abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142300572
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

[..]

t was in Gouda, dus op zich snap ik t wel een beetje. en t ergste was: eerst hadden ze per ongeluk de kaart uitgedeeld ipv het menu, en daar had ik heerlijke gamba's met frietjes op zien staan ;(

naast ons verschenen mooie gerechtjes met halve kreeften (vers uit t aquarium) en borden vol sliptongetjes en gamba's, en dunne frietjes erbij.

ik vermoed dat het goedkope 3-gangenmenu voor groepen de boosdoener was. ;)
Ik moest heel hard lachen :@ sorry.
pi_142300599
quote:

[..]

[..]

t was in Gouda, dus op zich snap ik t wel een beetje. en t ergste was: eerst hadden ze per ongeluk de kaart uitgedeeld ipv het menu, en daar had ik heerlijke gamba's met frietjes op zien staan ;(

naast ons verschenen mooie gerechtjes met halve kreeften (vers uit t aquarium) en borden vol sliptongetjes en gamba's, en dunne frietjes erbij.

ik vermoed dat het goedkope 3-gangenmenu voor groepen de boosdoener was. ;)
Bij gewoon Gouds gegeten? of koeien en kaas?
S. 2014
J. 2016
  maandag 14 juli 2014 @ 21:35:55 #153
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142300608
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:35 schreef Risu het volgende:

[..]

:P
Kwak
pi_142300621
Wat leuk trouwens dat je het hartje hoorde met je stethoscoop Skittles! Dat verdwijnt bijna tussen alle kaasverhalen.

Oh en lijkt me moeilijke situatie Cygne. Wel fijn dat ze zo reageerde.
pi_142300654
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:35 schreef Risu het volgende:

[..]

:{w. Gouda meer dan kaas hoor :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 14 juli 2014 @ 21:37:03 #156
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142300657
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:36 schreef Heliotrope het volgende:
Wat leuk trouwens dat je het hartje hoorde met je stethoscoop Skittles! Dat verdwijnt bijna tussen alle kaasverhalen.

Oh en lijkt me moeilijke situatie Cygne. Wel fijn dat ze zo reageerde.
Sorry :P

Doe je iets medisch Skittles? Echt gaaf lijkt me dat, als je t zo goed kan horen zonder doppler O+
Kwak
pi_142300663
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kaas O+ oude kaas en boeren belegen kaas en walnootkaas en sambalkaas.. O+ O+

# Goudse kaaskop

en jonge kaas is geen kaas, das stopverf. :P

maar wel stom dat ze t overal overheen gooien...
:6
pi_142300675
Ohh kwak dan snap ik wel dat je honger had erna. Viel je niet echt mrt je neus in de boter.

Ik ben ook een heel slechte eter. Wat de boer niet kent vreet ie niet. Gelukkig is mijn man ook een vuilnisbak :Y) . Dus hij eet geregeld samen met dreumes iets wat ik absoluut niet lust.

cygne fijn dat ze zo reageerden! Lijkt me voor beide partijen een klote situatie.

Nu wil ik ook tosti :(

Morgen :Y)

Nu gaat Toos Weeenloos lekker slapen. Oost, West, het eigen bedje slaapt toch het best :Y)

Misschien nog een tip voor in de vluchttas.. oordoppen! :Y) .. just saying
pi_142300700
Mijn vent heeft net een zak bolognese chips opengetrokken. Kwartier gelede de zak al weggedaan, die geur zeg :r het blijft hangen.
pi_142300734
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Doe je iets medisch Skittles? Echt gaaf lijkt me dat, als je t zo goed kan horen zonder doppler O+
geeft niet, leuke afwisseling :D wel balen van dat menu trouwens.
En komt heus goed met je kindje als je die gewoon de meeste dingen wel aanbiedt.
pi_142300762
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef Skittles het volgende:

[..]

:6
:*
S. 2014
J. 2016
  maandag 14 juli 2014 @ 21:40:05 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_142300795
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ohh kwak dan snap ik wel dat je honger had erna. Viel je niet echt mrt je neus in de boter.

Ik ben ook een heel slechte eter. Wat de boer niet kent vreet ie niet. Gelukkig is mijn man ook een vuilnisbak :Y) . Dus hij eet geregeld samen met dreumes iets wat ik absoluut niet lust.

cygne fijn dat ze zo reageerden! Lijkt me voor beide partijen een klote situatie.

Nu wil ik ook tosti :(

Morgen :Y)

Nu gaat Toos Weeenloos lekker slapen. Oost, West, het eigen bedje slaapt toch het best :Y)

Misschien nog een tip voor in de vluchttas.. oordoppen! :Y) .. just saying
waar ik ga, gaan ook mijn oordoppen :D O+
Ik hoop toch dat er nog wat gaat gebeuren!
disclaimer
  maandag 14 juli 2014 @ 21:41:01 #163
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142300844
Ik kook voor vriendje ook al vanalles wat ik zelf niet lust. Ik schijn ook dingen die ik zelf heel vies vind echt lekker te kunnen klaarmaken :P gelukkig maar.

Ik hoop dat t mooi op gang komt vannacht in je eigen bed Twinkle! Slaap/rust kan de oxytocine lekker de kans geven, daarom beginnen bevallingen ook vaak 's nachts (zei mijn interessante boek met de jeuktitel die ik even vergeten ben)
Kwak
pi_142300863
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik ben een alom gevreesde "jonge ding dat net komt kijken" oftewel een co-assistente :+

Welterusten Toos Weeënloos :*
pi_142300898
Oh en cygne, lastig is dat... voelt ook dubbel, Ik had hetzelfde met mijn zus, die wil ook heel graag kinderen en dat gaat niet gebeuren... :'(
Dus was lastig omdat je zelf heel blij bent, maar je hun verdriet ook kan voorstellen...
S. 2014
J. 2016
pi_142301074
quote:
Wel goed dat je t hebt uitgesproken denk ik, Cygne, anders kan t zo in de lucht blijven hangen...
Ja daarom. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vindt maar dat ik daar niks aan kan doen. En dat ze het ons net zo goed gunt.

Een tante zei de vorige zwangerschap dat ze het mijn schoonzusje meer gunde en dat broer vast teleurgesteld in mij zou zijn omdat ik zwanger was. Dat heeft mij best gekwetst. En broer ook.

Oh Risu, bah. Mijn man eet zijn eten nu in de studeerkamer. Kan echt niet tegen de geur nu.
pi_142301136
Dat zijn ook flink harde woorden Cygne :{
pi_142301199
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:45 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ja daarom. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vindt maar dat ik daar niks aan kan doen. En dat ze het ons net zo goed gunt.

Een tante zei de vorige zwangerschap dat ze het mijn schoonzusje meer gunde en dat broer vast teleurgesteld in mij zou zijn omdat ik zwanger was. Dat heeft mij best gekwetst. En broer ook.
Wat een rare tante, of een rare woordkeuze. Hoe kan je nou teleurgesteld in iemand zijn als die zwanger raakt omdat ze dat wilt. Dan eerder teleurgesteld omdat het je broer nog niet gelukt is. Dat zou ik ook niet zo leuk gevonden hebben (dit verhaal komt me bekend voor... Al in whots gezegd mss?)
pi_142301207
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:45 schreef Cygne het volgende:

[..]

Oh Risu, bah. Mijn man eet zijn eten nu in de studeerkamer. Kan echt niet tegen de geur nu.
Die tante :o wat bestaan er toch een überhorken op deze planeet zeg!
pi_142301364
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:46 schreef Skittles het volgende:
Dat zijn ook flink harde woorden Cygne :{
Zo heeft ze nog meer pareltjes hoor.

Dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Of vers van gisteren. Dat ik een slechte dochter ben omdat ik niet op mn moeders verjaardag ben geweest. En een slecht petekind omdat ik niet vaak op bezoek kom. Oh en mij tegen mijn moeder op proberen te stoken. Enzovoort.
  maandag 14 juli 2014 @ 21:53:51 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_142301472
gezellige tante. Ik zou het contact lekker afkappen.
disclaimer
pi_142301484
Ik ging naar m'n Mensendieckklasje zonder pijn en nu doen m'n heupen en bekken zeer. Hier klopt iets niet :') .

Het ging daar ineens over weëenstormen en niet meer naar het ziekenhuis kunnen en ik vond/vind dat zo'n beangstigend idee. Kreeg het er benauwd van :@ . Zou dat vaak gebeuren?
pi_142301558
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:51 schreef Cygne het volgende:

[..]

Dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Of vers van gisteren. Dat ik een slechte dochter ben omdat ik niet op mn moeders verjaardag ben geweest. En een slecht petekind omdat ik niet vaak op bezoek kom. Oh en mij tegen mijn moeder op proberen te stoken. Enzovoort.
Bahbah, zou dat maar gewoon negeren voortaan.
Bemoeial :{w
Ik ga volgend jaar ook niet naar mijn moeders verjaardag (ud is week voor verjaardag, ze woont 1,5 uur rijden verderop)
pi_142301659
Bij een eerste kindje en bij een natuurlijk op gang gekomen bevalling gebeurt dat volgens mij niet vaak, Razz.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_142301698
Loj :*. Dat is schrikken!
Skittles hartje gehoord *O*
Kwak, je kaashorrorstory _O- Arme jij!
Cygne, fijn dat je het hebt uitgesproken.

Eerste weken zijn niet zo heel gezellig idd. Moe, misselijk, moeten eten maar nergens zin in. Check! Hoewel misselijkheid nog wel te doen is, maar wel een weerzin tegen veel eten. Hier ook nog bloedverlies. Na de eerste keer 2 weken geleden bijna dagelijks wat oud donker bloed bij het afvegen. Ik heb alle kenmerken van zwanger zijn, maar ik zal toch blij zijn als ik volgende week een goede echo heb. Ik hoop dat andere prille zwangeren de tijd ook goed (en snel!) doorkomen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142301868
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:51 schreef Cygne het volgende:

[..]

ik hoop dat je haar dan gewoon zegt dat het je geen lor interesseert wat zij er van vindt? -O- accepteert iedereen dat dan gewoon maar?
pi_142302070
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 21:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ging naar m'n Mensendieckklasje zonder pijn en nu doen m'n heupen en bekken zeer. Hier klopt iets niet :') .

Het ging daar ineens over weëenstormen en niet meer naar het ziekenhuis kunnen en ik vond/vind dat zo'n beangstigend idee. Kreeg het er benauwd van :@ . Zou dat vaak gebeuren?
Ik had het, Razztwizzle. Ik wilde heel graag in het ziekenhuis bevallen, omdat ons huis niet geschikt is voor een bevalling. Van het idee van een weeënstorm en een thuisbevalling kreeg ik even geen lucht. Maar toen het eenmaal was begonnen en ook toen bleek dat we het ziekenhuis niet meer zouden redden vond ik er niets engs meer aan. Ik had volledig vertrouwen in mijzelf en de vk. Ik ben geen moment in paniek geweest.
pi_142302125
Wow Cygne, heb je er wel wat van gezegd?
pi_142302508
Ja heb ik, maar vind ik wel moeilijk. Iedereen heeft t lang gepikt. Maar dat houdt nu wel op. Ik ben er iig klaar mee.

Broer belde net zelf ook even op. Kon horen dat hij het wel moeilijk vond. Geen jaloezie maar ook heel graag willen. We lijken heel erg op elkaar dus we hebben vaak aan n half woord genoeg.
pi_142302654
Razz, ik hoop er iedere keer weer op, maar 'helaas' ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als jij echt naar het zh wil, dan gaat je verloskundige heus zorgen dat je bijtijds daar bent. Zeker bij een eerste kukelt je baby er niet zomaar uit en kun je doorgaans heus nog weg. That having said, ja het komt voor, ook bij een eerste. Het komt echt maar heel weinig voor, en weet dat we dan ook alle spullen bij ons hebben die we in het ziekenhuis ook hebben, denk aan medicatie, verlosspullen, reanimatiespullen en meer van dat. Voor je verloskundige maakt het niet uit waar jij bevalt, de handelingen blijven hetzelfde. Ik kan me wel voorstellen dat zulke verhalen echt niet fijn zijn als je zo graag in het ziekenhuis wil. Niets mis mee om je er ook een beetje voor af te sluiten als jij dat soort dingen niet wil horen. :*
:)
  maandag 14 juli 2014 @ 22:16:48 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_142302689
Phaidra, wat naar dat bloedverlies :{ hoe ver ben jij nu?
disclaimer
pi_142302743
Skittles wat tof dat je t kon horen!! ♡ heel leuk! Cadeautjes zijn het zulke dingen <3

En kwak sorry maar ik moest echt heel hard lachen om je verhaal :D hoe bedenken ze het zeg...
pi_142302892
Phaidra, wat stom dat bloedverlies. Ik duim voor een goede echo! :*
  maandag 14 juli 2014 @ 22:20:12 #184
149959 SQ
snelle trees
pi_142302899
Moet je die thuisbevallingen doen voor je opleiding, mignonne?

Tijdens de voorlichtingsavond vroegen ze wie er eventueel een thuisbevalling overwogen, staken echt maar drie vrouwen hun hand op :D en ze keek er wel heel tevreden bij :')
disclaimer
pi_142303065
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
Phaidra, wat naar dat bloedverlies :{ hoe ver ben jij nu?
8 weken vandaag! De eerste keer schrok ik behoorlijk. Het voelde echt als een scheut (en dat was het ook). Maar het zette niet door en daarna is het nooit meer zo veel geweest. Het scheelt dat het mijn tweede is, ik voel me precies hetzelfde als bij de eerste (exact dezelfde klachten), geen krampen, wel een groeiende buik en bandenpijn... Dus ik denk dat het wel goed zit.

Ik heb het wel gemeld toen ik me aanmeldde vorige week bij de vk, maar kreeg geen vroege echo aangeboden. En weet eigenlijk ook niet of ik het had gewild. Als het mis is, doe je daar toch niks aan. Volgende week maandag mag ik al om 8.45!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 juli 2014 @ 22:23:35 #186
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_142303127
Phaidra, bloed is stom! Dat wil je gewoon niet als je zwanger bent! Hopelijk stopt het bloeden snel.
pi_142303251
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:20 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je die thuisbevallingen doen voor je opleiding, mignonne?

Tijdens de voorlichtingsavond vroegen ze wie er eventueel een thuisbevalling overwogen, staken echt maar drie vrouwen hun hand op :D en ze keek er wel heel tevreden bij :')
jup. We moeten 60 bevallingen zelfstandig begeleiden waarvan 8 volledig thuis, en 30 totaal bij een gewone praktijk.

(Er zijn meer eisen hoor, we moeten 50 intake gesprekken hebben gedaan, 300 controles in de gewone praktijk, 150 in het ziekenhuis, 120 kraambedcontroles, 40 baby's nagekeken na de geboorte, 5 knippen gezeten 5 knippen gehecht, 5 gewone rupturen gehecht enz. Er worden best wat eisen gesteld.)

Maar goed, maar 8 dus, en zelfs die zijn lastig om aan te komen.
  maandag 14 juli 2014 @ 22:27:11 #188
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142303336
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:17 schreef mignonne het volgende:
Skittles wat tof dat je t kon horen!! ♡ heel leuk! Cadeautjes zijn het zulke dingen <3

En kwak sorry maar ik moest echt heel hard lachen om je verhaal :D hoe bedenken ze het zeg...
Ik inmiddels ook :P

Phaidra: al bijna! heerlijk!

En Mignonne, ik moet zeggen dat thuisbevallen als ik geen medische indicatie had en niet 2 hoog zonder lift woonde en te zwaar was om dan thuis te bevallen echt wel een optie zou zijn geworden door wat ik gehoord en gelezen heb. Terwijl ik vroeger echt heel erg anti was. Maar goed, heb nu geen optie, dus tenzij mijn kint er spontaan uit begint te kukelen voor ik t huis uit kan komen zal t niet thuis gebeuren...
Kwak
pi_142303357
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:23 schreef StarDust_ het volgende:
Phaidra, bloed is stom! Dat wil je gewoon niet als je zwanger bent! Hopelijk stopt het bloeden snel.
Tnx! Ik ben ook wel heel benieuwd of er een aanwijsbare oorzaak is (als alles goed is dus).

Jammer trouwens dat je nog geen zekerheid hebt over het geslacht! Maar uit ervaring kan ik zeggen dat een jongetje echt heel tof is! Met z'n fascinatie voor auto's, treinen, hoogwerkers, aanhangwagens en hijskranen O+! En zelf kom ik uit een meidengezin, dus voor mij was het ook even wennen, zo'n piem0l ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 14 juli 2014 @ 22:27:51 #190
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142303377
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:

[..]

jup. We moeten 60 bevallingen zelfstandig begeleiden waarvan 8 volledig thuis, en 30 totaal bij een gewone praktijk.

(Er zijn meer eisen hoor, we moeten 50 intake gesprekken hebben gedaan, 300 controles in de gewone praktijk, 150 in het ziekenhuis, 120 kraambedcontroles, 40 baby's nagekeken na de geboorte, 5 knippen gezeten 5 knippen gehecht, 5 gewone rupturen gehecht enz. Er worden best wat eisen gesteld.)

mevrouw, ik moet nog 1 knip voor mijn diploma, dus ik ga u even inknippen. voor een goed doel he? :+ oh uh scheurt liever zelf in? prima, ik moet ook nog hechten!
Kwak
pi_142303486
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mevrouw, ik moet nog 1 knip voor mijn diploma, dus ik ga u even inknippen. voor een goed doel he? :+
mn klasgenootje had zo iemand als begeleider! Nou je moet er nog een, zullen we deze mw een knip geven?
Ze heeft geweigerd gelukkig.

Als je niet aan je knippen komt dan moet je langer door en loop je dus uit qua studie. Er wordt dus behalve weinig thuisbevallen ook maar weinig geknipt ;)
pi_142303498
quote:

[..]

Damn :o

Die begeleider :')
  maandag 14 juli 2014 @ 22:30:40 #193
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_142303555
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

mn klasgenootje had zo iemand als begeleider! Nou je moet er nog een, zullen we deze mw een knip geven?
Ze heeft geweigerd gelukkig.

Als je niet aan je knippen komt dan moet je langer door en loop je dus uit qua studie. Er wordt dus behalve weinig thuisbevallen ook maar weinig geknipt ;)
:o ik zou dr midden in mijn bevalling nog een schop verkopen als ik t zou horen denk ik... :7
Kwak
  maandag 14 juli 2014 @ 22:31:21 #194
415771 StarDust_
pi_142303596
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:27 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Tnx! Ik ben ook wel heel benieuwd of er een aanwijsbare oorzaak is (als alles goed is dus).

Jammer trouwens dat je nog geen zekerheid hebt over het geslacht! Maar uit ervaring kan ik zeggen dat een jongetje echt heel tof is! Met z'n fascinatie voor auto's, treinen, hoogwerkers, aanhangwagens en hijskranen O+! En zelf kom ik uit een meidengezin, dus voor mij was het ook even wennen, zo'n piem0l ;).
Bij mij was er tot vorige week, ook geen aanwijsbare oorzaak. Wel was er een hematoom/stolsel te zien in de baarmoeder, maar onduidelijk hoe die ontstaan was. Kreeg vorige week dat mijn placenta laag ligt, en dat geeft dus bloedingen. Maar goed, vaak wordt er geen reden gevonden. Een tip: ga niet googlen! Je krijgt de grootste horrorverhalen!
pi_142303615
Wow die begeleider! :{
  maandag 14 juli 2014 @ 22:32:56 #196
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142303693
quote:

[..]

Zo! Dat lijkt wel een quest in World of Warcraft :D

@Kwak, sorry ik moest hardop lachen van je kaasverhaal. Hoe verzinnen ze het! o|O Domper op 't etentje dus.. balen :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142303803
quote:
0s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:32 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Zo! Dat lijkt wel een quest in World of Warcraft :D

@Kwak, sorry ik moest hardop lachen van je kaasverhaal. Hoe verzinnen ze het! o|O Domper op 't etentje dus.. balen :*
_O-
na iedere bevalling pick up loot! Gief gold plx xD
  maandag 14 juli 2014 @ 22:36:17 #198
415771 StarDust_
pi_142303891
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2014 22:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O-
na iedere bevalling pick up loot! Gief gold plx xD
_O-
  maandag 14 juli 2014 @ 22:39:13 #199
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_142304055
Stardust, pin je er niet op vast dat je vrijdag zekerheid hebt! Draakje liet het 20 weken lang gewoon NIET ZIEN :') !

Kaas, who can live without it :Y) !

Dat knipverhaal laat ik maar even aan mij voorbij gaan ;) .

Ik heb al 2 dagen pijn tussen mijn buik en m'n tetten. Net alsof m'n spieren gesandwiched worden en tussen m'n ribben weg proberen te komen :X . Het enige wat helpt is extreem rechtop zitten maar dat slaapt niet zo handig heb ik al gemerkt :') .
pi_142304124
Mja die begeleiders bestaan dus wel echt blijkbaar, mwar gelukkig bestaan er ook weigerstudenten :P

maar goed, om dus maar aan te geven dat een verloskundige als ze afstudeert al een hoop ervaring opgedaan heeft, we leggen daarnaast ook crisistoetsen af om bijvoorbeeld stuitbevallingen thuis te begeleiden zodat je in worst case scenario's ook goed beslagen ten ijs komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')