Bend over, Spees!quote:Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Uhm. Ik heb dus na heel lang uitstellen eindelijk een afspraak gemaakt bij de bekkentherapeut voor de pijnklachten. Lees ik de (algemene) patiëntenfolder door die ik net toegestuurd krijg, zie ik de ene na de andere uitleg over inwendig rectaal en vaginaal onderzoek. Mag ik erop hopen/vanuit gaan dat dit alleen geldt bij problemen met je bekkenbodem? En dat het niet aan de orde is als je pijnklachten hebt op rughoogte aan de zijkant?
Ja, ik ben flauw. Sue me.
Kloptquote:Op maandag 14 juli 2014 15:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Uhm. Ik heb dus na heel lang uitstellen eindelijk een afspraak gemaakt bij de bekkentherapeut voor de pijnklachten. Lees ik de (algemene) patiëntenfolder door die ik net toegestuurd krijg, zie ik de ene na de andere uitleg over inwendig rectaal en vaginaal onderzoek. Mag ik erop hopen/vanuit gaan dat dit alleen geldt bij problemen met je bekkenbodem? En dat het niet aan de orde is als je pijnklachten hebt op rughoogte aan de zijkant?
Ja, ik ben flauw. Sue me.
Als mijn bekkenbodem niet goed was, pieste ik wel in mn broek toch?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:50 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb 't nooit gehad - nou ja, ik heb 't geweigerd
.
Maar... Het kán zijn dat ze willen controleren of je bekkenbodem wél goed gaat.
maar dat hoeft ook niet perse inwendig toch? Tenzij je klacht is dat je lekt aan alle kanten?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:50 schreef Cwen het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb 't nooit gehad - nou ja, ik heb 't geweigerd
.
Maar... Het kán zijn dat ze willen controleren of je bekkenbodem wél goed gaat.
Ehm, Spees, ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit zo'n onderzoek gehad. Daarna wel, het is de enige manier om te controleren hoe je bekkenbodemspier werkt. Enne ook een te sterke bekkenbodem kan uiteindelijk bekkenklachten veroorzaken. Voordeel is dan wel dat je er niet van in je broek piest. Ga je in 040 of kom je er gezellig voor naar mijn woonplaats?quote:Op maandag 14 juli 2014 15:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Als mijn bekkenbodem niet goed was, pieste ik wel in mn broek toch?. Ik ga idd net als jij dan wel aangeven dat ik daar niet zo'n behoefte aan heb. Eerlijk gezegd. Rectale ballontraining
Bedankt voor je ervaring! Ik hoop het na mijn zwangerschap niet meer nodig te hebben, maar wie dan leeft wie dan zorgtquote:Op maandag 14 juli 2014 16:08 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ehm, Spees, ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit zo'n onderzoek gehad. Daarna wel, het is de enige manier om te controleren hoe je bekkenbodemspier werkt. Enne ook een te sterke bekkenbodem kan uiteindelijk bekkenklachten veroorzaken. Voordeel is dan wel dat je er niet van in je broek piest. Ga je in 040 of kom je er gezellig voor naar mijn woonplaats?
Moet je dat voort elke dag ja?quote:Op maandag 14 juli 2014 16:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je belt voor overleg met de Gyn over de medicatie en die is vervolgens not amused dat ik vandaag nog geen controle heb gehad, Dus nu zit ik weer op de afdeling... bloed, urine, ctg echo, we krijgen weer de hele rij...
I'm in herequote:Op maandag 14 juli 2014 16:39 schreef Crumpette het volgende:
GM.. succes
Zeg waar is Twinkle ondertussen?
Er is mij een week van tevoren gezegd dat ze vaginaal wilde controleren voor de zekerheid en ze vroeg me of ik daar over na wilde denken. De week erop kon ik antwoorden en zou ze het bij toestemming direct uitvoeren. Vond ik heel netjes!quote:Op maandag 14 juli 2014 16:08 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Ehm, Spees, ik heb tijdens mijn zwangerschap nooit zo'n onderzoek gehad. Daarna wel, het is de enige manier om te controleren hoe je bekkenbodemspier werkt. Enne ook een te sterke bekkenbodem kan uiteindelijk bekkenklachten veroorzaken. Voordeel is dan wel dat je er niet van in je broek piest. Ga je in 040 of kom je er gezellig voor naar mijn woonplaats?
Ik heb geen idee... Bloeddruk was netjes, maaaaar nu moest ik weer op mn zij draaien want de kleine had te weinig uitschieters op de ctg lijn...quote:Op maandag 14 juli 2014 17:15 schreef AwayTL het volgende:
GMeen hoeveel rittenkaart heb je? Maw, hoevaak moet je nog denk je?
De baby is hier in de onderste regionen aan het chillen. Wel eens fijn om weer fatsoenlijk te kunnen bukken en ademen, maar voelt toch wel leeg zo. En voel het minder. ( wil al bijna haar typen, maar dat weet ik pas vrijdag!!)
Cygne, die spanning heb ik nu ook wel voor vrijdag. Het blijf ook een spannend iets natuurlijk. Hoe laat mag je?
Ik mag om 9 uur al. Eigenlijk moest ik morgen om kwart over 3 maar da's dus verzet naar vrijdag. Vind ik ook wel fijn. Er is dan waarschijnlijk net iets meer te zien, denk ik.quote:Op maandag 14 juli 2014 17:15 schreef AwayTL het volgende:
GMeen hoeveel rittenkaart heb je? Maw, hoevaak moet je nog denk je?
De baby is hier in de onderste regionen aan het chillen. Wel eens fijn om weer fatsoenlijk te kunnen bukken en ademen, maar voelt toch wel leeg zo. En voel het minder. ( wil al bijna haar typen, maar dat weet ik pas vrijdag!!)
Cygne, die spanning heb ik nu ook wel voor vrijdag. Het blijf ook een spannend iets natuurlijk. Hoe laat mag je?
Dankje voor je antwoord! Lucht me wel een beetje op. En lachen mag, daar had ik de laatste zin ook voor geschreven. Ik hou niet zo van klagen maar zat er wel mee, als ik iedereen daarna aan het lachen maak is het niet zo erg tochquote:Op maandag 14 juli 2014 17:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
DND sorry maar ik moest even hard lachen om je vraag![]()
om ook even antwoordt te geven, Ze merken wel als je stress hebt maar het is niet zo dat je kind straks bibberend in de wieg ligt bij t horen van jouw stem... Dan hadden er denk ik heel veel bibberende kindjes geweest van wie moeder hormonaal was.
quote:Op maandag 14 juli 2014 16:46 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
I'm in here![]()
Zonder noemenswaardig gerommel en zulks overigens.
De dreumes-die-babybuik-kust-foto's gaan hem echt niet worden denk ik. Dreumes heeft er echt geen zin in.
GM succes!
Willen jullie het eigenlijk weten? Aangezien je niet heel veel onder mij staat en de rest het al wel weet. Of wacht je ook tot de 20 weken echo?quote:Op maandag 14 juli 2014 17:46 schreef Crumpette het volgende:
Cygne spannend idd, echo op vrijdagleuk!
Stardust moet intussen weten wat ze krijgt.. zou ze het vertellen?
jaaa wij willen het zeker wetenquote:Op maandag 14 juli 2014 17:54 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Willen jullie het eigenlijk weten? Aangezien je niet heel veel onder mij staat en de rest het al wel weet. Of wacht je ook tot de 20 weken echo?
Cygne, wij om 11.15!
ja, de lol van tartaartjes is er voorlopig wel af helaasquote:Op maandag 14 juli 2014 18:18 schreef Risu het volgende:
Kut, sta ik tartaartjes te bakken, zegt vent ineens.... Mag jij die wel hebben?
Naja, beetje goed doorbakken dan maar
Oh ik dacht dat ze daar hoofdzakelijk wel voor kwamen? Kijken of er nog iets anders kan, wensen voor de kraamhulp dat soort meuk?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ik denk niet dat dat raar is hoor skittles! Maar ik weet niet of ze wel kijken naar hoe af de kamer is
quote:Op maandag 14 juli 2014 18:18 schreef StarDust_ het volgende:
De kleine lag met zijn benen over elkaar... Conclusie: twijfelgeval. Vrijdag mag ik terug komen voor een herkansing!
Hoezo mag je niks? Ben je niet stiekem te streng?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:37 schreef Risu het volgende:
Ik vind het hele zwangergebeuren nog even helemaal niks aan. Mag niks en mijn cravings veranderen elke dag. Vanmiddag met een pizza gelunched, want ik vond ineens niks anders meer lekker.![]()
En waarvoor ik het doe zie ik pas eind volgende week. De darmen zijn in ieder geval weer een stuk rustiger, maar door de misselijkheid moet ik blijven eten. (En ik lust niks)
Ik kijk heeel erg uit naar het tweede trimester.
Zo klaagpost klaar. Het is het allemaal waard, wacht maar tot die baby in je armen ligt.
Dat stelt me wel gerust, bedankt! Gewoon een kennismaking van beide kanten dus? Is het dan trouwens ook gelijk de kraamhulp die je krijg of mag je daar nog iets over wensen, zoals niet roken en dat de kat gewoon los mag lopen en niet opgesloten hoeft te worden?quote:Op maandag 14 juli 2014 18:30 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij mij kwamen ze ook niet kijken naar het kamertje hoor Skittles! Ze werken een vragenlijst af over jouw situatie, of je man thuis is straks, of je bv wil geven, leggen uit wat kraamzorg inhoudt, wanneer en hoe vaak je moet bellen, dat soort dingen. En nemen een lijstje door van wat je beter in huis kunt hebben. Ik heb in mijn omgeving ook niet gehoord dat ze het kamertje willen checken. Maar los daarvan, als jij je prettiger voelt bij een afspraak met 31 weken lijkt mij dat prima.
Naja ik mag natuurlijk genoeg, maar de dingen waar ik echt trek in heb mag ik dan niet en dat vind ik dan extra zuur. Het is elke dag een beetje aftasten waar ik nou weer trek in heb, dat is soms best lastig, maar komt goed. Ik leef nog en zover ik weet, de beeb ook nog.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoezo mag je niks? Ben je niet stiekem te streng?
En het wordt écht leuker, maar ik weet hoe je je voelt. Geeft niks!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |