Maar geloof dat de kruidvat ook wel van die beschermers had/heeftquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Phaidra, balen is dat. Wil je nog even lekker soezen, lukt het niet meer..
LL, bijnad onderdag! Hoelaat moet je er zijn?
En mijn matrasbeschermer uit de stoute doos, daar is nagenoeg weinig meer van overWat zal ik ervoor in de plaats leggen? Vuilniszak ofzo?
Oh dat komt goed uit, wij hebben allebei een matras. Goede tip, thanks!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:30 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Lijkt me erg warm de komende dagen. Je hebt ook van die waterdichte molton gevallen bij de action (tip van mijn tante die kraamverzorgster). Is alleen wel per 1 matras. Ik heb er toen de tijd 2 aan elkaar genaaid. Maar geloof dat de kruidvat ook wel van die beschermers had/heeft
Is er een Action of Ikea bij je in de buurt? Ik zou persoonlijk daar een waterdichte matrasbeschermer halen. Dat zweet ook stukken minder en ze zijn niet duur.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
En mijn matrasbeschermer uit de stoute doos, daar is nagenoeg weinig meer van overWat zal ik ervoor in de plaats leggen? Vuilniszak ofzo?
Ja, allebei zelfsquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:32 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Is er een Action of Ikea bij je in de buurt? Ik zou persoonlijk daar een waterdichte matrasbeschermer halen. Dat zweet ook stukken minder en ze zijn niet duur.
Sowieso ook handig als je je kleintje straks op bed wil voeden en bij spuugongelukjes.
ohja dat scheelt. kun je niet toe met tenten en kraamverband?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Crumpette, dat heb je echt pas op het laatst nodig hoor! Dan is het al winter
Ik weet niet, heb je een duur matras?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:51 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ohja dat scheelt. kun je niet toe met tenten en kraamverband?lijkt me wat makkelijker
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
Cholula, Risu, Cygne, Phaidra en alle andere pril zwangeren: ik hoop zo dat jullie snel mooie echo's mogen hebben en hier vol gas mee kunnen gaan posten!![]()
Nadat ik de hele nacht heb gedroomd over huizen vol exotische spinnen en aangevallen ben door een T-Rex ben ik ook nog wat gammel deze ochtend
Vanavond naar de VK, dan heb ik ze alle vier gehad. Ben benieuwd hoe deze is! (vind het zo maf dat vrijwel al mijn vk's een stuk jonger zijn dan ik ben. Maar ik moet er maar eens aan gaan wennen dat ik niet overal meer de jongste ben)
En morgen naar een borstvoedingscursus!Oh ja, ik heb ook nog gedroomd over borstvoeding geven. Maar mijn baby was erg narrig en had eigenlijk de hele dag geen honger en wilde alleen slapen. En dat vertelde ze me ook in zeer correct Nederlands. Denk ik eindelijk eens aan het voederen van mijn kint in mijn slaap, wil ze het niet
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik weet niet, heb je een duur matras?
Wij hebben een bed van 180x200cm met spittopper en ik heb toen bij de Action een waterdichte molton van 90x200cm gekocht. Onder de split heb ik toen de rand van de molton ingeknipt zodat deze vlak op de topper lag. Aan de achterkant spande ik hem op en met een veiligheiddspeld speldde ik hem vast aan de topper. Zo kon de molton niet wegschuiven en manlief had er geen last van (hij is ook zo'n heetgebakerde in bedquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:34 schreef Crumpette het volgende:
hmm wij hebben een splittopper op het bed, toch maar eens tijdig gaan zoeken naar een waterdichte oplossing zie ik nu!en als het warmer wordt in bed ervan gaat
vast klagen, hij heeft het altijd al zo warm (en ik zo koud).. gelukkig is het dan najaar.
hmm helaas is onze topper 180-210.. dat is voor gewone lakens al lastigquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:02 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Wij hebben een bed van 180x200cm met spittopper en ik heb toen bij de Action een waterdichte molton van 90x200cm gekocht. Onder de split heb ik toen de rand ingeknipt zodat deze vlak op de topper lag. Aan de achterkant spande ik hem op en met een veiligheiddspeld speldde ik hem vast aan de topper. Zo kon de molton niet wegschuiven en manlief had er geen last van (hij is ook zo'n heetgebakerde in bed)
Die aversie komt zo opzetten tussen de 6e en 7e week heb ik ergens gelezen, met mazzel komt ie helemaal niet. Want zo leuk vind ik dat deel niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:45 schreef Cholula het volgende:
Bevallen; het is echt een ver van mijn bed show nog.
Ik lees heel trouw mee, maar het lukt me niet om te reageren. Ik heb namelijk nogal wat moeite met geloven dat ik zwanger ben. Dat gevoel was vanmiddag zo sterk dat ik nog een test heb gedaan ( teststreep knalde er gelukkig binnen twee seconden vanaf).
Ik heb geen noemenswaardige klachten, behalve gevoelige borsten. En ik weet rationeel gezien echt wel dat ik niet alle kwalen hoef te hebben om zwanger te zijn, maar gevoelsmatig wil ik ook een aversie tegen sommige etenswaren hebben![]()
Tot zover mijn ego geneuzel.
Phaidra ik hoop dat je maandag goed nieuws krijgt.
Cygne: het lijkt me moeilijk om zulk goed nieuws voor jou te brengen naar je broer en vrouw die ook zo graag een kindje willen. Fijn dat jullie daarover kunnen praten. En wat een vreemde tante heb je!
Als ik het goed onthouden heb, zij phaidra en cygne nog van februari, en dan zitten cholula en ik al in maart. Maar ik kan me vergissen. Ik weet alleen zeker dat ik zelf 3 maart heb, voorlopig.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:37 schreef Heliotrope het volgende:
Voor de net-zwangerdames hoop ik op mooie echo's straks. Die eerste paar weken zijn ook maar stom onzeker. Zijn jullie eigenlijk van de februari- of al van de maartkindjes?
ik ga het gewoon proberenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:09 schreef NotTheSame het volgende:
Die moltons van action hebben een vrij brede rand (iets van 15cm) geloof ik als ik me dat goed herinner. Misschien past het alsnog met een kleine aanpassing? In de andere hoek eventueel ook inknippen en daarna vastspelden?
Ik zou haast zeggen leen de mijne maar ik weet totaal niet waar hij gebleven is. In één van de 40 verhuisdozen schat ik zo.
Ikea heeft tweepersoons waterdichte moltons. Scheelt werk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:11 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik ga het gewoon proberenaction hebben we hier wel!
Dat is afhankelijk van het onderzoek morgen, als ze meteen het infuus aanzetten dan kan ik om 7 uur bellen of er plek is en als ze met een ballon gaan werken kan het iets later wordenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
echt? ik zit het ook te kijken en ik zit echt met groeiende verbazing te kijken naar alle domheidquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:14 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het onderzoek morgen, als ze meteen het infuus aanzetten dan kan ik om 7 uur bellen of er plek is en als ze met een ballon gaan werken kan het iets later worden
Ik zit one born every minute te kijken en ik hou het bij geen enkele bevalling droog
Ik zit het nou ook te kijken en mijn mond valt open bij die vergelijking die ze net maakte. 'Zou je je tanden laten trekken zonder verdoving?' Say whut? Das toch geen vergelijking man.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
echt? ik zit het ook te kijken en ik zit echt met groeiende verbazing te kijken naar alle domheid. Ook, die vrouwen zijn bijna allemaal totaal verdoofd dus ik vind het weinig realistisch..
Ik had een aflevering vorige week gezien. Dat was een stelletje die een douma (of hoe heet dat?) hadden ingehuurd voor de bevalling. Elke keer als de verpleegkundige met ideeen kwam om de bevalling wat sneller te laten verlopen, had die vrouw een weerwoord. Of die partner. Die vond dat zijn vrouw maar elke keer moest gaan douchen tegen de pijnquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:14 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het onderzoek morgen, als ze meteen het infuus aanzetten dan kan ik om 7 uur bellen of er plek is en als ze met een ballon gaan werken kan het iets later worden
Ik zit one born every minute te kijken en ik hou het bij geen enkele bevalling droog
Ja en daarom vind ik het zo gek, omdat ik weet dat het niet realistisch is, maar als dat kindje er dan uitkomt....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
echt? ik zit het ook te kijken en ik zit echt met groeiende verbazing te kijken naar alle domheid. Ook, die vrouwen zijn bijna allemaal totaal verdoofd dus ik vind het weinig realistisch..
Haha, zullen ze blij mee geweest zijn daarzo, met hun lopende band van bevallingen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had een aflevering vorige week gezien. Dat was een stelletje die een douma (of hoe heet dat?) hadden ingehuurd voor de bevalling. Elke keer als de verpleegkundige met ideeen kwam om de bevalling wat sneller te laten verlopen, had die vrouw een weerwoord. Of die partner. Die vond dat zijn vrouw maar elke keer moest gaan douchen tegen de pijnZe wilden absoluut geen ingrepen o.i.d.
Na ruim een dag was ze eindelijk bevallen...
ja die heb ik ook gezien! Dat vond ik echt ronduit belachelijkquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had een aflevering vorige week gezien. Dat was een stelletje die een douma (of hoe heet dat?) hadden ingehuurd voor de bevalling. Elke keer als de verpleegkundige met ideeen kwam om de bevalling wat sneller te laten verlopen, had die vrouw een weerwoord. Of die partner. Die vond dat zijn vrouw maar elke keer moest gaan douchen tegen de pijnZe wilden absoluut geen ingrepen o.i.d.
Na ruim een dag was ze eindelijk bevallen...
hahaha genoeg gok ik zo... It's america!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:23 schreef Crumpette het volgende:
ja das wel mooi idd
wat zouden ze haar betalen?![]()
Ja dat zeg je nu heel mooi maar toch .. Voor mijn geval gaat die vergelijking dus wel mooi opquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Risu het volgende:
[..]
Ik zit het nou ook te kijken en mijn mond valt open bij die vergelijking die ze net maakte. 'Zou je je tanden laten trekken zonder verdoving?' Say whut? Das toch geen vergelijking man.
tis nou bijna afgelopen..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga het ook ff opzetten. Nu ben ik benieuwd
Ze weten niet wat het wordt, dus 1 grote surprise showquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Crumpette het volgende:
[..]
tis nou bijna afgelopen..
Leuk SQ! komen er dan twee kleuren muisjes?
Iddquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Crumpette het volgende:
[..]
tis nou bijna afgelopen..
Leuk SQ! komen er dan twee kleuren muisjes?
Ja, dat snap ik. Ik vind het alleen raar dat die verpleging daar al standaard vanuit gaat. Ik mag aannemen dat jij goed genoeg ingelicht bent en dergelijke en een weloverwogen beslissing hebt kunnen maken zonder druk van buitenaf. Het lijkt alsof ze in amerika die keus een beetje van je ontnemen door meteen te roepen hoe geweldig het allemaal niet is die ruggenprik enzo, alsof er geen nadelen aanzitten. Maar ik ben er niet op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn. Als mensen met pijnbestrijding bevallen zijn ze er niet minder stoer om. Ik weet van mezelf ook niet of ik het wil of niet. Dat is van latere zorg.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dat zeg je nu heel mooi maar toch .. Voor mijn geval gaat die vergelijking dus wel mooi op![]()
Ik sta heel laagdrempelig tegenover pijnbestrijding (ondanks dat ik mij heel bewust ben van alle risico's, mede door Fok!). En ik ben er ook zo eentje die zegt: dat spul is niet voor niets uitgevonden dus waarom in godsnaam jezelf pijnigen als er mogelijkheden zijn om het te verzachten.
doe je lekker vruchtenhagelquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze weten niet wat het wordt, dus 1 grote surprise show
Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:37 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik vind het alleen raar dat die verpleging daar al standaard vanuit gaat. Ik mag aannemen dat jij goed genoeg ingelicht bent en dergelijke en een weloverwogen beslissing hebt kunnen maken zonder druk van buitenaf. Het lijkt alsof ze in amerika die keus een beetje van je ontnemen door meteen te roepen hoe geweldig het allemaal niet is die ruggenprik enzo, alsof er geen nadelen aanzitten. Maar ik ben er niet op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn. Als mensen met pijnbestrijding bevallen zijn ze er niet minder stoer om. Ik weet van mezelf ook niet of ik het wil of niet. Dat is van latere zorg.
ik kan hier ook wel inkomen hoor, en ik sluit het ook niet uit. Echter, het ziet er daar zo "standaard" uit, dat ik sterk het gevoel krijg dat ze daardoor ook minder voorzichtig omspringen met de moeders. En dat staat me echt heel erg tegenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dat zeg je nu heel mooi maar toch .. Voor mijn geval gaat die vergelijking dus wel mooi op![]()
Ik sta heel laagdrempelig tegenover pijnbestrijding (ondanks dat ik mij heel bewust ben van alle risico's, mede door Fok!). En ik ben er ook zo eentje die zegt: dat spul is niet voor niets uitgevonden dus waarom in godsnaam jezelf pijnigen als er mogelijkheden zijn om het te verzachten.
Oh quote mezelf even. Ik bedoelde ook dat een tand trekken (bij mij dan) altijd met een klein spuitje ging, die vanzelf uitgewerkt was. De ruggenprik is veel ingrijpender. Bovendien zit je dan al vol adrenaline en weet ik het wat voor dingen, terwijl bij tanden dat veel minder is. Desalniettemin vind ik dat een vrouw ten alle tijden zelf mag beslissen over het gebruik van pijnbestrijding.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:37 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik vind het alleen raar dat die verpleging daar al standaard vanuit gaat. Ik mag aannemen dat jij goed genoeg ingelicht bent en dergelijke en een weloverwogen beslissing hebt kunnen maken zonder druk van buitenaf. Het lijkt alsof ze in amerika die keus een beetje van je ontnemen door meteen te roepen hoe geweldig het allemaal niet is die ruggenprik enzo, alsof er geen nadelen aanzitten. Maar ik ben er niet op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn. Als mensen met pijnbestrijding bevallen zijn ze er niet minder stoer om. Ik weet van mezelf ook niet of ik het wil of niet. Dat is van latere zorg.
Als je niet/nauwelijks meer voelt dat je weeën hebt, bestaat de kans dat ze ook niet meer goed werken en je ze niet genoeg kunt benutten om de baby naar buiten te krijgen en wordt de kans op andere hulpmiddelen ook weer groter. De pijn die je voelt, is functioneel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Oh nou, dan ben ik blij met fok. Beide kanten kun je hier goed zien en dat is fijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.
was dat die trut met de coupe-soleil, Amanda? die maakte vandaag ook de mooie opmerking. en patienten uitlachen met collega's, ook leuk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Van de week zat ik te kijken, was er een verpleegster die de zwangere voor gek verklaarde dat ze vaginaal wilde bevallen terwijl de gyn haar een keizersnede had aangeboden wegens vermoedelijke achtponder
Die 8 pond zit toch niet allemaal in een grote kop. Das allemaal vetjes enzo en die buigen mee toch toch?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Van de week zat ik te kijken, was er een verpleegster die de zwangere voor gek verklaarde dat ze vaginaal wilde bevallen terwijl de gyn haar een keizersnede had aangeboden wegens vermoedelijke achtponder
Dat is precies wat VK zei. Je hebt pijn gewoon nodig. Nadeel van ruggeprik is dat je weinig pijn voelt en dus dat de weeen minder sterk zijn en dus dat je misschien langer aan het bevallen bent dan nodig is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:40 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Als je niet/nauwelijks meer voelt dat je weeën hebt, bestaat de kans dat ze ook niet meer goed werken en je ze niet genoeg kunt benutten om de baby naar buiten te krijgen en wordt de kans op andere hulpmiddelen ook weer groter. De pijn die je voelt, is functioneel.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet voor pijnbestrijding mag zijn, maar het waarom van jezelf 'pijnigen' (ik zie dat dus anders); daar is wel een antwoord op te geven.
Ja, nu worden ze ineens snel hugequote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Skittles het volgende:
Mila Kunis had ook ergens in een talkshow gezegd dat zij met een verloskundige wilde bevallen en niet met pijnbestrijding of onnodige ingrepen. Wat een rel maakten die Amerikanen op die nieuwssite ervan zeg, er werd schande van gesproken dat ze daar zo lovend over deed.![]()
Net terug van de vk en alles is goed! Heel gemiddeld kindje, bij de 3D echo van vorige week zat ze ook bij alles precies op de gemiddelde lijn.
En big shocker: ze is al een kilo!![]()
De overige 11 kilo zitten ergens in m'n bovenbenen en kont gok ik.
geen idee, het was blond in elk gevalquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
was dat die trut met de coupe-soleil, Amanda? die maakte vandaag ook de mooie opmerking. en patienten uitlachen met collega's, ook leuk.
maar dat zijn ze allemaalquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
geen idee, het was blond in elk geval
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesprokenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.
Wij waren bij een inloopavond in het Ikazia-Rotterdam. Daar werd echt heel lichtzinnig erover gesproken. Ook dat steeds meer vrouwen aan pijnbestrijding deden enzo.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesproken.
In Nederland wordt er vaak wat 'minachtend' gedacht over het gebruik van pijnstilling, alsof je bevalling dan minder meetelt en je niet meer hard hebt hoeven werken ofzo.
Ik denk dat ik bij die oneliners zal kijken alsquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tegenwoordig zijn 8 ponders volgens mij meer regel als uitzondering. Om daar nu gelijk een keizersnede voor te willen....
SQ, sommige onliners zijn ook hulpvol. Zoals: elke wee brengt je dichter bij je kindje. Of een wee die je gehad hebt komt niet meer terug.
Gisteren de kinderwagen uitgepakt. Aangezien we best weinig ruimte hebben, hebben we de bak boven op de kinderkamer gezet en het frame in de gang. Kat ligt heel de tijd onder het frameZou hij het al aan het bewaken zijn?
Ja, dat is zonde. Het wordt wel heel zwart -wit gebracht he.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesproken.
In Nederland wordt er vaak wat 'minachtend' gedacht over het gebruik van pijnstilling, alsof je bevalling dan minder meetelt en je niet meer hard hebt hoeven werken ofzo.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:53 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bij die oneliners zal kijken als![]()
Geen tegeltjeswijsheden aan mijn bed.
Onze kat ligt nu de hele tijd onder het ledikant. Maar dat gebruikt hij meer als verstopplek en als je dan langsloopt springt ie er snel onder vandaan om je te laten schrikken en rent vervolgens weer hard weg.
Het is trouwens wel een neppe kat hoor. Hij probeerde gisteren in het ledikant te springen en haalde het niet eens.Wel een geruststelling voor nu.
Dat is ook mooiquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:54 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, dat is zonde. Het wordt wel heel zwart -wit gebracht he.
Ik vind het zelf wel een mooi idee dat als ik ergens in de jungle had moeten bevallen het ook gelukt was. In de zin dat het me zoveel vertrouwen in mijn lichaam heeft gegeven en ik trots ben op wat mijn lichaam kan. Maar ik begrijp heel goed dat het ook een kwestie van geluk is, dat ik geen complicaties had en dat I. het ook goed doorstond. En verder is het inderdaad zo persoonlijk, hoe je ermee omgaat, hoe je er van tevoren instaat. Dat maakt het ook wel heel fascinerend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |