Mijnes was er in 3,5 uur en dat is, naar ik begrijp, toch echt wel érg snel voor een eerste, maar ik heb het nog makkelijk naar het ziekenhuis gered. Na een uur weeën richting ziekenhuis vertrokken, toen ik daar aan kwam ongeveer volledige ontsluiting dus kon meteen persenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ging naar m'n Mensendieckklasje zonder pijn en nu doen m'n heupen en bekken zeer. Hier klopt iets niet.
Het ging daar ineens over weëenstormen en niet meer naar het ziekenhuis kunnen en ik vond/vind dat zo'n beangstigend idee. Kreeg het er benauwd van. Zou dat vaak gebeuren?
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
na iedere bevalling pick up loot! Gief gold plx xD
Dat was ik niet van plan iddquote:Op maandag 14 juli 2014 22:31 schreef StarDust_ het volgende:
[..]
Bij mij was er tot vorige week, ook geen aanwijsbare oorzaak. Wel was er een hematoom/stolsel te zien in de baarmoeder, maar onduidelijk hoe die ontstaan was. Kreeg vorige week dat mijn placenta laag ligt, en dat geeft dus bloedingen. Maar goed, vaak wordt er geen reden gevonden. Een tip: ga niet googlen! Je krijgt de grootste horrorverhalen!
dat dusquote:Op maandag 14 juli 2014 22:45 schreef NotTheSame het volgende:
Heb ik hier niet eens ooit een genaaide kipfilet voorbij zien komen Mignonne?
je kunt ook prima op je keukentafel bevallenquote:Op maandag 14 juli 2014 22:47 schreef Crumpette het volgende:
mignonne, mocht je nog bij ella uitkomen voor je stage, ik sluit een thuisbevalling zeker niet uitmaar ik wil alleen stagaires aan mijn bed die alle knippen al gezet hebben voor hun diploma
![]()
woon wel 1 hoog en zou dan 2 hoog bevallen, dus weet niet of dat mag. morgen eens even vragen aan de vk.
hehe nouu, dat is nogal ver van de badkamer/mijn bed.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
je kunt ook prima op je keukentafel bevallens weer s wat anders
![]()
Ik weet nog niet waar ik in d3 zomer heen ga. Mn laatste jaar ga ik in het westland naar alle waarschijnlijkheid. Die uithoek waar de vrouwen bij voorkeur thuis baren dus wat dat betreft zit ik safe
ik moet er nog 2. En dat is onder den haagquote:Op maandag 14 juli 2014 22:55 schreef Crumpette het volgende:
[..]
hehe nouu, dat is nogal ver van de badkamer/mijn bed.ach voor hetzelfde geld is het dan al bijna kerstmis en hebben we familie over de vloer - dan ga ik zeker naar het ziekenhuis
wel fijn van "het westland" (waar is dat?) hoeveel thuisbevallingen moet je nog?![]()
Ik ging naar het ziekenhuis toen ik 8,5 cm ontsluiting had. Onderweg kreeg ik spoedcursus persweeën wegpuffen.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:41 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijnes was er in 3,5 uur en dat is, naar ik begrijp, toch echt wel érg snel voor een eerste, maar ik heb het nog makkelijk naar het ziekenhuis gered. Na een uur weeën richting ziekenhuis vertrokken, toen ik daar aan kwam ongeveer volledige ontsluiting dus kon meteen persenAls je tijdig belt dan heb je ook bij een weeënstorm nog best de tijd om naar het ziekenhuis te komen.
Lijkt me erg warm de komende dagen. Je hebt ook van die waterdichte molton gevallen bij de action (tip van mijn tante die kraamverzorgster). Is alleen wel per 1 matras. Ik heb er toen de tijd 2 aan elkaar genaaid. Maar geloof dat de kruidvat ook wel van die beschermers had/heeftquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Phaidra, balen is dat. Wil je nog even lekker soezen, lukt het niet meer..
LL, bijnad onderdag! Hoelaat moet je er zijn?
En mijn matrasbeschermer uit de stoute doos, daar is nagenoeg weinig meer van overWat zal ik ervoor in de plaats leggen? Vuilniszak ofzo?
Oh dat komt goed uit, wij hebben allebei een matras. Goede tip, thanks!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:30 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Lijkt me erg warm de komende dagen. Je hebt ook van die waterdichte molton gevallen bij de action (tip van mijn tante die kraamverzorgster). Is alleen wel per 1 matras. Ik heb er toen de tijd 2 aan elkaar genaaid. Maar geloof dat de kruidvat ook wel van die beschermers had/heeft
Is er een Action of Ikea bij je in de buurt? Ik zou persoonlijk daar een waterdichte matrasbeschermer halen. Dat zweet ook stukken minder en ze zijn niet duur.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
En mijn matrasbeschermer uit de stoute doos, daar is nagenoeg weinig meer van overWat zal ik ervoor in de plaats leggen? Vuilniszak ofzo?
Ja, allebei zelfsquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:32 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Is er een Action of Ikea bij je in de buurt? Ik zou persoonlijk daar een waterdichte matrasbeschermer halen. Dat zweet ook stukken minder en ze zijn niet duur.
Sowieso ook handig als je je kleintje straks op bed wil voeden en bij spuugongelukjes.
ohja dat scheelt. kun je niet toe met tenten en kraamverband?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Crumpette, dat heb je echt pas op het laatst nodig hoor! Dan is het al winter
Ik weet niet, heb je een duur matras?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:51 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ohja dat scheelt. kun je niet toe met tenten en kraamverband?lijkt me wat makkelijker
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:54 schreef Stormqueen het volgende:
Cholula, Risu, Cygne, Phaidra en alle andere pril zwangeren: ik hoop zo dat jullie snel mooie echo's mogen hebben en hier vol gas mee kunnen gaan posten!![]()
Nadat ik de hele nacht heb gedroomd over huizen vol exotische spinnen en aangevallen ben door een T-Rex ben ik ook nog wat gammel deze ochtend
Vanavond naar de VK, dan heb ik ze alle vier gehad. Ben benieuwd hoe deze is! (vind het zo maf dat vrijwel al mijn vk's een stuk jonger zijn dan ik ben. Maar ik moet er maar eens aan gaan wennen dat ik niet overal meer de jongste ben)
En morgen naar een borstvoedingscursus!Oh ja, ik heb ook nog gedroomd over borstvoeding geven. Maar mijn baby was erg narrig en had eigenlijk de hele dag geen honger en wilde alleen slapen. En dat vertelde ze me ook in zeer correct Nederlands. Denk ik eindelijk eens aan het voederen van mijn kint in mijn slaap, wil ze het niet
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik weet niet, heb je een duur matras?
Wij hebben een bed van 180x200cm met spittopper en ik heb toen bij de Action een waterdichte molton van 90x200cm gekocht. Onder de split heb ik toen de rand van de molton ingeknipt zodat deze vlak op de topper lag. Aan de achterkant spande ik hem op en met een veiligheiddspeld speldde ik hem vast aan de topper. Zo kon de molton niet wegschuiven en manlief had er geen last van (hij is ook zo'n heetgebakerde in bedquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:34 schreef Crumpette het volgende:
hmm wij hebben een splittopper op het bed, toch maar eens tijdig gaan zoeken naar een waterdichte oplossing zie ik nu!en als het warmer wordt in bed ervan gaat
vast klagen, hij heeft het altijd al zo warm (en ik zo koud).. gelukkig is het dan najaar.
hmm helaas is onze topper 180-210.. dat is voor gewone lakens al lastigquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:02 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Wij hebben een bed van 180x200cm met spittopper en ik heb toen bij de Action een waterdichte molton van 90x200cm gekocht. Onder de split heb ik toen de rand ingeknipt zodat deze vlak op de topper lag. Aan de achterkant spande ik hem op en met een veiligheiddspeld speldde ik hem vast aan de topper. Zo kon de molton niet wegschuiven en manlief had er geen last van (hij is ook zo'n heetgebakerde in bed)
Die aversie komt zo opzetten tussen de 6e en 7e week heb ik ergens gelezen, met mazzel komt ie helemaal niet. Want zo leuk vind ik dat deel niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:45 schreef Cholula het volgende:
Bevallen; het is echt een ver van mijn bed show nog.
Ik lees heel trouw mee, maar het lukt me niet om te reageren. Ik heb namelijk nogal wat moeite met geloven dat ik zwanger ben. Dat gevoel was vanmiddag zo sterk dat ik nog een test heb gedaan ( teststreep knalde er gelukkig binnen twee seconden vanaf).
Ik heb geen noemenswaardige klachten, behalve gevoelige borsten. En ik weet rationeel gezien echt wel dat ik niet alle kwalen hoef te hebben om zwanger te zijn, maar gevoelsmatig wil ik ook een aversie tegen sommige etenswaren hebben![]()
Tot zover mijn ego geneuzel.
Phaidra ik hoop dat je maandag goed nieuws krijgt.
Cygne: het lijkt me moeilijk om zulk goed nieuws voor jou te brengen naar je broer en vrouw die ook zo graag een kindje willen. Fijn dat jullie daarover kunnen praten. En wat een vreemde tante heb je!
Als ik het goed onthouden heb, zij phaidra en cygne nog van februari, en dan zitten cholula en ik al in maart. Maar ik kan me vergissen. Ik weet alleen zeker dat ik zelf 3 maart heb, voorlopig.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:37 schreef Heliotrope het volgende:
Voor de net-zwangerdames hoop ik op mooie echo's straks. Die eerste paar weken zijn ook maar stom onzeker. Zijn jullie eigenlijk van de februari- of al van de maartkindjes?
ik ga het gewoon proberenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:09 schreef NotTheSame het volgende:
Die moltons van action hebben een vrij brede rand (iets van 15cm) geloof ik als ik me dat goed herinner. Misschien past het alsnog met een kleine aanpassing? In de andere hoek eventueel ook inknippen en daarna vastspelden?
Ik zou haast zeggen leen de mijne maar ik weet totaal niet waar hij gebleven is. In één van de 40 verhuisdozen schat ik zo.
Ikea heeft tweepersoons waterdichte moltons. Scheelt werk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:11 schreef Crumpette het volgende:
[..]
ik ga het gewoon proberenaction hebben we hier wel!
Dat is afhankelijk van het onderzoek morgen, als ze meteen het infuus aanzetten dan kan ik om 7 uur bellen of er plek is en als ze met een ballon gaan werken kan het iets later wordenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 09:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
echt? ik zit het ook te kijken en ik zit echt met groeiende verbazing te kijken naar alle domheidquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:14 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het onderzoek morgen, als ze meteen het infuus aanzetten dan kan ik om 7 uur bellen of er plek is en als ze met een ballon gaan werken kan het iets later worden
Ik zit one born every minute te kijken en ik hou het bij geen enkele bevalling droog
Ik zit het nou ook te kijken en mijn mond valt open bij die vergelijking die ze net maakte. 'Zou je je tanden laten trekken zonder verdoving?' Say whut? Das toch geen vergelijking man.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
echt? ik zit het ook te kijken en ik zit echt met groeiende verbazing te kijken naar alle domheid. Ook, die vrouwen zijn bijna allemaal totaal verdoofd dus ik vind het weinig realistisch..
Ik had een aflevering vorige week gezien. Dat was een stelletje die een douma (of hoe heet dat?) hadden ingehuurd voor de bevalling. Elke keer als de verpleegkundige met ideeen kwam om de bevalling wat sneller te laten verlopen, had die vrouw een weerwoord. Of die partner. Die vond dat zijn vrouw maar elke keer moest gaan douchen tegen de pijnquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:14 schreef LaLouchi het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van het onderzoek morgen, als ze meteen het infuus aanzetten dan kan ik om 7 uur bellen of er plek is en als ze met een ballon gaan werken kan het iets later worden
Ik zit one born every minute te kijken en ik hou het bij geen enkele bevalling droog
Ja en daarom vind ik het zo gek, omdat ik weet dat het niet realistisch is, maar als dat kindje er dan uitkomt....quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:16 schreef Crumpette het volgende:
[..]
echt? ik zit het ook te kijken en ik zit echt met groeiende verbazing te kijken naar alle domheid. Ook, die vrouwen zijn bijna allemaal totaal verdoofd dus ik vind het weinig realistisch..
Haha, zullen ze blij mee geweest zijn daarzo, met hun lopende band van bevallingen.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had een aflevering vorige week gezien. Dat was een stelletje die een douma (of hoe heet dat?) hadden ingehuurd voor de bevalling. Elke keer als de verpleegkundige met ideeen kwam om de bevalling wat sneller te laten verlopen, had die vrouw een weerwoord. Of die partner. Die vond dat zijn vrouw maar elke keer moest gaan douchen tegen de pijnZe wilden absoluut geen ingrepen o.i.d.
Na ruim een dag was ze eindelijk bevallen...
ja die heb ik ook gezien! Dat vond ik echt ronduit belachelijkquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had een aflevering vorige week gezien. Dat was een stelletje die een douma (of hoe heet dat?) hadden ingehuurd voor de bevalling. Elke keer als de verpleegkundige met ideeen kwam om de bevalling wat sneller te laten verlopen, had die vrouw een weerwoord. Of die partner. Die vond dat zijn vrouw maar elke keer moest gaan douchen tegen de pijnZe wilden absoluut geen ingrepen o.i.d.
Na ruim een dag was ze eindelijk bevallen...
hahaha genoeg gok ik zo... It's america!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:23 schreef Crumpette het volgende:
ja das wel mooi idd
wat zouden ze haar betalen?![]()
Ja dat zeg je nu heel mooi maar toch .. Voor mijn geval gaat die vergelijking dus wel mooi opquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:19 schreef Risu het volgende:
[..]
Ik zit het nou ook te kijken en mijn mond valt open bij die vergelijking die ze net maakte. 'Zou je je tanden laten trekken zonder verdoving?' Say whut? Das toch geen vergelijking man.
tis nou bijna afgelopen..quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ga het ook ff opzetten. Nu ben ik benieuwd
Ze weten niet wat het wordt, dus 1 grote surprise showquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Crumpette het volgende:
[..]
tis nou bijna afgelopen..
Leuk SQ! komen er dan twee kleuren muisjes?
Iddquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Crumpette het volgende:
[..]
tis nou bijna afgelopen..
Leuk SQ! komen er dan twee kleuren muisjes?
Ja, dat snap ik. Ik vind het alleen raar dat die verpleging daar al standaard vanuit gaat. Ik mag aannemen dat jij goed genoeg ingelicht bent en dergelijke en een weloverwogen beslissing hebt kunnen maken zonder druk van buitenaf. Het lijkt alsof ze in amerika die keus een beetje van je ontnemen door meteen te roepen hoe geweldig het allemaal niet is die ruggenprik enzo, alsof er geen nadelen aanzitten. Maar ik ben er niet op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn. Als mensen met pijnbestrijding bevallen zijn ze er niet minder stoer om. Ik weet van mezelf ook niet of ik het wil of niet. Dat is van latere zorg.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dat zeg je nu heel mooi maar toch .. Voor mijn geval gaat die vergelijking dus wel mooi op![]()
Ik sta heel laagdrempelig tegenover pijnbestrijding (ondanks dat ik mij heel bewust ben van alle risico's, mede door Fok!). En ik ben er ook zo eentje die zegt: dat spul is niet voor niets uitgevonden dus waarom in godsnaam jezelf pijnigen als er mogelijkheden zijn om het te verzachten.
doe je lekker vruchtenhagelquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze weten niet wat het wordt, dus 1 grote surprise show
Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:37 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik vind het alleen raar dat die verpleging daar al standaard vanuit gaat. Ik mag aannemen dat jij goed genoeg ingelicht bent en dergelijke en een weloverwogen beslissing hebt kunnen maken zonder druk van buitenaf. Het lijkt alsof ze in amerika die keus een beetje van je ontnemen door meteen te roepen hoe geweldig het allemaal niet is die ruggenprik enzo, alsof er geen nadelen aanzitten. Maar ik ben er niet op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn. Als mensen met pijnbestrijding bevallen zijn ze er niet minder stoer om. Ik weet van mezelf ook niet of ik het wil of niet. Dat is van latere zorg.
ik kan hier ook wel inkomen hoor, en ik sluit het ook niet uit. Echter, het ziet er daar zo "standaard" uit, dat ik sterk het gevoel krijg dat ze daardoor ook minder voorzichtig omspringen met de moeders. En dat staat me echt heel erg tegenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dat zeg je nu heel mooi maar toch .. Voor mijn geval gaat die vergelijking dus wel mooi op![]()
Ik sta heel laagdrempelig tegenover pijnbestrijding (ondanks dat ik mij heel bewust ben van alle risico's, mede door Fok!). En ik ben er ook zo eentje die zegt: dat spul is niet voor niets uitgevonden dus waarom in godsnaam jezelf pijnigen als er mogelijkheden zijn om het te verzachten.
Oh quote mezelf even. Ik bedoelde ook dat een tand trekken (bij mij dan) altijd met een klein spuitje ging, die vanzelf uitgewerkt was. De ruggenprik is veel ingrijpender. Bovendien zit je dan al vol adrenaline en weet ik het wat voor dingen, terwijl bij tanden dat veel minder is. Desalniettemin vind ik dat een vrouw ten alle tijden zelf mag beslissen over het gebruik van pijnbestrijding.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:37 schreef Risu het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Ik vind het alleen raar dat die verpleging daar al standaard vanuit gaat. Ik mag aannemen dat jij goed genoeg ingelicht bent en dergelijke en een weloverwogen beslissing hebt kunnen maken zonder druk van buitenaf. Het lijkt alsof ze in amerika die keus een beetje van je ontnemen door meteen te roepen hoe geweldig het allemaal niet is die ruggenprik enzo, alsof er geen nadelen aanzitten. Maar ik ben er niet op tegen hoor, laat dat duidelijk zijn. Als mensen met pijnbestrijding bevallen zijn ze er niet minder stoer om. Ik weet van mezelf ook niet of ik het wil of niet. Dat is van latere zorg.
Als je niet/nauwelijks meer voelt dat je weeën hebt, bestaat de kans dat ze ook niet meer goed werken en je ze niet genoeg kunt benutten om de baby naar buiten te krijgen en wordt de kans op andere hulpmiddelen ook weer groter. De pijn die je voelt, is functioneel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Oh nou, dan ben ik blij met fok. Beide kanten kun je hier goed zien en dat is fijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.
was dat die trut met de coupe-soleil, Amanda? die maakte vandaag ook de mooie opmerking. en patienten uitlachen met collega's, ook leuk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Van de week zat ik te kijken, was er een verpleegster die de zwangere voor gek verklaarde dat ze vaginaal wilde bevallen terwijl de gyn haar een keizersnede had aangeboden wegens vermoedelijke achtponder
Die 8 pond zit toch niet allemaal in een grote kop. Das allemaal vetjes enzo en die buigen mee toch toch?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Van de week zat ik te kijken, was er een verpleegster die de zwangere voor gek verklaarde dat ze vaginaal wilde bevallen terwijl de gyn haar een keizersnede had aangeboden wegens vermoedelijke achtponder
Dat is precies wat VK zei. Je hebt pijn gewoon nodig. Nadeel van ruggeprik is dat je weinig pijn voelt en dus dat de weeen minder sterk zijn en dus dat je misschien langer aan het bevallen bent dan nodig is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:40 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Als je niet/nauwelijks meer voelt dat je weeën hebt, bestaat de kans dat ze ook niet meer goed werken en je ze niet genoeg kunt benutten om de baby naar buiten te krijgen en wordt de kans op andere hulpmiddelen ook weer groter. De pijn die je voelt, is functioneel.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet voor pijnbestrijding mag zijn, maar het waarom van jezelf 'pijnigen' (ik zie dat dus anders); daar is wel een antwoord op te geven.
Ja, nu worden ze ineens snel hugequote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Skittles het volgende:
Mila Kunis had ook ergens in een talkshow gezegd dat zij met een verloskundige wilde bevallen en niet met pijnbestrijding of onnodige ingrepen. Wat een rel maakten die Amerikanen op die nieuwssite ervan zeg, er werd schande van gesproken dat ze daar zo lovend over deed.![]()
Net terug van de vk en alles is goed! Heel gemiddeld kindje, bij de 3D echo van vorige week zat ze ook bij alles precies op de gemiddelde lijn.
En big shocker: ze is al een kilo!![]()
De overige 11 kilo zitten ergens in m'n bovenbenen en kont gok ik.
geen idee, het was blond in elk gevalquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
was dat die trut met de coupe-soleil, Amanda? die maakte vandaag ook de mooie opmerking. en patienten uitlachen met collega's, ook leuk.
maar dat zijn ze allemaalquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
geen idee, het was blond in elk geval
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesprokenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.
Wij waren bij een inloopavond in het Ikazia-Rotterdam. Daar werd echt heel lichtzinnig erover gesproken. Ook dat steeds meer vrouwen aan pijnbestrijding deden enzo.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesproken.
In Nederland wordt er vaak wat 'minachtend' gedacht over het gebruik van pijnstilling, alsof je bevalling dan minder meetelt en je niet meer hard hebt hoeven werken ofzo.
Ik denk dat ik bij die oneliners zal kijken alsquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tegenwoordig zijn 8 ponders volgens mij meer regel als uitzondering. Om daar nu gelijk een keizersnede voor te willen....
SQ, sommige onliners zijn ook hulpvol. Zoals: elke wee brengt je dichter bij je kindje. Of een wee die je gehad hebt komt niet meer terug.
Gisteren de kinderwagen uitgepakt. Aangezien we best weinig ruimte hebben, hebben we de bak boven op de kinderkamer gezet en het frame in de gang. Kat ligt heel de tijd onder het frameZou hij het al aan het bewaken zijn?
Ja, dat is zonde. Het wordt wel heel zwart -wit gebracht he.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesproken.
In Nederland wordt er vaak wat 'minachtend' gedacht over het gebruik van pijnstilling, alsof je bevalling dan minder meetelt en je niet meer hard hebt hoeven werken ofzo.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:53 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bij die oneliners zal kijken als![]()
Geen tegeltjeswijsheden aan mijn bed.
Onze kat ligt nu de hele tijd onder het ledikant. Maar dat gebruikt hij meer als verstopplek en als je dan langsloopt springt ie er snel onder vandaan om je te laten schrikken en rent vervolgens weer hard weg.
Het is trouwens wel een neppe kat hoor. Hij probeerde gisteren in het ledikant te springen en haalde het niet eens.Wel een geruststelling voor nu.
Dat is ook mooiquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:54 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, dat is zonde. Het wordt wel heel zwart -wit gebracht he.
Ik vind het zelf wel een mooi idee dat als ik ergens in de jungle had moeten bevallen het ook gelukt was. In de zin dat het me zoveel vertrouwen in mijn lichaam heeft gegeven en ik trots ben op wat mijn lichaam kan. Maar ik begrijp heel goed dat het ook een kwestie van geluk is, dat ik geen complicaties had en dat I. het ook goed doorstond. En verder is het inderdaad zo persoonlijk, hoe je ermee omgaat, hoe je er van tevoren instaat. Dat maakt het ook wel heel fascinerend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |