abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:41:20 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_142316473
Van de week zat ik te kijken, was er een verpleegster die de zwangere voor gek verklaarde dat ze vaginaal wilde bevallen terwijl de gyn haar een keizersnede had aangeboden wegens vermoedelijke achtponder :')
disclaimer
pi_142316490
Mila Kunis had ook ergens in een talkshow gezegd dat zij met een verloskundige wilde bevallen en niet met pijnbestrijding of onnodige ingrepen. Wat een rel maakten die Amerikanen op die nieuwssite ervan zeg, er werd schande van gesproken dat ze daar zo lovend over deed. :')

Net terug van de vk en alles is goed! Heel gemiddeld kindje, bij de 3D echo van vorige week zat ze ook bij alles precies op de gemiddelde lijn.
En big shocker: ze is al een kilo! :o
De overige 11 kilo zitten ergens in m'n bovenbenen en kont gok ik.
pi_142316497
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Van de week zat ik te kijken, was er een verpleegster die de zwangere voor gek verklaarde dat ze vaginaal wilde bevallen terwijl de gyn haar een keizersnede had aangeboden wegens vermoedelijke achtponder :')
was dat die trut met de coupe-soleil, Amanda? die maakte vandaag ook de mooie opmerking. en patienten uitlachen met collega's, ook leuk. :r
pi_142316505
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:41 schreef Stormqueen het volgende:
Die 8 pond zit toch niet allemaal in een grote kop. Das allemaal vetjes enzo en die buigen mee toch toch?
Voor mij iig geen reden om te gaan voor keizersnede, maar ik verwacht sowieso geen groot kind. Was zelf vrij klein en manlief ook.
pi_142316513
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:40 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Als je niet/nauwelijks meer voelt dat je weeën hebt, bestaat de kans dat ze ook niet meer goed werken en je ze niet genoeg kunt benutten om de baby naar buiten te krijgen en wordt de kans op andere hulpmiddelen ook weer groter. De pijn die je voelt, is functioneel.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je niet voor pijnbestrijding mag zijn, maar het waarom van jezelf 'pijnigen' (ik zie dat dus anders); daar is wel een antwoord op te geven.
Dat is precies wat VK zei. Je hebt pijn gewoon nodig. Nadeel van ruggeprik is dat je weinig pijn voelt en dus dat de weeen minder sterk zijn en dus dat je misschien langer aan het bevallen bent dan nodig is.

Het is gewoon heel erg persoonlijk ook.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:43:52 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_142316525
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Skittles het volgende:
Mila Kunis had ook ergens in een talkshow gezegd dat zij met een verloskundige wilde bevallen en niet met pijnbestrijding of onnodige ingrepen. Wat een rel maakten die Amerikanen op die nieuwssite ervan zeg, er werd schande van gesproken dat ze daar zo lovend over deed. :')

Net terug van de vk en alles is goed! Heel gemiddeld kindje, bij de 3D echo van vorige week zat ze ook bij alles precies op de gemiddelde lijn.
En big shocker: ze is al een kilo! :o
De overige 11 kilo zitten ergens in m'n bovenbenen en kont gok ik.
Ja, nu worden ze ineens snel huge :D verrekten bloemkool!
disclaimer
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:44:16 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_142316536
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:42 schreef Crumpette het volgende:

[..]

was dat die trut met de coupe-soleil, Amanda? die maakte vandaag ook de mooie opmerking. en patienten uitlachen met collega's, ook leuk. :r
geen idee, het was blond in elk geval :')
disclaimer
pi_142316564
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

geen idee, het was blond in elk geval :')
maar dat zijn ze allemaal :') _O-
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:46:16 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_142316581
Ik denk wel dat het lastig is als je een echte pijnfobie hebt. Ik heb dat gelukkig niet zo. Maar ik weet nog niet hoe ik het ga handelen straks. Wel wil ik proberen goed te onthouden waaròm het pijn doet: die baarmoeder is hard aan het werk om je kindje naar buiten te krijgen. Niet om mij te pesten ofzo. Hopelijk gaat dat helpen!
disclaimer
pi_142316619
ja je weet het toch niet he.. ik hoop gewoon dat ik een heel eind kom met ademhaling. Dat zou toch moeten kunnen, het is potdomme mijn werk :')
pi_142316635
Tegenwoordig zijn 8 ponders volgens mij meer regel als uitzondering. Om daar nu gelijk een keizersnede voor te willen....

SQ, sommige onliners zijn ook hulpvol. Zoals: elke wee brengt je dichter bij je kindje. Of een wee die je gehad hebt komt niet meer terug.

Gisteren de kinderwagen uitgepakt. Aangezien we best weinig ruimte hebben, hebben we de bak boven op de kinderkamer gezet en het frame in de gang. Kat ligt heel de tijd onder het frame :') Zou hij het al aan het bewaken zijn? O+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:50:27 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142316659
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh, maar dat is niet alleen in Amerika hoor dat ze zo lovend doen over pijnbestrijding. Dat doen ze in NL ook gewoon.
Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesproken :Y.

In Nederland wordt er vaak wat 'minachtend' gedacht over het gebruik van pijnstilling, alsof je bevalling dan minder meetelt en je niet meer hard hebt hoeven werken ofzo.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:50:28 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_142316660
hij is gewoon zo veel mogelijk van zijn geur op het nieuwe item aan het overbrengen zodat het duidelijk is dat het ZIJN kinderwagen is :Y
Katten, je moet ze niet willen romantiseren O+ _O-
disclaimer
pi_142316688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dat herken ik dan weer helemaal niet eigenlijk? In 'mijn' ziekenhuis werd er heel neutraal over gesproken :Y.

In Nederland wordt er vaak wat 'minachtend' gedacht over het gebruik van pijnstilling, alsof je bevalling dan minder meetelt en je niet meer hard hebt hoeven werken ofzo.
Wij waren bij een inloopavond in het Ikazia-Rotterdam. Daar werd echt heel lichtzinnig erover gesproken. Ook dat steeds meer vrouwen aan pijnbestrijding deden enzo.
pi_142316703
iets anders: onze schoonmaakster heeft blijkbaar een ongeluk gehad.. :{ weet niet wat er precies aan de hand is want haar engels is niet zo best, maar ze lag in het ziekenhuis.
pi_142316727
Maar misschien omdat allochtone dames meer naar pijnbestrijding nijgen aangezien er nogal wat in die buurt wonen :)
pi_142316736
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tegenwoordig zijn 8 ponders volgens mij meer regel als uitzondering. Om daar nu gelijk een keizersnede voor te willen....

SQ, sommige onliners zijn ook hulpvol. Zoals: elke wee brengt je dichter bij je kindje. Of een wee die je gehad hebt komt niet meer terug.

Gisteren de kinderwagen uitgepakt. Aangezien we best weinig ruimte hebben, hebben we de bak boven op de kinderkamer gezet en het frame in de gang. Kat ligt heel de tijd onder het frame :') Zou hij het al aan het bewaken zijn? O+
Ik denk dat ik bij die oneliners zal kijken als :')
Geen tegeltjeswijsheden aan mijn bed.

Onze kat ligt nu de hele tijd onder het ledikant. Maar dat gebruikt hij meer als verstopplek en als je dan langsloopt springt ie er snel onder vandaan om je te laten schrikken en rent vervolgens weer hard weg.

Het is trouwens wel een neppe kat hoor. Hij probeerde gisteren in het ledikant te springen en haalde het niet eens. :') Wel een geruststelling voor nu.
pi_142316752
Da's schrikken Crump :{ . Balen dat je ook niet weet hoe ze er aan toe is.
pi_142316756
Qua pijnbestrijding, je weet nooit hoe je lichaam / jij met de pijn omgaat en hoe je bevalling verloopt. Heb vooraf info gelezen en tijdens de bevalling een beslissing gemaakt.

sunshine
Lief O+

-O- kwam er vanmorgen achter dat man het autostoeltje niet in mijn auto had gezet (zat dus nog in zijn auto) dus moest ik op de fiets (en ik had nog maar 20min om dochter weg te brengen en om op mn werk te komen) erg fijn.
Gelukkig ging het fietsen goed, weinig last van mn buik.
Wel een emo momentje :'( dochter gaf me een kus op mn buik; mama buik auw?
pi_142316760
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ja, dat is zonde. Het wordt wel heel zwart -wit gebracht he.

Ik vind het zelf wel een mooi idee dat als ik ergens in de jungle had moeten bevallen het ook gelukt was. In de zin dat het me zoveel vertrouwen in mijn lichaam heeft gegeven en ik trots ben op wat mijn lichaam kan. Maar ik begrijp heel goed dat het ook een kwestie van geluk is, dat ik geen complicaties had en dat I. het ook goed doorstond. En verder is het inderdaad zo persoonlijk, hoe je ermee omgaat, hoe je er van tevoren instaat. Dat maakt het ook wel heel fascinerend.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:55:47 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_142316794
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:53 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik denk dat ik bij die oneliners zal kijken als :')
Geen tegeltjeswijsheden aan mijn bed.

Onze kat ligt nu de hele tijd onder het ledikant. Maar dat gebruikt hij meer als verstopplek en als je dan langsloopt springt ie er snel onder vandaan om je te laten schrikken en rent vervolgens weer hard weg.

Het is trouwens wel een neppe kat hoor. Hij probeerde gisteren in het ledikant te springen en haalde het niet eens. :') Wel een geruststelling voor nu.
O+ heb je ook een brit? :')
disclaimer
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:56:30 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_142316808
d'aawwww Zoë O+
Crump, hopelijk heeft ze niks ernstigs, wel even schrikken!
disclaimer
  dinsdag 15 juli 2014 @ 10:59:45 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_142316875
ooh, ik wil het O+

disclaimer
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:01:04 #299
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142316906
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 juli 2014 10:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat is zonde. Het wordt wel heel zwart -wit gebracht he.

Ik vind het zelf wel een mooi idee dat als ik ergens in de jungle had moeten bevallen het ook gelukt was. In de zin dat het me zoveel vertrouwen in mijn lichaam heeft gegeven en ik trots ben op wat mijn lichaam kan. Maar ik begrijp heel goed dat het ook een kwestie van geluk is, dat ik geen complicaties had en dat I. het ook goed doorstond. En verder is het inderdaad zo persoonlijk, hoe je ermee omgaat, hoe je er van tevoren instaat. Dat maakt het ook wel heel fascinerend.
Dat is ook mooi :Y. Ik weet ook zeker dat ik de bevalling echt wel had doorstaan zonder pijnstilling. De Remifentanil heeft er bij mij voor gezorgd dat ik net wat meer kon ontspannen, en dat is voor mij ook heel wat waard geweest. Ik vond m'n bevalling in ieder geval niet minder stoer door de pijnstilling ;). Het is allemaal niet zo zwart/wit idd.

SQ, die lamp hebben wij in het wit op de babykamer O+
  dinsdag 15 juli 2014 @ 11:02:20 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_142316932
En bevalt ie?
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')