Ik moest heel hard lachenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
t was in Gouda, dus op zich snap ik t wel een beetje. en t ergste was: eerst hadden ze per ongeluk de kaart uitgedeeld ipv het menu, en daar had ik heerlijke gamba's met frietjes op zien staan![]()
naast ons verschenen mooie gerechtjes met halve kreeften (vers uit t aquarium) en borden vol sliptongetjes en gamba's, en dunne frietjes erbij.
ik vermoed dat het goedkope 3-gangenmenu voor groepen de boosdoener was.
Bij gewoon Gouds gegeten? of koeien en kaas?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
[..]
t was in Gouda, dus op zich snap ik t wel een beetje. en t ergste was: eerst hadden ze per ongeluk de kaart uitgedeeld ipv het menu, en daar had ik heerlijke gamba's met frietjes op zien staan![]()
naast ons verschenen mooie gerechtjes met halve kreeften (vers uit t aquarium) en borden vol sliptongetjes en gamba's, en dunne frietjes erbij.
ik vermoed dat het goedkope 3-gangenmenu voor groepen de boosdoener was.
Sorryquote:Op maandag 14 juli 2014 21:36 schreef Heliotrope het volgende:
Wat leuk trouwens dat je het hartje hoorde met je stethoscoop Skittles! Dat verdwijnt bijna tussen alle kaasverhalen.
Oh en lijkt me moeilijke situatie Cygne. Wel fijn dat ze zo reageerde.
quote:Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kaasoude kaas en boeren belegen kaas en walnootkaas en sambalkaas..
![]()
# Goudse kaaskop
en jonge kaas is geen kaas, das stopverf.
maar wel stom dat ze t overal overheen gooien...
geeft niet, leuke afwisselingquote:Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sorry
Doe je iets medisch Skittles? Echt gaaf lijkt me dat, als je t zo goed kan horen zonder doppler
waar ik ga, gaan ook mijn oordoppenquote:Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef Twinkle20 het volgende:
Ohh kwak dan snap ik wel dat je honger had erna. Viel je niet echt mrt je neus in de boter.
Ik ben ook een heel slechte eter. Wat de boer niet kent vreet ie niet. Gelukkig is mijn man ook een vuilnisbak. Dus hij eet geregeld samen met dreumes iets wat ik absoluut niet lust.
cygne fijn dat ze zo reageerden! Lijkt me voor beide partijen een klote situatie.
Nu wil ik ook tosti![]()
Morgen![]()
Nu gaat Toos Weeenloos lekker slapen. Oost, West, het eigen bedje slaapt toch het best![]()
Misschien nog een tip voor in de vluchttas.. oordoppen!.. just saying
Ik ben een alom gevreesde "jonge ding dat net komt kijken" oftewel een co-assistentequote:Op maandag 14 juli 2014 21:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sorry
Doe je iets medisch Skittles? Echt gaaf lijkt me dat, als je t zo goed kan horen zonder doppler
Ja daarom. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vindt maar dat ik daar niks aan kan doen. En dat ze het ons net zo goed gunt.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:34 schreef kwakz0r het volgende:
Wel goed dat je t hebt uitgesproken denk ik, Cygne, anders kan t zo in de lucht blijven hangen...
Wat een rare tante, of een rare woordkeuze. Hoe kan je nou teleurgesteld in iemand zijn als die zwanger raakt omdat ze dat wilt. Dan eerder teleurgesteld omdat het je broer nog niet gelukt is. Dat zou ik ook niet zo leuk gevonden hebben (dit verhaal komt me bekend voor... Al in whots gezegd mss?)quote:Op maandag 14 juli 2014 21:45 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja daarom. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vindt maar dat ik daar niks aan kan doen. En dat ze het ons net zo goed gunt.
Een tante zei de vorige zwangerschap dat ze het mijn schoonzusje meer gunde en dat broer vast teleurgesteld in mij zou zijn omdat ik zwanger was. Dat heeft mij best gekwetst. En broer ook.
Die tantequote:Op maandag 14 juli 2014 21:45 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ja daarom. Ze zegt ook dat ze het moeilijk vindt maar dat ik daar niks aan kan doen. En dat ze het ons net zo goed gunt.
Een tante zei de vorige zwangerschap dat ze het mijn schoonzusje meer gunde en dat broer vast teleurgesteld in mij zou zijn omdat ik zwanger was. Dat heeft mij best gekwetst. En broer ook.
Oh Risu, bah. Mijn man eet zijn eten nu in de studeerkamer. Kan echt niet tegen de geur nu.
Zo heeft ze nog meer pareltjes hoor.quote:
Bahbah, zou dat maar gewoon negeren voortaan.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:51 schreef Cygne het volgende:
[..]
Zo heeft ze nog meer pareltjes hoor.
Dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Of vers van gisteren. Dat ik een slechte dochter ben omdat ik niet op mn moeders verjaardag ben geweest. En een slecht petekind omdat ik niet vaak op bezoek kom. Oh en mij tegen mijn moeder op proberen te stoken. Enzovoort.
ik hoop dat je haar dan gewoon zegt dat het je geen lor interesseert wat zij er van vindt?quote:Op maandag 14 juli 2014 21:51 schreef Cygne het volgende:
[..]
Zo heeft ze nog meer pareltjes hoor.
Dat ik geen kinderen zou mogen krijgen. Of vers van gisteren. Dat ik een slechte dochter ben omdat ik niet op mn moeders verjaardag ben geweest. En een slecht petekind omdat ik niet vaak op bezoek kom. Oh en mij tegen mijn moeder op proberen te stoken. Enzovoort.
Ik had het, Razztwizzle. Ik wilde heel graag in het ziekenhuis bevallen, omdat ons huis niet geschikt is voor een bevalling. Van het idee van een weeënstorm en een thuisbevalling kreeg ik even geen lucht. Maar toen het eenmaal was begonnen en ook toen bleek dat we het ziekenhuis niet meer zouden redden vond ik er niets engs meer aan. Ik had volledig vertrouwen in mijzelf en de vk. Ik ben geen moment in paniek geweest.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:54 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik ging naar m'n Mensendieckklasje zonder pijn en nu doen m'n heupen en bekken zeer. Hier klopt iets niet.
Het ging daar ineens over weëenstormen en niet meer naar het ziekenhuis kunnen en ik vond/vind dat zo'n beangstigend idee. Kreeg het er benauwd van. Zou dat vaak gebeuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als jij echt naar het zh wil, dan gaat je verloskundige heus zorgen dat je bijtijds daar bent. Zeker bij een eerste kukelt je baby er niet zomaar uit en kun je doorgaans heus nog weg. That having said, ja het komt voor, ook bij een eerste. Het komt echt maar heel weinig voor, en weet dat we dan ook alle spullen bij ons hebben die we in het ziekenhuis ook hebben, denk aan medicatie, verlosspullen, reanimatiespullen en meer van dat. Voor je verloskundige maakt het niet uit waar jij bevalt, de handelingen blijven hetzelfde. Ik kan me wel voorstellen dat zulke verhalen echt niet fijn zijn als je zo graag in het ziekenhuis wil. Niets mis mee om je er ook een beetje voor af te sluiten als jij dat soort dingen niet wil horen.
:)
8 weken vandaag! De eerste keer schrok ik behoorlijk. Het voelde echt als een scheut (en dat was het ook). Maar het zette niet door en daarna is het nooit meer zo veel geweest. Het scheelt dat het mijn tweede is, ik voel me precies hetzelfde als bij de eerste (exact dezelfde klachten), geen krampen, wel een groeiende buik en bandenpijn... Dus ik denk dat het wel goed zit.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
Phaidra, wat naar dat bloedverlieshoe ver ben jij nu?
jup. We moeten 60 bevallingen zelfstandig begeleiden waarvan 8 volledig thuis, en 30 totaal bij een gewone praktijk.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:20 schreef Stormqueen het volgende:
Moet je die thuisbevallingen doen voor je opleiding, mignonne?
Tijdens de voorlichtingsavond vroegen ze wie er eventueel een thuisbevalling overwogen, staken echt maar drie vrouwen hun hand open ze keek er wel heel tevreden bij
Ik inmiddels ookquote:Op maandag 14 juli 2014 22:17 schreef mignonne het volgende:
Skittles wat tof dat je t kon horen!! ♡ heel leuk! Cadeautjes zijn het zulke dingen <3
En kwak sorry maar ik moest echt heel hard lachen om je verhaalhoe bedenken ze het zeg...
Tnx! Ik ben ook wel heel benieuwd of er een aanwijsbare oorzaak is (als alles goed is dus).quote:Op maandag 14 juli 2014 22:23 schreef StarDust_ het volgende:
Phaidra, bloed is stom! Dat wil je gewoon niet als je zwanger bent! Hopelijk stopt het bloeden snel.
mevrouw, ik moet nog 1 knip voor mijn diploma, dus ik ga u even inknippen. voor een goed doel he?quote:Op maandag 14 juli 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
jup. We moeten 60 bevallingen zelfstandig begeleiden waarvan 8 volledig thuis, en 30 totaal bij een gewone praktijk.
(Er zijn meer eisen hoor, we moeten 50 intake gesprekken hebben gedaan, 300 controles in de gewone praktijk, 150 in het ziekenhuis, 120 kraambedcontroles, 40 baby's nagekeken na de geboorte, 5 knippen gezeten 5 knippen gehecht, 5 gewone rupturen gehecht enz. Er worden best wat eisen gesteld.)
Maar goed, maar 8 dus, en zelfs die zijn lastig om aan te komen.
mn klasgenootje had zo iemand als begeleider! Nou je moet er nog een, zullen we deze mw een knip geven?quote:Op maandag 14 juli 2014 22:27 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mevrouw, ik moet nog 1 knip voor mijn diploma, dus ik ga u even inknippen. voor een goed doel he?
Damnquote:Op maandag 14 juli 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
jup. We moeten 60 bevallingen zelfstandig begeleiden waarvan 8 volledig thuis, en 30 totaal bij een gewone praktijk.
(Er zijn meer eisen hoor, we moeten 50 intake gesprekken hebben gedaan, 300 controles in de gewone praktijk, 150 in het ziekenhuis, 120 kraambedcontroles, 40 baby's nagekeken na de geboorte, 5 knippen gezeten 5 knippen gehecht, 5 gewone rupturen gehecht enz. Er worden best wat eisen gesteld.)
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
mn klasgenootje had zo iemand als begeleider! Nou je moet er nog een, zullen we deze mw een knip geven?
Ze heeft geweigerd gelukkig.
Als je niet aan je knippen komt dan moet je langer door en loop je dus uit qua studie. Er wordt dus behalve weinig thuisbevallen ook maar weinig geknipt
Bij mij was er tot vorige week, ook geen aanwijsbare oorzaak. Wel was er een hematoom/stolsel te zien in de baarmoeder, maar onduidelijk hoe die ontstaan was. Kreeg vorige week dat mijn placenta laag ligt, en dat geeft dus bloedingen. Maar goed, vaak wordt er geen reden gevonden. Een tip: ga niet googlen! Je krijgt de grootste horrorverhalen!quote:Op maandag 14 juli 2014 22:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Tnx! Ik ben ook wel heel benieuwd of er een aanwijsbare oorzaak is (als alles goed is dus).
Jammer trouwens dat je nog geen zekerheid hebt over het geslacht! Maar uit ervaring kan ik zeggen dat een jongetje echt heel tof is! Met z'n fascinatie voor auto's, treinen, hoogwerkers, aanhangwagens en hijskranen! En zelf kom ik uit een meidengezin, dus voor mij was het ook even wennen, zo'n piem0l
.
Zo! Dat lijkt wel een quest in World of Warcraftquote:Op maandag 14 juli 2014 22:25 schreef mignonne het volgende:
[..]
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:32 schreef Radyhyn het volgende:
[..]
Zo! Dat lijkt wel een quest in World of Warcraft![]()
@Kwak, sorry ik moest hardop lachen van je kaasverhaal. Hoe verzinnen ze het!Domper op 't etentje dus.. balen
quote:Op maandag 14 juli 2014 22:34 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
na iedere bevalling pick up loot! Gief gold plx xD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |