abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142316099
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik had een aflevering vorige week gezien. Dat was een stelletje die een douma (of hoe heet dat?) hadden ingehuurd voor de bevalling. Elke keer als de verpleegkundige met ideeen kwam om de bevalling wat sneller te laten verlopen, had die vrouw een weerwoord. Of die partner. Die vond dat zijn vrouw maar elke keer moest gaan douchen tegen de pijn :') Ze wilden absoluut geen ingrepen o.i.d.
Na ruim een dag was ze eindelijk bevallen...
ja die heb ik ook gezien! Dat vond ik echt ronduit belachelijk :{
In life, every ending is a new beginning..
pi_142316108
ik vraag me dan enorm af hoe het slagveld daar beneden is, want ze voelen niks, en de uitdrijving lijkt altijd heel snel, niks puffen, alleen maar persen, hatseflats. Je kunt toch lekker alles hechten met al die verdovingen :{w
pi_142316128
Ik vind het wel heel mooi van die draagmoeder O+
pi_142316139
Met programma's zoals deze krijg ik steeds meer een aversie tegen die pijnbestrijding.
Ja doet er nog een zoetsappig liedje onder, hups. Laat maar stromen die tranen.
pi_142316144
ja das wel mooi idd O+

wat zouden ze haar betalen? :P
pi_142316185
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:23 schreef Crumpette het volgende:
ja das wel mooi idd O+

wat zouden ze haar betalen? :P
hahaha genoeg gok ik zo... It's america! :P
pi_142316187
Ik word altijd heel blij als ze die kinderen dan een normale naam meegeven.
Draagmoeder zijn kan ik me in dit stadium nog even niet voorstellen.
pi_142316221
Ermegerd, getetout
Als ik zo ga zitten doen, mag mijn vent me wel een klap op m'n achterhoofd geven.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:29:44 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_142316263
ik vind one born every minute echt tenenkrommend _O- :D Amerikaans baren ;(
disclaimer
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:31:09 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_142316289
Ik heb op youtube een keer filmpjes van natural births zitten kijken, dat commentaar ook van die Muricans altijd. Die zijn soms zo gehersenspoeld dat ze niet eens gelòven dat kinderen zonder keizersnedes, epiduralen en exploderend vruchtwater geboren kunnen worden :')
disclaimer
pi_142316290
ik zit deze dame nu echt uit te lachen hoor :@ :') is dat heel erg?
pi_142316321
Ik ga het ook ff opzetten. Nu ben ik benieuwd :P
pi_142316323
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Risu het volgende:

[..]

Ik zit het nou ook te kijken en mijn mond valt open bij die vergelijking die ze net maakte. 'Zou je je tanden laten trekken zonder verdoving?' Say whut? Das toch geen vergelijking man.
Ja dat zeg je nu heel mooi maar toch .. Voor mijn geval gaat die vergelijking dus wel mooi op :@

Ik sta heel laagdrempelig tegenover pijnbestrijding (ondanks dat ik mij heel bewust ben van alle risico's, mede door Fok!). En ik ben er ook zo eentje die zegt: dat spul is niet voor niets uitgevonden dus waarom in godsnaam jezelf pijnigen als er mogelijkheden zijn om het te verzachten.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:33:33 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_142316336
Oh net op kantoor een collega tegen me: Hey SQ, ga je bevallen??
Ik: Nou, voorlopig nog even niet hoor :') (hij had nog niet gezien dat ik zwanger was denk ik :D)
Maar zijn vrouw is dus in dezelfde week uitgerekend als ik :D Babyboom op kantoor, honderdmiljoen beschuit met muisjes *O*
disclaimer
pi_142316364
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga het ook ff opzetten. Nu ben ik benieuwd :P
tis nou bijna afgelopen..

Leuk SQ! komen er dan twee kleuren muisjes?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:35:42 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_142316369
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ze weten niet wat het wordt, dus 1 grote surprise show :D
disclaimer
pi_142316370
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Idd :{
pi_142316383
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Idd :{
weetje, je hebt echt niks gemist. ik krijg dat half uur ook nooit meer terug :')
pi_142316395
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja dat zeg je nu heel mooi maar toch .. Voor mijn geval gaat die vergelijking dus wel mooi op :@

Ik sta heel laagdrempelig tegenover pijnbestrijding (ondanks dat ik mij heel bewust ben van alle risico's, mede door Fok!). En ik ben er ook zo eentje die zegt: dat spul is niet voor niets uitgevonden dus waarom in godsnaam jezelf pijnigen als er mogelijkheden zijn om het te verzachten.
Ja, dat snap ik. Ik vind het alleen raar dat die verpleging daar al standaard vanuit gaat. Ik mag aannemen dat jij goed genoeg ingelicht bent en dergelijke en een weloverwogen beslissing hebt kunnen maken zonder druk van buitenaf. Het lijkt alsof ze in amerika die keus een beetje van je ontnemen door meteen te roepen hoe geweldig het allemaal niet is die ruggenprik enzo, alsof er geen nadelen aanzitten. Maar ik ben er niet op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn. Als mensen met pijnbestrijding bevallen zijn ze er niet minder stoer om. Ik weet van mezelf ook niet of ik het wil of niet. Dat is van latere zorg.
pi_142316398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ze weten niet wat het wordt, dus 1 grote surprise show :D
doe je lekker vruchtenhagel :9
pi_142316425
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:37 schreef Risu het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Ik vind het alleen raar dat die verpleging daar al standaard vanuit gaat. Ik mag aannemen dat jij goed genoeg ingelicht bent en dergelijke en een weloverwogen beslissing hebt kunnen maken zonder druk van buitenaf. Het lijkt alsof ze in amerika die keus een beetje van je ontnemen door meteen te roepen hoe geweldig het allemaal niet is die ruggenprik enzo, alsof er geen nadelen aanzitten. Maar ik ben er niet op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn. Als mensen met pijnbestrijding bevallen zijn ze er niet minder stoer om. Ik weet van mezelf ook niet of ik het wil of niet. Dat is van latere zorg.
Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.
pi_142316430
quote:

[..]

ik kan hier ook wel inkomen hoor, en ik sluit het ook niet uit. Echter, het ziet er daar zo "standaard" uit, dat ik sterk het gevoel krijg dat ze daardoor ook minder voorzichtig omspringen met de moeders. En dat staat me echt heel erg tegen :N
pi_142316452
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:37 schreef Risu het volgende:

[..]

Oh quote mezelf even. Ik bedoelde ook dat een tand trekken (bij mij dan) altijd met een klein spuitje ging, die vanzelf uitgewerkt was. De ruggenprik is veel ingrijpender. Bovendien zit je dan al vol adrenaline en weet ik het wat voor dingen, terwijl bij tanden dat veel minder is. Desalniettemin vind ik dat een vrouw ten alle tijden zelf mag beslissen over het gebruik van pijnbestrijding.
pi_142316463
quote:

[..]

Als je niet/nauwelijks meer voelt dat je weeën hebt, bestaat de kans dat ze ook niet meer goed werken en je ze niet genoeg kunt benutten om de baby naar buiten te krijgen en wordt de kans op andere hulpmiddelen ook weer groter. De pijn die je voelt, is functioneel.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet voor pijnbestrijding mag zijn, maar het waarom van jezelf 'pijnigen' (ik zie dat dus anders); daar is wel een antwoord op te geven.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142316469
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.
Oh nou, dan ben ik blij met fok. Beide kanten kun je hier goed zien en dat is fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')