was dat die trut met de coupe-soleil, Amanda? die maakte vandaag ook de mooie opmerking. en patienten uitlachen met collega's, ook leuk.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Van de week zat ik te kijken, was er een verpleegster die de zwangere voor gek verklaarde dat ze vaginaal wilde bevallen terwijl de gyn haar een keizersnede had aangeboden wegens vermoedelijke achtponder
Die 8 pond zit toch niet allemaal in een grote kop. Das allemaal vetjes enzo en die buigen mee toch toch?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Van de week zat ik te kijken, was er een verpleegster die de zwangere voor gek verklaarde dat ze vaginaal wilde bevallen terwijl de gyn haar een keizersnede had aangeboden wegens vermoedelijke achtponder
Dat is precies wat VK zei. Je hebt pijn gewoon nodig. Nadeel van ruggeprik is dat je weinig pijn voelt en dus dat de weeen minder sterk zijn en dus dat je misschien langer aan het bevallen bent dan nodig is.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:40 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Als je niet/nauwelijks meer voelt dat je weeën hebt, bestaat de kans dat ze ook niet meer goed werken en je ze niet genoeg kunt benutten om de baby naar buiten te krijgen en wordt de kans op andere hulpmiddelen ook weer groter. De pijn die je voelt, is functioneel.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet voor pijnbestrijding mag zijn, maar het waarom van jezelf 'pijnigen' (ik zie dat dus anders); daar is wel een antwoord op te geven.
Ja, nu worden ze ineens snel hugequote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Skittles het volgende:
Mila Kunis had ook ergens in een talkshow gezegd dat zij met een verloskundige wilde bevallen en niet met pijnbestrijding of onnodige ingrepen. Wat een rel maakten die Amerikanen op die nieuwssite ervan zeg, er werd schande van gesproken dat ze daar zo lovend over deed.![]()
Net terug van de vk en alles is goed! Heel gemiddeld kindje, bij de 3D echo van vorige week zat ze ook bij alles precies op de gemiddelde lijn.
En big shocker: ze is al een kilo!![]()
De overige 11 kilo zitten ergens in m'n bovenbenen en kont gok ik.
geen idee, het was blond in elk gevalquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Crumpette het volgende:
[..]
was dat die trut met de coupe-soleil, Amanda? die maakte vandaag ook de mooie opmerking. en patienten uitlachen met collega's, ook leuk.
maar dat zijn ze allemaalquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
geen idee, het was blond in elk geval
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesprokenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.
Wij waren bij een inloopavond in het Ikazia-Rotterdam. Daar werd echt heel lichtzinnig erover gesproken. Ook dat steeds meer vrouwen aan pijnbestrijding deden enzo.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesproken.
In Nederland wordt er vaak wat 'minachtend' gedacht over het gebruik van pijnstilling, alsof je bevalling dan minder meetelt en je niet meer hard hebt hoeven werken ofzo.
Ik denk dat ik bij die oneliners zal kijken alsquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tegenwoordig zijn 8 ponders volgens mij meer regel als uitzondering. Om daar nu gelijk een keizersnede voor te willen....
SQ, sommige onliners zijn ook hulpvol. Zoals: elke wee brengt je dichter bij je kindje. Of een wee die je gehad hebt komt niet meer terug.
Gisteren de kinderwagen uitgepakt. Aangezien we best weinig ruimte hebben, hebben we de bak boven op de kinderkamer gezet en het frame in de gang. Kat ligt heel de tijd onder het frameZou hij het al aan het bewaken zijn?
Ja, dat is zonde. Het wordt wel heel zwart -wit gebracht he.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesproken.
In Nederland wordt er vaak wat 'minachtend' gedacht over het gebruik van pijnstilling, alsof je bevalling dan minder meetelt en je niet meer hard hebt hoeven werken ofzo.
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:53 schreef Skittles het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bij die oneliners zal kijken als![]()
Geen tegeltjeswijsheden aan mijn bed.
Onze kat ligt nu de hele tijd onder het ledikant. Maar dat gebruikt hij meer als verstopplek en als je dan langsloopt springt ie er snel onder vandaan om je te laten schrikken en rent vervolgens weer hard weg.
Het is trouwens wel een neppe kat hoor. Hij probeerde gisteren in het ledikant te springen en haalde het niet eens.Wel een geruststelling voor nu.
Dat is ook mooiquote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:54 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, dat is zonde. Het wordt wel heel zwart -wit gebracht he.
Ik vind het zelf wel een mooi idee dat als ik ergens in de jungle had moeten bevallen het ook gelukt was. In de zin dat het me zoveel vertrouwen in mijn lichaam heeft gegeven en ik trots ben op wat mijn lichaam kan. Maar ik begrijp heel goed dat het ook een kwestie van geluk is, dat ik geen complicaties had en dat I. het ook goed doorstond. En verder is het inderdaad zo persoonlijk, hoe je ermee omgaat, hoe je er van tevoren instaat. Dat maakt het ook wel heel fascinerend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |