Zo ging het een tijdje ook met Nederland 2, dat zo'n 10 jaar TV2 heette.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:11 schreef Luigi het volgende:
Godverdomme, trappen we anno 2014 nog steeds in dat paarse broeken geneuzel?.
En over 10 jaar weer Nederland 1 herintroduceren omdat dat zo 'lekker herkenbaar is'. Bewaar me.
Nu je het zegt, was ik alweer vergetenquote:Op maandag 14 juli 2014 11:17 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Zo ging het een tijdje ook met Nederland 2, dat zo'n 10 jaar TV2 heette.
Kennelijk heb je nooit serieus met branding te maken gehad. Maar goed naar mijn mening is dit weggegooid geld.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Een ton voor een paar logo's die elke amateur kan maken
Stel voor dat jij een paar logos ontwerptquote:Op maandag 14 juli 2014 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik ken de processen daarachter, maar zo'n kleine verandering hoeft niet zo veel te kosten.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kennelijk heb je nooit serieus met branding te maken gehad. Maar goed naar mijn mening is dit weggegooid geld.
Het gaat meestal niet om het logo alleen maar de gehele huisstijl, wij hebben bijvoorbeeld het nieuwe logo voor thuisbezorgd gemaakt, dat is een zeer lang proces waar je maanden mee bezig bent.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ken de processen daarachter, maar zo'n kleine verandering hoeft niet zo veel te kosten.
quote:Op maandag 14 juli 2014 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat meestal niet om het logo alleen maar de gehele huisstijl, wij hebben bijvoorbeeld het nieuwe logo voor thuisbezorgd gemaakt, dat is een zeer lang proces waar je maanden mee bezig bent.
Het kan zijn dat ik dit verkeerd interpreteer, maar het lijkt me dat het echt puur om de logo's gaat hier. Dat de hele heisa eromheen zo veel kan kosten sta ik ook nog van te kijken maar is niet zo vreemd.quote:Het laten ontwerpen van 13 nieuwe logo's heeft ons 100.000 euro gekost. Het toepassen ervan in leaders en op sites doen we binnen het bestaande budget voor marketing.
Aan een ton zit je vrij snel kan ik je zeggen, 3 man een maand lang en je bent er al.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Het kan zijn dat ik dit verkeerd interpreteer, maar het lijkt me dat het echt puur om de logo's gaat hier. Dat de hele heisa eromheen zo veel kan kosten sta ik ook nog van te kijken maar is niet zo vreemd.
De vorige rebranding met de huidige logo's, leaders, enz. kostte ruim een miljoen euro: http://radio.nl/11081/nieuwe-vormgeving-noor-ned-1-2-en-3quote:Op maandag 14 juli 2014 12:34 schreef Ryan3 het volgende:
Een ton valt nog mee, eerlijk gezegd, had eerder verwacht dat het tussen de 5 en 10 miljoen zou kosten... inclusief oprotpremie, bonussen en doorbetaling van de pensioenen... Zo gaat dat tegenwoordig toch?
Zal nu zomaar weer het geval kunnen zijn... ze laten volgens mij expres achterwege wat het totaalplaatje heeft gekost.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:40 schreef Jason22 het volgende:
[..]
De vorige rebranding met de huidige logo's, leaders, enz. kostte ruim een miljoen euro: http://radio.nl/11081/nieuwe-vormgeving-noor-ned-1-2-en-3
Over 3 jaar kijkt er geen hond meer naar de npo.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:46 schreef raptorix het volgende:
En over 3 jaar komt men tot conclusie dat men diverser wil zijn en gaan we weer naar 3 zenders.
Nou en? Geld blijven ze echt wel krijgen.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:48 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Over 3 jaar kijkt er geen hond meer naar de npo.
Dat verwacht ik niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 12:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou en? Geld blijven ze echt wel krijgen.
Zodra ze dreigen minder te krijgen dan geven ze betreffende politici gewoon geen zendtijd meer.quote:
Zijn ze dat niet verplicht te doen dan?quote:Op maandag 14 juli 2014 12:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zodra ze dreigen minder te krijgen dan geven ze betreffende politici gewoon geen zendtijd meer.
Ik heb het ook nog altijd over Hilversum 3.quote:
Een ruit met ronde hoeken is lastig hoor!quote:Op maandag 14 juli 2014 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik wed om 5 gulden dat je het twee maanden later gewoon NPO noemt.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik blijf het gewoon Nederland 1, 2 en 3 noemen. Zo, die zit.
Gelukkig hoefden ze enkel de kleuren van het bestaande logo te veranderen en andere bestaande logo's eroverheen te plakkenquote:Op maandag 14 juli 2014 13:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Een ruit met ronde hoeken is lastig hoor!
Dit het is het samenvoegen van 2 logo's. Dan vind ik een ton ook veel.quote:Op maandag 14 juli 2014 15:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig hoefden ze enkel de kleuren van het bestaande logo te veranderen en andere bestaande logo's eroverheen te plakken
Misschien moeten ze ook aan Samsung dokken vanwege het gebruik van die afgeronde hoeken.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:23 schreef Jordony het volgende:
Man man man, die logo's kan je voor een paar 100 euro laten maken door een zzp'er. En dat moet dan een ton hebben gekost
En dat is dus uiteindelijk ook gewoon teruggedraaid. Omdat het nooit echt inburgerde.quote:Op maandag 14 juli 2014 11:17 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Zo ging het een tijdje ook met Nederland 2, dat zo'n 10 jaar TV2 heette.
Omdat die naam bijvoorbeeld zo lekker bekt of helemáál niet klinkt als een van managers vergeven organisatie die lichtjarenver afstaat van haar publiek?quote:Op maandag 14 juli 2014 14:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik wed om 5 gulden dat je het twee maanden later gewoon NPO noemt.
quote:Op maandag 14 juli 2014 19:25 schreef Pandaplint het volgende:
Gaap. Weer veel onderbuik gegil over het herontwerp van een paar logootjes. De huisstijl gaat verder dan deze logootjes, Denk ook aan briefpapier, visitekaartjes, enveloppen, presentatieformats enz enz enz.
quote:'Het laten ontwerpen van 13 nieuwe logo's heeft ons 100.000 euro gekost. Het toepassen ervan in leaders en op sites doen we binnen het bestaande budget voor marketing
Ah, dus aan het omnoemen van Hilversum 1 naar Radio 1 heb je uiteindelijk wel toegegeven.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:02 schreef Ferdo het volgende:
Ik blijf het gewoon consequent Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 noemen. En Radio 1 en Radio 5 heten gewoon nog Radio 1 en Radio 5. Dat soort quatsch is aan mij niet besteed.
De overgang van een naam die meer aan een lokale omroep doet denken aan het meer logisch klinkende Radio 1 was inderdaad niet zo'n probleem. Het nut van zo'n onzinnige managersafkorting ervóór ontgaat me compleet, dus waarom zou ik dáárin mee moeten gaan?quote:Op maandag 14 juli 2014 19:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah, dus aan het omnoemen van Hilversum 1 naar Radio 1 heb je uiteindelijk wel toegegeven.
Maar 3FM noem je dus nog steeds Radio 3?quote:Op maandag 14 juli 2014 19:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
De overgang van een naam die meer aan een lokale omroep doet denken aan het meer logisch klinkende Radio 1 was inderdaad niet zo'n probleem. Het nut van zo'n onzinnige managersafkorting ervóór ontgaat me compleet, dus waarom zou ik dáárin mee moeten gaan?
Overigens is Radio 1 het vroegere Hilversum II, en vice versa.
quote:Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik noem het al meer dan een jaar NPO1, 2 en 3.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Correct.quote:Op maandag 14 juli 2014 19:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar 3FM noem je dus nog steeds Radio 3?
Verandering is prima, als het zin heeft. Dat hernoemen van de tv- en radiozenders is gewoon volslagen onzinnig. Gewoon Nederland 1 dus voor mij en niet de Nieuwe Pekelase Omroep 1. Het bekt ook helemaal niet.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Je rekent ook vast alles nog om naar guldens.
Eng hè, verandering?
Het is niet volslagen onzinnig, het draait om internationale branding. Nu profileren ze zich online met meer dan twintig verschillende namen, de namen van alle zenders, plus die van alle omroepen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Verandering is prima, als het zin heeft. Dat hernoemen van de tv- en radiozenders is gewoon volslagen onzinnig. Gewoon Nederland 1 dus voor mij en niet de Nieuwe Pekelase Omroep 1. Het bekt ook helemaal niet.
Denk je dat dat de gemiddelde kijker boeit, dat verhaal van international branding? En is het bestaan van al die namen werkelijk zo'n probleem voor het publiek? Integendeel, die zal eerder meer eenheidsworst gaan vrezen als dit werkelijk zo geforceerd wordt doorgevoerd.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is niet volslagen onzinnig, het draait om internationale branding. Nu profileren ze zich online met meer dan twintig verschillende namen, de namen van alle zenders, plus die van alle omroepen.
Dat wordt straks allemaal onder NPO gevat. Net zoals bijvoorbeeld de Italiaanse publieke omroep al jaren doet onder de naam RAI.
Ik ben wel bereid om over een paar jaar MS Paint op te starten en de nieuwe logo's van Nederland 1-3 en Radio 1-6 te ontwerpen.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:35 schreef kawotski het volgende:
Hoe hou je jezelf aan het werk. Alsof we geen idee hadden waar we naar aan het kijken waren.
Hopelijk is de NPO dan beperkt tot Nederland 1 en Radio 1, meer is niet nodig.quote:Op maandag 14 juli 2014 21:39 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik ben wel bereid om over een paar jaar MS Paint op te starten en de nieuwe logo's van Nederland 1-3 en Radio 1-6 te ontwerpen.
Ik doe dat vaak ook nog...quote:Op maandag 14 juli 2014 13:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb het ook nog altijd over Hilversum 3.
Zelfs mijn leeftijdsgenoten kijken me meewarig aan.
Plasmaschermenquote:Op maandag 14 juli 2014 23:18 schreef Panthera. het volgende:
Maar dit zijn dus ook de nieuwe logos die op TV komen naast ieder programma? Die oude 1 2 en 3 zijn al zo bizar groot en opdringerig en vallen vaak volledig uit de toon met het beeld daarachter (om over de problemen voor plasmaschermen maar te zwijgen), maar het wordt alleen maar groter. Wat is er mis met grijs-transparante tekst
Wie zegt dat ze de logo's in de rechterbovenhoek niet iets kleiner maken na de nieuwe toevoeging?quote:Op maandag 14 juli 2014 23:18 schreef Panthera. het volgende:
Maar dit zijn dus ook de nieuwe logos die op TV komen naast ieder programma? Die oude 1 2 en 3 zijn al zo bizar groot en opdringerig en vallen vaak volledig uit de toon met het beeld daarachter (om over de problemen voor plasmaschermen maar te zwijgen), maar het wordt alleen maar groter. Wat is er mis met grijs-transparante tekst
Remlof, de hoer van NPOquote:Op dinsdag 15 juli 2014 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze de logo's in de rechterbovenhoek niet iets kleiner maken na de nieuwe toevoeging?
Ik begrijp het waarom en ik zie in dat dingen soms moeten veranderen, in tegenstelling tot sommigen die bij elke verandering meteen beginnen te janken dat alles vooral zo moet blijven zoals het is.quote:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)o-op-tv-scherm.dhtmlquote:NPO vreest claims door 'inbranden' logo op tv-scherm
In Hilversum is onrust ontstaan over de opvallende, felgekleurde logo's van de publieke netten 1, 2 en 3. Die kunnen door inbranden blijvende schade toebrengen aan televisieschermen. In een memo waarschuwt NPO-directeur Klein voor claims van tv-bezitters die zouden kunnen oplopen tot in de miljoenen euro's.
Directeur Frans Klein komt in zijn interne schrijven met het plan om de logo's in de eerste en de laatste 30 seconden van elk programma nog in kleur te tonen. In de tussenliggende periode zouden ze doorschijnend wit moeten worden, dit om het inbranden te voorkomen.
Omroepen gaan (nog) niet mee
Een groot deel van de omroepen slaat deze aanbeveling vooralsnog in de wind. Niet alleen willen ze eerst de risico's van de huidige gekleurde beeldlogo's helder in kaart hebben, ook vrezen ze dat de eigen merknaam bijna letterlijk naar de achtergrond verdwijnt.
In de memo stelt Klein dat er sinds enige tijd klachten binnenkomen van tv-bezitters over het inbranden van de logo's van Nederland 1, 2, 3 en Zapp (verantwoordelijk voor de jeugdprogramma's). Omdat deze altijd in de rechterbovenhoek staan, kan bij het te lang aanhouden van de televisie het logo permanent zichtbaar blijven.
NPO kent logo-gevaar al 4 jaar
De European Broadcasting Union (EBU) waarschuwde al in februari 2010 voor het inbranden van televisielogo's van met name plasmaschermen. Het advies was om logo's niet steeds op dezelfde plaats te projecteren en zoveel mogelijk weg te laten. De Europese omroeporganisatie adviseerde ook om geen felle kleuren (met name geen blauw en geel) te gebruiken, maar de intensiteit aan te passen aan het beeld door het logo transparant wit te maken. België volgde dat advies op.
De NPO niet, terwijl er al jaren op internetfora wordt geklaagd over plasmaschermen waarop logo's van de NPO zijn ingebrand. Vooral de oudere generatie plasmaschermen zou hiervan last hebben, de nieuwere generatie en LCD-schermen niet. Als een scherm eenmaal is ingebrand is er niets meer aan te doen. Professor plasmafysica Gerrit Kroesen: 'Dan zit het fosfor er echt ingebrand. Alleen vervangen van het scherm lost dat op. En dat is heel duur.'
Op de vraag waarom er toch niet eerder aan de bel werd getrokken, reageert Klein: 'Ik zat in 2010 nog niet op deze plek.'
Logo's
In de linkerbovenhoek van de drie netten staat het logo van de betreffende omroep zoals TROS, VARA of BNN. Omdat deze geregeld wisselen, branden ze niet in. Echter, zo schrijft Klein, 'uit oogpunt van vindbaarheid en een evenwichtige presentatie is het van belang dat zowel het net- als het omroeplogo in doorschijnend wit wordt vertoond.'
De tv-directeur laat het AD weten niet op de hoogte te zijn van reeds ingediende claims. 'Niet dat ik weet', zegt hij. 'Ik hoor ook soms als kritiek dat de huidige logo's erg opvallend, erg 'in your face' zijn. Het is niet de hoofdreden, maar ook daaraan zou je met transparant wit tegemoet komen.'
Ook een 'logisch moment'
Klein hoopt dat zijn plan alsnog snel groen licht krijgt. Ook vanwege de aanstaande naamsverandering. Nederland 1, 2 en 3 heten per 19 augustus NPO 1, 2 en 3. 'Een logisch moment', zegt Klein. De publieke omroep wil zo beter herkenbaar en te vinden zijn 'in al dat mediageweld'.
Nee, ook bij LCD kan het voorkomen alleen minder snel.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 07:41 schreef Hi_flyer het volgende:
Hoorde het net ook op BNR. Wat is dit voor bullshit? Dit gaat toch alleen op voor CRT-schermen?
quote:Publieke omroep past beeldlogo’s aan
De publieke omroep luistert na lange tijd dan toch naar een veel gehoorde klacht van haar kijkers en past binnen enkele weken de beeldlogo’s van haar tv-zenders aan.
De beeldlogo’s verdwijnen niet uit het beeld maar worden wel minder opvallend zichtbaar. Dat wil de NPO realiseren door de beeldlogo’s transparanter te maken. De wijziging is door NPO-woordvoerster Charlotte Geurink aan Totaal TV bevestigd. De transparantere beeldlogo’s worden in juni op de landelijke zenders Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 ingevoerd. Na de wijziging voldoen de beeldlogo’s aan de richtlijnen van de European Broadcast Union (EBU). Beeldlogo’s zijn in veel gevallen een wens van contentaanbieders om het content tegen commerciële hergebruik en verkoop van opgenomen tv-programma’s te verhinderen. Sommige contentaanbieders eisen zelfs het gebruik van beeldlogo’s.
Beeldvervuiling
Veel kijkers vinden dit een vorm van beeldvervuiling die er voor zorgt dat er met minder plezier naar programma’s gekeken wordt. Naast het zenderlogo is er bij de publieke omroep ook nog een melding of een logo van de uitzendende publieke omroep te zien. Bij premium aangekocht content – zoals de samenvattingen van het Eredivisie-voetbal – is soms ook een extra logo in één van de onderhoeken van het beeldscherm te vinden. In Nederland gebruiken commerciële omroepen naast zenderlogo’s ook infobanners en infobalken tijdens lopende programma’s om de kijker op komende programma’s te wijzen.
(totaaltv.nl)
Want als ze het NPO 1/2/3 noemen weet niemand meer dat het hetzelfde merk is?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 10:23 schreef borisz het volgende:
Met Nederland 1/2/3 heb je één sterkste merken van NL. Raar dat ze dat weggooien.
Maar ja het draait bij die club alleen maar om de beeldvorming en niet om goede programma's.
Haha Apple hèquote:Op maandag 14 juli 2014 19:03 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Misschien moeten ze ook aan Samsung dokken vanwege het gebruik van die afgeronde hoeken.
quote:Verzet tegen transparant omroeplogo
De NPO kan de omroepen nog meer vertellen: ze houden vast aan hun eigen kleurige logo's in huisstijl. Alleen Nederland 1, 2 en 3 schakelen maandag 19 augustus over naar transparant wit om schade aan tv-schermen te voorkomen. Dan heten de zenders NPO 1, 2 en 3.
Zulke transparante logo's lijken op een watermerk en vallen daardoor minder in het oog. De NPO drong er vorige maand op aan dat alle omroepen een dergelijk logo nemen. Televisiedirecteur Frans Klein benadrukte daarbij dat kijkers klagen over de huidige felgekleurde beeldmerken, die in de rechter bovenhoek staan tijdens uitzendingen en op sommige tv-toestellen 'inbranden': het logo blijft dan permanent zichtbaar, ook op andere zenders. Vooral plasmaschermen zijn hiervoor gevoelig.
De omroepen in het publieke bestel voelen niets voor de verwatering van hun identiteit. Ze hebben elkaar opgezocht in het verzet tegen verandering van hun logo's. In een schrijven aan het NPO-bestuur vragen ze dringend om nieuw overleg.
Een NPO-woordvoerster zegt dat er een gesprek met de omroepen zal plaatsvinden. Volgens haar is er voor 19 augustus geen oplossing en blijft de transparantie op het tv-scherm vooralsnog beperkt tot de NPO-logo's
(ad.nl)
Ik niet, ze moeten hun voortbestaan waarborgen nu de inkomsten via de overheid en leden omlaag gaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:11 schreef Evertjan het volgende:
het blijft nog steeds verwerpelijk dat de NPO via NPO.nl commerciële activiteiten ontplooit van gemeenschappelijk geld
nee hoor dat hoeven ze helemaal niet ze moeten zich gewoon focussen op hun kerntaken en dat is TV en radio programma's maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik niet, ze moeten hun voortbestaan waarborgen nu de inkomsten via de overheid en leden omlaag gaan.
Tja..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:11 schreef Evertjan het volgende:
het blijft nog steeds verwerpelijk dat de NPO via NPO.nl commerciële activiteiten ontplooit van gemeenschappelijk geld
En dat is gratis?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:15 schreef Evertjan het volgende:
[..]
nee hoor dat hoeven ze helemaal niet ze moeten zich gewoon focussen op hun kerntaken en dat is TV en radio programma's maken.
ze krijgen ieder jaar een grote zak met geld van de belastingbetaler dat zou meer dan genoeg moeten zijn plus nog eens geld van de leden en de STERquote:
De ledenaantallen en de STER-opbrengsten lopen terug. Dus ze moeten ergens anders geld vandaan halen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:17 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ze krijgen ieder jaar een grote zak met geld van de belastingbetaler dat zou meer dan genoeg moeten zijn plus nog eens geld van de leden en de STER
Dit klopt niet. Er zijn meer leden dan vijf jaar geleden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik niet, ze moeten hun voortbestaan waarborgen nu de inkomsten via de overheid en leden omlaag gaan.
of ergens anders op bezuinigenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
De ledenaantallen en de STER-opbrengsten lopen terug. Dus ze moeten ergens anders geld vandaan halen.
Het is een lappendeken en op de internationale markt onherkenbaar als een geheel, zoals BBC en RAI dat wel zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:25 schreef Lothiriel het volgende:
Weggegooid geld weerWie is er precies niet tevreden over de huidige benaming? Hebben ze een steekproef gedaan bij de kijkers om te zien of een meerderheid wat anders wou?
Mooi voorbeeld hoe een specificatieblad hoort te zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef Jason22 het volgende:
25 pagina's hoe de logo's zijn opgebouwd![]()
http://download.omroep.nl(...)htlijn_Logos_def.pdf
Een van de kinderen van de grote baas was een grafisch design bureau begonnen en had een grote opdracht nodig waarschijnlijk, die hele gooise matras hangt van vriendjespolitiek en nepotisme aan elkaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:25 schreef Lothiriel het volgende:
Weggegooid geld weerWie is er precies niet tevreden over de huidige benaming? Hebben ze een steekproef gedaan bij de kijkers om te zien of een meerderheid wat anders wou?
Ik vind NL 1, 2 en 3 redelijk 'uniform', maar goedquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een lappendeken en op de internationale markt onherkenbaar als een geheel, zoals BBC en RAI dat wel zijn.
Ik verwacht het wel, maar hoop van niet. Zou mooi zijn als al die publieke zenders eens worden opgedoekt.quote:
Nee dat sluit mensen buitenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:28 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind NL 1, 2 en 3 redelijk 'uniform', maar goed.
Dat zulke bedrijven bestaan is 1quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef Jason22 het volgende:
Ditquote:Op maandag 14 juli 2014 11:11 schreef Luigi het volgende:
Godverdomme, trappen we anno 2014 nog steeds in dat paarse broeken geneuzel?.
En over 10 jaar weer Nederland 1 herintroduceren omdat dat zo 'lekker herkenbaar is'. Bewaar me.
Ze nemen zich wel heel serieusquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat zulke bedrijven bestaan is 1
Maar dat zulke bedrijven serieus worden genomen, gaat me echt te ver.
Ik mis een logo met een gele 'diamant' net zoals Nederland 2 vroeger hadquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:35 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ze nemen zich wel heel serieus![]()
![]()
'diamantvorm'
Echt he. Dit is gewoon broodvoorziening.quote:Op maandag 14 juli 2014 10:25 schreef Roceco het volgende:
sooow, die marketingsjakies hebben de publi....NPO hiermee wel echt even gefikst hoor
waarom zou de NPO zich internationaal moeten ''branden'' Het is een publieke omroep specifiek en alleen gericht op de Nederlandse markt.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:46 schreef remlof het volgende:
Mijn post hier is verdwenen, maar ik zei dus dat de NPO zichzelf wel internationaal moet branden in dit multimediale tijdperk om te kunnen blijven voortbestaan.
En dus doen ze het uiteindelijk ook voor de kijker, om te zorgen dat die kan blijven kijken en luisteren naar de programma's van de Nederlandse Publieke Omroep. Via welk medium dan ook.
De kijkers zitten hier helemaal niet op te wachten. En de NPO is een kunstmatig opgeklopt merk dat mensen ook niks zegt. Tot voor kort manifesteerde de NPO zich als "Publieke Omroep". Sinds een tijdje is dat ineens NPO.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:25 schreef Lothiriel het volgende:
Ik heb vandeweek de eerste nieuwe vorm al gezien toen ik rond half 9 het 8u journaal wilde kijken;quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
De ledenaantallen en de STER-opbrengsten lopen terug. Dus ze moeten ergens anders geld vandaan halen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:23 schreef Jason22 het volgende:
quote:Het NPO logo is gebaseerd op een vierkant met
afgeronde hoeken die terugkomt in de let ter ‘O’.
We noemen de vierkant met afgeronde hoeken
de ‘diamant’. Het is het eerste fundament van de
visuele identiteit.
Het woord ‘NPO’ wordt hier in onderkast
toegepast. De ronde let ters krijgen hierdoor een
open en toegankelijke uitstraling. In geschreven
tekst wordt ‘NPO’ wel in kapitalen gebruikt
Het is dan ook geen 1983 meer.quote:Op dinsdag 15 juli 2014 11:02 schreef Jason22 het volgende:
Het radio 1 logo gaat er wel op achteruit zeg...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, want Nederland 1, 2 en 3 zijn er voor de internationale marktquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:26 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is een lappendeken en op de internationale markt onherkenbaar als een geheel, zoals BBC en RAI dat wel zijn.
Dat moet natuurlijk helemaal nietquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
"Compleet nalaat" is ook onzin natuurlijk. Er zijn genoeg interessante documentaires en programma's, die ik niet terug zie bij de commerciëlen. Er is ook genoeg bagger bij de de NPO uiteraard, maar de enige programma's die ik op TV kijk (afgezien van sport) zijn op de NPO.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:12 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Dat moet natuurlijk helemaal niet
Het is een geldverslindend instituut dat de markt verpest en aandacht zou moeten hebben voor uitzendingen die je normaal gesproken niet zo snel op de commerciëlen ziet maar dat compleet nalaat.
Daar hoeft Matthijs maar een kwartier voor te werken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:09 schreef Elfletterig het volgende:
In plaats van de vraag of er logo's in beeld staan, zou er meer aandacht mogen zijn voor deze totaal zinloze naamswijziging die wordt doorgedrukt en die zeker een ton kost.
quote:Op maandag 14 juli 2014 10:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ze verkopen inderdaad best veel aan het buitenland.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 02:40 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ja, want Nederland 1, 2 en 3 zijn er voor de internationale markt
Of verkopen ze echt zoveel programma's aan het buitenland ?![]()
Van Nieuwkerk is maar een armoedzaaier ivm kijkbuisterrorist Albert Verlinde.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Daar hoeft Matthijs maar een kwartier voor te werken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |